Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Persie over mini-klassieker: ‘Ik dacht dat ik dood ging’

Laatste update:

15 april 2004 is een cruciale datum in de carrière van Robin van Persie. De wereldster van Manchester United en het Nederlands elftal speelde op die dag met Jong Feyenoord tegen Jong Ajax. De sfeer op sportpark De Toekomst van Ajax was zeer grimmig en na afloop van het duel was Van Persie, die werd bekeken door hoofdscout Steve Rowley van Arsenal, het doelwit van hooligans van Ajax. “Ik dacht dat ik dood ging”, laat Van Persie optekenen in The Guardian.

/

Het fanatieke publiek van Ajax had het voorafgaand, tijdens en na de wedstrijd gemunt op Van Persie. De Nederlander bleef kalm, speelde een fantastische wedstrijd en blies na een doelpunt een kus naar de fans van Ajax. Arsenal-scout Rowley was onder de indruk: door die wedstrijd, met agressieve fans en een sterkere tegenstander, had hij genoeg gezien. Voor Van Persie zelf is de wedstrijd echter geen fijne herinnering.

Na afloop van het duel werd hij achterna gezeten door de hooligans van Ajax. Hij kreeg klappen en werd tegen de grond gewerkt. “Ik wil het niet overdrijven, maar ik dacht dat ik dood ging. Als je bewusteloos op de grond ligt en ze steken een mes in je, dan is het voorbij. Een aantal weken lang kon ik niet slapen. Ik had nachtmerries en werd ‘s nachts badend in het zweet wakker. Een psychiater hielp me er weer bovenop”, klinkt het.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

idioten zijn dat, geen supporters. mooi om te zien dat er veel publiek af komt op de wedstrijden van andere elftallen behalve het eerste maar dit gaat natuurlijk nergens over, hersenloos volk.

30 mei 2014 om 14:26

Zeker kansloos volk!

Wat is de aanleiding van dit bericht zo uit een oude doos gehaald, discussie uitlokken? Fraai stukje en zeer informatief, bedankt VZ...

30 mei 2014 om 14:31

zal wel ter sprake zijn gekomen tijdens een interview in aanloop naar het Wk, dan geven spelers heel veel interviews waar de journalist dieper in gaat op de speler en momenten die hem zijn bijgebleven en hem gevormd hebben tot de voetballer die hij nu is, dan krijgen je artikeltjes waar veel lezers blijkbaar toch van houden.

on topic: rvp was toen dus wat, 18 of 19? en dan door volwassen kerels in elkaar getrapt worden? waarom hebben wij nog geen voetbalwet dames en heren?

30 mei 2014 om 14:33

Inderdaad, dit is natuurlijk vreselijk... maar van waar dit plotselinge bericht.?
Als de aanleiding de supercup tussen Ajax en Feyenoord(a1) is dan is dit wel een heel triest bericht.

30 mei 2014 om 14:47

Denk niet dat The Guardian schrijft over een Supercup van de A1 van Nederland.

30 mei 2014 om 15:07

Nee las het ook niet bij de Guardian, ik skipte dat laatste stukje.
Maar bedoel ook meer waarom een verhaal over het verleden herhaald word.
Het is bekend, het is een schande...

30 mei 2014 om 23:23

Sorry hoor, maar als je hiervoor een voetbalwet moet oprichten dan zijn we echt helemaal van het padje met zijn allen. Dat het überhaupt al in je opkomt een speler in elkaar te slaan is te gek voor woorden. Vooral als de enige reden is dat hij van de tegenstander is. Mafketels, die moeten ze gewoon chemisch castreren zodat we dat soort volk langzaamaan uitroeien

30 mei 2014 om 15:01

Zeker kansloos volk. Belachelijk gewoon. Ws stonden die gasten wel in 2010 te hopen dat Robin (of een andere) de winnende zou maken in de finale. Dan ben je toch geen echte kerel. Met een groepje een jonge jongen van de tegenpartij in elkaar slaan.

30 mei 2014 om 15:06

onderzoek heeft al vaker uitgewezen dat de zogenaamde "hooligans" in het dagelijks leven keurige mensen zijn die netjes in het gareel lopen. in de weekenden gaan ze helemaal op in het voetbal en gooien ze alle opgekropte emoties eruit. in combinatie met drugs en alcohol gaat het dan vaak mis, het is al jaren een bekend probleem maar er wordt niets mee gedaan. ik ben ajax supporter en woon in limburg, naast de thuis wedstrijden en enkele uit wedstrijd van ajax ben ik ook regelmatig te vinden bij Roda JC, daar zit ik dan wel vaker op de west tribune (harde kern) wat mij opvalt is dat daar overmatig gezopen wordt en de ene joint met de andere wordt aangemaakt. Heb ik verder geen problemen mee maar de helft ziet er in de rust uit alsof ze niet weer weten waar ze zijn. en dat zal bij andere clubs ook het geval zijn neem ik aan....

30 mei 2014 om 16:44

Misschien moet je ook eens andere onderzoeken erbij pakken. Dit zijn namelijk helemaal geen hooligans. Hooligans hebben ook een code. Spelers van de tegenpartij mogen bijvoorbeeld nooit in elkaar geschopt worden

30 mei 2014 om 21:23

van die zgn codes komt de laatste jaren anders niets meer terecht .
vroeger en dan praat ik over de jaren 80 werd er niet meer geschopt of geslagen als iemand op de grond lag en spelers aanvallen vd tegenpartij was not done en als je het in je hoofd haalde dit toch te doen werd je door je eigen groep op je plaats gezet met een pak slaag hoe anders is het nu spelers die aangevallen worden en gewoon doorschoppen met zn allen als er iemand op de grond ligt

Zo zie je maar weer dat je overal van dat zielig volk hebt.

tja barbaars volk is het toch, die hooligans. gelukkig is ie er nog en laten we hopen op mooie dingen deze zomer

Heel triest... Geen enkel respect die "supporters".

Zat van Persie dan al niet lang en breed bij de A-selectie van Feyenoord? Van Persie was er toch ook bij toen ze in 2002 de Europa Cup 2 wonnen?

Maar on topic. Je moet toch wel een erg sneu leven hebben als je in je vrije tijd ruzie wilt gaan zoeken op een bijveldje. Triest volk bestaat er toch.

30 mei 2014 om 14:56

Dan kan hij toch wel een potje meedoen bij Jong Feyenoord? Het was geen wedstrijd tussen de A1's, mocht je dat denken..

30 mei 2014 om 15:41

vpersie was zn basisplaats kwijtgeraakt aan Buffel en speelde vaak mee met de jonkies.

30 mei 2014 om 15:58

Oh ja en daarna ging ie naar Arsenal toch omdat van Marwijk en van Hooijdonk hem probeerde klein te houden.

30 mei 2014 om 19:28

vhooijdonk was geloof ik inderdaad geen gemakkelijke voor de jonkies maar vmarwijk had destijds geen enkele reden Buffel eruit te halen. Die was enorm effectief achter de spits. De plek waar vpersie ook wou gaan spelen.
Apart om te zien dat hun carrieres zo verschillend zijn verlopen.

31 mei 2014 om 12:54

Volgens mij was het eerder zo dat hij die zijn plaats was (linksvoor) kwijtgeraakt aan Lurling...

31 mei 2014 om 13:00

@ruudos. vpersie wou niet langer op de vleugel spelen en daar kwam inderdaad Lurling voor in de plaats.

30 mei 2014 om 14:36

gelukkig zijn jullie de braafste van de klas, hypocriet.
Wat ben je nou ontzettend zielig aan het provoceren?
Glasgow, Hamburg en Milaan waren allemaal veel later.

En wat is er in Milaan gebeurd? dat groepje knuppel die de bus ging blokkeren, een bus vol met voetbalfans?
Vervolgens de begeleider van die bus een klap geven waardoor de supporters het opnemen voor die man?

Of vergeet je ook even voor het gemak te melden dat 2 ajacieden zijn neergestoken? Die hebben daar ruim een maand in het ziekenhuis gelegen.

Dat jij je nog zo kan opwinden over dit artikel dat ui 2004 stamt.
Nancy? Beverwijk? allemaal veel ergeren incidenten dan dat van ons bij elkaar....
Liefde maakt blind he!?

30 mei 2014 om 14:53

Verschil is de verschillende strafmaat in die gevallen.

30 mei 2014 om 15:00

@ndisdenaam

Leuke opsomming maar als je bekijkt wat de afgelopen 2 a 3 jaar zich bij Ajax heeft afgespeeld (redelijk kort tijdbestek in tegenstelling tot jouw opsomming). Dan vraag ik me af of je dan wel naar anderen moet wijzen want die opstapeling aan feiten is door volgens mij door niemand anders te evenaren (ieder geval in Nederland). Laat staan dat het verstandig is om naar anderen te wijzen.

Verder heeft Frtorres een punt dat praktisch elk incident bij Ajax relatief makkelijk word weggewuifd (door iedereen). Als je dan voor het gemak Feyenoord erbij pakt, zoals jij doet dan word elk incident uitvergroot en enorm bekritiseerd.

Ook erg gemakkelijk om Beverwijk op het conto van Feyenoord te schrijven. Er waren daar gevechten gaande en daar heb je toch echt twee partijen voor nodig. Dat er een dode aan de zijde van Ajax viel was ongelukkig maar dit had net zo goed een Feyenoord 'fan' geweest kunnen zijn.

30 mei 2014 om 15:09

Het gaat mij er om dat er een verschil is tussen wat geschreeuw en een paar klappen, en met gereedschappen elkaar te lijf gaan, en ook nog iemand doodmeppen.
En ik zeg nergens dat wij daar niks mee te maken hebben gehad, maar jij doet eerder overkomen alsof jullie keurige mensen zijn.

Niet lullig bedoeld hoor, maar Feyenoord speelt in zijn algemeen minder wedstrijden, en Europees helemaal... dan is de kans ook kleiner op misdragingen.
En ja de laatste jaren gebeuren er wat meer dingen die niet door de beugel kunnen, maar daarvoor ging het een paar jaar uitstekend.

30 mei 2014 om 15:11

Easy-e is ook niet moeilijk he.... durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat wanneer Feyenoord in de groepsfase komt dat er ook weer relletjes komen....
De afgelopen 2-3 jaar hebben ze bij Feyenoord europees ook niet veel kunnen aanrichten qua relletjes...

Een Feyenoord fan zou destijds niet dood zijn gegaan omdat er geen wapens werden gebruikt vanuit kamp Ajax.

De schuur, die nu trouwens Vuurlinie Beverwijk heet(lasergamen) daar werd al het gereedschap vandaan gehaald.

Ja hij heeft een punt, maar hij rept geen enkel woord over zijn eigen club terwijl hij de andere club met van alles afbrand en laat overkomen als de grote boze wolf.
Nee sorry hoor dat noem ik hypocriet.

30 mei 2014 om 15:30

@ndisdenaam

Ik vind alleen de landelijke incidenten al schandelijk genoeg. Maar goed dit wordt of is een welles nietes spel

Wat verder die gereedschap betreft er waren ook ploertendoders, honkbalknuppels en nog meer van dat wapentuig. Je gaat me toch niet vertellen dat dit alles in een nabijgelegen schuur lag voor alleen de Feyenoorders? Sowieso rechtvaardigt dit niet de aanwezigheid op dat terrein. Daarnaast zou als één partij tot de tanden bewapend was en de andere niet de politie hebben ingegrepen. Dat is echter niet gebeurd, omdat beide partijen bewapend en door het dolle (coke?) waren. Dom maar waar.

Verder snap ik je reactie hoor maar je zou dan eerder moeten vragen of hij dan ook kritisch is op zijn eigen fanatieke aanhang. Want nu lijkt het of jij en nog een paar anderen bepaalde daden proberen te rechtvaardigen door naar anderen te wijzen. Iets wat volgens mij nooit goed of laat staan slim is

30 mei 2014 om 16:08

Ik heb een groot deel van mijn jeugd in Beverwijk gewoond, ik heb het weliswaar niet bewust meegemaakt, maar zulke dingen blijven aan het mooie Beverwijk vastzitten.... google maar Beverwijk... naast de website van de gemeente, wikipedia zie je bijna meteen iets over rellen.

Vanuit mijn beroep is geweld een no-go.
Ik ben ook anti geweld, de enige die geweld mag gebruiken is de politie...en terecht anders zouden ze helemaal niks meer mogen doen.

In mijn beroep is geweld soms ook nodig, zeker als je tegen een grote beer staat die uit is op bombarie.

30 mei 2014 om 16:38

Nee man
Bij ons lopen net zulke hersenloze natuurlijk laat dat duidelijk zijn dus reageer ook maar niet als er ergens iemand roept dat alleen Ajax zulke kneuzen heeft,die lopen er bij ons ook rond. Ik moet wel zeggen dat het lijkt of het bij ons iets af neemt. Maar er kan volgende week weer iets gebeuren waardoor mijn woorden gelogenstraft worden.
Ik heb ook een vrij harde mening over al die gasten die in Beverwijk liepen, Feyenoord en ajax. maar laat ik die hier maar niet bezigen want dat kost me punten.

30 mei 2014 om 17:08

NDisdenaam, Beverwijk staat sowieso bekend om de eeuwige strijd en achterlijke figuren die er wonen. Jij moet als geen ander weten hoe hoog de criminaliteit daar is. En de laatste jaren viert het hoogtij. Ik woon zelf in Heemskerk, dus kan er een duidelijke mening over hebben. De gebeurtenissen in Beverwijk mag en zullen nooit goed gepraat worden. Wat alleen mij enorm irriteert, is dat het afgesproken werk is en omdat er iemand van ajax dood is gegaan krijgen wij Feyenoorders de schuld van alles. Die wapens die er lagen zijn grotendeels door Feyenoorders meegenomen voor als het zou escaleren. En dat deed het. Dus ze lagen niet opgeslagen door een neutraal persoon waar alleen Feyenoorders gebruik van mochten maken. Die Ajacieden hadden ook genoeg troep mee. Het was gewoon een ware veldslag. Nooit iemand de schuld van geven als je er niet bewust bij bent geweest. Ik hoop dat je alle documentaires hebt gezien, want als je die naast elkaar legt kan je wat dingen zien die in mijn verhaal ook terugkomen. Beide clubs waren daar schuldig in Beverwijk.

30 mei 2014 om 21:45

Achterlijke figuren die er wonen?
Hoe kom je daar bij?
Veel criminaliteit?
Nee hoor, nee Beverwijk is ook geen dorpje met 20.000 inwoners waar niks gebeurd.

Beverwijk lijkt qua mentaliteit en de meeste cijfertjes enorm op het naastgelegen Haarlem.
Beverwijk is een plek waar veel mensen wonen die hard werken in de omgeving Alkmaar, Zaandam, Haarlem en Amsterdam... maar ook ij
Ijmuiden bij de hoogovers / tata-steel.
Sowieso vind ik het grappig dat iemand die hier niet vandaan komt denkt te weten hoe Beverwijk of wijkers zijn.

De criminaliteit is qua percentage ongeveer gelijk aan de naast gelegen steden... en dan gebruik ik Zaandam en Haarlem even als voorbeeld.

Zoals ook leuk op wikipedia staat, Beverwijk is officieel een stad, maar heeft wel de gezelligheid van een dorp.... nou is die gezelligheid wel afgenomen dankzij de gemeente.
Recht voor z'n raap, mooi man.
Zou nergens anders hebben willen wonen, alles is om de hoek, strand, Amsterdam en Haarlem.

En ik neem aan dat jij er ook niet bij was, en ja ik heb alle docu's gezien, ken de man die daar woonde, van wie de schuur was.... dat is namelijk een kennis van mijn ouders geweest.
Ik ging vroeger vaak mee met mijn vader die in Amsterdam werkte, hij werkte met oude F-siders... toevallig mensen die er bij waren.

Dus ik ken zeker een groot deel van het verhaal, dat het waarschijnlijk een beetje gekleurd is als het uit de mond van een Amsterdammer komt dat zal ik niet ontkennen... maar ik ken wel veel van de details ja.


Edit;
Hoef hier overigens geen antwoord op, is weer zo een never ending discussie... kent geen winnaars.

30 mei 2014 om 14:40

Zal ik dan maar beginnen met het kinderachtige opsommen van fouten bij jou club?

Capuchons op het trainingsveld bij Feyenoord voor de uitwedstrijd tegen Twente? Check
Spelers bus van Ajax aangevallen bij De Kuip? Check
Verbouwing van de stad Nancy inclusief stadion? Check

Maar ik neem gemakshalve aan dat je je wel bewust bent van het feit dat het in Rotterdam geen haar beter is.

30 mei 2014 om 14:46

Vergeet de kroeg van afgelopen maand in alkmaar niet.

30 mei 2014 om 15:08

Ik hoef helemaal geen advocaat te worden, ik vond je verhaal gewoon wat eenzijdig en nam daarom de moeite het wat aan te vullen met dingen die alom bekend zijn. Dingen die net zo relevant zijn als jouw opsomming.

Verder zei ik al dat ik er gemakshalve van uitging dat je weet dat het bij jullie ook een zooitje is. Dus ik beschuldig je nergens van het ontkennen van een problem.

Voor de rest even goede vrienden hoor!

30 mei 2014 om 15:31

Punt is dat jij een enorme berg boter op je hoofd hebt als je als Feyenoord supporter naar Ajax gaat zitten wijzen. Helemaal omdat dat 10 jaar geleden is gebeurd. En daarnaast is het juist jouw reactie wat "hunnie doen het ook!" voor moet stellen. Kijk eens! Ajacieden zijn ook stout!

Daarnaast wordt er helemaal niets onder het tapijt geschoven.

30 mei 2014 om 15:57

Dit artikel gaat verdorie over Ajax. Als hij dan een relevante opmerking over Ajax maakt dan is dat gewoon on-topic. Dit topic gaat toevallig niet over de onverlaten die voor Feyenoord de boel verzieken.

Die verdedigende houding is nou precies wat er mis is in Amsterdam. Het is toch gewoon niet de bedoeling dat die mensen ook maar een beetje steun van de club krijgen? Ondertussen heerst er een angstcultuur bij Ajax, omdat er kennelijk nogal wat invloedrijke criminelen bij de harde kern zitten. Meerdere getuigen melden dat men bij het bestuur van Ajax die supporters niet durft aan te pakken.

Dat er vervolgens in deze discussie meteen naar Feyenoord-hooligans wordt gewezen is vrij typerend. Er is die dag een trainer met een mes aangevallen, Acuna is het ziekenhuis in geslagen en meerdere Feyenoordspelers hebben klappen gehad. Nu 10 jaar later is het nog niet bepaald verbeterd. Sterker nog. Het bestuur van Ajax vertrouwde het al wel om uitsupporters mee te nemen naar de Kuip. Zelfs tegen een andere club als Feyenoord is dat helemaal uit de hand gelopen en wederom (!!!) zijn er spelers aangevallen. Dit maal met vuurwerk.

Stop met wijzen naar de hooligans Feyenoord in dit topic, want die hebben er niks mee te maken. Van mij mag overigens elke hooligan zo snel mogelijk oprotten uit stadions. Dat is in mijn ogen meer een plek waar mensen hun helden kunnen zien voetballen en positief naar hun eigen club zijn en de andere club plagen of intimideren met een orkaan van geluid ipv geweld.

30 mei 2014 om 16:01

In dit geval werd juist Feyenoord verdedigt om te laten zien dat Ajacieden het ook doen. Dat irriteert nogal omdat Feyenoorders in dit geval gewoon naar zichzelf moeten kijken.

Voetbalvandalisme is in mijn ogen een oorzaak van het naieve hippie linkse geitenwollen sokken beleid van de regering die wel decennia lang hebben.

30 mei 2014 om 14:50

Is dit weer lekker een reden om je gal te spuwen over Ajax en haar supporters ja? Om een bericht dat jaren teruggaat in de tijd? Nogal triest. Kijk ook even naar je eigen cluppie. Zitten genoeg idioten. Dus ga je daar maar druk mee houden voordat je naar andere gaat wijzen. Nogal makkelijk namelijk.

30 mei 2014 om 14:59

Dat er ook bij Feyenoord 'supporters' zijn die zich misdragen, is geen reden om dit gedrag niet af te kunnen keuren. Ik ben het totaal met hem eens en ik ga ervan uit dat hij precies dezelfde mening over de misdragingen van de Feyenoord 'supporters' heeft.

30 mei 2014 om 16:03

Daar gaat het ook niet om. Het is gewoon niet aan Feyenoord supporters om te wijzen naar hooligans van Ajax terwijl Feyenoord een 3x ergere reputatie heeft.

30 mei 2014 om 15:10

Dat klopt, gelukkig zitten er in de Kuip geen doorgensnoven types met het iq van een weekdier. Afspiegeling van de maatschappij wat je op de tribunes ziet, dus niet alleen in A'dam.
Ik verafschuw het maar ik kom er gelukkig alleen voor het voetbal. Maar wat is je punt nu eigenlijk?

Idioot gedrag van die hooligans. Ik vind het echter ook niet een hele slimme zet om een kus naar de fans van Ajax te blazen na een doelpunt. Valt toch wel een beetje onder wat ik zou noemen 'onnodig provoceren'.

30 mei 2014 om 14:38

Ik vind dat een kusje nooit de reden moet / mag zijn dat een stelletje randebielen jeugdspelers aan gaan vallen.

Een kusje etc hoort er bij, als je daar al niet tegen kan als supporter dan ben je wel heel zwakzinnig.
Ik zou misschien boos worden, en iets in de trend van ''klootzak'' roepen, maar het in me kop halen om een persoon in z'n algemeen aan te vallen zou ik nooit en te nimmer doen.

30 mei 2014 om 14:46

O daar heb je ook helemaal gelijk in, dat mag ook totaal geen aanleiding zijn voor een aanval, eigenlijk moet dit gebaar ook gewoon kunnen na een doelpunt. Het is echter gewoon een feit dat het sommige personen wel aanzet tot debiel gedrag. Ik zeg daarom alleen dat ik het niet een hele slimme actie vind, gezien de rare personen die wel tot dit gedrag over kunnen gaan.

30 mei 2014 om 15:01

Het is toch heel erg dat je als voetballer rekening zou moeten houden met een stel randdebielen dat misschien gaat ontsporen? Ze zitten daar met een hele groep supporters en die supporters moeten gewoon de mensen die over de schreef gaan zelf corrigeren.

30 mei 2014 om 17:14

Een handkusje is vrij logisch als een speler dat doet. Hij is jong, van persie was al niet de slimste bij Feyenoord en als je de hele wedstrijd al uitgejouwd wordt en je scoort, kan je wel eens vergeten waar je op dat moment bent. Maar nooit is dat een reden om iemand in elkaar te trappen. dat is dezelfde discussie als een meisje die een te kort rokje aan heeft en een paar jongens vinden dat ze 'erom vraagt'. Dan weten jullie wel wat ik bedoel. Ik haat dat soort figuren. Met jezelf zo profileren vraag je er niet om. Dan zou je het verbaal moeten vragen, iets wat mensen nooit doen. Een recent voorbeeld is Veltman in de Kuip die scoort en houdt zijn hand tegen zijn oor. Moeten we dan met zijn allen op hem af stormen? Hij hoorde het publiek niet, terecht. Geen reden om hem dus te trappen of te slaan. Lukt sowieso niet met die grachten, maar alsnog. Het gaat om het principe wat bij sommige mensen ver te zoeken is.

sorry maar echt wtf! wat een drama supporters zijn dat zeg. En dan nu met z'n allen zeker juichen als hij een doelpunt voor oranje maakt zeker! of trekken ze ipv. een oranje shirt lekker een shirt van hun eigen cluppie aan, omdat ze alleen voor spelers van hun eigen club zijn die in het nederlandselftal speelt
echt het is niet te geloven dit, ook nog eens bij de jongespelers!
ik bedoel even, we gaan toch ook niet met z'n allen iniesta neerslaan, omdat hij tegen ons scoorde in de wk finale, oke we balen met z'n allen en zijn een tijdje chagrijnig en daar blijft het vaak bij.

maarjah, het is gelukkig allemaal wel goedgekomen...

30 mei 2014 om 14:40

Net als dat als Raf scoorde tegen Feyenoord en voor alles en nog wat word uitgemaakt... maar vervolgens gaan juichen bij Oranje?

Wat is daar nieuw aan?
Is dat niet altijd zo?

Dat is bij supporters onderling ook zo, in clubverband kunnen we elkaar wel uitkotsen, maar als Nederland speelt is het carnaval, feest en bier en ga zo maar door... dan kan het wel?

30 mei 2014 om 14:51

De meeste Feyenoord supporters (zeker de oudere) zijn vrij onverschillig wat Oranje betreft. Dat was tot voor kort altijd een Amsterdams feestje.

30 mei 2014 om 15:10

Tuurlijk ik baal ook wel, als een speler scoort tegen psv of een van andere clubs waar ik fan van ben en die spelers speelt toevallig in het nederlandselftal maar om nou als een agressieve bende achter hem aan te gaan...!

30 mei 2014 om 17:16

NDisdenaam. Het is een tijdje terug dat we van zoveel Feyenoorders in het NL elftal konden genieten hoor. We hadden geen keuze haha. Of juichen voor Oranje of met zijn allen sippen dat er geen Feyenoorder te bekennen was in het basiselftal. Zo reëel zijn we ook wel weer

30 mei 2014 om 18:48

wat mij vooral irriteerd aan het nederlands elftal is dat er met name door Ajacieden vaak gedaan word ofdat elke speler van hun maar mee zou moeten doen, maar elke Feyenoorder er geen klote van kan en niet in oranje zou moeten komen !

Laten we het dan eerlijk doen !

Blind en veltman komen duidelijk te kort voor oranje, maar op basis van het afgelopen seizoen Bruno martins indi en Vilhena ook !

Schaamteloze vertoning was dat, achter een stel ventjes van 18 aan met zij allen.....

3 wedstrijden zonder publiek door de KNVB en geen enkel stadionverbod door Ajax leverde dat toen op.

Ach, laten we nu maar lekker gaan zeuren op de aanhang van Feyenoord en Ajax. Maar beide clubs hebben gewoon misselijkmakende supporters die hun club alleen maar in zwart maken.

Er word zelfs nu nog gepraat over dit incident blijkt maar weer, waardoor Ajax weer slecht in het nieuws komt, ookal is het jaren geleden. Ik denk dat de klootzakken die dit soort dingen niet weten hoe erg ze hun club in diskrediet brengen..

Dat je een hekel aan de rivaal hebt okè, maar daarvoor hoef je nog niet de tegenstander(s) in elkaar te slaan. Mario Been is destijds met een mes bedreigt tijdens die wedstrijd..

Erg jammer dat er zelfs bij Jong Ajax / Jong Feyenoord dit soort dingen gebeuren. Slaan ze elkaar dalijk bij de F-Jes nog de kop in? Trieste gevallen dat soort mensen. Ze maken het voetbal kapot.

30 mei 2014 om 17:18

Precies. Dit dus. Het is geweest, laat zitten. Het stoort me ook dat journalisten dit vragen. Als ze over drie jaar gaan vragen wat er in Milaan is gebeurd aan Ajacieden stellen ze ook die Italianen in een kwaad daglicht. Terecht overigens, maar we hebben niks aan het nieuws bericht. Als iemand vraagt aan feyenoord over Nancy worden we weer kwaad. Omdat een stel onverlaten de stad vernielden. Als we Glasgow erbij halen, kan Ajax weer boos worden. Als we vragen over Beverwijk, dan worden ze allebei boos. Ik bedoel, we hebben bij beide clubs inderdaad een stel idioten. Misschien bij de een een paar meer dan bij de ander, maar het gaat om het idee. Dit soort berichten moet je tien jaar na dato met een korreltje zout nemen.

Bij iedere club heb je mongolen (hooligans) rondlopen (met alle respect voor de gehandicapten)....de ene club heeft er wat meer dan de andere.
Maar kleine jongetjes in elkaar slaan vanwege een club is heel erg.
Van de 3 grote (psv, Ajax en Feyenoord) hoor ik eigenlijk niet veel over Psv.
In 2006 nog met Feyenoord bij Nancy.....ieder beest heeft zijn eigen feest

Ouwe koeien.....maar goed, Robin had ook best even wat credits richting Jorge Acuna kunnen geven. Die kleine Latino was zowat de enige die zich in die strijd mengde voor zijn ploeggenoot.

30 mei 2014 om 17:19

En belandde nota bene zelf in het ziekenhuis. Als ik van Persie was had ik nooit op dit onderwerp ingegaan.

10 Jaar geleden wisten we ook al dat er knettergekke figuren rond het voet bal lopen. Voor en na die tijd zijn er doden gevallen onder spelers, scheidsrechters en toeschouwers. vpersie was niet gewond. Had gekund. Wat moet ik of wie dan ook met deze uitspraak van een multi miljonair 10 jaar na dato over zich zelf ?
Ik werd bijna onder een tram geduwd bij de munt, ik had wel dood kunnen zijn.

Kan nooit kwaad om bij tijd en wijlen op slecht gedrag gewezen te worden, maar om nu oude koeien uit de sloot te gaan halen terwijl er een Oranje sfeer moet komen.

Er zijn slechte zaken gebeurd in het verleden, dat was er één van. Het positieve was dat de Ajax spelers wel direct klaarstonden om hun Feijenoord collegae te beschermen.

Vind het niet handig als er een nationaal gevoel aan het groeien is dan nu weer over slechte supporters van schillende clubs te praten.

Zal blij zijn als van Gaal zijn definitieve selectie heeft, kunnen we weer allemaal achter onze Oranje voetballers gaan staan.

Maar die gedachte zal ook wel een utopie zijn, als niet alles naar wens verloopt.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren