Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse dieper in het moeras: flinke geldboete en streep door overname

Laatste update:

De onafhankelijke licentiecommissie betaald voetbal heeft de overname van Vitesse door de Common Group geblokkeerd, zo maakt de KNVB bekend. Uit onderzoek is niet gebleken dat de Amerikaanse investeerders over voldoende eigen vermogen beschikken. Ook is niet duidelijk of het bedrijf investeerders heeft.

Coley Parry van de Common Group werd vlak voor de aanstelling van Phillip Cocu bij Vitesse gepresenteerd als beoogde nieuwe eigenaar. Ruim een jaar later is er echter nog altijd geen goedkeuring van de KNVB voor de overname. Het hoofdstuk krijgt woensdag een nieuw hoofdstuk.

"Naar het oordeel van de licentiecommissie is niet gebleken dat de Common Group beschikt over eigen vermogen en is niet duidelijk of de Common Group investeerders heeft", zo luidt het keiharde oordeel. "Er is geen inzicht gegeven in de herkomst van het (aan te trekken) geld van de Common Group."

Het licentiesysteem betaald voetbal maakt dat betaaldvoetbalorganisaties een voorgenomen besluit tot overname van minimaal 25 procent van haar aandelen en/of zeggenschapsrechten moet voorleggen aan de licentiecommissie. Dit moet ervoor zorgen dat partijen met criminele achtergronden worden geweerd uit de voetballerij.

In het geval van Vitesse is aan een aantal criteria niet voldaan. "Uitgangspunt is aan de ene kant het beschermen van de bedrijfstak betaald voetbal tegen onwenselijke situaties op het gebied van integriteit, reputatie en continuïteit en aan de andere kant het toestaan van ‘goede investeringen’ in BVO’s."

Enorm probleem


Nu de overname door de Common Group geen doorgang lijkt te vinden, kampt Vitesse met een enorm probleem. De club gaf al veel geld uit dat pas beschikbaar wordt als de overname door Parry rondkomt. De Amerikaanse zakenman heeft zo’n 15 tot 20 miljoen euro beschikbaar gesteld. Dit wordt bij een streep door de overname omgezet in leningen met een stevige rente.

Vitesse, dat tevens een boete opgelegd heeft gekregen van 100.000 euro, heeft tot en met woensdag 21 februari aanstaande de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen het besluit van de licentiecommissie om de aandelenovername door de Common Group af te wijzen.

"De boete is opgelegd omdat Vitesse de licentiecommissie heeft misleid door haar maandenlang niet te ïnformeren over de beëindiging van de relatie tussen Vitesse en haar bank terwijl Vitesse wist dat dit essentieel was voor de beoordeling van licentiecommissie voor wat betreft voortzetting van de licentie in het nieuwe seizoen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of ze worden juist gered van de ondergang, maar net hoe je het bekijkt.

14 februari 2024 om 12:13

Dat wordt een bezoek aan het 711 stadion volgend seizoen…

14 februari 2024 om 14:25

In Arnhem hebben ze altijd al op te grote voet geleefd. Financieel is het nooit gezond geweest, of met twijfelachtige sponsoren en het stadion was bijna nooit vol sterker nog nog niet eens voor de helft. Hier mis je als voetballend nederland helemaal niets aan. Snel afbreken dat stadion en huizen neerzetten. Daar hebben meer mensen plezier van

14 februari 2024 om 15:23

Ik sluit niet uit dat de uitbater van het GelreDome inspringt en de club overneemt. De schuld van 15 miljoen is echter wel een groot probleem voor een eventuele overname.

Het stadion is in ieder geval belachelijk, want het is een van de duurste stadions mbt de huur en is verre van gevuld.

14 februari 2024 om 15:39

@trobiiii dat zou misschien nog wel eens de enige redding kunnen zijn. Dat vd Kuit het overneemt en ze gewoon in zijn stadion laat spelen. Dan hoeft Vitesse geen hoge huur te betalen en hebben ze in ieder geval een stadion om in te spelen.
Dat het niet gevuld is, is van minder belang. Want zonder stadion krijg je als profclub geen licentie. En een andere optie heeft Vitesse niet.

14 februari 2024 om 17:30

Het station komt ze niet eens tegemoet wat betreft de huur, waarom zouden die in hemelsnaam wel de club en schulden overnemen?

14 februari 2024 om 18:36

Ik denk dat een bezoek aan het 711 stadion en de topper tegen Volendam.... in de kkd misschien nog wel het meest gunstige scenario is voor Vitesse. Dit wordt nog een hels karwei om betaald voetbal te behouden in Arnhem

Ai het zit ook niet mee daar in Arnhem. Zou enorm zonde zijn als zo'n grote club zou omvallen.

14 februari 2024 om 12:39

Tsja, maar grosso modo hebben ze dit over zichzelf afgeroepen door jarenlang aan het infuus van externe partijen te liggen en daarbij niet bepaald slim financieel beleid te voeren.

14 februari 2024 om 13:06

Uiteraard, maar uiteindelijk zijn de fans hier de dupe van.

14 februari 2024 om 14:08

Scheelt dat ze vooral lege stoeltjes als fans hebben.

Flauw grapje natuurlijk, voor de echte vitesse fans is dit natuurlijk super zuur. Kan me de woorden van die oude voorzitter nog zo voor de geest halen: "vanaf nu gaat vitesse meedoen voor de landstitel". Man man man

14 februari 2024 om 15:34

@heiky, Maar daar kunnen spelers, trainers, jeugdcoaches, fans, schoonmakers, etc. etc. niks aan doen. Die doen gewoon hun best en een groot deel zal zich verbonden voelen met de club. Sowieso voor de stad Arnhem is Vitesse toch onderdeel van de cultuur en geschiedenis. Dan is het extra zuur als dat door slecht management zo in gevaar wordt gebracht, over de hoofden van de fans en andere betrokkenen bij de club.

14 februari 2024 om 17:36

Leidsehood: het is inderdaad erg triest voor de medewerkers van Vitesse. Dat ben ik helemaal met je eens. Spelers zijn doorgaans brood voetballers, op een enkeling na, die heus wel weer ergens anders emplooy vinden. Over cultuur en geschiedenis: daar koop je nu geen brood voor. Het is misgegaan toen allerlei (al dan niet) vage financiers zich met de club gingen bemoeien waar het bestuur, al dan niet noodgedwongen, in meegegaan is. Dus ja: het is heel triest voor heel veel mensen maar toch ook grotendeels aan het bestuur van de afgelopen jaren te danken.

14 februari 2024 om 13:30

Waarschijnlijk wordt door velen Vitesse als grote club gezien maar persoonlijk vind ik dat meevallen. Het enige wat (te) groot is, is het stadion. Dat blijkt wekelijks maar weer aan de vele lege stoeltjes die er structureel te vinden zijn.

Als je naar de prijzen kijkt, blijft het beperkt tot 1 KNVB beker en 2 kampioenschappen in de eerste divisie. Wat dat betreft hebben clubs als NAC, Heracles Almelo, ADO, Willem II, Go Ahead Eagles en Sparta een grotere of vergelijkbare prijzenkast. Alleen zegt mijn gevoel dat Vitesse als grotere club wordt gezien dan de clubs die ik net opnoem.

14 februari 2024 om 13:47

NAC, ADO en Willem 2(Roda eigenlijk ook) worden door het gros toch niet als (veel) kleinere clubs gezien mag ik aannemen. NAC bijvoorbeeld ook gewoon structureel 18.000 man in de KKD in het Rat Verlegh stadion en daarnaast ook geen kleinere prijzenkast of kleinere historie

14 februari 2024 om 13:49

Precies wat Roversboy 22 zegt. Een prijzenkast zegt niet alles. Op de tv zie je niet groot het stadion precies is, enkel de lege stoelen op oost en west, toevallig de lange lege zijdes. Zuid zit 9/10 goed vol en Noord ook wel redelijk. Met wekelijk 15k man op de tribune is Vitesse echt wel een behoorlijke club.

14 februari 2024 om 14:04

Gemiddeld heeft Vitesse de afgelopen 10 seizoenen (zonder de Corona periode) ongeveer 16000 supporters per wedstrijd terwijl er net iets minder dan 22000 in kunnen. Klinkt leuk en is meer dan de clubs die ik eerder noemde maar dat komt vooral omdat die clubs een kleiner stadion hebben maar vaak wel vol(ler) zitten.

Bij dat gemiddelde van 16000 zitten ook nog eens de wedstrijden tegen Feyenoord, Ajax en PSV waar het stadion ineens wel helemaal vol zit.

Begrijp mij niet verkeerd, 15k per wedstrijd is veel, hoort bij de top van Nederland en geeft aan dat er veel mensen hun plezier halen uit Vitesse maar het is niet dat Vitesse nou zo’n grote historie heeft of over komt als een traditionele volksclub, zoals die andere clubs wel/meer hebben.

14 februari 2024 om 14:19

Ajaxfan vitesse is juist een volksclub uit de wijk Geitenkamp. Maar dat zullen velen van jullie niet weten omdat het plaatje van nu niet vergelijkbaar is. Wij (vitesse) hebben bijna geen fans van buiten arnhem. Vitesse 1892 is van een volksclub uitgegroeid tot een waardige eredivisie club.

14 februari 2024 om 15:38

@Zaza zo, dat was een betere tijd. Met het stadion in Monnikkenhiuizen

14 februari 2024 om 16:27

‘Het (geweest) zijn’ is iets anders dan ‘over komen als’. Ik ben niet op de hoogte over de exacte geschiedenis van iedere club, daarom geef ik ook aan dat het zo op mij over komt.

Dat kan natuurlijk flink vertekenend zijn en aan mij liggen. Daar zal het stadion ook een rol in spelen. Bij Sparta, Go Ahead, Volendam, Feyenoord etc heb ik, mede door het stadion en de knusheid, dit gevoel veel meer. Bij een club als Vitesse (maar ook bij Ajax) is dat gevoel van volksclub mede door het stadion veel minder.

Daarom heb ik als neutrale toeschouwer (als ik Ajax buiten beschouwing laat) ook veel meer met een club als bijvoorbeeld Sparta dan met Vitesse. Maar dat is voor een deel ook het gevoel wat ik erbij heb icm bovenstaande.

14 februari 2024 om 12:55

Dit lijkt mij toch wel richting het einde van de profclub Vitesse te gaan, of is dit te veel doemdenken van mij?

14 februari 2024 om 17:04

Nee, het is helaas realistisch. Ik ben wat optimistischer maar dat is wel in de aanname dat er ergens lokaal vermogen wordt aangesproken om vervolgens de boel te saneren en opnieuw te beginnen. Ik heb het alleen zelf niet en moet dus op anderen hopen.

14 februari 2024 om 17:26

Voor de club en de fans is het te hopen dat er in Arnhem ook een lokale Boekhoorn is te vinden, anders zie ik het echt somber in.

Ik noemde het al het nieuwe FC Groningen, maar bij nader inzien vrees ik voor een nieuwe RBC/AGOVV..

14 februari 2024 om 12:21

Er is helemaal niks mis met RBC....

14 februari 2024 om 12:23

Behalve dat ze geen profclub meer zijn...

14 februari 2024 om 15:01

We zijn op de weg terug! Momenteel bovenaan in de 1e klasse.

14 februari 2024 om 15:40

Bestaat RBC nog?? Wat goed, dat wist ik niet. Ik kom zelf uit Haarlem en onze club ging niet alleen failliet maar hield ook op met bestaan. Het stadion is er nog half, als een ruine of litteken waar nog wel amateurvoetbal gespeeld wordt, en er is een soort doorstart als Haarlem Kennemerland, maar dat is niet dezelfde club, met totaal andere kleuren ook. Maar goed, succes met RBC, en hopelijk overkomt dit Vitesse niet. Dat zou toch zonde zijn.

14 februari 2024 om 12:32

Er is niks mis met degraderen. Kijk waar Twente nu staat. Dat zie ik met Groningen ook goed komen als vast team in de play-offs (6-9) en vitesse kan ook alles resetten door degradatie en opnieuw bouwen. Het moet alleen niet zo lang duren als Nac en Roda

14 februari 2024 om 12:39

Er is wel een groot verschil met Twente.

Dat is sowieso een veel grotere club dan Vitesse qua achterban.
Twente heeft ook (een groot deel van) het stadion in bezit, daar waar Vitesse niks bezit en een forse huursom betaalt.

Vitesse is een club die vergelijkbaar is met NAC, Roda, Willem II, ADO. Die hebben de reset al gemaakt en die willen ook allemaal naar de eredivisie. Dus de concurrentie is groot.

14 februari 2024 om 12:42

Vitesse heeft een kleinere achterban en geen stadion is idd waar, maar wel redelijk draagvlak in de regio, een (goed) functionerende jeugdopleiding met dito complex en een kleinere schuld.

14 februari 2024 om 13:08

alleen het probleem van vitesse is ook nog eens het extreem dure stadion, wat door een contract zo duur blijft, en de uitbater daarvan maakt het natuurlijk niet uit of vitesse in de eredivisie of KKD opereert, de kosten zullen hetzelfde zijn voor de stadion huur.
echter bij degradatie zal de begroting van vitesse drastisch moeten worden aangepast, en is het nog maar de vraag of ze het hoofd boven water kunnen houden met het wegvallen van inkomsten ten gevolge van de degradatie.
Nee dit is geen goed nieuws voor vitesse en ze kunnen de licentie wel eens kwijt gaan raken als het zo doorgaat.

14 februari 2024 om 13:34

Degradatie leidt in dit geval zeer waarschijnlijk tot een faillisement.

Tsja, die zijn er volgend jaar niet meer. Kan mij niet voorstellen dat dit nog gaat goedkomen.

14 februari 2024 om 14:13

......... Dat denk ik ook, de knvb heeft ook echt alles op alles gezet om Vitesse in de afgrond te houden. Natuurlijk begint het bij vitesse zelf maar hoe de knvb ermee omgesprongen is is op z'n minst niet netjes

Dus volgend jaar geen kampioen van de KKD?

Was al te verwachten als je ruim een jaar over een overname doet. Dit lijkt me einde oefening voor de club..😭

Sinds de uitschakeling tegen mijn cluppie is het helaas bergafwaarts gegaan met deze prachtige club.
Hopelijk vinden ze snel weer de weg naar boven en worden ze weer een stabiele subtopper.
Handhaving in de Eredivisie is nu het belangrijkste

14 februari 2024 om 12:28

Nou, sportief is nu misschien wel het minst belangrijke. Je kan misschien wel handhaven, maar als je vervolgens als club het toneel in z'n geheel moet verlaten, heb je daar niets aan. Vitesse stond al eerder aan de rand van de afgrond en toen stapte die Georgiër in (weet z'n naam even niet meer). Vitesse heeft een structureel probleem die de laatste jaren elke keer met de suikeroom in stand is gehouden (maar niet structureel is opgelost). Als er nu niemand snel in wilt stappen, vrees ik dat faillissement onafwendbaar is.

14 februari 2024 om 12:56

Merab Jordania.

Duidelijk dat Vitesse een totale reset nodig heeft en uit haar eigen as moet gaan herrijzen. Wanbeleid met een hoofdletter W. Zeker gezien de schulden die in rap tempo zijn heropgebouwd nadat Oyf, die trekpop van Abramovich, ze in '22 nog 155 miljoen euro kwijtgescholden heeft.

14 februari 2024 om 13:07

Jordania was toch ook gewoon een puppet van abramovich.

14 februari 2024 om 17:06

Dat laatste van het heropbouwen van die schulden is het pijnlijkste - we leken daar zo goed weg te komen na zoveel jaar op de pof te leven. Ga je doodleuk verder op geleend geld.

Zonde dat deze club van het toneel verdwijnt. Qua achterland net zo groot als een AZ (met nog meer potentie). Door het lelijke stadion een wat minder imago, maar echt een goede toevoeging voor de ED. Helaas zijn de tijden van Bony voorbij.

14 februari 2024 om 12:19

Gewoon zonder Amerikanen proberen een nieuwe start te maken, niks mis mee op een jaartje in de KKD te spelen.

14 februari 2024 om 12:24

Wel als je een peperduur stadion hebt en in al een financieel zeer wankele situatie zit. De vaste lasten van Vitesse zijn veel te groot om te degraderen.

14 februari 2024 om 12:43

Tja hadden ze daar misschien iets aan moeten doen? Inplaats van maar hopen op investeerders. En als de lasten te groot zijn om te degraderen moet je er in snijden. Zelfde als een groningen bvb. Dusja

14 februari 2024 om 12:44

Hoe gaan ze dat doen dan? Kkd krijg je veel minder binnen. Daarnaast ook nog hoge schulden. Ik zie het niet goed komen.

14 februari 2024 om 13:13


@chris:

Jaartje KKD is voor Vitesse gewoon over en sluiten!

Redden het nu al niet financieel, hoe zouden ze dat in de KKD moeten gaan doen met deze huishouding die ze hebben?

Dit is failliet en doorstarten als amateur dan weer gaan bouwen.

14 februari 2024 om 12:29

Gewoon jarenlang op veel te grote voet geleefd. En daar krijg je dan een keer de rekening voor gepresenteerd.

Er zijn overigens veel clubs met minimaal de potentie van AZ, alleen hebben ze het daar minder goed voor elkaar dan in Alkmaar. Denk aan Utrecht, Groningen, NAC.

14 februari 2024 om 15:33

ADO, Willem II en NEC mogen wat mij betreft ook in dat rijtje.

14 februari 2024 om 14:22

Als je uit de regio komt, weet je dat Vitesse eigenlijk qua aanhang even groot is als NEC, en eigenlijk helemaal niet de potentie heeft die clubs uit echt grote steden hebben zoals Utrecht en ADO. Het stadion en recente jaren geven misschien die indruk, maar dat is totaal niet het geval. Daarnaast is het clubgevoel, dat meer leeft bij die andere clubs, totaal niet aanwezig bij Vitesse. En dat komt vooral door dat stadion. Dat zit nooit vol, en ligt buiten de stad. Hierdoor is het clubgevoel in Arnhem ook niet zo groot vergeleken met andere regioclubs met stadions die wel in de stad liggen. Opmerkelijk is dat voor sommige Nijmegenaren het Gelredome dichterbij is dan voor mensen uit Arnhem. Voor Vitesse zou het daarom ook mooier zijn geweest als ze op de oude locatie waren gebleven met een vernieuwd stadion, die even groot als de Goffert is.

Daarnaast voorzie ik nog een probleem met Vitesse als ze naar de KKD gaan. Het zal moeilijk voor ze worden om dat stadion überhaupt nog een beetje te vullen, je zag dit al bij NEC, dat het moeilijk had om het kleine stadion wat ze hebben al vol te krijgen, dat zal bij Vitesse echt een heel groot probleem worden

14 februari 2024 om 15:02

@vreemdevis ik denk dat het met een klein stadion in noord juist goed gaat vullen.
Ik persoonlijk zit liever langs het veld in de tribune met een AAtje of extran wedstrijden te bekijken. Dan in het Gelredome.

14 februari 2024 om 15:59

Dat is inderdaad iets wat ik vaker hoor. Maar staat dat oude stadion er nog?

En op dat oordeel hebben we 1,5 jaar moeten wachten.... de KNVB had veel eerder klare wijn moeten schenken, onvoorstelbaar..

14 februari 2024 om 12:25

Ja, want gedegen onderzoek doen kost geen tijd. Bij iedere andere overname is het due diligence onderzoek ook altijd met een weekje afgerond.

14 februari 2024 om 12:34

Tussen een weekje en anderhalf jaar zit nogal wat verschil. Echt een grote shitshow van de KNVB, waarmee mogelijk een club de nek wordt omgedraaid. Ik wil ook wel weten wat er precies allemaal uitgezocht is in anderhalf jaar tijd dan. Want dat moeten dan vuistdikke rapporten zijn.

14 februari 2024 om 12:44

De club heeft zichzelf de nek om gedraaid om jaren lang op grote voet te leven en niet in kosten snijden. En als vitesse zelf ook niet alles eerlijk overlegd aan de knvb zegt ook al genoeg.

14 februari 2024 om 12:55

Vitesse heeft uiteraard ook zelf een grote verantwoordelijkheid voor de situatie waar ze in zitten, maar je verwacht van een bond toch wel dat ze er alles aan doen om problemen in ieder geval niet erger te maken, door onnodig lang over beslissingen te doen.
De boete staat volgens mij trouwens los van het onderzoek naar de overname. Die hebben ze ontvangen voor het onthouden van informatie die relevant is voor de licentieverstrekking.

14 februari 2024 om 13:19

@weef, ik acht de bond niet zo schuldig aan dit dilemma als dat jij doet. Een overname verzoek indienen bij de licentiecommissie doe je vrijwillig en daarbij stel je je open en afhankelijk op. Heb jij meer informatie dat de bond (willens en wetens) termijnen heeft overschreden om Vitesse tegen te werken? Had Vitesse dan voor de continuiteit niet een advocaat in de arm moeten nemen? Volgens mij heeft juist de club en de nieuwe eigenaar verzaakt tijdig te voldoen aan vraagstellingen. Het is heel simpel: toon aan dat je geld zuiver is van herkomst en dat er geen criminele activiteiten zijn. Als je zo simpel verzoek niet kan inwilligen en je gaat je verstoppen achter fiscale constructies ben je het niet waard. Dus goed opgetreden door de bond.

14 februari 2024 om 13:56

De KNVB kan zelf niet eens aantonen dat hun eigen geld, dat ze van de FIFA en UEFA ontvangen, zuiver is van herkomst…

14 februari 2024 om 14:06

@spijkenisser: Dat inzicht heb ik inderdaad niet. Het is natuurlijk mogelijk dat de vertraging (grotendeels) komt doordat het aanleveren van gevraagde informatie en bewijsstukken door Vitesse lang op zich geeft laten wachten. Overigens had de bond dan in mijn ogen ook eerder de stekker eruit mogen trekken. Want als Vitesse met alle druk die erop stond niet in staat is om op afzienbare termijn de juiste informatie aan te leveren dan zit er hoogstwaarschijnlijk iets niet goed. Mijn probleem is ook niet met de uitspraak, want die lijkt mij prima onderbouwd, maar meer de tijd die dit alles heeft gekost.

14 februari 2024 om 14:16

Vergeet je niet dat de knvb en psv en Utrecht zich ook schuldig hebben gemaakt aan banden met Rusland terwijl het voor de wet verboden is? Nee ik praat vitesse niet vrij hiervoor maar ze moeten eerst zelf eens kijken en naar meerdere clups. En voor een bond illegale activiteiten is al helemaal een schande. Dan erbij... 1.5 jaar iets onderzoeken? Ze hebben er geen haast van gemaakt en hadden dit ook kunnen zeggen een dag na de laatste besprekingen.

14 februari 2024 om 14:21

Als ze het eerder (=onzorgvuldiger of te voorbarig) hadden gedaan was het commentaar gigantisch geweest.

14 februari 2024 om 14:33

Volgens mij is dit probleem voor 99% gewoon ontstaan door het wanbeleid van Vitesse zelf hoor. Je kan wel vanuit een stuiptrekking naar de KNVB wijzen maar het leven was allang uit de club geslagen. Financiele injecties, kwijtschelden van schulden etc en nog nooit hebben ze een huishouding in stand gehouden die de eigen broek overeind houdt.

14 februari 2024 om 12:36

Dat had Vitesse zelf ook kunnen doen. Ze hebben al eerder teruggekoppeld gekregen dat er problemen waren rond de geldstromen. Dan hadden ze ook zelf de stekker eruit kunnen trekken en voor Plan B gaan.

14 februari 2024 om 12:40

Blijkbaar heeft Vitesse het onderzoek er ook niet makkelijker op gemaakt. Vandaar ook de boete

14 februari 2024 om 12:56

Gedegen onderzoek kost tijd. Daar gaan vaak weken tot maanden overheen. En wie weet zijn die Amerikanen wel in gebreke gebleven met het aanleveren van financiële gegevens.

14 februari 2024 om 13:46

Als Vitesse er niet zo'n puinhoop van had gemaakt was dit onderzoek ook niet nodig geweest....

Heeft het een jaar geduurd om erachter te komen dat hun vermogen niet goed is? Je hebt een club die bijna failliet gaat. Moet je dan als KNVB niet sneller je zaken op orde krijgen om ze te helpen.
Natuurlijk hebben ze zelf de fouten gemaakt. Maar door dit soort processen zo lang te laten duren help je ze natuurlijk ook niet.

14 februari 2024 om 12:29

Die Amerikanen konden geen openheid van zaken geven hè, daarom duurt het allemaal zo lang.

14 februari 2024 om 12:33

Juve, een beetje naïef toch? In de tekst staat toch dat Vitesse de KNVB heeft misleidt en geen informatie heeft gegeven. Ik denk dat de KNVB veel sneller een beslissing kon maken, maar de club de tijd heeft gegeven wat te regelen.

14 februari 2024 om 13:01

Ja dat stond er eerst niet hee. Ben niet op de hoogte van het hele verhaal en ik baseer dit op wat ik lees. Misschien wel handig om een post te plaatsen door vz met volledige informatie.

Want dan ligt het inderdaad aan de Amerikanen. En had vitesse sneller moeten schakelen naar andere partijen. Het is openheid geven en anders niet inderdaad.

Knap van de knvb. 1.5 jaar erover doen en dan dit concluderen. Dat had ook eerder gekund!

14 februari 2024 om 13:27

Als investeerder eerder duidelijkheid had gegeven ja

Weet er het fijne niet van dus corrigeer mij gerust, maar dit is toch het ideale moment voor Vitesse om zelf iets op te gaan bouwen? Degradatie accepteren, dure spelers laten vertrekken, organisatie verkleinen en vol inzetten op de uitstekende jeugd, transfervrije spelers met een krasje en goedkope gokjes in je selectie. Accomodatie is de beste van Nederland zo'n beetje, dus daar ligt het niet aan. Belangrijkste is afspraken maken met schuldeisers, om gunstige termijnen voor te stellen die acceptabel en haalbaar zijn. Vitesse zal dan zelf ook moeten leren om interessante spelers tijdig te verkopen, zoals ze dat bij Manhoef (noodgedwongen) al deden. In het ergste geval bivakkeer je een aantal jaar in de KKD, maar kun je op de achtergrond al veel verbeteren en je eigen jeugd laten doorstromen, want die doen het altijd opvallend goed bij Vitesse. Dit lijkt mij de beste oplossing voor de club, maar nogmaals: dit kan ook al een gepasseerd station zijn. Club is een enorme puinhoop, heb te doen met de supporters.

14 februari 2024 om 12:34

De vraag is of je dat nog rond kunt krijgen in de KKD.

Vitesse heeft nu een begroting van 26 miljoen, met een tekort van 7 miljoen. Dus 19 miljoen aan inkomsten.

In de KKD kun je daar zo 5, 6 miljoen vanaf halen aan ticketing, sponsoring, tv gelden. Om quitte te draaien zul je dan dus je uitgaven van 26 miljoen moeten gaan halveren.

Dat is wel een enorme opgave.

14 februari 2024 om 14:26

@wanny, in contracten van de spelers staat waarschijnlijk dat ze bij degradatie weg mogen. Dus zal er een heel nieuw elftal komen en deze zullen dan ook een stuk minder verdienen waardoor de kosten lager zullen zijn

14 februari 2024 om 15:00

Ik denk dat het probleem is dat Vitesse een veel grotere kostenbasis heeft dan clubs als NAC en Willem II.

Het stadion van Vitesse schijnt 2,4 miljoen per jaar te kosten voor de club. NAC betaalt iets van 7 ton per jaar voor het stadion.

Jeugdopleiding van Vitesse kost meer dan 2 miljoen dacht ik. NAC een ton of 8.

Dan heb je het al over 2.5 miljoen meer aan kosten. Als je dan naar vergelijkbare inkomsten gaat hou je niks over voor je spelersbegroting. Dus zo'n jeugdopleiding moet je helemaal uitkleden, dat is niet meer te betalen.

14 februari 2024 om 16:42

Als je het zo uitlegt, blijft er idd weinig over.

14 februari 2024 om 13:01

Mooie insteek, ik zou er voor tekenen. Overigens was de zomer van '22 het perfecte moment voor wat jij voorstelt: kwijtschelding financiën uit het verleden, overbruggingsplan opstellen om de dure jongens te laten wegvloeien en sportief kijken waar je eindigt. Nu hebben we geen geld, alsnog geen sportief perspectief (wat toen de inzet was, ambities op peil houden met een nieuwe investeerder) en wel een berg schulden.

Het voornaamste waar ik als supporter van baal is dat we een soort reset kregen en toen hebben gegokt met geleend geld. Dat dit afgelopen zomer nog eens is verlengd is gekmakend: het zag er immers al niet goed uit en elke geleende euro daarna is een toekomstige strop.

Ik hoop dat het lukt om de boel te saneren en opnieuw op te bouwen, dan maar vanuit de KKD. De stad is groot zat en de club heeft m.i. te veel historie om te laten opdoeken.

14 februari 2024 om 14:05

Vitesse heeft een vrij trouwe achterban geloof ik, maar denk als de club de touwtjes zelf weer in handen krijgt, dat draagvlak sterker zal worden en sponsoren eerder zullen instappen. Ben zelf voor Twente en zie enigzins overeenkomsten met de situatie van toen, zoals het niet open zijn en dingen verbergen voor de KNVB, sponsoren, supporters etc. Dan weet je al dat je diep in de shit zit, al zat het er heel hard gezegd wel een keer aan te komen zo. Desalniettemin is het evengoed triest dat het zo goed, hoe schat je de kansen in dat er een enigzins hoopgevende doorstart mogelijk is? Voor een buitenstaander als ik, zie ik het heel somber in. Sowieso sterkte, uit ervaring weten wij Twente fans dat dit heel, heel vervelende en onzekere tijden zijn waarbij je maar hoopt dat de gifbeker nu volledig leeg is.

Eindelijk een uitslag, al is die niet positief. Nu hopen dat ze een ander plan hebben, anders is het gedaan met mijn club...

14 februari 2024 om 12:33

Ik denk dat de plannen ver op zijn. Dit is het resultaat van te lang doorgaan op een bepaalde manier waardoor je het overzicht verliest. Ik zou het heel erg vinden voor Vitesse maar ik vrees voor het einde. Hoe ga je in zo'n korte periode aan zoveel geld komen. En als je degradeert is het sowieso klaar gok ik zo.

14 februari 2024 om 12:39

Als? Vitesse degradeert sowieso, nu al helemaal. Kan me niet voorstellen dat spelers hier niks van meekrijgen, die gaan allemaal (terecht) aan hun eigen toekomst/volgend seizoen denken.
Vitesse als club is gewoon op

Kan iemand mij uitleggen waar het geld dat door de jaren heen in Vitesse gepompt is, gebleven is? De Rus Oyf heeft een schuld van 155 miljoen kwijtgescholden. Dus Vitesse had een schuld van 155 miljoen? En volgens mij zijn er sinds die kwijtschelding nog meer miljoenen aan schuld bijgekomen.
Hoe zit dit precies?
Waar is dit zo misgegaan?

14 februari 2024 om 12:30

Gewoon veel meer geld uitgeven dan er binnenkomt. En de gaten werden gedicht door allerlei buitenlandse investeerders. Ook dit seizoen weer miljoenen geleend bij deze Parry.

Ergens zou het wel terecht zijn als de boel klapt, ten opzichte van clubs die wel hun eigen broek ophouden.

14 februari 2024 om 12:46

Gelukkig zijn er vrij weinig van die clubs. ADO, NEC, Utrecht, PSV, Feyenoord, AZ, Twente, Roda zijn zo namen die me direct te binnen schieten die er op 1 of andere manier een potje van hebben gemaakt en daarna een tijdje van gemeenschapsgeld of investeerders afhankelijk zijn (geweest).

14 februari 2024 om 12:54

Ik begrijp dat je schulden krijgt als je meer uitgeeft dan dat er binnenkom

Maar waaraan in godsnaam? 155 miljoen schuld kwijtgescholden? Ik kan mij niet herinneren dat Vitesse een lange tijd veel duurbetaalde spelers in de gelederen had. Of dat ze bakken met geld aan transfers hebben uitgegeven.

14 februari 2024 om 12:58

Je kan toch niet ontkennen dat die gemeenschapsgelden niet te vergelijken zijn met een schuldenlast van meer dan >150 miljoen? Dat is nog zonder het hele stadiondossier of dat semi overheids bedrijf Nuon een veel te grote vinger in de pap had…

14 februari 2024 om 14:39

@kevinho026 AZ had er geen potje van gemaakt hoor. Scheringa trok met zijn geld een te grote broek aan en is succes gaan kopen. Gebr Molenaar in de jaren 80 idem dito. Ervoor en erna is er niet geleefd op investeerders of gemeenschapsgeld en is er 'gewoon' zwaar gesaneerd en zijn de peilen gericht op de jeugdopleiding.

Jarenlang boven hun stand geleefd. Een vage investeerder (weer)
Plus een boete omdat ze verzwegen hadden dat ze hun huisbank hebben veranderd.

Er zijn clubs om minder failliet verklaard.
Vitesse heeft een mooie historie maar sinds Aalbers is het kommer en kwel geweest financieel

Paar jaar geleden zouden ze zogezegd meedoen om de landstitel en nu dreigt de club haar bestaan kwijt te raken.

14 februari 2024 om 12:54

Dat waren uitspraken die gedaan werden op basis van financiering van, destijds, Jordania.

Vitesse zit wel in de hoek waar de klappen vallen. Hopelijk komen ze eruit en gaat de regio eens vol de schouders onder Vitesse zetten.

14 februari 2024 om 14:42

Ik vind dat de regio en gemeente niks kwalijk te nemen valt. Vitesse leefde en leeft op te grote voet. Hollywood aan de Rijn is geen bijnaam voor de grap. Iets verderop zit de club NEC die ondanks alle tegenslagen niet in de problemen zit waar Vitesse zich wel in bevind. Gelredome en de licentiecommisie zijn enigszins verwijtbaar in mijn ogen maar het is toch vooral de club Vitesse die ervoor heeft gezorgd dat ze in deze hoek zitten.

Ik vind de boete een beetje kinderachtig, zeker als je nagaat dat Vitesse ook op de KNVB heeft moeten wachten. Ongeacht de uitkomst van dit onderzoek, was een boete not-done. De KNVB geeft Vitesse het laatste zetje.

14 februari 2024 om 13:12

Hoezo kinderachtig? Het zijn volledig losstaande zaken. Zoiets als dat je een boete krijgt omdat je geen licht op je fiets hebt, maar tegelijkertijd nog wacht op de beoordeling van je belastingaangifte. Het communiceren van het (gedwongen moeten) switchen van bank (wat onder de reikwijdte dit specifieke artikel valt) is gewoon een afspraak waar Vitesse zich niet aan heeft gehouden, punt.

En het feit dat het onderzoek zo lang duurt ligt misschien niet aan de club Vitesse, maar ook zeker niet aan de Knvb. Die hebben gewoon beoordeeld wat er qua info is gedeeld vanuit de Common Group en dat was niet voldoende. Ik zou het KNVB nieuwsartikel lezen incl. Q&A, dat geeft wel wat helderheid.

14 februari 2024 om 13:19

haha ja geef de knvb maar de schuld voor het door vitesse verzwijgen/achterhouden van informatie.

14 februari 2024 om 14:36

De boel misleiden kost je gewoon centen, dat gebeurt ook als jij of ik dat in ons dagelijkse leven doen en dan maakt het geen biet uit of ik niet zoveel geld te makken heb.

Vitesse is het helemaal zelf schuld. Zij wilden persé de traditionele top aanvallen.
Aanvallen lijkt nu omvallen te worden.

Slecht management, veel te veel uitgaven, rare overnames en schimmige investeerders.
Qua traditie jammer, maar zo gaat dat.

Dan maar bij 0 beginnen en werken met de eigen jeugd. Manhoeff prima voorbeeld brengt zo paar miljoenen op de bank.

Stop met het beleid van spelers halen uit alle hoeken en gaten. Kijk naar de eigen jeugd. Verdien op je eigen kweek in plaats van een externe partij belonen.

Laat ik voorop stellen dat het eigen schuld dikke bult is voor Vitesse, ben het er absoluut niet mee eens hoe Vitesse jarenlang wanbeleid heeft gevoerd... maar wat ik krom vind is dat als er geen oorlog was geweest in de Oekraïne, Vitesse er niet zo belabberd bij had gestaan als nu het geval is. Daarnaast wordt er in de voetballerij met 2 maten gemeten en wil de KNVB het braafste jongetje van de school zijn. Vergeleken met grote clubs uit bijvoorbeeld Italië en Spanje is de schuld van Vitesse maar een paar stuivers. Inter Milan heeft een schuld van bijna 1 miljard (!) en haalt er de finale van de Champions League mee. De KNVB wil zogenaamd integer zijn, maar zelf zijn ze aangesloten bij de FIFA en Uefa, de meest malafide organisaties ter wereld. De KNVB ontvangt gretig geld van deze organisaties, zonder te weten wat er allemaal aan dat geld kleeft en waar het vandaan komt (zie de talrijke documentaties over FIFA en Uefa) Dan zegt diezelfde KNVB dat de Common Group Vitesse niet mag overnemen, terwijl deze organisatie al een club in Engeland en in België heeft overgenomen. Dit kan toch niet? Voetbal is toch grens overschrijdend? Dan moeten er toch ook grens overschrijdende regels komen? Net zoals bij Olympische sporten zou er met het voetbal ook gewoon 1 reglement moeten zijn waaraan alle clubs in de wereld zich moeten conformeren... niet dat in het ene land met maffiageld een voetbalclub overeind gehouden kan worden en je in het andere land vals kan spelen met overkoepelende sponsorcontracten (manchester city) en in Nederland een club niet overgenomen kan worden door een organisatie die wel een club in Engeland en België bezit...

14 februari 2024 om 13:25

Tja whataboutism helpt niemand verder. Eigen verantwoordelijkheid nemen.
Oorlog overkomt iedereen id wereld met meer of minder gevolgen en Russische investeerders hebben allemaal pakken boter op hoofd.
Track record van Vitesse is ook niet best en club wordt vrij kunstmatig overeind gehouden. Houdt een keer op

14 februari 2024 om 13:34

Je hebt gelijk wat betreft Vitesse, daar begin ik mijn vorige comment ook mee, eigen schuld dikke bult. Jouw reactie laat verder eigenlijk zien dat ik gelijk heb, want je praat er heel makkelijk overheen met mooie termen… alsof dat malafide gedoe in de voetbalwereld normaal is en niet bestaat…

14 februari 2024 om 14:31

Het doet er gewoon niet toe. Vitesse heeft verzewegen dat haar bank de relatie beeindigd heeft. Hiermee heeft Vitesse essentiele informatie achtergehouden en krijgt daarvoor een boete.

Verdere is de schuldenlast met 15 tot 20 mijoen euro toegenomen nu de overname niet doorgaat. Tel daar bij op dat Vitesse wellicht ook nog eens kan gaan degraderen.

Einde oefening begint echt in zicht te komen.

14 februari 2024 om 13:40

Kan begrijpen dat je als supporter boos bent en iemand (KNVB in dit geval) de schuld wilt geven. Echter zijn er wel een aantal dingen die je zegt natuurlijk niet helemaal waar. Ten eerste zegt de hoogte van een schuld niks over hoe je er als club voor staat. Als jij genoeg inkomsten genereert waardoor je alles kan blijven betalen, is er niet veel aan de hand. Daarnaast spelen de problemen bij Vitesse natuurlijk al veel langer dan de oorlog in Oekraine. De club is gewoon veel te lang volledig afhankelijk geweest van investeerders.Die afhankelijkheid heeft ervoor gezorgd dat er zelf niet altijd kritisch naar deze investeerders is gekeken. Denk je nou echt dat iemand een schuld van 150 miljoen kwijtscheldt omdat ie zoveel van Vitesse houdt? Daar zit natuurlijk veel meer achter.

14 februari 2024 om 14:19

Je hebt gelijk over Vitesse, ze hebben dit over zichzelf afgeroepen. En tuurlijk ben ik ook boos, maar gelukkig stort mijn leven niet in als mijn club ermee ophoudt. Daarvoor heb ik teveel meegemaakt. Daarnaast heb ik het over het voetbal in het algemeen. De hele voetbalwereld wordt met kunst en vliegwerk, creatief boekhouden en duistere geldstromen overeind gehouden… alleen de KNVB wil het braafste jongetje van de klas zijn, terwijl ze in andere landen de regels (als die er al zijn) aan hun laars lappen. Ze hebben het over integriteit en kernwaarden, terwijl ze zelf hun handje ophouden bij de FIFA en UEFA en we weten allemaal hoe die aan hun geld komen (of niet)… Waarom mag een Common Group wel een club in België en in Engeland overnemen, maar niet in Nederland? Je hebt het hier over het voortbestaan van een club met bedrijven/investeerders die het risico willen dragen. Ja Vitesse heeft schulden, ja common group is vaag, maar doen we nou net alsof Vitesse hier als enige schuldig aan is??? Dit is toch gewoon business as usual in het hedendaagse voetbal? Als het nou gemeenschapsgeld zou zijn dan wordt het een ander verhaal, maar dat is niet zo…

14 februari 2024 om 14:33

Het staat gewoon in de tekst:

"er is geen inzicht gegeven in de herkomst van het (aan te trekken) geld van de Common Group."

Kortom, men weet niet waar het geld vandaan komt. Het kan zwart geld zijn, kan geld van personen of entiteiten zijn waartegen sancties ingesteld zijn, het kan een criminlele witwas operatie zijn et cetera.

Het mag gewoon niet. Klaar.

14 februari 2024 om 14:47

Uit china zou ook vaag geld komen voor Ado. We weten allemaal hoe dat gelopen is. linksom of rechtson zijn er regels en die worden bij deze overname niet voldaan. Jammer maar helaas. Hier had Vitesse over moeten nadenken voordat ze de lening aangingen en het geld over de balk smijten.

14 februari 2024 om 14:49

@SpeedyAFC: Het mag niet, dus het gebeurd niet??? Ook elders niet??? 😂😂😂 Iets met kop in het zand… De KNVB kan hier goedkoop scoren omdat Vitesse toch al met de kop op het hakblok ligt…

14 februari 2024 om 16:24

Ernums Jong heeft wel een beetje gelijk hier.

Het is niet zozeer een schuldvraag, want dat Vitesse wanbeleid heeft gevoerd is duidelijk en dan is het inderdaad: eigen schuld.

Maar er wordt wel met 2 maten gemeten, zeker binnen het Europese voetbal. In Italië, Spanje of Engeland lachen ze om de schuld van Vitesse. Waarom mag deze investeerder wel clubs in andere Europese landen overnemen en in Nederland niet.

Daarnaast is de status: aangeven waar het investeringsgeld vandaan komt weliswaar te prijzen om malafide praktijken tegen te gaan, het is ook: guilty until proven innocent. Er wordt ook niet bewezen dat het geld uit malafide praktijken is ontstaan.

14 februari 2024 om 21:32

Precies dat DNSDKR, dank, i rest my case, amen 🙏

Zonde. Het doel van het opleggen van een geldboete aan een club die al in financiële problemen zit heb ik overigens al nooit gesnapt.

14 februari 2024 om 13:10

Als je niet handhaaft kan een club die nog wel geld heeft het ook gewoon doen. Regels zijn opgesteld vaak iom de clubs. Dan moet je niet achteraf klagen.

14 februari 2024 om 13:15

Mij hoor je niet klagen hoor, en ik snap heus wel dat clubs op een bepaalde manier gestraft moeten worden voor hun wanbeleid. Door een geldboete op te leggen maak je de financiële problemen echter nóg groter. Daarnaast is het in mindering brengen van punten voor Vitesse op dit moment in principe ook een geldboete. Daarmee veroordeel je ze op dit moment sowieso tot de KKD. In dit geval is er dus gewoon geen passende straf die de problemen niet nog erger maakt dan ze al zijn.

En ook nu zie je dat clubs vooraf geen onderzoek doen naar wie hun dan overneemt. Want in Arnhem zullen ze nu wijzen naar KNVB mafia en de schuld aan de commissie geven, maar als 1 club weet van de regels is dat Vitesse, wat volgens mij samen met ADO en RODA clubs zijn jn die al eens met investeerders als eigenaar hebben gewerkt. Hoe kan je dan geld uitgeven wat je niet hebt, zonder de garantie dat de investeerders kunnen aantonen waar het geld vandaan komt? Je weet dat dit een belangrijke is en de voorwaarden lijken mij door clubs en KNVB jaren geleden gemaakt. Ongekend als nu blijkt dat je opnieuw financieel onverantwoorde risico's hebt genomen.

Ongelooflijk. Wat een wanbeleid van de KNVB. Anderhalf jaar de tijd nemen en dan dit. Ongelooflijk. Dit moet wel de doodsteek zijn voor ons...tenzij de redders uit het verleden opnieuw de boel gaan redden. Maar dit wordt een serieus probleem.
Wat een tijd is dit om Vitesse supporter te zijn. Dacht dat 2004-2008 al erg was, is het nu nog erger.

14 februari 2024 om 13:45

De KNVB heeft niet anderhalf jaar de tijd genomen om de overname te beoordelen, ze hebben juist steeds opnieuw Vitesse extra tijd gegeven om alsnog de benodigde betrouwbare informatie aan te leveren die nodig was voor goedkeuring.

Als er geen oorlog was geweest in Rusland had de club geen probleem gehad, net als veel clubs in Engeland, maar ja ze zijn geen Goahead Eagels, daar kunnen ze veel van leren.

Het is gewoon wel zonde.
Vitesse is toch wel een instituut en de supporters gun je dit niet.

Al echt zo enorm lang onrust, wat ik toch gek vind voor zo’n club zonder een echt onrustige achterban.

Einde verhaal en opnieuw beginnen.

Hoogmoed komt (altijd) voor de val! Eindelijk…

14 februari 2024 om 13:49

Kijk maar uit waar je op toast, de Nijmeegse boedel is ook failliet en leeft op Boekhoorn.

14 februari 2024 om 14:34

Het voordeel is wel dat Boekhoorn fan is, en niet zoals bij Vitesse er mensen op die plek hebben zitten die op geld uit zijn. Ik zou het zonde vinden als jullie degraderen/failliet gaan omdat er dan geen derby meer is

14 februari 2024 om 14:32

Wanneer gaat nec dan? Ze hebben ook nog behoorlijke hoogmoed dus is bij jullie ook maar afwachten tot de val komt. Net als Vitesse ook geen eigen stadion. Ook afhankelijk van Boekhoorn. Daar komt ook een keer een eind aan. Ik wacht af. Maar het gaat gebeuren.

14 februari 2024 om 14:36

Oprechte vraag: ben je echt blij als Vitesse failliet is? Geen derby's meer? Waar kijk je dan nog het meeste naar uit in zo'n seizoen? Met alle respect, maar ik baalde echt dat jullie een paar seizoenen terug degradeerden.

14 februari 2024 om 15:05

Neccers balen natuurlijk niet die verliezen elke derby😂

14 februari 2024 om 16:47

@hazardos, jij bent dan een van de weinige die baalde. Dat terzijde zou ik niet willen dat jullie degraderen, omdat ik denk dat Vitesse het financieel dan niet gaat redden en hoeveel rivaliteit we onder elkaar hebben . Gun je het niemand om je club naar de klote zien te gaan, want de supporter kan hier uiteraard niets aan doen. Sterkte ermee en tegen NEC pakken jullie weer 3 punten joh

14 februari 2024 om 17:10

Dit bedoel ik nu met rare opmerkingen en al helemaal nu @Zaza

14 februari 2024 om 19:46

Ik denk dat velen de plagerijtjes even voorop stelden, maar stiekem ook baalden dat de rivaliteit op een lager pitje kwam te staan. Ik denk verder dat je gelijk hebt en dat we het financieel niet gaan redden in de KKD.

Als jullie die drie punten net zo makkelijk geven als tegen RKC maken we nog een kans, haha!

Ziet er naar uit dat dit weleens het einde van Vitesse wordt. Zou zonde zijn maar we hebben nog genoeg gezonde clubs in de eredivisie die wel een verantwoord beleid hebben gevoerd.

Normaal zou je zeggen, naar de KKD en van daaruit weer opbouwen. Met Twente als voorbeeld. Maar ik vrees dat er bij Vitesse grotere problemen zijn door het stadion en de schulden. Zonder het geld uit de eredivisie kan Vitesse het stadion niet betalen en de schulden niet aflossen. Zonder het stadion krijgen ze geen licentie, want andere optie zijn er niet.

Ik vrees dat Vitesse binnenkort ophoudt te bestaan. Zou echt weer een aderlating zijn voor het Nederlandse voetbal.

Misschien zou een faillissement met een doorstart nog het beste zijn, maar de vraag is waar gaat het nieuwe Vitesse dan voetballen? Dhr. vd Kuit heeft al heel duidelijk aangegeven dat hij niet gaat zakken met de prijs en zegt Vitesse niet nodig te hebben voor het voortbestaan van de Gelredome.

14 februari 2024 om 14:35

Tja en dan te bedenken dat de KKD ook al veel problemen met de jong teams heeft. Straks heb je volgend jaar een KKD met slecht 15 ploegen. Dat wordt wat zeg.

14 februari 2024 om 15:01

Die eigenaar van het stadion heeft ook een verantwoordelijkheid naar zijn eigen bedrijf toe natuurlijk.

14 februari 2024 om 15:13

Ja natuurlijk, daarom kan hij beter de huur verlagen anders komt er helemaal niks meer binnen vanuit Vitesse… hij kan zonder Vitesse, maar heeft dan toch een gat in zijn begroting omdat er niet voldaan kan worden aan een meerjarige huurovereenkomst. Als Vitesse kan blijven bestaan en degradeert moet er water bij de wijn worden gedaan…dat weet de heer vd Kuit zelf ook wel.

14 februari 2024 om 15:25

Ik hoop het echt, maar zo stug al hij de onderhandelingen heeft gedaan afgelopen keer en Vitesse echt met de rug tegen de muur heeft gezet, zie ik het niet gebeuren. Hij weet/wist dat Vitesse geen kant op kan het is zijn contract tekenen of geen stadion en geen stadion is geen prof club.

14 februari 2024 om 15:37

Het was allemaal een stevig potje bluf poker van de heer vd Kuit. Hij heeft heel hoog ingezet, met in het vooruitzicht dat de overname van Vitesse wel goed zou komen. Nu staat hij met de rug tegen de muur, omdat hij straks 2 miljoen per jaar gaat mislopen. Dat gaat hij ook wel voelen hoor.

Als je structureel meer geld uitgeeft dan er binnenkomt dan ga je failliet. Dat zal dan ook gebeuren ben ik bang.

Normaal gesproken is dit einde Vitesse. Met een stad als Arnhem en een Gelredome bijna niet voorstelbaar. Bestaan er nog wonderen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren