Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vete duurt voort: ‘Senegal is groter dan Liverpool, dat moet Gerrard weten’

Laatste update:

El Hadji Diouf en Steven Gerrard zullen nooit vrienden worden. De voormalig aanvaller en de oud-middenvelder speelden twee seizoenen samen bij Liverpool, maar Diouf noemde Gerrard in het verleden al een 'egoïst die het niet kon schelen of Liverpool won of niet' en 'iemand die niet van zwarte mensen houdt'. Maandag sneert Diouf in gesprek met de BBC opnieuw naar zijn voormalig ploeggenoot.

Diouf speelde tussen 2002 en 2004 voor Liverpool. "Ik heb geen problemen met hem. Gerrard is een sterke persoonlijkheid en dat ben ik ook. Stevie G was een heel goede voetballer en hij is geliefd in Liverpool, maar voor zijn land heeft Gerrard nooit iets bereikt", oordeelt de 36-jarige Senegalees. "Ik ben mister El Hadji Diouf en mister Senegal, hij is mister Liverpool. En Senegal is groter dan Liverpool. Dat moet hij weten."

Diouf noemt zichzelf een 'leeuw' en een 'slechte verliezer'. "Daar is niets mis mee. Ik ben een persoonlijkheid en ik wil graag dat mensen me respecteren. Ik ben een makkelijk doelwit en ik laat mensen over me praten, maar vanbinnen ben ik een goede jongen. Dat weet mijn familie, mijn land en mijn continent. Daar gaat het om", vindt de inmiddels gestopte voetballer. Diouf speelde tussen 2000 en 2009 in totaal 69 interlands, waarin hij 21 keer tot scoren kwam. Het WK 2002, waarop Senegal tot de kwartfinales kwam, was het absolute hoogtepunt in zijn interlandloopbaan.

"We hebben Senegal op de wereldkaart gezet. Voor het WK kende niemand ons land, maar daarna wist iedereen waar het lag", geeft Diouf aan. "Wat Maradona heeft gepresteerd voor zijn land, heb ik voor Senegal gedaan. Ik was een van de grootste spelers op het WK. We waren een kolonie van Frankrijk en de meeste bedrijven in Senegal worden door Fransen gerund. Het betekende veel om van Frankrijk te winnen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"Wat Maradona voor Argentinië is ben ik voor Senegal" hahaha.
Hij is een "beetje" doorgeslagen.

26 juni 2017 om 11:30

Nou ja, ik kom niet uit Senegal, maar kan me zo maar voorstellen dat winnen van Frankrijk gezien het verleden (slavenhandel!) voor de inwoners meer is dan zomaar een overwinning. Ze hebben gewonnen van een overheerser. Hij vergelijkt zich natuurlijk niet met Maradonna qua voetbalcapaciteiten, maar geeft aan dat hij voor Senegal een held is, zoals Maradonna dat voor Argentiniã« is . Dat zou zo maar eens kunnen.

26 juni 2017 om 11:36

"ik ben mister El Hadji Diouf en mister Senegal, hij is mister Liverpool. En Senegal is groter dan Liverpool. Dat moet hij weten."

Diouf moet nodig weer naar de kleuterschool, wat een zelfoverschatting zeg en wat zet hij zijn intellect hier te kakken. Denk niet dat hij meer dan 10 hersencellen bezit, anders doe je dit soort uitspraken niet. Mister Senegal hahahah, beter zou zijn; de clown uit Senegal.

Nou ja, naar mate zijn carriere verder weg slijt, zal deze man ook wel verder wegzakken en zijn geld verspeeld hebben. Heb niet de fiducie dat zo iemand ook maar iets op poten kan zetten.

26 juni 2017 om 11:36

Daarbij is Maradonna na zijn actieve carrière ook niet al te bescheiden of bijster intelligent qua uitspraken. Ik zie wel gelijkenissen.

26 juni 2017 om 13:31

Cruijff heeft Nederlands elftal ook nooit prijzen bezorgd maar toch is hij Nederlands grootste voetballer ooit, Als je over Argentijns voetbal praat heb je het al snel over Maradonna, Als je over Nederlands Voetbal praat heb je het over Cruijff, Als je over Senegalees voetbal praat is de eerste op wie je komt toch wel Diouf, dus in dat opzicht heeft hij toch wel echt gelijk, dus zo doorgeslagen is dat echt niet. Hij zegt niet dat hij net zo goed kon voetballen, die conclusie trekken mensen waarschijnlijk zelf.

26 juni 2017 om 13:35

Daar heeft hij wel een punt, maar hij noemt zichzelf eigenlijk een grotere voetballer dan Gerrard omdat er in Senegal meer mensen wonen!

26 juni 2017 om 13:40

Ja, logica schijnt bij een heleboel mensen op deze planeet niet te bestaan. Dan krijg je zulke uitspraken...

Niet te bescheiden he..

Sneu leventje heeft die Diouf. Alleen maar afgeven op Gerard waar die niet eens de veters van mag strikken. En misschien weet meneer het zelf niet, maar een Liverpool heeft een veel en veel grotere naam dan een nietszeggend voetballand als Senegal.

Schandalig dat BBC deze man maar een platform blijft geven voor dit soort onzin, als je mensen gaat zitten uitmaken voor racist etc. dan mag je van mij zo snel mogelijk opdonderen en doodgezwegen worden door alle soorten media.

26 juni 2017 om 11:49

Nietszeggend voetballand, ik weet niet voor jou maar ik denk dat Senegal het bijv Nederland lastig kan maken, nu is Nederland ook nietszeggend of niet volgens jouw redenering? Jij hebt wel vaker comments die niet pro-Marokkaans/Turks zijn en volgensmij reageer je daarom zo . Daarmee bedoel ik vooral de laatste zinnen.

Ik heb geen flauw idee waar Senegal ligt. Wat een kapsones heeft deze man zeg. Jezelf gewoon even vergelijken met Maradona, tuurlijk maat.

26 juni 2017 om 13:54

West-Afrika.

Chronisch gebrek aan zelfreflectie en het overschatten van de eigen persoon en prestaties, zo is Diouf wel aardig te omschrijven.

houd die man dan nooit op? Steven Gerrard zal vast niet de perfecte gentleman zijn, ik bedoel wij zien alleen de politiek correcte dingen verschijnen in de media, wat hij daadwerkelijk achter gesloten deuren doet weten wij niet. maar dat neemt niet weg dat Diouf wel een enorme zeikerd is die blijkbaar z'n gefaalde carrière botviert op Steven Gerrard. erg treurig om te zien

Deze man moet ook beseffen dat hij zijn carriere merendeels te danken heeft aan een Goed WK in 2002 ..

klein beetje zelfoverschatting maar...

Mensen die moeten roepen dat ze van binnen best aardige mensen zijn, zoeken over het algemeen naar een manier om hun klootzakkerige gedrag goed te praten. "Ik ben een persoonlijkheid".........dat zijn we allemaal, meneer Diouf. De jouwe stinkt alleen.

Wat een tekst voor een eendagsvlieg die in clubverband overal is geflopt. Begint wel sneu te worden nu. Frustratie en pure jaloezie druipt er vanaf. Stevie zal het lezen, dan naar zijn prijzenkast kijken en keihard in de lach schieten.

26 juni 2017 om 11:50

Echt he ! Denkt hij de Premier League te vinden in die prijzenkast :P

26 juni 2017 om 11:52

Welke prijzen dan? Buiten CL- wonder om? Liverpool heeft een rijke geschiedenis, buiten de periode van Gerrard?

26 juni 2017 om 12:08

Schijnt dat hij ook nog 5 nationale bekers, een Uefa Cup en twee Supercups gewonnen heeft (zowel Europese als Engelse).

26 juni 2017 om 12:26

Nationale bekers, welke ? fA? league. Enige wat telt voor een speler als Gerrard, is CL, landstitel, EK en WK. De rest vind ik borrelnootjes. Voor zijn status en van zijn club.

26 juni 2017 om 12:31

En wat te denken van de persoonlijke prijzen en onderscheidingen? Aangezien het hier over Gerrard gaat en niet over Liverpool. Kan je die ook even opnoemen?

26 juni 2017 om 13:00

Ja, eerst vraag je wat voor prijzen en dan ga je criteria stellen wat voor jou telt...

26 juni 2017 om 13:21

KopiteRed, niemand praat over ind prijzen. Het gaat om de impact van een speler op een elftal. Is dit nou zo moeilijk om te snappen? Buiten CL wonder om heeft hij het team niet eigenhandig naar een serieuze prijs geleid. Gerrard was een goede voetballer, maar niet zodanig belangrijk voor prijzen van zijn club.

26 juni 2017 om 13:21

KopiteRed, niemand praat over ind prijzen. Het gaat om de impact van een speler op een elftal. Is dit nou zo moeilijk om te snappen? Buiten CL wonder om heeft hij het team niet eigenhandig naar een serieuze prijs geleid. Gerrard was een goede voetballer, maar niet zodanig belangrijk voor prijzen van zijn club.

26 juni 2017 om 13:30

diouf is 2 maal verkozen als beste speler van africa ook niet mis met concurrenten als drogba,essien,eto'o niet doen alsof hij er geen bal van kon.

Gerrard heeft met het nationale elftal net zoveel gepresteerd als Diouf. Ook de kwartfinale op een WK. Niet echt heel bijzonder wat mij betreft. Ook niet voor Senegal. Kwestie van een beetje geluk hebben met de loting.

Overigens is qua voetbal Liverpool natuurlijk veel groter dan Senegal, dus ook die opmerking is gewoon onzin.

26 juni 2017 om 11:47

Master D, wel in de juiste context he. Wanneer Kosovo het WK haalt, dankzij de geniale indv. prestaties van Celina, dan is dat imo een grotere prestatie als dat Engeland de kwartfinale bereikt van het aankomend WK. Impact van Diouf in toenmalige prestaties van Senegal is veel groter dan die van Gerrard op Engeland.

26 juni 2017 om 11:55

Diouf is niet de eerste en de enige speler die ooit een keer mazzel heeft gehad op een eindtoernooi. Dan hoef je jezelf als speler niet meteen god te vinden of te denken dat je een grootheid bent.

Jung Hwan Ahn heeft dat toernooi ook aardig gespeeld en kwam zelfs tot plek 4 met Zuid Korea. Die beschouwd zichzelf toch ook niet als grootheid? Ghana heeft ook weleens leuk gepresteerd in bijvoorbeeld 2010 met Gyan. Dat zijn ook niet de namen die de geschiedenisboeken in gaan alsof ze iets legendarisch hebben gepresteerd.

26 juni 2017 om 12:28

Nogmaals, het gaat om impact/effect. De spelers die jij opnoemt zijn daar ook perfecte voorbeeld van. Ze hebben het meest complexe bereikt met hun land. Gerrard is in zijn dimensie (zet het in context dus) nog nooit zo belangrijk geweest voor zijn land. Ondanks de kwaliteiten van zijn medespelers.

26 juni 2017 om 12:39

Dus? Het hoogtepunt van Diouf is winnen van Frankrijk, het hoogtepunt van Gerrard de CL. En kijk dan eens naar de persoonlijke prijzen van Gerrard. Gerrard is een veel grotere speler dan Diouf, de goede prestatie van Senegal van toen is inmiddels al lang door vrijwel iedereen vergeten. Snap niet dat deze man zo veel aan het brabbelen is over Gerrard, en dan heb ik het niet eens alleen over dit artikeltje. Beetje sneu om mensen zo naar beneden proberen te trekken omdat hij zelf nooit dat niveau heeft bereikt. Snap ook niet waarom dit zo nodig is.

Wacht even. Dus hij vindt zichzelf groter dan Gerrard omdat hij zogezegd meer voor zijn land heeft betekent dan Gerrard voor Engeland.
Als ik de interlands tegenover elkaar zet kom ik op het volgende uit:

- Diouf: 42 interlands - 16 doelpunten (bron: transfermarkt en wiki)
- Steven Gerrard: 114 interlands - 21 doelpunten (bron: transfermarkt en wiki)

Diouf was een aanvaller, Gerrard een middenvelder.
Diouf heeft maar 42 interlands gespeeld in een veel minder land waar minder concurrentie aanwezig is. Gemiddeld dus maar 4 interlands per jaar.
Gerrard heeft gemiddeld 8 interlands per jaar gespeeld. Tuurlijk heeft dit ook te maken met hoe ver een land in een toernooi komt, maar hij heeft duidelijk meer betekend voor zijn land dan Diouf.

Waar zijn grootheidswaanzin vandaan komt, weet niemand.
Dat hij misschien in zijn land een grotere persoonlijkheid is dan Gerrard in Engeland heeft meer te maken met het feit dat er minder bekendheden zijn in Senegal dan in Engeland.

Haha, Diouf was een eindbaas. De toenmalige Balotelli. Soms zo geniaal en anderzijds zo knullig. Hij had echt van die rare acties.

Eerlijk is eerlijk. Hij heeft Senegal op de kaart gezet met zijn toenmalige ploeggenoten. Het had weinig gescheeld of Senegal stond in de halve finale tegen Brazilie.

Komt altijd een beetje vreemd over als iemand zichzelf vergelijkt met een grootheid als Maradona, maar als je z'n quotes goed leest zit er niet zoveel geks in. Het zou best kunnen dat zijn impact op het Senegalese volk net zo groot was als die van Pluisje in Argentinië destijds. Hij zegt niet dat hij een betere voetballer is ofzo.

En iedere moraalridder zal het kinderachtig / onnodig vinden dat hij nu iets onaardigs zegt over Gerrard, maar wees blij dat niet iedereen zo'n clichébraker is als Dirk Kuyt. Gasten als Diouf geven de voetbalwereld wel kleur. En ik denk dat Gerrard zelf ook niet altijd de makkelijkste was in het elftal.

26 juni 2017 om 11:50

Eindelijk iemand met verstand.

26 juni 2017 om 11:53

Ik ben helemaal niet voor Diouf's uitspraken altijd maar liever eerlijk zijn dan zo gelogen als de meeste voetballers ja..

Maar hij heeft wel bij Blackburn gespeeld, haha. Het enige positieve wat ik over hem te zeggen heb haha

Ik wist helemaal niet dat Senegal wereldkampioen geworden is joh? Nu ik dat van Diouf te horen krijg denk ik: Hee hij is inderdaad de Maradonna van Senegal.

Ik denk trouwens dat Stevie G alleen al groter is dan heel Senegal qua voetbal.

Enige nr.9 in de historie van de club die het gepresteerd heeft een heel seizoen niet te scoren. Well done.

Deze man heeft toch wel een enorme plaat voor z'n hoofd. Als Engeland in de kwartfinales strandt, spreekt men er schande van en is het toernooi alles behalve een succes. Leuk dat je op papier wellicht de beste speler van Senegal bent, maar dat zegt natuurlijk werkelijk niets in de grote voetballanden. Diouf heeft nog niet eens 10 van de populariteit van Steven Gerrard. Het blijft toch merkwaardig wat voor zelfbeeld sommige mensen hebben.

In Senegal wordt hij gezien als bombastic
Ze noemen hem Mr fantastic
Ze zien hem als meneer romantic
dit allemaa door WK en daar buiten wat heeft Steven Gerrard bereikt? behalve Liverpool kent niemand hem.

Zoekend naar bevestiging..

Diouf was een voetballend talent, had veel meer kunnen bereiken dan wat hij heeft laten zien. Dat ging echt al richting namen als Henry, Del Piero, Kluivert. Zo goed was die jongen toen. Maar hij rook het geld en leefde niet (meer) voor de sport. Dat is jammer want er zat zo veel meer in.

Mijn eerste ontmoeting met deze speler was tijdens de openingsmatch van het wk 2002 (had school die dag maar vertelde mijn moeder dat ik me niet goed voelde om toch die match te kunnen kijken ). Hij plaatste Senegal samen met Diop, Fadiga enz inderdaad op de kaart. Dat was een fantastisch leuk elftal om naar te kijken.

Maar wat doe je als je weinig gepresteerd hebt? Dan ga je die paar momenten koesteren, misschien iets te veel zoals onze vriend Diouf nu doet.

26 juni 2017 om 14:34

Volgens mij heeft Diouf anders wel redelijk goed gepresteerd bij Sunderland, Bolton en Blackburn, niet heel bijzonder maar zeker ook niet slecht

26 juni 2017 om 20:37

Ja, maar met zijn voetballende kwaliteiten had hij het verder kunnen en zelfs wel moeten schoppen. Bij Sunderland niks gepresteerd eigenlijk, en bij Bolton en Blackburn was het redelijk te noemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren