Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-icoon woedend op Van Gaal: 'Dan ben je geen echte Ajacied geweest'

Laatste update:

Sjaak Swart is woedend op Louis van Gaal. De manager van Manchester United besloot in de slotfase van de transfermarkt nog werk te maken van de komst van Daley Blind, die voor 17,5 miljoen euro wordt overgenomen van Ajax. De Amsterdammers hebben nu nog maar kort de tijd om een mogelijke opvolger aan te trekken en dat vindt Swart bijzonder teleurstellend.

/

Mister Ajax begrijpt niet waarom deze transfer pas in de slotfase van de transfermarkt gerealiseerd kon worden. "Ik had toch wel gedacht van Louis van Gaal dat als hij zoiets zou doen, dat hij dat veertien dagen voor het sluiten van de transfermarkt had gedaan. Niet op de laatste dag. Want dan ben je geen echte Ajacied geweest, wat er wel altijd over hem wordt gezegd", briest Swart in gesprek met AT5.

De voormalig aanvaller zegt boos te zijn op Van Gaal, maar niet op Blind, die hij 'alles gunt'. "Maar het is toch vreemd? Als je het twee weken geleden had gedaan, had Ajax er ook aan kunnen werken", moppert Swart. "Maar dat is Louis, hè. Hij krijgt de groeten van Sjaak Swart."

Op de website van United kijkt Van Gaal alvast uit naar de naderende komst van Blind, die voor vier jaar kan tekenen op Old Trafford. "Hij moet nog medisch gekeurd worden en daarna hebben we er misschien een nieuwe speler bij", zei de coach. "Ik denk dat het heel slim is van de manager om drie linksbenige verdedigers te halen."

Sjaak Swart heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, maak jezelf toch niet zo belachelijk man. Neem lekker een FOX-abonnement en aanschouw.

30 augustus 2014 om 18:29

Hij heeft toch gelijk?
Is een paniek aankoop...
Van Gaal heeft altijd maar "tijd" nodig; dan deed hij deze transfer toch ruim op voorhand?

30 augustus 2014 om 18:33

Alsof van Gaal zelf de onderhandelingen doet.. natuurlijk wil Louis het zo snel mogelijk regelen.

30 augustus 2014 om 18:34

Hij heeft tijd nodig om het team op elkaar op elkaar in te laten spelen.

30 augustus 2014 om 18:37

Wie zegt dat Ajax een nieuwe vervanger zou halen dan? Kans is groter dat ze niemand erbij halen dan wel. Als Ajax hier de dupe van is waarom accepteren ze het bod dan?

30 augustus 2014 om 18:42

Daarom.. ze accepteren wel het bod maar volgens sjakie is het van gaal zn fout

30 augustus 2014 om 18:59

Alsof het had uitgemaakt als hij 2 weken eerder werd verkocht ? Ajax had toch niemand van niveau aangetrokken man. Frank zei direct na het WK dat er een grote kans bestaat dat blind verkast, dus had Ajax genoeg tijd om op een mogelijk vertrek te anticiperen. Dit deden ze namelijk ook bij moisander en sig met de komst van viergever, milik en zelfs samuel! Ajax was/ is nooit van plan geweest om een waardige vervanger te halen voor blind man. Sjaak laat gewoon zijn supporters hart spreken!

30 augustus 2014 om 19:07

Hoezo paniek aankoop ? Van Gaal kent Blind prima en heeft al een tijdje met hem samengewerkt bij Oranje. Dus van Gaal is prima bekend met de speler en persoon Blind, dus van Gaal weet prima waarvoor hij Blind zal gebruiken

United heeft gewoon de tijd genomen en tja pech voor de andere club dat ze last minute een speler verliezen, maar dat kan je van Gaal niet aanrekenen.

30 augustus 2014 om 19:15

Swart laat eerder zijn haat jegens Van Gaal spreken, zn egootje is aardig gekrenkt toen ie door Louis bij ajax eruit werd gezet

30 augustus 2014 om 19:20

Als je vind dat hij gelijk heeft, mag je het Blind ook aanrekenen. Hij weet wat er kan gebeuren als je een team in de laatste week verlaat, waarom geen statement dat je niet meer beschikbaar bent voor een transfer?

Hij is toch ook een echte Ajacied? Dan had hij ook in dienst van de club kunnen denken.

Ik persoonlijk vind deze transfer niet vreemd en het zat er aan te komen. Ajax had moeten zeggen wij verkopen niet meer of Blind zelf had dat moeten zeggen, als je nu enigszins gelijk wilt hebben.

30 augustus 2014 om 19:22

Sjaakie moet blij zijn dat louis heeft geregeld dat er 17,5 miljoen voor daley is betaald. Anders was hij volgend jaar voor een miljoentje of 5/6 weggegaan.

30 augustus 2014 om 19:32

Thibaut van de
Als ajax dit niet had gewild dan hadden ze nee moeten zeggen. Di gerucht gaat al sinds het wk, dus ajax had wel degelijk de kans om hier op te anticiperen. Maar ja, als ze in amsterdam pas gaan handelen als er ook echt verkocht is, zijn ze niet heel snugger bezig, mede ook omdat er wel geld is om in het voren te investeren in bijvoorbeeld een mokotjo. Toen twente hem kocht was het bedrag anderhalf miljoen, dat gokje had ajax denk ik wel kunnen nemen. Sjaak swart moet niet zeuren over louis van gaal, maar over het trage handelen van ajax. Maar het zal nog altijd wel een beetje oud zeer bij hem zijn.

30 augustus 2014 om 22:20

Volgensmij anticipeerde ajax allang met de komst van viergever geen wonder dat fdb aankondigde dat hij op de nr 6 positie moest concentreren

31 augustus 2014 om 10:19

Als Utd met 18? Miljoen afkomt dan is het moeilijk om nee te zeggen hé

31 augustus 2014 om 21:16

Je hebt gelijk minato
Blind zijn vertrek zat er toch al aan te komen dus..

30 augustus 2014 om 18:41

Alsof dit iets nieuws is.. V. Gaal heeft Ajax geheel leeg gekocht na de successen in 95, toen hij naar Barca vertrok.
Leuk hoor, dat balans totaal van 95 miljoen, maar alles wat we zien is het aanblijven van een spits die echt pijn aan de ogen doet (sightorsson), het aantrekken van een middelmatige Pool (milik) en een kleuter daarbij (zivkovic).. En Viergever dan... brrrrrrrr....
Nee.. Lekker overwinteren in de CL op deze manier.
Met het vertrek van Siem de Jong en Daley Blind kan je dat dus alweer vergeten..
Wie is de volgende? Davey Klaassen volgende transferperiode??
Ik zou mijn biezen pakken, als ik Frank de Boer heette, Godver..
Veel plezier met al je knaken, Ajax....!
Waarom grijpt Cruijff niet in???

30 augustus 2014 om 19:25

Ik be het volledig met jou eens.
Die dwaas moet gewoon zijn mond houden

30 augustus 2014 om 23:16

Heb is een beetje respect man!

Sjaak Swart heeft gewoon gelijk, en al vind jij van niet of een aantal andere apartelingen hier... Dan kan je ook een andere mening respecteren ipv als een of andere debiel te provoceren

Wat een onzin haha. Bekritiseer dan Overmars ofzo voor het nu nog verkopen van Blind.

30 augustus 2014 om 18:27

Ja dat zal wel beter geweest zijn. Maar dit is Ajax en dit gebeurd al tijden. Ze zoeken het maar uit. Aankopen worden toch niet gedaan. Sinds dit jaar ben ik het 100% eens. Nederland is echt de meest belabberde competitie ten aller tijden. Het gaat elk jaar achteruit en clubs als Zwolle, Cambuur en die kaliber komen dichterbij de subtop. Terwijl zoiets juist niet moet of hoort te zijn. Dit komt allemaal omdat in Nederland elke topspeler binnen een leuk jaar weggaat. Zo gaat het niveau naar beneden. En dat zijn we gewend. Ik hoop dit seizoen op begrafenis voetbal van Ajax. En dat we minstens 2e worden. Kampioen zal ook nog wel kunnen. Aangezien elke club in Nederland verliest en wint van elkaar. Ongeacht of de club een begroting van 5 of 90 miljoen heeft. Het niveau is lachwekkend en dat ruikt het buitenland steeds meer.

30 augustus 2014 om 19:02

Wat is de uitslag van Manchester City - Stoke City? Dat is pas schandalig, niet dat PEC Zwolle van Ajax wint.

30 augustus 2014 om 21:22

Af en toe wint een kleinere club van een grotere, niks raars aan hoor.

30 augustus 2014 om 18:41

Inderdaad, en Sjaak kan het ook omdraaien. De vervanger moest volgens mij Viergever zijn die al gehaald was. Misschien heeft Van Gaal als echte Ajacied wel juist expres gewacht tot na Ajax - PSV.

Als grote clubs moet je al namen hebben klaarstaan die je kan kopen. En je kon toch wel aanzien komen dat Blind zou vertrekken.

30 augustus 2014 om 18:26

Juist dat vind ik ook tijd genoeg gehad om een vervanger tehalen

30 augustus 2014 om 18:42

Ze zullen vast wel een paar spelers op een schaduwlijstje hebben staan inderdaad.

Daar zal het niet aanliggen. Hij had gewoon iets nodig omdat er continue punten gemorst werden. Maar wat kan mij het een zorg schelen. Ajax kon ook meer vragen 25 a 30. Blind doet niks onder dan Luke Shaw. Maar het zal allemaal wel. Dit zijn we van Ajax onderhand wel gewend en de Eredivisie ook. Iedereen verliest spelers op het laatste moment en dat gaat sportief niet beter. Ook Europees zie ik het zwaar voor Ajax. We gaan echt niet 3e of 2e worden. Kan mij ook niet schelen CL is enkel om financieel gezond te worden. Sportief doe je daar helemaal niks. En Europa League is voor Ajax niks, ze kunnen niet winnen van B-clubs.

30 augustus 2014 om 18:26

Sorry maar op de LB positie doet hij dat wel, waarom denkt iedereen hier eigenlijk dat Shaw maar een 13 in een dozijnvoetballer is oid, en vergeet niet Blind heeft nog maar een 2 jarig contract, volgend jaar is hij nog maar zo een 8-10 miljoen waard.

30 augustus 2014 om 18:28

Als je goed speelt ben je altijd veel waard. Ongeacht het contract zo is het eenmaal. Maar Ajax is niets meer dan een nietszeggende club in Europa. We tirren altijd op het verleden en dat is het enige wat clubs kunnen in Nederland. Wat kunnen we nou bereiken met dit transferbeleid.

30 augustus 2014 om 18:34

hahaha misschien waa blind volgend jaar wel twee keer zo goes geworden dan was hij geen 8 mil waard geweest he, toekomstkijker

30 augustus 2014 om 18:57

Het verschil is dat shaw 18 jaar is en blind 24 jaar er zit 6 jaar verschil tussen shaw zal over een paar jaar een van de beste backs ter wereld zijn misschien wel de beste maar alaba is er ook nog

Haha Sjakie ga ergens Bingo spelen man. Verschonen ze je erbij. Kun je indruk gaan maken op alle bejaarde vrouwen daar. Want dat doe je op voetbalgebied al een tijdje niet meer.

30 augustus 2014 om 19:06

Sjakie is 57 jaar ouder dan jij en voetbalt waarschijnlijk net zo vaak, zo niet nog vaker dan jij, hij traint 2x per week en speelt nog wekelijks amateurploegjes/bedrijfsploegjes scheel met lucky Ajax.. Weet niet wat jij op voetbalgebied klaarspeelt, maar een beetje respect mag wel..

30 augustus 2014 om 19:17

He' snotneus een beetje meer respect mag wel hoor je hebt het over iemand die 3 maal de Europacup 1 heeft gewonnen en een goede kijk op het voetbal heeft dus een klein beetje beschaving kan geen kwaad hoor.

Hier ben ik het half mee eens. De transfer was veel beter geweest 3 weken geleden, dan had Ajax tenminste vervanging kunnen zoeken ipv morgen in paniek Sinkgraven met 11 wedstrijden oid achter zijn naam te halen. Nu lijkt het alsof van Gaal omdat hij Vidal niet kon krijgen dan maar Daley pakt die die toch achter de hand had. Zowel Daley als Overmars valt weinig te verwijten. Daley zal zelf wel erg graag hebben gewild en dan kan Overmars ook niet veel, zeker gezien het prima bedrag.

Wie neemt deze seniele gek überhaupt nog serieus.

Gewoon een hele normale transfer. Een club als Ajax dient een schaduwlijst klaar te hebben staan.

Volgens mij heeft Ajax toch echt al een vervanger met Viergever en dus al ruim van te voren ingespeeld op een mogelijk vertrek van Blind.

30 augustus 2014 om 18:42

@ Sbassf87

Die hebben we niet, Viergever was als vervanger gehaald omdat Moisander ook weg wilde (iets wat nog steeds kan gebeuren). Er is geen vervanger voor Poulsen, geen vervanger van Blind en die gelouterde spits is er ook nog steeds niet, het is te lachwekkend voor woorden.

30 augustus 2014 om 19:14

De vervanger voor Moisander is in mijn ogen dan toch Van der Hoorn, aangezien je die ook niet voor niks hebt gehaald en je hebt Denswil nog achter de hand.

Daarnaast komt Serrero gewoon weer in de basis te staan.

En Duarte heb je ook nog al is die lijkt me niet goed genoeg, misschien proberen met Schone op die positie te gaan spelen als het nodig is

30 augustus 2014 om 20:25

Precies ook Moisander kan nog vertrekken.

Ik hoop, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat er nog een echte versterking komt.
Zo niet is het schandalig en respectloos naar ons als supporters.
Overmars communiceer eens en leg uit wat je hebt gedaan nadat Eto'o is afgezegd.

Deze man op leeftijd kijkt altijd wel erg zwart-wit naar de zaken die bij Ajax spelen.

Is dit niet omdat vgaal m haalt....? Die 2 liggen elkaar toch niet zo?

30 augustus 2014 om 18:51

@ morgan

Dat zal ongetwijfeld meespelen, al had van Gaal zich bij mij allang al af gedaan als Ajacied toen hij de club nog eens extra in lichte laaie zette. Swart kan in dit geval beter zijn woede richten op Ajax, want het lijkt erop dat het voor bepaalde zaken geen moer uit maakt wat voor soort bestuur er zit. Van sommige veel gemaakte fouten zoals:

- Sterktehouders op het laatste moment verkopen.

- Niet het hele maar het halve beleid uitvoeren.

is kennelijk niet te leren, zodoende worden die dus ook nu weer fijntjes herhaald. Het geld van de seizoenkaarten en (blinde) Champions League passe-partouts hebben ze weer binnen dus vinden ze het allemaal wel weer goed zo .

Ja sjaak zo gaat dat tegenwoordig. Niet sjiek, maar een kat in het nauw...!

30 augustus 2014 om 18:28

Hij heb bijna 10% van de competitie nog meegedaan.dankzij LVG

Sjaak Swart moet even begrijpen dat Louis deze aankoopt doet, omdat Louis wanhopig is. Manchester United is zeker op het middenveld gewoon niet goed. Cleverley is een schande voor het voetbal, Fletcher heeft de beste tijd wel gehad en Carrick is 33 en geblesseerd op het moment. Daarbij dat Vidal niet haalbaar was en Khedira ook niet, gok ik. Anders moet Louis zich schamen voor deze aankoop.

Daarnaast is het gewoon kul om Van Gaal geen echte Ajacied te noemen. Die man is coach van Manchester United en wordt door die club betaalt. Dan doe je wat voor die club het beste is.prima dat je zelf allemaal sentimenten hebt, Sjaak, maar Louis heeft gewoon een contract.

30 augustus 2014 om 18:29

Aan de andere kant kon hij hem ook wel 3 weken eerder ophalen hoor. Net of Blind nu het verschil bij Manchester gaat maken. Laat mij niet lachen wat een beleid in Engeland tegenwoordig. Alles op het aller laatste moment halen.

30 augustus 2014 om 18:33

Aan de andere kant kan Ajax ook weigeren; je hebt immers te maken met 3 partijen. Om geld zit Ajax niet direct verlegen.

30 augustus 2014 om 18:35

@jansen

Ajax heeft geld zat maar doet op transfergebied net zoveel als een club als Cambuur. Eerst verkopen dan inkopen. Stel je voor een mannetje extra op de loonkosten zeg.

30 augustus 2014 om 18:36

Blind is pas serieus in beeld gekomen nadat bekend werd dat Vidal niet meer zou komen.

30 augustus 2014 om 18:39

Sinds wanneer moet de aankopende partij rekening houden met de verkopende partij? Lvg koopt een speler wanneer hij wilt. De verkopende partij is akkoord dus ik zie geen probleem. Als ze een vervanger willen halen is het slim als ze al contact hebben opgenomen met desbetreffende speler.

30 augustus 2014 om 18:53

@ Jansen Joenite

Precies, het is voornamelijk Ajax die weer op vele fronten tekort schiet. Ongeacht welk bestuur er zit, het is kennelijk onmogelijk om van bepaalde fouten te leren.

31 augustus 2014 om 12:45

maar blind had nog maar een eenjarig contract en anders zouden we nooit meer deze hoodprijs krijgen en dit was ook door zijn goede WK

Sjaak Swart zou allang blij moeten zijn dat ze zoveel incasseren voor Blind. Dit is een feite gewoon een gratis Champions League seizoen voor Ajax. Worden ze weer kampioen of 2de dan kan het nog meer worden. Maar 17 miljoen is wat Ajax ongeveer iedere jaar verdiend met de Cl. Dus die hebben ze nu al binnen.

Louis van Gaal is niet verantwoordelijk voor Ajax en of hij dan een Ajacied is of niet doet er niet toe. Hij moet doen wat het beste is voor zijn werkgever en schijnbaar was dat dit. Doe gewoon normaal joh.

30 augustus 2014 om 18:59

Helemaal mee eens. Weet niet of vz nog groen randjes uitdeelt, maar als dat zo is. Dan verdient jou reactie absoluut een groen randje. Sjakie sjakie toch. Hoe hij er ook nog eens bij komt dat vangaal in het belang van ajax zou moeten denken in plaats van zijn werkgevers. Is gewoon echt lachwekkend.

Hahaha volgens mij hebben ze de opvolger van Blind al binnen. En Van Gaal heeft nu 1 belang en dat is die van ManU.

30 augustus 2014 om 18:55

@ Digennaro

Wie is dat dan ? Je bedoelt toch niet Viergever heh ? Die is gehaald omdat Moisander wilde vertrekkenm, dus ik ben wel benieuwd wie jij in je hoofd hebt.

30 augustus 2014 om 23:26

Viergever idd, die is in eerste instantie gehaald om Moisander te vervangen maar die lijkt niet meer te vertrekken en de Boer heeft zelf ook aangegeven dat Viergever op de plek van Blind zal/kan spelen.

30 augustus 2014 om 23:50

Daar zijn we dan mooi klaar mee, we gaan dus gewoon vrolijk verder met het positioneel misbruiken van spelers. Dat structurele verzorgd aanvallend voetbal kunnen we dus ook wel vergeten. Dit vind ik net zo´n armoedige en verkeerde beslissing van de Boer toen hij Duarte als back opstelde.

Wees blij dat je 18 miljoen voor hem hebt gehad...

30 augustus 2014 om 18:36

17,5

Aan het eind van de transfermarkt zijn spelers wat goedkoper. Mr Swart, jij gaat dus echt niet bepalen hoe een transfer eruit komt te zien. Waarom helpt ie Ajax niet gelijk door 100 miljoen te betalen voor Blind? Wat een oude fragiele idioot. Ajax en haar supporters moeten blij zijn en niet klagen als een ....!

Haha wat een gejank zeg. Kan me voorstellen dat hij er van baalt dat een van de beste spelers van Ajax nog vertrekt, maar het is wel heel kinderachtig om het op deze wijze zo persoonlijk te maken.

Van Gaal is niet langer verantwoordelijk voor Ajax. Als ze hem niet kwijt wilden, hadden ze niet in moeten gaan op het aanbod. Dat zou overigens waanzin zijn geweest, want ze krijgen nu een (te) hoog bedrag voor hem.

Ajax zag dit al lang aankomen, Blind wist dat het ging gebeuren, dan kan Ajax toch ook zelf even nadenken en naar een vervanger kijken/zoeken?

Sjaak... dit is een transfer waar 3 partijen bij zijn betrokken: Ajax, Manu en Blind...
1) Ajax had de prijs verder omhoog kunnen gooien waardoor hij misschien geen transfer zou maken
2) Gezien de afgelopen wedstrijden van Man U is gebleken dat ze spelen als een natte krant. Iedereen ziet dat zij versterking nodig hebben
3) Zou jouw opmerking niet net zo moeten gelden voor Blind als voor Van Gaal? Hij had zelfs nog Nee kunnen zeggen..

Maar het is begrijpelijk dat het wel erg zuur is zo vlak voor de transferdeadline.

30 augustus 2014 om 18:34

En hier doen alle clubs aan mee. Misschien maar eens andere transferdeadline instellen voor elke Europese club. Daarom hoop ik dat Barcelona of PSG ons verslaat met 10-0 bijvoorbeeld. Puur om Marc Overmars te kijk te zetten. Dat er ook wel eens gekocht mag worden.

30 augustus 2014 om 18:46

Met een flinke nederlaag in de CL maak je misschien wel een (mini) statement richting Overmars.. maar de imago schade voor Ajax zou behoorlijk zijn hoor.

3-0 verliezen van PSG of Barcelona wanneer beide ploegen op volle sterkte zijn............en nog niet gekwalificeerd! Dan is 3-0 verliezen een goed resultaat.

Normaliter verlies je natuurlijk minstens 3-0 van Barcelona, vorig jaar was natuurlijk een uitzondering op de regel... Barcelona was al geplaatst en trad aan zonder Alves, Alba, Valdes, Messi, Busquets en Sanchez. Maar met Song, Montoya (lb) en Puyol (rb) en die jongen rechtsbuiten.

Maar Ajax kan nu toch een goede verdedigende middenvelder ophalen? Het is misschien wat ambitieus maar een speler die bij Tottenham, Everton ofzo buiten de boot valt? En zelf geen Champions League speelt....? Die moet je toch wel op kunnen halen lijkt me?

Of een speler kopen van bovenin de Championship (norwich bijvoorbeeld) van Championship naar CL is een grote stap om te maken. Alleen meoten ze wel iets van salaris inleveren.

30 augustus 2014 om 18:51

Tuurlijk is die transferdeadline ontzettend krom. Maar daar kan helaas noch Ajax noch Man U iets aan doen.

30 augustus 2014 om 20:34

ahjacied

Dit dacht ik ook al.
Laat ze maar flink afgetroeft worden in de cl misschien dat er dan wat gebeurd.
Zeg ik met pijn in het hart !!

Sjakie moet juist blij zijn dat V. Gaal en co. bereid zijn om maar liefst 18 miljoen neer te tellen voor Blind. Onder normale omstandigheden zal een speler als Blind slechts de helft opleveren.

Ajax heeft tijd zat om nog te shoppen, lijstje zijn al klaar toch!?

Wat een gelul. Ajax had ook kunnen beslissen dat Blind niet mocht gaan. Ben benieuwd naar de eerste seizoenshelft. Als het minder gaat zullen ze de beurs wel trekken bij Ajax in de winterstop. Maar waarom proberen ze Dost niet Ajax?

Sjaak wordt ook een dagje ouder. Ik denk dat we deze man tegen zichzelf moeten beschermen en gewoon niet meer moeten citeren. Zijn opmerkingen worden echt steeds belachelijker. Jammer, hij was een groots voetballer lang geleden.

bij Sjaak swart gaan de jaren meetellen.
het staat al maanden op voetbalzone en in de kranten.
Daley gaat naar Man U.ik hoop dat ze bij Ajax dan slim genoeg zijn om een vervanger op het oog te hebben. Nick viergever is toch gehaald.

Niet huilen Sjaakie, dat soort dingen gebeuren nou eenmaal. Het is misschien een lullige timing, maar om Louis dan geen echte Ajacied te noemen is een beetje overdreven. Een paar jaar geleden is hij juist nog geweerd bij PSV omdat hij een ajacied was.

30 augustus 2014 om 18:41

Zou Van Gaal zichzelf een echte Ajacied vinden?

Want hij speelde 248 van zijn +/- 300 professionele wedstrijden voor Sparta....

En begon zijn coachende carriere bij AZ (als Assistent, waar hij zijn eigen carrière afsloot) pas na een paar jaar stapte hij over om bij Ajax assistent en daarna trainer te worden. En de rest is geschiedenis natuurlijk met Ajax in de CL en Barcelona etc.

Om vervolgens na een teleurstellende WK kwalificatie en een ontslag bij Barcelona (in zijn 2de periode) en een mislukt technisch directeur (sollicitatie) bij Ajax................ging hij trainer worden bij Az.......om ''wraak'' op Ajax te nemen........en dat is hem met verve gelukt gezien het kampioenschap met AZ.

Dus enerzijds denk ik... is Van Gaal wel zo een echte ajacied?

Anderzijds heeft Johan Cruijff (als echte Ajacied) ook ''wraak'' genomen op Ajax door een andere club (feyenoord) kampioen te maken.

30 augustus 2014 om 18:45

Je hoeft niet per definitie voor Ajax spelen wanneer je een echte Ajacied bent hoor. Er zijn zat voetballers in de Eredivisie die bijvoorbeeld voor PSV zijn maar bij Zwolle zijn en andersom ook of wat dan ook. Als jij bijvoorbeeld nooit hoger kan dat het niveau van Rkc. Kan je toch ook wel Ajacied zijn of wel. Beetje raar allemaal hoor.

30 augustus 2014 om 18:49

Ja ik begrijp wat je bedoeld dat je niet per se voor Ajax gespeeld hoeft te hebben om een echte Ajacied te zijn.......maar het is raar van Swart om hem überhaupt op die kwestie aan te vallen.

Vandaar de vraag, zou Van Gaal zichzelf wel een echte Ajacied vinden?

Natuurlijk zijn titels met Barcelona en Bayern Munchen leuk, maar dat was altijd een 2/3 strijd wie het zou winnen in die competitie dus ergens ook weer niet knap.

Wat dat betreft was de CL winnen met Ajax en kampioen worden met AZ (subtopper) zijn knappere prestaties.

Van gaal is overigens nog steeds adviseur bij AZ, erelid en er is een restaurant naar hem vernoemd. Zou zomaar eens een Azer kunnen zijn Gezien hij nog geregeld komt kijken... voor- en na zijn bondscoachschap.

30 augustus 2014 om 18:42

Zijn niet zo heel veel mensen een echte Ajacied hoor. Die ego gasten voelen zich voor alles te groot. Boeit me ook niet wat Louis wilt. Met Blind wordt je maximaal 8e in de Premier League. Had je gezien hoe ze vandaag speelde. Wat lachwekkend zeg.

30 augustus 2014 om 19:13

ja het was behoorlijk triest vandaag bij United, maar City vond ik daarentegen ook niet geweldig spelen en zijn goed weggecounterd door Stoke. Chelsea zie ik toch wel als grootste uitdager van City, wat scoort die Diego Costa toch makkelijk in de PL zeg, dat had ik niet verwacht, zeker niet met de tactiek van Mourinho.

1) Waarom verkoopt Overmars/ajax hem dan?
2) Net alsof Van Gaal het ''expres'' met opzet doet? Hij mist al een half elftal aan spelers dan had hij Blind het liefst vorige maand al gehad. Nu Rojo, Shaw, Herrera, Smalling etc mistte tegen Burnley en dan vergat ik er misschien nog wel een paar.

3) En niet het meest onbelangrijke.......17.5 (?) miljoen euro is een bod waar je geen nee tegen kan zeggen als Overmars zijnde... vergeet dat niet Sjaak Swart! Dat is een niet te weigeren bod omdat het zo ongelofelijk hoog is, voor een speler die 1.5-2 jaar terug nog brandhout waard was (=uitgefloten/dramatisch spel).

Voor 17.5 miljoen kan je (mits je schaduwlijstjes hebt) zo 1 of 2 spelers ophalen voor 3-4 miljoen, die je weliswaar met lange onderhandelingen voor 2.5-3.5 miljoen had kunnen hebben maar goed, je moet keuzes maken.

Nou, het is hem weer gelukt om in beeld te komen en genoemd te worden.
Vervelend voor hem dat hij woedend is terwijl dit een schitterende deal is voor alle partijen.
Maar hij is oud en wijs genoeg om een gesprekje aan te gaan met de hoofdrolspelers lijkt me, ipv bij AT5 onbesnut te reageren.

Jullie kunnen wel zeggen dat er weinig tijd is voor een nieuwe aankoop maar ajax heeft genoeg middenvelders die op zijn positie kunnen spelen en kunnen functioneren

17,5 miljoen is veel. Ik zou voor Blind 10 a 12 miljoen geven. Wel jammer voor Ajax want dan hadden ze waarschijnlijk een goeie spits en nog een middenvelder kunnen halen.

Wat een azijnzeiker zeg. Je mag blij zijn met het bedrag dat je er voor krijgt. Een club als Ajax zal vrijwel meteen een opvolger van een lijstje kunnen gaan benaderen.

30 augustus 2014 om 19:01

@ Itonlygetbette

Dan moeten die lijstjes er wel zijn, want ik heb serieus het idee dat die er totaal niet zijn. Dat baseer ik steeds op het langzame handelen van Ajax wanneer gerichte aankopen noodzaak zijn.

Deze Ajax-icoon had beter de vloer kunnen aanvegen met Marc 'netto' Overmars a.k.a. de huisbankier'. Hoe dom en ambitieloos kan je zijn om vlak voor het sluiten (lees: 48 uur te gaan) van de markt je beste speler van de hand te doen terwijl je financieel reeds een ijzersterke basis hebt én er te weinig tijd over is om een fatsoenlijke vervanger voor terug te halen. Maar wel in de media durven roepen dat Ajax sterker is als voorgaande jaren en zelfs kan stunten tegen PSG en Barca. Welke club verlost ons van deze gek? Gae?

30 augustus 2014 om 18:58

Je hebt allang een opvolger. De Boer heeft vaak genoeg gezegd dat Viergever op CVM gaat spelen. Voor 18m had ik Blind ook verkocht. Zo'n bedrag krijg je nooit meer. Volgend jaar heeft ie een jaartje eredivisie gespeeld en nog een 1 jarig contract. Dan krijg je hoogstens 8 miljoen ofzo. Nu is het WK nog in het hoofd en moet je daarvan profiteren. Net of je doorgaat met PSG en Barcelona in de poule, haha.

30 augustus 2014 om 19:04

@ Paolo Maldini

Dat moet hij dan onlangs gezegd hebben want vanaf begin af aan was Viergever bedoeld als opvolger van Moisander die weg wilde. Viergever doet het tot nu toe redelijk, maar ik houd nog even een slag om de arm. Viergever hoort in de verdediging thuis en niet op het middenveld.

Mischien lag het niet aan v Gaal. Het is uiteindelijk het bestuur die de beslissing maakt.

Louis is juist een echte Ajacied, omdat hij veel te veel betaald voor een ontzettend matige speler.

Ajax mag echt blij zijn met deze transfer. 18 miljoen voor een speler waar ze 3/4 jaar geleden niet rouwig voor geweest zijn als een club als Groningen en Heerenveen zich met 3 jaar gemeld hadden.

En ik ben dan wel geen ajacied, maar ik ken zat ajacieden die het met me eens zijn. Bruikbare speler, maar absoluut vervangbaar.

Niet zo zeuren meneer. Hij heeft bijna 18 miljoen aan Ajax geschonken voor de diensten van een middelmatige voetballer.

De opvolger van Blind had Ajax al in huis horen te hebben.

30 augustus 2014 om 18:55

Hebben ze ook. Viergever

30 augustus 2014 om 18:58

Viergever is een pure verdediger en derhalve een noodverband. Is absoluut geen Cvm.

Ach jank niet zo Sjaak. Ajax heeft al een vervanger in de vorm van Viergever. Dit is voetbal en LVG heeft, terecht, schijt aan Ajax. Hij moet zich al druk genoeg maken om zijn eigen hachje en dan ook nog aan Ajax denken? Pff onzin.

Ja, maar van gaal wordt betaald door man.united. Bovendien is 17,5 miljoen erg veel geld.

Swart maakt zich zelf belachelijk.
ajax mag juist blij zijn dat van gaal zo'n belachelijk hoog bedrag wil betalen voor een matige speler.
Overigens dezelfde Sjaak Swart die jonge spelers begeleidde en voor kleine bedragen naar het buitenland liet gaan. Dezelfde Sjaak Swart waarvan veel ajax supporters daarom vonden dat hij zich nooit meer op de toekomst zou mogen laten zien.

Sjaak Swartz snapt het tenminste en van der Sar Overmars en de Boer niet! Snappen ze nou echt niet dat ze hiermee het kampioenschap verkocht hebben? Je haalt er nooit een speler voor terug die hetzelfde niveau heeft of je moet die 18 miljoen weer uitgeven. Of had dan minimaal 25 miljoen gevraagd want 18 miljoen is veel te weinig.

Kotsziek wordt ik van dit om je beste speler te verkopen. Overmars je bent de zwakste schakel ga je alsjeblieft weg bij ons aller Ajax. Je maakt de club kapot !!!

En van Gaal mag je dit ook kwalijk nemen als ras ajacied.

Onzin van Swart.

Sjaak is niet eerlijk als het om Louis van Gaal gaat en wil hiermee de kans pakken om hem zwart maken. Dat is bij mij in ieder geval niet gelukt. Ik denk namelijk dat Blind niet de eerste keuze van Van Gaal was. De geruchten over o.a. Vidal waren aanwezig, maar het bleef uiteindelijk bij deze geruchten. Voor Ajax een mooi bedrag, voor Blind een mooie overstap, maar of het echt een toegevoegde waarde voor Man Utd is betwijfel ik.

Niettemin is Overmars degene die we aan moeten spreken op onze selectie. Ik ben van mening dat Ajax al lang een goede spits en eventueel een creatieve middenvelder aan had moeten trekken. Dan hadden we echt, ook zonder Blind, een stap vooruit kunnen zetten. Nu blijven we hetzelfde oeverloze, zakelijke voetbal zien. Jammer!

Heeft waarschijnlijk te maken met het wegvallen van Herrera en de eventuele komst van Vidal.

Oud-voetballers die denken dat ze nog wat voorstellen, er komt bijna altijd alleen maar negativiteit uit. Zie ook Van Hanegem of de gebroeders Van de Kerkhof. Enige uitzondering is misschien Jan Mulder of Cruijff, maar bij Cruijff is het meeste ook negatief, alleen valt dat minder op omdat hij zo onbegrijpelijk is.

Dat niemand hem in bescherming neemt. Telkens als hij in de media komt dan is het met onzinnige uitspraken vol emotie.
Ajax mag blij zijn dat ze nog zoveel vangen voor Blind.

Ach ja, het is nog niet zo lang geleden dus het doet nog pijn.

Beetje jammer dat een icoon en iemand met zoveel aanzien dit zegt, wees een vent en accepteer het verlies. Laat dit lekker aan de supporters over, zij hebben geen persoonlijke media aandacht.

Ik ben als Psv'er zijnde wel bij dat Ajax niet zomaar geld gaat investeren in kwalitatief betere spelers, want dan hadden ze nu met gemak een kwalitatief beter team dan PSV kunnen laten zien. Als voetballiefhebber is het echter triest om te zien dat wij in de Eredivisie nu blij zijn met bedragen onder de 20 miljoen voor onze betere spelers uit de competitie, terwijl dat bij andere competities voor matige spelers met gemak op tafel wordt gelegd.

Sjakie heeft wel deels gelijk want Ajax kan pas serieus gaan praten met een vervanger als de transfer met Blind rond is. Wel had Ajax dit van mijlenver moeten zien aankomen. Dus helemaal de schuld bij Van Gaal leggen is niet juist.
Blind is gewoon 2e, 3e of misschien zelfs wel 4e keus, ze hebben zo lang gewacht in de hoop toch nog iemand te kunnen kopen en dat is niet gelukt en dan Blind maar op het laatste moment bij gebrek aan beter,
Eerlijk is eerlijk Blind was nooit naar een club als Man United gegaan zonder Van Gaal.

De kans is wel groot nu dat ze hierdoor het kampioenschap mis gaan lopen, aangezien de spelers bij PSV wel blijven.

Gelul van sjakie,toch niet aan het dementeren?

Deze transfer hing al een tijdje in de lucht ajax kon makkelijk anticiperen op deze transfer, dat ze er nu uit komen is niet van Gaals fout. Ik denk ook wel dat ajax al een lange tijd een schaduwlijst heeft klaarstaan mocht het daadwerkelijk zo ver komen... en ze hebben al iemand in de persoon van viergever aangetrokken die op het zelfde positie uit de voeten kan.

Sjakie, nogmaals laat je nakijken. Zet die rode bril af, mafkees.

Swart is zeker vergeten dat hij als Mister Ajax ooit Ajax talenten ronselde voor het bureau van Sören Lerby? Deze domme opmerking van Swart is gebaseerd op persoonlijke rancune richting Van Gaal. Swart had beter kunnen zeggen dat Ajax niets heeft geleerd ten opzichte van vorig jaar toen Eriksen ook op het laatste moment vertrok. Het was al langer bekend dat Manchester geïnteresseerd was in Blind. Van Gaal valt niets te verwijten, het is nog altijd de speler die zelf bepaalt waar hij wil spelen!

Sjaakie, Sjaakie toch. Lekker terug met een bakkie achter de geraniums en de hoge heren het onderhandelingswerk laten doen. Van Gaal heeft groot gelijk en 17.5 miljoen is een mooi bedrag. Vraag is of aan het einde van de rit de verkoop handig is geweest. Dat is de keus van Ajax, niet van van Gaal.

Het lijkt er steeds meer op dat de Engelse clubs het liefst zo laat mogelijk hun transfers doen. Dat viel me vorig jaar ook al op. Dat komt omdat er zo veel geld in omgaat. Als Chelsea bijvoorbeeld een versterking haalt, kan Manchester City hierop reageren door er ook een grote en dure speler aan te trekken. Dus doen ze veel van hun zaken pas op het laatste moment.
Daarbij lijkt het er steeds meer op dat Ajax een handelshuis is in plaats van een voetbalclub. Ze leiden spelers op die ze naar het buitenland verkopen, elk jaar weer. Daarom komen er weinig nieuw spelers binnen, ze leiden immers op. Daarbij is het wel zo dat de eredivisie weinig kwaliteit biedt. Ik zie jaarlijks nog geen 5 spelers die goed genoeg voor Ajax zijn. Het gekke is dat je je daarop nog wel eens verkijkt: bijv. Schone. Was de beste speler van NEC van de laatste 10 jaar, maar leek mij niet goed genoeg voor Ajax.
Daarbij doet Ajax maar eens in de 3 a 4 jaar een goede aankoop, dus laten we het maar doen met de eigen jeugd.
Vorig jaar gebeurde hetzelfde met Eriksen en Alderweireld. Maar het heeft geen zin spelers tegen hun wil vast te houden. Ajax zal weer wat anders moeten spelen, en vaak komt het toch wel goed. Er komt altijd ergens een jonge speler tevoorschijn en dan gaat het team weer draaien.

Ik denk dat het technisch hart blij is met deze transfer. Blind gaat voor een enorm bedrag naar een van de grootste clubs van de wereld. Bovendien is daar de hoofdcoach iemand die hem kansen gaat geven. Zoals Johan Cruijf zei passen viergever en blind niet samen op het middenveld omdat het allebei trage spelers zijn. Geef Andersen de linkshalf positie. Hij zal wat wedstrijden nodig hebben om in het elftal te groeien maar dan zal hij zeker een meerwaarde zijn voor dit Ajax.

Een extra middenvelder erbij kan geen kwaad. Wellicht is Sinkgraven een serieuze kandidaat. We gaan het zien de komende dagen.

He Sjakie, je vriend Johan heeft geregeld dat jullie jeugdopleiding dit zo opvangt. Toch.....................

De beste Ajax coach van de laatste veertig jaar heeft Ajax 18miljoen bezorgd voor een intelligente maar te trage speler. Volgens mij zorgt Louis heel goed voor zijn Ajax.

31 augustus 2014 om 12:48

dat geld geef united niet van gaal

Jahoor, alsof van Gaal zelf de onderhandelingen organiseert.
Wat een idiote reactie van swart.

Heerlijk Sjaak is de willem van hanegem van Ajax. Balans moet er zijn.... Wie is de sjaak/willem van psv???

Die Sjaak Swart denkt dat hij het voetbal heeft uitgevonden en dat de politie agenten nog op varkens rijden. Anno 2014 werkt het nu eenmaal zo en ik denk dat Ajax vier jaar geleden nooit had gedacht Blind voor dit bedrag te kunnen verkopen.

Werd nota bene door zijn eigen bioscoop publiek uitgefloten toen der tijd.

Wie weet wat Ajax met al dat geld gaat doen? Er moet een gedachte achter zitten, 100 miljoen is meer dan een appeltje voor de dorst. En tja, als ze het stadion gaan kopen, bijvoorbeeld, dan scheelt ze dat miljoenen aan huur per jaar, waarmee ze "definitief" een sluitende begroting hebben zelfs zonder CL en verkopen. Dat zou dus ook wel eens een logische langetermijngedachte kunnen zijn.
Het kan toch niet zo zijn dat al die mensen bij Ajax die hard aan successen werken en de club het allerbeste gunnen alleen maar geilen op een enorm eigen vermogen? Die willen toch ook het liefst een sterk elftal zien spelen?

Het was al een tijdje bezig en het is niet netjes om van Louis om het op een van de laatste dag officieel te maken, maar het zat in de lucht en Ajax heeft met Viergever een prima vervanger. Ik zou nog wel proberen een extra speler erbij te halen, maar Bazoer zou het ook kunnen in mijn mening

Nou ik stel mij toch vragen bij Ajax.
Er moet een berg geld liggen in de kluis bij Ajax,niks mis mee.
Men wil ook nog overwinteren met een leeg geroofde ploeg.
Dat noem ik dan arrogantie ten top.
Alle fans ven Ajax zouden zich vragen mogen stellen : waarom moet er een berg geld liggen bij Ajax?
Sjaakie,ik kan je begrijpen,voor wat dient dat geld of voor wie dient dat geld???

Feyenoord heeft Willem, PSV heeft Willy en Rene, Ajax heeft Sjaak...

Louis is blijkbaar nu al in paniek, wat een geld voor deze jongen. Nu al 7 punten achter op Chelsea.

Sjaak moet niet zo raar gaan roepen want als jij 18 mil krijgt voor Blind en je weet dat Manu al langer interesse toont dan hoor je als Ajax alang voorbereidt te zijn een lijstje te hebben contact te hebben gezocht die vervanger binnenhalen en dan blind voor die 18 mil verkopen dan heb je het goed gedaan

Sjaak Swart moet dringend een potje gaan klaverjassen. Hij mag blij zijn dat Manchester United een pak met geld heeft gegeven voor Blind, die ik persoonlijk nogal overschat vind.

Dat Sjaak het niet leuk vindt snap ik. Daar kunnen we bij Feyenoord over mee praten.
Maar om alleen Louis geen Ajacied te noemen is toch wel vreemd.
In die context is Blind ook geen Ajacied, als je vlak voor de deadline nog meewerkt aan een transfer.
En van de Sar en Overmars hebben er aan meegewerkt, dus..............
Maar als echte supporter geef je de schuld graag aan iemand buiten de club.

Volgens mij heeft hij ajax aardig gematst met 18miljoen voor een niet waardige aanvullig, waardeloze aankoop, overschat sinds het wk en geschikt voor newcastle of villa maar niet united...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren