Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea denkt aan Vertonghen en wil recordaankoop niet verkopen

Laatste update:

Arsenal, Tottenham Hotspur en Manchester City warden al eens met Jan Vertonghen in verband gebracht, maar ook Chelsea schijnt belangstelling te hebben in de aanvoerder van Ajax. André Villas-Boas haalt het liefst Gary Cahill van Bolton Wanderers binnen, omdat deze verdediger al ervaring heeft in de Premier League. De scouts van Chelsea prijzen echter Vertonghen aan, weet de Daily Mail.

/

De 24-jarige Belg is nu al een paar keer bekeken door de scouts van Chelsea: onder meer in de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid. Ajax verloor dit duel met 0-3, maar Vertonghen was één van de spelers die zich positief onderscheidde. De verdediger gaf in de zomer aan dat er slechts een paar clubs zijn waarvoor hij Ajax wil verlaten: Chelsea lijkt toch wel op die lijst voor te komen.

De interesse in Vertonghen is vooralsnog slechts een gerucht, net zoals werd beweerd dat Chelsea recordaankoop Fernando Torres van de hand zou willen doen. Op een persconferentie ontkende Villas-Boas dit bericht: “Hij is voor geen enkele prijs te koop: niet in januari, maar ook niet in de zomer. Fernando maakt deel uit van onze toekomstplannen”, aldus de oefenmeester.

Chelsea zou een mooie club zijn voor Jan Vertonghen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Voor Vertonghen zou het een perfecte kans zijn. Maar ik denk dat het wel een stapje te hoog is. Als ik zie dat ook Alex faalt bij Chelsea bijv, terwijl dat een beer van een verdediger is. Hoewel Vertonghen wel betere opbouwende kwaliteiten heeft dan Alex natuurlijk.

15 december 2011 om 12:00

Gelijk heb je , maar ik zit wel eens te kijken naar Chelsea daar he, maar daar hoef je al centrale verdediger helemaal niet zo goed te kunnen opbouwen. Meteen balletje inleveren bij Meireles , Mikel of Romelu en die verzenden de passes wel.

Verder vind ik Jan verdedigend gewoon te zwak voor de top.hij had het tegen Lyon bijvoorbeeld dat Gomis telkens de bal vrij mocht aanemen na een lange bal. En zo'n tanks als gomis lopen er alleen maar in debpl.

15 december 2011 om 12:07

Ja echter zijn de toekomstplannen van Villas-boas wel zo dat hij Chelsea aanvallender wil laten voetballen. Dan heb je wel een verdediger nodig die kan opbouwen.

15 december 2011 om 12:23

Allemaal leuk en aardig, maar die Gomis kwam niet tot scoren. Ik denk dat een verdediger als Verthongen wel een extra dimensie aan het voetbal van chelsea kan brengen, altijd handig als je verdediger een bal over 60 meter panklaar op de stropdas kan leggen en van een meter of 30 - 40 verwoestend uit kan halen.

In de lucht ook ijzersterk geworden de laatste jaren.

15 december 2011 om 12:26

in de lucht ijzersterk? iig niet verdedigend want dan kopt iedere spits type Drogba er 5 in.

15 december 2011 om 12:31

2 jaar geleden nog wel (amauri 2 maal dik afgelegd) maar daarin is hij sterk verbeterd. Ik zie hem nauwelijks kopduels verliezen terwijl we toch een arsenaal aan kopsterke spitsen hebben in nederland (vennegoor, Janko, L. de Jong, Plet, Dost, Junker, Malki)

15 december 2011 om 22:04

Malki, Junker, Vennegoor ga je neit menen toch Stanafca? Dat is toch niet te vergelijken met wat er in Engeland rondloopt? Ook Luuk is een matige kopper. plet en Dost alleen lastig dorodat ze heel lang zijn, Jank os de enige die koppend ijzersterk is.
Verthongen is gewoon nog erg zwak mijns inziens, kopte hij toevallig ook niet een bal half weg, die Vermeer gewoon moest hebben? Is Verthongen niet de man die erg vaak over de middenlijn speelt? Leuk bij Ajax, maar hij vind zichzelf nogsteeds een verdediger.. Nee, als je het over een voetballende verdediger hebt denk ik aan een de Boer oid, die kon passen!
Ik ben wel benieuwd, ik vraag me af hoeveel rek er nog in Verthongen zit. Als Chelsea langskomt, zou ik er voor gaan als ik Ajax was. Mooie som geld vangen en doorselecteren

15 december 2011 om 18:12

Pfoee moeilijke keuze, persoonlijk zou ik zeggen dat Vertonghen meer potentie heeft, het zal niet veel schelen want het zijn ongeveer dezelfde type voetballende verdedigers..
Maar Cahill heeft al ervaring in Engeland en spreekt de taal beter dan Jan, Moeilijk Moeilijk..

15 december 2011 om 18:19

inderdaad, ik denk dat het iets te broeg komt, hij maakt zelf nu ook nog blunders af en toe

15 december 2011 om 19:45

Ik vind dat Alex meer kansen had verdiend bij Chelsea. Maar ik schat Vertonghen toch wel hoger in dan Alex. Het is een intelligente speler, en tevens een leider. Daarnaast is hij op meerdere posities inzetbaar, wat zijn kans op speelminuten aanzienlijk vergroot.

Chelsea zal toch op gegeven moment Terry langs de kant zetten, wie gewoon te traag is geworden. David Luiz is een leuke verdediger, maar misschien niet echt Chelsea niveau. Daarnaast zou het Vertonghen kunnen posteren op de positie van Essien op het middenveld, aangezien hij de laatste tijd meer geblesseerd is dan niet.

Met alle respect, Verthongen moet een hoger niveau halen, constant presteren, voordat hij geschikt is voor Chelsea. Hij komt nu simpelweg te kort voor dit niveau. Bij Ajax presteert hij bij vlagen zeer wisselvallig, zeker het afgelopen half jaar.

15 december 2011 om 11:57

Over Vermaelen werd hetzelfde gezegd maar in het kwadraat. Iedereen dacht dat Vermaelen ging falen!

15 december 2011 om 13:15

Persoonlijk ben ik meer fan van Vermaelen dan van Verthongen, maar dat is mijn voorkeur. Ik vind Verthongen minder overtuigend en minder constant. Maar voor hetzelfde red hij het daar wel, worden daar andere eisen gesteld aan verdedigers.

15 december 2011 om 13:24

Dat klopt niet wat je zegt, Vermaelen was toen hij wegging bij Ajax een jnaar lang de uitblinker, echt elke wedstrijd.

Vertonghen heeft dat maar 1 van de 3 wedstrijden, wat je wel kunt zeggen over Vertonghen is dat hij tegen de grote clubs in de CL, 3 keer zo goed is als in de competitie.

Ik denk wel dat hij de stap aankan, in Engeland heb je bijna geen verdedigers die kunnen opbouwen, Daarom staat Vermaelen ook in de basis bij Arsenal, welke verdediger moet er anders leiding geven in de opbouw.

15 december 2011 om 13:35

Dat is toch pertinent onwaar wat je daar zegt over Vermaelen? Thomas heeft bij Ajax nooit een heel seizoen het niveau gehaald wat Vertonghen vorig jaar liet zien. De meeste Ajacieden waren zelfs blij dat ze zoveel geld voor Vermaelen kregen.

15 december 2011 om 13:41

Vermaelen had een heel goed slot van van het seizoen en een heel goed begin van het seizoen daarop voordat hij naar Arsenal ging. Hij is inderdaad nooit een seizoen lang constant goed geweest. Vermaelen was minimaal zo wisselvallig als Vertonghen. Vertonghen op dit moment verder dan Vermaelen tijdens zijn verblijf bij Ajax.

15 december 2011 om 14:01

Mee eens, is gewoon niet constant genoeg... En wat heeft chelsea nodig? Constante overwinningen en een degelijke verdediging..

15 december 2011 om 17:20

groot gelijk! maar ze hebben terry-david luiz en ivanovic(ook als rb ingezet en cv) en die zijn allemaal beter dan verthongen...

15 december 2011 om 23:51

Terry en David Luiz ok, maar Ivanovic vind ik echt niet beter dan Vertonghen.

16 december 2011 om 09:58

meen je dit nou ? ivanovic is de kopbalsterkste speler vd premier league(hebben ze op bbc gezegd) en hij was verkozen tot de minst gepasseerde verdediger van de premier league ! je moet meer kijken naar hem man... chelsea fans kunnen dit alleen maar bevestigen... ivanovic is technisch niet begaafd maar hij heeft een zeer goeie voorzet en kan zowal rechts back als centraal spelen en heeft een super goede timing en een super tackel in huis.

Verhtongen komt echt niet tot aan zijn enkels...ivanovic bewijst al keer op keer in de sterkste competitie dat hij echt goed is!

over david luiz...hij is goed maar presteert niet altijd constant, de chelsea fans zien liever ivanovic-terry spelen want die 2 vormen een super blok...luiz is erg jong en kan zeker een topper worden maar nu is ivanovic sowieso beter

15 december 2011 om 23:50

Vorig seizoen was Vertonghen wel het hele seizoen goed. Ik denk dat het met name een mentaal probleem is. Hij valt met name tegen op papier kleine tegenstanders door de mand. Ik dnek dat hij zich niet meer op kan laden voor Rkc-uit enzo.

Maar in de top wedstrijden staat hij er vaak wel.

Misschien dat hij bij een grotere club wel weer de motivatie kan vinden om constant te presteren. Al is de concurrentie bij Chelsea wel behoorlijk.

Vermaelen had ook geen ervaring in de Pl. Al is Cahill ook een topverdediger!

Toch wel mooi al die niet-ajacieden in NL die zeggen dat Vertonghen dramatisch is terwijl al deze clubs interesse in hem hebben en toch flink in de buidel moeten tasten. Zouden al deze clubs het fout zien dan? Of kunnen enkelen hier nu eindelijk eens toegeven dat zodra de naam Ajax valt er een rood kleed voor hun ogen komt.

15 december 2011 om 12:03

Nou Vertongen is niet dramatisch , Opbouwend gewoon een kei met een goede trap. Maar verdedigend wisselvallig. En in de BPL is mijnsinziens verdedigend belangrijker dan een goede opbouw hebben . Neemt niet weg dat een club als Newcastle gewoon prima is voor Jan.

15 december 2011 om 15:55

een club al Newcastle is prima voor Pieters zul je bedoelen. Vertonghen kan moeiteloos mee met de europese top.

15 december 2011 om 16:22

Nou ik weet zo een twee drie niet een Europese top club waar ik Vertonghen zou zien spele. Newcastle staat 3e of 4e in de BPL dus dat zou een prima stap zijn.

15 december 2011 om 12:20

Dit wordt door de Daily Mail geschreven. Dit is samen met The Sun, Telegraph & Mirror de meest onbetrouwbare krant die er in Engeland te vinden is.

15 december 2011 om 12:27

idd,de Engelse versie van de telegraaf.ook 99% onzin

15 december 2011 om 13:40

Wat een kul reactie dit. Je hebt de vierde reactie van het artikel, en durft al te spreken over ''al die niet-ajacieden''. Je bent er blijkbaar gewoon naar op zoek naar iets dergelijks, ontzettend jammer!

Daarnaast zijn er ook Ajacieden die hem wisselvallig vinden presteren, dus zal er wel een kern van waarheid inzitten, niet waar?

En ja, ik voel mij aangesproken. Aangezien je maar liefst 3 reacties in dit artikel hebt kunnen gelezen ten tijde van jouw reactie, waaronder die van mij.

15 december 2011 om 15:03

Ajaciedje777

Op welke manier probeer je nou je gelijk te halen? Zielige reactie zeg. Het lijkt eerder zo te zijn dat zodra de naam Ajax valt, jij niet mee realistisch kan kijken en alles wat dan niet in het voordeel van Ajax wordt gezegd vat jij voor het gemak maar op als persoonlijke belediging. Damn, wat zal jij een zwaar leven hebben

Vertonghen kan een hoog niveau halen, maar zelfs jij moet toegeven dat hij wisselvallig. Als hij slecht speelt, dan is hij ook echt slecht en krijgt Ajax goals dankzij hem tegen. Hij zakt gewoon ver door de ondergrens heen. Misschien is het gemakzucht en is hij toe aan een nieuwe uitdaging.

15 december 2011 om 16:28

Jeroenf

Doe nu niet net of die jongen gek is want hij heeft groot gelijk. Bij alle spelers die de laatste jaren weg zijn gegaan moesten we hetzelfde gelul horen. Of het nu Zlatan, Sneijder, Huntelaar of Suarez was. Ze zouden zwaar te kort komen en niet meer dan zo'n 5 mln waard zijn.

Ik vermoed dat je voor Feyenoord bent en daarom zo reageert. Daar heerst nog steeds een collectief minderwaardigheidscomplex en blinde haat naar Ajax toe waardoor er niet meer objectief gereageerd kan worden.

15 december 2011 om 16:57

Ik heb het hier alleen over Vertonghen en jij denkt te weten wat ik over de andere spelers heb gezegd? Ga toch weg man. WIl jij ontkennen dat Vertonghen wisselvallig is?

Verder is het onzin dat men zei dat Zlatan en Sneijder te kort kwamen. Iedereen was het er mee eens dat zij wel de stap naar de wereldtop konden zetten. Over Huntelaar en Suarez had men twijfels. Bij Huntelaar is het wellicht nog terecht ook, hij is bij zowel Real als Milan niet geslaagd en doet het goed bij Schalke. Is ook geen schande, maar geen wereldtopper. Over Suarez had men twijfels aangezien zijn mentaliteit (lees: vallen en zich op laten naaien (zie Bakkal) wellicht niet goed zou vallen in Engeland. Uiteindelijk doet hij het goed, maar het is duidelijk dat zijn mentaliteit hem niet erg geliefd maakt buiten Liverpool.

Als mensen dus realistisch kijken naar de Ajax-spelers is het volgens jullie ineens jaloezie?

Ik zal het vertonghen afraden alaex is toch een beetje dezelfde verdediger is gewoon afgeserveerd daarzo ik zal hem liever bij arsenal zien met vermalen derbij mertesacker eruit.

Mooi dat meerdere clubs zich in de strijd gaan mengen, hopenlijk drijft dat de prijs flink op! Jan is toch niet te houden voor Ons Aller Ajax...

15 december 2011 om 12:05

Het probleem is hij heeft nog een contract tot en met 2013. Dat betekent dat hij niet echt heel veel gaat opleveren dan verwacht wordt. Denk een 12 miljoen wel voldoende is voor Vertonghen op meer moet je niet wachten.

15 december 2011 om 12:22

Psies, 12 miljoen is een hoop poen voor iemand met een 1 jarig contract, daar hoop ik dus op...

15 december 2011 om 14:21

Denk dat 12 miljoen nog teveel is. Zit meer te denken aan 6/7 miljoen, net als Van der Wiel

15 december 2011 om 15:57

denk maar lekker verder! veel te weinig natuurlijk. Het is Manolev niet he?

Vertonghen is de beste Nederlandse verdediger van de velden. Alleen ik hoop dat hij bij tekent bij Ajax in plaats van dat ie wordt verkocht. Als hij wordt hebben we wel een probleem we moeten een waardige vervanger halen.

Ik hoop dat Danny Blind zijn contract nog snel kan verlengen. Zodat Ajax meer aan hem kan verdienen.

15 december 2011 om 12:23

Ten eerste: Vertonghen is een Belg.
Ten tweede: ik vind Alderweireld meer verdediger, die helpt de keeper, pakt ballen af. ik vind vertonghen meer een verdedigende middenvelder.

Hij zou een prachtig duo kunnen vormen met Terry.

Vertonghen is klaar voor een volgende stap. Je merkt het in de grotere wedstrijden. Dan staat hij er altijd en schakelt hij ook de beste spitsen uit zonder al te veel moeite. Daarbij is Vertonghen een fantastische opbouwer. Hij durft mee op te komen en heeft ook een uitstekende lange pass in de benen.

Van Vermaelen hadden de meesten niet veel verwacht in de Premier League, maar die heeft het ondanks blessures uitstekend gedaan. Vertonghen is op dit moment een stuk verder dan Vermaelen toen. Ik zou Vertonghen eigenlijk wel een verdediger vinden om bij Barcelona samen het centrum te gaan vormen met Pique. Puyol is immers de jongste niet meer.

Hoef hem niet te hebben, leuk en aardig dat hij een goede opbouwende verdediger is, ik heb liever 2 Terry's die gewoon vol op de man gaan. Bij Vertonghen is dat niet zijn sterkste punt. Ook hebben we met Luiz iemand die niet alleen opbouwt maar ook kansen creëert. Cahill lijkt eerder te komen, omdat het voor beide partijen een aantrekkelijke deal is. Zo wordt Mceachran aan Bolton verhuurd en Bolton heeft goede herinneringen aan jonge spelers van Chelsea.

15 december 2011 om 17:32

Helemaal meer akkoord, met alle respect maar vertonghen is niet goed genoeg. Liever nog een held erbij zoals Terry

15 december 2011 om 20:57

Ja maar dat met Bolton was natuurlijk ook maar een gerucht. Daarnaast zit Bolton is nu slecht bezig en dat is een van de redenen dat Kakuta niet speelt. Als hij speelt zijn ze redelijk positief, maar ze kunnen dat risico gewoon niet vaak nemen. Hetzelfde zou gelden voor Mceachran dus het lijkt me niet een hele aantrekkelijke deal.

Dat is nou mooi zeg, veel clubs hebben interesse, dit is gunstig voor de vraagprijs. Helemaal als die gekke russen zich er mee gaan bemoeien (anzhi, Abramovic). Ook als Tottenham en Chelsea tegen elkaar gaan op bieden is het gunstig, zijn natuurlijk toch stadsgenoten, maar is niet de grootste derby toch?

Als het zo doorgaat zie ik de prijs nog wel richting de 18 miljoen oplopen, voor Luiz betaalden ze immers ook de hoofdprijs. Ik weet zeker hij bij chelsea zal slagen, Verthongen is echt een topper, hij verder dan vermealen destijds bij ajax, voetballend nog een tikkeltje beter en fysiek nog een tikkeltje beter.

Vertonghen 15 mil.
vdwiel 10mil.
el hamdaoui 3mil.
Janssen 2mil.
Vermeer 3mil.

Lijken me wel mooie verkopen in de aankomende zomerstop!

Deze opstelling.

Sulej en boerigter naast eriksen aan de zijkant. alleen lukte niet in me opstelling!

Cillesen
Ligeon
Nieuw
Alderweireld
Boilesen
Sulejmani
Enoh
Anita
Boerigter
Eriksen
Sightorson
15 december 2011 om 12:24

Lijkt me niet zo slim om 4 basisspelers, tevens ook steunpilaren, in de winter te laten vertrekken. Een selectie moet meer bestaan dan uit 11 spelers.

15 december 2011 om 12:27

''lijken me wel mooie verkopen in de aankomende zomerstop! '' .

+ rechtsback heeft Ajax al. Keeper ook. Anita ipv Janssen. lijkt me ook geen probleem. Alleen veronghen is een probleem en daarvoor een nieuwe basisspeler kopen!

15 december 2011 om 12:27

Janssen en Vermeer zou ik behouden en ik zou sulejmani aan die gekke russen verkopen voor 12 miljoen. Enoh zou ik misschien ook verkopen als je een voetballender type voor in de plaats kunt krijgen.

Totaal ontvang je dan 40 miljoen aan transfergeld. Vervolgens deze aankopen:

- Gouweleeuw ( 3-4 miljoen)
- Chivu (transfervrij) of K.toure (man city)
- Shaquiri (12 - 15 miljoen, Basel), ja dat is veel, maar dan heb je ook wat.
- Mogelijk vervanger enoh (type yaya toure, fysiek sterk en voetballend beter)

Xherdan Shaqiri verkoop je over 2 jaar voor minimaal hetzelfde bedrag zo niet het dubbele (30 miljoen) en dan beschik je twee jaar over een wereldtalent. Ik zie die jongen echt bij de absolute top komen.

15 december 2011 om 12:38

Ik denk niet dat Shaqiri naar Ajax gaat. Manchester United en Arsenal zouden hem ook graag willen hebben. En hij is door meerdere top clubs bekeken. Ajax is niet echt een hogere tussenstap dan Basel.

15 december 2011 om 12:45

Ik snap dat het lastig wordt, maar we kunnen het proberen. Ik denk wel dat Ajax (al is het financieel) een stapje omhoog is voor shaqiri, het is altijd een uitstekende stap geweest voor spelers om zich te ontwikkelen en de nederlandse competitie staat wat hoger aangeschreven. Met Overmars, Roy en Bergkamp op het trainingsveld staan er een hoop mensen waarvan je wat kunt leren. Dat is met alle respect bij basel toch minder.

Ajax moet gewoon de gok wagen en dan zien we wel, de Bruyne (racing Genk) daar denk ik overigens net zo over.

15 december 2011 om 12:55

Tuurlijk gaat Shaqiri niet naar Ajax daar is geen twijfel over mogelijk.
Maar het grappigste vind ik dat je Kolo Toure neerzet als vervanger Vertonghen.
Ik moest een paar keer kijk om te kijken of ik misschien verkeerd gelezen had, maar het staat er echt.

Ach ja dromen mag altijd.

Of misschien teveel FM gespeeld kan natuurlijk ook.
Meestal degene die FM spelen hebben het vaak over talenten die ze nooit hebben zien spelen, maar in FM goed zijn.
Plus die weten meestal wel raad met een transferbudget, alleen vergeten dat het in de echte voetbalwereld anders aan toe gaat.

15 december 2011 om 13:01

Nee dat speel ik niet. Kolo Toure schoot ineens voorbij, ajax heeft een ervaren verdediger nodig en Toure staat volgens mij op de nominatie om te vertrekken? Je kan het altijd proberen.

Over shaqiri, zijn we het hopelijk eens over dat ajax een klein stapje omhoog is (financieel, zwaardere competitie en ontwikkelmogelijkheden). Als wij bereid zijn 15 miljoen te betalen en 2 miljoen salaris dan kan het maar zo werken. Dat kunnen wij niet? Ohnee een realistische schatting zegt mij hierboven dat we zo'n 40 miljoen aan transfergeld ophalen, tel daar 20 miljoen CL geld bij op dan praat je over 60 miljoen extra omzet. Daarnaast hebben we wel meer dan 2 miljoen salaris uitgegeven in het recente verleden, suarez zat tegen de 3 miljoen.

15 december 2011 om 13:39

Kolo Toure van man city naar ajax?

Kaka heeft ook geen basisplaats bij Real. Als vervanger voor Sulejmani?

15 december 2011 om 13:41

Gouweleeuw 3/4 miljoen? Ik neem aan dat je een grapje maakt? Heeft binnenkort een contract tot 2014 (eenzijdige optie), Heerenveen heeft het geld niet nodig, Gouweleeuw verkeerd in de vorm van zijn leven. Wat zou in godsnaam de reden moeten zijn dat Heerenveen een dergelijk bod accepteert?

15 december 2011 om 13:51

Nee dat is een realistisch bedrag, een contract tot 2014, dat is vanaf de zomer nog 2 jaar. En daarnaast heeft hij zich nog niet 100 bewezen en is het een verdediger, je moet je bedenken dat een verdediger als vermealen voor 11 miljoen vertrok richting arsenal, de verdedigers zijn gewoon weinig waard.

Natuurlijk mag je er best wat voor betalen, want het is een speler met potentie, maar wat verwacht jij dan? Volgend jaar heeft hij nog een jaar een contract en dan daalt het bod toch alweer richting de 2 - 2,5 miljoen en anders over 2 jaar transfervrij.

Gouweleeuw wil zich denk ik ook best doorontwikkelen en met de wetenschap dat ajax hem graag wilt hebben gaat hij zijn contract ook niet langer verlengen. Hij kan straks met de boer, Stam en hopelijk Chivu trainen en kan spelen om het kampioenschap... Met een hoger salaris, ik denk dat hij nu met een jeugdcontract in verhouding veel te weinig verdient voor zijn kwaliteiten. Dan kom je toch voor een padstelling te staan als heerenveen zijnde.

15 december 2011 om 14:06

Realistisch bedrag... Prima. En als Heerenveen het bod afwijst, Gouweleeuw geen transfer wil forceren. Heb je nagedacht over dat scenario. Is het dan nog een realistisch bedrag?

Je kunt niet altijd betalen wat realistisch lijkt te zijn. Vanuit Heerenveen oogpunt is 3/4 miljoen onrealistisch. Jammer dan, maar dan zal Ajax met een veel beter bod moeten komen.

15 december 2011 om 14:14

Dan maar niet, het sulejmani tijdperk is nu echt wel voorbij, volgens mij staat Heerenveen trouwens financieel helemaal niet zo erg sterk. Het geld dat er de laatste jaren is binnengekomen lijkt als sneeuw voor de zon verdwenen. Of ik moet het verkeerd hebben.

Ik vind 3 - 4 miljoen realistisch, hoogstens stapt ajax nog over naar de 5 miljoen als de nood erg hoog is. Hij zal echter toch als back-up beginnen achter alderweirld, dus de nood is niet hoog. Dan doen we het met van Rhijn en Xandro Schenk in dat geval.

Ik zou het echter niet erg verstandig vinden van Heerenveen het bod af te wijzen, tenzij;

- er een beter bod komt (dat verwacht ik echt niet uit nederland).
- hij zijn contract nog langer wilt verlengen.

In elk ander geval gaat hij nooit te nimmer voor meer dan 4 miljoen weg. Of denk je serieus Heerenveen er meer voor kan vangen?

En daarnaast gaat het toch altijd in het koppie van een speler zitten, deze trein komt niet altijd voorbij en als van Rhijn en Schenk zich goed ontwikkelen kan hij de trein/boot nog wel eens missen.

15 december 2011 om 14:28

Ik ben Heerenveen-fan en ik ben het met de Ajaxieden eens dat 4 miljoen voor Gouweleeuw op dit moment een marktconforme prijs is, wat misschien nog tot 5 miljoen kan oplopen als hij zo blijft spelen tegen PSV en in de 2e seizoenshelft. Maar wat me dan wel stoort is dat jullie denken dan je voor Verthongen en Van der Wiel respectievelijk 15 en 10 miljoen euro kunt krijgen. Met een een jarig contract schat ik hun waardes eerder op 9 en 6 miljoen euro

15 december 2011 om 14:38

Misschien wil Heerenveen hem helemaal niet kwijt?

Je kunt Gouweleeuw wel verkopen voor 4 miljoen, maar daar schieten we niks mee op. Verdedigers kopen was geen succes in het verleden. Hoe Gouweleeuw nu speelt laat hij zien meer potentie te hebben dan Hansson of Klompe, enorm goede verdedigers. Ik heb nog nooit zon sterke verdediger gezien bij Heerenveen.

Moet je hem dan verkopen voor 4 miljoen, met een redelijk groot risico dat alles wat je er voor terug haalt van minder niveau is? Heerenveen schrijft zwarte cijfers, en heeft minstens 3 goede buitenspelers, waar er bij nood eerder 1 van wordt verkocht dan een belangrijke Cv.

Het gaat hier niet om marktconform, realistisch of etc. Het gaat hier om vraagprijs en aanbod. Is de vraagprijs 6 miljoen, realistisch of niet is niet relevant, dan zal Ajax 6 miljoen moeten betalen. Gouweleeuw kan door een simpele optie 2 jaar langer vastgelegd worden, gezien zijn salaris op dit moment is de kans groot dat hij zelf graag een nieuw contract wil tegen met de daarbij horende hogere vergoedingen. Heerenveen zal hier alleen akkoord mee gaan wanneer er sprake is van een langere verbintenis dan 2014.

Wat betreft Gouweleeuw zit Heerenveen nu in een goede positie. Waarom zou je hem weg doen? Je maakt alleen de concurrentie sterker.

15 december 2011 om 15:07

Kolo Toure naar Ajax....jaja, en waarom denk je dat hij naar Ajax zou gaan?

15 december 2011 om 15:15

Ik dacht dat FC Basel in de 16e finales van de CL zat, Ajax niet. Wat moet Shaqiri bij Ajax komen doen? Zich financieel verbeteren? Dat kan hij bij elke club.

Het is niet omdat Kolo Touré op de bank zit bij City dat hij niet goed genoeg is voor andere clubs he. Opvolger van Vertonghen... Jorgensen van Kopenhagen is ideaal.

15 december 2011 om 15:27

Ik deel jouw mening dat ik hem liever voor Heerenveen zie voetballen de komende jaren, maar het moment zal ongetwijfeld komen dat hij een stap hogerop wil. Gouweleeuw is nu hot en levert veel geld op, maar kan zomer 2013 met een 1 jarig contract ook minder waard zijn. Daarnaast heb je kunnen zien aan Van der Wiel en bij ons in het verleden ook met bv Lurling dat waardes van spelers door een terugval in het 2e seizoen drastisch kunnen dalen. Als hij wil bijtekenen, meteen doen, maar zo niet, dan vind ik 5 miljoen in de zomerstop 2012 een prijs die marktconform is en waarvoor je heb dus ook moet verkopen.

15 december 2011 om 15:31

@vieri

Uiteraard ligt het bij ajax een stuk anders, en zijn nogal wat verschillen met van der wiel - verthongen en gouweleeuw die het verschil verklaren.

- Interesse (chelsea, Tottenham, Anzhi, Valencia, Bayern etc.) hebben aanzienlijk meer te besteden en concurreren de prijs omhoog.

- Unieke kwaliteiten (linkerbeen Verthongen is vrij uniek, sowieso een CV die linkspoot is, en er zijn weinig spelers die aanvallend zo goed zijn als van der wiel als je kijkt naar aanstormende talenten).

- Ajax heeft de status en de naam om spelers goed op te leiden, we hebben in praktijk al vaak genoeg bewezen dat onze spelers de top aankunnen. Namen te over, vermealen is een goed voorbeeld, voor 11 miljoen een koopje gebleken, suarez idem.

- Prestatiedruk bij ajax, ajax spelers ondervinden over het algemeen meer weerstand in de eredivisie en moeten presteren zoals dat ook bij een topclub hoort. Ze moeten dus leren hiermee om te gaan en vallen vrijwel nooit op deze zaken door de mand.

- Aantal wedstrijden ervaring, zowel competitie, europa en international (behoorlijk wat interlands).

En waarom stoort het je? Als wij deze spelers niet voor deze bedragen kunnen verkopen, zouden heerenveen en andere clubs ook veel minder krijgen voor hun spelers. Dan moeten wij ook inperken en kan heerenveen ook moeilijker cashen.

15 december 2011 om 15:40

@edenhazard

Dat klopt, toch wat zaken die voor ajax in het voordeel zijn:

- Ideale springplak naar de absolute top, met gegarandeerd speeltijd. Ajax is een meer gevestigde naam dan Basel kijkende naar het verleden van opleiden van spelers. Het staat goed op je Cv.
- Verhoging salaris.
- Zwaardere competitie vs Zwitserland.
- Ontwikkelmogelijkheden, bij ajax wordt je gecoached door Overmars, Bergkamp, Roy.. mensen die weten hoe je naar de top komt.. met alle respect maar heeft basel dat? En wie wil er nou niet met Bergkamp op het veld staan?

Daarnaast geef ik ruiterlijk toe dat het niet makkelijk zal zijn, maar als wij een goed bedrag er tegenaan gooien maken we misschien wel een kans.

Toure, begon er ineens aan te denken, ken zijn situatie ook niet goed, maar hij is wel 30 en ajax kan een ervaren CV gebruiken. Jorgensen is ook een goeie optie inderdaad maar mijn voorkeur is toch Chivu.

15 december 2011 om 16:02

@feankenner

Dan niet, maar dan denk ik dat ze in de toekomst er minder voor zullen krijgen, daarnaast maar de vraag hoe Gouweleeuw hiermee omgaat. Lijkt me een nuchtere jongen, maar het zou niet de eerste zijn die zijn kop verliest. Maar hij wilt ook hogerop (met alle respect) lijkt mij. Ik zie Heerenveen overigens niet als concurrent, hooguit een gevaarlijke outsider omdat de echte top veel punten verliest.

Als Heerenveen 6 miljoen wilt en ajax wilt dat niet dan houdt het gewoon op en zoeken we verder. Ik vind het inderdaad wel een talent en vind ook terecht dat heerenveen er een aantal miljoenen voor wilt vangen, maar 6 is echt niet marktconform. Als je echte en verbeterd contract wilt moet hij naar ajax, dus als dat de motivatie is het niet verstandig om bij heerenveen te blijven.

16 december 2011 om 11:18

Het stoort me dat er optelsommetjes worden gemaakt met bedragen die naar mijn inziens niet realistisch zijn. Als het zou lukken, gefeliciteerd en kom dan vooral in Heerenveen shoppen. Maar wees dan ook niet laf en trek dan ook eens de portemonnee ipv spelers gek maken met niet-marktconforme bedragen.

Wat je met al die argumenten probeert te bewerkstelligen, geen idee, want ik heb nooit beweerd dat de transferwaarde van Gouweleeuw gelijk ligt aan Vertonghen en vd Wiel. Wat ik wel aangeef is dat de waarde van Vd Wiel en Gouweleeuw misschien helemaal niet zo ver uit elkaar zal liggen.

1) Gouweleeuw ligt minimaal 2 jaar vast, Vd Wiel nog maar 1 jaar.
2) Qua spel valt Gouweleeuw meer op dan Vd Wiel
3) De vijver waaruit Ajax kan vissen betreffende CV is klein, namelijk alleen Nederland en Belgie. Buitenlandse talenten kiezen vrijwel niet meer voor Nederland vanwege salarisstructuur. De 2-rangs talenten floppen meermaals. Dan kun je toch beter als Ajax-zijnde Gouweleeuw voor een hoog bedrag halen, met de kans hem met winst te verkopen.

Trouwens nog even een argument dat eigenlijk al jouw argumenten ontkracht - Ibrahim Afellay
Speler en club PSV voldoen aan al jouw voorwaarden die je noemt in de verschillende punten. Waarom kon PSV hem in de zomer niet voor boven de 10 miljoen verkopen? Hadden ze zeker gedaan

haha en in spanje hoor ik een deal Torres - Villa

niet dat ik dat reeel vind mjah je weet nooit

Buiten dat hij verdedigend af en toe minder is moet je constant presteren..een wedstrijd niet naar behoren(volgens trainer) sta je ernaast en zijn er zeker 2, a 3 andere keuzes...zoveel geld daar..is gewoon ziek.

En maar kopen kopen kopen en met wat geluk net de juiste samenstelling vinden,om een prijs te pakken..
Zal voorlopig alleen maar landskampioen zijn als t even meezit dan. Aangezien er steeds meer kapitaal krachtige mannen clubs omtoveren tot galerieen met voetbalsterren..

Maar ik dwaal af..

Den dat Jan eerst naar een club moet waar hij vrijwel zeker elk weekend speelt Spurs, Arsen,
mocht hij 2 seizoenen goed presteren kan hij overal terecht. Bergijp me niet verkeerd kan nu ool al maar dan voor de wisselwacht- bank

Vertonghen is niet goed genoeg voor de europese top....als je ziet hoeveel fouten die alleen dit seizoen al heeft gemaakt....bovendien is deze jongen mentaal niet geweldig aangezien hij last heeft van faalangst.

Bij chelsea hoef je bovendien niet geweldig te kunnen opbouwen, maar goed te kunnen verdedigen...en als Alex dan al niet slaagt, dan zal vertonghen dit zeker niet doen!!

In het begin van het seizoen durfde hij absoluut niet door te schuiven als verdediger omdat hij niet goed in zijn vel stak, en bijv. tegen madrid schoof hij veel te veel in waardoor ze na knullig balverlies enorm sneld konde counteren.....dan lijkt het net of hij aardig speelde omdat hij vaker in balbezit was, maar leidde diverse grote kansen van madrid in...

15 december 2011 om 13:38

Joehoe..
Zei jij ook niet over Suarez dat hij aardig was op Eredivisie-niveau maar het nooit ging maken in Engeland? Die zou ook mentaal bezwijken aan de druk bladiebla.
Zelfs jij kan niet inschatten hoe Vertonghen het zal gaan doen bij een topclub in het buitenland, dat is simpelweg niet te voorspellen..

Ik zie hier staan...chivu als vervanger....deze jongen verdient meer dan 4 miljoen euro per jaar....ja dat zal ajax wel kunnen en willen betalen....

15 december 2011 om 13:19

Misschien dat hij wilt inleveren tot 2 - 2,5 miljoen, dan kunnen we er wel uitkomen denk ik. Die man is natuurlijk allang binnen misschien dat hij ajax voor nog steeds riant salaris uit de brand wilt helpen.

Ik denk dat hij behalve in Qatar ook in Europa vanaf nu geen 4 miljoen gaat verdienen, hij is al over zijn hoogtepunt heen.

Ik zou Janssen, van der Wiel en Sulejmani verkopen deze tranfsferperiode. Aissaidi en Maher pogen te kopen. Je kan ongeveer voor zo'n twintig miljoen verkopen. En voor 18 miljoen haal je betere spelers terug. Ligeon kan overigens de plek van van der Wiel innemen. Misschien kan Ajax Vertonghen ook wel lozen. Dan spelen we het seizoen uit met Blind en van Rhijn achterin. We liggen, onterecht, uit de Champions League. Dus we moeten ons focussen op het kampioenschap.

Ik maak nog even mijn opstelling als er wordt gehandeld zoals ik hierboven heb aangegeven.
Blind kan van Rhijn vervangen. Net als de Jong op de posities van Cris, Maher en Sig kan spelen.

Vermeer
Ligeon
Alderweireld
Van Rhijn/Bl
Anita/Boiles
Eriksen
Enoh/Anita
Maher
Aissaidi
Sigthorsson/
Boerrigter
15 december 2011 om 12:50

Maher maar ook Elm, dat zou ajax kunnen overwegen, ik denk echter dat ajax ook behoefte heeft aan ervaring, chivu zou dan een ideale optie zijn. Gouweleeuw vind ik verdedigend als back-up een goeie samen met van Rhijn en Denswil (a1 groot talent).

Assaidi gaat het niet maken bij ajax, is zeker een goede voetballer maar ik vind het een beetje een egotrippertje, daarnaast wil ik graag een rechtspoot op rechts met kopsterke spitsen. Ik hoop dat ajax eerder denkt aan spelers als shaqiri en bereid is 15 miljoen op tafel te leggen voor een goede rechtsbuiten, dan zijn er betere opties dan met alle respect assaidi.

15 december 2011 om 12:56

Ik denk dat we Elm niet nodig hebben. Met Anita als verdedigende middenvelder en Eriksen en Maher daarvoor heb je een steengoed middenveld. Hou ook rekening met het feit dat je Siem de Jong achter de hand hebt.
Van Aissaidi ben ik een groot fan, de beste in de Eredivisie als je het mij vraagt. Hij zal indien hij bij Ajax speelt zijn speelstijl moeten aanpassen, maar dat lukt hem wel. Shaqiri schijnt al naar alle topclubs in Europa te kunnen, lijkt me sterk dat hij dan naar Ajax wil. Vijftien miljoen is ook teveel van het goede.
Chivu is bijna onhaalbaar, gezien zijn salaris eisen. En met van Rhijn en Blind kunnen we het seizoen ook wel uitvoetballen. In de zomerperiode maar een rationele beslissing maken omtrent de plek centraal achterin.

15 december 2011 om 12:56

Het Salaris van Chivu kan Ajax er niet bij hebben denk ik! Die man heeft genoeg naam om flink bij te cashen in het midden oosten!

15 december 2011 om 13:09

Als chivu genoegen neemt met 2 - 2,5 miljoen, moet ajax het gewoon doen. 1 jarig contract met nog een optie op verlenging van 1 jaar, hij is wel de ontbrekende schakel als je het mij vraagt. Je hebt met hem ervaring, leiderschap, mentaliteit (ontbreekt vaak), linkspoot en een type dat bij ajax past omdat hij ook voetballend meekomt. Daarnaast staat hij er meteen, ook goed voor een jongen als denswil (a1) om zich onder zijn vleugels te ontwikkelen. Daarnaast hebben best de mogelijk 1 of 2 spelers van een riant salaris te voorzien, zeker als van der wiel, verthongen, el hamdaoui, sulejmani, silva, aissati vertrekken.

Wat betreft shaqiri snap ik dat het lastig wordt, en vind ik 15 miljoen niet teveel, dat haal je er dubbel en dwars uit na 2 jaar. Dat is een gokje, maar we kunne het proberen zeg ik.

Schoot mij nog eens speler te binnen, ook van basel (erg sterke ploeg), dragovic, is helaas wel een rechtspoot en daarom vind ik hem minder geschikt.

Cilessen
Ligeon
Alderweirld
Chivu
Boilesen
De jong
Aankoop
Eriksen
Shaqiri
Sighthorsson
Boerrighter
15 december 2011 om 13:13

Ik zie Anita wel als verdedigende middenvelder fungeren. Met kort daarvoor Maher en Eriksen. Dan heb je de Jong, Klaassen en Fisher die nog op al die posities uit de voeten kunnen.
Als Shaqiri niet haalbaar is, zal Ajax voor Aissaidi moeten gaan. Dat is ook een heerlijke speler.

15 december 2011 om 13:24

Anita, kan, maar ik vind dat ajax fysiek wat meer moet hebben op het middenveld. Zeker als je ook nog eens de Jong uit de basis laat, we hebben anders echt een dwergen middenveld dat overlopen wordt. Daarom zie ik graag nog een fysiek sterke middenvelder komen met voetballende kwaliteiten, mag die het met anita van mij uitmaken.

Als shaqiri niet haalbaar is zou ik ook eerst de Bruyne nog proberen en dan alsnog niet voor assaidi gaan, heerlijke speler hoor maar het is voor mij echt een linksbuiten. Daar verschillen we van mening. Als je al een linkspoot op rechts wilt zetten moet hij een dodelijk afstandschot hebben omdat hij vaak binnendoor komt en dat heeft assaidi niet. Misschien achter Boerrighter maar meer ook echt niet, als invaller kan hij wel wat brengen.

Daarnaast heeft het meer effect om buitenom te gaan met sigthorsson, ik zou dan eerder voor beerens of narsingh, verder zou ik het anders ook niet weten. Nouja in dat geval zou ik kiezen voor De Sa, Lukoki en Josefzoon.

gaan jan !!! je hebt het goed gedaan we zijn erg blij dat je dat hebt gean en dan moet je naar chelsea!!!! Ik zie de match wel hoor.

Hm ook al verdedigd Vertonghen wel aardig, maar ik hoef hem niet. Geef mij maar een type Terry, die alles afpakt. Vertonghen laat zich soms te makkelijk paseren, is iets te nonchalant en dat soort mentaliteit heeft Chelsea al genoeg. Hij past wel in de toekomstvisie van VB, die aanvallend voetbal wil spelen. Vertonghen is namelijk opbouwend wel heel sterk! Ben benieuwd. Toch denk ik dat Cahill komt. In Engeland geven ze altijd de voorkeur aan Engelsen en tevens heeft Cahill al laten zien zich tegen de top staande te houden.

15 december 2011 om 12:54

Mijn mening is dat verdedigers bij clubs als chelsea meer moeten brengen dan alleen ballen af pakken, dan heb je aan jan een hele goeie. Als ik eerlijk ben denk ik dat er maar weinig verdedigers zijn die vergelijkbaar zijn met Verthongen, zijn kwaliteiten zijn redelijk uniek (linkspoot die voetballend meer dan behoorlijk mee kan komen). Pique en Vermealen heb je, en misschien nog een aantal maar dat zijn er echt niet veel.

Ik denk daarom dat je met een verthongen echt een verschil kunt maken. Is wel lekker als je de bal in een keer 60 meter kan verplaatsen. Ik hoop dat jan het ongelijk kan bewijzen en dat chelsea een leuk bedrag op tafel legt.

15 december 2011 om 12:58

We hebben met Luiz ook iemand die meer kan dan alleen de bal afpakken. Hetzelfde met Ivanovic. En Terry voegt zo ook wat toe aan de aanval.

15 december 2011 om 13:09

Precies, Luiz is een van de meest creatieve verdediger die ik ken. Verdedigend vind ik hem nonchalant, maar hij zorgt wel voor creativiteit. Tevens is zijn passing goed. Ivanovic heeft ook een aardige pass, is aanvallend goed en komt altijd mee naar voren. Ik zie liever een type Terry. De nieuwe verdediger zal wel de opvolger van Alex worden en die stond er ook om bekend dat hij verdedigend prima is. Creatieve verdedigers heeft Chelsea wel al, nu nog iemand met de juiste mentaliteitt

15 december 2011 om 13:11

Luiz eens, maar in mijn ogen, moet je er twee hebben staan en een links en rechtspoot. Als ik mij niet vergis zijn Terry en Luiz rechtspoten en Ivanovic ook overigens, zijn voetballende kwaliteiten ben ik niet zo van onder de indruk (ivanovic).

Je kunt dus wel degelijk stellen dat zijn ''gouden'' linker een unieke kwaliteit is. Alex is ook nog eens een rechtspoot.

15 december 2011 om 14:04

Vertonghen heeft ook een gouden linkerbeen, maar hij is te nonchalant. Dat soort spelers hebben we al. Tevens staat Terry altijd links in het centrum van de verdediging, dus die hebben we al.

15 december 2011 om 14:08

Prima, er zijn gelukkig nog meer clubs die interesse hebben, ik blijf bij mijn standpunt dat je een links en een rechtspoot centraal moet hebben staan. Maargoed zo heeft iedereen er zijn mening over, jullie zullen het ermee moeten doen....

15 december 2011 om 14:30

Ajax heeft met van der Wiel ook de enige rechtspoot in de achterhoede?

15 december 2011 om 15:46

Nee hoor, Alderweirld is een rechtspoot en good old Ooijer. We hebben nu wel een raar fenomeen, twee linkspoten CV staan (blind en Verthongen), maar dat is uit nood geboren. Net als anita linksback staat die ook een rechtspoot is.

Trouwens verthongen zijn rechter- en alderweirld zijn linkerbeen zijn ook geen echte chocoladebenen. Het is nou niet dat ze daar een super trap in hebben maar kunnen prima een bal rondspelen met het verkeerde been.

Heb als eens nagedacht over het creëren van een team met alleen maar tweebenige spelers! Dus van keeper tot spits. Zou een mooie primeur voor ajax zijn om daar vanuit de jeugd aan te werken. Dat is pas ideaal, dan maakt het geen hol uit welk been je iemand aanspeelt en weet je als tegenstander ook nauwelijks hoe je moet dekken.

Vertonghen, overschatte speler. Die jongen maakt nog steeds zoveel schoonheidsfoutjes en kan zichzelf af en toe moeilijk beheersen. Hoe moet dat als volgend jaar Gallas, Ferdinand, Kompany op zijn enkels gaan staan. In Nederland wordt daarvoor gefloten in Engeland echt niet.

Die scouts moeten een keer komen kijken tegen VVV of Excesior of zo. Dan kunnen ze zien dat Jan aardig kan verdedigen maar nog lang geen topper is. Te wisselvallig, tegen mindere clubs met respect moeilijk te motiveren, laat zich makkelijk wegdrukken in persoonlijke duels enz. Is nog niet goed genoeg voor de absolute top. zouden al die clubs het verkeerd zien?? Misschien wel geen idee, misschien loopt er in Engeland gewoon niks anders rond wat men wil hebben. Trek het verhaal van Babel er nog ff bij. Liverpool heeft toen iets van 17 mijoen betaald. En waarvoor??? Totaal overschatte voetballer die alleen dom kan draven. Krijg wel eens het idee dat men in Engeland koopt om het kopen of zo. Maar goed, als ze hem zo graag willen hebben, hij wil heel graag weg, gauw doen. Pik in dat geld en doe er iets leuks mee.

Vertonghen is een prima speler voor chelsea .
maar ik denk dat Chelsea wel genoeg verdedigers heeft .
Terry,luiz , Ivanovic,alex,
Ik vind eerlik gezegd dat Chelsea echt een van de beste verdedigers hebben van de Pl .

15 december 2011 om 15:39

Chelsea heeft zeker niet genoeg verdedigers, op dit moment. Als we (zoals maandag) een speler missen moeten we meteen bosingwa erin gooien, nu Alex weg gaat. Echter ben ik van mening dat we de jeugd moeten laten doorkomen, gewoon Chalobah een keer voor de leeuwen gooien ipv die kluns van een Bosingwa erin doen.

Ah, ze denken natuurlijk 'zo;n vermaelen als bij Arsenal willen wij ook wel'
Tuurlijk lijkt Vertonghen er veel op, maar ik denk niet dat ie zo goed als Vermaelen kan worden.
Heeft meer te maken met het karakter en instelling, Vermaelen is een stuk harder en veel meer een vechter dan Vertonghen.

15 december 2011 om 13:27

Als ik eerlijk ben, ik denk dat Verthongen beter is. Verthongen oogt misschien nonchalant maar hij is ook smerig en spijkerhard op zijn tijd.

Vertonghen moet echt zo snel mogelijk weg uit Amsterdam. Ajax heeft hem al zes maanden te lang gehouden. Ze zouden hem deze winterstop moeten verkopen. Dat komt Ajax' clubkas en Vertonghen's ontwikkeling ten goede. En dat roep ik al maanden. Zo goed als Vermaelen zal hij niet meer worden, maar ontgoochelen in Londen nee dat zie ik hem echt niet doen.

Opvolger voor Alex bij Chelsea (3e CV achter Terry, Luiz (+ivanovic) of Tottenham kan ook nog. Chelsea zal moeten snel zijn.

15 december 2011 om 14:17

Dat hebben we vaker gehoord... Bij zowel Suarez als Vermealen overigens. Ik denk dat ajax zich ondertussen wel bewezen heeft als een club dat spelers goed klaar kan stomen voor bv. engeland. Ik vind verthongen verder bij ajax dan vermealen destijds was.

Mee eens dat Vertonghen zsm weg moet. Hij is uitgeleerd hier en het heeft puur en alleen met concentratie te maken dat hij in de topwedstrijden er ineens wel staat. Die andere wedstrijden begint hij zich gewoon te goed voor te voelen. Spijtig, maar waar...

Verder is hij meer een VM, hij is namelijk altijd wel op een foutje te betrappen doordat hij nooit 100% geconcentreerd is... Verder is hij natuurlijk in potentie nog altijd een hele goede. Dat sommigen roepen dat Alex het ook niet gered heeft is echt onzin, die vergelijking kun je niet eens maken, want Alex is echt iemand die een man uitschakeld en Vertonghen is meer iemand voor in de zone, die hoef je geen pure mandekker te maken....vandaar dat VM misschien beter voor hem is, maar dat kan hij vergeten bij Chelsea.... Daarom denk ik dat Tottenham een hele mooie club voor hem zal zijn....

Met het noemen van Shaqiri of dat soort gasten moet je even vanachter je FM wegkruipen, pas als Ajax standaard de groepsfase van de Champions League overleeft zullen dit soort spelers heel misschien in beeld komen...

Vertonghen kan dat hele niveau niet aan!
Die moet lekker bij Ajax blijven! en als het zover is naar een Everton of Atletico Madrid verhuizen
Hij komt snelheid tekort en is tactisch niet goed genoeg

Als je een echte pure verdediger wil halen dan moet je voor Cahill gaan , is verdedigend echt vele malen beter dan Vertonghen , daarnaast is Vertonghen gewoon opbouwend echt veel beter en heeft een goeie pass.

Persoonlijk denk ik dat Vertonghen verder zou komen als hij als een CVM gaat spelen , daar word verdedigend minder van je verwacht en kan hij vaker opstomen en beter de lange bal geven , Vertonghen is gewoon een omgeturnde middenvelder en persoonlijk denk ik dat hij daar weer moet terugkeren als hij de top wil bereiken.

15 december 2011 om 15:54

Mwoah, verthongen kan op CVM staan, toen hij dat bij ajax deed (echt verder naar voren) kwam hij toch net iets creativiteit en handelingssnelheid tekort. Nog niet eens zo zeer zijn balbeheersing, maar meer zijn draaicirkel die groot was, het is niet een speler die lekker en soepel tussen de linies beweegt. Als je duelkracht op het middenveld wilt is het een optie.

Het is vooral dat we bij ajax een dergelijke speler nodig hebben van achteruit, bovendien, we schakelen tijdens de wedstrijd regelmatig om naar 3-4-3 als verthongen inschuift. Het is allemaal niet zo statisch zoals het op papier staat, kortom hij is al een halve Cvm.

15 december 2011 om 16:17

Dat doet er helemaal niet toe maar als pure verdediger komt hij gewoon de echte verdedigende kwaliteiten tekort , ik weet dat hij bij Ajax al als een soort CVM maakt opereert maar ik denk dat hij nog beter functioneert als er ook een goeie speler centraal staat en hij ervoor.

Niet elke CVM moet soepel tussen de linies kunnen spelen , een Xabi Alonso bijvoorbeeld die speelt ook niet soepel tussen de linies maar heeft een fantastische pass , Vertonghen heeft niet zo'n lange bal maar wel een redelijk tot goeie en hij kan een bal goed vasthouden en een bal afpakken kan hij ook gewoon wel.

15 december 2011 om 17:59

Ik denk dat Alonso toch over iets meer creativiteit beschikt en eerlijk gezegd ook wat beter tussen de linies speelt. Het is sowieso de vraag of je standaard met 2 Cv's moet spelen, zeker als je tegen een sterke maar slome spits speelt is het soms handig vaak voor de spits te kruipen. Dan kunnen ze hem niet aanspelen.

Ik weet niet of hij verdedigend echt tekort komt, dat betwijfel ik, hij laat regelmatig zien daar flink verbeterd te zijn, zoals je zegt hij pakt behoorlijk wat ballen af. Wat verwacht je dan nog meer van hem? Daarnaast onderschat je ook zijn lange bal, die is echt beter dan goed.

Het is een belediging voor Vertonghen om vergeleken te worden met Alex. Waar de Braziliaan een rots in de branding was voor PSV was toen ook al bekend dat hij technisch zwaar te kort kwam. De beste man heeft al moeite met een breedtepass over een paar meter en heeft daardoor gefaald bij Chelsea.

Vertonghen heeft verdedigend alles in zich om het te maken in Engeland en is daarbij ook nog heel veelzijdig gezien hij op meerdere posities uit de voeten kan. Zijn we vergeten trouwens dat Vertonghen de leider was van een verdediging dat al jaren achtereen de minste doelpunten tegen heeft gekregen aan het eind van het seizoen?

De kritieken op het verdedigende aspect in de Eredivisie zijn zo luid dat wij als Nederlanders het nu ook mateloos aannemen. Maar is het niet zo dat Vermaelen gelijk furore maakte bij Arsenal en nu ook Tiote, Vorm en Krul smaakmakers zijn in de Epl?

Ik begrijp de interesse wel. In mijn ogen is Vertonghen de beste centrale verdediger in Nederland en heeft hij ook bewezen zich in de CL staande te houden. Niet dat de verdedigers in Nederland van hoog niveau zijn, maar toch.

Daarbij is Vertonghen ook voetballend van waarde, iets wat op een hoog podium toch min of meer een vereiste is, ook al heb je centrale middenvelders die de bal komen ophalen.

Als ik AVB was zou ik maar eens lekker een jaartje of anderhalf wachten en dan alderweireld kopen. in mijn ogen zit die al bij op het niveau van vertonghen en gaat hij er overheen. veel betere verdediger!

Als ik ajax was had ik V.d. Wiel en Vertonghen verkocht leveren bij elkaar richting de dertig miljoen op en daarvoor gouweleeuw van SC Heerenveen en Virgil Van Dijk van FC Groningen gehaald en die dan in het centrum en dan Alderweireld naar de rechtsback en dan linksbach Nicolas Boilesen. dan ziet het er zo uit

V.d. Wiel 12-15 miljoen
Vertonghen 15-18 miljoen
El handoui 3 miljoen

Vermeer
alderweireld
gouweleeuw
Van Dijk
Boilesen
S. de jong
eriksen
Janssen
Sulejmani
Sigthorsson
Boerrigter

zal heel jammer zijn voor de eredivisie als er weer een goeie speler weg zal gaan , maar hij verdient het , is echt de leider geworden van dit ajax maar je ziet gewoon dat hij zich tegen de mindere clubs moeilijker op kan laden dus word het tijd voor een mooie tranfer zodat alderweireld de leider kan worden van dit ajax

Wat opportunistisch dat iedereen Gouweleeuw meteen weer als vervanger wil hebben... Die jongen heeft één aardige periode... Ik denk dat in die van Dijk meer rek zit, fysiek zit ie al aardig goed en tactisch kan o.a. Stam hem nog wel het één en ander bijbrengen... Tevens is ie handig om als stromram te gebruiken...

Alderweirld iets aan zijn opbouw schaven, lange ballen kan ie al prima en dan van Dijk ernaast.... Boilesen gewoon op links en dan nog een rechtsback of Ligeon de kans geven... Anita liever niet meer in de verdediging, maar gewoon mooi op de bank, die kan dan ook nog als vm invallen....

Geschreven door de Daily Fail.. Oftwel geen aandacht aan schenken.

Laatst had Villas-boas het zelf nog over het feit dat ze ook nog veel jong verdedigend talent hebben die op de CV positie kunnen. Daarbij noemde hij Hutchinson, Chalobah, Bruma en nog iemand. Ik vermoed dus dat hij een rechtsback wilt gaan kopen en dan Ivanovic als extra CV gebruiken. Daarnaast wordt Chalobah naar het schijnt naar het PL squad van Chelsea gehaald (op 17-jarige leeftijd) en misschien krijgt hij nog wat minuten. Als het goed gaat met Hutchinson kunnen we die misschien ook nog wat minuten zien maken.

Als Belg is het leuk om te zien dat Chelsea mikt op enkele landgenoten (hazard, Debruyne en nu ook Vertonghen), daarnaast hebben ze al Courois en Lukaku. Wel moeten we realistisch durven stellen dat er een tiental spelers op de scoutinglijstjes staan en er dus niet vanuit moeten gaan dat deze spelers ook effectief zullen worden aangetrokken. Vertonghen is goed voor een club als Tottenham, Chelsea wacht hij best nog een aantal jaartjes op. Ik zie Vermaelen wekelijks bezig en denk niet dat Vertonghen al op het niveau van "verms" staat.

Geef Torres nog wat tijd. Vertonghen is nog niet goed genoeg voor de absolute top vind ik, blijf maar een jaartje in NL

Ik zou niet weten waarom Vertonghen het niveau van Chelsea niet aan zou kunnen. Hij is fysiek sterk en heeft een enorm loopvermogen wat twee belangrijke eigenschappen zijn in de PL. Bovendien kan hij nog makkelijk doorgroeien. Hij zou meteen de best voetballende verdediger zijn bij Chelsea en verdedigend is hij echt niet zo veel minder dan die David Luiz die ik vaak heel slordig vind. Zo komt er bij Chelsea meer voetbal in de ploeg. Heel goed idee eigenlijk.

Zie niet goed in wat Vertonghen als toegevoegde waarde zou kunnen zijn bij Chelsea, spelen stuk voor stuk betere voetballers dan hij. Vermaelen was toch nog beter toen hij vertrok. Verder zit ie ook in een lichte vormcrisis

jantje kan beter eerst fftjes bij een suptop club als totenham bij chelsea lopen al david luiz alex terry en bruma (die nu uitgeleend is) dus ik zou niet gaan en ajax die kunnen beter wat jongens kopen als v/dijk want die gast die vind ik zelfs beter als vertongen ik vind vertongen arrogant met ze borst vooruit en kraagje omhoog. alderweireld heeft dat weer niet hij is niet een van de beste maar hij doet zich niet voor als de beste en vertongen denkt dat hij de beste is maar dat is hij niet

Totaal nutteloze informatie dit als je het mij vraagt. Vertonghen komt compleet te kort voor de top. En zal het als je het mij vraagt ook nooit aankunnen. Als je ziet hoe vaak hij nog door de mand valt bij een club als Ajax.. en hoe zwak hij verdedigend vaker nog is. Nee , ik geloof er niet in. En de scouts van Chelsea zullen hem zeker in de gaten houden.. maar zoals we weten houden ze wel 300 verdedigers in de gaten. En er zal hopelijk voor hun wel een betere bij zitten dan Jan Vertonghen. Uiteraard laten ze een van hun duurdere en beste aankopen van de laatste tijd ( Torres ) ook niet gaan. Het zal misschien nog een tijdje duren, en hij heeft misschien een andere speelstijd qua team nodig. Maar Torres heeft het spelletje uiteraard nog niet verleerd.. en het zou dan ook gigantisch stom zijn om hem nu met een enorm verlies weer te verkopen. Ik wil wel nog even kwijt dat ik denk dat Jan Vertonghen als verdedigende middenvelder veel beter uit de voeten zou komen.. Als je bekijkt hoe vaak hij mee inschuift in een wedstrijd om het spel proberen te maken.. omdat Enoh het simpelweg al helemaal niet lukt. Waarom hem dan niet al op die positie opstellen? Dan kun je Daley Blind eens een keer écht testen bijvoorbeeld op zijn positie..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren