Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Turkse grootmacht scout Heerenveen-smaakmaker van vier miljoen’

Laatste update:

Bilal Basacikoglu kent dit seizoen zijn doorbraak bij sc Heerenveen, maar het is de vraag of hij ook volgend seizoen op Nederlandse grond te bewonderen is. De negentienjarige aanvaller staat volgens Sporx namelijk in de serieuze belangstelling van Besiktas.

/

Een delegatie van De Zwarte Adelaars zou de Turkse Nederlander al enkele keren hebben bekeken. Turkse media gaan ervan uit dat Basacikoglu ongeveer vier miljoen euro moet kosten. Hans Vonk, directeur voetbalzaken van Heerenveen, geeft bij Voetbal International aan dat Besiktas zich nog niet officieel heeft gemeld. De eerder genoemde Turkse website stelt echter dat Besiktas al wel met Heerenveen om de tafel heeft gezeten.

Basacikoglu, die ook gevolgd zou worden door Galatasaray, was dit seizoen goed voor vier doelpunten en vier assists in achttien wedstrijden.Trainer Marco van Basten zou in de winterse transferperiode overigens hebben aangegeven dat de linksbuiten absoluut niet verkocht mocht worden. Basacikoglu heeft in het Abe Lenstra Stadion nog een contract tot 2016 met een optie op twee extra seizoenen.

Denk jij dat Bilal Basacikoglu volgend seizoen nog bij sc Heerenveen speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bilal is de vriend van mijn kleine neefje. In het begin kende ik deze jongen niet maar op aandringen van mijn neefje ben ik hem gaan volgen en een paar weken later was hij zomaar een vaste basisklant van Heerenveen. Ik denk nog wel dat een stap naar Turkije te vroeg is. Zo een jongen is nog lang niet weerbaar voor de barre omstandigheden in Turkije en vooral voor de bloedfanatieke aanhang van Besiktas. Laat hem eerst nog maar even rijpen

31 maart 2014 om 21:51

Is Bilal een Turk of Marokkaan? Als het een buitenlander is krijgt hij ook nog te maken met die achterlijke buitenlands regel.

31 maart 2014 om 21:53

Hij is beide. Zijn vader is Turks, zijn moeder Marokkaan.

31 maart 2014 om 21:53

Hij is half Turks en half Marokkaans, maar heeft al aangegeven dat hij voor het Nederlands elftal wil uitkomen.

31 maart 2014 om 21:57

Klopt inderdaad. Hij past ook veel beter in het Nederlandse 4-3-3 systeem. Ik zie hem ook liever in het Nederlands elftal dan dat hij scheve passes ontvangt van Burak Yilmaz.

31 maart 2014 om 22:00

Vraagje voor de volgers van de Turkse competitie onder ons: Kan Bilal door een Turkse club als Turkse speler worden ingeschreven als hij een Turks paspoort heeft maar voor Nederland uitkomt?

31 maart 2014 om 22:10

Ja dat kan omdat hij turkse roots heeft

31 maart 2014 om 22:12

Stravven :

Ja, het maakt niet uit of je voor de nationale ploeg uitkomt, ze hebben ( waarschijnlijk, en zo niet ook geen probleem ) nog steeds een Turks paspoort.

Zo zou o.a ook Ozil, Gundogan, en Inler ook als 'turk' kunnen spelen in Turkije

31 maart 2014 om 22:14

Ja, zolang hij maar de Turkse paspoort bezit.

31 maart 2014 om 22:18

Dat wist ik dus niet, want blijkbaar ligt dat in bijvoorbeeld Rusland anders, als je bijvoorbeeld een Nederlands en een Russisch paspoort hebt, maar uitkomt voor Nederland rekenen ze daarzo als Nederlander en tel je niet mee voor het aantal Russische spelers.

Blijft Tore trouwens, of gaat hij na dit seizoen terug naar Rubin?

31 maart 2014 om 22:38

Ik heb gelezen dat de bestuurders van BJK om tafel gaan, ze hebben een afgesproken bedrag van 7.5 miljoen dus ben benieuwd of Besiktas dat gaat betalen.

De wil om hem vast te leggen is er iig wel aanwezig.

31 maart 2014 om 22:57

7,5 mil hahah laat me niet lachen..

Prioriteit is Gokhan Tore, die nu gehuurd is.. Die moet al 5 mil kosten en is ook een buitenspeler..

Hiernaast gaan ze zo goed als zeker de gehuurde Ramon Motta binnenhalen voor 2,5..

31 maart 2014 om 23:06

Dit ging over Tore Bjkkartal.

31 maart 2014 om 23:21

Ow ik zie het idd mijn fout

1 april 2014 om 05:59

@stravven,

dat ligt anders, in Rusland is het namenlijk niet toegestaan Russische staatsburger te zijn en tegelijk een tweede burgerschap te hebben bij een ander land.

het is wel mogelijk om als burger met een Russisch en Nederlands paspoort in Nederland te wonen maar andersom niet.

wanneer men dus naar Rusland vertrekt en zich in laat schrijven bij de plaatselijke gemeente dan moet je in feiten je Nederlandse nationaliteit opgeven of jezelf inlaten schrijven als Nederlander.

een goed voorbeeld is Roman Eremenko, hij is Russisch geboren maar geneutraliseerd naar Fin. hij mag officieel geen 2 pasporten hebben en dus speelt hij bij Rubin Khazan als Fin.

31 maart 2014 om 21:51

Hij mag idd wel wat langer blijven. Waarom moet elke Eredivisie speler die structureel goed speelt binnen een jaar weer verkocht worden?

31 maart 2014 om 21:55

Dat is toch een vraag met een logisch antwoord? Iedereen die goed wordt gezien met maar een beetje potentie wordt weggekaapt. Zo gaat dat in voetbal en in elke andere topsport.

31 maart 2014 om 22:12

Misschien moet Heerenveen wat meer ambitie tonen en hun goede spelers binnenboord houden door ze een beter salaris te geven. Het hoeft niet meteen van de orde te zijn die Besiktas zal bieden maar daar heeft hij geen zekerheid op een basisplaats, laat staan dat hij daar een succes zal worden. Bij Heerenveen gaat het nu lekker. Misschien moet hij daar wat langer van genieten.

31 maart 2014 om 22:35

Tuurlijk. Maar 4 miljoen voor deze speler is inpakken wegwezen.

31 maart 2014 om 22:51

Dat is ook de reden waarom sommige spelers op vroege leeftijd naar Turkije trekken. Kijk maar naar Murat Yildirim die van de Ajax jeugd naar de Turkse tweede divisie trok. Of types als Ferdi Elmas en Fatih Sonkaya. Ze worden gelokt doordat Turkse clubs al snel met een hoge salaris komen aankloppen.

1 april 2014 om 12:27

Murat is naar Turkije gegaan omdat hij geen kans heeft gekregen in het eerste elftal. Erg vreemd, want bijna alle talenten van het jaar zijn doorgebroken bij het eerste, alleen Murat niet. Turkse voetballers krijgen geen tot weinig kansen in Nederland.

Lijkt me ook wel erg vroeg voor deze jongen. Is wel een talent, maar maakt nog veel fouten en heeft dus echt nog veel te leren.

Ik zie hem niet komen. Zou ook een onlogische stap zijn gezien zijn keuze voor het Nederlands elftal. Als ie nou voor het Turkse elftal had gekozen zou ik deze overstap eventueel nog kunnen snappen, maar dit is klinkklare onzin. Daarnaast staat Sporx nou ook niet echt bekend om haar betrouwbaarheid.

31 maart 2014 om 22:23

Zou je wel blij met hem zijn als hij zou komen? Is hij goed genoeg?

31 maart 2014 om 22:26

deze jongen heeft zeker talent, maar ik denk dat hij nog ff een jaartje bij heerenveen moet blijven.
heb hem een aantal keren zien spelen en maak nog al wat kleine foutjes. hij is overigens wel het grootste turkse talent in nederland.

31 maart 2014 om 22:36

Is Ziyech een marokaan?

31 maart 2014 om 22:48

Een Nederlander met Marokkaanse roots

1 april 2014 om 09:48

Grootste Marokkaanse talent toch? Of is dat toch Ziyech? Maher en Bakkali laten het even niet zien. Mokhtar daarentegen doet het weer aardig bij Twente

Ik heb deze jongen niet zien spelen, maar een talent dat net doorbreekt mag echt niet €4,- miljoen kosten.
Besiktas gaat heel stom zaken doen, scouten is prima. Turken halen door het buitenlanderslimiet is ook prima. Maar zo'n jonge gast voor zo'n smak geld halen, kan in mijn ogen in 99,9% van de gevallen niet goed uitpakken.

Of Bilal moet echt exceptioneel talent hebben à la Isco bijvoorbeeld, maar dan was het niet alleen Besiktas geweest die zo achter hem aan zat.

Overigens is dit natuurlijk de Turkse media, ervaring leert dat je die altijd met een korrel zout moet nemen. Alhoewel ik aan de andere kant wel moet toegeven dat Sporx net wat betrouwbaarder is dan pak 'm beet Fotomaç.

31 maart 2014 om 22:06

Vier miljoen en een salaris van niets. Dat is een goede deal en dat zijn ze dan van plan. Ik denk dat het voor hem beter is om in NL zijn kans te pakken.

1 april 2014 om 10:45

Ik zal je een heel simpel voorbeeld geven: Kerim Frei. Kwam ook over voor een bedrag van om en nabij de €4,- miljoen (hieronder las ik ergens €3,5 miljoen). En wat heeft hij gepresteerd? Hij kwam zelfs over van Fulham en had PL ervaring!

Overigens verwacht ik niet dat zijn salaris niets zal zijn. Ja wellicht vergeleken met Fernandes niets, maar ik denk niet dat hij genoegen zal nemen met een salaris van minder dan €1,- miljoen (een topsalaris in Nederland). Tel daarbij op dat de euro nu 1:3 is met de Turkse Lira en je bent al alleen aan zijn transfergeld 12 miljoen Lira kwijt. Beetje absurd, vind je zelf ook niet?!

Wellicht lijkt het allemaal normaal doordat de oliesjeiks en Russische oliebaronnen met geld smijten, maar normaal is het allemaal niet.

1 april 2014 om 08:35

Maar als Heerenveen hem liever niet kwijt wil, dan maken ze de prijs toch (iets) hoger dan normaal het geval zou zijn. Als hij dan weg wil, of als een club dan echt zo geinteresseerd is, dan ook meteen maar goed vangen.

1 april 2014 om 10:43

Dat klopt zeker, maar ik bekeek het even vanuit het perspectief van Besiktas. Dat Besiktas stom zaken zou doen als ze hem daadwerkelijk kopen.

4 miljoen is een mooie prijs voor iemand die aan zijn eerste seizoen als prof bezig is. Maar ik denk dat Heerenveen hem beter kan houden, heeft zeker wel talent en als hij het volgend jaar goed doet, kan je misschien het dubbele vragen.

Jongen met veel talent maar nog te licht voor Besiktas. Wel 1 voor de toekomst en past in het huidige beleid en spelsysteem van Besiktas..

4 miljoen is wel overdreven..

31 maart 2014 om 22:04

Dat dacht ik ook van Ozyakup toen die bij Arsenal wegging en naar Besiktas ging, en volgens mij enkel door blessures en een schorsing wedstrijden gemist dit seizoen, vorig seizoen 2 die niet door schorsingen of blessures kwamen. Dus zeg niet dat het niet kan. Ik denk dat die zijn geld(een half miljoen) ondertussen wel al ongeveer heeft opgebracht.

31 maart 2014 om 22:09

Je weet natuurlijk nooit maar je moet deze jongen niet met Ozyakup vergelijken..

Ozzy heeft alle nederlandse jeugdselecties doorlopen en was aanvoerder van oranje onder 19. Hij is al jong weggekaapt door Arsenal voor hij zn debuut bij Az had gemaakt.. Nederlandse clubs hebben zitten slapen..

31 maart 2014 om 22:16

Tsja, hij was een enorm talent, maar voor het eerste van Arsenal komt hij tekort. Maar ik denk niet dat hij ontevreden hoeft te zijn over de carriere die hij heeft, hij zit nu bij een club die normaal gezien ieder jaar Europees speelt en hij heeft op jonge leeftijd met een van de beste spelers op zijn positie gespeeld en van hem kunnen leren(fabregas).

Lijkt me wel een leuke transfer voor Basacikoglu. En volgens mij krijgen jonge spelers wel een kans bij Besiktas. Ozyakup heeft (naar ik weet) ook veel gespeeld. Ik weet niet of hij voor het turkse elftal wil uitkomen, maar als hij dat wil staat hij eerder op de radar van Terim dan wanneer hij in Heerenveen speelt.

Het is alleen wel een verschil van een dorp naar een wereldstad.

Iedere voetballer met Turkse roots die een beetje kan voetballen is in beeld bij de Turkse top. Deze jongen dus ook. Hij kan beter nog bij Heerenveen blijven, want de druk bij Besiktas is heel anders dan die in Friesland. Gewoon nog een jaar of twee bij Heerenveen blijven voetballen en je verder ontwikkelen.

31 maart 2014 om 22:00

Eeey clutch naber lan..

Laat Besiktas maar eerst es meer speeltijd geven aan Kerim Frei, ook een zoon van Turks/marokkaanse ouders..

Die heeft ook 3 mil gekost

31 maart 2014 om 22:08

Heb je mij gemist?

Of niet. Ze hebben iets van 3,5 betaald voor Kerim die ook nog eens Premier League-ervaring heeft. Daarnaast is Erkan Kas er nog, ook een goede voetballer die volgend seizoen terugkomt. Ik zie Bilal graag komen, hoe meer talenten hoe beter, maar niet voor deze prijs.

31 maart 2014 om 22:12

Gemist is een groot woord maar er zijn maar weinig diehard medefans als jij hier hahah..

Ja Erkan heeft ook potentie, krijgt gelukkig veel speeltijd bij Karabuk..

Deze Bilal heeft wel goede acties in huis, ik hoop diep van binnen dat ook Fener deze jongen scout, kopen en dan verhuren aan Heerenveen lijkt mij een uitstekende constructie.

De prijs is een beetje hoog, maar elke Turk die een bal over een paar meter kan passen is al miljoenen waard in Turkije, dus waarom zou je niet de risico nemen om een Turk die ook nog eens opgeleid is in het perfecte Nederlandse voetbalschool kopen ? Gewoon doen.

Als het idd tot een transfer komt naar Besiktas hebben ze wel een hele zieke ploeg, Bilal op links, Töre op rechts, Pektemek als spits en Ozyakup op het middenveld. Pff

Ik ben trouwens benieuwd welke club het een keer gaat proberen bij Enes Unal van Bursaspor

31 maart 2014 om 22:28

Het klinkt heel gek, ik weet het, maar Arsenal, City en Liverpool zouden bezig zijn met Unal van Bursaspor. Denk niet dat dat gaat gebeuren, maar toch...

31 maart 2014 om 22:36

Dan hoop ik dat hij naar Engeland gaat en zich verder ontwikkeld, is echt een killer en pas 17 geworden. Sowieso als 1 van de Turkse topploegen zich gaat melden, gaan ze openen met 10 miljoen ofzo absurde bedragen om te kunnen plukken.

Hopelijk gaat hij niet naar City want dan kan hij het spelen op zijn buik schrijven, Naar jullie of Liverpool lijkt me wel een mooie stap, en dan een jaartje of 2 verhuren en kijken hoe ver hij is. Hij heeft talent, maar is er zeker nog niet

De strijd barst los: kiest hij voor Marokko of Turkije.

Kom naar Marokko. Veel beter elftal dan Turkije

31 maart 2014 om 22:06

Oranje.

31 maart 2014 om 22:08

Hij heeft al voor Nederland gekozen -_-

31 maart 2014 om 22:09

Hmm, dat vind ik toch een lastige claim hoor, vergelijk het maar: Benatia, Boussouffa, Belhanda, Taarabt en El Arabi tegen Turan, Sahin, Yilmaz, Kaya, Gonul, Toprak en Topal. Ik denk dat Marokko een aantal spelers heeft die individueel beter zijn dan de Turkse spelers, maar over de hele linie is Turkije echt wel sterker.

31 maart 2014 om 22:53

Assaidi, Amrabat, El Ahmadi en Chechaoue zijn ook geen verkeerde spelers.

31 maart 2014 om 22:16

Met alle respect voor Marokko, wij (turkije) zijn inderdaad niet super. Toch schat ik ons wel een stuk hoger dan Marokko. Alhoewel zij ook geen verkeerde spelers hebben.

Groot talent, heerlijk dat we eindelijk ook een jeugdopleiding van niveau hebben. Komend seizoen zal Sinkgraven de nieuwe parel zijn.
Voor Bilal is het natuurlijk zaak zich door te ontwikkelen, dat doe je niet elders op de bank. Gewoon nog een jaar of twee knallen bij ons.

31 maart 2014 om 22:15

Hebben jullie nog een paar Turken lopen daar ? Zo ja, buitenlandse limiet gaat omlaag, topclubs gaan oorlog voeren voor de buitenlandse talenten ( van Turks afkomst ) daar kan Heerenveen zomaar heel veel geld mee verdienen, elke Nederlandse club eigenlijk.

31 maart 2014 om 22:21

Vergeet ook de Duitse clubs niet, daar wonen ook heel veel Turken. Ik keek ooit naar Duitsland - Turkije, maar ik dacht dat het andersom was...
En volgens mij wonen er in Zwitserland ook vrij veel Turken, daar heb je ook wel wat spelers die ook voor Turkije uit zouden kunnen komen.

31 maart 2014 om 22:34

Ja klopt die wedstrijd heb ik ook gezien, volgens mij was het Duitsland onder 19 met spelers als Samed Yesil, Aycicek en Emre can enzo, kan het verkeerd hebben maar de basis van Duitsland was behalve de keeper volgens mij volledig 'turks'

Ja Zwitserland heb je met Inler, Derdiyok, en de gebroeders Yakin ( waarvan nu 1 trainer is bij Basel ) ook gehad.

Het is best logisch eigenlijk dat die jongens allemaal voor die landen kiezen, ze hebben met Ozil een perfecte voorbeeld hoe het kan gaan, en met Nuri Sahin een slecht voorbeeld van een topper of toptalent die nog nooit een eindtoernooi heeft gespeeld. Idem dito voor Zwitserland.

31 maart 2014 om 22:39

Het jongere broertje van Izet Hajrovic zat eerst bij Arsenal en is nu terug in Zwitserland, het zou zomaar kunnen dat die ook naar Turkije gaat. En je hebt er nog veel meer. En denk je ook eens in wat voor team je zou hebben bij Turkije als de mensen met Turkse roots er wel voor gekozen zouden hebben, dan had je nu een team met Gundogan, Sahin, Ozil, Turan en Inler op het middenveld, daar word je bijna bang van...

31 maart 2014 om 22:52

Pff idd dan had je meteen een wereldploeg, maar ik neem het ze niet kwalijk hoor, integendeel, Ozil heeft een tijd op een uitnodiging van Turkije gewacht, maar niet gekregen.
Gokhan Inler heeft meegetraind bij Fenerbahce maar Herr Daum vond hem niet goed en hij is dus niet gecontracteerd ( kon gewoon gratis :/ )

Als Inler toen een contract had getekend zou hij wel voor Turkije spelen denk ik, maarja helaas. Nu hebben we 1 absolute icoon in het buitenland met Arda, meer is er niet helaas.

Dat komt omdat de Turkse toppers zeker zijn van hun plek bij de club en veel verdienen. Zo krijgen ze weinig tegenstand en ontwikkelen zich nauwelijks waardoor bijna iedereen stagneert.( net goed genoeg voor Turkije, maar voorbij Edirne wordt het dan moeilijk, een paar uitschieters nagelaten ) Het is niet anders, komt door die regel voor de buitenlanders.

Jammer voor Heerenveen als dit waar is. Clubs als heerenveen en Groningen kunnen ook nooit een goed elftal hebben of de spelers worden al weer weggekocht naar het buitenland. Viel me gisteren ook op tijdens Liverpool Spurs, een half ex eredivisie team stond op het veld: Chadli, Vertonghen Suárez Eriksen..

Als hij een dubbel paspoort heeft is hij natuurlijk wel interessant voor Turkse clubs
In Turkije is toch nog de 6 + 5 regel?
Kan hij ook goed verdienen daar

Aan de andere kant spelen ze in Turkije echt met typische buitenspelers?
Ik lees ook dat hij voor oranje wil spelen? daar is hij trouwens wel echt een type speler voor hij heeft zeker veel talent

31 maart 2014 om 22:17

Ik weet dat Fener en Sivas wel 4-3-3 spelen met buitenspelers, de rest geen idee.

En nee, dit jaar is het 6+0+3

En volgend jaar zelfs nog lager : 5+0+3

31 maart 2014 om 22:27

Dus staan ze in Turkije volgend seizoen maar met 8 spelers op het veld?

Mocht Turkije ooit bij de EU gaan horen dan vervalt die regel in ieder geval voor spelers uit de EU, in verband met vrij verkeer van diensten en goederen. Dat is ook de reden dat zo'n regel nooit kan in bijvoorbeeld Engeland.

31 maart 2014 om 22:31

Nee nu mag je in totaal 9 onder contract hebben, 6 in de selectie ( basis of bank ) en 3 moeten dan naar de tribune.

Volgend jaar wordt de 1e 5 buitenlanders, dus 5 in de basis of op bank en 3 mogen dan weer naar de tribune.

Het klopt idd wat jij zegt, maar aangezien dat de komende jaren niet gaat gebeuren ( bij EU ) zie ik het niet gebeuren.

31 maart 2014 om 22:41

Moet je ook een Turkse speler voor een Turkse speler wisselen of maakt dat niet uit? Lijkt me nogal apart, zo van: Nee, jij mag er niet in, het is een Turkse speler die geblesseerd is....

31 maart 2014 om 22:47

Nee dat maakt niet uit, als je wil kan je 6 tegelijk opstellen, of net als Fener sms met 4 beginnen ( Emenike Sow Alves Kuyt ) en 2 op de bank houden. Zolang het maar een aantal van 6 is maakt het niet uit hoe je het gebruikt.

Als Ozyakup met hem een woordje gaat praten komt die wel naar Besiktas denk ik. Is ook de enige club die de laatste jaren meer jongere spelers laat spelen vergeleken met andere teams.

31 maart 2014 om 22:55

Zou zomaar eens kunnen dat Ozzie hem overhaalt want ze komen ook beiden uit Zaandam.

Zou het heel jammer vinden als zo een talent naar Turkije verkast, kan zich naar mijn inziens beter ontwikkelen in Nederland en rustig zijn stappen maken naar de top van de wereld, want potentie heeft ie zeker!

Die jongen komt letterlijk en figuurlijk net om de hoek kijken, dat beseft hij volgens mij zelf ook wel. Gewoon lekker bij Heerenveen in alle rust blijven ontwikkelen als mens en als voetballer, en vervolgens komt die stap omhoog vanzelf wel op je pad. Veel betere clubs als Besiktas wellicht...

Hij heeft nog geen keuze gemaakt. Alleen speelt hij wel in de Nederlandse jeugdelftallen. Dus ik weet niet wat mensen beweren dat hij al voor Nederland heeft gekozen?

Wat aan de andere kant jammer is, is dat er heel veel jonge talenten al snel eredivisie verlaten.. Beter eerst nog paar jaar goed ontwikkelen dan pas doorbreken

Basacikoglu en Ziyech zijn dit seizoen de beide uitblinkers bij Heerenveen.

Als Heerenveen voor een zeer beperkte voetballer als Finnbogason al een bod van 10 miljoen durft te weigeren, dan zullen ze de veel betere Basacikoglu zeker niet voor 4 miljoen laten gaan. Hier komt nog bij dat hij met de optie van twee jaar er bij nog tot 2018 onder contract staat. Die 4 miljoen dat wordt hem dus echt niet voor Besiktas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren