Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Ajax van Barcelona wint, wordt er gezegd: Barcelona was niks’

Laatste update:

De Nederlandse clubs lijken in Europees opzicht weinig potten meer te kunnen breken, maar volgens Kevin Strootman hoeft niemand zich ergens zorgen over te maken. De middenvelder, die PSV afgelopen zomer voor AS Roma verruilde, is van mening dat het met het niveau nog wel meevalt.

/

Sinds Ajax in de Europa League werd uitgeschakeld door Red Bull Salzburg is AZ de enige club die Nederland nog vertegenwoordigt in het Europese toernooi, maar Strootman laat desondanks weten dat er met de Nederlandse competitie weinig mis is. “De kritiek op het niveau van de Eredivisie is typisch Nederlands”, vertelt de Oranje-international aan de vooravond van de oefeninterland tegen Frankrijk aan De Telegraaf.

“Als het goed gaat, als Ajax van Barcelona wint, wordt er gezegd: Barcelona was niks”, doelt de linkspoot op de overwinning die de Amsterdammers voor de winterstop in de groepsfase van de Champions League boekten op de Spaans kampioen. “Dan wordt er minderwaardig over de Nederlandse ploegen gedaan.”

Ben je het met Kevin Strootman eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het valt indd mee maar in de Europa League presteren we dramatisch (behalve AZ). Dat moet gewoon echt beter

5 maart 2014 om 09:34

Doe niet zo naief. We weten allemaal dat het niveau in de Eredivisie ontzettend laag is. Ajax krijgt 3-0 klop van Redbull en wint dan wel met 4-0 vam AZ? Ook moeten we de overwinning op Barca niet groter maken dan het is 9/10 verliest Ajax gewoon van Barcelona. Dit zijn gewoon stunts, die maakte Celtic ook.

5 maart 2014 om 09:46

Ajax- barca was anders dan celtic barca. Celtic heeft gewoon goed verdedigd en 2 gelukkige goals gemaakt maar ajax heeft barca fel knder druk gezet en gewoon beter veldspel vertoond.

5 maart 2014 om 09:50

Misschien was het niveau van Redbull wel ontzettend hoog. Ik denk dat veel ploegen die momenteel nog in de CL actief zijn het heel erg moeilijk zullen hebben tegen dit Redbull, het is echt geen schande om daar van te verliezen. Maar was het ook een stunt dat Ajax de afgelopen jaren won van ploegen als Man City, Milan en Man United?

5 maart 2014 om 10:08

Afcavosje

Tuurlijk stuntte Ajax tegen City United en Milan. Of wou je zeggen dat het de normaalste zaak van de wereld is? 9/10 wint Ajax er niet van.

5 maart 2014 om 10:10

Toch waren ze in al die wedstrijden niet minder.

5 maart 2014 om 10:17

@lanvin, jij bent precies een persoon waar Strootman op doelt!

5 maart 2014 om 10:20

@lanvin, nee ik denk dat het helemaal geen stunt is dat Ajax van die ploegen heeft gewonnen. De enige absolute topploeg die Ajax heeft afgedroogd is Real Madrid omdat de counterende-strategie haaks staat op de voetballende strategie van Ajax. Tegen alle andere ploegen in de CL heeft Ajax gewoon heel goed weerstand kunnen bieden en ik zie het absoluut niet als een stuntje op de momenten dat Ajax won.

5 maart 2014 om 10:22

En vertel mij is, hoevaak heb ajax verloren van barca in de geschiedenis, dat jij kan aantonen dat we 9/10 verliezen?

5 maart 2014 om 10:41

Geen schande ?? 6-1 uiteindelijk als het 3-2 wordt dan kan ik je nog begrijpen. NL voetbal is gewoon ingehaald. Opleidingen in andere Europese landen worden veel beter en hier in Nl blijven we voort borduren op de werkwijze van de KNVB. Als je de KNVB moest vergelijken met een politieke leider dan was dat wel stalin geweest.

5 maart 2014 om 11:32

Oh mensen wat zijn de meeste hier brainless. Het gaat puur om tactiek, elke club in de wereld heeft teams waartegen hij goed speelt en slecht speelt. Red bull is typisch zo'n tegenstander waar Ajax het gewoon lastig tegen heeft door hun manier van spelen, thats it. Ajax speelde afgelopen jaar sterk bij man utd uit, dordmund uit en man city uit. Op een haar na werden we dit seizoen 3e in de CL poule, waar hebben we het in vredesnaam over? We worden dit jaar kampioen en krijgen volgend jaar opnieuw de kans om ons te bewijzen in Europa, laten we ons daar lekket op focussen en schenk geen aandacht aan de azijnpissers die hier in overvloed aanwezig zijn op voetbalzone.

5 maart 2014 om 13:16

Nee Sdrmadrid, het is onmogelijk voor hem om aan te tonen aangezien Ajax alleen onder FdB al 3 keer tegen Milan heeft gespeeld en hiervan 1 keer heeft gewonnen en 2 keer gelijkgespeeld. Hetzelfde gaat op voor Manchester City (1 keer winst 1 keer gelijk) en in mindere mate Manu (1 keer winst en 1 keer verlies) De enide topclub waar ajax tot nu toe inderdaad alleen van verloren heeft onder FbD is Real Madrid, en ik ga niet roepen dat we daar ook een keer van konden winnen maar in een van de wedstrijden hadden we na 20 minuten al 2 onterecht afgekeurde doelpunten waarna Real Ronaldo's individuele kwaliteiten in moest zetten om uiteindelijk nog (ruim) te winnen. Maar goed, pessimisten houd je natuurlijk altijd.

5 maart 2014 om 13:22

Hahaha, dus ajax barca is een stunt. Maar redbull - ajax niet?? Grappig, zo selectief je argumenten kiezen.

5 maart 2014 om 13:30

@afcavosje

Het wat echt geen stunt wat ze deden, de enige wat wel een stunt was, was de overwinning op Man City. Milan was al door toen ze verloren, Man United wilde krachten besparen en ze hadden geen behoefte om door te gaan in de Europa League, want anders waren ze sowieso kampioen gewonnen. Ze wilden liever presteren in de Cl dan op de El. Barcelona was ook al door toen Ajax wonnen. Maar Ajax heeft ook geen zin om in de El te presteren. Want kwalitatief gezien kan het wel de EL halen. Kwart finale of halve finale.

5 maart 2014 om 13:50

Lager dan bijvoorbeeld van een oostenrijk ?! Daar speelt RB salzburg en veel mensen zijn/waren daar enthousiast over !! Of Basel uit Zwitserland !! Ook een aardige ploeg doet het goed in europa maar de competitie schat ik lager in dan de eredivisie !! Hou op met dat geouwehoer !! Voordeel voor zulke ploegen is vaak dat ze oudere spelers hebben of een goede mix hiervan !! En dan laten ze zich in zulke wedstrijden minder snel verassen

5 maart 2014 om 13:59

@ Afcaajaxxx,

Dus wedstrijden tegen Barca en City tonen aan hoe goed Ajax eigenlijk is, maar de nederlagen tegen Spartak Moskou, Steau Boekarest, Red Bull Salzburg (en ga zo maar door de afgelopen 10 jaar) zijn offdays of incidenten?

Tegen die goede resultaten staan minstens zo veel matige. Reden ook voor velen om met een kritische oog te kijken naar de uitschieters.

5 maart 2014 om 15:20

Ajax speelde in haar historie slechts 3 duels tegen FC Barcelona (spa). Daarvan won Ajax er 1 (33,3%) en gingen er 2 (66,7%) verloren. 0 (0,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 3 keer, een gemiddelde van 1,00 goals per wedstrijd. FC Barcelona (spa) stelde daar 7 doelpunten tegenover, gemiddeld 2,33 per wedstrijd.

Zoals je ziet is 9 van de 10 keer wat overdreven, maar een kleine 67% is best veel.

5 maart 2014 om 15:57

Lanvin

Echt he. Ben het eens. En het is toch logisch als Ajax van Barcelona wint dat een Barcelona niet top was? Barcelona die op hun top van hun kunnen speelt speelt Ajax weg. Lijkt me logisch.. Was een stunt niet meer dan dat. Die ze bar weinig opgebracht heeft ook nog is. Ja een 3e plek en daarna een 6-1 tegen Salzburg.. Om t even in perspectief te plaatsen..

5 maart 2014 om 15:58

Op een haar na niet door is juist het probleem,als het moet geven we vaak niet thuis.
Of het nu ajax of andere clubs zijn in Europa of het nederlands elftal.
Meer ook een mentale kwestie......lijkt me.

7 maart 2014 om 17:45

Precies!!

5 maart 2014 om 09:36

Ja en az heeft sterke tegen standers gehad laat en ze worden met 4-0 !afgemaakt door ajax
als ze tegen een redbull spelde waren ze er ook uit gevlogen

5 maart 2014 om 09:51

Ik denk dat de clubs in nederland net een stapje tekort komen. Met iets meer klasse en kwaliteit had PSV ipv Milan CL gespeeld en had Ajax uit bij Celtic of tegen Milan uit en thuis wel gewonnen waardoor de knockout fase bereikt zou zijn. Door zelf goed op te leiden en de financial fairplay die eindelijk vormen gaat aannemen kan die stap zeker genomen worden. Wat Benfica en Porto kunnen zou zeker in Nederland mogelijk zijn. Onze competitie is ook in de breedte beter als in Portugal.

Barca heeft veel isseus de laatste tijden. Mensen praten veel slecht over ze wat heel jammer is. Als ze 1x verliezen wordt dat meteen met een vergroot glas bekeken. Het is voetbal verliezen van een klein clubje kan.

Ach dat zijn we inmiddels wel gewend, vind het altijd wel grappig. Als Ajax wint dan ligt het aan het slappe spel van de tegenstander of komen er van die 50% kracht praatjes. En als we verliezen is het direct het meest negatieve roepen. Zelfde met het kampioen worden, ligt niet aan de club maar het is geschonken door de concurrenten. Genieten.

5 maart 2014 om 09:47

Heerlijk inderdaad haha. Ik zie hetzelfde vanuit perspectief Barca: als zij winnen, is het vanwege de scheidsrechter of door zwakke tegenstanders. Als ze verliezen is het meteen crisis.

Inmiddels wel al 2x Champions League een ontelbaar andere tropheeën.

5 maart 2014 om 09:50

De afgelopen 3 jaar is ajax kampioen geworden omdat de tegenstanders het lieten liggen. Haha ik kan daar altijd zo hard om lachen, wat een jaloezie.. Strootman heeft wel een punt met dat minderwaardige gevoel.

5 maart 2014 om 09:55

Ja was het zelfde toen psv 4 keer achterelkaar kampioen werd, kan je ook makkelijk zeggen az liet het liggen bij de 4de keer waardoor psv kampioen werd, haha
Achjah als nu uit het niets psv of bijvoorbeeld feyenoord nog kampioen zouden de meeste het zelfde zeggen, aangezien ze atm veel punten achterstaan.

5 maart 2014 om 11:36

Bij Ajax is het ook zeker onzin. Het is namelijk de enige ploeg die structureel meer dan 40 punten heeft gehaald in de laatste serie van 17 wedstrijden in de laatste 3 jaar. Het verschil tussen Ajax in de eerste en tweede competitiehelft is al 3 jaar vrij groot (32/41, 33/43 en 36/40) en ook nu gaat het weer die kant op (23 punten met 9 van de 17 wedstrijden gespeeld) en is PSV (21 punten) de enige die redelijk kan volgen.

De andere clubs als Twente (37/34, 33/27, 37/25), Feyenoord (17/27, 31/39, 34/35), PSV (37/32, 37/32, 37/32) en Vitesse (17/18, 29/24, 35/29) hebben geen enkele keer meer dan 40 punten kunnen halen. Feyenoord is eigenlijk ook de enige club die vrijwel elk jaar een betere 2e seizoenshelft speelt (in de top dan). Ik verwacht dat dit komt door het inpassen van jeugdige voetballers, die zich vooral aan het begin van het seizoen moeten aanpassen aan het spel en nog vrij onervaren en grillig zijn. Naarmate het seizoen vordert zullen deze spelers meestal toch constanter worden en dan zullen de clubs meer punten halen (bijvoorbeeld PSV dit seizoen, die in de eerste 17 wedstrijden 23 punten halen en in de 9 erna al 21).

In het voorlaatste seizoen dat PSV kampioen (2006/07) werd zie je ook dat men in de 2e seizoenshelft een stuk minder speelde (46 om 29), maar dat die eerste seizoenshelft sterk genoeg was om uiteindelijk op doelsaldo kampioen te worden. Het jaar erop was PSV gewoon heel constant (36 om 36) en was er eigenlijk maar 1 ploeg in de top 3 die een mindere seizoenshelft speelde (nac met 25 om 38).

Het seizoen erna haalde ook AZ meer dan 40 punten in een seizoenshelft (41 om 39), maar had ook geen dipje in de volgende. Ajax (38 om 30) en PSV (30 om 35) hadden allebei een duidelijk mindere seizoenshelft, terwijl Twente wel stabiel was, maar duidelijk minder (34 om 35) dan Az.

De enige uitzondering is het jaar geweest waarin Twente kampioen werd. Daarin haalden zowel Twente (47 om 39), PSV (45 om 33) als Ajax (38 om 47) meer dan 40 punten in een seizoenshelft. Het was eigenlijk een wonder dat Ajax dat seizoen geen kampioen werd, aangezien ze thuis vrijwel onverslaanbaar waren (0-0 tegen Sparta en een 1-0 overwinning tegen AZ waren de enige wedstrijden die niet met 3 goals verschil gewonnen werden), maar Twente had het geluk dat de kampioen vaak heeft (veel overwinningen in de laatste minuten behaald).

Wat ik hiermee duidelijk probeer te maken, is dat Ajax de laatste seizoenen niet het geluk heeft dat anderen het laten liggen, maar dat het voornamelijk een opbouwperiode nodig heeft, maar vrijwel altijd in de 2e seizoenshelft vlammen, terwijl de rest in de eerste competitiehelft niet genoeg vlamt om het gat groot genoeg te maken.

5 maart 2014 om 13:30

Nijogeth.
Schitterend verwoord. Groen randje aub!

Je hebt helemaal gelijk. Ajax presteert gewoon constant. De overige ploegen laten het vaak liggen. Niet onze pakkie aan.

5 maart 2014 om 09:51

Ajax won van Barcelona, omdat er een hecht collectief op het veld stond, die met z'n elven tot het gaatje ging. Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ik dit te weinig terug zie komen. De wedstrijden tegen RBS heb ik als Ajax - Barcelona ervaren, waarbij RBS de rol van Ajax innam en zodoende Ajax niet de tijd en mogelijkheid gaf om er fatsoenlijk voetballend uit te komen. Het zegt genoeg dat ze de laatste drie jaar van zowel, City, United als Barca hebben gewonnen, alleen komt er maar geen vervolg (celtic en Milan uit). Die laatste stap zal men toch moeten gaan zetten. Wat betreft de landstitels, veelal te danken aan een uiterst sterke tweede seizoenshelft, maar er echt bovenuit steken doen ze niet. Dat deden ze alleen in de midden jaren 90. He voetbal in NL is leuk, omdat het in de gehele competitie zo spannend is, maar laten we eerlijk zijn Feyenoord - Ajax afgelopen zondag, dat leek toch echt helemaal nergens op? En het feit dat men op de banken gaat staan omdat Kishna een keer buitenom z'n man gaat, zegt ook al genoeg.

5 maart 2014 om 10:21

Er zit ook gewoon een kern van waarheid in. Ajax speelde heel goed tegen Barcelona. Ik heb lang niet zo genoten in het stadion en een wedstrijd zo intens beleefd. Echter kan je ook niet je ogen sluiten dat Barcelona 0 belang had bij deze wedstrijd. Ze waren al geplaatst en misten enkele spelers. De instelling waarmee zij de wedstrijd in gingen was anders dan bijvoorbeeld de heenwedstrijd of een andere wedstrijd waar nog wel iets op het spel staat.

Ajax is de laatste jaren verdiend en geheel op eigen kracht kampioen geworden. Bovendien doen ze dat elk jaar met meer puntenverschil dan het jaar ervoor. En dat vind ik met dit spelersmateriaal een hele knappe prestatie. Ajax was de afgelopen jaren absoluut sterker dan de concurrentie. Echter zie ik als Ajacied ook wel dat het niveau lang niet altijd even goed is. Dat dit echter wel genoeg is om 4 keer achter elkaar kampioen te worden zegt natuurlijk veel over het niveau van de concurrentie. Die is en was niet best. Een team als Twente van een paar jaar terug of AZ nog iets eerder hadden het Ajax absoluut veel lastiger gemaakt en haalden mijn inziens in hun kampioensjaren een hoger gemiddeld niveau dan Ajax de afgelopen jaren haalt.

5 maart 2014 om 14:02

Helemaal eens @ Polop
Ik zelf vond die ene winst op barca totaal geen verrassing.
Ik snap wel dat men dat vond (en ook enorm veel mensen verklaarden mij voor gek of lachten mij uit toen ik voorspelde dat Ajax 3-1 zou winnen van dit Barca, oke het werd uiteindelijk 2-1 maar ze wonnen wel)

De rede dat ik het gewoon al zag aankomen??
Simpel,
1. messi speelde niet en in mijn ogen is barca dan echt stukken minder goed.
en 2. Ajax bezit sowieso de tactiek om van dit barca te winnen, (ik bedoel maar van, in feite is het barca spelletje gewoon een Ajax achtig iets)

enkel dient Ajax dan wel een flinke dosis lef tonen en fsiek ook niet bang weze, wilt het daadwerkelijk winnen, en dit toonde zedie CL avond ook en het resultaat was daardoor gewoon precies wat ik vermoedde..namelijk winst voor Ajax.

Maar waar ik het echt niet mee eens ben is als je zegt Barca had 0 belang.
Samen met jou heb ik dat meermaals gehoord.
Maar dat klopt echt totaal niet in mijn ogen.
Je moet begrijpen dat Barca echt niet naar amsterdam kwam om punten te verspelen hoor..ze kwamen gewoon voor de volle winst! (barca's opstellingzei ook al genoeg, was zowat de sterkst mogelijke op het gemis van Messi na dan)
Verder is er nog eenander belang, namelijk geld.
Maar de voornaamste rede waarom ik zeg dat Barca wel degelijk belang had is om het feit dat Barca op dat moment van geen enkel maar dan ook geen enkel team had verloren.
Nou zeg eerlijk,
als jij een ongeslagen status hebt dan wil je die toch ook behouden??!
Dan zal je alles doen om dat te bewerkstelligen.en dat deed Barca ook, maar Barca was uiteindelijk gewoon tactisch afgetroefd en dat was toch echt de verdienste van Ajax en helemaal niet zoals jij (en andere ook) beweren dat Barca 0 belang had. of een " andere instelling" hadden.

5 maart 2014 om 14:38

Daar verschillen we dan sterk van mening. De belangen waren ook niet 0, maar wel een heel stuk minder dan wanneer ze nog niet geplaatst waren. Barcelona ga enkele spelers rust en bracht in de 2e helft spelers in die normaal niet spelen. Dat is toch wel een hele duidelijke indicatie dat voor Barcelona deze wedstrijd geen prioriteit had. Dat betekent overigens niet dat ze niet wilden winnen. Dat was absoluut zo en was ook goed te zien aan de irritaties die kwamen toen ze de wedstrijd neit konden kantelen. Echter wanneer je een wedstrijd niet met 100% scherpte begint en Ajax speelt zoals zij toen deden moet je wel van hele goede huizen komen om de wedstrijd halverwege nog om te gooien.

Au contraire met wat ik hierboven zeg kan ik je frustatie wel begrijpen. Velen bagataliseren de prestaties van Ajax onterecht. Los van Barcelona haalde Ajax die wedstrijd een heel hoog niveau. Ajax speelde pressie van heel hoge kwaliteit, was zeer accuraat in de passing, de spelers waren constant in beweging en de achterhoede verdedigde heel goed vooruit.

5 maart 2014 om 15:19

Ach frustratie is het niet van mijn kant en het met iem niet mee eens zijn moet helemaal kunnen
(ps: ik ben overigens niet voor ajax vergis je niet haha want men denkt dat soms bij het zien van mijn profielfoto terwijl die vlag is gewoon een vlag van de stad Amsterdam en staat eigenlijk los van de club, maar oke de vlag wordt wel gebruikt door fans dat weer wel haha maar men koppelt het hier op vz best snel aan de club terwijl ik helemaal niet voor Ajax ben ofzo)

anyhow, dat was ik idd zelfs nog vergeten te zeggen: de frustratie van barca's kant spatte er ook nog eens vanaf., waardoor het voor mij nog duidelijker werddan het al was, dat Barcelona echt alles heeft getracht om niet te verliezen maar het was gewoon mislukt.
Verder kan ik me nu vergissen maar volgensmij kregen die missende spelers van Barca geen rust hoor, ze waren geblesseerd dacht ik?!. En dat is toch best een verschil. (en trouwens als jede opstelling van barca bekeek wie misten ze dan precies?? Ja messi maar verder viel het reuze mee met het gemis dacht ik zo)
De opstelling van barca was gewoon zeer sterk en zeker geen veredeld elftal wat sommige wel willen beweren (ps: dat heb jij niet gezegd hoor maar vele willen dat wel beweren maar als je ze dan vraagt waarom dan kunnen ze enkel opnoemen dat Messi er niet was dat gaat er bij mij dus niet in)

Maar het ging me inderdaad erom dat ik van mening ben dat Strootman de spijker op de kop slaat hier.
Maar dit gebeurd dus 9 van de 10x als Barcelona verliest, namelijk.. als Barca verliest komt het nooit door de verdienste van de tegenstander, en daar word ik echt zo moe van.
Ik vind dat men best eens eerlijk mag zeggen dat in dit geval, Ajax barcelona (a!!) gewoon finaal had afgetroefd in die pot en dat men het niet hoeft te gaan gooien op dingen als: Barca had niks om voor te spelen want zoals ik al zei er waren wel degelijk belangen die wedstrijd .
Je hebt uiteraard een goed punt als je zegt dat ze wellicht met een iet wat andere instelling de wedstrijd ingingen omdat ze toch al geplaatst waren maar dat neemt niet weg dat ze gewoon kwamen om te winnen.

Daar waar jij (en andere) zeggen dat het een bepaalde mindere instelling was?? Daar zet ik tegenover dat het eerder onderschatting was. Dusja haha idd wat dat betreft verschillen we iet wat van mening.

Zo'n overwinning stelt ook niets voor. Ik word pas positief als Ajax een wedstrijd wint van Barcelona als er daadwerkelijk iets voor beide ploegen op het spel staat. Deze confrontatie was een veredelde oefenwedstrijd van Barcelona. Dus, zo'n overwinning stelt helemaal niets voor. Strootman afgelopen weekend wel gekeken naar de klassieker.... Stelt helemaal niets voor. Was verreweg het slechtste van het slechtste. Er is nagenoeg geen enkele speler in de NL competitie waarvoor je nog naar het stadion gaat. Het is allemaal grauwe middelmaat. Haal je het publiek weg, dan zit je gewoon naar het niveau van de Hoofdklasse te kijken en ga je na 55 minuten lekker naar de kantine. En v.w.b. Ajax, die doen altijd hetzelfde.... Als ze een keer tegen een zeperd oplopen, hebben ze een collectieve offday. Dus.... ,,de pot verwijt de ketel''.

5 maart 2014 om 09:59

Helemaal mee eens, tuurlijk winnen van barca is leuk, mag je natuurlijk trots op zijn maar uiteindelijk konden ze er geen brood van kopen om het zo maar de zeggen en was het puur voor de statestieken.

Als psv in die voorronde nou bijvoorbeeld ac milan had weten uitteshakelen of ajax in de poulefase, dan was het natuurlijk anders. (tuurlijk ac milan loopt niet echt goed, maar je snapt me wel denk

5 maart 2014 om 10:23

Het levert geld en 3 punten op, dus het mag niets voorstellen, maar het gaat wel ergens om.

Ondanks alles, speelde Ajax gewoon goed tegen Barca, dat heeft iedereen toch ook wel kunnen zien. Je moet het maar kunnen opbrengen.

En vorig seizoen werd Man. City uitgeschakeld, maar door horen we niemand meer over. Uit winnen bij Man. United en AC Milan de afgelopen jaren is ook een prestatie.

Ook daar pak je 3 punten en Geld.

Maar het gaat vooral voor de gene die niet voor Ajax is nergens om. Die zullen altijd wel wat verzinnen om het geen prestatie te noemen. Maar dat zijn we wel gewend inmiddels.

Blijkbaar was Barcelona niet vol overtuiging de wedstrijd ingegaan, of Ajax was heel erg gemotiveerd. Als je de wedstrijden tegen RBS zag, kon je concluderen dat ze daar of niet net zo erg wilden als tegen Barca of dat RBS ze volledig overklastte, wat dus ook meteen aangeeft dat Barca er niet vol voor ging in de Arena. Ik denk zelf het laatste, want ik kan me voorstellen dat Ajax ook graag door wilde in de Europa League.

Tja... Goede overwinning inderdaad, maar daarbij moet wel gezegd worden dat een aantal basisspelers niet meededen (oa Messi) en Barcelona al geplaatst was.

5 maart 2014 om 09:47

Pique mascherano busquets iniesta xavi neymar pedro fabregas speelden gewoon mee.
En als miljoenenclub ben je niet afhankelijk van een speler.
Ook van messi niet.
Het scheelt wel behoorlijk maar je bent er niet van afhankelijk.
Dus het is onzin dat een groot aantal niet mee heeft gedaan.
Barcelona had gewoon geen antwoord op het spel van ajax.
Maar jij bent nu precies het type waar strootman het over heeft.

5 maart 2014 om 10:31

Waarom kon Ajax dan in beide wedstrijden tegen RBS niet hetzelfde spel op de mat leggen?

5 maart 2014 om 11:13

Omdat hun een juiste tactiek hebben gehanteerd waar ajax geen antwoord op had.
Net zoals dat barcelona geen antwoord had op de tactiek van ajax.
En een voetballende ploeg zal het altijd lastig hebben tegen zo een druk zettend team.
Zie bayern.
Chelsea of city zullen van salzburg 9 van de 10 winnen omdat ze counteren tegen red bull.
Maar ajax bayern of barcelona gaan tegen salzburg het veel moeilijker hebben.
Nu weet ik ook wel dat bayern of barcelona er ook 9 van de 10 gaan winnen omdat hun veel meer kwaliteit hebben dan ajax.

5 maart 2014 om 15:18

Barcelona won de eerste wedstrijd met 4-0 van Ajax, dus hoe bedoel je Barcelona had geen antwoord op de tactiek van Ajax?

Daar zit toch een heel wezenlijk verschil in als je het vergelijkt met Ajax tegen Salzburg.

5 maart 2014 om 16:11

De ene wedstrijd is de andere toch niet of wel?
Als ajax eerst verliest van az betekent toch niet dat de volgende wedstrijd ajax weer verliest?

Maar als je het wil weten kijk je de wedstrijd terug en zie je dat barcelona niet onder de druk uit kon komen.

5 maart 2014 om 16:37

De ene wedstrijd is de andere zeker niet. Echter is het wel frappant dat een ploeg die 4-0 klop krijgt een stukje later wel met 2-1 weet te winnen als de andere ploeg al gekwalificeerd is voor de volgende ronde.

Hanteerde Ajax ineens een heel andere tactiek? Ik dacht het toch niet.

Feit is wel dat Ajax 2x flink op de broek kreeg van Salzburg. Ook de tweede wedstrijd had Ajax absoluut geen antwoord op het spel van Salzburg. Dat is iets wat je absoluut wel aan kwaliteit toe kan schrijven.

5 maart 2014 om 17:44

Daar zoek ik niks achter aangezien celtic 2 weken later behoorlijk op de broek hebben gehad van het zelfde barcelona en de rest van dat nietzeggende onzin datbarcelona op halve kracht speelden vind ik onzin .
Neymar xavi en iniesta kunnen niet op 50 of 80% spelen.

5 maart 2014 om 13:31

Tja... Als je dan ook niet de spelers opnoemt die Ajax mistte is het idd makkelijk lullen allemaal.. Jezus zeg

Tja zo gaat dat in Nederland, men roept van alles maar nadenken? Elke club krijgt wel eens op zijn broek, zie Bayern - Barcelona.

5 maart 2014 om 10:07

Is idd typisch Nederlands. zeiekn om het zeiken.

Wij moeten alleen wel realitisch blijven, het niveau is na de jaren '90 weldegelijk gedaald.
WIj moeten echter ook hoopvol blijven: talent zal er altijd blijven rondlopen in Nederland.
De talenten gaan alleen steeds jonger weg, of dat alijd goeie keuze's zijn laat ik in het midden.

Wij moeten als fans hopen dat jonge talenten zich hier langer willen ontwikkelen, alleen dat kan voor een verandering zorgen!

Veel mensen klagen over het niveau in Nederland. Ik persoonlijk vind onze competitie erg vermakelijk! je weet bij vrijwel alle ploegen niet wat de uitslag wordt. ook dat is leuk!

Dat is nu ook precies de reden waarom ploegen als, met alle respect, Cambuur, Pec enzo hier kunnen verrassen: Bij de topclubs loopt zoveel talent waardoor de gemiddelde leeftijd erg laag ligt. de minder bedeelde clubs kunnen deze talenten niet aantrekken waardoor deze aangewezen zijn op de ervaren voetballers die niet meer aan de bak komen bij topclubs. deze ervaren jongens weten wat ze moeten brengen en doen alles op ervaring. daarom kunnen deze clubs steeds vaker stunten tegen de topclubs. simpelweg omdat jonge talenten met ups en downs te maken krijgen.

Laten we hopen dat de jonge talenten de weg van ontwikkeling gaan kiezen ipv de weg van het geld. er zijn voorbeelden genoeg voor de jonge honden dat de eerste weg de beste is!

wat Ajax - Barca betreft:
zeer terechte uitslag, gewoon een verdiende overwinning. Alleen wel realitsch blijven: speel je deze wedstrijd 100x dan verlies je er 92. speelt je er 7 gelijk en win je er 1

Wat Strootman zegt klopt natuurlijk, maargoed... Wij Nederlanders zeiken overal op. Of het nu de politiek is of ons voetbal. Het is altijd klote en in andere landen is het altijd beter. Een raar volkje zijn wij ook....

Maar je kan toch niet zeggen dat het normaal is dat ajax barca verlaat...

Tja dat hou je altid. maar als het er echt om gaat wint Barcelona natuurlijk 99 van de 100 keer. Wat niet wegneemt dat de overwinning van Ajax op Barcelona knap was.

Barcelona speelde met een B-opstelling en een B-instelling. Ik denk niet dat Ajax gewonnen zou hebben, wanneer iedereen erbij was en Barca gebrand was op een overwinning. Neemt niet weg dat Ajax die wedstrijd heel goed speelde en het knap was dat ze de overwinning uit het vuur sleepten. Ook dit neemt dan weer niet weg dat het niveau in Nederland gewoon bagger is.

5 maart 2014 om 09:43

Ajax mistte ook 4 spelers dus was ook Ajax B dan? nog knapper, omdat hun selectie iets groter en beter is dan Ajax

5 maart 2014 om 10:11

@jokes_on_you, als jij het team van Barcelona een B-elftal noemde, dan is er bij jou echt een steekje los. Barcelona speelde met alleen maar Internationals. Messi speelde niet mee en dat was gewoon het probleem bij Barca.

5 maart 2014 om 10:36

Volgens mij stonden Pinto, Montoya, Puyol en Song toen ook in de basis. Dus geen Busquets, Alexis, Alba, Alves en Valdes. Niet bepaald de vaste 11 dus. Bovendien is het zonder Messi sowieso al een B-opstelling.

5 maart 2014 om 11:15

Zij waren geblesseerd en werden dus niet gespaard. Dat is dus het verschil.

Het was de beste opstelling die ze op dat moment konden opstellen. Bovendien vind ik Neymar niet minder dan Alexis Sanchez.

Zoals jij het doet overkomen speelde Ajax tegen een stelletje pannekoeken, want Messi deed niet mee.

Eigenlijk is Barcelona maar een heel matige ploeg..... Toch? Nee, Ajax speelde toen gewoon een hele goede wedstrijd en daar had Barcelona geen rekening mee gehouden. Of te wel, ze konden hun geliefde spelletje niet spelen.

Of gaan we het resultaat van RBS ook ontkrachten, omdat Ajax twee keer met een B-elftal speelde? Geen Schone, geen Serero, geen Boilesen.

Nee, Ajax werd gewoon overklast op dat moment.... klaar... RBS was beter, veel beter. Net zoals Ajax tot aan de rode kaart ook beter was dan Barcelona.

Moment opname wellicht (elke wedstrijd is anders), maar die avond was Ajax gewoon beter/scherper dan Barcelona.

5 maart 2014 om 11:20

Ja, dat zeg ik toch ook, dat ajax beter was en verdiend gewonnen heeft. Ik zeg alleen dat Barcelona niet in zijn sterkste opstelling speelde en wat misschien nog wel erger was, totaal niet gemotiveerd op het veld stond. Toen aan het einde van de tweede helft deden ze nog wel een beetje hun best, maar de rest van de wedstrijd was Barca een dooie boel. Het verschil met die wedstrijden tegen RBS die jij aanhaalt is dat ajax in tegenstelling tot Barcelona er wel op gebrand was om te winnen en dus echt op waarde werd afgetroefd. Anders zit er ook echt niet zoveel verschil tussen de uit- en de thuiswedstrijd.

5 maart 2014 om 12:17

Barca speelde wel in hun sterkst mogelijke opstelling.
Al die spelers die jij net opnoemde waren of geblesseerd of geschorst.

5 maart 2014 om 13:34

Ach laat gaan, het grappigste vind ik nog dat Ajax ook 4spelers mistte maar dat laat ie voor het gemak buiten beschouwing, rare mensen altijd.

5 maart 2014 om 14:20

Speciaal voor jou dan jokes on you:

pinto, montoya, pique,cesc,puyol,xavi hernandez,pedro,iniesta,mascherano,song en Neymar.

Hmm?? Vertel mijdan nu eerlijk wat jij hieraan nou een B elftal vind?

Verder postte ik zojuist commentnr: #75 (mag ook jij gerust lezen)



Barcelona B ??!!

Voetbaltechnisch en spelopvatting daar is in Nederland niks mis mee. Meestal met de intentie om de bal te hebben en te domineren. Misschien is dat wel een valkuil. Maar ik zie nederlandse ploegen niet 90 minuten lang met de kont in eigen 16 door europa gaan.

De kwaliteit van de spelers vind ik wel een vraagteken. En al helemaal buiten de eerste 16 spelers (van alle topploegen in nederland), dan gaat het niveau snel omlaag. Maar we compenseren aardig door er voetbal neer te zetten waarover is nagedacht. Als de uitvoering dan klopt, kunnen nederlandse ploegen echt wel concurrerend zijn.

Wel eens met Strootman dat we in nederland over kritisch zijn. Of erger nog; ik vind dat er zelfs een zeik cultuur heerst, met de mannen van Studio Voetbal en Voetbal Inside voorp. 90% van die programma's heeft vooral oog voor het negatieve. Probeer het aantal nieuws items maar eens te turven met een positieve kijk op zaken.

Je kan nou ook niet zeggen dat Barcelona die avond de pannen van het dak speelde. + daarbij dat Barcelona al geplaatst was. Het niveau van de Nederlandse competitie is dit jaar gewoon niet goed. Ajax staat terecht bovenaan, maar de eerlijke Ajacied zal toegeven dat zij maar heel weinig het Ajax zien wat ze willen zien. Als je dan al 8 punten losstaat op de rest betekend dat de rest nog minder voetbalt. Fey-Ajax is een wedstrijd waar je na uit kijkt om te kijken de hele week al. En dan krijg je dit. De ene ploeg kan niet ende andere wil niet. Ajax 2 kansen gehad en Feyenoord 1.

5 maart 2014 om 10:21

Barca had het moeilijk met de speelstijl van Ajax. En die moeten echt ook spelen voor de winst premie. Die laten geen wedstrijd schieten, want iedereen weet, dat een nederlaag je gewoon in een neer waardse spiraal kan sleuren en ja ook bij Barcelona.

Ik heb t al vaker gezegd, Barca had enorm veel moeite met de speelstijl van Ajax, druk zetten, positiespel en raakte gewoon gefrustreerd. En ja, ze misten Messi, zoals Ajax ook 4 spelers mistte.
En RBS doet t zelfde bij Ajax, wat ze niet gewend zijn, geen ploeg in NL kan 90 min druk zetten zoals RBS deed. En Ajax mistte gewoon het vernuft om zich er uit te spelen zoals het Barca ook niet lukte in de 1ste helft tegen Ajax.
Hopelijk leert de Boer hier iets mee en voorkomen ze in de toekomst dit soort lessen.
Nu eerst maar richten op eredivisie, en kampioen worden.

Oefenwedstrijdjes zeggen niks , laat staan een gemotiveerd team tegen een al geplaatst team. Een week later lukt het dan weer niet tegen de nr 13 van Italië die bijna de gehele wedstrijd met 10 man spelen.…

Daar heeft ie helemaal gelijk in. Doordat ik regelmatig in andere culturen verblijf valt het mij echt op hoe negatief en pessimistisch wij geworden zijn. Plus dat we een land van napraters geworden. De mening van wat koekebakkers op de tv of in de krant wordt door zoveel mensen vervolgens als de waarheid verkondigt, wellicht onbewust maar het zelf iets analyseren en beoordelen is er helaas nog maar weinig bij.
Dus doen we eens een keer iets goed dan zal dat wel door het falen van de ander komen of geluk zijn. Deze manier van denken geldt niet alleen voor het voetbal maar is in vele aspecten van onze maatschappij doorgedrongen. Goed voorbeeld zijn de Olympische Winterspelen, benutten we eindelijk eens een keer ons potentieel en winnen we de ene na de andere medaille met schaatsen, zijn er weer mensen die hier vraagtekens bij zetten of dit goed voor de sport is... Hoezo azijnzeikers?!?! Net als met het voetbal, ja op het moment gaat het niet goed met de Eredivisie maar was dit ook niet het geval begin jaren tachtig? En toch kwamen we er weer bovenop niet? De veranderingen om er weer bovenop te komen hebben zich al ingezet, zie de nieuwe manier van werken bij Ajax, de samenwerking van Twente met de Doyengroep, het nieuwe besef bij Psv, als straks ook Feyenoord weer kan investeren komen ook hier weer goede spelers naar toe en vanaf de top van de piramide druppelt het dan weer door naar de rest. Europees gezien kunnen we het volgend jaar alleen maar beter doen dan het huidige lijkt me... Het glas is half vol of half leeg, vul het zelf maar in...

Jongens jongens jongens, wat lees ik hier en daar toch weer een onzin. Zo is de top van de Eredivisie nog van een redelijk niveau, maar is de rest om te huilen. Is dat niet overal zo?

In Spanje is er na Barcelona, Real Madrid en Atletico Madrid ook weinig te beleven hoor. In Duitsland heb je Bayern Munchen en Dortmund en dan houdt het ook wel op.

In Engeland zijn clubs als Manchester City, Manchester United, Arsenal, Chelsea en in mindere mate Liverpool en Tottenham goede clubs. De rest van de Premier League? Pure middelmaat! Kansloos voetbal zonder enig systeem.

Wij Nederlanders zeiken gewoon echt op alles. In andere landen is alles altijd beter. Grow up! Wees blij dat je in Nederland woont en wees blij met de leuke competitie die wij hebben. Cambuur - Go Ahead is 10x leuker om naar te kijken dan bijvoorbeeld Norwich City - Stoke City.

5 maart 2014 om 10:07

Want Ajax, PSV of Twente wint natuurlijk van Valencia of Bilbao. Of Swansea of Southampton. Of Schalke of Leverkusen.

Kom op man dit soort elftallen zitten vol met spelers die in een klap de topspelers in de Eredivisie zijn. Degradatieploegen kunnen spelers als Remy halen die met afstand de beste spits in NL zou zijn.

Neehoor de Eredivisie is ook slecht. Ik kijk er al sinds de CL wedstrijden van PSV met Cocu en Ajax met Ibra en Suarez niet meer.

5 maart 2014 om 10:19

Ajax met Ibra en Suarez niet meer? Wanneer hebben die samen gespeeld? Zit een gat tussen van 5 jaar. En je kunt natuurlijk overdrijven, want Ajax heeft wel degelijk bewezen met de Europese sub top mee te kunnen en kijk naar al die oefen wedstrijden, waar Nederlandse clubs het toch redelijk tot goed deden tegen die clubs uit die competities. En ik weet het, dat het oefenduels zijn, maar vind dat je dat best mee mag tellen. Een Ajax wat een GS gewoon weg speelde in Turkije, terwijl Ajax s morgens gewoon had getraind ander half uur lang en GS niet. Zegt meer dan genoeg, dat het niveau in Nederland redelijk in de lift zit.

5 maart 2014 om 11:21

Ajax en Twente winnen zeker 5 van de 10 wedstrijden van Southampton, spelen 2x gelijk en verliezen misschien 3x.

Waarom? Omdat ze beter voetbal spelen. Norwich City werd bijv. weggetikt door Ajax, ook tegen Southampton werd gelijk gespeeld, al waren de beste kansen voor Ajax. Op Engelse fora waren ze lovend over Ajax.

Ze maken ook een goede kans tegen Schalke en Leverkusen. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van spelers heh, het gaat ook om het team en het systeem. Het ontbreekt de Eredivisie soms aan de nodige ervaring, waardoor jonge spelers nog wel eens in de fout gaan. Voetbaltechnisch is de Eredivisie gemiddeld gezien beter dan de Premier League. Wat betreft power en kracht komen we inderdaad te kort en dat is dan ook het enige waar we in Nederland aan moeten werken.

Dus, ga lekker Fifa spelen joh....

5 maart 2014 om 12:01

Vind je? ik vind de Engelse Championship leuker om te kijken dan de eredivisie hoor

Als ze van Barcelona winnen terwijl Barcelona zelf ook moet winnen hoor je dat natuurlijk niet. Die overwinning was mooi, maar een gemotiveerd Varca maakt natuurlijk gehakt van Ajax. Dat is ook geen schande, want ze maken gehakt van vrijwel alle clubs ter wereld.

Ajax heeft meer dan verdiend van Barcelona gewonnen. In Barcelona had Ajax ook kansen, of speelde ze toen ook met een B Team. Het is gewoon logisch te verklaren waarom Ajax van Barcelona heeft gewonnen. Ze zijn verslagen, omdat ze werden bestreden door hun eigen kracht. Afjagen, aanvallend voetbal en de wil om te winnen. Nu gaan er weer mensen zeggen, dat Barcelona gewoon met een B team speelde en ze al geplaatst waren. Complete onzin, want Barca heeft die 2 miljoen winst premie ook gewoon nodig. Week later zag je tegen Celtic dat het niet lekker zat dat ze van Ajax verloren hadden. Die werden afgeslacht. Wat een belangrijke reden op de overwinning van Ajax was, was dat ze niet gewend zijn, dat clubs tegen hun voetballen. Iedereen in Spanje laat Barcelona maar tikken, terwijl Ajax precies het omgekeerde deed. De aanval koos en gewoon op mentaliteit hebben gewonnen en daar mogen we als Nederlandse voetbal lief hebbers best trots op zijn!!!! Ook zie ik de komende jaren de competitie alleen maar beter worden en laten ze maar een mooi voorbeeld nemen aan al die schaatsploegen.

Natuurlijk zullen de spelers en trainers bij hoog en bij laag volhouden dat het niveau meevalt.

Zij verdienen immers extreem veel geld en sponsors en publiek moeten blijven geloven dat het nog iets voorstelt. Een overwinning in een oefenpotje of duel om des keizers baard moet dat ondersteunen.

De realiteit is dat de eredivisie is weggezakt naar een niveau onder Oostenrijk, Bulgarije, Turkije, Roemenie of Oekraine. Onder de middenmoot dus, zo'n beetje gelijk met Belgie.

Ja, Ajax speelde goed tegen Barca, dat op haar beurt een slechte dag had.
Dat dacht met zomeravondvoetbal weer een goaltje of 4 te kunnen scoren en werden op agressiviteit afgetroefd. Ze probeerden echt nog in de wedstrijd te komen, maar dat lukte niet. Het bleef stroperig, al kantelde de wedstrijd alsnog bijna. Aan de andere kant werd Ajax 2 keer door RBS weggespeeld alsof ik naar Oranje vs Andorra zat te kijken. Ook tegen Milan was Ajax zwak en tandeloos.

De resultaten in Europa de laatste 5 jaar zijn geen toeval.

De top van de eredivisie is bijna gelijk aan Roemenie, de middenmoot gelijk aan Luxemburg.

Wie het voetbal al langer volgt, gruwelt van het niveau. Basale vaardigheden missen bij 80 van de spelers bij de topploegen. 20 jaar geleden was dit het niveau van Zaterdag 2e klasse amateurs.

De eredivisie is ten dode opgeschreven.

Het is een kwestie van tijd voordat de resultaten van Nederlandse teams weer beter worden in Europa. Bijna alle Nederlandse top- en subtop clubs zitten momenteel in een overgangsfase of staan aan het begin van een nieuw beleid. Feyenoord moet nog even geduld hebben totdat ze over een paar seizoenen weer wat meer geld hebben. Dan kunnen ze weer wat doen op de transfermarkt en kunnen ze talenten wel behouden. Psv lijkt ook weer wat verstandiger bezig met in ieder geval een jonger team, maar ook zij zullen even nodig hebben om hun draai weer te vinden. Vitesse is nog in opbouw en zal alleen maar sterker worden. Twente lijkt verstandiger beleid te gaan voeren en zijn in staat bijna elk jaar toch een top 4 team samen te kunnen stellen. En ook Ajax zal alleen maar beter worden. Dit gaat vooralsnog met hoogte- en dieptepunten.

Ik ben het met Strootman eens. Tuurlijk zijn de toppers in de top landen beter dan onze clubs, echter wat daaronder zit is helemaal niet structureel veel beter dan onze clubs.

Ik denk overigens dat veel mensen Red Bull onderschatten, ze zijn absoluut niet toonaangevend voor de oostenrijkse competitie en deze 2 wedstrijden zeggen naar mijn idee dan ook niks over de eredivisie tov de oostenrijkse Competitie

Die overwinning van Ajax tegen Barcelona had eigenlijk niet moeten gebeuren. Daar is Barcelona te groot voor en Ajax te klein. Barcelona hoort ook niet van Ajax te winnen dan klopt er gewoon iets niet. Ajax is een kleuter in europa en Nederland is gewoon een pislandje wat niets voorsteld. In dat opzichte schaam ik me dat ik nederlander ben.

De wedstrijden van Ajax tegen Red Bull waren een kopie van de wedstrijd tegen Barcelona. Echter was ajax dit keer Barcelona en Red Bull Ajax. (Ik wil er niet mee zeggen dat het niveauverschil tussen Barca - ajax gelijk is aan dat van red bull - ajax, alleen de tactieken die gebruikt werden)

5 maart 2014 om 16:46

Alleen Barca rolde Ajax de eerste wedstrijd op met 4-0 en verloor toen ze al geplaatst waren met 2-1.
Ajax daarentegen kreeg 2x gigantisch op de kloten van Salzburg. Daar zit toch wel een heel wezenlijk verschil in.

Ik zie hier meerdere malen voorbijkomen dat Barcelona geen antwoord op de tactiek van Ajax had. Volgens mij gaan die mensen toch echt gigantisch voorbij aan het feit dat de eerste wedstrijd toch wel iets heel anders aantoont.

Desalniettemin was het een zeer goede prestatie van Ajax, alleen is die wedstrijd niet tekenend voor de werkelijke kwaliteit van de ploeg.

Volkomen mee eens en volgens mij komt dat puur en alleen door de haat jegens Ajax en Amsterdam.
Het is de frustratie van niet het beste team van Nederland supporten die leidt tot uitspraken als 'lucky Ajax' als Ajax wint van een mindere tegenstander en 'barca/city/united was in slechte doen' als ajax een keer van een dergelijk team wint.

De mensen die zeggen dat dat allemaal incidenten zijn hebben echt oogkleppen op.

Even de periode beschouwd sinds FdB aan het roer is:
Hebben we volgens mij 3 keer niet echt hele makkelijke CL-lotingen gehad (zeg maar gerust ongeveer de moeilijkst denkbare), waarin we 3 keer nét niet de groepsfase overleefd hebben.

Dan lijkt mij de meeste realistische opmerking dat Ajax niet goed genoeg is voor de Europese top, maar er ook niet veel achter zit.

Als je naar de rest van de Europese resultaten kijkt, is Red Bull eerder een incident dan City thuis

En zoals iemand hierboven al opmerkte, red bull is gewoon een ontzettend goede ploeg die (niet onbelangrijk) hoge salarissen kan betalen. Ze zouden niet misstaan in de CL

Kom op zeg... En het was een veredeld b team van barcelona. Zo groots was het allemaal niet. Dat gepoch op die overwinning. Misschien de beste van Nederland maar nog niet eens subtop in Europa.

Barcelona was die wedstrijd ook gewoon niks! Nederlandse ploegen kunnen nooit goed gemeten worden met andere goede Europese clubs omdat ze er altijd in de groepsfase al uit vliegen, de Europa League kan je hier niet voor gebruiken omdat veel teams daar niet veel om geven.

ik wordt hier zo moe van. Natuurlijk stellen we niks voor. Maar laten we wel zijn beste VZ leden. de begroting van Ajax (50 miljoen) daar kopen ze in Madrid een halve speler van! Het salaris van Zlatan is 1/3 van die begroting. Nederlandse clubs staan zoveel mogelijk op eigen benen en proberen het met eigen jeugd. en als er iemand uitspringt dan wordt die weggekocht door een grotere club. so be it! het voetbal van nu is niet meer te vergelijken met 20 jaar geleden. Nu kunnen we wel elke dag lopen zeuren hoe slecht we niet zijn en dat we niks voorstellen maar daar schieten we niks mee op. accepteren die hap! als de eredivisie maar leuk en spannend blijft! dat we in europa geen reet meer voorstellen is niet onze schuld...ik bedoel, de schulden van grote clubs die rond de 500 miljoen liggen....waar gaat het over?!?!?

Nee maar als barcelona op volle oorlogsterkte had gespeeld en voor de winst zou spelen dan was het 0-4 geworden minimaal. Barcelona speelde totaal niet voor de winst.

@ Sloper31, Lukaronaldo7 en Frankielucas11:

Kijk, dit bedoel ik dus. "barcelona was in die wedstrijd ook gewoon niks". Gefrustreerde m*** dat je er bent.
"messi en Alves deden niet mee". Inderdaad, maar volgens mij speelde Ajax met een team louter bestaande uit jeugdspelers en had Barcelona alsnog spelers als Iniesta, Xavi en Neymar op het veld staan (en dan noem ik er nog een aantal niet die ook wel bewezen hebben een aardig balletje te kunnen trappen). Dat zijn gewoon 3 spelers die ontegenzeggelijk bij de beste 20 spelers van de wereld behoren. Bovendien wilde Barcelona die wedstrijd echt wel winnen, want ze konden er de eerste plaats mee zeker stellen.

Met andere woorden, het was gewoon een ongekend knappe prestatie van Ajax.
In andere wedstrijden worden ze vaak genoeg afgeslacht, en dan zijn jullie er als de kippen bij om te zeggen hoe terecht het was. Maar als Ajax dan heel af en toe (zeg 1 keer per jaar) wint van een topteam, krijgen jullie het je strot niet uit om toe te geven dat het gewoon heel knap was (Of wilde je zeggen dat Feyenoord, PSV of Twente ook van dit 'gemankeerde' Barca had gewonnen?).
Misselijkmakend, wees blij dat we nog wat punten pakken voor het Nederlands voetbal (niet veel de laatste jaren en ook steeds minder, maar dat zeg ik ook helemaal niet).

Salzburg is gewoon abnormaal goed. Ze staan 22 punten boven de nummer twee. Heeft slechts twee uitwedstrijden verloren en is thuis ongeslagen, inclusief Europa. De enige Europese nederlaag was in de CL uit tegen Fenerbache (1-3) en heeft de volle 18 gehaald in de Europa League. Ajax speelde idd niet goed, maar Salzburg kan zomaar eens de Europa League winnen.

Barca. kwam met een ander instelling naar amsterdam toe!. een uit wed. in een groepfase. grote ploegen gaan bijna nooit volle gas. vooral niet als het de nietige ajax blijkt te zijn. ja ajax is allang geen toploeg, grote naam meer in europa.

Man U. neemt de eruopa leauge nooit serieus., Milan was al door in de groepfase.
alleen tegen city heeft jaxie sterk gespeeld!. en eigen;lijk ook door onbenul coach manchini faalde city.

jaxie word waarschijnlijk weer kampioen jammer genoeg!. ach laat ze maar weer loten naar mijn Real Madrid CF

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren