Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars legt zomerse plannen Ajax voor aanvalslinie uit

Laatste update:

In aanvallend opzicht heeft Ajax dit seizoen niet zoveel opties in de punt. Voor de winterstop wisselden Kolbeinn Sigthórsson, Siem de Jong en Danny Hoesen elkaar af, maar in de winterstop liet Hoesen zich verhuren en De Jong stond door diverse blessures al flink wat wedstrijden aan de kant. Bojan Krkic is maar sporadisch centraal voorin ingezet door Frank de Boer. Voor het seizoen 2014/15 heeft men in Amsterdam in ieder geval Richairo Zivkovic binnen, maar er moet nog iemand bij.

/

Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij Ajax, denkt dat het goed is voor de club als er nog een spits bij komt. “Veel zal afhangen van de ontwikkelingen de komende maanden. Er valt nu geen zinnig woord te zeggen over wat er met Kolbeinn en Siem gaat gebeuren. We kunnen komende zomer zes spitsen hebben en het kunnen er ook zomaar één of twee zijn”, geeft Overmars aan in Voetbal International.

Overmars zegt dat Ajax aan het eind van de competitie zal besluiten of het wel of niet de optie op Bojan licht: doet het dat en gaat de Spanjaard ook akkoord, dan blijft hij tot volgend jaar zomer in Amsterdam. De directeur voetbalzaken sluit niet uit dat een ervaren spits het team van Frank de Boer op huurbasis gaat versterken.

Moet Ajax een ervaren spits halen in de zomer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax moet de lijn doorzetten die ze zijn ingeslagen. Het enige wat ik zou doen als ik hun was is misschien iets meer risico nemen met talenten aankopen. Daarmee bedoel ik jezelf wat richten op hogere kwaliteit talenten die iets meer mogen kosten.

9 april 2014 om 17:38

Ajax koopt voor wat betreft jongelingen al redelijk prijzig in, wanneer zij potentie in deze kids zien. Degene die duurder zijn hebben zich meestal al ergens bewezen. Je vergeet alleen dat deze grotere talenten die zich enigszins bewezen hebben een heel ander salariskostenplaatje met zich meebrengen. Dat past niet binnen het beleid van Ajax.

9 april 2014 om 17:43

Als Ajax iets meer ''risico met talenten aankopen'' had genomen, hadden ze Maher vorig jaar gehaald... Iets waarom Ajax blij is dat het niet is gebeurd, want Maher is compleet door de mand gevallen.

9 april 2014 om 18:06

Misschien bij ajax niet

9 april 2014 om 18:52

Mij lijkt van wolfswinkel wel geschikt, of dost. Ze hebben veel ervaring op grdaan in het buitenland. Mss zouden ze ook bij az kunnen informeren voor johansson. Finnbogason is ee doelpuntenmachine maar niet echt snel en wendbaar. Rafi is niet echt een spits en denk niet dat hij salaris wilt inleveren. Er is vast wel een geschikte spits. Morata zou inderdaad een mooie huuroptie zijn maar dan zou je ook voor lukaku kunnen gaan.

9 april 2014 om 19:37

Niet snel en wendbaar? Jij kijkt zeker alleen het topscoorderslijstje van de Eredivisie?

en over het bericht: Welk nieuws is dit?! Wat legt Overmars uit wat we nog niet wisten? Er wordt niets uitgelegd.

9 april 2014 om 19:39

Ben je serieus?

9 april 2014 om 20:05

@ Ajaxiedje1234

Weet je eigenlijk wel naar wat voor spits Ajax op zoek is of roep je gewoon wat namen die zomaar in je op komen? Want wat je opnoemt zijn de meest vreemde namen.

Ajax heeft een meevoetballende spits nodig, geen goaltjesdief. DIe hebben we ind e vorm van Sigthorson en je ziet dadt het gewoon weg niet werkt. De wedstrijden met Sigthorson in de spits ligt het gehele middenveld compleet lam.

- Dost is precies eenzelfde type als Sigthorson, Fysiek en kopsterk maar voetballend zwaar ondermaats. Staat tegenwoordig ook gewoon regelmatig basis in Duitsland.
- Van Wolfswinkel is de duurste aankoop van zijn huidige club ooit. Deze zal dan ook flink wat moeten kosten. Zeker als je bedenkt dat hij Portugal/engeland salarissen gewend is. Ook totaal niet reeel.
- Finbogasson is precies eenzelfde type als Sigthorson maar voetballend is hij dramatisch. Vraag maar aan de heereveen supporters
- Morata huren van Madrid, natuurlijk die jongen verdient 4 miljoen per jaar en speelt per seizoen in 30 wedstrijden mee in Real Madrid. Jij verwacht dat hij verhuurd wil worden aan Ajax.
- Lukaku huren, de jongen die voor het 2e jaa rin zijn verhuurperiode fantastisch presteert? Zodra Chelsea hem weg doet staat er een (sub)topper met 10 a 15 miljoen voor de deur.

De enige die ik kan bedenken is Johansson, maar Ajax heeft ondertussen wel geleerd van het overnemen van spelers van AZ. Een paar doen het goed zoals Moisander, maar er zijn er ook meerdere die niet tegen de druk kunnen en faliekant falen.

10 april 2014 om 00:10

Is De Jong niet verhuurt? Loopt dat contract niet af im Newcastle?

10 april 2014 om 09:54

Ziyech, uitleg onderaan..

Type Pantalic of waar denken de heren aan?

9 april 2014 om 17:52

Van der Vaart terughalen denk ik. Al vraag ik me af of dat een succes wordt.

9 april 2014 om 17:59

Hoop dat van der Vaart nooit komt.
Ze hadden Hoessen nooit weg moeten doen.

9 april 2014 om 18:01

@suc6magnet
Sinds wanneer is Van Der Vaart een (ervaren) spits?

9 april 2014 om 18:04

Hoessen is nog niet weg. Hij is weliswaar met optie tot koop verhuurd, maar denk niet dat ze die optie gaan lichten in Griekenland, want hij doet het niet bijzonder voorlopig.

@penose: Frank de Boer heeft gezegd dat Vd Vaart in dit Ajax systeem ideaal in de spitspositie past.

9 april 2014 om 18:06

Lol dus je hebt liever Hoessen in plaats van Van der Vaart? Grap van de dag..

9 april 2014 om 18:14

Sterker nog Hoessen speelt vaak max 20 minuten en sommige wedstrijden niet eens tegen top 5 clubs komt die er sowieso niet in

9 april 2014 om 19:04

@penose

Sinds FdB zelf heeft gezegd dat hij in dit systeem met VdVaart in de spits zou willen spelen. 1 1=2 lijkt me.

9 april 2014 om 19:41

@ Penose

Frank de Boer heeft laatst in een interview aangegeven dat hij Van der Vaart als een uitstekende spits ziet in het systeem wat hij wil spelen. Ik neem aan dat dat de reden is waarom suc6magnet hem noemt

9 april 2014 om 17:59

Pantalic ja dat was een goeie.geweldig figuur Doet die nog wat kwa voetbal?

9 april 2014 om 19:05

Hij was ook de enigste die Suarez bij zijn ballen durfde te pakken.

9 april 2014 om 18:11

Wolterx, die Pantelic maakte Ajax echte beter voorin.
Ben benieuwd naar Zivkovic, maar zo'n type als Pantelic kan er altijd bij.

10 april 2014 om 02:55

Ezra Walian, El Ghazi en Menig

10 april 2014 om 09:59

Walian is pas 16 en nog niet toe aan het eerste, El Ghazi is een rechtsbuiten en Menig is een typische counterspits.. Ga eerst eens 5 wedstrijden van de A1 kijken en kijk niet alleen naar wie de doelpunten maakt (zaterdag half 3 bij Sparta)..

' De directeur voetbalzaken sluit niet uit dat een ervaren spits het team van Frank de Boer op huurbasis gaat versterken.'
.
Zou toch wat zijn als we Morata konden huren haha. Dromen mag.

9 april 2014 om 17:39

Ja Morata, of misschien wil Ibra zijn contract wel afkopen bij Paris SG om vervolgens gratis bij ons te komen spelen?

9 april 2014 om 18:21

Beter halen ze Adriano op.

9 april 2014 om 17:39

Ja want morata is ook echt ervaren.. die jongen is 21 en grossierrt in kansen missen.

9 april 2014 om 18:18

Weet niet hoe Morata een verband heeft met ervaring maar oké.
Beter dromen dat Zlatan die ervaren spits is Hahaha Helden als het gebeurd maar lijkt mij zeer zeer onwaarschijnlijk.

10 april 2014 om 00:12

Misschien Castaignos huren?

10 april 2014 om 07:15

Hahah die zal te veel kosten voor een huur.
Daarbij wat moet Ajax met hem... Krijgt bij Twente 20 op gelegde kansen en scoort 1 keer.

Vraag me alleen af wie die ervaren spits moet zijn.. ze willen niet veel geld uitgeven dus zal geen topspits zijn.. iemand enig idee?

9 april 2014 om 17:44

Bulykin? Amoah? Voor weinig geld blijven er weinig Ajax-waardige spitsen over. Heb echt geen idee waar de club aan denkt.

9 april 2014 om 18:35

Bulyikin en Amoah?

Zet Marnix Kolder en Jack Tuyp dan maar ook in het rijtje bij...

9 april 2014 om 20:22

bulykin hebben we al meegemaakt, doe die maar niet aub.. amoah zie ik ook niet als waardige speler voor Ajax...

9 april 2014 om 17:48

Misschien een stunt met 'de Hunt'....:-)

9 april 2014 om 20:23

dat zou idd een stunt zijn!
maar ben bang dat die weinig zin heb om nu al naar Ajax terug te gaan.. zit tog prima bij schalke denk ik!

9 april 2014 om 18:15

Er is er maar 1 geschikt: Pelle!!

9 april 2014 om 18:45

Nee, Pelle is juist niet geschikt. Ajax heeft een spits nodig dit in de omschakeling naar balverlies meteen storend werk verricht. De Boer zegt altijd dat de spits de eerste verdediger is. Vandaar ook vaak de voorkeur voor De Jong in de spits, die is daar heel goed in. Pelle is hier totaal niet geschikt voor, die kan dat niet opbrengen.

9 april 2014 om 20:24

haha grapjas.. pelle is totaal niet geschikt voor Ajax..
ze spel past totaal niet bij Ajax en na al die idiote uitspraken van hem zou ik hem ook echt niet in een Ajax shirt willen zien spelen!

10 april 2014 om 10:02

Das een echte Feyenoorder, dat zie je aan zijn gezicht

Welke ervaren spits moet Ajax halen dan? Een ervaren spits die naar Ajax wil komen en goed genoeg is zou ik niet weten.

9 april 2014 om 18:39

Een jaar verlengen met de Jong met een gereduceerde afkoopsom in zijn contract en je hebt je ervaren spits.

9 april 2014 om 18:46

Wat dacht je van Bendtner? Is wel een hele goeie hoor en beschikbaar volgens mij. Hij is nogal lastig de laatste jaren maar wellicht dat De Boer en Bergkamp hem op de rails krijgen.

9 april 2014 om 19:18

Net als dat ze El Hamdaoui ook op de rails hebben gekregen zeker? Nee, spelers met een extreem moeilijk karakter passen niet bij Ajax.

9 april 2014 om 19:59

Nee joh die wil naar real of barcelona ajax veel te min voor hem.

9 april 2014 om 19:28

Misschien Javier Saviola? Is volgens mij al vaker in verband gebracht met Ajax, en heeft een contract tot 2015. Of Johan Elmander, transfervrij deze zomer. Veel andere namen kan ik ook niet bedenken, hopelijk kan Overmars ons verrassen met een goede aankoop

9 april 2014 om 20:40

Elmander?????? Nee joh, das zo'n renpaard met een heel erg beperkte techniek, die heeft echt helemaal niets te zoeken bij Ajax. Daarnaast scoort hij bijna nooit.

9 april 2014 om 21:07

Er zijn ook niet heel veel spitsen momenteel echt vrij. Er zou misschien bij Bayern een spits kunnen worden gehuurd, zeker met de komst van Lewandowski erbij, moet daar toch een spits overblijven
Maar het type spits die Ajax zoekt is er bijna niet....
En dan moeten ze toch kijken in een kleinere competitie, want in de eredivisie is die speler er iig niet echt!

9 april 2014 om 22:10

Dan wordt het waarschijnlijk een spits uit Duitsland. Dat verwacht ik althans. En dan denk ik aan spelers als Olic.. Net als Pantelic was.

9 april 2014 om 18:08

Maar waarom? VDV is geen spits, is ver over zijn top en bovendien heeft hij duidelijk aangegeven dat HSV zijn club is dus ik hoef em eerlijk gezegd ook echt niet meer in een ajax shirt te zien.

9 april 2014 om 20:41

VDV is dus niet over zijn top, je moet hem alleen op de juiste manier gebruiken en niet als renpaard op het middenveld. Als spits bij Ajax kan hij makkelijk nog een jaar of 2/3 mee en al helemaal in de Nederlandse competitie.

9 april 2014 om 20:56

Over z'n top? dat is altijd nog eredivisietop-waardig hoor!!

10 april 2014 om 02:57

Is te oud en past totaal niet bij dit Ajax. Zij zoeken een vleugelspeler die snel is en goede voorzetten kan geven, en een veelscorende spits. Ikzelf denk aan El Ghazi en Walian.

10 april 2014 om 10:07

Ze zoeken een ervaren spits en jij komt met Walian? Die is ruim een jaar jonger dan Zivkovic.. Ik denk dat El Ghazi wel een kans krijgt in de voorbereiding op rechts, maar Walian gaat volgend seizoen lekker in de A1 knallen, die heeft zeker nog wel 1 of 2 jaar nodig..

Nou, hier worden we nou niet echt wijzer van. Er komen wel of niet nieuwe spitsen. Bojan gaat wel of niet weg.
En Zivkovic komt, maar dat was al bekend.

10 april 2014 om 03:00

Zoiets heet voetbal. Wist jij of Zlatan de laatste dag bij Ajax weg zou gaan? Of dat Robben van Real naar Bayern zou gaan? Of Guardiola coach zou worden in Duitsland. Zij willen wel een jeugspeler inpassen, maar die moet er wel klaar voor zijn. Niet alleen voor de Eredivisie, maar ook voor de CL.

Siem en Sigi verkopen, Hoesen en Bojan houden voor in de spits. De Sa van de hand doen, Meleg doorschuiven naar het eerste en/of een nieuwe buitenspeler kopen.

Dus stel dat dadelijk Siem de Jong en Sigi blijven zit je dus met 4 centrumspitsen komend seizoen. Als dan ook nog eens de optie op Bojan gelicht wordt heb je 5 spitsen én dan ook nog eens een nieuwe, ervaren spits.. wauw, beetje overdreven lijkt me allemaal, niet?

Dongou huren van Barca?

9 april 2014 om 17:51

Van de vaart. Ik heb t idee dat ze dat gaan proberen

Beter gaan ze recbtsbuiten en huren ze Bojan nog een jaar puur en alleen voor spits met Zivkovic achter de hand

Ik denk dat Ajax voor bas Dost gaat.

9 april 2014 om 18:05

ik hoop het niet, die is nog meer afhankelijk van de vleugels dan siggy. liever een meer balvaste spits die een bal kan vasthouden en de opkomende middenvelders kan bedienen in de korte combinatie.

9 april 2014 om 18:10

Denk dat ze Luuk de Jong gaan huren, bakt er momenteel helemaal niets van.

Maar was al een oogappeltje van Frank.

9 april 2014 om 18:43

Pellè zou in dat systeem passen.

Voor een ervaren spits zou Higdon wel een optie zijn. Is sterk aan de bal en kan goed koppen. Hij zou bij NEC niet een al te hoog salaris krijgen denk ik en wanneer zij degraderen kan hij voor een leuk bedrag worden overgenomen.

9 april 2014 om 18:00

Higdon is misschien wel de meest dramatische spits van de eredivisie

9 april 2014 om 18:32

Maar toch scoort hij 14 keer bij een degradatie kandidaat waarvan maar 2 penalty's.

Claudio Pizzaro huren !!

9 april 2014 om 19:01

dat is een goed idee!

Volgend seizoen gewoon Bojan, Meleg en Zivkovic.

Die zogenaamde directe versterkingen die aangekocht worden vallen toch altijd tegen.

Bij nood kunnen Schone en Fischer daar ook best uit de voeten.

De Jong, Sigthorsson en Hoesen verkopen.

De nieuwe Urzaiz !
Maar waarom een ervaren spits, je haalt al Zivkovic, Hoesen keert terug. En voorlopig heb je Sigthorsson nog steeds. Zes spitsen hebben is echt onnodig.

9 april 2014 om 18:04

Hier is je reden:
Sigi speelt nog altijd als een dweil, scoort er nauwelijks 10 ...
Hoesen doet het gewoon niet beter, ook geen spits die over 15 doelpunten gaat maken.
de Jong speelt dit hele seizoen slecht.
Bojan laat nog het meeste talent zien in de spits, maar lijkt ook geen superspits te worden die ons omhoog stuwt.
Zivkovic is 17... no way dat hij een goalgetter wordt in zijn eerste seizoen, goede backup.

Dus. Wat veel ajacieden graag zien: Een ervaren goalgetter, spelers als Vdv, Hunt, of idd Morata (want ervaring, betekent niet dat je perse een dertiger wilt, je wilt wat ervaring.)

Of Arnautovic wellicht Guidetti proberen , de eerste echt als spits , wordt m niet waarschijnlijk en Guidetti al helemaal niet , zeker niet als Feyenoord meldt , hijzelf zou waarschijnlijk ook niet willen

9 april 2014 om 18:01

ik kan je verklappen, als Guidetti naar Amsterdam komt, worden zn benen door supporters van Ajax OF feyenoord gebroken

10 april 2014 om 03:01

In jou wereld wel

9 april 2014 om 18:08

Ik zie Guidetti na al zn pro-feyenoord/anti-ajax uitspraken niet echt richting rotterdam verkassen...

Frank zei toch laatst dat Van der Vaart in de spits van Ajax niet zou misstaan? Lijkt mij ook wel gaaf als hij terugkeert. Hij is ervaren, alleen net geen spits, maar Ajax heeft Bergkamp.

Gewoon sigthorsson in de spits zetten en een keer een wedstrijd of 10 laten staan.. Met zivkovic erachter en misschien dan nog als 3e keus Bojan

9 april 2014 om 18:05

Nee, helemaal klaar mee met Sigi. DIe heeft al 3x 10 wedstrijden de kans gekregen, maar hij is gewoon niet geschikt. je verlies nemen en een nieuwe spits proberen.

9 april 2014 om 18:36

Juist Bojan 10 wedstrijden de kans geven.

9 april 2014 om 20:52

Hoezo Zivkovic erachter??? Ze spelen al jaaaaren niet meer met een 10. Daarnaast is hij pas 17 en dan op 10 laten spelen? Das zo'n beetje de moeilijkste positie die er is en als je met een 10 speelt moet je een spits als aanspeelpunt hebben en als Sigi iets niet is, is het een aanspeelpunt.

10 april 2014 om 10:13

Hij bedoelt als backup, niet als '10'..

Higdon als breekijzer, nog niet zo slecht. vdV zie ik niet zitten moet ik eerlijk zeggen. Altidore ?

9 april 2014 om 20:54

kom op joh, heb je die Higdon wel eens zien spelen? Om met vd Gijp te spreken: die kan er echt helemaal niks van, echt niet. Heb je het afgelopen jaar onder een steen gezeten of zo? Die kan net met NEC mee en dan houdt het echt op.

Overmars moet maar nooit voor een club als Barcelona gaan werken, dan kunnen die binnen een jaar hooguit nog een breedtespeler van Malaga huren, dan houdt het wel op. Echt waar; die man durft echt helemaal niks. Ajax speelt nota bene voor het zoveelste jaar op rij Champions League, je zou verwachten dat Ajax deze positie probeert uit te buiten t.o.v. de concurrentie, maar nee, ''hand op de knip'' lijkt het nieuwe ideaal. Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen Sulejmani-achtige aankopen, maar een oude spits proberen te huren? Je bent waarschijnlijk voor de vierde keer op rij kampioen (!!) Alsof die man nog steeds bij Go Ahead Eagles werkt (met alle respect voor die club).

9 april 2014 om 20:41

xxxt-boyxxx

Makkelijk praten, en makkeljk klagen.

Maar we doen het goed gemaakt, je wilt dus dat Overmars de portomonnee trekt. Stel je voor dat jij technisch directeur bent van Ajax en je kan 5 tot 7,5 miljoen investeren in een nieuwe spits. Welke spits ga jij dan halen? Geef mij maar eens een lijstje van spitsen die qua salaris onder de 1 miljoen zitten, die ervaren zijn, in het systeem past en minder dan 7,5 miljoen kost. Ik wens je succes.

De beste spelers in de eredivisie zijn niet haalbaar voor Ajax, tenmisnte niet degene die een versterking zouden zijn. Of ze passen absoluut niet in het systeem, of ze zijn voetballend niet goed genoeg.

- Tadic zou een waardevolle speler zijn, maar kost minimaal 12 miljoen
- Finbogasson is niet het type spits da tajax zoekt en kost minimaal 10 mil
- Ziyech is na een veelbelovende start vrij ver terug gevallen, kost ook 5 miljoen
- Kostic heeft een 2 jarig contract, zal ook minimaal 8 miljoen kosten
- Piazon kost minimaal 8 mil

Welke spelers blijven er dan over dat voor het geld ook daadwerkelijk direct een versterking zou zijn.

Pellé zal eigenlijk een ideale spits zijn voor Ajax.

10 april 2014 om 11:07

Guidetti zou een versterking zijn, of toch niet?

Ik zou graag Luuk de Jong of van Wolfswinkel willen zien komen.

Misschien Alexandre Pato, jonge spits maar toch ervaren. Diego Forlan uit Japan halen, zal vast niet zo duur zijn. Of een Nederlandse spits uit de Premier League halen.

9 april 2014 om 18:19

Forman verdient in Japan ook nog meer als 2 miljoen per jaar.... Dat gaat dus echt never nooit gebeuren

9 april 2014 om 19:21

@ Roybakker

Pato of Forlan zouden we heel super zijn, beide spelers kunnen ook zelf een actie maken. Zo´n sport spits kunnen we wel gebruiken want ik moet het nog maar zien of de spits echt aanvoer van de zijkanten zal krijgen volgend seizoen.

Als Ajax echt weer een x een top spits zou hebben zijn ze bijna niet meer te evenaren in de eredivisie.

Bojan is ondertussen toch wel redelijk ervaren en zo slecht doet hij het laatste tijd niet,dus die mag blijven. Zivkovic is nationaal ok ?maar europees??idd vraagtekens ,komt nog tekort maar misschien dat hij snel groeit onder Bergkamp. En hoe is het nu met Hoessen? hoe staat hij er na jaartje Griekenland op? Veel vraagtekens voorin, ben erg benieuwd wat ze met ervaren spits erbij bedoelen. Duidelijk is wel dat een spits als Siggy(afhankelijk van voorzetten) niet meer het type spits is,ajax heeft andere flankspelers gekregen.

Heb het idee dat ze Van der Vaart met die ervaren spits bedoelen. De Boer had het al over Van der Vaart als mogelijke spits die dan veel kan uitzakken en als aanspeelpunt kan fungeren. Lijkt ook niet heel onrealistisch aangezien HSV mogelijk gaat degraderen...

zou bojan terug naar spanje sturen! wat kost die gast?

als een higdon er al14 maakt dit seizoen.. mag ik dat van de talenten ook wel verwachten

maar een pelle zou je nooit krijgen haha

9 april 2014 om 18:42

Ik snap nooit zo goed waarom iedereen Bojan helemaal niks vind, dat Bojan te weinig goals maakt als spits klopt maar ik vind dat hij met zijn techniek en passing toch voor flink wat dreiging zorgt. Zeker tegen ploegen die niet goed kunnen spelen tegen een bewegelijke voorhoede is het een bruikbare speler.

9 april 2014 om 19:29

@ oomanton

Wat mij betreft blijft hij ook gewoon, bij vlagen heeft hij toch laten zien dat hij barst van de potentie. Hij is net terug gekomen van een zware blessure wat nog wat na sukkelde dit seizoen en moest ook nog zijn draai in Nederland vinden. Ik ben wel nieuwschierig wat een fitte Bojan kan brengen nu ook gewend zal zijn aan zijn nieuwe omgeving. Tevens zag ik iets wat ik ook soms bij Cuenca zag, beide spelers hebben soms acties waaraan je kunt zien dat ze sneller denken/handelen dan hun mede Ajacieden.

Samaras halen! Die is transfervrij, heeft ervaring in de CL en de eredivisie, kan technisch gezien het spel van Ajax uitvoeren en is fysiek sterk genoeg om als aanspeelpunt te fungeren. Kost misschien een klap salaris, maar je geen transfersom te betalen.

10 april 2014 om 07:12

Dit lijkt mij samen met Vd vaart de meest realistische keus. Goeie vondst!

Punt is alleen dat overmars waarschijnlijk al lang een lijstje heeft en hier ook op iemand doelt dus denk gezien het feit dat hij huren zegt hij Samaras niet bedoeld al zou ik het wel cool vinden vond hem bij Celtic wel echt sterk (vooral fysiek) overkomen.

Misschien is Djibril Cissé een optie? Ik ben echter wel bang dat het salaris een euvel zal zijn. Hij is nogal een salaris gewend natuurlijk. Maar misschien ziet hij een buitenlands avontuurtje nog wel zitten.

Ze moeten Bendtner proberen te halen. Hij is echt een topspits. De laatste jaren is hij wat uit de picture vanwege zijn gedrag, maar dat kan hem ook goedkoper maken. En misschien krijgen de Boer en Bergkamp hem wel weerop het rechte pad. Ook het feit dat er veel Denen spelen kan helpen.

Waarom zou je veel geld uitgeven voor spelers? Ajax is nu 4x op rij kampioen geworden, winnen de beker de super cup, tjah wat moet je dan nog meer? Moet je narsingh halen of maher en dan? Brengen die jou de cl of el? Nee, dacht het niet. Dit is het, seizoen na seizoen. Deal with it

Ik zeg daley sinkgraven en/of ziyech sinkgraven verhuren een jaartje en ziyech ipv siem..

Ajax zou in mijn ogen voor de volgende spelers moeten gaan in de zomer;
- Ziyech om het middenveld echt een goede boost te geven kan je mooi met Blind, Ziyech en Klaassen spelen en heb je Duarte, Schone en Serero achter de hand.
- Narsingh komt volgens mij volgend jaar ook niet meer in de plannen voor bij Psv zeker niet als ze Ruiz langer willen behouden dan kan Ajax wel eens een poging wagen om hem goedkoop te kopen. Is toch een geweldige Nederlandse rechtsbuiten en dat is nog precies de plek waar het bij Ajax niet helemaal lekker loopt.
- Luuk de Jong al denk ik dat Siem de Jong nog wel verkocht gaat worden dat zou wat dat betreft dan wel jammer zijn maar Luuk de Jong is misschien wel te huren voor Ajax. Heb je toch een geweldige meevoetballende spits die prima zou passen bij Ajax. En als je daarmee Siem ook nog een jaartje kan behouden kan je mooi Siem in de rug van Luuk laten spelen en zou je Ziyech niet eens nodig hebben want dan zet je Siem op het middenveld.

Al denk ik dat wanneer je Ziyech goedkoop kan aankopen het altijd intressant is dat is gewoon een prima speler en kan zeker van toegevoegde waarde zijn voor Ajax.

Ik denk dat Ajax dan met deze 3 aankopen zeer zeker een geweldig elftal heeft staan en dan zou je Hoesen, Sigthorsson kunnen verkopen. En hopen dat de Jong nog wilt blijven als zijn broertje gehuurd kan worden. Dan heb je echt een selectie die het goed kan gaan doen in de CL (altijd nog afhankelijk van de loting).

9 april 2014 om 19:11

Of gwn een keertje in de buidel tasten en luuk kopen

Ik zie maar drie mogelijke opties om je echt te versterken met het huren van een spits, Pizarro/forlan (zullen beide een behoorlijk salaris hebben) of Bendtner maar daar moet nog veel aan gewerkt worden wat het misschien weer een risico kan maken, misschien nog een stille wens voor Ibra maar dat betwijfel ik

Hoesen en Sigthorsson hebben genoeg kansen gehad en Bojan komt technisch meer tot z'n recht op de vleugels.
Siem nog een extra jaartje erbij houden kan ook geen kwaad.

Siem de Jong proberen te houden voor een extra seizoen, aanvoerder en straks mentor voor Zivkovic
Hoesen proberen te houden voor de rol als 2e of 3e spits

* Bojan laten vertrekken. Heeft veel technische bagage, alleen we zien het veel te weinig terug. Weinig goals en assists van hem !
* Sigthorsson laten vertrekken. Had een prima spits kunnen zijn, maar te vaak geblesseerd en rendeert niet als er geen echte vleugelspelers zijn

Verder moet Ajax nadrukkelijk op zoek naar een echte rechtsbuiten. Eentje met diepgang, snelheid en een voorzet. Die moet toch in Denemarken, België of anders in Zwitserland of Oostenrijk toch te vinden zijn ! Verder nog een reservekeeper nodig en we kunnen Sigthorsson, Vermeer, Moisander, Poulsen, Lukoki met een gerust hart laten gaan.

Cillessen aankoop reservekeeper/ Leeuwenburgh
Van Rhijn Ligeon / Tete
Veltman Van der Hoorn
Denswill Riedewald
Boilesen Dijks
Klaassen Schöne / Serero
Blind Bazoer / Schöne
Duarte Serero / Lobotka
Aankoop Kishna / De Sa / Schöne
De Jong Zivkovic / Hoesen
Kishna Fischer / De Sa

Andersen en Van der Hart moet je verhuren.

10 april 2014 om 09:25

Gedeeltelijk mee eens
de Sa moet je zoiezo vekopen! Wat een kneus is dat
Hoesen verkopen
Bojan behouden, mits hij alleen als spits wordt gebruikt
Ziyech aantrekken
en een rechtsbuiten wat je al zei

Iemand hierboven noemde Pato, het zou toch wel "bruut" wezen als hij het word. Bij Ajax kan hij zich toch weer in de picture spelen in Europa. Al denk ik dat er wel meerdere clubs belangstelling zullen hebben als hij weer naar Europa wilt terug keren. Wel lijkt het mij handig dat wie het ook mag worden dat hij zelf ook een actie kan maken, daarnaast wilt Ajax er al heel lang een vleugelspeler erbij en hoop dat men eindelijk er eentje ergens vandaan weet te vissen. Fischer en Krikikc zijn geen buitenspelers en ondanks dat Schone het soms goed invult is hij het dat ook niet. Hopelijk weet Ajax weer eens ouderwets te verassen en tovert Ajax een goede vleugelspeler uit de hoge hoed waar nog niemand van gehoord heeft. Spelers zoals Elia en John hoeven wat mij betreft ook niet te komen omdat ze amper gespeeld hebben in de jaren dat men in het buitenland zat. Als Ajax niet verder wilt gaan met Poulsen hoop ik ook nog dat men een ervaren verdedigende ingestelde middenvelder erbij neemt.

9 april 2014 om 20:58

Ze twijfelen juist mbt Poulsen omdat hij de jeugd in de weg zou staan. Daarom zou ie weg moeten. Ze gaan toch zeker niet de ene ervaren middenvelder wegdoen en dan vervolgens weer een andere kopen die de jeugd in de weg staat. Lijkt me niet echt intelligent, toch?!

9 april 2014 om 21:52

Poulsen is juist een heerlijke stopper voor achter de hand. Dje hoor je niet als hij alleen voor 10 v/d wedstrijden gebruikt word. Brengt ervaring die je in bepaalde wedstrijden erg goed kunt gebruiken. Dat heeft hij al genoeg bewezen. Staat zeker de jeugd niet in de weg.

10 april 2014 om 01:09

@ puistje

"mijnmening" was me voor maar Poulsen staat helemaal niemand in de weg. Hij heeft zelf al aangegeven dat hij zijn carrière wel bij Ajax wilt afsluiten en dat hij het helemaal geen probleem vind om het voornamelijk met invalbeurten te moeten doen. Verder vind ik dat velen hem onderwaarderen, met zijn ervaring en fysieke kracht heeft hij er ook vaak voor gezorgd dat het middenveld niet overlopen werd. Of hij gaf meteen aan de tegenpartij een signaal af (bijvoorbeeld vorig seizoen in Eindhoven) richting van Bommel en Strootman dat men ook op fysieke/geniepige weerstand kon rekenen.

Daar komt nog bij dat de jonkies van Ajax allemaal aangegeven hebben dat ze zijn adviezen erg waarderen. Tenzij Ajax een betere ervaren speler kan binnen halen moeten ze hem gewoon houden, het is zo ie zo al moeilijk zat voor Nederlandse topclubs om aan internationaal ervaren spelers te komen die totaal geen probleem hebben met voornamelijk invalbeurten en die ook nog eens goed ligt bij de jonkies (en niet alleen bij de Deense enclave). Die het ook nog eens willen doen voor de Nederlandse salarissen.

Wat mij betreft blijft hij, het argument dat hij het spel vertraagd klopt enig sinds, maar vaak zie ik de andere spelers (op Fischer na) er ook niet echt de vaart in zetten. Dus het ligt echt niet altijd aan hem, zover ik mij kan heugen staat hij erin de toppers ook altijd. Pantelic werd ook ondergewaardeerd totdat hij vertrok omdat Ajax niet meer met hem verder wilde. Als Poulsen weg valt en er komt niks voor in de plaats terug zullen velen inzien hoe belangrijk hij eigenlijk was. Met de dreigende leegloop van ervaren spelers zoals Moisander, de Jong, Sigthorson en wellicht toch nog Blind (als hij een goed wk speelt). En niet te vergeten Schone waarbij er nog kans is dat hij ook met Denemarken mee gaat naar Brazilie, dus loopt Ajax een groot risico dat er geen noemenswaardige ervaring overblijft. want dat kan niet de bedoeling zijn.

Als Ajax nou echt eens wilt doorstoten naar de tweede ronde in de Champions League is het nu meer zaak dan ooit om er voor te zorgen dat er een goed uit gebalanceerd elftal staat. Bestaande uit technische en fysiek sterke spelers maar ook een goede balans tussen talenten en ervaring.

10 april 2014 om 10:33

@ Leeds, Denemarken gaat niet naar het WK en Schone dus ook niet..

10 april 2014 om 11:54

@leeds: vind ook dat Poulsen moet blijven, maar De Boer denkt dat hij Bazoer in de weg zal staan. Op zich snap ik die redenatie ook wel. Bazoer is een talent van de buitencategorie en die moet natuurlijk ook de stap naar het 1e kunnen maken. Dat zou volgend jaar moeten gebeuren als stand inn voor Blind. Probleem waar je mee te maken hebt is dat opleiden en presteren vaak niet hand in hand gaan.

Ik zou Altidore huren met een optie tot koop als Sunderland degradeert. Luuk de Jong zou ook nog kunnen, maar ik schat Altidore hoger in. Altidore kan een bal vast houden waardoor de middenvelders kunnen aansluiten. Als je met echte buitenspelers gaat spelen dan is hij de perfecte spits. Hij lijkt mij ook bereid om een stapje terug te doen aangezien hij weer niet geslaagd is in de PL.

9 april 2014 om 20:52

Altidore is natuurlijk ook een goede!

Ivaca Olic? Ervaring heeft hij zeker en zal ook niet zo duur zijn.

Is Macheda van United iets voor Ajax? Wellicht krijgt Ajax hem wel op "gang". Ik bedoel, veel heeft hij nog niet laten zien. Echter kan ik zijn debuut niet van mijn netvlies krijgen. Wat hij toen liet zien, dat kan toch niet onder de noemer "hij had een goede dag" worden geplakt? Wie volgt Macheda een beetje? Hij is verhuurd nu, toch?

Chícharito (Hernández) lijkt me wel wat. Jaartje huren. Echt een zwaar ondergewaardeerd speler. Is misschien Klein echter een kopsterke spits is toch te afhankelijk van de aanvoer van de flanken. Is echt een Beest!

Bojan zou ik nog een jaar huren en misschien is Soriano van RB Salzburg een goede optie als die haalbaar is! Heeft ervaring, snelheid en kan goals maken en speelt bij rb Salzburg nu ook veel op de helft van de tegenstander! Dus Soriano en Bojan als spits volgend jaar en dan kan Zivkovic zich in de luwte ontwikkelen! Wel alleen Soriano halen als De Jong Siggy en Hoesen vertrekken!

Fischer in de spits proberen

Krisna/fischer/bojan

Bojan lekker laten gaan, die kerel heeft dit seizoen zo weinig laten zien. Lijkt me sterk dat Overmars en de Boer zich gek laten maken door op een hand te tellen goede wedstrijden. Het lijkt me tijd voor een vaste oplossing. Fischer/kishna/de Sa + een duidelijke versterking die het liefst lijkt me op beide flanken kan spelen. Verder zou ik als kolbeinn verkocht kan worden dat uiteraard doen. Hoessen ook tegen het juiste tarief anders 1 jaar verhuren en dan beslissen wat je wilt. Dan moet er dus inderdaad 1 spits bijkomen misschien de Jong zou uiteraard erg goed zijn voor ajax maar wel duur en dat zal overmars denk ik niet doen.

Graziano Pellè halen, kopsterk en een perfect aanspeelpunt.

10 april 2014 om 00:32

Haha! +1

Klaas JAN Huntelaar!!!!!!

aangezien Siem prima functioneerde op de assists van Eriksen, zeg ik Ziyech van heerenveen halen. Siem contract verlengen. Siem kan nooit over zijn top zijn. Wanneer hij een aantal wedstrijden speelt achter elkaar verwacht ik gewoon weer pegels en prachtige kopballen. Wauw, wat kan ik me nog een aantal mooie kopballen herrinneren van 'm

Ajax ziet hopelijk dit jaar in dat er fors geinvesteert moet worden in de selectie, dat ondanks de koppositie schrijnen kwaliteit tekort om wedstrijden eenvoudig op slot te kunnen gooien. Vooral Europees gezien kan Ajax vooral aanvallend weinig potten breken (op enkele uitzonderingen na dan)

Mede daarom zou ik voor de komende zomer het volgende transferbeleid hanteren:

Verkoop:

- Koalbeinn Sightorsson:
€ 3,8 miljoen euro lijkt mij een vrij realistisch bedrag wat Sightorsson moet gaan opbrengen gezien zijn statistieken, zal er zeer waarschijnlijk een club zijn die toehapt. Sightorsson is helaas niet de gewenste Ajax spits, komt vooral snelheid en ondanks zijn body ook fysieke kracht tekort voor vooral buiten de Eredivisie.

- Siem de Jong
€ 5 miljoen euro, gezien zijn eenjarige contract en status van dienst als aanvoerder van Ajax een vrij realistisch bedrag die daarnaast ook regelmatig opgeroepen wordt voor het Nederlands elftal. Hoeft niet perse weg, maar hij geeft zelf helaas aan dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging.

- Kenneth Vermeer
€ 3 miljoen, gezien zijn status van dienst bij Ajax en al regelmatig gespeeld bij het Nederlands elftal is hij dit transferbedrag ongeveer zeker waard, tuurlijk heeft hij mindere periodes gehad, maar ook zeer sterke periodes waar hij voor Ajax punten heeft gered.

Tobias Sana & Danny Hoesen
€ 0,75 miljoen, beide duidelijk niet van het niveau waar Ajax naar toe streeft, en vooral Sana.

Tot zover de spelers die mogelijk verkocht kunnen worden, de volgende speler(s) verdienen naar mijn mening geen verlenging van hun aflopend contract:

- Bojan, kost naar schatting circa € 2 miljoen euro per jaar aan salaris/huursom, en brengt daarvoor te weinig, ook al gaat het de laatste wedstrijden beter, nog valt er meer te verwachten van iemand die bij respectievelijk Barcelona, AC Milan en AS Roma heeft gespeeld.

Als volgt nu de mogelijke aankopen die Ajax moet doen om de selectie meer in balans te krijgen en waardoor het meer in staat is te concurreren met de subtop van Europa. De top van Europa is sowieso tegenwoordig bijna niet meer realistisch.

- Jonathan Soriano
€ 8,5 miljoen, heeft aangetoond het gehele seizoen inclusief de 2 wedstrijden tegen Ajax aangetoond over geweldige kwaliteiten te beschikken die passen bij een topspits die Ajax zoekt, namelijk doelgericht,afmaker,snelheid, tactisch inzicht en loopvermogen. Gezien zijn leeftijd 28 jaar lijkt me dit een realistische transfersom. Wellicht voor Ajax een relatief hoge transfersom maar je hebt wel de spits die je zoekt en dus over de benodigde kwaliteiten beschikt. En geld dus als vervanger van Sightorsson, waarbij Zivkovic langzaam kan worden gebracht.

- Rafael van der Vaart
€ 4,5 miljoen, heeft wellicht een clausule in zijn contract staan dat mocht HSV degraderen, hij de club kan verlaten voor een x transfersom, daarnaast heeft hij aangegeven dat hij wellicht toch openstaat voor een overstap naar Ajax en beschikt hij over een nog maar eenjarig contract. Prima speler met creativiteit en gever van beslissende eindpasses die momenteel worden gemist.

- Bazoer
€ 0,0 afhankelijk van hoever hij momenteel is in zijn ontwikkeling bij Ajax, als vervanger van Siem de Jong in passen, mocht het onverhoopt toch nog te vroeg zijn voor deze jongen, eventueel kijken naar Jens Toornstra, die verdedigend maar ook aanvallend zijn kwaliteiten heeft zie zijn 12 goals al dit seizoen.

- Fatsoenlijke buitenspeler die direct van toegevoegde waarde is (met goed scoutingswerk moet dit toch wel mogelijk zijn) zelf in te vullen door de Boer en co.
€ 7 miljoen, aangezien er weinig fatsoenlijke buitenspelers zijn onder de 5 miljoen die direct van toegevoegde waarde zijn.

Financieel overzicht:

Siem de Jong: € 5 miljoen
Kolbeinn Sightorsson € 3,8 miljoen
Kenneth Vermeer € 3,0 miljoen
Sana & Hoessen € 0,75 miljoen

Totaal liquide middelen € 12,55 miljoen***

*** Hierbij is geen rekening gehouden met de bezuinigde kosten aan salarissen, die de club weer kan her besteden aan haar aankopen.

Aankopen: 20 miljoen

- Jonathan Soriano
€ 8,5 miljoen

- Rafael van der Vaart
€ 4,5 miljoen

- Echte buitenspeler (in te vullen door de Boer)
circa € 7,0 miljoen euro

Kom je op een transferbalans uit van - € 8,45 miljoen euro, die eenmalig best financieel verantwoord is omdat het gaat om het aantoonbaar sterker maken van de selectie wat kan leiden tot betere prestaties in de Eredivisie en Champions League. Daarnaast spelen we Champions League en kunnen we het negatief resultaat op de transferbalans wegstrepen tegen de inkomsten van de lucratieve Champions League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren