Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mancini schuldbewust: ‘Ja, de miljonairs hebben van de tieners verloren’

Laatste update:

Manchester City staat op de rand van uitschakeling in de Champions League. De miljoenenploeg van manager Roberto Mancini kreeg woensdag met 3-1 klop van Ajax en het gaat nog een hels karwei worden om Borussia Dortmund en Real Madrid te achterhalen. Mancini trekt na afloop van het duel in Amsterdam het boetekleed aan. “Het is mijn fout, ik heb mijn ploeg kennelijk niet goed op Ajax voorbereid.”

/

“Zij waren gewoon beter, ze hebben ontzettend goed gespeeld”, tekent persbureau ANP op uit de mond van de coach. “We maakten onnodige fouten. We speelden niet goed, maar kregen wel kansen. Of de miljonairs van de tieners hebben verloren? Ja, dat mag je best schrijven. Ik heb daar geen probleem mee. Ajax heeft een jonge ploeg. Maar die spelers kunnen echt wel voetballen. Dat hebben ze laten zien. Ze speelden af en toe geweldig.”

“Maar uiteindelijk is het allemaal mijn fout”, herhaalt Mancini. “Of ik een idee heb waarom Joleon Lescott niet mee sprong met Niklas Moisander? Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik was vergeten te zeggen dat hij mee moest springen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een flut trainer, totaal geen visie in het spel van City. Al had ie nog 3 wereldspitsen, als je geen aanvoer hebt vanuit het middenveld, wat heb je er dan aan? Met spelers zoals Nasri, Silva, Aguero, Dzeko, Tevez moet je toch een voetballend team kunnen maken denk ik. Vooral Nasri, Silva en Dzeko hebben bij hun vorige clubs zo geleerd om te voetballen en dan is het doodzonde dat je bij Mancini terecht komt.

25 oktober 2012 om 00:10

Ik denk dat je dit baseert op deze wedstrijd want onthoudt wel dat hij inmiddels een aardige lijst aan prijzen en trofeeën heeft binnen gesleept. 'flut trainer' is onterecht maar dat er vandaag geen visie in het spel van City zat geef ik je gelijk in

25 oktober 2012 om 00:16

Nee hoor, ik volg City al heel lang, ik woon ook in Engeland. Het voetbal van City is niet om aan te zien en deze man speelt echt anti voetbal. Hij wordt altijd gered door individuele klasse van enkele spelers, zoals afgelopen weeken tegen WBA door Dzeko.

25 oktober 2012 om 00:44

Haha echt he, deze gozer is de weg helemaal kwijt. Komt hij aanzetten met zijn 3-5-2 systeem, past totaal niet bij spelers. Toch blijft hij het proberen. Ook vind ik dat hij zo ontzettend vaak spelers op verkeerde positief zet. Tactisch ook niet sterk...

25 oktober 2012 om 01:05

Niet gebaseerd op deze wedstrijd hij heeft gelijk, ik volg de City iedere weekend en Mancini is een tactische nietsnut... Met zo een selectie kan ik ook kampioen van Engeland worden.

25 oktober 2012 om 08:10

Dat is Mancini ook gelukt dat kampioen worden volgens mij .

Maar Ajax was in fases gewoon veel beter dan dit team vooral door het positie spel en dan zie je dat bij de tegenstander te veel individuen rond lopen en niet voor elkaar willen werken.

25 oktober 2012 om 08:38

Als je City volgt weet je dus ook dat Silva geblesseerd was.

25 oktober 2012 om 09:19

Idd, waarom kom je met een systeem 3-5-2? En in mijn ogen leek het in sommige gevallen zelfs 3-6-1, want dan zakte Aguero of Dzeko helemaal aan de zijkant in. Slaat nergens op dit. Dit verlies kan je idd alleen maar aan Mancini verwijten. Met alle respect voor Ajax, want ze hebben ge-wel-dig gespeeld maar als je de kampioen van Engeland bent moet je de top van Nederland toch echt wel kunnen verslaan! Ze speelden met Yaya en Barry als verdedigende middenvelders. Tegen een United of Real, ok. Maar je gaat toch niet tegen een Ajax met 2 verdedigende middenvelders spelen. Mancini heeft idd al wel wat gewonnen met City, maar als hier een trainer als Guardiola, Mourinho of Furgie zat, dan was City nu gewoon wereldtop geweest heb ik het gevoel.

25 oktober 2012 om 11:00

@inbouwkast

Los van mijn mening m.b.t. Mancini, kan ik wel zeggen dat zijn titels met Inter erg betrekkelijk zijn. Juve lag op de grond, AC Milan had amper een fatsoenlijke selectie.

Je kan zelfs zeggen dat het belachelijk is, dat Mancini met zijn 3 Inter selecties zo slecht speelde in de Cham Leag. Hij had daar veel meer uit moeten halen. Al die toppers in Italie zaten daar tot zelfs bankspelers die eigenlijk naar AC of Juve of AS Roma wilden gaan (die Inter maar snel gekocht heeft zodat de concurrentie niet sterker werd, feiten overigens).

Dus ja: prijzen
Maar nee: vraag niet hoe en met welk rendement. Ik denk dat iedere trainer bij Inter toen wel kampioen was geworden.

25 oktober 2012 om 00:12

Inderdaad. Ajax was goed bezig, maar het was ook omdat City echt extreem zwak was. City moest hier gezien de stand winnen, maar in de eerste helft speelden ze helemaal niet naar voren en loerden ze op de counter. De eerste goal kwam uit het niets en gelukkig kwam Ajax voor rust terug.

Toen City achter kwam zat er ook wederom totaal geen lijn in het spel. Mancini had alles al slecht neergezet en er was totaal geen positiespel. Het was echt los zand en ze speelden met al die sterren notabene de lange bal.

Met dit materiaal zo anti voetbal spelen, ik kan het me echt niet voorstellen dat die koekenbakker daar nog zit.

25 oktober 2012 om 00:53

Roberto Mancini denkt: 'er moeten nieuwe spelers erbij komen, zo dat we nog fysiek sterker worden als team'

On: Deze trainer kunnen we toch niet meer serieus nemen. Hij heeft de beste spelers materiaal bij de hand en kan er geen elftal van maken (ofterwijl) niet eens de beste opstelling neerzetten? hoe dom ben je dan als trainer? heel dom!

Ja, als we Messi en Ronaldo hadden, waren we zeker op dit moment eerste in de poule 'schei toch uit'! Ga jij maar lekker golfen, dan het voetbal.

25 oktober 2012 om 01:08

Wat ik nog bij wil toevoegen is: Ze halen Jack Rodwell en Scott Sinclair als nieuwe spelers voor Manchester City. Eerste reactie 'leuk, Engelse spelers' maar aan de andere kant 'het zijn niet echt spelers die je team sterker maken'.

(kortom) Ze hadden afgelopen zomer op dat moment Eden Hazard (lille) en Marouane Fellaini (everton) moeten kopen, dan deze spelers.

25 oktober 2012 om 09:45

Ze hadden een trainer moeten aanstellen die voetbal brengt, niet een peoplemanager zoals Mancini. Daar is het nog veels te vroeg voor. Laat ze eerst maar eens voetballen.

25 oktober 2012 om 11:37

-

25 oktober 2012 om 07:32

helemaal mee eens,met een fatsoenlijke trainer zou City niet te stoppen zijn met de spelers die er zijn daar.

25 oktober 2012 om 08:29

chrisje040 hou alsjeblieft op met me hoor, Mancini is een prima trainer. Kijk gister naar Barcelona en Man Utd die de grootste moeite hadden met relatief kleinere clubs... Dat kan gewoon een keer gebeuren. Gister verloor real van Dortmund is dan Mourinho ook een waardeloze trainer ineens?

Die spelers van city hebben gewoon een wanprestatie geleverd en Ajax heeft goed gespeelt, dan kan je een keer verliezen.

On: Geniale opmerking dat hij niet had gezegd dat Lescot mee moest springen haha.

25 oktober 2012 om 10:56

Dortmund is geen kleine club.

25 oktober 2012 om 13:08

Degijp

Mancini heeft met Nasri, Silva, Agüero, Balotelli, Tevez, Dzeko en Milner waarschijnlijk aanvallend gezien het beste team ter wereld. In de breedte zeker, daar bokst misschien alleen real tegenop met Benzema, Ronaldo, Higuain, Di Maria, Özil, Kaka en Callejon. Echter heeft hij nog steeds geen fatsoenlijk aanvallend positiespel weten te implementeren en is veel gebaseerd op tegenhouden en de ingevingen van genieën als Silva, Touré en Agüero. Als hij het team vanaf dag een zou leren spelen zoals Ajax gisteren deed dan stond er gewoon een collectief dat elke wedstrijd kan winnen. Barça had ook de grootste moeite maar dat kwam puur omdat er een muur stond en de keeper van Celtic het geweldig deed. Barça zelf speelde wel gewoon goed en dwong de nodige kansen af. City daarentegen is zo wat weg gespeeld door Ajax en afgetroefd op simpel positiespel. Als ze iets tot stand wisten te brengen kwam dit uit puur opportunisme of een fout van Ajax. Dit gebeurt City vaker en dan kan echt niet als ze zoveel kwaliteit in je selectie hebt. Vooral na de 3-1 werd City echt heel sneu. Ze moesten nog drie doelpunten maken in een klein half uur en ze wisten gewoon niet goed hoe. Op twee kansen na kon Ajax heel simpel overeind blijven tegen het City dat simpelweg geen systeem heeft om naar voren te voetballen en het initiatief te nemen. Daarom was het een beetje wachten, heen en weer spelen en het maar met de lange bal proberen. Dat terwijl er een paar van de beste spelers ter wereld op het veld staan, die bovendien ook al tijden samen spelen. Als je met dit materiaal geen fatsoenlijke aanval kunt opzetten tegen een ploeg uit de Eredivisie dan heb je mijns inziens vooralsnog tekort geschoten in het implementeren van patronen, strategieën en positiespel. Een Wenger, Pellegrini, Guardiola of misschien zelfs F. de Boer had hier allang een bizarre machine van gemaakt.

25 oktober 2012 om 18:34

@ De Gijp

Dat City goede spelers heeft mag duidelijk zijn. Dat ze een hele grote selectie hebben ook. Maar dat ze aanvallend gezien het beste team ter wereld hebben is gewoon niet waar. Zowel Madrid en Barcelona zijn aanvallend veel sterker. Leg de spelers eens naast elkaar: Silva en wellicht Aguero zouden mee komen op dat niveau. Maar de overige spelers die jij noemt zijn goed, maar absoluut niet van het niveau van de toppers daar. Balotelli, Dzeko en Tevez zijn aardige spitsen maar niet beter dan Villa of Benzema of Higuain. Nasri en Milner stellen werkelijk waar niks voor als je die vergelijkt met de aanvallende middenvelders Xavi/iniesta en Ozil/modric/kaka. En ondanks dat ik Silva en Aguero heel goed vind leggen die het altijd af tegen de allerbesten van de wereld Messi en Ronaldo.

Buiten dat heb je gelijk over Mancini. Maar geldt dit niet voor veel teams met te veel geld? Ook het spel van bijvoorbeeld Chelsea hangt meer met toevalligheden aan elkaar dan een doordachte spelopvatting. In veel gevallen is dit ook niet nodig omdat de spelers over zoveel individuele klasse bezitten dat ze toch wel winnen. Echter komt er een tegenstander met individueel gelijke kwaliteiten en een betere spelopvatting leggen ze het (zonder heel veel geluk) bijna altijd af. In het geval van gisteren kan een team met minder individuele kwaliteiten, maar wel een duidelijke voetbalvisie/plan City zelfs overklassen. Dat is inderdaad een erg trieste constatering. Misschien voor de rasoptimisten wel een strohalm om te denken dat visie het nog altijd kan winnen van geld.

tja moest je ajax maar niet onderschatten en gelijk je beste spelers opstellen dit krijg je er van

25 oktober 2012 om 00:06

Volgens mij stonden de beste spelers van City op het veld op Silva en Kolarov na, al kwam die tweede er later in.

25 oktober 2012 om 00:09

silva kwam er niet in want die is geblesseerd.
balotelli, tevez en kolarov kwamen erin maar city speelde gewoon op zijn sterkst. (ja of je moet tevez er vanaf het begin in zetten maar verder zou ik niet zo snel enkele verbeteringen kunnen bedenken hoor...)
de invalbeurt van balotelli was echt lachwekkend overigens, wat een figuur is hij toch hè.

25 oktober 2012 om 00:08

Tegen Dortmund had hij haast dezelfde opstelling alleen deed Silva toen mee. Hij weet het gewoon allemaal niet meer die Mancini.

Verdedigende trainer met geen visie.

25 oktober 2012 om 11:01

Cambuur20

1 zwaluw maakt nog geen zomer he. Ajax heeft goed gespeeld, maar nou niet zo hoog van de toren gaan blazen.

25 oktober 2012 om 12:00

Hoog van de toren blazen? Wat lul jij nu weer haha?

25 oktober 2012 om 12:06

Omdat het een beetje Ajax eigen is om nu flink te gaan lopen doen en dan zondag weer op je klote krijgen....
Dat zou een beetje zonde zijn.

25 oktober 2012 om 19:18

Was Ajax zo goed of was Man City zo slecht! ik zeg het laatste. Ajax heeft het te danken aan een zeer slecht ongemotiveerde niet willend Man City. Anders was het 0-4, 0-3 geworden en was er niks aan de hand geweest. Dus voor alle Arrogante mensen hier wees gerust a.s. weekend de vergaande klassieker word gewoon weer billen knijpen in Ajax kamp want dan speelt het wel tegen een team dat gemotiveerd is en meer voetbal inzich heeft dan wat ik vanavond gezien heb van beide teams. Succes

“Of ik een idee heb waarom Joleon Lescott niet mee sprong en Niklas Moisander? Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik had vergeten om te zeggen dat hij mee moest springen.”

Tegen zulke miljonairs zou het niet eens nodig moeten zijn om dat te zeggen, hij bedoeld het dan ook eerder cynisch denk ik.
Gewoon pure onderschatting van zowel de spelers als Mancini.
Geweldig resultaat, totaal onverwacht.

Gefeliciteerd Ajax.

25 oktober 2012 om 00:36

Inderdaad, 100% cynisch. Heel jammer. Hij zei dat alles zijn schuld was en hij was wel deels aansprakelijk maar door die laatste cynische regel kan je ook denken dat alles cynisch bedoeld was. Dus dat hij absoluut niet denkt dat het zijn schuld is.

25 oktober 2012 om 01:03

Zou je echt denken dat hij dat cynische bedoelde? haha

25 oktober 2012 om 01:57

Italiaanse humor misschien?

25 oktober 2012 om 00:07

Ik ben geen City fan en al helemaal geen Ajacied, maar wat jij zegt is je reinste onzin. Een club dat geen hecht team is, wint de Premier League niet. Hadden vandaag gewoon een off-day waar Ajax juist een goede wedstrijd had.

25 oktober 2012 om 00:11

Daar komt nog eens bij dat je jezelf af moet vragen of dat al die spelers werkelijk zo goed zijn dan iedereen roept. Er is voor iedere speler belachelijk veel geld neergeteld en ze verdienen een belachelijk salaris, echter wil dat niet meteen zeggen dat ze ook allemaal zo super zijn.

Maar ja, het blijft de kampioen van de PL! Of moeten we gaan twijfelen aan het werkelijke niveau van deze competitie? Nee, is natuurlijk onzin!

25 oktober 2012 om 09:21

@patpsv

Aguero, Tevez, Yaya Toure, Silva... Dat is gewoon absoulte wereldtop hoor. Anders moet je de wedstrijden tegen United vorig seizoen en de uitwedstrijd tegen Spurs maar een keer bekijken. Die werden helemaal scheelgetikt. Europees wil het op de 1 of andere manier nog niet. Nou moet ik zeggen dat City ook dramatisch speelde gisteravond. Ze waren Silva ontzettend aan het missen want dat is toch wel de verbindingsspeler. Toure werd aan zijn lot overgelaten. Het ergste vond ik nog dat City bij 3-1 achter gewoon de bal achterin rustig ging rondspelen.

25 oktober 2012 om 00:35

lieverd, ik heb mensen gister horen roepen dat city op een slechte dag het kinderlijke ajax in eigen huis nog zou oprollen met 4 doelpunten verschil. op zich een totaal terechte constatering gezien de kansloze verschillen in budget (non-budget en onbeperkt budget).

het o-zo-gehate ajax heeft met 7 man eigen jeugd een wereldprestatie geleverd door city te verslaan. voor de familie mansour om de hoek kwam was dit een raar statement maar inmiddels staat daar een selectie van honderden miljoenen, een team waar ondanks dat tevez en balloteli op de bank zitten een stel wereldtoppers op de mat begint tegenover een paar jonkies dat nog geen 3-1 voorsprong tegen almelo kan vasthouden. maar ajax heeft 1 troef en die heet frank. frank de boer weet wat nodig is en weet dat de ajax selectie de kwaliteit heeft om groots te spelen. hij is soms boos soms woest soms razend, maar vooral omdat zijn selectie niet laat zien wat ze kunnen. maar hij weet wat ze kunnen.

in milaan hadden we geluk in manchester hadden we geluk, overal waar we winnen hadden we geluk. vanavond had city geen reden om sterren te sparen of op halve kracht te spelen, vanavond had de tegenstander geen reden om niet geinteresseerd te zijn in het tournooi waaraan ze deelnamen. een team vol miljoenen aankopen verloor terecht van een stel tieners en dat is een overwinning voor het voetbal.

haat ajax zoveel je wilt maar als je maar een greintje respect hebt voor het voetbal en specifiek het nederlands voetbal, heb dan heel veel respect voor deze mooie prestatie want leuker wordt het niet. geloof me ik had er vanavond geen cent voor gegeven en heb er alle begrip voor en vrede mee als ajax er in een dergelijke poule roemloos uitvliegt. ik heb ruim 20 jaar een seizoenkaart voor ajax en haat psv en feyenoord grondig, maar als een van hen zo een door een golfstaat cq. olie gesponsorde club zou verslaan zou ik een klein innerlijk kreetje slaan.

hulde van rhijn, hulde eriksen, hulde frank de boer, hulde ajax. iedereen die nu nog verwijst naar geluk, gebrek aan inzicht / kwaliteit / inzet / belang bij de tegenstander ... ga jezelf eens afvragen of je ajax meer haat dan dat je van voetbal houdt.

25 oktober 2012 om 04:09

Hier ben ik het volkomen mee eens, ik hoorde ook bij de sceptisie. Ik dacht serieus dat Ajax bij een gelijkspel al een wereldprestatie zou leveren. Dit had niemand verwacht. Als je Mansour heet, stop je gelijk met het pompen van nog meer miljoenen. Weg gespeeld door een paar jonkies, die samen net zoveel internationale ervaring hebben als Tevez. Ik ben trouwens altijd blij als een Nederlandse club in Europees verband wint, dat is goed voor het Nederlandse voetbal en goed voor de ontwikkeling van jonge spelers. Nog terugkomend op de wedstrijd: het gemis van David Silva mag geenzins een reden zijn om het verlies van City te verklaren, maar ik was toch blij dat hij niet mee deed. De besluiteloosheid droop er vanaf bij City en soms zag ik ruimtes waar Silva wel raad mee wist. Ik hoop dat de return net zo'n goede wedsrijd word voor Ajax, in ieder geval met een resultaat. Want overwinteren in deze poule, is zoiets als de finale halen van de Europa League.

25 oktober 2012 om 08:06

Geweldig geschreven ik voel je emotie je had misschien wel tranen in je ogen. Alleen het is zo schandalig dat er dan nog van die mensen zijn die een duimpie naar beneden geven.

Voor dit hoor je alleen maar respect te hebben.

25 oktober 2012 om 09:23

Toen ik begon met het lezen van je wall of text had ik in eerste instantie weer zoiets van, ach... daar heb je er weer één. Je pakte me echter volledig in met "dat is een overwinning voor het voetbal". Waarvoor dank.

Puike prestatie van de Amsterdammers, chapeau.

Edit: typo.

25 oktober 2012 om 16:37

Mooie reactie!

Ik ben voor Feyenoord en heb echt niets met Ajax (understatement) maar ik zat gister te juichen op de bank. Vooral de spelopvatting, als je die vergelijkt met andere kleintjes in de CL, van Ajax is gewoon top. Lekker aanvallen en proberen te winnen ondanks het belachelijke verschil in kwaliteit.

25 oktober 2012 om 20:32

Welke 7? Ik tel er 3 (al is dat ook veel natuurlijk).
De 3: van rhijn, Vermeer en Blind.

Nou mancini ik vind dit niet geheel jou fout. bij elk puntverlies kan je wel zeggen ik had ze beter of anders moeten voorbereiden, maar vandaag heeft ajax gewoon verrast. Ik had het gevoel dat city dacht we doen het wel even, maar niets is minder waar. Ajax speelde geweldig en stijgde boven zichzelf uit.

Off: vind het wel heerlijk hoe sarcastisch die kan zijn met die laatste zin!

..... dat is nog eens een manager die voor zijn spelers op komt, maar daar trappen we natuurlijk niet in. Man C werd tot fouten gedwongen door Ajax door het snelle en agressieve afjagen van de bal. Deze tieners hebben de miljonairs zeker een poepie laten ruiken.

Mooie reactie.
Er waren zo veel mensen die hier geen vertrouwen in hadden.
Ik had niet verwacht dat Ajax zo dominant zou zijn maar ik had ze wel een kans gegeven.

“Of ik een idee heb waarom Joleon Lescott niet mee sprong en Niklas Moisander? Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik had vergeten om te zeggen dat hij mee moest springen.”

Haha een beetje cynisme naar zijn eigen ploeg?

Ajax maakte ook erg veel fouten maar deed ook veel goede dingen.

City is gewoon geen goede ploeg. 1 keer kan je wat minder spelen en verliezen oké, maar ze doen dit al 2 jaar in de Champions League.

25 oktober 2012 om 00:48

Klopt, het is gewoon geen ploeg die onder druk kan presteren, in de PL stond er vorig seizoen niet zoveel druk op ze, waardoor ze kampioen werden, in de CL wel, maar destijds nog niet in de PL, nu er in de PL ook enorm veel druk op ze gaat komen te staan, valt die hele ploeg door de mand.

Die laatste zin kan toch bijna niet serieus zijn??

25 oktober 2012 om 00:06

Volgens mij moet je het hele interview niet serieus nemen.
Op de titel na dan.

25 oktober 2012 om 00:11

Wel als je het interview gezien hebt.
Echt te bizar voor woorden wat hij daar in zeer slecht engels stond te brabbelen.

25 oktober 2012 om 11:04

Als je echt twijfelt of hij dit serieus bedoelde, zul je eens achter je oren moeten krabben denk ik...

Eerlijk en gesproken met een verantwoordelijkheid. Hij heeft gewoon gelijk. Ajax was over de hele wedstrijd gezien beter en met vlagen subliem, vooral voor een Nederlandse ploeg. Kortom, verdient en nu hopen dat Ajax deze vorm vast kan houden in de 'return'.

''maar ook dat was mijn fout. Ik had vergeten om te zeggen dat hij mee moest springen.”

Dit is wel een heel cynische opmerking van Mancini. Eigelijk zegt hij min of meer dat de spelers hem hebben laten stikken.

25 oktober 2012 om 00:10

Dat is ook gewoon. Het maakt niet uit wie hij opstelt. Manchester City heeft altijd een betere basiself dan Ajax. Deze spelers hebben gewoon gefaald niet hij. Bijna elke speler van City is beter dus hadden zij gewoon moeten winnen. Ik hoop voor City dat dit een totale off day was anders wordt het heel lastig om nog de 3e plaats te veroveren of eventueel nog voor plaats 1 of 2 spelen. Wel echt knap gedaan van Ajax!

Mancini heeft nog twee weken, en dan moet hij een overwinning brengen tegen Ajax, anders kan hij vertrekken bij Manchester City. Het verloop van zijn trainerschap bij City zal afhangen van die wedstrijd!

25 oktober 2012 om 00:07

Zou me niks verbazen als hij vannacht al zijn spullen mag komen ophalen op kantoor...

Die laatste zin is opmerkelijk te noemen. Ajax was gewoon beter dan City. City is een laffe ploeg die alleen kan counteren. Het voetbal heeft gewonnen van het geld.

Haha die laatste zin. Lekkere sneer naar Lescott..

Denk dat City Ajax gewoon te veel onderschat heeft. Als je dan tegen een Ajax speelt dat een van de sterkste wedstrijden van het seizoen speelt, kan je inderdaad zomaar verliezen..

Ik heb altijd al gezegd dat je tegen Engelse clubs best vaak kans maakt en dat je vrijwel nooit helemaal weggespeeld wordt. Dat is anders als je bijvoorbeeld tegen Real Madrid speelt. Dat is per definitie voetballes voor welke Nederlandse club dan ook..

Voor Ajax is het natuurlijk dubbel fijn dat ze wonnen, want ze hebben nu in ieder geval nog iets om voor te spelen. Dat is toch weer iets anders dan wanneer je speelt in de wetenschap dat je er toch al uit ligt, wat je ook doet..

Tja, een absoluut geweldige selectie...
Maar het is gewoon los zand... Totaal geen team.
Zonder Silva zie je gelijk dat ze een stuk minder zijn, zoals Zola al eerder zei.

Mancini heeft gewoon gefaald. Het lijkt me het beste om de eer aan zichzelf te houden en gewoon op te stappen.
Zoveel geinvesteerd, en toch zo zwak presteren.

25 oktober 2012 om 00:08

Het is niet echt in balans de selectie.
Kijk eens hoeveel aanvallers.
Maar geen echte vleugels.
Op het middenveld is er niet echt een spelmaker.

25 oktober 2012 om 00:13

Geen spelmaker? Silva?

Silva is een fantastische voetballer die kapot wordt gemaakt door Mancini. Jammer genoeg kan deze gekke italiaan doen waar die zin in heeft.

25 oktober 2012 om 00:14

Misschien kunnen ze Isco halen als spelmaker.
Is ook nog zeer jong, genoeg potentie.
Gelijk Pellegrini halen als trainer.

Nja, echte vleugel spelers hebben ze niet inderdaad.
Silva kan er eventueel uit de voeten....
Misschien een Navas ofso, alhoewel hij waarschijnlijk last zal hebben van heimwee.

25 oktober 2012 om 00:15

@kosova

Denk niet dat Mancini eeuwig het krediet zal hebben bij de sjeik.
Op een gegeven moment houd het op. Ik denk dat dit de laatste druppel zal zijn
die de emmer zal doen overlopen..

25 oktober 2012 om 00:15

Silva is er nu niet.
Dan heb je een selectie van 500 miljoen maar je kan een blessure niet opvangen.
Dan is je selectie ook niet echt in balans vind ik.

25 oktober 2012 om 00:52

@wve. we konden erop wachten. silva is er niet bij dus hebben we een excuus. zoals je zegt, een selectie van een half miljard maar we missen er eentje en het valt uit elkaar... als er een spits geblesseerd is halen we een nieuwe. zó veel spitsen dat je adebayor maar verhuurt... dat geeft wel aan dat je geen visie hebt, het gaat compleet nergens over. maar dit team werd kampioen van engeland. als zij niks voorstellen dan chelsea en manchester united ook niet. want kampioen wordt je over een heel seizoen en daar komt nauwelijks geluk bij kijken.

rene van der gijp zei dat ajax op 100 wedstrijden 97 keer van city zou verliezen. waarvan 2x gelijk. wie is er nou gek? natuurlijk zijn die gasten een kop groter, natuurlijk zijn ze individueel beter, maar de winst van ajax vanavond was zo uitzonderlijk niet want ze komen in amsterdam om in het talent en als ze dan eindelijk een keer strijd leveren dan kunnen ze het iedereen moeilijk maken, ongeacht budget.

25 oktober 2012 om 06:51

Zoals Michael van Praag al zegt.
René van de gijp is niet serieus te nemen.
Die doet aan cabaret maar praat niet over voetbal.

Dat was duidelijk te zien toen de boer er zat en hij telkens heel rustig antwoord geeft En hij er niks terug op kan zeggen.

“Of ik een idee heb waarom Joleon Lescott niet mee sprong en Niklas Moisander? Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik had vergeten om te zeggen dat hij mee moest springen.”

een charme offensief van de coach/trainer richting zijn spelers om zo enigszins steun te behouden binnen de club of zo?
of is het een cynische sneer naar de spelers en de media? (wat realistischer lijkt maar goed, ik weet niet met welke toon hij het heeft gezegd natuurlijk)
want serieus, als coach zijnde hoef je denk ik toch niet uit te leggen dat iemand mee moet springen toch? :P

25 oktober 2012 om 11:05

Dat je uberhaupt twijfelt of dit serieus is....

Klasse reactie van Mancini, het is nu eenmaal de taak van de coach om verantwoordelijkheid te nemen bij een (on)verwachte nederlaag. Zo leidt hij de aandacht van de engelse media af van zijn spelers die vandaag onder de druk bezweken zijn.

Ik heb het totale interview op sky sport gezien : echt te bizar voor woorden deze man.
Stond daar in zeer gebrekkig engels zijn spelers openlijk voor schut te zetten en zichzelf tot zondebok te benoemen.
De toon van zijn gestamel zei mij voldoende :hij legt bewust zijn nek op het schavot in mijn ogen.
Hij heeft er totaal geen trek meer in en wil nog voor de engelse winter weer terug naar italie met een ontslagpremie van een paar miljoen.

Wat een raar figuur en wat een rare ploeg .
Ik vind het echt waar drie keer niks dat hele miljonairsclubje.

'ik had vergeten om te zeggen dat hij mee moest springen'

Echt ik lach me hier kapot om. Elke voetballer weet dat je bij een corner mee moet springen. Wat een aanfluiting deze Mancini, die gaat de kerst ook zeker niet halen

25 oktober 2012 om 00:12

Dat zou wel echt wanbeleid zijn aangezien hij net z'n contract tot 2017 heeft verlengt.

25 oktober 2012 om 00:52

Dus?, die sjeik koopt gewoon even dat contract af, voor een slordige 50 miljoen, die sjeik voert al jaren wanbeleid, door spits na spits na spits te kopen.

25 oktober 2012 om 11:06

Natuurlijk hoeft hij dat niet te zeggen. Dat bedoelt hij er juist mee.

Mancini heeft nu 3 wedstrijden in de CL die alles voor hem bepalen, ik denk dat als hij de groepsfase niet doorkomt dat hij dan een andere club kan gaan zoeken. Het is een goede manager in de zin van omgaan met vedettes, maar tactisch gewoon veel en veel te zwak, en ook veel te verdedigend ingesteld.

Mancini is de enige schuldige.
Met zo'n selectie moet je veel meer doen.

25 oktober 2012 om 04:31

Ik begrijp niet waarom jij rode duimpjes krijgt, want je slaat de spijker op z'n kop.

25 oktober 2012 om 06:47

Nja, ze missen goede Wingers.
Zonder Silva zie je gelijk dat Manchester City qua spel onwijs veel inlevert.

Enorm cynische uitspraken naar zijn miljonairs toe. Er wordt steeds gezegd dat hij een makkelijke baan heeft met al die sterren, maar om ze allemaal tevreden te houden is een erg moeilijke taak. Hij heeft dat in de competitie vorig jaar goed gedaan, terwijl toen bleek dat de minst grote ster bij het begin van de competitie de sterkste man bleek: Kompany. Vandaag hebben ze Ajax duidelijk onderschat, terwijl Mancini daar duidelijk voor gewaarschuwd heeft, denk ik zo, maar als dat één keer in de ploeg zit, dan krijg je dat er slecht uit in de wedstrijd. Want eerlijk gezegd, haalde Ajax nog steeds niet het niveau dat ze kunnen halen. Er was nog steeds erg veel onnodig balverlies en als dat er niet meer is, dan kan Mancini spreken van een betere ploeg.

City heeft op papier een van de sterkste selecties. Hoe haal je het in je hoofd Nasri te laten starten? Die heeft maar 1á2 dingen goed gedaan in zijn tijd bij City. Barry en Milner? Are you kidding me? Ik weet dat Silva geblesseerd is maar die is onder Mancini niet verzekerd van een basisplaats.

Ik zou gewoon zo spelen. Dit lijkt mij de sterkste opstelling.

Hart: Lijkt me duidelijk
Maicon: aangezien ik liever Richards centraal zie, komt hij op de rechtsback positie
Kompany- Richards: Lescott is gewoon een matige verdediger die niet thuis hoort bij City
Linksback: Erg matige linksback. Aangezien Kolarov meer wordt gezien als middenvelder is hij de enigste keus.
Javi Garcia - Silva - ongelofelijk veel voetbal met deze 2 heren. Veel meer dan met Milner - Barry
Aanval - Lijkt me duidelijk.

Hart
Maicon
Richards
Kompany
Clichy
Javi Garcia
Silva
Tevez
Toure
Aguero
Dzeko/Balo
25 oktober 2012 om 00:23

Je moet Toure en Silva sowieso omwisselen, en verder speel je met 3 echte spitsen, wat ook niet kan. Je kan met city denk ik t beste zo spelen, maar dan met Nasri en Silva meer naar voren, dus in principe 4-2-2-2

Hart
Maicon
Richards
Kompany
Clichy
Silva
Javi Garcia
Toure
Nasri
Aguero
Tev/Dze/Bal
25 oktober 2012 om 00:25

Naja, City heeft geen flankspelers. Ze hadden 1 goeie en die is nu naar Sunderland ( Al speelt ie bij Sunderland wel teleurstellend) verder vind ik Nasri ongelofelijk overschat. Silva moet je inderdaad omwisselen met Toure.

Dit is wat Mancini op de offciele wedstrijd ervan zegt:

“I think that they played better than us, they played better football, it’s probably my fault because I didn’t prepare the players well for this game and I take the fault for this defeat,” Mancini said.

“I thought it would be one way but it was different. When you prepare for a game, you think it could go a certain way, but instead it was a different game.”

City heeft een andere coach nodig. Een coach die er echt een team van kan maken en zich aan kan passen aan de tegenstander op Europees niveau.

25 oktober 2012 om 00:21

Een coach die zijn tegenstander gewoon onderschat heeft dus.
Dat zegt hij eigenlijk.
Want dat mag nooit gebeuren.

25 oktober 2012 om 06:49

Nja, als je een trainer die er een team van wilt maken zul je bijvoorbeeld een
Mourinho moeten halen. Denk dat die ook wel na dit seizoen vertrekt bij Real Madrid.

Mancini heeft gelijk dat Ajax geweldig speelde, dat mag ook wel gezegd worden, net voordat ze City dat doelpunt cadeau gaven waren ze fenomenaal aan het combineren, het deed me echt een beetje aan Barcelona denken.

City heeft deze wedstrijd blijkbaar onderschat, ze dachten er met een paar counters wel te komen, maar Ajax mag je nooit zo in de wedstrijd laten komen, Mancini had zich die heroïsche wedstrijd van vorig jaar op Old Trafford moeten herinneren, toen liet United Ajax ook zodanig in hun spel komen dat ze verpletterd werden. Dan maakt het zo'n beetje niet uit wie er op het veld staat.

Echt grappig de spelers mogen hun handen wassen in onschuld .multimiljonairs die niet eens een normale aanval kunnen opzetten.alles moet uit de counter gebeuren City heeft misschien 1.5 halve kans gehad.als het meezat kon het wel 5-1 worden die kans van Sanah en nog wel een aantal kansen.
Dat flutdoelpunt van Nasi was gewoon echt lucky onverdiend en tegen alle verhoudingen in.een enorme blunder van Van Rhijn .

25 oktober 2012 om 00:32

Ligt allemaal aan de trainer.
Tactisch onbenul, die god mag bedanken dat die een Silva in de selectie heeft.

25 oktober 2012 om 00:38

De trainer kan alleen vanaf de zijkant toekijken, ik ben het met je eens dat de trainer verantwoordelijk is voor het resultaat.maar wat kan Mancini eraan doen als die spelers van City zo dramatisch spelen aanvallen en verdedigen. Natuurlijk ook voor een groot deel door het goede spel van Ajax maar toch.

25 oktober 2012 om 00:45

Ja, maar het is de trainers verantwoordelijkheid om fatsoenlijk spel in de ploeg te zetten. Iets wat Mancini niet is gelukt. Het is gewoon los zand.
Het is gewoon wachten op een individuele actie van een Aguero of een Silva daar.

25 oktober 2012 om 01:34

Ja maar hij wordt toch altijd gered door zijn spelers, 2 X door Dzeko en dan is het weer Tevez of anders Balotteli of Aguero of Silva. Maar als hun allen een off day hebben heeft die man geen idee wat hij nou moet doen. Laat F de Boer daar trainer worden en geef hem 6 maanden de tijd dan zijn ze onverslaanbaar voor de meeste ploegen, maar die Mancini snapt er niks van.

25 oktober 2012 om 04:35

Heel kort maar krachtig. Mancini is echt een poep trainer, duidelijk te zien! Die zal ook wel snel z'n biezen pakken. Totaal geen voetbal verstand, igg hij kan z'n team niet laten voetballen.

Met zulke toppers waar miljoenen is geïnvesteerd dan nog zo triest spelen, tsja dan mag het toch wel duidelijk zijn.

Dat hij vorig jaar kampioen is geworden heeft dan ook helemaal niks met de trainer Mancini te maken, maar met de individuele kwaliteiten van de spelers.

25 oktober 2012 om 13:31

Sswaa

City tegen Ajax komt gewoon voort uit een verschil in voetbalintelligentie en de implementatie van een aanvallende strategie. Het technisch hart van Ajax heeft de afgelopen jaren gewerkt aan een collectief waarin elke speler posities weet over te nemen, de een twee aan kan, vrij loopt, tussen de linies loopt en zodoende aanvallen kan opbouwen. Het technisch hart van City heeft volgens mij gewoon getimmerd aan de defensie en verder stil gezeten om de vedettes het werk voorin maar zelf te laten doen. Dan heb je een Silva die met kop en schouders boven de rest uitsteekt wat creativiteit en wat goede individualisten maar geen uitgestippeld systeem waarin ze met goed samenspel aanvallen opzetten. Wanneer er iets tot stand komt lijkt het er gewoon op dat de spelers dit op het moment zelf uitvinden of het zich herinneren vanuit de jeugdopleiding en niet omdat dit op de training op een wedstrijdbespreking aan de orde is gekomen.

25 oktober 2012 om 13:33

Estelada,

Ze moeten Pellegrini gewoon aanstellen daar
Laat hem Isco meenemen, voor spelmaker. Silva op de flanken. Misschien nog extra vleugelspeler halen. Aguero in de spits. Heb je een heerlijke voorhoede

Overigens hebben ze ook veel te veel spitsen daar rond lopen...
Misschien Balotelli naar Ac Milan op huurbasis. Dzeko aan Juventus slijten. Volgens mij heb je met Aguero - Tevez genoeg aan spitsen. Heb je misschien nog Guidetti als jeugdspeler die daar ook nog uit de voeten kan.

25 oktober 2012 om 14:58

Carvajal

Zou echt geen slecht idee zijn. Ik zie Pellegrini met die selectie zo kampioen worden en de halve finale van de Champions League halen met fris en aanvallend voetbal. Ik denk dat hij heel goed begrijpt dat je als coach meer moet kunnen dan de poppetjes neerzetten alsof het Fifa is. Als Isco klaar is voor die stap kan hij best mee ja! Maar Silva weg halen vanuit het centrum, ik weet het niet. Vind hem daar erg goed spelen en straks krijgen ze een luxe-probleem zoals met Kaka en Özil bij jouw club of Gerrard en Lampard bij de Engelse selectie.

Erg aanvallend, maar het lijkt me wel leuk als die ploeg eens met zulke intenties voor de dag komt. Als ze goed samen werken en allemaal wat vuil werk willen opknappen is het best mogelijk. In de jaren dat Xavi dieper speelde en minder controleerde (twee à drie jaar terug) was Busquets of Touré ook de enige echte controleur. Dat werkte prima omdat de rest hem ontlastte door collectief druk te zetten.

Hart
Richards
Lescott
Kompany
Kolarov
Touré
Silva
Isco
Nasri
Tevez
Agüero

Maar dezelfde spelers van City schreeuwen moord en brand om nog hogere salarissen en lopen er allemaal met zo'n additude bij alsof ze jesus die spelers van City.

Een beetje een cynische reactie van Mancini als je het mij vraagt, “maar uiteindelijk is het allemaal mijn fout” en “Of ik een idee heb waarom Joleon Lescott niet mee sprong met Niklas Moisander? Nee. Maar ook dat was mijn fout. Ik was vergeten te zeggen dat hij mee moest springen.” en dan vooral dat laatste deel...ik vind dat Ajax écht goed speelde en City overklaste op gegeven momenten.

Ik denk dat Mancini nog niet helemaal over zijn verlies heen is

Ajax kan nog veel beter, was nog relatief slordig bij vlagen. Maar het gaat lekker, we zijn nog maar net begonnen met bouwen! Echt geweldig om deze sterren te verslaan!

Mancini heeft gewoon hopeloos gefaald. Tuurlijk het zijn allemaal stuk voor stuk ego's, alleen hij is tactisch zo dom. Zelden een coach gezien die dit materiaal tot zijn beschikking heeft en ze dan op zo'n laffe manier laat voetballen.

Heel weinig creativiteit in dit elftal. Alleen Silva en Nasri bij vlagen. Valt Silva uit zit er op het middenveld veel te weinig voetbal in. Als ze dan toch spelers kopen haal dan een 10 die ook op de flanken kan spelen zodat Silva niet het hele elftal hoeft te dragen.

25 oktober 2012 om 02:56

De interviewer begon over die tieners he. Het was een Nederlandse interviewer en in de Nederlandse media is het laatste jaren gewoonte om Ajax te betitelen als tieners of jongens en dan de tegenstander als mannen of in dit geval miljonairs.

Ik denk dat Manchester City niet eens zo slecht speelde tot de 0-1.ze geloofden het alleen wel daarna en dachten puur op routine de 3 punten mee te nemen.ze waren alleen vergeten dat Ajax ook nog mee deed.zonder de 1-1 vlak voor rust was dat waarschijnlijk ook wel gelukt,maar nu maakte het eindelijk de vechtlust los in Ajax die we zo vaak misten de laatste tijd.
Gelukkig bewijst dit eindelijk eens dat je wel 4 wereldspitsen kunt kopen,maar je ook nog eens zoiets nodig hebt dat teamspirit heet.dat kun je niet kopen.dat moet groeien en dat kost tijd.
Ik ben trots op Ajax vanavond.ik rekende niet op een overwinning,maar ik wilde wel graag dat Ajax zich weer eens op het hoogste podium zou laten zien,zich niet opzij zou laten zetten als kleine jongens,maar zou vechten als leeuwen voor elke meter en dat hebben ze gedaan.
Top Ajax.geweldige prestatie !

Dat laatste zinnetje doet 'm wel hoor, hahaha !

Kom aan man ! Wie neemt deze gast nog serieus ? Mancini; Er bestaat ook een strategie waar het woord aanvallen in voor komt, misschien zegt het je niets, maar het bestaat echt !

Geen coach die al die wereldsterren als team krijgt. Mancini out, Mourinho in.

25 oktober 2012 om 04:37

haha ja met Mou krijg je heerlijk voetbal toch! Pfff als ik iets haat is het wel het matige spel van Real!

25 oktober 2012 om 05:53

maar hij maakt wel een team van los zand. wilt naar engeland terug. zijn voetbal is niet al te best nee, maar mancini is dito qua spel. welke kneus zet kolarov erbij ipv een spits als je achter staat....

Deze ploeg heeft gewoon een extra spel maker nodig, sneijder zou ideaal zijn in een roulatie systeem met silva, sneijder redelijk blesure gevoelig dus iets minder wedstrijden kan geen kwaad

De spelers hebben gefaald niet mancini. Ze hebben Ajax onderschat. Mancini is gewoon een goede coach maar op een of andere manier wilt het voor hem maar niet lukken in de cl. Met inter ook niet

Een beter statement kun je niet maken. Des te lekkerder deze overwinning!

Leuk dat Ajax die gekochte ploeg even billenkoek geeft. Ben alleen bang dat als Silva terug is, Mancity een heel stuk beter is....

Mancini is de persoon die de poppetjes op het bord zet. maar de spelers van Manchester City mogen ook wel in de spiegel kijken hoor. Net zoals de spelers van Ajax soms in de Nederlandse competitie wedstrijden mentaal niet zo serieus nemen heeft City daar gisteren last van gehad. Tenslotte win je geen beker of titel met je salaris, maar vaak met je wil om er voor te gaan. Ajax wilde gisteren heel erg, meer in mijn mening dan afgelopen zaterdag tegen Heracles...als Ajacied maakt me dat nog steeds boos omdat voor mij het kampioenschap echt veel belangrijker is dan een competitie die we toch niet gaan winnen....alleen denken de spelers daar wel anders over...voor hun is de cl de beste manier om een mooie transfer te realiseren. Wij als fans hebben vaak andere prioriteiten...

Wel een hilarisch mooi commentaar... Zeker over Lescott, het cynisme druipt er vanaf... Tjah dergelijke spelers hoef je niet te leren voetballen, alleen maar te motiveren en een systeem te bedenken waarin zij zich goed voelen... Stel je toch voor dat Frankie zo'n materiaal had, dan wonnen we de CL 10x op rij...

Maar goed iedereen hier is zo blij want het schatrijke City is verslagen en opeens is Ajax weer een topteam. Laat ze het nu maar zien in het Etihad stadium waar City volgens mij al meer dan anderhalf jaar niet heeft verloren op een league cup nederlaag na

Ze moeten die hele technische staf eruit werken bij City wat een kneuzen daar.
Ten eerste is het een hele behoudende trainer die het spel niet durft te maken.
En ten tweede hebben ze totaal niet gekeken naar de zwakke punten van Ajax, want dat is natuurlijk niet afwachten en Ajax het spel laten maken want dan gaat Ajax voetballen wat ze zo graag willen.

Maar geweldige overwinning van Ajax nu in het uitduel minimaal gelijkspelen en hopen dat Dortmun en Real de wedstrijd tegen City serieus opnemen zodat ze er hooguit maar 1 punt aan die twee duels overhouden. Wat zou het een hard gelach zijn wanneer Ajax derde wordt in deze poule en City 4de.
Dan is toch wel duidelijk dat veel geld en geen visie op het aankoopbeleid totaal niet werkt.

Echt een lachwekkende coach.

Zo'n pracht voetballers hebben en toch iedere uit wedstrijd op de counter spelen. Ze probeerden op een gegeven moment druk op Ajax te zetten, maar het bleek wel dat ze dit niet vaak doen. Ajax heeft niet eens een fantastische wedstrijd gespeeld, maar wel dik verdiend gewonnen.

Man City had gisteren nog het meest weg van Oranje op het afgelopen EK. Het leek er de hele wedstrijd zelfs op dat ze gewoon niet wilden, dat ze verplicht op het veld stonden! En dan ben je diep gezakt als team.
Maar het is natuurlijk wel gewoon geweldig uitgespeeld door Ajax, mijn complimenten daarvoor! Het belooft wat voor de Klassieker zondag! (alleen hoop ik dan níet op een goed resultaat van Ajax).

ze waren gewoon te arrogant gisteren, denkend wel even te winnen van een clubje uit Nederland, lekker op ons gemak zonder teveel inspanning die pot uithalen.......aajx scoorde op de juiste momenten en voor dat Man C het wist was het voorbij....

Als ze gewoonde hele wedstrijd hadden gevoetbald zoals ze begin tweede helft deden had er niets aan de hand geweest....toen speelde ze Ajax zo makkelijk weg, maarja beetje laat he en eigeniljk moet ik hier wel verschrikkelijk om lachen.......man C met al hun miljoenen pfffff

City begon met 1 spits jong,zo slechte taktiek

Wat een grap......miljoenen spenderen aan toppers en dan nog dit weten te presteren......

25 oktober 2012 om 19:52

Bedragen zegt niets. Een team zul je moeten bouwen en kun je niet kopen.
Ajax was gisteren een team wat voor elkaar werkte.
City was los zand. Hebben geen moment gehad dat ze ook maar enigzins druk wilde zetten.
Het leek wel of ze geen zin hadden.

Het cynisme en de arrogantie stralen er wel een beetje vanaf. Wat moet je als trainer dan nog wel doen Mancini? Moeten de spelers alles zelf maar uitzoeken? Lijkt me de makkelijkste baan ter wereld. Gewoon aan je baas vragen of hij er even een half miljard uit wil gooien aan investeringen die ook nog eens miljoenen per maand aan salaris kosten en vervolgens achterover leunen. Als het niet loopt zeur je gewoon dat je nog niet genoeg spelers hebt of leg je de schuld bij de spelers neer. Tja dan is het maken van het wedstrijdformulier vast hetgeen wat je de meeste hoofdpijn geeft.

Het technisch hart van City mag zich gewoonweg kapot schamen dat ze met dit materiaal zo slecht presteren. Dit is geen incident namelijk. Ze spelen zo vaak als het Inter van 2010. Defensief solide en dan de voorhoede spelers het maar op opportunisme laten uitzoeken. Een ploeg die een beetje het positiespel beheerst en tussen de linies kan spelen tikt ze zo zoek. Het is niet voor niets dat Arsenal ze altijd de baas is, Ajax ze pakt, Dortmund ze weg speelt en zelfs real (dat op dit vlak net wat minder is maar wel degelijk een bal kan laten rondgaan) ze weg speelt zonder al te veel te hoeven reageren en counteren. Misschien moeten ze even bij Ajax aankloppen voor advies of kijken of Pep zijn staff weer kan ophalen bij Barcelona, Txiki Berigistain kan meenemen en City kan omtoveren tot een team dat wel snapt wat spelen als een collectief en naar voren voetballen inhoudt.

Nee, Mancini heeft van de tieners verloren.
Vanaf het begin wist ik dat Mancini een slechte coach was goeie spelers en slechte prestaties

Knappe wedstrijd vn Ajax, ze speelde af en toe alabarca met dat tik tak dat zie je graag! maar laten we nou niet gelijk hoog van de toren schreeuwen, dat je van de 6 wedstrijden eentje kan winnen zeg helemaal niets de bal is rond! Als ze pas in City winnen en ook nog punten weten te snoepen van Real en Borussia ga ik het pas knap vinden ben heel kritisch! Met alle respect voor Ajax maar van deze Man City van vanavond had ook wel PSV en Twente kunnen winnen, zondag wordt het zwaar in de kuip maar alsnog ik vind het een knappe overwinning van vanavond, want je moet het toch effe laten zien!

Mancini altijd met zijn filosofische woorden. Man deze trainer snapt er werkelijk helemaal niets van. Wat een onbenul is deze trainer. Totaal verkeerde opstelling met deze spelers. Met dit soort materiaal moet je toch wel iets kunnen presteren? Wat wel gezegd mag worden is dat Ajax een knappe prestatie heeft gekeverd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren