Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We hadden Real Madrid precies waar we ze wilden hebben'

Laatste update:

Bij Real Murcia was er dinsdagavond alle reden om te lachen. De ploeg opereerde weliswaar zeer verdedigend, maar leverde toch een knappe prestatie door Real Madrid op 0-0 te houden in de eerste wedstrijd om de Copa del Rey. Trainer Iñaki Alonso sprak dan ook zijn waardering uit voor de teamprestatie van Los Pimentoneros en zei dat de uitgestippelde tactiek werkte.

Alonso had vooraf zijn team gewaarschuwd om niet dezelfde speelstijl te hanteren als Alcorcón, de tweedeklasser die Real Madrid vorig seizoen tot verbazing van velen met 4-0 elimineerde. De coach meende dat Real voorbereid was op een dergelijke tactiek en dat zijn eigen team dan in het mes zou lopen Na afloop was hij in voor een grapje, zo bleek. “Ik ben boos. Ik had mijn team gezegd niet zoals Alcorcón te spelen”, zei hij met een knipoog na het verdienstelijke resultaat.

“Ik ben trots op mijn spelers; we hadden Madrid precies waar we ze wilden hebben”, vervolgde Alonso in gesprek met Marca. “We zullen ze nu gaan ontmoeten in Bernabéu, we hebben er allemaal van gedroomd om daar te spelen. Vanavond moesten we lopen als tijgers, omdat zij de bal zoveel hadden als ze maar wilden. Maar wij deden het goed, want Real voelde zich niet prettig.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja met anti-voetbal kan ik het ook. In Bernabeu gaat Real Madrid echt 100 procent winnen na dat ik deze wedstrijd heb gezien. Dus Murcia tot in het Santiago Bernabeu

27 oktober 2010 om 13:47

Ja Real zal wel door gaan, dat weet iedereen denk ik... ze zullen zelfs met grote cijfers winnen..
Maar als je met iedereen verdedigd, zoals Mourinho meestal doet, dan is het precies niet zo gemakkelijk om er doorheen te komen, zeker als je spelers hebt zoals Inter of Chelsea...

Als voor het goal van Murcia precies is waar hij ze wilde hebben is hij daar zeker in geslaagd ja.

goed recht van Murcia
Alleen al voor het salaris van Ronaldo kunnen zij de hele selectie betalen.

Dus dan ga je maar als handbalverdediging staan en de boel zo lang mogelijk dichthouden.

ja zuurtje voor madrid weer. Mourinho had er nog zo op gehamerd van te voren en toch miste er scherpte. Je mag je dan afvragen of sommige spelers het niveau van madrid niet kunnen halen, zoals benzema. Hij zal dan ook wel in de winter verkocht worden en een nieuwe spits zal aangetrokken worden, precies zoals mourinho het wilde in de zomer! Toch opvallend dat ze nog zo wispelturig presteren, gelukkig in de beker, dit kunnen ze nog rechtzetten in de competitie hadden ze puntverlies geleden met zo'n wedstrijd..

27 oktober 2010 om 09:25

@aka2001,

Je kunt niet verwachten dat iedereen er direct staat. Spelers als Canales en M. Diarra (deed het na het eerste halfuur heel goed als spelverdeler) hebben nauwelijks speelminuten gemaakt.
Talenten als Sergio Canales en Pedro Leon moeten gewoon meer spelen. Pedro Leon was trouwens echt een van de beste op het veld. Wat een snelheid en fysiek heeft die jongen.

Met Benzema weet je natuurlijk niet hoe het gaat lopen, maar in principe kan hij het niveau van Real gewoon aan. Hij zit in een vormdip, maar heeft ook weer niet veel tijd om daar uit te komen.

Ongelooflijk dat je zegt dat Real wisselvallig presteert. Wat bedoel je daar nou weer mee?

Even een paar zaken op een rijtje:

1: Real heeft niet met het complete basiselftal gespeeld. Spelers als Marcelo, Özil en Carvalho waren er niet bij.

2: Real heeft 25 keer geschoten in de richting van het doel. Murcia heeft een paar keer echt geluk gehad. Ballen van o.a. Pedro Leon en Granero hadden er zo in kunnen vliegen.
Murcia werd overlopen. Vergeet ik bijna nog te zeggen dat Murcia geen enkele kans heeft gehad.

3: Dit is voor een tweeluik gewoon een goed resultaat. Natuurlijk was het mooi geweest als er gescoord werd, maar dit is toch geen ramp?

Ik vraag me überhaupt af of een ploeg als Barcelona hier wel gewonnen had met 11 man in de eigen 16. Er was haast niet doorheen te komen.

Daarbij moet je ook niet vergeten dat Auxerre in de CL ook zo negatief speelde en toen gaf de individuele klasse de doorslag (Di Maria). Dus Real kan ook tegen een stugge verdediging scoren.

In de competitie is dit ook natuurlijk niet het elftal dat vanaf minuut 1 verschijnt. Ik weet zeker dat Real in de competitie weer verder gaat waar het gebleven was: tegenstanders vernietigen!

27 oktober 2010 om 10:39

ten eerste:
waarom hala je barca er nu bij? wat heeft het feit dat barca niet zou kunnen scoren te maken met het feit dat madrid niet heeft gescored.

ten tweede:
jij vindt een gelijkspel tegen ene derde klasser goed? sorry maar dan heb je echt geen enkele ambitie. Kom op man real is titelkandidaat en wil de CL winnen, dit betekent dat ze vinden da beste pleog van europa te zijn. Dan zou je tweede elftal toch wel minstens een kleine overwinning mogen boeken op een derde klasser? En een gedeeltelijk tweede elftal betekent dus jongens als benzema, ronaldo, pedro leon, canales enz...natuurlijk is er geen man overboord, je hebt het geluk dat de wedstrijd beslist wordt over 180 minuten.

ten derde:
benzema kan niet in vorm zijn, maar hoe makkelijk kan je het krijgen? hij was een super spits bij lyon, maar real ligt hem gewoon niet, dat blijkt. Canales en Pedro Leon zijn jongens die voor respectievelijk 6 en 8 miljoen zijn gehaald mogen toch ook wel presteren tegen een derde klasser. Pedro was inderdaad wel goed bezig.

In nederland zou er moord en brand geschreeuwd worden als psv/twente/ ajax zou gelijkspelen tegen een derde klasser. Dus waarom zou dat bij real anders zijn? Ik verwacht ook wel dat real zich in de competitie herpakt, maar dit is natuurlijk gewoon dom. Inpakken die handel. Maar zoals ik al zei ze krijgen de kans om eht recht te zetten en leidde dit niet direct tot puntverlies!

27 oktober 2010 om 12:56

Klopt.

Murcia is een derde-klasser, maar vergeet niet dat ze in het seizoen 2007/08 ook in La Liga speelden.
Toen werd het bij Murcia ook 1-1, geloof ik...

Maar goed, derde klasser of niet, als je met een heel elftal in je eigen strafschopgebied staat, is het zelfs voor de beste ploegen vaak mission impossible (vandaar dat ik Barca even noem, het was geen aanval op Barca ofzo...)

Wat bedoel je eigenlijk met deze zin bij je derde punt: ''benzema kan niet in vorm zijn, maar hoe makkelijk kan je het krijgen?''

Denk je dat het makkelijk is voor een spits als je nauwelijks een bal krijgt en dan nog eens een berg verdedigers voor je hebt? Dit lijken mij juist de zware momenten voor een spits. Ook wat dat betreft kan hij het in eigen huis laten zien, mits hij de kans krijgt van José.

In Engeland, Duitsland en Spanje zijn teams uit lagere divisies gewoon nog steeds sterk en zorgen regelmatig voor verrassingen.
Denk aan Alcorcon in Spanje of Union Berlin in Duitsland, dit zijn slechts enkele voorbeelden.

In bekervoetbal zie je ook vaak uitslagen die niet representatief zijn voor de rest van het seizoen. Real verloor in Alcorcon met 4-0, maar won in de competitie bijna alles en eindigde met 106 goals. Ook toen stond er een half B-team. Ik bedoel maar....

Ik herinner me ook de belabberde prestatie van Ajax tegen Kozakken Boys... Ik denk dat elke topclub hier wel eens mee te maken heeft gehad.

Ik ben het wel met je eens dat dit slordig is, maar ik haal er altijd iets positiefs uit. In dit geval ben ik blij dat veel andere spelers nu minuten gemaakt hebben...

tja ben er maar trots op. Nu heb je 90 minuten lang het publiek verveeld en is de kans op een stunt bijna 0 omdat je uit bij real nu moet gaan scoren. Als je meer lef had getoont had je wrs verloren maar wel meer kans gehad op een stuntje. Nu ben je kansloos

27 oktober 2010 om 10:18

Wat een onzin. Je denkt toch niet werkelijk dat Murcia wil winnen? Voor hun is een gelijkspel een fantastische prestatie. De kans op een stunt is hierdoor juist groter geworden, omdat de spelers van Real nu al vrezen voor een afgang zoals vorig seizoen. Murcia gaat in Madrid gewoon weer met 11 man voor de goal liggen en er alles aan doen om er een strafschoppenserie uit te halen..... Als dat ze lukt dan winnen ze zeker weten, want dan is Real mentaal geknakt (al denk ik niet dat ze de penalty-reeks gaan halen omdat Real wel zal scoren).

27 oktober 2010 om 13:48

Volgens mij pakt San Iker Casillias alle penalty's
Maar er komen geen penalty's want Real gaat gewoon winnen.

27 oktober 2010 om 15:05

@merengues#1,

Precies! In Bernabeu is Murcia, met alle respect, bijzonder kansloos.
In eigen huis hebben ze geen eens een vuist kunnen maken.

Uiteindelijk geeft de individuele klasse de doorslag, zet Ronaldo en Higuain er in en Murcia ligt op z'n knieën. Daarbij maakt een ploeg die zo verdedigend speelt altijd wel overtredingen rond de 16. Dan staat Ronaldo er om de vrije trap erin te schieten!

Ik kan me niet voorstellen dat het lang 0-0 blijft

27 oktober 2010 om 17:07

Het zou natuurlijk ook simpelweg een schande zijn als Murcia niet met ruime cijfers weg zou worden gespeeld. Met alle respect, maar de salariskosten van de 10 minst goed verdienende spelers uit de A-selectie zijn al hoger dan de totale begroting van Murcia. Ik vind het zelfs een grote schande dat Real uit niet wist te winnen. Dat Murcia verdedigend anti-voetbal speelt is niet meer dan logisch, dat is de enige kans op succes die ze hebben tegen een club als Real Mardrid. En geen vuist kunnen maken? Hoe kun je dat ook maar hopen/verwachten van een club uit de 3e divisie. Dat Real zelf geen vuist wist te maken was veel bedroevender, vooral na het debacle van vorig seizoen zou je verwachten dat ze tot op het bot gemotiveerd zouden zijn om een 3e divisieteam volledig het stadion uit te spelen. Helaas heb ik mij gruwelijk vergist in de instelling van de Madrilenen.

Ik vind dat deze uitspraak op niets slaagt, aangezien je er niets mee bent wanneer je in de terugwedstrijd wordt vernederd. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben begrepen, aangezien Real Murcia maar een 3de klasseploeg is en het al gewoon een enorme eer vindt om tegen een gehavend Real Madrid stand te houden. Ik zie ze in ieder geval niet doorstoten naar de volgende ronde, Real Madrid gaat het gewoon thuis simpel afmaken.

Zo voel je maar eens haat vanuit de kant van de madrid-haters.
Wees eens allemaal analyserend en niet haatdragend, want daar schiet je echt niks mee op.

On: Real heeft gelijk gespeeld, maar dat lag zeker niet aan het spel. Ze hadden zeker wel meer dan 25 kansen gisteren.
Bovendien hoeft niemand aan te geven dat het een derde klasser is, want dit is een bekerduel. In een bekerduel is het altijd een andere wedstrijd dan in de competitie. Twee ploegen die elkaar één keer in de zoveel tijd tegenkomen, bovendien speelde real madrid niet eens met de standaardelftal.
0-0 is gewoon een heel goed resultaat voor Real, want in de santiago bernabeu wacht de guillotine op Murcia en dan is het allemaal weer leuk geweest.
Goed gedaan Madrid en goed gedaan Mourinho en nu lekker voorbereiden op Hercules.

27 oktober 2010 om 17:14

Sorry hoor, maar daar kun je toch niet mee aankomen? Het is werkelijk ronduit schandalig dat ze gelijk hebben gespeeld. Supporters kopen een kaartje en reizen achter hun ploeg aan en ze leveren een wanprestatie van jewelste! Je kunt je met alle respect toch niet voorstellen dat Ajax of PSV zouden verliezen van een team dat in de hoofdklasse speelt? Daar zouden in Nederland de kranten weken over vol staan en dat zou ook de trainer zijn baan kosten. Je moet je dus voorstellen dat je verliest van een team dat een niveau lager speelt dan je B-elftal (in het geval van Madrid dus een niveau lager speelt dan een team waarin niet je beste 25 spelers spelen).

Ik ben zeker geen Madridhater, vind het normaal een zeer goede ploeg en dit seizoen zelfs leuk om te zien spelen (in de competitie), maar ik ben van mening dat zo'n draak van een prestatie echt niet moet kunnen.

Ook ik verwacht trouwens dat ze de thuiswedstrijd wel winnen, en zo niet dan kan Mourinho wat mij betreft wel zijn koffers pakken.

Eerder heb ik al aangegeven dat Real de klus thuis gewoon af maakt, dit was een stunt leuk en aardig allemaal, maar meer zit er echt niet in.

Probeer die tactiek maar eens in de return dan heeft mourinho een mooie cadeau voor je bedacht.

met 11 man in de 16 Kan ik het ook ...

in de return zal elke basisspeler weer meespelen 100 en ik garandeer je dan een 5-0 Wacht maar af

27 oktober 2010 om 14:45

het is daarom dat veel mensen Mourinho niet top vinden, omdat hij in grote wedstrijden alleen maar verdedigt, dat is het gemakkelijkste dat er is...

Bwa ze hadden precies waar ze hun wilden hebben. In feiten klopt dat, ze hadden hun in de zestien waardoor Real Madrid moeilijk ruimte vond om te scoren. Maar goed, ze moeten nog naar Madrid komen en daar zie ik dat niet zo snel gebeuren. Normaal gezien haalt Real Madrid de tweede ronde.

The world against Real Madrid, echt anti voetbal wat Murcia deed. Ik koop alvast wat witte zakdoekjes want Madrid gaat hun in Bernabeu alle hoeken van het veld laten zien

'' Bij Real Murcia was er dinsdagavond alle reden om te lachen. ''

Wie het laatst lacht, lacht het best.

Echt grappig hoe al die(fake)madrid supporters nu roepen dat de 11 man in je eigen 16 tactiek laf is, terwijl Mourinho exact hetzelfde vorig jaar tegen Barcelona deed in de CL. Toen was t volgens iedereen een meester tactiek en was Mourinho een god..
Stelletje hypocrieten hierzo...
Om van te kotsen..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren