Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Brood ergert zich aan Amsterdam: ‘Wij zijn toch geen Feyenoord, heel triest’

Laatste update:
/

Ruud Brood neemt het dinsdag met NEC in de tweede ronde van de KNVB-Beker op tegen de amateurtak van Ajax. De Nijmegenaren willen graag gesteund worden door het maximale aantal supporters, maar worden tegengewerkt: de club heeft te horen gekregen dat er maar 75 toeschouwers mee mogen in plaats van de gebruikelijke 200.

De gemeente Amsterdam vindt het gevaarlijk als meer dan 75 NEC-aanhangers de selectie van Brood achterna reizen voor het duel met de amateurs van Ajax. De trainer begrijpt er maar weinig van, zegt hij geërgerd tegen Omroep Gelderland. “Zo zet je juist kwaad bloed. We worden altijd goed ondersteund in uitwedstrijden.”

“Ik vind dat de gemeente zich er zo te makkelijk vanaf maakt. De politie is daar toch wel wat gewend. Wij zijn toch geen Feyenoord. Heel triest. Wat moet dat worden als we straks Jong Ajax-uit krijgen? Dit is te gek voor woorden”, foetert Brood. Op 24 november wordt de wedstrijd tegen het beloftenelftal van Ajax afgewerkt op De Toekomst.

De gemeente Amsterdam handelt overdreven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Brood is niet op de hoogte van eerdere incidenten tussen beide supportersgroepen,blijkt wel!

19 september 2014 om 19:07

Nou dat valt ook wel wat mee hoor....
En waar hebben we het over? 200 supporters, volgens mij hebben ze in Amsterdam wel eens wat meer supporters op bezoek gehad.

19 september 2014 om 19:09

800 van PSG afgelopen woensdag, ging prima

19 september 2014 om 19:13

Ajax - Nec voor de beker een paar jaar geleden, moesten jullie rennen in jullie eigen stad :'

19 september 2014 om 19:21

Nou nou, weer er maar trots Mgfutbol...

19 september 2014 om 19:25

Altijd wel weer schattig, dit soort verhalen van figuren van wie ik betwijfel of ze het stadium "aap" al definitief gepasseerd zijn.

19 september 2014 om 19:27

Haha weet je t zeker coopers haha

19 september 2014 om 19:30

Schattig?? Ga je weer populair doen omdat je voor Ajax bent. Stoere bink..

19 september 2014 om 19:32

Even voor de duidelijkheid: ik propageer hier geen geweld, ik ben anti rellen en anti slopen. Maar als rellen dan toch gebeuren, was dit een schoolvoorbeeld van hoe het wél moest. Gewoon 200 tegen 200 mensen die allemaal wilden vechten en verder geen mensen lastig vielen. Ik kan me niet voorstellen dat een van beide supportersgroepen na deze confrontatie met kwaad bloed jegens de ander is achtergebleven.

19 september 2014 om 19:38

Nog zo'n primitief figuur... Ik veracht mensen die met trots spreken over geweld, zeker in deze context. Daarnaast vind ik het ook wel grappig en schattig, dat dieronwaardige gedrag.

19 september 2014 om 19:39

Het is toch ook schattig? Stoer doen op internet?

19 september 2014 om 19:42

@ coopers

Precies, gemeentes zijn vaak heel selectief en te gemakzuchtig wanneer het gaat om het toe laten van supporters. Zodra er op internet al een "scheet" gelaten word raken ze al in paniek, ik vind het vaak niet meer dan symbool politiek wat gemeentes bedrijven. Je zou willen dat ze op alle gebieden zo voortvarend zijn, maar goed het voetbal is altijd makkelijk te pakken.

Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan dan met dat steden EK, wat nou als er een affiche Duitsland vs Engeland of Engeland vs Polen (of vice versa) uit de koker komen. Wedstrijden van Ajax vinden ze gevaarlijk maar men wilt wel graag grote tournooien hebben waarbij er ook genoeg hoge risico wedstrijden tussen zitten.

19 september 2014 om 19:44

Heb je het tegen mij? Lees je mijn opmerking überhaupt. Je zal mij nooit vinden bij welke rellen dan ook. Ik probeer gewoon context te scheppen. Ik ben gewoon een van die mensen die vindt dat mensen die willen rellen de normale supporter vooral met rust moet laten.

19 september 2014 om 19:58

Haha, nou weet ik niet of jij het tegen mij hebt, maar ik denk het wel. Ik ben het zeker met jou eens en ik reageerde dan ook niet op jou, ik reageerde op Footbalfan09.

19 september 2014 om 20:05

Ok, mijn excuses haha. Ja t wordt soms een beetje warrig als mensen door elkaar reageren, aangezien de reacties er dan eerder staan dan dat je een notificatie krijgt.

19 september 2014 om 21:36

Cd89,

En wanneer die paupers met ingeslagen koppen in het ziekenhuis liggen, wie denk je dat de rekening mag betalen?

Dus neen 200 vs 200 is ook niet hoe het moet.

19 september 2014 om 21:44

Ze betalen volgens mij nog altijd zo een 1200 euro per jaar aan zorgverzekering, dus ik ga er vanuit dat jij daar niet voor opdraait. Daarnaast vallen de verwondingen vaak reuze mee (wat gebroken neuzen of een enkele keer een gebroken kaak)...

19 september 2014 om 22:48

ik denk dat de arena niet het probleem is dit is echter de amateur tak wordt zoiets niet op een veld gespeeld wat minder rekening houdt met grote aantallen supporters? laat staan als er opstootjes zouden zijn. Kortzichtig van Brood, goede accommodatie is Brood-nodig in dit soort situaties

20 september 2014 om 09:25

Mgfutbol je zou je naam moeten veranderen in Fcm***.. Wat is dat nu voor domme taal. Was je erbij dan ben jij geen voetbel liefhebber maar kansloos stuk tuig. En dat je het leuk vind als mensen moeten rennen om niet in elkaar geslagen te worden laat zien dat je het IQ hebt van een natte scheet!! Schaam me dat mensen als jij durven zeggen dat ze Ajax supporter zijn. Want dat soort tuig doet de club alleen maar kwaad,en zijn geen supporter van voetbal maar van zielig rellen.bah jouw post heeft mijn weekend alweer verpest. Door domme mensen zoals jij,is de klassieker al jaren zonder supporters. Doodzonde en dankzij leeghoofden zoals jij!!!!drol!

20 september 2014 om 10:24

Analyse

Fijn die zorgverzekering wel jammer dat die zelfde mensen af en toe een stad slopen en dat er zoveel extra beveiliging nodig is. En wie mag deze kosten betalen?

Raar dat het er nog op lijkt dat je het een beetje goed wil praten, iedereen zijn hobby of wat is het idee?

20 september 2014 om 16:21

Ja en bovenal is het zeer gedurfd en bewijst natuurlijk dat je daarmee tot de stoerdere "mensen" van het Internet behoord. Helaas kan ik daar niet over mee praten...

19 september 2014 om 19:07

Het zou anders om eens moeten gebeuren, beperkt aantal Ajacieden toelaten.. Heel wat clubs kennen de problemen als Ajax op bezoek komt. Wij in Arhem ook. Maar mocht Arnhem beslissen minder Ajacieden toe te laten dan is geen Ajacied die dat kan/wil begrijpen

19 september 2014 om 19:11

Nee, ik denk dat er weinig Ajacieden om zullen treuren om niet naar Arnhem te mogen gaan.

19 september 2014 om 19:12

Dan vinden ze spontaan dat de goeden niet onder de kwade mogen lijden..

19 september 2014 om 19:15

Met wie willen ze dan vechten?

19 september 2014 om 19:20

Als jullie niet willen, Dan komen jullie toch lekker niet? Scheelt Arnhem een hoop geld..

19 september 2014 om 19:25

mocht er in arnhem een amateur tak Ajax loten, dan ga ik er ook niet vanuit dat er 200 Ajacieden mee mogen komen. Laten wij duidelijk zijn dat dit om de amateurs gaat en niet Ajax1.

19 september 2014 om 19:29

Als Vitesse zo blijft doorgaan met punten weggeven hoeven we nog maar 1x naar Arnhem.

19 september 2014 om 19:36

Zou mss kunnen, maar dat is de discussie niet

19 september 2014 om 19:41

Degene die het niet erg vinden zullen dat dus ook niet doen, kost ook teveel geld om erheen te gaan als aanhangers van de "amateurtak". Geld kost het Arnhem overigens toch wel.

19 september 2014 om 19:55

@ M_ssc

Wie zijn ze ? Ik ben Ajacied en loop hier net zoals zovelen van mijn mede supporters hier al jaren te verkondigen dat burgemeesters eens moeten stoppen met het straffen van de overgrote meerderheid goede supporters die gestraft worden voor het wangedrag van een relatief kleinere groep. Ze hebben altijd hun mond vol over gerechtigheid maar dit heeft natuurlijk niets met gerechtigheid te maken. Overigens zijn er ook genoeg andere club supporters te vinden die het allemaal wel prima vinden dat er bij veel wedstrijden geen of minder uit publiek aanwezig mag zijn, jammer dat we je daar dan niet over horen; want ja alleen Ajacieden denken zo.

Je zou willen dat politici ook zo voortvarend zijn op andere probleem gebieden, maar het voetbal is makkelijk te gebruiken voor symbool politiek. Wat mij betreft geeft dit alleen maar het falen aan van de heren en dames politici aan, die halve voetbalwet is daar het grootste voorbeeld van. Zodra er online al een scheet gelaten word vrezen ze meteen al het ergste.

19 september 2014 om 22:02

IK kan me goed herinneren vorig seizoen, toen NEC langs kwam in Deventer. Ze hebben daar grote schade veroorzaakt en probeerden door te breken om de lange zijde binnen te komen.
En na alle commotie aan t einde van het seizoen begrijp ik dat men voorzichtig is met lui van Nec.

Hij heeft helemaal gelijk! En die stad krijgt in 2020 het EK....

19 september 2014 om 19:10

Qua interlands is er veel minder spanning dan competitie natuurlijk. En de randvoorwaarden zijn compleet anders. Appels en peren, maar toch even lekker zeiken op Amsterdam.

19 september 2014 om 19:17

Je snapt wel dat hij niet de vergelijking met het EK wil trekken? het gaat om het feit dat Amsterdam pietluttig doet, en hij vindt het kennelijk onzin dat een stad die zo pietluttig doet om iets wat niet veel uitmaakt (in mijn opinie) geen EK-stad verdient te zijn.

19 september 2014 om 19:20

En terecht. Waanzin natuurlijk. Waarom zou je psg, wel met 800 in Amsterdam laten lopen de hele dag. Maar NEC die een paar uur langskomen wel tegenhouden dan?

19 september 2014 om 19:29

Ander stadion dus compleet andere zaak.

19 september 2014 om 19:58

@ Wilshere

Precies, het is ook te gek voor woorden dat de gemeente Amsterdam met twee maten meet. Maar goed, daar hebben politici helaas wel vaker last van, men kwam onlangs zelfs met het idee om uit supporters bij Champions League en Europa League avonden te weigeren, zoals wel vaker in Nederland schiet men weer volledig door.

19 september 2014 om 21:07

Qua interlands minder spanning? Zoals iemand hierboven al melde, wat als er Duitsland vs Engeland uit de koker komt. Of Roemenie tegen Italie? En het risico daarin is veel groter aangezien er veel meer supporters komen die je niet kan controleren door Schengen.

Jammer dat Ajax probeert zo een voordeel te halen, ik zou zeggen altijd van eigen kracht uitgaan! Daarnaast, 200 supporters zijn toch niet veel. Ik denk dat de politie in A'dam wel wat meer gewend is!

19 september 2014 om 19:07

Jammer alleen dat het de gemeente is die dit beslist en niet Ajax. Jammerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... joh kan je Ajax weer niet zwart maken.

19 september 2014 om 19:08

Het zijn de burgemeesters, niet met de pap wijzen naar de club Ajax.

19 september 2014 om 19:08

''de gemeente Amsterdam vindt het gevaarlijk als meer dan 75 NEC-aanhangers de selectie van Brood achterna reizen voor het duel met de amateurs van Ajax''

Is Ajax tegenwoordig ook al de gemeente dan??? Of wil je even stoken?

19 september 2014 om 19:08

Toch blijft het moeilijk om Nederlands te lezen.
Speciaal voor jou citeer ik uit de tweede alinea:

"de gemeente Amsterdam vindt het gevaarlijk als meer dan 75 NEC-aanhangers de selectie van Brood achterna reizen voor het duel met de amateurs van Ajax."

19 september 2014 om 19:09

Het gaat erom dat in het uitvak op de Toekomst gewoon niet meer man passen dan die 75. Dat uitvak was namelijk eigenlijk gebouwd voor Jong Ajax en daarvoor zijn per wedstrijd maar 75 uitkaarten beschikbaar.

Edit: Hoe wil je hier 200 man in plaats laten nemen? Mijn 2 bulldoggen passen net in deze hondenkennel (overdreven)...

https://pbs.twimg.com /media/ Bsrzw9ycuaeizfu.jpg
(spaties weghalen)

19 september 2014 om 19:13

@analyse. Echt! Hoe kunnen ze dan in hemelsnaam toegelaten zijn tot de JL! Dacht dat er en hoger minimum was voor de capaciteit van je uitvak.

Wie zegt dan dat jullie Feyenoord zijn Brood?? Man maak je niet zo belachelijk zeg, NEC heeft ook een kern die behoort tot rellen zag je afgelopen jaren tegen Vitesse.

Ga lekker brood maken anders dan dit nutteloze gezeik..

19 september 2014 om 19:09

Vitesse is dan voor NEC ook wel iets anders dan de amateurs van Ajax.

19 september 2014 om 19:32

ja zeg dat wel. zo vaak zit NEC ook weer niet te rellen. het is echt niet elke week raak. er zit wel een.heel groot verschil tussen Vites en Ajax...

19 september 2014 om 19:41

En nu maar hopen op NEC- Ajax in de beker en heel leuk melden dat Ajax maar 1/3de van het uitvak krijgt.

19 september 2014 om 20:42

Ik weet niet hoor -NEC-, maar vorig seizoen ging het zeer regelmatig fout met de 'harde kern' van Nec.
Amsterdam is denk ik bang dat die groep NEC-'fans' nog steeds niets geleerd heeft. Misschien overdreven, maar wel begrijpelijk.

19 september 2014 om 19:18

Nutteloos gezeik? Hij mag toch klagen als NEC zonder reden nog niet de helft van de supporters van normaal mee mag nemen? Tegen de amateurtak van Ajax nog wel...

19 september 2014 om 19:52

@ruiz_fct: Ja maar het zal ook wel komen door de plek waar er gespeeld gaat worden. Op sportpark de Toekomst daar is het risico natuurlijk groter dan de Arena waar dit soort dingen gewoon veel beter geregeld is om de supporters erin en eruit te krijgen.
Nu is dat gewoon lastiger en als je ook nog eens het verleden ziet tussen de Ajax aanhang en die van Nec kan ik me voorstellen dat er uit voorzorg dit soort maatregelen genomen worden.

Dat Brood zich dan gaat vergelijken met Feyenoord slaat nergens op want alsof er alleen bij Ajax en Feyenoord relschoppers rondlopen.....
Die zijn er bij elke club helaas.

19 september 2014 om 19:34

Nutteloos gezeik omdat het over Amsterdam/ Ajax gaat en meneer de Ajacied daar op de een of andere reden niet mee om kan gaan?

Dat er maar 75 supporters mee mogen is ook gewoon vrij apart.

Voetbal wordt in Nederland allang niet meer beleeft zoals het hoort. Dit soort regels (uit publiek verbieden ) kan alleen in NL. zou je dit voorstellen in engeland zouden ze je uitlachen en daar hebben ze toch wel wat meer geweld met voetbal meegemaakt dan hier. Hebben ze gewoon goed opgelost met de voetbalwet iets wat ze hier nog moeten leren blijkbaar.

Nou Brood, dan heb ik nieuws voor je, ook bij Jong Ajax-uit krijg je maar 75 kaarten toegewezen. Of heeft hij die uitvergrote hondenkennel, die als uitvak moet dienen, nog niet gezien?

Het is begrijpelijk, aangezien de supporters van NEC en Ajax elkaar niet liggen. Daarnaast kan qua veiligheid dit duel daar eigenlijk niet gespeeld worden, met 200 man uit-supporters. Vragen om gezeur...

19 september 2014 om 19:08

Zijn er eigenlijk supporters, in Nederland, die wel overweg kunnen met de Ajacieden?

19 september 2014 om 19:10

Bij Telstar schijnen er nog wat vriendjes rond te lopen...

19 september 2014 om 19:11

Zijn er uberhaubt supporters die met elkaar overweg kunnen in Nederland? zelfs een beslissingsduel tussen Spakenburg en Gvvv moet nog gefaciliteerd worden door de politie.

19 september 2014 om 19:11

Die van Sparta denk ik.

19 september 2014 om 19:13

@afca,

Dat had helemaal niks met het scheiden van supporters te maken hoor. Dat ging om het aantal supporters dat geschat werd die de wedstrijden zouden komen bezoeken.

Jij haalt 2 zaken door elkaar in dezen.

19 september 2014 om 19:16

Volgens mij zijn PSV supporters over het algemeen niet zo heel problematisch, of die van NAC of Heerenveen. Daar zijn maar weinig problemen mee. In Nederland wordt echter bij elke wedstrijd al 1 politieagent per 2 supporters ingezet en als het een wedstrijd is tussen clubs uit het linkerrijtje is het al een risicoduel.

Maar toch vind ik het opmerkelijk om te lezen dat NEC en Ajax supporters elkaar niet liggen. Dit dan bovenop de Utrecht, Ado, Feyenoord, Cambuur, Groningen, Psv, Vitesse, AZ supporters die de Ajax supporters ook niet zo liggen, of ben ik er nog een vergeten.

19 september 2014 om 19:20

Ik wist niet eens dat NEC en Ajax supporters elkaar niet liggen. Kan iemand mij vertellen waarom?

19 september 2014 om 19:28

Volgens mij klopt het ook helemaal niet. Enige wat je zou kunnen zeggen is dat men het in het nuchtere/kritische Nijmegen niet echt heeft op zelfverzekerde(voor sommige arrogante) lui uit Amsterdam. Ook meteen de reden waarom Arnhem en Nijmegen eigenlijk gewoon tegenpolen zijn.

19 september 2014 om 19:35

het is een paar jaar geleden in de beker ook mis gegaan bij Ajax - NEC. maar verder is er niet echt iets ergs ofzo. het is echt niet zo dat NEC supporters Ajax haten.

19 september 2014 om 19:38

Volgens mij zijn de supporters van NEC en Feyenoord nogal dik met elkaar, althans dat was een jaar of 15 geleden het geval. En wat Keizerstad zegt klopt ook wel een beetje, zij noemen Vitessenaren dan ook geelzwarte joden bijvoorbeeld.

19 september 2014 om 19:38

Zoek maar op youtube; rellen Duivendrecht Ajax Nec.

19 september 2014 om 19:22

Als je 800 personen van het grootste tuig uit Parijs wel binnen laat maar vervolgens moeilijk gaat doen om 200 NEC supporters klopt er toch iets niet denk ik. Brood heeft zeker reden tot klagen.

19 september 2014 om 19:32

En met die van PSG ging het ook fout. Moet je dan in t vervolf dus niet meer willen.

19 september 2014 om 19:37

Maar het ging alleen fout tussen PSG en Fc Utrecht toch? Of waren er ook Ajacieden bij betrokken?

19 september 2014 om 19:44

Dat wist ik niet, las alleen kort iets met relletjes eerlijk gezegd. Haha wat doen utrecht supporters dan weer met PSG?

19 september 2014 om 19:54

Het past niet op de toekomst, dus waar gaan die resterende 125 heen?

19 september 2014 om 20:06

In 2007 waren Utrecht supporters naar Parijs gegaan ivm afscheidswedstrijd van Di Tomassa en hebben toen gevochten met PSG supporters, nu de PSG toch in Nederland waren zijn een aantal naar Utrecht gegaan en hebben daar gevochten met supporters van de plaatselijk Fc. Iets in die richting.

Wat loopt hij nou zielig te doen, of gaat hij die NEC supporters beveiligen, domme opmerking hoor.

Meest simpele oplossing is dat de gemeente Nijmegen en NEC een brief sturen naar de gemeente waarin ze uit leggen dat er naar alle waarschijnlijk in de toekomst geen plek is voor Ajax supporters in de Goffert en dat er tijdens de wedstrijden gecontroleerd zal worden op ID en dat alle Amsterdammers in een straal van enkele KM om het stadion en het centrum van Nijmagen verwijderd zullen worden omdat er getwijfeld wordt over de veiligheid (wat een legitieme reden is en aan de gemeente om te bepalen).

19 september 2014 om 19:12

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Maar dan moet NEC wel eerst promoveren aangezien Jong Ajax nagenoeg geen uitsupporters meeneemt.

19 september 2014 om 19:16

Voor de eventuele uitwerking ervan wel, maar ik denk dat niemand twijfelt over de promotie van Nec. Overigens lijkt het me hilarisch als politie agent als dit doorgaat dit jaar. ID controleren op basis van iemands stem, blijkt die uit A'dam te komen kan je hem arresteren om hem vervolgens te vertellen dat de reden is dat Jong Ajax speelt en het aan de gemeente Amsterdam ligt dat haar burgers niet op de hoogte zijn.

Nee, laten we hopen dat het nooit zo ver zal komen.

19 september 2014 om 19:14

Lekker boeiend als je geen eredivisie speelt.

19 september 2014 om 19:20

Allemaal zeike zeike zeik bah bah, tis de gemeente die bepaald maar ajax is de schuldige hoor, fijn zo kinderen van 10 jaar oud begrijpen dat nog beter. Het is niet anders kan ajax niks aan doen alleen de gemeente ga daar zeuren

19 september 2014 om 19:46

Bah. bah een kind van 10 jaar oud kan nog beter begrijpend lezen. Ik type letterlijk dat Nijmagen en NEC een bericht moeten sturen naar de gemeente!

Makkelijk lullen voor iemand die geen verantwoordelijkheis draagt en daarnaast heel hard faalt omdat hij de situatie duidelijk niet kent qua plaatsen.

Brood heeft helemaal gelijk. Het is sowieso al een verplichte buscombi, wat nog te begrijpen is na wat incidenten tussen NEC en Ajax supporters in het verleden. Maar Dan moet het toch geen enkel probleem zijn om gewoon 200 NEC supporters op te vangen. Zo werk je alleen maar in de hand dat mensen met eigen vervoer komen en daarmee wordt het alleen maar minder beheersbaar.

Waar ik stiekem op hoop, is dat Brood alleen maar spelers van het 2e en/of 3e elftal in zal zetten inclusief de bankspelers.

Om daarna vervolgens te verliezen en lekker uit de beker worden geknikkerd.
Dan heeft je A selectie alsnog het vertrouwen voor de aankomende wedstrijden en kan de weg naar boven in de Jupiler League worden ingezet.

Wellicht kampioen en daarbij directe promotie, of anders zware playoff wedstrijden. Hooguit 4 wedstrijden mochten ze 2e of 3e eindigen. Dus 2 rondes.

Bovendien doet mijn favoriete club in NL het goed in de beker aangezien Ajax waarschijnlijk ook door zal gaan.

Voor mij persoonlijk, een heel erg slim idee.

19 september 2014 om 19:19

Als het bij Ajax gebeurd wordt het gewoon over 2 wedstrijden gespeeld, al zou het de finale wezen, zelfs dan zou of deed de KNVB dat.

19 september 2014 om 19:21

Het gaat hier over de amateurtak va ajax he. Die zou je met het 2e team ook gewoon even op moeten rollen.

19 september 2014 om 20:08

ja, klopt, maar alsnog hoop ik dat NEC uit de beker vliegt zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de competitie.

19 september 2014 om 21:07

Ach, die paar extra wedstrijden per seizoen, wat maakt het uit. NEC heeft niet voor niets een vrij brede selectie met reservespelers die bij (bijna) elke andere club in de Juup gewoon onomstreden basisspeler zouden zijn. Dan moet je wat extra wedstrijden wel kunnen handelen.

Daarbij zou ik het wel mooi vinden om dit NEC een keer getest te zien worden tegen een goeie Eredivisiemiddenmotor. Kan je toch weer iets beter zeggen waar je staat.

Wtf haalt hij Feyenoord erbij. Alsof Feyenoord de enige club is met hooligans. Rare uitspraak. Maar goed om op de topic te reageren, wel heel triest dit natuurlijk. 200 supporters is toch niet zoveel gevraagd. Je creëert hiermee alleen maar verbazing. Zijn ze soms vergeten dat NEC en Jong Ajax in dezelfde competitie acteren. Die komen elkaar hoe dan ook nog 2 x tegen. Mogen ze dan beide ook alleen maar 75 uitsupporters mee nemen of kan het dan wel ??

19 september 2014 om 19:25

Ajax - Feyenoord is toch de grootste 'probleemwedstrijd' over het algemeen. Vandaar dat hij Feyenoord erbij pakt.

Tja, dit heeft natuurlijk een geschiedenis omdat een heel aantal NEC-supporters afgelopen mei om de een of andere reden zijn teruggestuurd.

Maar 75 supporters is idd heel weinig. 200 NEC-supporters moet toch wel te doen zijn. Als ze in Amsterdam al bang zijn voor 200 Nijmegenaren, hoe willen ze in hemelsnaam dan ooit 800 Rotterdammers ontvangen? Die schijten dan echt 7 kleuren.

19 september 2014 om 19:33

Vandaar dat dat ook voorlopig niet gaat gebeuren zoala reeda besloten.

19 september 2014 om 19:41

Nee de geschiedenis gaat om rellen op Duivendrecht, zoek maar op op youtube; Ajax NEC Duivendrecht.

20 september 2014 om 01:45

Het scheelt heel erg dat ze geen 800 Feyenoord fans op De Toekomst hoeven te ontvangen. Daar schuilt het probleem, het uitvak voldoet aan de absolute minimum van de Jupiler League. Het is schijnbaar niet berekend om clubs van het kaliber NEC te ontvangen voor bekerduels van de amateurs.

Maar ook ik lees het met de nodige verbazing. Hoewel de relatie tussen NEC en Ajax supporters niet om over naar huis te schrijven is, praten we toch niet over een bijzonder hoog risico ? Een uitvak van 200 man zou toch met aanpassingen haalbaar moeten zijn ? NEC stelt zich garant voor het gedrag van het uitvak en de potentiële problemen zijn opgelost.

Dit geeft imo gewoon aan dat het een flop is om jong ajax toe te laten tot de JL waar je dergelijke problemen straks ook weer gaat krijgen.

Ik snap dat je de supporters van NEC wilt scheiden van Ajax, vanwege incidenten in het verleden. Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat er slechts 75 man in het uitvak passen en dan begrijp ik dus ook het standpunt van de gemeente. Het is echter wel triest dat die paar clubs uit de JL die wel mensen willen meenemen worden geconfronteerd met teams waar het publiek geen enkele binding mee heeft en waar de voorzieningen dus imo ook niet profwaardig zijn. Het is een beetje gevoelsmatig, maar 200 plaatsen lijkt me toch wel zoon beetje het minimum wat je een bezoekende club wilt bieden.

19 september 2014 om 20:12

Volgens mij is de afspraak dat wedstrijden met enige risico van Jong-Ajax in de Arena worden gespeeld. Gebeurd zo weinig mogelijk omdat het veel meer geld kost. Maar kan me zomaar voorstellen dat dit bv met Ajax-NEC gebeurd.

Dit gaat over de Ajax amateurs en dat staat natuurlijk helemaal los van jong Ajax en de JL.

Hier kan Ajax zelf weinig aan doen. Het is de gemeente die moeilijk doet zoals gewoonlijk. Dus ga niet zitten zeiken op Ajax. Daarnaast gaat t om de amateurs.. Ben blij dat NEC überhaupt in dat stadion mag voetballen. Een stadion met een geweldige geschiedenis

19 september 2014 om 21:46

Volgens mij is De Toekomst van Ajax? En volgens mij heeft Ajax daar een uitvak voor 75 man laten plaatsen? Dat de gemeente dan zegt dat er niet meer dan 75 man mee mogen reizen, kun je dan op je vingers natellen en wel heel makkelijke de schuld op de gemeente afschuiven.

Of ben je nooit op De Toekomst geweest?

Joh dan zijn er meer uitsupporters dan thuissupporters!

Wat een onzin dit zeg. Hopen dat we gewoon met 200 man naar Amsterdam kunnen gaan.

Als nec al een probleem is zie ik enkel Rush nooit meer (of ze moeten weer Ahoi aandoen).

Regel is dat ieder accommodatie voor een profwedstrijd 10% moet besteden aan uitsupporters.

20 september 2014 om 00:23

ajax word wel vaker gematst door de Knvb en dat zal dit keer ook wel weer gebeuren.

20 september 2014 om 01:57

Of je moet gewoon niet blind geloven in wat Larrylarsson voor een onzin neerzet en probeert zelf achter de regelgeving te komen.

Want in dit geval zit Larrylarsson er gewoon compleet naast.

20 september 2014 om 02:02

Dat zou ik graag zien, maar is helaas niet het geval. Anders zouden Ajax met 3500 man naar Eindhoven mogen afreizen in plaats van 1200.

Helaas, je zuigt het percentage uit je duim want de Nederlandse norm ligt lager als de Europese norm. En die bedraagt ongeveer 5 procent.

Ik zelf weet het ook niet precies, maar de Eredivisie is dit ongeveer de norm :
- capaciteit tot 10.000 = uitvak 400 man minimum
- capaciteit 10.000 tot 15.000 = uitvak 500 man minimum
- capaciteit 15.000 tot 20.000 = uitvak 600 man minimum
- capactieit 20.000 tot 30.000 = uitvak 800 man minimum
- capactieit 30.000 of meer = uitvak 1200 man minimum

Geen idee hoe dat ligt in de Jupiler League, en helemaal niet hoe de situatie is sinds de pilot is gestart met Achilles en de beloften teams.

Overigens praten we in het geval van de amateurs van Ajax ook niet over een thuishaven die hoeft te voldoen aan de stadioneisen van een profwedstrijd

Ik vind de maatregelen allemaal niet zo raar. Als de " supporters " zich normaal zouden gedragen, was er geen buscombi autocombi of enige verplichting nodig.

Blijft een raar fenomeen dat normale mensen veranderen in neanderthalers als ze een voetbalshirt aandoen.

21 september 2014 om 12:27

Het kan absoluut ook anders dat heb ik wel gemerkt bij volendam uit we mochten gewoon lekker vrij door de stad lopen lekker wat gaan eten zonder enig toezicht en na afloop van de wedstrijd werden we zelfs gefeliciteerd met de overwinning door volendamsupporters en een veilige terugreis toegewenst zo kan het dus ook he

Echt weer die ambtenaren die liever lui zijn dan moe. 200 NEC supporters is vrij weinig, ik snap de commotie niet.

21 september 2014 om 12:25

de commotie gaat over dat er maar 75 man mee mogen naar een bekerwedstrijd dat is gewoon veel te weinig voor een club als n.e.c en zeker als er tegen de ajax amateurs wordt gespeeld is dit belachelijk want ik denk niet dat de amateurvereniging veel supporters zal hebben

Ajax. de Arena en de gemeente Amsterdam hebben hun zaken aangaande uitsupporters gewoon heel slecht voor elkaar. Als het dan mis gaat wordt er altijd met het beschuldigende vingertje naar de uitclub gewezen. Steek de hand eens in eigen boezem, en leer eens van de fouten die er keer op keer gemaakt worden.

N.e.c moet nu gewoon ook maatregelen nemen als ze in Amsterdam zo kinderachtig doen gaan wij dat toch ook lekker doen in Nijmegen gewoon de eerst komende 5 jaar hun ook maximaal 75 supporters mee laten nemen wat overigens ook terrecht is als je ziet hoe de ajax supporters zich de laatste 10 jaar hebben gedragen in de Goffert. Zoals stiekem in thuisvakken gaan zitten en lopen opruien

Gaat gewoon weer helemaal nergens over dit.... 800 man uit frankrijk kunnen gewoon komen en 200 supporters van NEC niet? In 2020 even een paar wedstrijden organiseren waarbij supporters uit alle landen naast elkaar zitten? Als 020 op bezoek komt in Nijmegen geef je ze maar 75 kaarten voor het uitvak. Lekker kinderachtig doen met zn alle.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren