Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Groningen toont karakter en snoept FC Twente dure punten af

Laatste update:

FC Twente heeft de achterstand op koploper Ajax met slechts één punt verkleind naar vier punten. Het team van Michel Jansen en Alfred Schreuder kwam in het inhaalduel met FC Groningen woensdagavond niet verder dan een 1-1 gelijkspel. De Trots van het Noorden toonde veel karakter en pakte na drie nederlagen weer eens een punt, terwijl Twente na de domper tegen PSV (3-2 verlies) zijn supporters wederom teleurstelde.

/

Jansen geeft aanhoudend aan dat de ‘focus’ niet bij het kampioenschap ligt en als Twente wel voor de titel gaat, heeft men woensdagavond dure punten laten liggen, De Tukkers begonnen erg ongeconcentreerd in Stadion Euroborg en de gastheer profiteerde daar na vier minuten van. Hans Hateboer snelde over de rechterflank en legde de bal panklaar op het hoofd van Krisztián Adorján, die de bal via de paal en Roberto Rosales achter de lijn kopte: 1-0. Na tien minuten was het opnieuw Hateboer die Twente aan het schrikken kreeg. Michael de Leeuw kon de lage voorzet van de verdediger echter niet binnen prikken. Twente begon zich vanaf het kwartier meer met de wedstrijd te bemoeien.

Felipe Gutiérrez loste na twintig minuten een waarschuwingsschot en Twente werd steeds gevaarlijker. Groningen had na 35 minuten echter een tik uit kunnen delen, maar een voorzet van Filip Kostic bereikte geen medespeler. Aan de andere kant hadden de roodhemden misschien wel moeten scoren: Dusan Tadic gaf de bal laag voor, maar het slappe schot van Quincy Promes werd gekeerd door Marco Bizot. Twente mocht nog van gelukspreken dat het in de kleedkamer tegen een minimale achterstand aankeek, want Hateboer had zijn puike eerste helft kunnen bekronen met de 2-0. Zijn schot zeilde van dichtbij evenwel voorlangs.

/

Twente hoopte de schade in de tweede helft te herstellen, maar begon net als voor rust, niet sterk. Michael de Leeuw kopte na een voorzet van Kostic naast de kruising en twee minuten later, in minuut 52, mikte hij van dichtbij over. Het was geen moment saai in de groene kathedraal; kansen stapelden zich op. Rosales trof het zijnet en Youness Mokhtar faalde oog in oog met Bizot in de afwerking. Dat was direct de laatste actie van de aanvaller daar hij werd afgelost door Torgeir Börven. Halverwege de tweede helft schreeuwden de withemden om een kaart voor Nick Marsman, maar scheidsrechter Danny Makkelie zag goed dat de doelman Rihairo Zivkovic niet raakte.

Groningen groef zich in het laatste kwart in en het was wachten op de gelijkmaker van Twente. Die viel dertien minuten voor tijd: een voorzet van Luc Castaignos werd binnengeschoven door Tadic. Het vertrouwen van de Enschedeërs in een driepunter groeide, maar vijf minuten voor tijd had de gastheer voor de 2-1 kunnen zorgen. Kostic soleerde zich langs enkele Tukkers en bediende Zivkovic, maar de talentvolle spits liet een honderdprocentkans liggen. Groningen vierde het punt niet zozeer als een overwinning, want ondanks dat Twente een veldoverwicht had, had het team van Erwin van de Looi vaker toe kunnen slaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Over de gehele wedstrijd verdient gelijkspel. Twente domineerde weliswaar, maar creëerde niet al te veel kansen. Hebben aan de andere kant nog geluk dat Groningen heel erg faalt in de afronding.
Heerlijke commentator ook. Rosales moet zijn fatsoen houden tegen de grensrechter. Heeft nog niet veel geleerd van het ‘respect tegen de scheidsrechters/grensrechters’.

12 februari 2014 om 21:43

Bij die Rosales zit een hele dikke steek los.
De laatste minuten in de wedstrijd van PSV-Twente gedroeg hij zich ook al als een vol-idioot.

12 februari 2014 om 21:48

Ik vind het wel wat hebben. Misschien ben je wel jaloers op Rosales. Het is gewoon top verdediger. Goeie voorzet en iemand met veel en veel dreiging.

12 februari 2014 om 21:50

Niets gezien dus van die wedstrijd en dus, zoals gewoonlijk, maar wat gezever plempen met je jaloers....
En bovendien wordt ook jouw mening zelfs niet eens gedeeld door eigen Twente supporters.

12 februari 2014 om 21:51

Ahjacied. Goeie voorzet? Grappenmaker hij kan geen voorzet geven man die blinde vink

12 februari 2014 om 22:00

@oleguapa

Het is gewoon een top verdediger in de Nederlandse competitie hoor. Zie echt niet in welke back er nu beter is, Daley Blind maar wie daarna?

12 februari 2014 om 22:01

Echt een topverdediger klopt. Hij wordt wekelijks door alle linksbuitens voorbij gespeeld, hij rent als een kip zonder kop mee naar voren om vervolgens een waardeloze voorzet te geven en volkomen uit positie te zijn voor de counter. Deze man is een schande voor de Nl'se voetbalvelden met zijn lelijke korte sokken. Het enige wat hij kan is hard lopen!

12 februari 2014 om 22:03

@ahjacied

Je laat je nu kennen als een echte "navelstaarder".
Best triest eigenlijk.

12 februari 2014 om 22:10

@Ahjacied. Janmaat, van Aanholt, Leerdam en Van Anholt zijn overduidelijk beter. Rare snuiter

12 februari 2014 om 22:24

@newc22

Zoveel ook weer niet beter, je onderschat hem gewoon. Vrij aanvallend en altijd dreiging een hel voor een buitenspeler kan ik je vertellen.

12 februari 2014 om 22:38

Een soort Manolev de tweede. Misschien wat voor PSV hij is tranfer vrij

12 februari 2014 om 22:53

Janmaat,

12 februari 2014 om 23:03

Oleguapa, wat ben jij voor rare snuiter. Beetje stoer lopen doen met je 'navelstaarder'....

Ben het 100% met ahjacied eens. Er zijn maar 2 backs die in de buurt komen van Rosales en dat zijn Janmaat en van Anholt

12 februari 2014 om 23:18

Tja, als Ajacied zie je weinig voorzetten meer met deze buitenspelers, dan lijkt iemand al snel een goede voorzet te kunnen geven.

13 februari 2014 om 00:15

Nou, van die Rosales komt helemaal niets af! Van Rhijn heeft nog meer dreiging op dit moment en die zet al een matige reeks neer nu, kun je nagaan!
Heeft volgens mij ook niets met jaloezie te maken: is dus ook een misplaatste en verkeerde opmerking!
Discussie voeten mag, maar let een beetje op je woorden... Dat moeten we allemaal, dus jij ook Ahjacied!
Jouw mening telt niet als feit! En je bokst tegen het fenomeen dat iedereen zijn eigen mening heeft... Dat verlies je...
;-)

13 februari 2014 om 04:15

Meen je dat? Rosales een topverdediger? Nou.......

12 februari 2014 om 21:44

Achja, het velspel was eigenlijk wel prima. De verdediging is nogal onzeker en dat is jammer. Waar ik me het allermeest aan heb geergerd is wel het commentaar, dat alles maar dan ook alles in het nadeel van Twente uitlegde.
Jammer maar helaas op naar Vitesse!

12 februari 2014 om 21:45

Ik vond het erg slecht van de kant van Twente... iedereen valt de kampioen af op het feit dat balbezit niet alles is, maar nu twente op balbezit speelt is het ineens een verdiend gelijkspel als ze ook nog is veel minder (tevens in frequentie) grote kansen hadden...
Groningen heeft het aan zichzelf te wijten dat het niet niet met een 4-1 van het veld stapte vandaag. Kostic was erg goed vandaag en begint me steeds meer en meer te overtuigen.
Jammer van dat knollenveld, want dat kwam Groningen niet ten goede. Die wilden duidelijk combineren.

12 februari 2014 om 21:56

@rvandoor. Ik vind het een verdiend gelijkspel omdat Twente veelvuldig balbezit had én aantal kansen creëerde. Groningen faalde gewoon in de afronding en daar mag Twente van geluk spreken.

@kringelingen, Ik vond het nog wel meevallen met de commentator. Had een uitgesproken mening en die was zelden negatief. Zag dingen goed en had het volste recht bij Rosales

12 februari 2014 om 22:10

Ik snap dat als je niet voor Twente bent het misschien niet zo opvalt, maar het was echt ongelofelijk irritant. Twente speelde in principe beter voetbal, had mooie aanvallen en eigenlijk ook grote kansen, maar dat werd even makkelijk weer vergeten als Groningen een keer 'geweldig' counterde. Neem bijv: zivkovic die onderuit ging. Was niks aan de hand, hij protesteerde niet, stond gelijk weer op, maar de commentator bleef maar doorgaan over hoe twente daar goed weg kwam terwijl hij nog niet eens gezien had wat er gebeurt was.

12 februari 2014 om 22:15

dat veld kwam Twente ook niet ten goede. Hoe dan ook, Groningen zeker de kansen. Twente moet ook meer goede kansen afdwingen als je zo'n speloverwicht hebt. Ik kan me voorstellen dat Groningen denkt dat het had moeten winnen.

12 februari 2014 om 22:16

De commentator zei dat het wat was en zei: 'die herhaling gaat zeker nog komen'. Toen kwam de herhaling en zei het dat het een goede beslissing was van de scheidsrechter. Groningen counterde ook gewoon goed, vooral met Kostic, wat een klasbak. Het was wel anti-voetbal of loeren op de counter, maar Twente moet daar onder uit spelen als 'betere' ploeg

12 februari 2014 om 23:11

Verdient gelijkspel? Grapje zeker. FC had dit zooitje tukkers met 4-0 naar huis moeten schoppen. Was maar één team dat verdiende te winnen dat was Groningen..

13 februari 2014 om 01:02

Ik ben het er wel mee eens dat Twente blij mag zijn dat het maar twee punten " verloor i.pv. drie punten. Want Groningen had zeker kans om deze wedstrijd te winnen.

13 februari 2014 om 10:06

4-0 in verhouding van kaarten bedoel je waarschijnlijk?

Twente bleef in vechtlust flink achter, dus dan krijg je dit soort wedstrijden.. Twente qua spel de overhand, Groningen op het gebied van inzet en karakter.. Groningen is blij met een punt tegen Twente, Twente mag zich op zich gelukkig prijzen dat Groningen zo slordig in afronding was.... Maar op papier had Twente deze wedstrijd "gewoon" moeten winnen natuurlijk... Daarom toch een ontevreden gevoel..

13 februari 2014 om 20:44

"maar op papier had Twente deze wedstrijd "gewoon" moeten winnen natuurlijk. " en "verdiend gelijkspel". Zijn twee heel verschillende dingen?

4-0 in kaarten? Misschien kan je beter stoppen jezelf zo voor gek te zetten. Iedereen heeft kunnen zien dat Twente een punt heeft gestolen en dat de FC dik had kunnen (en moeten) winnen.

Grote kansen voor Groningen, maar als je ze niet benut win je niet.

12 februari 2014 om 21:43

Vooral voor Chery....sjonge jonge wat een lamlendige speler is dat toch. Zulke enorme kansen met een meisjesschot op de keeper af. Groningen had hier zo makkelijk met 2-0 kunnen winnen.

12 februari 2014 om 21:54

2-0 de momenten die ik keek had t al 4-0 moeten zijn! Wat heeft groningen t nagelaten vandaag.. twente morst dus ook al.. word een interessante titelrace!

12 februari 2014 om 22:56

Dat van moktar en promes waren ook 2 'meisjesschoten' dus 2-2.

12 februari 2014 om 23:29

Haha inderdaad, Mokhtar had er 2 dan wel niet 3 kunnen maken. 1 helft 1, 2e helft dat harde schot in het zijnet en de laatste was weer 1 op 1 en slecht ingeschoten. Grote kansen voor hem, maar veel te slordig mee om gegaan. Groningen had er daarentegen 4 kunnen maken, de kopballen van De Leeuw, beide ballen waren niet heel makkelijk maar hadden er zeker in gekund, de enorme kansen van Cherry en Zivkovic hadden er eigenlijk in gemoeten. De wedstrijd was leuk om te zien met zulke kansen maar het veld was slecht en het voetbal was ook niet goed. Denk dat de uitslag vrij terecht, had 1 ploeg meer geluk gehad had deze gewonnen. Twente liet ondanks het overwicht duidelijk steken vallen in de counters, Groningen kon niet onder de druk uit voetballen en speelde veelal lange ballen.

12 februari 2014 om 21:44

Uit bij Ajax vind ik dat niet opgaan, omdat het net zo goed de andere kant uit had kunnen vallen. Hadden Schone en Klaassen wat meer geluk gehad in de afronding, dan had het bij rust 'gewoon' 3-0 gestaan en was je kansloos als Groningen zijnde.

12 februari 2014 om 21:50

Men vergeet wel even voor het gemak dat Ajax drie keer het aluminium wist te raken. Groningen, maar twee, en toch was het 'lucky Ajax'.

12 februari 2014 om 21:53

De tweede helft blijft hangen bij de mensen. De eerste helft had het net als bij PEC uit gewoon 2,3-0 moeten staan.

12 februari 2014 om 22:08

Jah zo kan je het alle kanten uit lullen natuurlijk. Als Mokthar 1 van zijn 3 100% kansen had gescoord.

12 februari 2014 om 22:26

Maar Twente heeft rode shirts en rood is lelijk Daarom verdienen ze het te verliezen.

12 februari 2014 om 23:00

Tja... Maar bij rust stond het niet 'gewoon' 3-0 en dus had Ajax daartegen mazzel dat ze na de tweede helft niet ' gewoon' als verliezer van het veld liepen

12 februari 2014 om 23:27

Wat ik zeg, het kon beide kanten op vallen. Maar het heeft geen enkele zin om daarover te discussiëren. Als Bryan Ruiz Twente 'gewoon' op voorsprong had geschoten na 30 seconden in de arena tijdens Ajax-Fc Twente van drie jaar geleden, dan had Ajax nooit de 30e titel gepakt...

Twente krijgt hier een punt te veel. Groningen was fantastisch en had enorm veel kansen om het af te maken. Twente weinig kansen gecreëerd, en ongeïnspireerd. Erg matig wat twente vandaag liet zien.

Wat is Kostic een geweldige speler zeg, ongelofelijk, hij speelde in zijn eentje de hele twente defensie zoek. Daarnaast legt hij elke voorzet panklaar op het hoofd van een medespeler! Wat zou ik hem graag bij Ajax zien.

12 februari 2014 om 21:43

Ben ik het mee eens. Hopelijk kan siggy dan laten zien wat ie kan. Ziyech wordt ook transfervrij.

12 februari 2014 om 21:46

zal vast te duur zijn. Ik zie hem ook graag richting ajax komen!!!!

12 februari 2014 om 21:50

Haha, fantastisch? Twente was gewoon beter hoor. Enige reden dat Groningen zoveel kansen kreeg is doordat onze verdedigers niet kunnen verdedigen.

12 februari 2014 om 22:00

Oow, als dat het enige is komt het wel goed met Twente..

12 februari 2014 om 22:05

Oke Groningen was niet fantastisch maar twente was ook alles behalve goed hoor wel beetje realistisch blijven; )

12 februari 2014 om 23:15

Twente beter? Welke wedstrijd heb jij gekeken joh?

12 februari 2014 om 21:50

Alle voorzetten panklaar? Veel wel hoor, maar er zaten ook een stuk of 7 slechte voorzetten bij. In verhouding met hoeveel voorzetten hij gaf deed hij het echt wel goed hoor, maar niet alle voorzetten kwamen aan en sommige kwamen aan, maar niet bij de persoon waar die voor bedoelt was (doorgeschoten voorzet).

Wel een dreigende speler inderdaad, maar wij hebben Fischer al, dus Kostic is niet nodig.

12 februari 2014 om 21:57

@ Ruiz
Twente was beter qua veldspel. Maar groningen had hier moeten winnen en speelde inderdaad fantastisch voor hun doen. Dat jullie verdedigers niet kunnen verdedigen, tja, dan had je wat anders op moeten stellen.

@ De Toekomst
Ik overdrijf wellicht wat, omdat ik hem net een fantastische wedstrijd heb zien spelen, maar desondanks valt zijn voorzet mij wel vaker op. En als we iets missen bij ajax, is het wel een speler die de achterlijn haalt en een goede voorzet heeft (dus niet de Sa die alleen de achterlijn haalt).

Je bent toch wel met me eens dat Fischer op dit moment gewoon niet in de basis hoort, omdat hij hopeloos uit vorm is. Echter hebben we op links gewoon geen echte vervanger staan (want Bojan is ook geen linksbuiten). Ik vind dus echt dat we Kostic heel erg goed kunnen gebruiken.

12 februari 2014 om 22:16

Voor links hebben we Fischer en in principe zou Kishna daar ook kunnen spelen. Er komen meerdere talenten aan voor de aanvallende posities, dus ik zie niet waarom we Kostic moeten kopen..

12 februari 2014 om 22:42

wedden dat ajax zich gaat melden voor hem? We moeten ook niet verwachten van fischer en ricardo dat ze het ff een heel seizoen 50+ wedstrijden gaan doen.
als bojan vertrekt (waar ik op hoop) dan koopt ajax denk ik sowieso een vleugel.

12 februari 2014 om 22:00

Huh? Gronigen heeft hele goede kansen gehad, maar als je Groningen fantastisch vond spelen is een kinderhand gauw gevuld. Op counters na was het Twente dat wilde voetballen en dit bij vlagen prima deed.

Gelijkspel is verdiend. Groningen de kansen, Twente het spel.

12 februari 2014 om 22:17

@ignition
Dat Groningen fantastisch was is ook wel een beetje erg overdreven. Behalve de kansen stonden ze wel met de rug tegen de muur. Anders gezegd; knap dat je met zo'n matig elftal bijna van Fc Twente weet te winnen.

Helaas kon de leeuw niet hetgene brengen wat ze nodog hadden. Een dik verdiend punt overigens.

Terechte gelijkspel naar mijns inziens.
Twente de betere maar Groningen met karakter.

12 februari 2014 om 21:47

Ik vond groningen beter: meer en gevaarlijkere kansen.... verdedigen is ook een onderdeel van het voetbal en dat deed groningen naar behoren. Wat heet, twente creeerde nauwelijks kansen..
Ik vond ook dat twente erg veel geluk had dat ze bij groningen geen zin hadden in een ruimere voorsprong. Wat kroop twente hier door het oog van de naald zeg.

12 februari 2014 om 22:05

Ja ok....betere is misschien een verkeerde woordkeus.
Twente was meer dominanter en inderdaad Groningen had veel kansen maar Twente ook vooral Mokhtar.

Maar ik wil Groningen niks tekort doen hoor ze stonden goed tegen een topploeg als Twente.en ik had ook liever dat Groningen won als Feyenoorder maar je moet wel objectief blijven.alhoewel bij die laatste kans voor Zivcovic stond ik ook al bijna te juichen.

Conclusie, er kan dus nog geen een club constant presteren. Ajax leek het te kunnen en veel uit te gaan lopen, maar die zijn ook teruggezakt. Twente laat nu zien dat het bij twee (lastige) uitwedstrijden ook niet thuis geeft(vandaag hadden ze nog mazzel met een punt). Feyenoord is bekend, die spelen heel leuk, totdat ze uit bij een vaag clubje als PEC of RKC moeten, dan verliezen ze of spelen ze gelijk. Vitesse heeft ook een terugval. Benieuwd wie er nu weer een langere reeks kan neerzetten.

12 februari 2014 om 21:44

Gok toch op Ajax.

lucky twente!! wat speelde de kostic een sterke pot zeg!!

Wat loopt de verdediging van Twente toch vaak te slapen zeg. Het is dat ze met de nodige onkunde van FC Groningen veel geluk hebben gehad want anders stonden ze al gauw 3/4-0 achter. Wat heb ik me vermaakt met het spel van die Kostic zeg. Heerlijk spelertje om te zien als hij in zijn rush zit.

Goede wedstrijd van FC Groningen en ik vind het gelijkspel terecht, in de beginfase was FC Groningen de betere en op het eind was FC Twente een stuk beter. FC Twente had hier inderdaad moeten winnen om goed bij Ajax in de buurt te blijven maar ik vond FC Twente vooral in het begin ongemotiveerd ogen en dat vind ik toch wel vreemd als je een titelkandidaad bent.

12 februari 2014 om 22:55

Goede wedstrijd van Groningen?
Beide clubs speelden belabberd voetbal
Groningen bang om weer thuis te verliezen, veel balverlies een terugspeelbal die bijna fataal werd
En Twente met een verdediging die er wel weer heel knullig uit zag
Spelers die hopeloos uit vorm zijn, een Mokhtar die wel heel erg door de mand valt
De Tukkers een zwaar veld overwicht, maar wat koop je daar nu voor
Groningen een paar beste kansen in de tweede helft met counteren
Maar meer dan een puntendeling vind ik de wedstrijd op dat slagveld ook niet waard
Wel jammer dat er weer punten zijn gemost, maar Twente zal niet de laatste club zijn die steken laat vallen de tweede competitiehelft

Geeft niks voor Twente, die gaan toch niet voor de titel...

12 februari 2014 om 21:50

Dat zeggen ze ja, onder tussen intern is het gewoon we gaan er voor alleen we laten het niet blijken naar buiten.

13 februari 2014 om 09:09

Mogelijk, maar waarom zouden ze ook.
De fans willen gewoon dat ze Europees voetbal halen. Wat toch al bijna veilig gesteld is. Alles dat meer wordt gehaald is bonus en daarmee doel ik mogelijk kampioenschap of 2de plaats voor ronde Champions League.

12 februari 2014 om 21:55

Jullie wel?

12 februari 2014 om 22:56

Nee ik geef Psv meer kans

Een spookdoelpunt kost Twente hier de overwinning. Tijd voor doellijn technologie. Ook raar dat die snel genomen vrijebal niet mocht vd arbiter.

12 februari 2014 om 21:51

gemiste kansen kosten groningen de overwinning.... volgens mij zat die bal gewoon hoor maar doellijn technologie zou wel fijn zijn dan twijfelen mensen ook niet.

edit: nog even nagekeken fox geeft de mogelijkheid om uit ieder camera punt te kijken. en die bal is echt 50 CM over de lijn.

12 februari 2014 om 21:54

Nee die bal was niet helemaal over de lijn.
Ja Groningen kreeg ook kansen op de counter door die voorsprong

12 februari 2014 om 22:00

ik wil echt niet lullig zijn ofzo, of een wellis nietis achtige discussie aan gaan. maar die bal was echt dik over de lijn. zoek anders even de beelden op. heb je fox? want dan moet je het doelpunt er bijpakken en de camera op de 16 meter lijn. Is van af die positie goed te zien.

12 februari 2014 om 22:04

nee de bal moet volledig over de lijn zijn

12 februari 2014 om 22:37

Bal was echt over de lijn. Anders zeg ik ff hans anders

12 februari 2014 om 21:53

De bal was gewoon over de lijn hoor, overduidelijk te zien.

13 februari 2014 om 01:14

Misschien zat die bal erin maar uit de camera beelden kon ik dat niet opmaken. Ik vond het knap dat de verslaggever dit wel kon.

Ik vond en vind Kostic zo goed. Wat een lekkere speler is dat zeg, ik hoop dat Ajax hem haalt volgend seizoen en die middenvelder van Heerenveen Zyiech. Echt een verradelijk spelertje die Kostic. Topper.

12 februari 2014 om 21:52

Tegen Bengtsson, Bjelland, Schilder en Martina lijk je al snel een erg goede speler.

12 februari 2014 om 21:54

Speelt het hele seizoen al goed.

12 februari 2014 om 22:10

We hebben voor links al Fischer en Kishna en op het middenveld is Ziyech helemaal niet nodig met jongens als Klaassen, Serero en Duarte. Misschien is De Jong er ook nog wel, want met zo'n seizoen zal de interesse eerder afnemen dan toenemen.

12 februari 2014 om 22:58

Siem de Jong wilde afgelopen zomer al weg en mag deze zomer ook weg van Ajax. Serero is niet goed genoeg en Duarte vind ik wel goed maar je bent Ajax dus je kan niet je neus ophalen voor dit spelers vind ik.

12 februari 2014 om 23:16

Siem de Jong wilde juist niet afgelopen zomer weg. Waarom zou hij anders zo vroeg aangeven sowieso nog een jaar bij Ajax te blijven? Verder is Ziyech echt nog niet verder dan Duarte of Serero hoor.. Wacht maar tot zo'n speler naar Ajax gaat, want dan pas zie je dat zo'n jongen ook gewoon een aanpassingsperiode nodig heeft...

12 februari 2014 om 22:11

ik hoop en denk dat ziyech naar rotterdam zuid komt. hopelijk transfervrij. En als van geel goed kijkt kan kostic een mooie vervanger zijn van schaken.

12 februari 2014 om 22:28

Beide verschrikkelijke goede voetballers. Nadeel van Feyenoord is, dat ze afhankelijk zijn wat andere clubs doen. Wat gaat Ajax zo doen, bedoel Zyiech zal eerder voor CL voetbal kiezen dan EL toch.

12 februari 2014 om 22:59

Moeten we wel CL halen
Hoop dat Ajax zondag weer eens lekker gaat voetballen en met 4-0 gaat winnen, is goed voor het zelfvertrouwen.

even on, doelpunt was het zeker, bal was ruim in zijn geheel over de lijn.

Kijk even naar de ranglijst, stevig op de tweede plek met 44 punten

13 februari 2014 om 12:39

Stevig? Je staat 1 punt voor op de nummer 3 en nummer 4.
De kans is behoorlijk aanwezig dat je na dit weekend gewoon 4e staat.

Slechte wedstrijd, Twente komt hier goed weg. Koppers maakte een paar domme fouten en Mokhtar had er ook wel 3 mogen maken, tegen Vitesse moet het echt beter.

12 februari 2014 om 22:10

Munsterman hield de twente fans met succes voor de gek door te zeggen dat er geen plaats was voor Ruiz , want anders moest tadic er uit. haha. Mohtar er uit, ruiz er in en je was zo goed als kampioen geworden.

13 februari 2014 om 11:06

Ja want Ruiz doet het bij PSV ook zo goed....

manmanman... doe niet zo kortzichtig!!het terughalen van spelers is nog nooit een succes geworden, waarom zou dat in het geval van Ruiz anders gegaan zijn?

13 februari 2014 om 15:44

PSV wint ineens van Twente idd, De klasse druipt er gewoon van af hoor. Wat een rust en overzicht. Hij is alleen door een botsing geblesseerd geraakt, daarom nog niet helemaal goed ingespeeld, maar wat had die voor een waarde kunnen zijn voor twente dit seizoen.
En nooit een succes?! Wat een kortzichtige dooddoener. Hoe kom je daar nu bij (cocu, rijkaard, boschker etc etc). Daarnaast ruiz is 27 en zeer goed en de ED is op zijn lijf geschreven.

Haha ik zei het toch. Twente gaat nog niet eens europees voetbal halen. Deze wedstrijd was enorm slecht en zo zal twente geen europees voetbal halen. Gewoon weer een 6de plek voor dit fc twente. En ajax zal er weer met de schaal vandoor gaan

12 februari 2014 om 21:49

Op basis van deze wedstrijd concludeer je dat.

12 februari 2014 om 21:57

Nee hoor ik zeg dit al een paar weken lang

12 februari 2014 om 22:07

1 slechte wedstrijd en deze types komen ook weer onder hun steen vandaan

12 februari 2014 om 22:09

Haha lachwekkend jouw reactie. Ik zeg dit gewoon al een paar weken

12 februari 2014 om 22:41

De 2e plaats geeft gewoon recht op voorronde Champions League hoor, dus ik weet niet wat je te zeiken hebt?

12 februari 2014 om 22:51

Wat ik te zeiken heb? Dat heb ik toch gezegd? Twente gaat afzakken naar de zesde plek door het slechtse spel

12 februari 2014 om 22:51

En dus geen europees voetbal

12 februari 2014 om 23:03

Als je 6e staat heb je ook nog kans op Europees voetbal, namelijk via de play-offs .

12 februari 2014 om 23:04

Geef anders even de uitslagen voor dit weekend door
Aangezien jij toch zo n kenner bent

12 februari 2014 om 23:14

Slechte spel?
Ik heb eens even de reacties van jou bekeken
Twente speelt het hele seizoen al het aantrekkelijkste voetbal
Dus ten eerste: je hebt niet veel wedstrijden van de Tukkers gezien
En ten tweede als je had gezegt dat ze tegen Psv en Groningen slecht speelden, had je gelijk gekregen
En ten derde als ik zie dat je reacties beginnen met haha, dan weet ik al genoeg
Zulke reacties zijn helaas totaal niet serieus te nemen
Verder is het mooi meegenomen dat de de selectie van de Tukkers zo lekker mee doet
Vooraf gaf er niemand 1 cent voor de kansen van deze selectie
Dus snap niet dat je in talrijke reacties kenbaar wil maken dat Twente geen Europees voetbal haalt, en op de zesde plek zal eindigen

13 februari 2014 om 00:00

Welke wedstrijden wil je weten?

13 februari 2014 om 00:07

Haha... ten eerste heb ik waarschijnlijk meer wedstrijden van fctwente gezien dan jij. En ten tweede vind ik dat het spel van twente de laatste paar wedstrijden wegzakt en daarom zeg ik nu (en dat heb ik al eerder gezegd) dat twente geen europees voetbal haalt. Je hoeft me niet te geloven wat veel mensen ook niet gaan doen heb ik het idee, maar die zullen nog raar op kijken als ze zien dat ik gelijk krijg.

13 februari 2014 om 00:52

Nee, want Ajax maakt zo'n lekker sterke indruk de afgelopen weken. De titelstrijd is in dat opzicht alles behalve beslist. Daar komt nog is bij dat je nu gewoon complete onzin verklaart door eerst te beweren dat Twente de afgelopen weken minder speelt om vervolgens te stellen dat je voor deze mindere vertoningen ons al wist te vertellen dat Twente 6e zou gaan eindigen. Kon ik dat maar, zou me een hoop onnodige spanning besparen.

13 februari 2014 om 01:20

Als Ajax een uitglijder zou maken tegen Heereveen dan maken Vitesse en Feyenoord zelfs ook weer kans op de titel net als Twente, dus alles kan nog steeds in principe.

13 februari 2014 om 11:08

Neymarcelo * 8 februari 2014 om 12:46
Ik denk dat het de komende vier wedstrijden al beslist word. Als fc twente alle 4 wint worden ze denk ik kampioen, maar als ze hierin punten verspelen denk ik dat ajax aan de haal gaat met het kampioenschap

Hoezo roep je dat al een paar weken?

Jammer dat Ajax door de matige vorm niet het gat heeft kunnen slaan waarover de Boer het had, maar gelukkig valt de schade mee.

Het begint weer een beetje op het begin van het seizoen te lijken. Geen van de kampioenskandiaten weet een constant niveau vast te houden.

12 februari 2014 om 21:54

@ nr1ajaxnr

Door matige vorm? Ja vorm is matig, maar het is vooral een gebrek aan kwaliteit (geldt dus ook voor Twente nu). Ajax heeft niet een selectie waarmee ze gemakkelijk 10 wedstrijden voor het einde kampioen zijn. Het zal tot de laatste paar wedstrijden spannend blijven. Er zit namelijk niet zo veel verschil tussen de selecties van de verschillende clubs bovenin. Niettemin weten we dat Twente nog een aantal lastige wedstrijden krijgt en dat Ajax ieder punt dat ze uit kunnen lopen aan moeten grijpen. Ajax krijgt het namelijk nog lastig genoeg met o.a. wedstrijden tegen Feyenoord uit en Vitesse uit.

"maar de talentvolle spits liet een honderdprocentkans liggen." is er een stapje hoger dan kans? want dit was een zo goed als doelpunt eigenlijk, kwam twente erg goed weg.

En zoals we wel bij meer clubs in Nederland zien, zien we twente de bovenliggende partij zijn maar de grootste kansen juist tegen krijgen. waar zou dit toch aan liggen? als je domineert zoals ajax en twente dan hoor je toch niet zo kwetsbaar achterin te zijn?

maarja chapeau groningen jullie wisten goed met het balbezit om te gaan en vooral kostic die is goed zeg! heerlijke speler!

Vooraf voor 1 punt getekend maar nu toch wel teleurgesteld...wat een kansen Ik denk dat er maar 1 club blij is vanavond en dat zijn niet Grunn en twente. Balen .
Maar in ieder geval geen nieuwe afgang.

Gvd, mag niet vloeken hier. Dus zo maar. Hoe maak je ajax kampioen. Door punten te laten liggen in Groningen. Wat een verdediging, om over de aanval maar niet te spreken. Met een goede spits die goals maakt, hadden we allang bovenaan gestaan.

Natuurlijk was dit niet een terechte uitslag. Twente was duidelijk vele malen beter. Je moet soms ook een beetje geluk hebben als er een muur moet worden geslecht.

We heeft Groningen reuze kansen gehad natuurlijk, maar die kwamen toch telkens uit het niets. Ze hadden niets in te brengen,behalve een paar bevliegingen van die links buiten.

Twente zal wel wat scherper moeten zijn de volgende twee wedstrijden....

Kwa spel was Twente de betere, kwa kansen had Groningen met 4-2 a 5-2 van het veld moeten gaan.

Ajax wordt kampioen zonder te spelen. Tegen Vitesse winnen ze ook niet als ze beginnen met spelers als bijv. Mokthar.

12 februari 2014 om 23:06

Ajax laat ook punten liggen tegen PEC en Utrecht.

13 februari 2014 om 01:24

Wat bedoel je? Als Vitesse wint tegen Twente wordt Vitesse misschien nog kampioen want Ajax kan ook nog punten laten liggen net als Twente. Er is nog nooit een team kampioen geworden zonder te spelen.

Jammer, er had net als tegen Ajax veel meer ingezeten. Misschien komende zomer maar op zoek naar een nieuwe spits die wel meer dan vijftien goals in een seizoen kan scoren.

Kostic speelde wederom een zeer goede wedstrijd, kan echt van hem genieten. Hateboer vond ik de laatste drie wedstrijden ook goed spelen, hopen dat hij dit vol kan houden. Burnet is echt een verademing vergeleken met Wijnaldum. En wat heb ik me vergist in Botteghin zeg. Vond hem in het begin van het seizoen maar niks, maar speelt wedstrijd na wedstrijd ijzersterk.

Twente is dus ook niet zo stabiel als sommigen je willen doen geloven.

Groningen had kans op meer. Er zit nu eenmaal niet zo veel verschil tussen de ploegen bovenin. Dat blijkt ook uit de stand. Niettemin is dit puntverlies voor alle concurrenten van Twente een leuk gegeven.

Wat een onbenullen op de bank bij twente. Hoevaak moet mokthar nog dramatisch spelen voordat eghan erin komt?? Waarom zien schreuder en jansen niet dat tadic op links veel beter functioneert.. zucht.. gelijkspelletje denk ik terecht, groningen liet grote kansen liggen.

Altijd mooi om te zien, de hele wedstrijd een moeilijk kijkend gefrustreerd mannetje die aan de lijn staat te springen. En dan bij interview na de wedstrijd staat er een hele vriendelijke man die het woord doet...

Ajax is er ook nog niet. Kennen we nog niet de wisselvalligheid van de clubs in Nederland? De verschillen zijn echt niet zo groot. Ajax kan zomaar punten gaan verspelen tegen Heerenveen en az. Wanneer Ajax Europees weer actief zal zijn (minimaal twee wedstrijden) zullen de spelers ook weer de druk voelen.

Als Ajacied ben ik blij met de voorsprong, maar echt niks is nog zeker. Toch blijft wel de vraag of een van de clubs die Ajax op de hielen zitten echt een goede reeks kunnen neerzetten? Als Feyenoord bijvoorbeeld eerst van Ajax thuis zou winnen om daarna weer punten te verspelen tegen een laagvlieger zal de ploeg van Ronald Koeman geen kampioen worden. Kan Vitesse een team worden? Willen ze bij Twente nu eens echt gaan uitstralen dat ze kampioen willen worden?

Al met al veel vragen en zeer weinig antwoorden.

Wat een zwakke wedstrijd. Twente in een veel te laag tempo. Ook word ik gek van Rosales. Hou gewoon je mond en zet die frustratie om in kracht om er nog wat van te maken. Mokhtar loopt rond alsof hij Cristiano is en onze aanvoerder laat weer een steek vallen. Begin aub volgende wedstrijd met de spelers op de juiste positie te zetten. Tadic op 10 was een leuk idee, maar stop daar nu maar een keertje mee. Hoort gewoon vanaf de flank te komen en de voorzet te verzorgen. Eghan op het middenveld erbij en Mokhtar eruit. Koppers en Schilder beide even slecht.. Daar moet toch echt een versterking komen volgend seizoen.

12 februari 2014 om 22:03

Spijker op zijn kop! Misschien martina als linksback?

12 februari 2014 om 22:12

Kan een optie zijn, maar gaan ze natuurlijk nooit doen. Maar het is toch wel duidelijk nu dat zowel Schilder als Koppers van een te laag niveau zijn. Schilder is gewoon echt veel te traag en Koppers is blind. Misschien zelfs het moment om een jongen als Engberink de kans te geven.

12 februari 2014 om 22:14

Tuurlijk niet. Martina is stijf rechts, die moet gewoon rechter centrale verdediger op rechtsback spelen en daar hebben we gewoon prima mensen staan.

12 februari 2014 om 22:09

Beter kun je het niet verwoorden!!! Man man koppers en schilder beide onder het niveau.

Groningen heeft helemaal geen punten afgesnoept,vond Groningen gewoon beter,en Twente mag blij zijn met een punt.

12 februari 2014 om 22:03

Groningen was niet beter. De betere kansen, dat wel.

Zo slecht vond ik Twente niet hoor. Speelden bij vlagen best prima veldspel. Jammer voor hun dat de focus achterin af en toe kwijt was, maar ze verdienden qua spel meer dan Groningen.

12 februari 2014 om 23:05

Qua voetbalspel verdienden ze meer dan Groningen..
Qua kansen verdiende Groningen meer dan Twente.

Wat is castaignos toch een waardeloze spits

13 februari 2014 om 08:18

Prima assist bij de 1-1 gemist?

Serieus wat een wedstrijd, Twente meer in balbezit maar groningen met de echte kansen... En wanneer laten ze die Mokhtar is op de bank beginnen en zetten ze Eghan er eens in... Wat was hij een drama

Mensen, die zeuren over het veld vinden overdekt schaatsen vast ook leuk

Twente begon met een totaal verkeerde instelling en opstelling aan de wedstrijd. Tadic op 10 is werkelijk een ramp. Alle snelheid wat er normaal in het spel zit van Twente word hierdoor eruit gehaald, omdat alles via Tadic moet gaan lopen, terwijl normaal Guttierez bepaalt wat er op het middenveld gebeurd. Het hele seizoen heeft Tadic niet op 10 gevoetbald maar op de linksbuitenpositie. Wat Schreuder en Jansen bezielt om het elftal te veranderen weet niemand, maar het werkt niet zo (verlies Psv, dit gelijke spel). Mokthar is echt te ligt voor de top van Nederland, dit bewijst hij elke wedstrijd weer. Doet me denken aan Joshua John. Waarom onze trainers dit niet zien is mij een raadsel, maar wanneer ze hier mee door gaan gaat het de verkeerde kant op. Dit is dezelfde streek die ze vorig jaar en het jaar daarvoor hebben uitgehaald (misschien in mindere mate), waardoor we 2x achter elkaar 6de zijn geeindigd.

Eerste helft was het begin voor Groningen, zowel in spel als in kansen. Waardoor Groningen ook meteen op voorsprong komt, doordat onze verdediging weer eens staat te schutteren. Ook dit is iets van de laatste tijd en heeft waarschijnlijk ook te maken met dat het middenveld niet goed staat. Na een kwartier had Twente het beste van het spel en kreeg ook 1/2 ontzettend grote kansen via Mokthar, die deze niet afmaakte. Ondanks dat Twente het beste van het spel had, was het niet om aan te gluren. Mokthar had al in minuut 20 gewisseld moeten worden door Schreuder en Co, dat ze dit niet doen is gewoon laf.

2de helft hebben we ook het beste van het spel, Groningen duidelijk de beste kansen. Schreuder of 1 van zijn assistenten had ingelogd en waarschijnlijk 1 van mijn woedende reacties gelezen en dachten mmh die heeft er vast wel wat verstand van. Nou mokthar eruit Borven erin. Borven een lange kopsterke spits, met castaignos ernaast. Dank denk je vast, nou daar gaan wel een paar voorzetten komen. Maar wat gebeurd er dan? Tadic gaat met zijn linker poot op rechts spelen en Promes met zijn rechter op links. Waardoor er nog helemaal niet gecreëerd word. Twente had in een fase duidelijk de overhand en wou doordrukken, waar Groningen goed op anticipeerde met de invalbeurt van Zivkovic. Met zijn snelheid en de traagheid van onze verdedigers lag het achterin bij ons weer helemaal open. Waarna Schreuder en Co radeloos weer op voetbalzone inlogde om mijn reactie te lezen waarin ik aanbeval om Martina te brengen. 5 minuten later kwam Martina er dan in en was ook dit probleem opgelost, alleen vergaten ze om Tadic van die rechter kant af te halen en op links te zetten waardoor er veelte weinig gecreëerd werd. Door een goede actie van Castaignos die een assist gaf op Tadic die per ongelijk in het midden liep werd het nog 1-1. Daarna kwam Twente nog een paar keer goed weg en mag het blij zijn met een 1-1.

Positief:
- Marsman
Heeft ons er een paar keer goed doorheen geholpen.
- Castaignos
Gaf een mooie assist en werkte weer hard

Negatief:
- Schreuder & Jansen
Weer een tactisch verkeerde opstelling waardoor we weer in de problemen komen en punten
verspelen.
- Schreuder & Jansen
Wisselden veelte laat en liet Tadic en Promes op de verkeerde flank staan.
- Mokthar
Speelde ontzettend slecht

Twente moet gewoon weer terug naar waar ze 2 weken geleden mee bezig waren. Het is een druk programma dat snap ik, maar hou dan in ieder geval dezelfde tactiek.


feyenoord haal aub kostic en ziyech volgende zomer

12 februari 2014 om 22:15

En met wel geld wil Feyenoord dat gaan doen?

12 februari 2014 om 22:18

Je weet dat Boetius daar loopt bij jullie toch? En zoals we vandaag hebben gezien moet Feyenoord dan wel weer een kopsterke spits hebben, want Pelle zal waarschijnlijk vertrekken..

12 februari 2014 om 23:05

Je weet dat boetius eigenlijk rechtsbuiten is he dus kan gewoon

12 februari 2014 om 23:18

Ja, dat weet ik, maar hij doet het geweldig als linksbuiten. Ik zie geen enkele reden om hem daar weg te halen.

@deveste

Al met al.. Twente is gewoon Nep.

Damn, Twente domineerde anders.

Mij verbaasde de wissels bij Twente. De spelers die spelen in de eerste divisie mogen in hetzelfe weekend niet uitkomen in de Eredvisie.

In het weekend dat Groningen Twente werd afgelast speelde Jong Fc Twente op maandag tegen Mvv, in die wedstrijd speelde Bovren en Martia voor Jong FC Twente en nu vallen ze in bij het 1e.
Verwacht van de Knvb een duidelijke uitleg waarom in dit geval de spelers wel speelgerechtigd zijn voor het 1e. Voor mijn gevoel riekt dit naar competitievervalsing.

Hansie Hateboer! Prima speler voor ons. Ik was aangenaam verrast vanavond. Twente was helemaal niet best, jammer dat wij daar niet van konden profiteren. Zivkovic had die kans echt moeten afmaken..

Er staat een fout in: In de laatste alinea staat er dat Kostic een paar man passeerde en Zivkovic in scoringskans bracht, maar dat hoort Chery te zijn. Zivkovic kreeg ook ren grote kans maar dat was van een andere aanval... Waarschijnlijk hebben ze twee aanvallen door elkaar gehaald ofzo

On topic: Twente had geluk met dat punt, ze hadden wel het betere veldspel maar zonder kansen en doelpunten heb je niks. Groningen had tal van kansen en had dit gewoon moeten winnen.

Twente had wel genoeg balbezit
Maar op dit veld combineren lukt niet
Mokhtar mist drie dikke kansen dat kan niet
Veldoverwicht voor Twente maar Groningen kreeg nog de beste kansen

Ik word zo moe van dat energie besparen van Twente, altijd dat rustig aan beginnen
Heb nu al zo vaak gezien dat ze eerst op achterstand komen
Dan moet het op het eind weer rechtgezet worden, dat kost een keer punten omdat het niet altijd lukt.
Zonde en onnodig.
Ach ja zo gaat het al jaren, speel toch eens vanaf begin een hoog tempo

Elke lange bal van groningen van achteruit, was voor Twente. Dit is in bijna alle wedstrijden de laatste tijd zo bij Fcg. Geen wonder dat je amper aan de bal komt om te gaan voetballen.

Dit leidt tot weinig balbezit en nog minder druk, opbouw en kansen. We worden daardoor gedwongen om achteruit te spelen en kunnen niet het gewenste "dominante" spel spelen wat de TS wil.

Zijn onze middenvelders te klein of zo?

12 februari 2014 om 22:50

Hiariej haalt de gemiddelde lengte in ieder geval mooi omlaag.

Ontzettend fijn jongens uit Grunn, bedankt! Ik ga mn plekkie op dat klote P1 alvast reserveren.

Met de nederlaag tegen PSV had ik vrede, omdatik vond dat twente daar inzet toonde maar vanavond had ik weer het gevoel dat het niet voluit ging. En Men zegt dattwente het beste positiesel speelt. Prima, maar ik vind he niet om an te gluren! Het is zooo voospelbaar. Ze moeten een abonnement op de Libelle nmen, misshien dat ze dan eensandere breipatronen kunnen aanleren.

12 februari 2014 om 22:47

Het ligt vooral aan dat niet voluit gaan
Heanig an jongs zaterdag weer een potje
Energie gespaard, maar daar krijg je geen punten voor et

Wat is Kostic Een baas zeg!
Helaas kan grunn de bal verder weinig in de ploeg houden. Lijkt of er een bepaalde angst in de ploeg zit

12 februari 2014 om 23:39

Je hebt gelijk hoor. Het vertrouwen is gewoon heel laag op dit moment. Na nederlagen tegen Ajax, AZ en vooral Heerenveen heeft de ploeg een tik gehad. Daarom ben ik ook extra blij met een punt tegen Twente. Hopelijk kan het team hier vertrouwen uit halen zodat we komende zondag tegen de Eagles weer een beter niveau halen. Het niveau wat we zagen in het begin van dit seizoen.

13 februari 2014 om 09:06

De eerste helft kwamen we maar moeizaam van de goal af. Vond de tweede helft al een stuk beter, en hier kreeg het spel ook weer een beetje de vorm van eerder dit seizoen. Het kan nog beter, maar ik heb zeker een leuke wedstrijd gezien.

Castaignos!!! Wat een drama spits. Twente onwaardig!

Bah... Witte muur/counterclubje heeft geluk dat die tactiek lukte...

13 februari 2014 om 00:42

Geluk dat de tactiek werkte ? beetje tegenstrijdig, want tactiek is op voorhand beslissingen nemen over de strategie om zodoende het resultaat ten goede te komen. Ik zie eerlijk gezegd weinig elementen van geluk hierin.

Groningen heeft niet het materiaal om clubs als Ajax en Twente te bestrijden door ze vast te zetten en onder druk te zetten. Je zag dat ook vandaag een flink aantal keren in de opbouw van achteruit dat ze daar wel proberen aan te werken, maar het elftal daartoe simpelweg niet in staat is. Tegelijk heb je met spelers als Kostic, Kirm, Zivkovic en Chery wel heel goed materiaal in de omschakeling. Van Looi is zich bewust van de kwaliteiten en beperkingen van zijn ploeg geweest en heeft zijn tactiek daarop gebaseerd.

Dat de tactiek van Groningen goed heeft gewerkt blijkt uit meer als het resultaat. Achterin werd er niet veel weggeven, Twente creëerde niet veel kansen. Alles ging eigenlijk over Tadic en daar wist Groningen een redelijk antwoord op te formuleren. In de omschakeling liet Groningen nogmaals pijnlijk zien dat het niveau van de achterhoede van Twente niet bijzonder hoog is. Louter dankzij de afwerking van Groningen heeft Twente een punt over gehouden aan de avond. Tactisch heeft Groningen vandaag Twente afgetroefd.

Ik ben benieuwd hoe Twente hiermee omgaat, slechts 2 rustdagen en dan staat de topper tegen Vitesse op het programma.

13 februari 2014 om 09:03

Moeten we dan open huis gaan houden tegen Twente en andere topclubs in NL? Voetballend kan Groningen dat niveau niet aan, dat kon je goed zien. De omschakeling daarentegen leidde vrij vaak tot gevaar. Twente mag niet klagen dat Groningen niet 3/4 gescoord heeft want de kansen waren daar echt wel voor.

Ben vanavond bij de wedstrijd geweest vanuit Enschede. Ik vind deze uitslag terecht en jammerlijk. Waar ik me enorm aan erger, en dat zag je goed terug in de wedstrijd vandaag, is dat Bengtsson gutierrez niet vaker inspeelt. Hij staat zo enorm vaak vrij en dan overdrijf Ik nog niet eens. Het lijkt wel alsof er angst is vanuit het centrum om gutierrez in te spelen. Want we weten allemaal dat dit naast tadic de meest brengende/kundige speler is. Daarnaast speelden ebicilio, promes, castaignos en mokhtar helaas ver onder de maat.

Denk dat je ook kunt stellen dat Twente ons punten heeft afgesnoept. Het veldspel van de Tukkers was beter, maar qua kansen had er nog wel veel meer ingezeten. Een 4-2 eindstand was niet raar geweest gezien de kansenverhouding. Maar had je me vantevoren gevraagd had ik hier zeker voor getekend. Trots op deze spelers dat ze zich zo hebben herpakt! En in godsnaam, laat die Adorjan staan, geen Kirm. Burnet verraste me trouwens ook. Speelde een erg sterke wedstrijd.

Ik hoor niemand over Bothegin. Die gast speelt erg goed. Knap van die jonge gasten zoals Hateboer en Van Nieff. Maar wat een kansen laat Groningen liggen..volgens mij is dit juist het grote probleem. Groningen speelde wel erg ver terug en alles leunde op de verdediging.

Idd, Twente speelde zeker gedreven en had gezien het vertoonde spel wellicht een overwinning verdiend, echter Groningen had absoluut de beste kansen zonder groots of bijzonder goed te voetballen. Het was van Groningen kant acceptabel en vanuit Twente kant ietwat ondermaats misschien. Twente is een goed voetballende ploeg die even wat geluk mist (net als Groningen trouwens) en dat Groningen achteruit liep (moest) is een feit die de ploeg werd opgedrongen door Twente (4 spitsen). Dat het spel wat slordig werd is weer een gegeven en dat komt omdat Groningen wat zelfvertrouwen mistte. Ze hebben echter zoals het kopje al zegt, karakter getoond en een prima punt uit de krachtmeting overgehouden die voor beide kanten anders had kunnen verlopen. Mbt Zivkovic, tja, op dit moment is het gewoon een beperkte speler die nodig eens wat echte karakter moet gaan tonen ipv op zijn (aanwezige) talent te leunen. Hopelijk krijgt hij wat meer speeltijd en bekijkt hij enkele video's van superspitsen (v. Basten bijv.)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren