Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eriksen: ‘Gevoel dat ik lekker in mijn vel zat en op de goede weg was’

Laatste update:

Het lukte Ajax zondag niet om in de eigen Amsterdam ArenA te winnen van FC Utrecht. De hoofdstedelingen kregen wel een aantal prima kansen, zo miste Christian Eriksen oog in oog met Utrecht-doelman Robbin Ruiter een uitgelezen mogelijkheid, maar meer doelpunten dan de vroege treffer van Ryan Babel maakte de ploeg van Frank de Boer niet.

/

“Het was heel stil in de kleedkamer”, zei middenvelder Eriksen na afloop van het duel (1-1) tegen AT5. “We hebben de kansen gehad om de drie punten binnen te slepen.” De Deen kreeg zelf misschien wel de beste kans op een doelpunt. “Het is een beetje zonde dat die bal net naast is. Ik ben niet teveel aan het denken, maar ik raakte hem gewoon verkeerd. Misschien had ik het anders moeten doen, maar in die situatie had ik het gevoel dat ik het zo moest doen.”

Eriksen vindt het moeilijk om zijn wisselvalligheid te verklaren. “Ik zou het niet weten. Het gaat met ups en downs en de laatste paar dagen met wat meer downs. Maar ik heb wel het gevoel dat ik toch wel lekker in mijn vel zat en op de goede weg was. Dit is een kleine tegenvaller, maar ik kan alleen maar harder werken om weer terug te komen.”

Frank de Boer moet Christan Eriksen passeren

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is ook erg onlogisch dat een speler van 20 jaar al 2 jaar in de basis van ajax speelt, mensen vergeten nog wel eens dat hij heel jong is.

8 oktober 2012 om 15:27

Dat wordt inderdaad wel eens vergeten! Wat ik mij kan herinneren alleen is dat VDV en Sneijder een stuk stabieler en bepalender waren in een soort gelijke periode! Waar dit niet betekent dat hij geen goede speler is en gaat worden, maar wel dat hij in mijn ogen niet zo goed is en gaat worden als deze 2!

8 oktober 2012 om 15:29

het speelt ook mee dat zij aanvalende middenvelder stonden en eriksen linkshalf ik wil eriksen wel eens zien op aanvallende middenvelder plek

8 oktober 2012 om 15:29

@nottheexpert dat is dus niet waar. Ik heb vorige week in de VI stats gezien van Eriksen en VDV en Sneijder op dezelfde leeftijd. Hun hebben misschien wel meer doelpunten gemaakt op die leeftijd maar Eriksen gaf bijna 4x zoveel assist. Dat is ook erg belangrijk.

8 oktober 2012 om 15:30

Als je het team waar Sneijder en VDV vergelijkt met het team waar Eriksen nu in speelt was het ook veel makkelijker voor hun om stabiel te spelen, met meer kwalitatief goede spelers om je heen is de druk om te presteren ook lager en staan alle schijnwerpers niet maar op één persoon.

Gelukkig laat de Boer hem staan en geeft hem vertrouwen, als hij er weer bovenop komt wordt hij hierdoor alleen maar sterker.

8 oktober 2012 om 19:47

Ik heb die VI net weg gegooid, dit haal ik even van Wikipedia en het Vi-archief:

Op een leeftijd van 19 jaar was de totale Eredivisie-score ongeveer dit:

Van der Vaart (2002/2003): 18 goals ~4 assists

Sneijder (2003/2004): 9 goals 11 assists

Eriksen (2011/2012): 7 goals 15 assists

8 oktober 2012 om 20:04

Bijna bij elke team moeten we leren vallen en opstaan we kunnen niet verwachten dat eriksen alleen de ploeg op sleeptouw neemt.

En tis geen schande om van Real Madrid te verliezen

We zijn met een process bezig we zullen nooit aanhaken op et niveau van Engeland of Spanje maar In Nederland worden er tog

Helden ontdekt nu is et wachten op nieuwere generatie legends
Van basten Ronaldo
Ruud van Nistelrooy
Litmanen
Ibrahimovic
Kluivert
Bergkamp
Romerio

8 oktober 2012 om 15:29

Ik snap best dat een speler zijn up & downs heeft en zeker een jonge speler maar hij heeft al zoveel wedstrijden gespeeld in de eredivise/el/cl/internationaal dan zou je ondertussen wel wat meer mogen laten zien. Men verwacht veel van hem maar dat is ook met rede. Er zijn genoeg (midden)velders in Nederland die geen internationaal zijn en niet in de El/cl spelen en die wel elke week consistent kunnen zijn.

8 oktober 2012 om 15:34

Ja, gaan we dat ook nog is de komende 10 jaar horen als ie bij Ajax speelt?
Straks is ie op z'n 36ste nog steeds een talent.
Deze Eriksen wordt gewoon zwaar overschat, zo goed is hij helemaal niet.
En ik ben Ajacied.

8 oktober 2012 om 15:44

Maar 20? Volgens mij is bijvoorbeeld een Guidetti, maar een paar maanden ouder. Net als Maher en Clasie. Dit soort jongens, niet eens wereldtop, zijn echt al een stuk volwassener dan Eriksen in mijn ogen.

Met alle respect, maar Eriksen moet zorgen dat hij niet de carriere van Luigi Bruins achterna gaat. Die was op die leeftijd een groot talent, maar werd elk jaar minder.

8 oktober 2012 om 16:40

ja daar heb je gelijk in,
maar je kan het ook zo zien: hij is vanaf zn 17de/18de helemaal opgehemeld door de media en iedereen, dat hij een grote toekomst heeft enzo, en hij stond in de top5 grootste talenten van europa
ik denk dat hij daardoor teveel druk heeft gekregen,
ik hoop echt dat tie een reeks wedstrijden goed gaat spelen,
en anders af en toe wisselen na de rust ( Schone erin)

8 oktober 2012 om 16:57

Vooral Maher is een stuk volwassener inderdaad...

In principe is Eriksen de betere voetballer in vergelijking tot Maher, en al helemaal in vergelijking tot Guidetti en Clasie.. Ik kijk dan naar pure technische klasse.. Guidetti en Clasie zijn jongens die duidelijk meer inzet tonen...
Eriksen is echter een beetje timide.. Hij mist het vuur, wat alle drie de genoemde spelers wel hebben.. Hij heeft vast wel de wil, maar dat straalt hij niet vaak uit..
Wellicht heeft Eriksen daarom wat langer nodig om te rijpen.. Ik denk het wel.. Die jongen komt er wel uiteindelijk..

De vergelijking met Luigi Bruins slaat overigens nergens op.. Eriksen heeft inmiddels al 10 keer meer laten zien dan Bruins in zijn carriere..

8 oktober 2012 om 17:02

Voetballend vind ik Eriksen echt niet sterker dan Maher hoor, in mijn ogen is Maher ook het grootste talent uit Nederland, beter voetballend dat Clasie en Guidetti is hij zeker, maar die hebben weer andere kwaliteiten.

8 oktober 2012 om 17:06

@tim101
Vergelijking slaat wel degelijk ergens op hoor. Bruins heeft toch een hoop laten zien in zijn eerste seizoen bij Feyenoord, en met name in NL onder de 21, met een hoofdrol in de EK finale. maar liefst 90 wedstrijden voor Feyenoord, geeft wel aan dat er wel iets in zat....maar elk jaar dus minder!

8 oktober 2012 om 16:59

Klopt, omdat hij er al zolang staat en al beter is dan een Schone, Jansen of Brama denk je snel dat Eriksen ook al veel ouder is, hetzelfde heb ik met De Vrij die pas 20 is, jonger dan V Rhijn bijvoorbeeld waarvan ik dacht dat ie pas 18 was.

8 oktober 2012 om 17:33

ja klopt @p.a.a iedereen zegt dat hij het al een hele tijd slecht doet maar hij heeft vorig jaar bijvoorbeeld veel betere statistieken als maher die helemaal geweldig was
ik vind daarom ook dat je hem gwn moet laten staan. Het talent heeft hij wel dus het komt wel goed met deze jongen

Naar mijn mening mag Eriksen wel eens naar de kant worden gehaald, zo kun je hem ook laten rusten en vervangers hebben we wel. Schöne kan daar ook spelen.

8 oktober 2012 om 15:31

Schöne haalt een nóg lager niveau en is gewoon een goede wissel in mijn ogen.

8 oktober 2012 om 15:34

Deze reactie snap ik niet helemaal, je zegt dat hij minder goed is maar toch een goede wissel? uitleg graag

8 oktober 2012 om 15:56

Ik probeerde hiermee te zeggen dat elke keer als schöne in de basis staat veel minder is als wanneer hij invalt tenminste zo zie ik dat.

Of de wedstrijd al gespeeld is omdat ze met bijv. 2-0 voorstaan of wanneer de tegenstander vermoeid is, is het ook makkelijker om goed te spelen dan in het begin wanneer de tegenstander nog volledig fit is en het nog 0-0 staat.

Schöne zal vast nog wel wat wedstrijden in de basis staan en dat gun ik hem natuurlijk van harte, maar ik denk dat hij net iets onder het niveau zit wat hem recht zou geven om basisspeler te worden bij Ajax.

Gewoon Eriksen blijven opstellen.
Iedereen kan zien dat hij echt heeel veel talent heeft. En ja, soms heb je een goede wedstrijd en soms heb je een paar mindere wedstrijden. Hij is pas 20!! jaar. Er ligt al zoveel druk op hem. Ook Frank de Boer zegt dat Eriksen al geen talent meer is, maar een sterkhouder van Ajax.. Dus dan heb je wel een beetje druk hè.

Ik denk dat Eriksen het heel veel gaat schoppen, als die het zelf wilt.

8 oktober 2012 om 15:28

Opstellen ok, maar misschien is geen 90 minuten zal wel goed zijn voor Christian.

8 oktober 2012 om 15:34

Ik ben het met je eens. Misschien mag die wel eens gewisseld worden inderdaad. Maar niet ineens dat hij 2 wedstrijden ofzo op de bank zit, want daar wordt hij ook niet beter van natuurlijk.

8 oktober 2012 om 15:39

Talenten moet je laten spelen, maar niet overbelasten waar Ajax toch het laatste jaar een handje van had.

Eriksen speelt veels te veel.
Boilesen wordt veel te vroeg terug gebracht.
Boerigter ook veel te snel weer terug gebracht.

Dit jaar doen ze het al veel beter met bijvoorbeeld een Fischer, Sporkslede en Hoessen.

Misschien eens een wedstrijd niet mee doen, om op krachten te komen of zo, want het is inderdaad wisselvallig. Slecht spelen vond ik jullie niet en net zo al frank de boer zei, die wouden er gewoon niet in, en de keeper van utrecht stond ook goed opgesteld.

Ik hoop dat erkisen weer eens laat zien dat hij heel erg goed kan voetballen ondanks zijn leeftijd toch al een van de betere ( bijna de beste ) middenvelder van de eredivisie

Ik mis gewoon power bij Eriksen. Hij heeft ook geen onoverwinnelijke uitstraling. Het lijkt wel alsof hij op elk moment altijd de technische oplossing zoekt terwijl hij ook wel eens wat fysiek in de strijd mag gooien of gewoon met zn wreef mag knallen ipv een bekeken schotje.

8 oktober 2012 om 15:35

Fysiek in de strijd gooien??heb je zijn lichaam wel eens gezien?hij speelt juist slimmer door gebrek aan fysiek en om persoonlijke duels te vermijden.

8 oktober 2012 om 15:42

Ik doel meer op die één op één situatie met de Ruiter gisteren; toen probeerde hij die bal rustig in de verre hoek te plaatsen. Terwijl hij zo'n bal ook makkelijk hard in t dak van de goal kan schieten, dan hoeft het helemaal niet zo zuiver geplaatst te zijn.

8 oktober 2012 om 15:51

Op dat punt ben ik het met je eens maar alleen over het fysieke gedeelte niet

Nee niet Eriksen blijven opstellen. Geef hem gewoon wat rust, naast dat hij fysiek steeds meer op begint te raken zit het nu mentaal ook tegen. Zet hem dus een tijdje op de bank en laat Schöne gewoon op zijn plek spelen.

Hij kan gewoon niet beter. Dat geeft niks, maar hij is gewoon niet het toptalent wat iedereen over hem roept. Als je kijkt naar een van der Vaart of Sneijder op die leeftijd, hun maakten op die leeftijd al zo vaak het verschil en waren ook toen al veel constanter.

8 oktober 2012 om 15:34

Onzin, VDV en Sneijder maakten wel meer goals op hun leeftijd, maar Eriksen geeft veel meer assists wat ook zeer belangrijk is om in een team te hebben.

8 oktober 2012 om 16:54

idd,die is veel te gehypt.ik zie dit nooit een speler worden als v.d Vaart of zo.hij mag blij zijn met een club als Aston Villa of zo want bij een United kan die wekelijks op de tribune.

Als Ajax draait, dan geldt dat vaak ook voor eriksen. Dan kan hij excelleren met mooie steekpasjes, hakjes en passeerbewegingen.
Als Ajax wat minder draait, dan geeft Eriksen ook als één van de eersten niet thuis.

Eriksen blijft een leuke, jongen, technische speler, alleen is Ajax meer gebaat bij een diepgaande aanvallende middenvelder, die bij Babel in de buurt speelt en erover heen gaat.

Minder laten spelen, fysiek op begint te raken!! Hij heeft langer vakantie gehad als de rest, maar ik zie het op het veld niet terug hoor. Heb altijd het idee dat die jongen met een mud aardappels op zijn rug speelt of zo. Geen power, geen wilskracht, altijd pootje terughalen in een duel. Gewoon af en toe eens laten banken, de rest wordt ook gewisseld als ze ruk spelen waarom hij niet??

Ik vind het ook opvallend dat sinds de Jong weer op het middenveld staat het gewoon Niet loopt bij Ajax. Een middenveld met Eriksen-poulsen-schöne/serero met de Jong in de spits en Babel op de flank speelde naar mijn gevoel veel beter.

De ondergrens van Eriksen ligt echt veels te laag. Zelfs in mindere wedstrijden moet die vind ik op basis van zijn voetbaltechniek een 6 kunnen halen. Maar goed elke wedstrijd wordt die fysiek makkelijk van de bal gezet en wordt die op inzet afgetroefd.

Eriksen heeft van die geweldige steekballetjes en hij heeft een heel goed inzicht. Echter is deze jongen totaal niet balvast en hij schiet bijna altijd ernaast. Maar hij is nog 20 jaar en gaat dus nog veel leren.

8 oktober 2012 om 16:57

een echt toptalent zou op zijn 20e al wekelijks beslissend zijn.iedereen doet net of er nog zoveel rek in zit maar een echte topper is op die leeftijd al beslissend elke week.
en laten we eerlijk zijn,een echt toptalent komt niet naar een Nederlandse club.

8 oktober 2012 om 18:07

Natuurlijk. Net zoals spelers als Jaap Stam, Mark van Bommel, ruud Gullit of Van Nistelrooy zeker? Die waren natuurlijk ook al topspelers op hun 20e.

Zoals eerder gezegd maken mensen steeds de vergelijking met Sneijder en van de Vaart. Die niet alleen een veel beter team om zich heen hadden, maar ook gewoon "ajacieden" waren.

Eriksen komt er wel. Hij is alleen geen dragende speler die wedstrijden in zijn eentje beslist. Of hij dat ooit gaat worden, is een ander verhaal. Hij zou misschien het beste renderen op een 10 positie, maar die is er nu even niet bij Ajax. Dus hij past zich aan en is belangrijk voor het team.

Door het grote verloop bij Ajax is hij ineens een van de spelers met de meeste ervaring, wat belachelijk is voor een 20 jarige jongen. Hij heeft niet het karakter om een geweldige leider te zijn op deze jonge leeftijd, wat prima is. Niet iedereen is een mannetje als Sneijder.

Als hij het karakter had van Sneijder met zijn talent, was hij waarschijnlijk al lang de beste middenvelder van Nederland. Ik geloof er heilig in dat hij op zijn manier er echt wel gaat komen.

Na 2 jaar basis en nog steeds zo middelmatig spelen.....zwaar overschatte speler.

hoe lang speelt hij al in de basis dan? heefft noge helemaal niet bewezen het waard te zijn om zoveel aandacht en lof te krijgen , ik herinner me Sneijder nog en VDV , die gaven op hun 19e al weeklijks het verschil , als je het vergelijkt met clasie , maher , die staan nog niet eens een jaar in de basis en die hebben zich voor mijn gevoel meer laten gelden en lijken me in sommige opzichten verder dan Eriksen , kwil het nog wel eens zien hoe hij zich ontwikkeld! is vaak onzichtbaar!

Eriksen komt tekort voor het grotere werk, hij had zich op het EK staande moeten houden echter heeft hij dit nagelaten. Dit geldt ook voor de competitie.

Typisch gevalletje overhyped. Groot gemaakt door de media maar helaas al twee jaar geen stap vooruit gezet. Ergste is nog wel dat hij zelf vindt dat het wel lekker gaat.

Jongens jongens... een beetje onderzoek doen is heel makkelijk he...

Op een leeftijd van 19 jaar was de totale Eredivisie-score ongeveer dit:

Van der Vaart (2002/2003): 18 goals ~4 assists

Sneijder (2003/2004): 9 goals 11 assists

Eriksen (2011/2012): 7 goals 15 assists

Allemaal terug te vinden bij de Eredivisiegeschiedenis op www.vi.nl

Conclusie: Eriksen doet het prima op deze leeftijd!

Mensen zeggen dat het met Snijder en VdV beter ging maar kijk eens naar het team van toen? Hemelsbreed verschil veel meer klasseverschil , veel meer mensen die loopacties konden maken , de bal kwamen vragen..

Eriksen is zeker niet beter dan een Clasie. Daarbij is Clasie mentaal een stuk sterker als doetje Eriksen. Met name die mentale kwestie zal Eriksen nooit tot een topspeler maken. Daarbij is de groei van Eriksen onder De Boer zwaar onder de maat. Cruciaal voor Eriksen is dat hij Europees niets presteert en teveel balverlies leidt door het flegmatieke spel. Zwaar overhyped.

Volgens mij gaat het bij Eriksen niet alleen om de kansen die hij mist en de steekballen die fout gaan. Het publiek ergert zich aan zijn nonchalante/apatische houding. Op een paar momenten van brille na, sjokt hij over het veld en laat hij zich verbaal nooit horen. Men kan zeggen dat dit in zijn spel of in zijn aard zit, maar dit zijn wel gewoon dingen die te veranderen vallen. Ik denk dat deze houding de opinie over het mindere spel versterkt. Als spelers, die zichzelf uit de naad werken en vol passie alle duels ingaan, minder spelen, wil het publiek het mindere resultaat nog wel compenseren met de vertoonde inzet. Bij Eriksen echter is het én weinig emotie/inzet(zo het lijkt, hij loopt natuurlijk enorm veel) én weinig brille op dit moment.

8 oktober 2012 om 20:21

Klopt dit is eigenlijk mijn enige aanmerking op Eriksen. Je wordt er alleen op sommige momenten helemaal gestoord van.

Daarbij is hij in de passing ook veel te nonchalant, altijd de moeilijke oplossing zoeken. Fantatisch als het lukt, maar het mislukt vaker dan andersom.

Viktor Fischer zei in de voorbereiding: "van de coach (fdb) moet ik simpeler spelen, dan komt de rest vanzelf." Dat is nou precies wat Eriksen eens moet gaan doen, simpel spelen en hoger tempo hanteren. Dat is toch precies wat Barcelona doet?

Zeer zeker, bovendien vind ik hem ook redelijk overhyped. Zoals je zegt gaat hij vaak niet voor de simpele oplossing, dit is gewoon een significante tekortkoming. Hij dribbelt zo enorm vaak besluiteloos op om vervolgens de bal te verspelen. Dit mag een echt goede 10 (ozil oa) nooit overkomen. Bovendien versnelt hij het spel ook te weinig naar mijn mening.

Eriksen word zwaar overschat is een gewone speler met af en toe een leuke actie maar groeit niet verder geloof me , zelfde geld voor Siem de jong handelings snelheid tekort , dus gewoon een matig elftal er zit geen groei in staat stil nu . En Europees zal het nooit wat worden national een plek bij eerste 5 klaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren