Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Arek komt eraan, maar Kolbeinn is fitter dan ooit en strijdbaar’

Laatste update:

De roep om Arek Milik wordt steeds groter in Amsterdam, maar voorlopig houdt Ajax-trainer Frank de Boer vertrouwen in Kolbeinn Sigthórsson. De IJslander zal zaterdag tegen laagvlieger FC Dordrecht dus in de basis beginnen. Volgens de oefenmeester verschillen de twee spitsen niet zoveel. Volgens de coach zijn het dezelfde types.

/

“De ene is rechtsbenig en de ander is linksbenig, verder zijn het qua type twee gelijkwaardige spelers”, tekent Ajax Showtime op uit de mond van de coach. “Ik kijk hoe Kolbeinn speelt en Arek zich manifesteert. Arek komt eraan, maar Kolbeinn is fitter dan ooit en strijdbaar. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat hij zichzelf gaat belonen.”

Niklas Moisander begint tegen FC Dordrecht ook weer in de basis. In het bekerduel met SV Urk mocht Stefano Denswil het nog laten zien. “Ik vind Moisander op dit moment nog iets beter dan Denswil, daarom kies ik voor Niklas”, aldus De Boer. Voor Lerin Duarte, die voor 2,5 miljoen euro werd gekocht, is voorlopig nog geen plek. De coach spreekt van ‘moordende concurrentie’. “Lerin zal zich erin moeten vechten. Op dit moment is het niet goed genoeg.” Overigens kan De Boer tegen Dordrecht weer een beroep doen op de van een hamstringblessure herstelde Thulani Serero.

Wie moet de voorkeur krijgen in de spits?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dit dus echt niet. Sigi heeft zo veel minder dreiging .. Wat moet Arek nog doen om de Boer te overtuigen.

31 oktober 2014 om 14:24

Het wordt steeds duidelijker. Sigi staat steeds in de basis omdat ze hem deze winter kwijt willen. Dan wordt milik eerste spits en zivkovic tweede spits.

31 oktober 2014 om 14:35

Ik denk dat dit de meest logische verklaring is.. Andere reden is er niet waarom De Boer zich in de voeten schiet. Concurrentie lacht zich rot!

31 oktober 2014 om 15:06

Ben het helemaal met je eens!
Na de winterstop mooi met milik spelen en dan kijken wat zivkovic kan brengen als 2 de spits

31 oktober 2014 om 15:07

Sigthorsson is echt wel een andere spits dan Arek. Sigthorsson moet het van zijn fysieke en kopkracht hebben. Verder heeft Sigi totaal geen snelheid en dreiging. Millik is veel meer doelgericht, veel gevaarlijker, sneller, heeft een passeer actie in huis. Ook heeft Millik een goed schot. Ik snap echt niet waarom de Boer nu weer voor Sigthorsson kiest. Op gebied van spitsen vind ik de Boer echt een matige trainer.

31 oktober 2014 om 16:04

Helemaal mee eens

31 oktober 2014 om 16:08

Daar zou een coach echt niet aan mee werken hoor. Die stelt de spelers op die hij het beste in het team vind passen.

31 oktober 2014 om 16:15

@Glen16, je zou het bijna denken ja. Maar aan de andere kant, stel dat je meer punten verliest met Sigi, dan is de kans dat je volgend jaar CL speelt (en heel veel geld pakt) kleiner. Ik hou het er dus maar op dat Frank er meer verstand van heeft dan ik ;-)

31 oktober 2014 om 14:26

Het lijkt wel of De Boer zijn fout niet wil toegeven en daarom vast blijft houden aan Siggy. Misschien gewoon je ego opzij zetten en Milik opstellen, ook al mag het van mij als Feyenoorder nog wel even blijven zo.

31 oktober 2014 om 14:35

Het enige waar Sighi zichzelf mee kan belonen, is met een transfer in de winterstop. Daar heeft het continu opstellen van Sighi ook ongetwijfeld mee te maken. Want een beetje coach kan niet met droge ogen beweren dat Sighi in vorm is..

31 oktober 2014 om 14:38

Hij geeft sws al zijn fout toe, smk88. Door te zeggen dat Milik en Sigi dezelfde soort spelers zijn. In het begin zei die dat Milik niet past in het Ajaxspelletje. Maar afgelopen zaterdag zag ik toch anders. Maar het komt wel goed. Je moet beiden tevreden houden en dat Frank op deze manier. Zaterdag winnen we sws.

31 oktober 2014 om 15:32

Zucht... Dit is niet meer te verklaren.. Of FDB heeft een te groot ego en wil zijn fout niet toegeven of er wordt vanuit de directie druk op hem gelegd om Siggy op te stellen zodat hij verkocht kan worden in de winterstop. Wat ik FDB nog het meest kwalijk neem is dat het Ajax op deze manier punten heeft gekost en winst in de CL bij apoel nicosia.. Zeer slechte zaak!

31 oktober 2014 om 15:44

Als dat zo is waarom het risico nemen?
verkoop levert misschien 3 mln op.
Zo blijven aanmodderen gaat misschien wel kampioenschap kosten wat een veelvoud aan CL gelden oplevert.

2 november 2014 om 14:55

Gentleman23,

Dat is nog een fout, want ze zijn totaal niet dezelfde types. Milik is veel gevaarlijker omdat hij zelf kan creëren en daarnaast een goed schot heeft. Ook kan hij prima meevoetballen voorlopig, gezien zijn assists. Siggy kan dit helemaal niet en moet ze pan klaar op zijn hoofd krijgen. Als De Boer deze opmerking serieus heeft gezegd, dan heeft hij geen kijk op zijn eigen spelers. Tenzij Siggy natuurlijk op de training dingen laat zien die hij in de wedstrijd niet laat zien, maar dat lijkt me heel erg sterk.

31 oktober 2014 om 14:46

Zich eens echt laten zien tegen een prof ploeg.

31 oktober 2014 om 14:56

Zoals Heracles?

31 oktober 2014 om 15:14

Ik denk dat hij dat zelf ook wel wil doen. Alleen een Ijslandse kansenmisser speelt die wedstrijden, jammer genoeg... Maarja, hij zal wel tot de winter hebben en dan Milik erin.

31 oktober 2014 om 15:35

Heeft het tegen Duitsland en Schotland (EK kwalificatie) toch niet slecht gedaan. Bij Ajax ook tegen Heracles en Gae.

2 november 2014 om 14:56

Heracles is een prof ploeg, gezien het geen amateurs / semi-profs zijn.

Onbegrijpelijk met Milik is het spel veel beter. Word morgen weer een saaie wedstrijd. Milik hopelijk dan tegen Barca.

31 oktober 2014 om 17:41

Kan aan mij liggen, maar waar in dit stukje kunnen we opmaken dat de Boer Sightorsson op gaat stellen? Als je het leest op andere pagina's is hij alleen erg vaag en spreekt hij veel vertrouwen uit in Siggy. Hij zegt echter nergens dat hij ook gaat spelen. Terwijl hij bij Moisander/denswil zich daar wel duidelijk over uit laat. Dat de conclusie wordt getrokken dat Sigthorsson gaat starten lijkt me voorbarig.

Het opstellen van Moisander vind ik overigens begrijpelijk. Denswil is bij lange na mentaal nog niet klaar voor Ajax. Ik ben er zelfs bang voor als hij in zijn hoofd de knop niet snel om weten te zetten naar 100% gedrevenheid, dat hij het never nooit gaat redden bij Ajax.
Verder hoop ik dat de Boer verder gaat op de voet die tegen Go Ahead is ingezet. Dus met Milik in de basis.

Hou nou toch eens op met die Sigthorson. Die man laat al jaren zien dat hij tekort komt. Aardige trainer hoor die De Boer, maar hij houdt weer veel te lang vast aan falende spelers

31 oktober 2014 om 15:17

Van de ene kant wel goed, dat vasthouden aan een speler uit vorm. (Blind, De Jong, Van Rhijn maar ook Eriksen een tijd) Dan is vasthouden aan zo'n speler goed omdat ze wél de kwaliteiten hadden voor Ajax, deze mist onze Ijslandse verdedigend ingestelde spits (zucht)

Kortom: goed dat de Boer vast houd aan speler in een dip maar hij moet spelers die niet de benodigde kwaliteiten hebben er uit laten.

1 november 2014 om 11:20

Helemaal met je eens. Vasthouden aan talent dat even in een dip zit: prima. Vasthouden aan een spits die sowieso niet goed genoeg is: liever niet!

De Boer blijft het proberen terwijl eigenlijk vanaf het begin al duidelijk is geweest dat Sigthórsson niet de spitst is die Ajax zoekt. Het is te prijzen dat de Boer Sigthórsson zoveel vertrouwen geeft maar het wordt ook voor de Boer eens tijd dat hij eindelijk toegeeft dat Sigthórsson een miskoop is geweest.

Kom op Frank, ik was vroeger erg van onze vriend Sigi maar je kan nu echt niet meer zeggen dat ze gelijk zijn. Milik is veel beweeglijker en hij maakt zijn kansen af, iets wat ik matig van Sigi vind.
Vind het ook 1 grote grap dat hij met Moisander begint, aflopend contract en zijn vervanger Denswil is minstens evengoed. Roep al 2jaar dat Moisander gewoon een matige verdediger is.

31 oktober 2014 om 14:13

Ik denk dat Moisander tot de winterstop mag spelen, dan zal hij wel verkocht worden of de bank belanden óf hij moet bijtekenen. Maar of 'we' dat moeten willen...

31 oktober 2014 om 15:22

Siggy en Moisander een hele grote strik erom heen doen.. en weg ermee! Dan lopen ze maar gratis de deur uit, ik wil ze niet meer zien in Ajax1.

31 oktober 2014 om 14:17

Moisander was vorig jaar één van de beste verdedigers in de competitie. Mede dankzij hem had Ajax veruit de minste aantal doelpunten tegen van alle clubs. Zijn contract loopt inderdaad af maar dat van Denswil ook. En als je naar de cijfers kijkt van Denswil samen met Veltman achterin... Die zijn niet best. Alleen vorig jaar tegen Twente thuis was het goed.

31 oktober 2014 om 14:22

Bloomfield,

Bedankt wist niet dat Denswil ook een aflopend contract had, dacht dat hij al had bijgetekend.
Cijfers zijn misschien niet goed maar zie veel liever Denswil staan dan Moisander, vind Moisander echt een matige verdediger en ben niet zo'n fan van hem.

31 oktober 2014 om 17:45

Denswil heeft bijna alles om een toppertje te worden, maar is voorlopig lang niet van het gewenste niveau. De manier waarop hij tegen Go Ahead en zelfs tegen Urk staat te verdedigen was werkelijk om te huilen. Van een jongen die zijn kans moet grijpen verwacht je op zijn minst 100% gedrevenheid en gretigheid. Die ontbreekt volledig bij hem. Als die dat niet weet te verbeteren gaat het nooit een basisspeler worden voor Ajax.

De boer realiseert zich echt wel dat Milik beter is. Maar hij gaat er van uit dat ze hem kopen en voor de toekomst dé ajax spits wordt. Siggy moet nog verkocht worden en levert uiteraard niks op als hij wekelijks aan het banken is.

31 oktober 2014 om 14:43

Hij levert ook niet veel op als hij in de basis staat. Ik kan me niet voorstellen dat een club meer dan 5 miljoen voor hem betaald. En als die op de bank zit, krijg je waarschijnlijk ook nog wel wat voor hem. Misschien 1-2 miljoen. Wat maakt zo een 3 mil dan uit als je toch 100 miljoen op de bank heb. Straks loop je net het kampioenschap en dus cl mis door dat gekloot met Sigthorsson. Dat zou je veel meer geld kosten.

Sigthorsson is wat mij betreft nog steeds een prima spits voor in de eredivisie, maar voor dit Ajax is Milik de betere optie. Hij past beter in het spel wat er nu gespeeld wordt en Sigthorsson kan altijd nog van waarde zijn vanaf de bank. In de winter of volgende zomer Milik definitief overnemen en Sigthorsson bedanken voor bewezen diensten.

Gewoon lekker verfrissend milik erin al vind ik het niet erg als hij met sigi speelt. Dan kan psv kampioen worden.

31 oktober 2014 om 14:55

Net of we met Sigi niet van Dordrecht kunnen winnen?
Denkt dat hij er morgen gewoon 3 maakt namelijk.

Benieuwd wanneer PSV de punten weer gaat laten liggen?

1 november 2014 om 00:24

luuk de jong

De Boer, toptrainer, maar soms onnavolgbare keuzes. Dit is een perfect voorbeeld. Echt iedereen ziet dat Milik veel meer kan brengen dan die IJslandse houthakker met de techniek van een verdediger uit de hoofdklasse amateurs.

31 oktober 2014 om 15:28

En laten we Moisander ook gelijk voor 0 euro weg laten gaan

Schokkend hoe Ajax er niet eens meer een geheim van maakt dat ze een handelshuis zijn en geen voetbalclub. Wat een ongelooflijke teleurstelling is die revolutie aan het worden.

Moisander en Sigi staan er beiden in om nog voor een aardig bedrag verkocht te worden. Frank zijn taak is erover te liegen, zoals hij hierboven braaf doet. Maar hij zet zijn geloofwaardigheid wel op het spel want dit is puur supportersbedrog.

Ik denk dat dit de laatste kans gaat zijn voor Sigthorsson, als hij tegen Dordrecht niet scoort is hij voorlopig zijn plaats denk ik kwijt. Helaas is Dordrecht thuis wel een relatief eenvoudige tegenstander, dus goeie kans dat hij scoort.

Zorgwekkende uitspraken. Als hij echt vindt dat Sigthorsson en Milik gelijke types zijn, dan zit er toch iets fout in de voetbalvisie van de Boer. Ze verschillen echt op zoveel punten dat het haast pijnlijk wordt. En dat allemaal in het voordeel van Milik. Maar ondanks dat alles blijft Sigthorsson steeds maar de voorkeur krijgen, steeds maar weer beargumenteerd met steeds weer andere redenen. De Boer is of stiekem verliefd op Sigthorsson of hij wordt gechanteerd door de Ijslander. Iedere andere oorzaak kan geen legitieme reden zijn om Sigthorsson de voorkeur te geven ten opzichte van Milik.

31 oktober 2014 om 14:54

Ik begrijp er ook weinig van. Ik snap dat De Boer zijn spelers vertrouwen moet geven, maar daar lijkt bij sommige geen eind aan te komen. Milik is in elk opzicht beter en als De Boer dat dan niet ziet ben ik geneigd te denken dat er sprake is van tunnelvisie. Verder hoop ik dat de jongere spelers meer kansen krijgen. Ik zie namelijk liever Denswil en Bazoer dan Moisander en Zimling, daar zie ik geen toekomst in, en zoveel beter zijn ze niet.

1 november 2014 om 04:09

Gelukkig weet jij het beter dan iemand, die heel zijn leven op hoog niveau gevoetbald heeft en jaren coach is.

2 november 2014 om 14:58

Sulejmanii,

Gelukkig ben jij de enige die niet ziet dat Milik veel beter is. Dat smoesje van 'hij is jaren lang prof geweest op hoog niveau' is ook achterhaald, want Mourinho was dat ook niet en heeft meer voetbalverstand dan 98% van alle voetballers en trainers ter wereld. Dus wat is je punt? Dat wij voetbalzone leden geen voetbalverstand hebben? De enige die er weinig kijk op hebt door deze uitspraken ben jij.

3 november 2014 om 17:14

Smk88

Ga toch weg man, met je het smoesje? Het is helemaal geen smoes, maar gewoon een feit! En wat Mourinho hier mee te maken heeft, is mij al helemaal een raadsel. Ik heb vertrouwen in het technische hart, die uit meer dan 300 interlands bestaat. Dan wat opportunisten zoals jij, die doen alsof het de nieuwe Reus is. Als hij echt zo geweldig is, zal hij op korte termijn Sigthorsson verdrijven.

Het is toch wel vreemd dat moisander en schone worden opgesteld door de boer ondanks hun aflopende contract. Over hun beleid dergelijke spelers niet meer op te stellen hoor je nu plots niet meer veel. Beleid toepassen wanneer het je uitkomt is niet echt beleid.

31 oktober 2014 om 14:42

Voor Schone geldt dit niet, daar hebben ze vorig seizoen al over geroepen dat hier een uitzondering op wordt gemaakt omdat hij ook transfervrij is gekomen.
Met Moisander ben ik het absoluut eens, bijtekenen of banken.

31 oktober 2014 om 15:29

Met Moisander is het gewoon kijken of er in de winter een club komt en anders is het verlengen. Eigenlijk ook een uitzondering vanwege alles wat hij voor ons heeft gedaan. Bij Siggi moest wel verlengd worden want niemand zal hem halen met half jaar contract

De boer maakt zich volstrekt belachelijk ! Nu word Milik er weer uitgegooid serieus doe normaal man ! Ze zijn beide geen toppers maar Milik is gwn beter

31 oktober 2014 om 14:52

Fitter en strijdbaar? Gewoon een matige spits

Sigthorsson willen ze verkopen in de winterstop en dus zal hij spelen.
Morgen tegen met alle respect Dordrecht maakt het niet zoveel verschil wie er speelt.
Dus Sigi moet er gewoon 3 maken.

Misschien is het wel een voorbode dat Milik zal starten tegen Barca.

Milik heeft ook dinsdag al op kunstgras gespeeld dus beetje rust kan geen kwaad.

Nog even geduld en na de winterstop verder met Milik.
Heb ik goed begrepen dan Ajax al een optie tot koop heeft bedongen en er dan alleen nog uit moet komen met Milik zijn zaakwaarnemer?

Eh hou op man. Nu weet je zeker dat siggy verkocht moet worden anders zou hij gewoon op de bank zitten. Jaren presteerd hij slecht. Milik heeft meer dreiging en een beter schot, staat beter. Het is gewoon een politiek spelletje waar ons seizoen door naar de knoppen gaat.

Zo zie je maar weer dat de Frank de Boer totaal niet meer geloofwaardig is en de supporters niet serieus neemt want anders kun je dit toch niet verklaren den enige reden dat Sigthorsson en Moisander en nog instaan is dat Ajax nog geld wil zien voor die twee dat is schijnbaar belangrijker dan het voetbal dat ze brengen , als je vind dat ze gelijk zijn waarom neem zo'n Milik dan ? nee hier zit maar een ding achter geld ,het voetbal is tegenwoordig bij Ajax toch al van ondergeschikt belang gezien de verkoop van alle top/goede spelers de afgelopen 3 jaar .

Leuk dat Kolbein fitter is dan ooit maar als hij geen ballen in het net legt of er voor zorgt dat andere teamgenoten dat doen dan koop je daar niets voor. Milik had al lang de voorkeur moeten krijgen wat mij betreft, veel doeltreffender en zorgt voor veel meer gevaar, maar het is wel duidelijk dat Kolbein verkocht moet worden in de winterstop...

Straks ga je dus weer krijgen dat de hele Arena Milik Milik Milik gaat scanderen omdat pannekoek Sigthorson er maar mag in blijven staan.

Wat ben ik blij dat sigthorsson morgen weer in de basis staat. Al die geweldige acties van hem gaan we weer zien.

1. Open kansen missen.
2. Die gruwelijke bal aannames waarbij de bal 6 meter van zijn voeten gaan springen.
3. Een fysiek duel winnen en dan de bal knullig verliezen.
4. Zijn geweldige loopacties waarbij hij voor zijn medespeler een gat dichtloopt ipv trekt.
5. Zijn meeverdedigend kwaliteiten, waarbij hij zij medespeler weer omver loopt.
6. Een geweldige dribbel met als knal op de vuurpijl de bal over de lijn lopen.
7. Last but not least, die gruwelijke door kopbal. Zal het deze keer recht omhoog zijn of deze keer naar een plek waar geen medespeler staat.

En dan in de 70ste minuut komt Milik, de wissel spits voor spits. Ow nee het is alweeer voor el Ghazi of Kishna.

Afloop Frank: Er was 1 die voor de winst speelde.we hebben gedomineerd. Je hebt 2 ploegen nodig om te voetballen.

Geweldige wedstrijd weer.

31 oktober 2014 om 15:24

Hahaha, ik heb tranen in mijn ogen gekregen van je comment, fantastische reactie. Je hebt net de komende wedstrijd beschreven, met onze Ijslandse nepverdediger erin zal het zo lopen.

31 oktober 2014 om 15:53

Pffff ... Ik ben al zolang Ajax supporter. Ik kan je vertellen dat ik me het meest stoor aan het feit dat Sightorsson voor Ajax speelt. Er is geen andere speler ooit geweest waar ik me meer aan gestoord heb. Zelfs niet Gabrich, zelfs niet machlas, zelfs niet Frank Verlaat en zelfs niet Luque.

31 oktober 2014 om 16:24

Haha heerlijke comment frosttang, kan het niet meer met je eens zijn. Sigthorsson wordt ook wel een beetje verkeerd gebruikt door hem mee te laten voetballen en weinig voorzetten te geven, maar feit is gewoon ook dat hij er heel weinig van kan. Die opmerkingen van de boer gaan er inderdaad ook sowieso weer komen.

Ofterwijl: Sigthorsson moet blijven staan omdat Ajax hem deze winter kwijt wil. Althans, zo lijkt het, want Milik is op het moment veel beter.

Nou, dan kunnen we dus wel gewoon uit zaterdag. De wedstrijd bekijk ik dan wel later op tv ofzo. Wat een gelul van de bovenste plank, frank wilt zijn aankoop niet laten banken, is bang voor gezichtsverlies ofzo denk ik.. Frank deze fout is geweest, neem het als een man en richt je op belangrijkere dingen.. Sjonge jonge, beetje ongeloofwaardig dit!

Dat Sigi in een vormdip zit is duidelijk, en Arek zich uisttekend voelt ook. Toch heeft de Boer keer op keer bewezen dat vashouden aan spelers in een vormdip some beter is voor het eindresultaat. recente voorbeelden als Andersen, van Rhijn, en het allerbeste voorbeeld: Daley Blind. Riepen ontelbaar veel Ajacieden ook niet destijds dat ie deruit moest? "leuke speler voor de middenmoot van de Eredvisie" ?

1 november 2014 om 04:12

Zo is dat Visser, en ik hou ook vertrouwen daarom in Frank zijn keuzes.

Ben wel benieuwd naar een middenveld met Klaassen en Andersen, en Serero erachter. Ontzettend licht, maar voetballend wel sterk. Zeker tegen Dordrecht moet dat wel kunnen. Verder ben ik uiteraard ook pro-Milik, gaat veel meer creativiteit en dreiging uit van hem. Verder heb ik ook liever Denswil, Moisander maakt een weinig geinspireerde indruk.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Klaassen
Serero
Andersen
Schone
Milik
El Ghazi

maar spelers die een aflopende contract hadden,moesten toch op de bank zitten of bijtekenen toch?
de leiders bij ajax zijn niet meer geloofwaardig.
waar zijn de ajaxieden die zoveel commentaar hadden op psv in soortgelijke gevallen.

Hij houdt zich gewoon stil voor wat hij echt vind van Sightorsson. Hij vind Arek ook wel beter. Maar ik denk dat niet alleen hij over t feit gaat HOE hij vertrekt bij Ajax. Ajax Wil geld voor hem vangen en laten hem daarom spelen. Kan niet anders. En t liefst zsm. Daarom speelt hij veel. Maar hij doet t niet goed dus of dat goed is voor zn transfer waarde weet ik niet. Maar weet zeker dat daarom Sightorsson speelt. Het liefst heeft hij Arek in de basis en Zivko op de bank zodat hij zn minuten kan pakken in het eerste. Hoop dat Sightorsson vertrekt in de winter. Fijne gast, goede instelling, maar daar win je de oorlog niet mee.

Duarte was toch transfervrij gehaald van Almelo?

31 oktober 2014 om 16:55

Nee, daar is behoorlijk veel geld voor betaald omdat Heracles goed kan onderhandelen. Dit was een aankoop voor de breedte. Denk ook niet dat Duarte dit seizoen een basisplaats weet te veroveren. Zie hem na dit seizoen wel vertrekken.

Juist tegen een Dordrecht zou je Milik moeten opstellen. Ik geloof best dat Siggy verdedigend meer bijdraagt en dat zijn beulswerk voorin anderen ook helpt, maar tegen Dordrecht hoor je 90 minuten op hun helft te spelen en een spits te hebben met een actie.

Ach Ajax neemt weer een groot risico want ik denk dat Milik het zo langzamerhand knap zat wordt om steeds weer op de bank te moeten voor een speler die er echt geen reet van kan , want als dit zo doorgaat kan Ajax die optie wel lichten maar dat Milik zegt ik blijf hier niet maar het is zo wie zo een belachelijke zaak waarom hij niet speelt en Iedere keer hebben ze een andere smoes of hij is fit en traint goed en hij verdedigd mee allemaal lul verhalen hij moet geld opleveren want er staat nog niet genoeg op de bank .

Nou nou, als ik hier zo de commentaren lees, dan wordt weer eens duidelijk dat veel voetbalsupporters alle gevoel voor nuance verloren hebben. Ik zie ook liever Milik dan Sigi, Milik heeft in iedere wedstrijd die hij in de basis stond gescoord. Maar goed, datwas wel tegen laagvliegers als GAE en Heracles en 2 amateurclubs.

De afgelopen seizoenen was Ajax aan het einde van het seizoen steeds beter dan aan het begin van het seizoen. FdB verdient derhalve wel wat krediet als het om zijn selectiebeleid en keuzes voor spelers gaat. Om hem zijn beslissingen onbegrijpelijk te noemen slaat kant noch wal. Hij geeft een ervaren verdediger die het vorig seizoen heel goed heeft gedaan de voorkeur boven een jong talent die nog niet heeft weten overtuigen. En hij verkiest een spits die al jaren bij Ajax speelt meestal boven een jongen die nog maar net bij Ajax speelt. Is dat nou werkelijk zo onbegrijpelijk? Milik krijgt zijn kansen en als hij zo doorgaat, en Sigthorsson kansen blijft missen, wordt hij vanzelf eerste spits.

31 oktober 2014 om 16:30

Sigthorsson hebben we de afgelopen jaren ook vaak genoeg tegen laagvliegers en amateurclubs gezien en toen was het ook allesbehalve spectaculair. Sowieso straalt er 0,0 gretigheid en enthousiasme van deze jongen af, dat in tegenstelling tot Milik.

31 oktober 2014 om 18:28

Juist, helemaal eens met jou. Alhoewel ik wel genoten heb van Milik en Denswil maar ik vertrouw op de kundigheid van de Boer. Sigi en Moisander moeten het wel laten zien nu.

Als Milik nou 2 slechte wedstrijden speelt, en Kolbein scoort de aankomende 2 wedstrijden een hatrick. Dan hoor je ze niet meer over Kolbein. Dan roepen ze naar Kolbein.

Dus is een 1-4-4-2 niets iets?

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Denswil
Viergever
El Ghazi
Klaassen
Schöne
Andersen
Kolbein
Milik
31 oktober 2014 om 16:56

Ajax en een 4-4-2 kan eigenlijk niet in 1 adem genoemd worden .

Duidelijk dat ze Sigi in de etalage willen houden en nog wat willen verdienen aan 'm. Milik verdiend gewoon een basis plek. Dit is een zakelijke beslissing waardoor Ajax straks 't kampioenschap misloopt.

Sigi is totaal geen Ajax spits, die kan nog geen bal aannemen, hooguit werkt hij hard, maar dat zou ik ook wel kunnen. Milik moet de voorkeur krijgen

Deze poll zegt genoeg luister is naar de fans de Boer!!

Zoals die nu speelt ga je hem ook niet verkopen.. man o man frank is een held hoor maar dit is gewoon ronduit belachelijk.. we zijn ajax geen gvd utrecht of heereveen waar je wel eens mag falen. die sigthorsson faalt elke partij zwaar tegen en het kost nu ook gewoon punten.. en dat kun je niet goed praten door te zeggen dat sigthorsson verder is ,. ja verder van een doelpunt ja.. nu al een pest in de westrijd van morgen..

ben echt blij als siggi weg is want dan kan ie niet meer opgesteld worden.. liefst meteen 2 januari.. want stel dat niemand hem wil kopen in de winter ( wat erg logisch is) zitten we straks nog een halfjaar aan die knakker vast..

Huh, ik snap echt helemaal niks meer van de Boer. Ik dacht dat Milik de concurrentiestrijd had gewonnen van Siggy, doordat Milik zowel tegen GAE als tegen Urk in de basis mocht starten. En dan komt de Boer nu ineens weer met die houten Ijslander aanzetten. Zo geef je dus niemand het vertouwen in de spits en moet het hele elftal zich ook weer aanpassen aan de spits. Zelfde verhaal met Moisander, ik dacht dat hij niet weer zou spelen, omdat hij zijn contract niet wilde verlengen. Daarom speelde Denswil toch ook? Maar nu ineens mag hij wel weer spelen, terwijl hij dramatisch speelt.

Wellicht dat ik helemaal gek ben, maar waar in dit stukje kunnen we opmaken dat de Boer Sightorsson op gaat stellen? Als je het leest op andere pagina's is hij alleen erg vaag en spreekt hij veel vertrouwen uit in Siggy. Hij zegt echter nergens dat hij ook gaat spelen. Terwijl hij bij Moisander/denswil zich daar wel duidelijk over uit laat.
Mij lijken me de bovenstaande conclusies dan ook erg voorbarig.

Ajax en de Boer zijn op dit punt hun geloofwaardigheid allang verloren, tijdens de zomerstop gaf Ajax maar ook de Boer openlijk aan dat Sigthorson genoeg kansen had gehad en op zoek zou gaan naar een nieuwe spits. Het is dus volkomen niet serieus te nemen dat nadat men Sigthorson publiek afgeschreven had, maar hij opeens weer de nummer 1 spits van Ajax was.

Vorig seizoen was hij even beperkt maar scoorde hij wel in de belangrijke wedstrijden, helaas doet hij dat nu niet dus speltechnisch is het mij een raadsel waarom hij nog de voorkeur krijgt. Als het om de financiën gaan snap ik er nog minder van, Sigthorson zal echt geen tien miljoen opleveren. Ajax neemt hier toch wel een gok met betrekking tot een eventueel kampioenschap en de Champions League (gelden), zaken die meer zullen opleveren dan wat Ajax nog voor Sigthorson kan beuren.

Hoe kom je erbij om Sigthorson op te stellen? Die gast bakt er helemaal niks van! En een spits die die wel scoord en goed speelt wordt gewoon weer gepasseerd?? Waar gaat dit over? Sigthorsson raken ze in de winter echt niet kwijt, maar wat ze wel kwijt kunnen raken is het kampioenschap en de CL! Ik vraag me af of dit nou wel om de etalage gaat. Volgens mij is de Boer een zeer koppige man die maar niet wil toegeven dat zijn aankoop een flop is, en maar blijft hopen dat hij gaat presteren.

Mmm.. ik zou het liever anders zien maar ik vertrouw dit maal op de kundigheid van de Boer. Ik vond zowel Denswil als Milik erg verfrissend, Moisander en Sigi kunnen echter beter dan ze tot nu toe hebben laten zien.

Bij Ajax gaan de centen voor vermaak. Het publiek moet gewoon een paar keer massal wegblijven, misschien dat ze daar dan wakker worden. Moisander en Sigthorsson, ik zou ze als NAC (b.v.!) zijnde niet eens willen hebben....

ik hoop dat siggi in de winter vertrekt want het doet soms pijn aan je ogen als je deze man een bal aan ziet nemen. ik moet wel toegeven dat hij ons vaak in de toppers heeft gered met zijn doelpunten maar, dan kun je jezelf ook afvragen of bijvoorbeeld een milik deze doelpunten niet heeft gemaakt.
dit lijkt mij de ploeg als iedereen beschikbaar is

cillecen
van rhijn
veltman
moisander
boilesen
klaasen
riedewald
shone
el ghazi
milik
fisher

Arek is in alles beter dan siggy! Scoort ook makkelijk. Neemt t doel gelijk onder vuur indien die de kans heeft en resulteerde in goals en of mooie pogingen. Tegen de eagles schoot die bv op de paal. Siggy is alleen wat sterker maar mist snelheid en is daarnaast erg klunzig aan de bal

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren