Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Weghorst krijgt valse sneer uitgedeeld van Welshe teamgenoot bij treffer

Laatste update:

Heel Wales baalde van de late treffer van Wout Weghorst in het Nations League-duel met Nederland, maar Connor Roberts in het speciaal. De teamgenoot van Weghorst bij Burnley liep na de beslissende 1-2 geagiteerd naar de spits toe om hem vervolgens een fikse sneer uit te delen. Roberts beet Weghorst toe dergelijke goals niet voor Burnley te hebben gemaakt, impliciet doelend op het feit dat dat mogelijk degradatie uit de Premier League had kunnen voorkomen.

Het Nederlands elftal leek woensdag in blessuretijd een 1-0 voorsprong te verspelen, toen Hans Hateboer in blessuretijd uitgleed en Rhys Norrington-Davies de 1-1 binnenkopte. Luttele momenten later zorgden een snoekduik en een daaropvolgende kopbal van Weghorst echter toch nog voor de zege. Roberts ontstak in woede en liep naar zijn collega bij Burnley toe. "Waarom doe je dat niet bij Burnley?", kreeg Weghorst naar zich toe. "Dit gaat niet over Burnley, hou je kop", snauwde Weghorst terug.

Burnley degradeerde afgelopen seizoen na zes jaar op het hoogste niveau naar de Championship. Weghorst, die in de winter overkwam van VfL Wolfsburg, kwam in de twintig duels die hij speelde slechts tot twee treffers. De dertienvoudig international (drie goals) verloor in de laatste drie wedstrijden van het seizoen zijn basisplaats en kon zijn ploeg daarin ook als invaller niet meer helpen aan een doelpunt. Afgelopen week erkende Weghorst in gesprek met Voetbal International dat hij bij zijn komst afgesproken had niet in de Championship te hoeven spelen en daarom al dan niet op huurbasis zal vertrekken. Het zou reden kunnen zijn voor het wrok van Roberts.

In de Engelse en Turkse media doken verhalen op over een tijdelijke overstap naar Besiktas; verhalen die Weghorst bevestigde noch ontkrachtte. "Niet alles geloven wat er in de media staat", zei de 29-jarige spits afgelopen week. "Er wordt de indruk gewekt dat ik al in Turkije zit. Er is belangstelling uit Duitsland, Turkije en van een aantal Engelse clubs uit de Premier League. Maar eerst ga ik me hier op Oranje focussen en zo goed mogelijk presteren. Dan gaan we met Burnley in gesprek over hoe het nu verder gaat."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel heel kinderachtig van een ploeggenoot zeg. Maar zegt wellicht ook iets over hoe goed Weghorst momenteel in de groep ligt. Moet zeggen dat ik het een geweldige kopbal vond en hem echt niet meer zag aankomen. Een verhuur aan Feyenoord zou ik niet eens zo onlogisch vinden.

9 juni 2022 om 09:45

Weghorst gaf na de wedstrijd inderdaad aan te vertrekken bij Burnley en zei daarbij een aantal interessante opties te hebben. Hij gaf daarbij aan dat hij sowieso in het buitenland blijft.

9 juni 2022 om 10:03

Dat zou niet eens een hele slechte optie zijn. Ik denk dat die perfect past in het systeem van Slot.

9 juni 2022 om 11:26

Met alle respect, maar waarom denk je dat hij naar Feyenoord wil? Dat is toch niet zijn niveau? En al helemaal niet voor het loon dat ze hem daar kunnen betalen.

9 juni 2022 om 14:14

Is Feyenoord zwakker of minder kapitaal krachtig dan Burnley ploeg gedegradeerd uit PL of Besiktas de nr 6 van Turkije?

9 juni 2022 om 17:14

Ja Feyenoord is kapitaal inderdaad minder krachtig dan die clubs.

9 juni 2022 om 19:36

Ja, Feyenoord is veel minder kapitaal krachtig. De ploegen die degraderen uit de PL krijgen nog een zak geld mee van 100 miljoen. Pond ofzo, zodat ze niet in de financiële problemen komen door de degradatie

9 juni 2022 om 11:57



Weghorst geeft zelf aan niet naar de erdivisie te willen dus een beetje een rare opmerking. Bovendien is hij 29 en op de top van zijn presteren. Die kan in het buitenland echt wel wat beters krijgen dan Feyenoord al is het alleen al financieel.

9 juni 2022 om 17:04

Maar in alle eerlijkheid Weghorst is sowieso niet iemand die erg sympathiek is. Het is een erg nuttige speler om in je team kunt hebben mits je team over spelers beschikt die hem kunnen bedienen.

Misschien omdat ie daar geen fatsoenlijke bal krijgt

9 juni 2022 om 09:29

Die roberts had hem volgens mij tegen aston villa echt een wereldbal gegeven die er toen niet in ging haha.

9 juni 2022 om 09:46

Ja dat weten we allemaal nadat we Frank Snoecks gister gehoord hebben. Maar mag ie 1 goede bal krijgen haha. Dan is gelijk alles goed om even je gelijk te halen?

9 juni 2022 om 10:03

Hij heeft er gewoon veel kansen gemist. Heeft niks te maken met geen goede ballen te krijgen.

Natuurlijk is het infantiel van die Roberts maar laten we nu niet gaan doen alsof Weghorst daar niet door eigen toedoen mislukt is.

9 juni 2022 om 10:13

Prima Lierse. Het lag alleen aan Weghorst haha

9 juni 2022 om 10:25

Ah de verdraaiing van de woorden in een poging het eigen punt ietwat te redden. Jij zegt dat hij geen goede aanvoer kreeg. Waarmee je impliceert dat het totaal niet aan Weghorst lag. Uiteindelijk zat die aanvoer wel goed, maar miste Weghorst teveel kansen. De reden dat hij mislukt is, is inderdaad bij die gemiste kansen te zoeken.

Waar ik zeg dat het allemaal de schuld van Weghorst is, is me niet echt duidelijk. Maar je zal de zin waarin ik dat doe wel kunnen reciteren neem ik aan?

9 juni 2022 om 10:34

Het ligt altijd aan meerdere factoren. Tuurlijk had Weghorst daar beter moeten spelen maar ik zie dat hij gemiddeld 4x per wedstrijd een bal aanraking in de 16 meter heeft gehad vorig seizoen. Nou dan is het niet vreemd dat hij niet vaak een goal maakt.

9 juni 2022 om 10:45

Dan zijn we er. Nogal een nutteloze discussie uiteindelijk.

9 juni 2022 om 14:24

Je speelt onderaan in de PL. Natuurlijk heb je als spits geen tientallen aanrakingen in de 16. Des te belangrijker als je er iets mee doet, en dat deed Woutje te weinig.

9 juni 2022 om 10:17

Heel Burnley was toch gewoon niet goed genoeg. Weghorst niet maar deze Roberts die nu stoer doet ook zeker niet. Het is een collectief falen geweest, anders degradeer je niet.

Dan zie ik PSV dwepen met zo'n Luuk de Jong als de verlosser maar dan denk ik: zou Weghorst niet een veel betere optie zijn? Anders iets voor Feyenoord?

9 juni 2022 om 09:50

Luuk de jong is wel vele malen beter dan Weghorst.

9 juni 2022 om 09:59

Daar ben ik het echt niet mee eens. Wellicht ietsjes, maar vele malen echt niet. Helemaal als je naar de cijfers kijkt. Luuk de Jong heeft in het buitenland nog nooit dubbele cijfers gehaald. 22 competitiegoals in totaal in twee seizoenen Gladbach, een seizoen Newcastle, twee seizoenen Sevilla en een seizoen Barcelona. Weghorst had in zijn beste seizoen bij Wolfsburg 20 goals.

9 juni 2022 om 10:36

Vele malen beter ook echt, waarop baseer je dat nou weer als ik vragen mag? Alle statistieken wijzen namelijk op het tegenovergestelde.

9 juni 2022 om 10:51

Nou, ik weet niet of je de cijfers van Weghorst kent? Toch alleraardigst in de Bundesliga, waar Luuk de Jong er precies niks van gebakken heeft in zowel Duitsland als Engeland en eigenlijk ook Spanje niet, op die paar gelukjes in Barcelona.

9 juni 2022 om 11:29

@Norge, zijn beste seizoen dus. En verder ook nooit. Ben het geheel eens met Benzema: Luuk is vele malen beter. Ooit zag het er naar uit dat Weghorst hem voorbij zou streven, maar dat is het niet geworden.

9 juni 2022 om 12:13

Panfc, hoe bedoel je verder ook nooit? Hij heeft er er in 3 seizoenen 16, 17 en 20 gemaakt dus wat brabbel je nou?

9 juni 2022 om 19:42

In Duitsland werd er een ploeg rondom Weghorst gebouwd. Hij moest de doelpunten maken. Voor Luuk de Jong werd dat niet gedaan bij Gladbach, Newcastle en Sevilla daar werd hij als aanspeelpunt gebruikt zodat de vleugels diep konden gaan en het middenveld aan kon sluiten. Dat is wezenlijk anders dan bij Wolfsburg een rechtspoot op rechts en een linkspoot op links zetten in Weghorst zijn geval

9 juni 2022 om 09:54

Ik vind Luuk de Jong een betere speler en ook meer bij PSV passen dan Weghorst. Waarom zou Weghorst naar Feyenoord gaan? Ik denk dat zijn transfer naar Burnley niet zo slim was, maar hij wilde vast graag BPL spelen. Bij Wolfsburg deed ie het hartstikke goed, dus die kan nog wel naar een mooiere club dan Feyenoord of zelfs PSV.

9 juni 2022 om 10:06

Op basis van wat vind je Weghorst eigenlijk minder? In het buitenland een mindere carrière dan Weghorst namelijk.

Of het moet door die transfer naar Barcelona komen, wat ook niet op basis van kwaliteit was (mislukt bij Sevilla uiteindelijk) maar op basis van een totaal geldgebrek bij Barcelona en een coach met de juiste nationaliteit.

9 juni 2022 om 10:14

Voor de internationale (sub)top komen ze allebei flink tekort. Echter heeft Luuk de Jong in mijn ogen meer de specifieke kwaliteiten voor een breekijzer, namelijk dat hij echt veel beter kan koppen. Wellicht beetje raar na het doelpunt van gisteren, maar Weghorst is hier ondanks zijn lengte niet enorm goed in.

Als basisspeler zou ik ze persoonlijk niet bij mijn club willen zien, maar ik denk dat ze beiden bij de top 3 in Nederland (of België) prima zouden renderen. Ze kunnen best doelpunten maken en bij Feyenoord, PSV of Ajax krijg je wel de ballen.

9 juni 2022 om 10:26

@lierse1997. Ja, is meer een gevoel. Kan ook komen omdat ik Weghorst een beetje een enge vent vindt. Wordt altijd een beetje kriebelig van gasten die over de top positief zijn. Ik kijk in ieder geval liever niet naar hem. Ik zou ze trouwens als Nederlands Elftal allebei meenemen en ook allebei tegelijk als stormram gebruiken, inclusief Van Dijk naar voren.

9 juni 2022 om 10:30

De Jong misschien minder gescoord, maar wel meer belangrijke voor o.a. Sevilla en Barcelona, laten we het dan maar niet over zijn doelpuntenproductie in Nederland hebben

9 juni 2022 om 10:38

@wandering, meer belangrijke goals? Want jij weet alle belangrijke goals die Weghorst heeft gemaakt? De Jong heeft in 6 Seizoenen buitelands voetbal 22 goals bij elkaar weten te sprokkelen. Weghorst heeft in 4 seizoenen buitenland 61 goals gemaakt. Leuk dat De Jong een handjevol belangrijke doelpunten heeft gemaakt maar dat doet niks af aan het feit dat Weghorst in het buitenland een veel betere spits is geweest.

9 juni 2022 om 10:46

Hij zal altijd blijven teren op die opflakkering in de Europa league natuurlijk. Wonderbaarlijk hoe dat zijn geflopte periodes bij Newcastle, Gladbach en Sevilla doet vergeten.

9 juni 2022 om 10:59

Bij Newcastle en Gladbach was hij meer geblesseerd dan dat hij speelde dus niet zo gek..

Hij is in alles beter dan Weghorst.. die doet maar wat..kun je beetje vergelijken met Dost..vooral groot wild en maar ergens heen koppen vooral in niemandsland..

9 juni 2022 om 11:05

@Nikos_

Toch wel bijzonder dat een jongen die maar wat doet om de 128 minuten bij een doelpunt was betrokken bij Duitsland waar Huntelaar om de 132 minuten was betrokken bij een goal. Die toch wel gezien wordt als de beste spits van de afgelopen 10 jaar op RvP na.

9 juni 2022 om 11:24

@ Lierse. Ik vind niet dat ie bij Sevilla geflopt is. Hij was alleen geen onbetwiste basisspeler, maar heeft best veel gespeeld. Als je zo belangrijk bent in de halve finale en finale van de EL telt dat gewoon heel zwaar mee. Ik kan niet om de statistieken van Weghorst heen, maar als ik hem zie voetballen doet het echt pijn aan mijn ogen.

9 juni 2022 om 11:43



Ik begrijp niet waarom in de discussie Luuk de Jong vs Wout Weghorst alleen het buitenland als graadmeter wordt gebruikt. Telt de eredivisie dan helemaal niet? Daar heeft de Luuk de Jong toch uitstekend gepresteerd en heeft daar tevens betere cijfers dan Wout Weghorst. Mijn inziens is dat ook noemenswaardig i.p.v. enkel de prestaties in het buitenland te belichten.

9 juni 2022 om 12:03

In La Liga heeft die gewoon amper goals gemaakt en Sevilla had ook wel snel door dat het niet ging worden, waardoor hij gewoon weg mocht.

Twee potjes waarin het goed valt, zijn dan schijnbaar genoeg dat allemaal te doen vergeten.

Roberts is nog terecht pissig dat Weghorst aangaf dat hij zichzelf te goed vindt voor het Championship, ook al speelt Burnley daar nu mede door twee enorme missers van Wout in de laatste twee wedstrijden (en in andere wedstrijden, zoals thuis tegen Liverpool). Weghorst was geen teamplayer en heeft zichzelf meerdere malen enorm kinderachtig opgesteld, zoals toen hij constant bleef mekkeren na zijn wissel tegen Watford. Burnley won die wedstrijd alsnog, maar Weghorst bleef maar jammeren op de bank.

Burnley's team heeft door de jaren heen niet veel investering gehad, mede omdat de vorige voorzitter de club met veel winst wilde verkopen. Weghorst speelde daarom niet in een elftal met veel creatieve spelers, maar alsnog was Wout heel matig. Hij kopte alsof ze met een medicijnbal in de PL spelen, werd constant fysiek afgetroefd en verprutste te veel kansen. Laat hem maar naar Besiktas vertrekken en vang er nog wat geld voor. Deze lutser ben je namelijk liever kwijt dan rijk.

9 juni 2022 om 09:56

Alsof iedereen normaal de Championship ingaat? Is heel gebruikelijk dat iedereen weggaat bij degradatie. De club heeft dat overigens ook nodig, anders gaat de club failliet in verband met salarissen. In Nederland heb je ook spelers als Kramer die vrolijk heen en weer hoppen aan de onderkant van de Eredivisie. Dat soort jongens gaan niet de KKD in.

9 juni 2022 om 10:06

Burnley staat er financieel helemaal niet zo beroerd voor zoals sommige berichten willen doen geloven, dus hij hoeft niet te vertrekken. Er zijn daarnaast bij iedere speler clausules ingebouwd dat het salaris verminderd wordt bij degradatie. Ik begrijp dat Weghorst weg wil omdat hij in beeld wil blijven bij LVG, maar het is de manier waarop dit allemaal uitgespeeld wordt. Hij geeft vrolijk aan dat hij wel weer terug wil keren bij Burnley als ze weer in de PL gaan spelen. Als ik Wout's teamgenoot was, dan zou ik ook pissig worden, zeker omdat Weghorst Burnley niet bepaald geholpen heeft in de strijd tegen degradatie.

9 juni 2022 om 10:17

Weghorst is ook veel te goed voor de Championship. Deze gozer heeft in 118 wedstrijden 59 goals en 20 assists in de Bundesliga gemaakt. Dat zijn echt geweldige cijfers.

Mensen doen echt alsof Weghorst een matige spits is die in de onderste regionen van de Eredivisie speelt. Doe normaal hoor.

9 juni 2022 om 10:25

Haha hoezo veel te goed, Mitrovic speelde daar toch ook een jaar bij Fulham. Is Mitrovic minder dan Weghorst? Die man liet tenminste zien een hele competitie omver te kunnen schoppen, zie ik Weghorst nog niet zo snel doen.

9 juni 2022 om 10:29

Ik beoordeel hem hoe ik hem bij Burnley heb zien spelen. Het is niet dramatisch dat Weghorst een matig seizoen gehad heeft, omdat hij bijvoorbeeld aan de competitie moest wennen, maar dat hij zijn frustraties constant op zijn teamgenoten afreageerde en de teamsfeer daarmee verpestte, is hij voor mij af.

9 juni 2022 om 11:06

@Consy

Jij hecht meer waarde aan goals maken in de Championship dan meerdere seizoenen op rij meer dan uitstekend presteren in de Bundesliga?

9 juni 2022 om 12:35

Spitsen als Weghorst, Bas Dost, Luuk de Jong zijn zo goed als de ballen die zij krijgen. Krijgen ze veel goeie ballen, scoren ze erop los. Hebben ze geen creatieve medespelers en krijgen ze dus geen goeie ballen? Dan kunnen ze echt heel slecht zijn. Dus ik denk eerder dat het gwn een domme aankoop was van Burnley. Als ze geen creatieve spelers hebben hadden ze voor een spits moeten gaan die in z'n eentje wat kan creëren en niet eentje die puur afhankelijk is van aanvoer.

Geloof er niks van, ik zie het hem niet zegen en hoor het ook niet. Op basis van 1 persoon komt vz met zo een bericht.

Net als de vorige x dat iemand bij ronaldo verstond "i'm not finished" dat had hij toen ook helemaal niet gezegd

Haha, dat zal hij ook niet meer doen. Hij leek wel gemaakt voor de PL maar dat voetbal wat Burnley speelde was niet echt voor hem gemaakt. Hij kan beter teruggaan naar Duitsland.

Ik vond het een wereldgoal! Maar de rest vd wedstrijd vond ik Wout niet zo goed, leek soms walking voetbal

Mocht Haller vertrekken bij Ajax zou Weghorst mogelijk ook een optie bij Ajax zijn. Met zijn kopkracht en voorzetten van Tadic, Berghuis en Anthony zal hij scoringskansen genoeg krijgen. Weghorst zal overigens alleen een optie zijn als Brobbey te duur gaat zijn omdat Leipzig de hoofdprijs blijft vragen. Het zal een interessante transfer zomer zijn omdat zowel Ajax, Psv en Feyenoord spelers zien vertrekken en dat moeten gaan opvullen. Het liefst voordat de competitie gaat beginnen, maar dat is nog nooit mogelijk gebleken.

9 juni 2022 om 10:44

Wat zeg je nou? Haller is al tenenkrommend in de spits laat staan Weghorst....

9 juni 2022 om 11:29

Al die shitload aan doelpunten van haller voor Ajax. Idd vreselijk tenenkrommend. Waarom kunnen ze gewoon geen spits halen die er maar 3 in schiet. Zo moeilijk zijn die toch niet te vinden? Kuch…..

9 juni 2022 om 11:32

Haller tenenkrommend? Die jongen heeft uitstekende statistieken alleen de laatste wedstrijden was hij slecht en ontbrak het vertrouwen. Psv speelde prima met de Jong als kapstok. Ajax doet dat momenteel met Haller. Die zorgt ervoor dat andere beter in hun spel kunnen komen.als Haller vertrekt heb je geen kopsterke spits meer in de selectie zitten. Wie ga jij dan bijvoorbeeld in de laatste 15 minuten inbrengen als iets geforceerd moet worden?
Mocht Haller vertrekken en Brobbey niiet haalbaar zijn, dan zie ik naast Bergwijn toch ook graag een kopsterke speler komen. Anders hoef je van achteruit niet meer de lange bal te spelen.

Mooie goal, debiele reactie van die Welshman. Maar het is toch wel duidelijk dat NL niet met Weghorst moet gaan spelen? Als pinchhitter is L. de Jong ook beter vind ik. Lekker blijven spelen met Depay & Bergwijn, met als reserves Danjuma, Lang, Gakpo, Malen....keuze genoeg!

Ik kan me niet voorstellen dat dit srs was. Wrm.de fuck zou je je ineens daar druk over maken in deze wedstrijd??
Maar ik zie verder ook geen gelach...

9 juni 2022 om 11:12

Lees je de tekst wel🤣 Het was niet lacherig bedoeld, eerder vals. En dit was na zijn winnende goal in de laatste seconden.

9 juni 2022 om 14:54

Wat lul jij nou allemaal weer?
Hoe concludeer jij dat ik de tekst niet heb gelezen obv mijn opmerkingen?

En goh je meent t? Newsflash: ik heb ook tv en zag ook wanneer het gebeurde.

Misschien had Roberts zelf ook een beetje beter z’n best kunnen doen?

Gewoon een slechte verliezer, maarja dat is hij inmiddels wel gewend zou je zeggen???

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren