Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Roda JC wil maatregelen nemen tegen agressieve fan

Laatste update:

Enkele spelers van Roda JC Kerkrade zijn zaterdagavond, na het verloren thuisduel met ADO Den Haag (0-1), in het supportershome bedreigd door een aantal fans. Getuigen melden tegenover de regionale omroep L1 dat er zelfs klappen zijn uitgedeeld.

De beveiliging voorkwam dat de situatie verder uit de hand liep. zo informeert de regionale omroep. De spelers vertrokken weer naar hun eigen spelershome. Vervolgens verzamelden de fans zich voor de ingang van het stadion om de spelers ter verantwoording te roepen.

Mark-Jan Fledderus en Marc Höcher spraken met de supporters en dat verliep zonder problemen. De selectie van Roda bezoekt een paar keer per jaar de fans; dat stond zaterdag na de wedstrijd tegen ADO ook gepland. Door de nederlaag is Roda de nieuwe hekkensluiter in de Eredivisie.

Update 16 februari 13.40 uur - ‘Het klopt niet, niemand van ons heeft klappen gehad’
Roda JC Kerkrade-verdediger Ard van Peppen zou na de thuisnederlaag tegen ADO Den Haag (0-1) enkele rake klappen hebben gekregen van de fans van zijn eigen club, maar dat is volgens de vleugelverdediger niet waar. “Dat klopt niet, niemand van ons heeft klappen gehad”, aldus Van Peppen tegenover De Limburger. Wel was de sfeer volgens Van Peppen erg grimmig. “Ik kan me best voorstellen dat supporters teleurgesteld zijn, maar een aantal kwam wel erg fel verhaal halen.”

Update 21 februari 12.38 uur - Roda JC wil maatregelen nemen tegen agressieve fan
Roda JC Kerkrade is nog op zoek naar de man die dreigde om fysiek geweld te gebruiken tegen de spelers Roda JC Kerkrade en een steward belaagde. "Dat mensen emotie vertonen na een verloren wedstrijd en dan ook soms woorden gebruiken die wij niet in de mond zullen nemen, kunnen we begrijpen. Maar fysiek geweld accepteren we niet", zegt algemeen directeur Marcel van den Bunder in gesprek met Voetbal International. "We gaan maatregelen nemen, maar we weten nu nog niet precies om wie het gaat. Dat onderzoek loopt nog."

Degradeert Roda JC Kerkrade dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat er altijd en overal zulke idioten het verpesten voor de rest. Tuurlijk, de frustraties zijn begrijpelijk, maar dat mag nimmer een reden tot het gebruik van geweld zijn.

16 februari 2014 om 11:45

Zal wel niets gebeurd zijn joh. Ik geloof het pas als er beelden van het incident verschijnen.

16 februari 2014 om 11:53

Tuurlijk zal er niets gebeurd zijn, harde kern supporters staan bekend om hun vreedzame karakter.
Als er van diverse ooggetuigen hetzelfde verhaal naar buiten komt, geloof ik niet dat er niets gebeurd is.
Triest Tokkie-volk als je niet je frustratie verbaal kan uiten, maar ook nog geweld moet gebruiken.

16 februari 2014 om 13:03

Ja ja, steek je kop maar in het zand. Ik zou Roda als ik de Knvb was preventief alvast 12 punten in mindering brengen wegens het in diskrediet brengen van het voetbal door het bestuur en de fans. Gewoon om zeker te zijn dat ze terecht komen waar ze vorig jaar al hoorden.

16 februari 2014 om 14:04

en nu met je grote rotterdamse mond ? en nu ? wat heb je nu voor uitgesproken mening ? held . We kunnen beter bij de knvb gaan aankaarten dat als de zogenaamde top ploegen komen dat die maar de beurs trekken betreffende de beveiliging . ik snap niet dat roda voor die zogenaamde supporters moet betalen .

21 februari 2014 om 16:53

Wat ben. Jij toch zielig met je provocerende uitspraak
Roda zal maatregelen nemen tegen de personen die dot gedaan hebben want fans zijn het niet

Weet niet of ik dit wel moet geloven. Er gingen gisteren al geruchten te rondte maar deze werden ook weer tegengesproken. Zal wel stemmingmakerij zijn, kan er ook nog wel bij.

16 februari 2014 om 10:56

Er wordt vanalles geprobeerd om Roda negatief in het daglicht te zetten. Zie de opmerkingen hieronder, men neemt het artikel meteen voor waar aan terwijl er alleen spraken is van "van horen zeggen".
Geen bronnen uit 1e hand. Buiten dat, zulk gedrag verwacht je meer bij Feyenoord(waar het ook vak zat gebeurt is) en niet bij Roda.

16 februari 2014 om 11:00

Wie heeft er volgens jou dan belang bij om Roda in een negatief daglicht te zetten?

16 februari 2014 om 11:01

Volg eerst Roda eens en kijk ook eens naar de gemiddelde opmerkingen op VZ m.b.t. Roda onder haar stukjes.

16 februari 2014 om 11:02

Daar werkt Roda zelf nog het hardst aan mee.

16 februari 2014 om 11:04

Ik volg Roda niet meer dan de gemiddelde eredivisie club. Enige wat ik kan bedenken is dat Roda vindt dat ze vaak genaaid wordt door de scheidsrechters. Denk je dat de Knvb achter deze berichtgeving zit? Of is er iets anders dat speelt? Nogmaals, ik volg Roda niet bijzonder veel, niet iedereen kan alles lezen over Roda

16 februari 2014 om 11:15

@enlil: jij en je rodavriendjes slaan een beetje door in je haat tegen Feyenoord. Misschien moet je eerst eens de hand in eigen boezem steken. Ook is het naïef om maar te roepen dat dit niet bij een club als Roda past....

16 februari 2014 om 11:18

Geruchten hebben meestal wel een kern van waarheid

16 februari 2014 om 11:19

Als niemand Roda wat boeit, waarom dan de vele negatieve reacties hier?

16 februari 2014 om 11:21

Omdat er verschrikkelijk calimero gedrag wordt vertoond. Wijzen naar alles en iedereen terwijl je eigen club in de problemen zit. Ja, dat roept nogal irritaties op. Gek hè?

16 februari 2014 om 11:23

De berichtgeving is door Roda supporters zelf de wereld in geholpen (en deze zijn er niet bij gebaat om Roda in het negatief daglicht te zetten) en is vervolgens door L1 overgenomen (en ook niet zullen Roda niet bewust in een negatief daglicht zetten).

En om nou te zeggen dat zo´n dingen te verwachten zijn bij Feyenoord en niet bij Roda is totale onzin. Zoek het internet maar eens na op Roda-ongeregeld heden en je komt legio voorbeelden tegen (die je overigens bij alle clubs tegen komt). Dus om nou te stellen dat dit bij Roda niet gebeurd.....

16 februari 2014 om 11:50

Eerst suggereer je dat iedereen Roda zwart probeert te maken om vervolgens een totaal onnodige sneer aan Feyenoord uit te delen. Hoi pot, ik ben ketel, alles goed?

16 februari 2014 om 12:37

Zulk gedrag verwacht ik bij elke club (helaas); ook bij Roda. Niet zo lang geleden sloopten Roda supporters hun eigen stoeltjes en hingen er spandoeken met "degradeer voor ons" in een wedstrijd tegen Ajax. Wegens die rare Sporting Limburg fusie toen. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Roda supporters hooligans zijn. Ik probeer aan te geven dat elke club nare mannetjes heeft, wat absoluut geen afbreuk doet aan de mooie club die Roda is.

16 februari 2014 om 12:40

Klopt helemaal Ewoud, elke club heeft nu eenmaal mafketels ertussen zitten! Het is jammer dat meestal de clubs en het grootste deel van de supporters daarop worden afgerekend. Je kunt het hun niet kwalijk nemen...

16 februari 2014 om 13:12

Laten we nou eens eerlijk zijn , bij feijenoord lopen toch ook genoeg raddraaiers rond of wil je dat ontkennen ? en nee dit past inderdaad niet bij roda . wij hebben alleen altijd problemen met supporters van de zogenoemde top ploegen die huis willen houden . en daar mag roda dan de kosten voor betalen omdat die zich niet kunnen gedragen . van peppen was degene die aangevallen zou zijn volgens l1 .
http://www.l1.nl/sport/243984-roda-directeur-veroo...

16 februari 2014 om 13:20

Hahaha heel naar clubje dat Roda. Met hele trieste supporters die altijd naar anderen wijzen maar zelf roomser dan de paus zijn. Tijd voor de Jupiler league. De plek waar ze ook horen.

16 februari 2014 om 13:21

Omdat er door sommige Roda supporters hierboven word gedaan alsof mensen bewust Roda in een kwaad daglicht zetten.
Maar niemand buiten Roda heeft wat met die club en dat is niet lullig bedoeld.
Volgens mij is het alleen Fortuna vs Roda... maar niemand anders.
Er is ook geen reden voor dus waar die vage theorieën vandaan komen mag Joost weten.

16 februari 2014 om 13:21

@enlil begin nou niet over feyenoord en kijk naar jullie zelf. Het waren jullie supporters die 4 ventjes van een jaar of 14 (feyenoordsupportertjes) van jullie eigen vak aan het slaan waren laatst bij Roda-Feyenoord. Dat ging de doofpot in zoals wel meerdere dingen en nu word er wel wat naar buiten gebracht.

16 februari 2014 om 13:36

wat is het toch lekker om geheel anoniem rotzooi te spugen op internet he ? kom helden maak eens bekend voor wat voor ploeg jullie zijn . de grootste roda haters hebben te maken met maastricht , sittard en in mindere mate venlo . altijd zo geweest en zal altijd zo blijven . ze moeten eigenlijk een minimum leeftijd gaan instellen om het voetbal te volgen want dit is te kinderachtig voor woorden .

16 februari 2014 om 14:34

Over Rkc Waalwijk staat er bijna alleen maar dat wij niet in de eredivisie thuis horen. Moeten wij dan ook ff onze spelers aanvallen?

Dat van Peppen rake klappen heeft gehad zou ik best geloven wat is dat toch een irritante klojo.

16 februari 2014 om 15:27

maar dat is nu eenmaal niet gebeurt dus ?

21 februari 2014 om 15:03

Agressief gedrag richting spelers door Feyenoord publiek? Hou toch op, noem eens voorbeelden dan.. Volg eerst Feyenoord maar en ken je feiten voordat je ergens over oordeelt.. (wat je zelf ook tegen andere mensen zegt).

Wij staan altijd 100% achter onze spelers en zoiets als er nu (waarschijnlijk) gebeurt is zullen wij nooooit doen.

21 februari 2014 om 16:59

Ik zal maar niet vertellen wat ik vind van figuren als jou, ik zwijg liever

Gewoon ontiegelijk sneu dat een clubje mensen drijft tot dit soort dingen, dat heeft niks meer met voetbal te maken. Deze lui zijn geen supporters, willen alleen maar stoer doen.

Trieste figuren, dit kan je echt alleen doen als jezelf nooit iets bereikt heb en je frustraties botviert door middel van ordinair supportersgedrag.

Zijn dat dezelfde luitjes die de Flkg tuig noemde?

16 februari 2014 om 11:07

Waarschijnlijk zijn het dezelfde mensen die de Feyenoord supporters bus gingen bekogelen, en de spelers van Feyenoord gingen bedrijgen.

16 februari 2014 om 11:10

geen reden om zo te reageren. Lijkt me een legitieme vraag van hem. Er was toch laats een spandoek bij Roda's harde kern met iets van "het tuig van onze tribunes af" of zoiets.

Ik was erbij en een idioot heeft geprobeerd om van peppen aan te vallen. Maar tegenlijk werd deze door meerdere Fans tegengegouden en aangepakt!

T was dus maar een idioot.

16 februari 2014 om 11:02

Dus 1 persoon heeft Geprobeerd en werd tegengehouden door de fans(en terecht).
Maar wat lees je hier: Meerdere fans Hebben Meerdere Spelers aangevallen.

Toch wel een flink verschil in nuance lijkt mij.

16 februari 2014 om 11:17

@enlil

Welkom in de wereld van de journalistiek..... Die lui doen er alles aan om het voetbal in kwaad daglicht te stellen en vooral de Telegraaf en het AD verspreiden continu onjuiste "nieuwtjes" de wereld in om zomaar publiciteit te krijgen. En ook hier weer, één mafketel valt een speler aan en dan word er gelijk overal geroepen dat de spelers zijn aangevallen door de supporters. Hypocriete rotzooi is het!

16 februari 2014 om 11:05

Rjc1980 uitgaande van jouw verhaal: Helaas verpest 1 idioot het voor een hele groep. Heel hard aanpakken en nooit meer in een stadion in Nederland toelaten.

16 februari 2014 om 11:16

'nooit' meer in een stadion toelaten.... stadionverboden zijn compleet nutteloos, elke week zitten er honderden supporters met een stadionverbod in het stadion, ze kunnen gewoon doorlopen, z'n mensen moeten ze gewoon de zwaarste straf die er is voor 'openlijke geweldpleging' opleggen, en iedere wedstrijd van hun club bij de politie melden, levenslang.

16 februari 2014 om 11:36

Ben ik met je eens. Bij utrecht kom ik ook elke keer weer mensen tegen met een stadion verbod. en dit komt gewoon omdat er geen meldplicht is, en omdat er zo nu en dan vrije kaart verkoop is. Dan krijg je dit soort dingen.

16 februari 2014 om 11:37

je koopt gewoon een los kaartje aan de poort en gaat naar binnen ook als je een stadion verbod hebt
of je laat iemand anders een seizoenskaart kopen

16 februari 2014 om 13:26

Moet wel zeggen dat bv bij AZ de camera's gezichtsherkenning hebben, echter moet hij eerst door stewards herkent worden wilt deze even op de camera komen.
Denk als men dat perfectioneert dat je in de toekomst 'ze' er zo uit kan vissen.

Je eigen spelers slaan, belachelijk en erg sneu, heel triest dit!

Nou, dit is toch erg, wat heeft dit te maken met supporter te zijn voor je club. Goed dat je kwaad bent dat men dreigt te degraderen is zeker niet leuk, maar de spelers te bedreigen en te slaan enz. is toch zeer onvolwassen en kinderlijk. Ja, men betaald veel voor het seizoen- en losse kaartjes, maar om zo te doen is te stom voor woorden.

weet niet of dit waar is maar is natuurlijk belachelijk als je je eigen spelers gaat slaan

er lijkt nu een einde te komen aan 41 jaar roda in de eredivisie
jammer is toch een mooie club

Waar halen mensen toch vandaan dat ze het recht hebben km dit soort dingen te doen? Waar halen ze vandaan dat de spelersgroep hen verantwoording verschuldigd is? Als je het niet leuk vindt, stop je maar met kijken. Koop je maar geen seizoenskaart. Maar laat spelers en trainers gewoon met rust.

16 februari 2014 om 11:28

en verantwoording hebben spelers zeker naar de supporters zonder supporters hadden ze namelijk geen werk
maar dit soort dingen zij natuurlijk idioot

Het is weer gelukt hoor. Een supporter heeft wat geprobeerd en werd tegengehouden en op VZ zeggen ze "meerdere supporters hebben zus geslagen en zo gedaan"

Gevolg: negatieve stemmingmakerij, gehaat jegens Roda en reacties tegen Limburgers.

Good job


Misselijkmakend.

16 februari 2014 om 11:18

Ja precies, echt die zogenaamde journalistieke kanalen maken altijd van een mug een olifant en nemen klakkeloos berichten over van elkaar zonder het eerst na te trekken.

16 februari 2014 om 11:19

Misselijkmakend inderdaad. Wordt een berichtje op twitter gezet, L1 is er als de kippen bij en de rest van de media neemt het klakkeloos over. Nu dus waarschijnlijk 1 fan die wat probeerde maar werd tegengehouden door medefans, twee maanden geleden bij ons een fan die de trainer wilde aanvallen maar door stewards werd tegengehouden. Maarja, zo werkt de media tegenwoordig.

16 februari 2014 om 11:19

Yep heel Holland is tegen Limburgers.... Doe niet zo triest man.

Ik vind Limburg geweldig...

16 februari 2014 om 11:21

Limburg is idd geweldig !
Limburgse mensen zijn alles behalve geweldig

16 februari 2014 om 11:22

Dat zeg ik niet, wel zie ik reacties als "die limbos" en " weer lekker bezig in Limburg" en " in Duitsland zijn andere regels". Klinkt niet erg positief he.

16 februari 2014 om 11:23

Afca nw

Dus alle inwoners van Limburg zijn hetzelfde? Hypocriet gedrag. Overal gebeurt wel eens wat. Geen reden om iedereen over een kam te scheren.

16 februari 2014 om 11:41

In Limburg zijn niet alle mensen hetzelfde. Er zit veel verschil tussen de verschillende regio's in Limburg. Daarom zal 1 fusieclub ook nooit gaan werken. In Kerkrade en omgeving is de mentaliteit, taal en cultuur Duits en geven ze op alles af wat van buiten Limburg komt. Ik woon in Sittard en dat ligt ook naast de Duitse grens maar als straks het wk is dan is heel Sittard oranje. Wij hebben niks met Danke-Bitte en samenwerkingsverbanden met Duitse clubs.

16 februari 2014 om 11:51

@miln. Man man man, wat laat jij je kennen! Ik ga als Ajax supporter ook niet lopen huilen dat iedereen die niet voor Ajax is, Ajax haat. Komt dagelijks aanbod.
Dus welkom in de echte wereld! Ik vind dat het tijd wordt dat Roda uit de eredivisie gaat. Het wordt tijd voor FC Zuid-Limburg!

16 februari 2014 om 11:54

Verschil valt wel mee. Het is maar net waar je het zoeken gaat. Ik woon zelf bijvoorbeeld in Heerlen, maar niemand in mijn naaste omgeving spreekt dialect of heeft maar iets met de Duitse cultuur te maken. En tijdens het WK is het hier net zo Oranje als in Sittard.

Dat een fusieclub niet gaat werken ben ik met je eens. Supporters kunnen gewoonweg niet door een deur met elkaar.

@vak403

Ja, zo ben ik nu eenmaal. Kan er niet tegen als er ten onrechte iets wordt gesuggereerd. Daarnaast heb ik er na vier jaar VZ de schijthekel aan gekregen om telkens voor Duitser te moeten worden uitgemaakt ( niet dat ik wat tegen de Duitse nationaliteit heb, maar ik voel me net zo Nederlands als de rest op voetbalzone )

16 februari 2014 om 11:57

Ik was het helemaal met je eens tot die laatste zin. Ik peins er niet over om samen met Roda te fuseren!

16 februari 2014 om 12:00

Zeg ik toch ook. Ik zeg dat ik het met je eens ben over de fusie. Het gaat niet werken .

16 februari 2014 om 12:31

ik reageerde op vak 403.
Maar dat Roda-fans voor Duitsers worden uitgemaakt werken jullie toch een beetje zelf in de hand. De speaker roept altijd danke-bitte. De spelers doen de rumba. Er hangen reclameborden en spadoeken in het Duits. De samenwerking met Aken, die in de jaren 90 bekend stonden als extreem-rechtse nazi's. Toen Roda scoorde tegen Feyenoord ging er zelfs een "jetz gehts los"door het stadion.

Dat allemaal heeft toch weinig met Limburgs of Nederlands te maken met alle respect.

16 februari 2014 om 12:36

Ja, ik zal ook niet ontkennen dat er helemaal geen sprake is van die cultuur, maar het is echt niet zo dat het bij iedereen zo is. Het ligt er maar net aan in welke kring je leeft. Maar ik denk niet dat Roda van dat imago af zal komen. Danke-bitte werd een seizoen of twee ( ? ) lang verbannen, maar het heeft niet echt geholpen.

16 februari 2014 om 13:29

@sittardrulez, ik denk toch echt dat het voor jullie tijd wordt om te gaan fuseren. Roda bungelt al jaren onderin de eredivisie en Fortuna en MVV zijn al meer dan 10jaar afwezig. Combineer je die clubs krijg je een stabiele eredivisie club. Natuurlijk moeten er wel supporters komen, maar anders blijven de Limburgseclubs altijd in de eerste divisie

16 februari 2014 om 13:54

@vak403

Dan ga ik wel naar Luik kijken of bijvoorbeeld Koln, maar naar die fusie club never nooit niet!
Dit doet me trouwens denken aan ons Cuijk incident.. veel gepraat en achteraf bleek maar 10% te kloppen. Overdreven gedoe altijd in L1..bahbah.

De rechstreeks op degradatie af trein gaat gewoon voor het 2de seizoen door!

16 februari 2014 om 21:47

@vak 403
Als we door niet te fuseren in de 1e divisie moeten blijven dan is dat maar zo. Jullie gaan ook niet fuseren met Feyenoord om eindelijk weer eens te overwinteren in de champions league. Op grote schaal is dat precies hetzelfde.

16 februari 2014 om 21:49

@miln

Dan nodig ik je bij deze uit om gezellig naar Fortuna te komen kijken. Het stadion is leeg en het voetbal vaak slecht, maar het bier smaakt goed en van Duits gedoe heb je geen last.

21 februari 2014 om 15:06

Komt er weer een aan met fusies. Het is algemeen bekend dat bij een fusie supporters een jaar op 5 a 10 moeten wennen aan de nieuwe club en zolang kan een club niet overleven zonder supporters/sponsoren. Let wel mensen "kleinere" clubs worden gesponsord uit clubliefde dus supporters en veel minder van de zakelijke kant. Als supporters en sponsoren wegblijven dan kost dat te veel geld om dat op te vangen. Een fusie kan dus alleen voortbestaan als er een potje komt waaruit men een jaar of 5/10 kan teren en als er die is dan is een fusie ook niet meer nodig.

16 februari 2014 om 11:20

VZ maakt alleen melding van verhalen die op andere sites staan. L1 meldt dit, VZ neemt het over. L1 wil zeker ook alle Limburgers zwart maken?

16 februari 2014 om 11:25

Noem het calimero-houding, maar kijkende naar de reacties van sommigen kan ik alleen maar constateren dat ik gelijk heb. Ik neem gewoon de club in bescherming voor zo ver dat mogelijk is.

16 februari 2014 om 11:30

Heb het even nagekeken voor je, reactie 7 (van Enlil) is al in de trend van 'wij zijn zielig en iedereen haat Roda'. Misschien dat men daar niet zo goed tegen kan?

Nogmaals, dit is door Roda supporters zélf in de media gegooid. L1 neemt dit over en daarna komt het pas op andere sites. Niemand is gaan zoeken naar incidenten bij Roda dus!

16 februari 2014 om 11:33

Je hebt op dit topic meer schade aan de club gedaan dan dat je de club beschermd hebt

16 februari 2014 om 11:34

Een persoon heeft wat geprobeerd, maar werd tegengehouden. Dit is dus precies wat ik bedoel. Je zit nu over mij te praten, maar zelf ga je keihard mee met deze berichtgeving. Ik keur het ook af, maar de kans is gewoon groot dat er nooit wat gebeurd is mbt slaan of wat dan ook.

16 februari 2014 om 11:58

Des te beter dat oplettende supporters zoals jij de ware versie op deze wijze kunnen verspreiden, niet waar? Degene die een zinnige mening vormen lezen altijd meer dan dat ene artikel. Zou me niet teveel aantrekken van de negatieve belichting als deze feitelijk onjuist is, dan speel je ze alleen maar in de kaart.

16 februari 2014 om 12:08

Klopt man,

het probleem is dat ik op het moment dat ik alle reacties lees gewoon snel de neiging heb om te reageren. Vandaar ook mijn overvloed aan reacties. Achteraf vraag je je dan af waarom je het hebt gedaan, want sommigen hebben een bepaalde mening en wijken daar gewoon niet van af. Gelukkig zijn er ook nog genoeg mensen die het waarheidsgehalte wel in twijfel trekken.

Als dit waar is, is het wel ongeloofelijk triest.

De club is niet zo erg/slecht als iedereen denkt het zijn vooral hij supporters waar een groot Duits imago om heen hangt ! Aantal keer nu Kerkrade bezocht en daar toch de meest vreemde dingen mee gemaakt 1. Wiet afgepakt , in Duitsland gelden natuurlijk andere wetten 2. Niet de parkeer plaats op mogen rijden bij het uitvak en na twintig minuten discussie voeren toch wel door mogen rijden ! 3. Voor Hollander uit gescholden worden ....... Tsja de Antillen horen gelukkig ook al langer bij holland als Limburg dus terecht dat je meer met Duitsers heb 4. Ajax sjaal afpakken van een klein jongetje door stewards! 5.hele wedstrijd lang het uitvak uitdagen met je kleine zoontje naast je in het kindervak en als die kleine jongen dan geraakt word door een rond. Vliegend voorwerpje moord en brand gaan schreeuwen!

Het enige wat helpt is een aantal jaren Jupiler bier drinken in Kerkrade en hopen dat julie daar ook lang de derby tegen Maastricht mogen spelen

16 februari 2014 om 11:22

Over punt 1: er staat in de huisregels dat meename en gebruik van drugs in het stadion verboden is. Dat is bij de ingang ook nog eens na te lezen. Dat jij niet kan lezen of meent je niet aan deze regels te hoeven houden is toch echt je eigen probleem dan.

16 februari 2014 om 11:29

Ik als ajacied heb andere regels toch twee x terug gehad mijn wiet alleen in Kerkrade snappen ze er nog niet zoveel van door het toch te proberen

16 februari 2014 om 11:31

het is nou eenmaal verboden om met drugs naar binnen te gaan
en dat je in Roda vakken Niet met Ajax atributen mag zitten lijkt mij vrij duidelijk

16 februari 2014 om 11:48

Maar dan nog moeten ze kinderen(!!) geen voorwerpen naar de kop slingeren. Ikzelf heb ook wel eens last gehad van mensen die van 10 rijen achter je bier gooien of lopen te schelden op je. Gewoon eens boos aankijken dan houden ze op. In het vak naast het uitvak zit niet bepaald de harde kern van Roda.

16 februari 2014 om 12:04

waarom reageer je op mij met deze reactie ?????

Supporters mogen hun ongenoegen uiten maar doe het dan op een normale manier. En die ene die het verpest voor de andere gelijk nooit meer toe laten. Spelers hadden al een rot avond en krijgt daar ook een bak met shit over zich heen. En dat gebeurt bij iedere club. Helaas voor roda zitten ze ook in een hoek waar de klappen vallen. Volgende week nieuwe kans

16 februari 2014 om 11:20

Btw ik heb geen hekel aan of limburgers , als oranje speelt zijn we ook 1.

Roda is de laatste seizoenen telkens weer op het nippertje aan degradatie ontsnapt. Dan kun je toch op twee vingers uittellen dat je wel een keer aan de beurt zal zijn.

In het supportershome van Roda lopen wel voldoende tokkies met een laag IQ rond die zoiets voor elkaar zouden krijgen, dus erg verrast ben ik niet over dit bericht.

16 februari 2014 om 11:27

Vorig seizoen en in 2009, niet "de laatste seizoenen". Twee keer in haar hele bestaan, twee keer... Neemt niet weg dat Roda nu weer in de knoei zit...

16 februari 2014 om 11:34

in de laatste 4 seizoenen dus 2 keer nacompetie en in het 5e jaar 18e staan
dan komt degradatie er wel aan denk ik

16 februari 2014 om 11:38

2009/2010 9e
2010/2011 6e
2011/2012 10e
2012/2013 16e

Laatste vier seizoenen één keer, en nu inderdaad 18e. Maar er zijn nog 10 speelrondes te gaan. We moeten er gewoon in blijven geloven.

16 februari 2014 om 11:46

ik gun jullie het beste was gisteren ook bij de wedstrijd
maar het zag er weer niet uit
er is geen een speler met kwaliteit

16 februari 2014 om 11:51

Klopt, we missen ook erg veel spelers! De spoeling is dun.

16 februari 2014 om 18:03

zover ik weet missen we er nog 4 . flederus,demouge,janssen en nemeth . of vergis ik me daar ? ik vindt het wel meevallen . de ploeg draait gewoon niet en gelukkig spelen de meeste ploegen die tegen degradatie spelen gelijk . die laatste plaats is nog geen zekerheidje , zeker niet met deze selectie . moeten gewoon eens een beetje geluk krijgen zoals gisteren die 2 400procent kansen . als die gewoon valt in de laatste minuut ziet de wereld er heel anders uit .

17 februari 2014 om 12:45

wel 4 spelers die voor roda een redelijk niveau van kwaliteit hebben
stel je voor ajax mist schone klaasen blind en fisher

16 februari 2014 om 11:32

Kijk, dat bedoel ik dus.....roda is de laatste seizoenen telkens weer...indien je de feiten niet kent, reageer dan niet. Roda is vorig jaar ind e miserie gekomen, dankzij de scheidsrechters. in 2009/2010 ook, dankzij de scheidsrechters(handsbal Hofland en Kah krijgt een roda kaart daarvoor als schitterend voorbeeld).
Dit jaar idem, zo veel fouten vanuit de scheidsrechters naar de Knvb toe, dat werkt gewoon door in je gemoedstoestand als speler.

Veder zijn de reactie's hier van de "kuch" kenners navenant, altijd erg negatief t.i.v. Roda en Limburg(ers) in het algemeen.

16 februari 2014 om 11:35

Ik ben zelf Limburger, dus dat argument gaat al niet op. Het betekent dus dat Roda van de laatste vijf seizoenen al drie seizoenen in de problemen zit. En laten we dan nog maar ophouden over de financiele problemen die de gemeente Kerkrade(die uiteraard bulkt van het geld) met het nodige kunst- en vliegwerk heeft opgelost.

16 februari 2014 om 11:40

Alleen vergeet je te melden dat die blunder rondom Kah niet tot puntverlies heeft geleden. Verder mag je ook melden dat Roda met hulp van de scheids de nacompetitie heeft overleefd :-)

16 februari 2014 om 12:56

Een speler die een penalty tegen krijgt nadat de bal tegen zijn hoofd kwam, een speler die rood krijgt nadat hij met zijn veters aan de schoen van een tegenstander vast zat, een goal tegen in de 94ste minuut waar het gewoon twee meter buitenspel was...

Dit zijn slechts schrijnende voorbeelden van wat er in die rotseizoenen gebeurd is. Roda heeft misschien met een beetje hulp van de scheids de nacompetitie overleefd, maar is er in 2008/2009 en vorig seizoen ook gewoon in beland door 'hulp' van diezelfde scheids.

'supporters'? Tussen aanhalingstekens misschien ja.. Ziekelijk gedrag.

Geweld valt natuurlijk nooit goed te praten. De enige les die ik eruit trek is dat ze bij Roda langzaam maar zeker wanhopig aan het worden zijn. Deze kunstmatig in leven gehouden club speelt al jaren boven haar stand. Als ze nu eindelijk eens zouden degraderen zou dat niets anders dan gerechtigheid zijn.

De grootste verzameling jij-bakkers van NL, Hypocriet tot en met.

Wat zal de gemeente Kerkrade blij zijn dat ze miljoenen geïnvesteerd hebben in Roda Jc.
Zo zet je Kerkrade op de kaart.
Denk ook niet dat spelers nu nog hun best zullen doen voor dit soort supporters.

Defenitie van supporten is juichen voor je club, lachen en huilen met je club in goede tijden, maar zeker ook in slechte tijden. En absoluut je spelers niet aanvallen
Natuurlijk mag je boos zijn op je spelers maar ze aanvallen is een gebrek aan goede communicatie en gebrek aan verstandelijk vermogen!!!

Goed zo, laat die voetballer maar eens voelen dat ze moeten werken voor de club. Het mooie Roda shirt wordt te schande gemaakt door die zwakke voetballertjes zonder enig clubgevoel.

Wel benieuwd wat gaat gebeuren met Roda mochten ze degraderen. Gemeente heeft bijna 90% van de aandelen van het stadion in bezit, bedrag tussen de 21 en 22 miljoen euro, denk dat het dan heel lastig zal worden om te blijven bestaan. Hupperts heeft aflopend contract, dus zal ook niet echt aan verdiend kunnen worden.

http://www.limburger.nl/article/20140216/vtrodajc0...
Er zijn geen klappen gevallen, aldus Ard van Peppen.

Ik ben zelf Roda supporter sinds ik klein ben. Het mooiste van Rida vond ik altijd de werklust. Vooral in de jaren 90 en begin 2000 ploeterden de spelers totdat ze erbij neervielen. Hierdoor werden spelers als Kah helden voor de supporters. Nu wordt er geprobeerd veel op techniek te spelen en wanneer dat niet lukt keren de supporters zich al snel tegen de spelers.
Als Roda fan vind ik zelf dat het publiek vrij snel de onvrede laat blijken. Hoe slecht het ook gaat je keert je niet tegen je eigen spelers. Zij zijn immers onderdeel van je eigen club.
Overigens is er al uit meerdere bronnen gebleken dat er nier geslagen is maar slechts grimmige sfeer. De kop van voetbalzone vind ik dan ook vrij stigmatiserend.

Kunnen ze geen "supporters" schrijven? Dit is ten nadele van de normale achterban van Rjc.

Roda bungelt al jaren achterin de eredivisie en handhaaft zich keer op keer net aan via de nacompetitie.

Als je het mij vraagt staan ze terecht waar ze horen te staan en mogen ze ook degraderen.

16 februari 2014 om 13:12

En weer eentje die zich laat misleiden door de stemming van de dag en een dergelijke reactie plaatst. Ook voor jou is het misschien verstandiger do volgende keer jezelf iets meer in te lezen voordat je gaat reageren.

16 februari 2014 om 14:03

Hoezo hij zegt toch niks raars en klopt het gewoon.

16 februari 2014 om 18:30

Hoezo laten misleiden door de stemming van de dag??

Wat ik hier zeg zijn gewoon feiten en is niet berust op jouw emotionele staat naar Roda toe.

16 februari 2014 om 19:22

//roda bungelt al jaren achterin de eredivisie en handhaaft zich keer op keer net aan via de nacompetitie.//

Roda heeft de afgelopen jaren welgeteld twee keer nacompetitie gespeeld en dat waren, afgezien van de 10de plek in het seizoen, 2011/2012, sinds 2003 de enige keren dat Roda niet in het linkerrijtje eindigde. Dit zijn de feiten, en dat heeft niets te maken met welke band met Roda dan ook.

16 februari 2014 om 14:22

volgens mij zijn dat wel een ploeg of 6 die tegen degradatie spelen . daar zie ik jou naam nooit voorkomen . dat is mijn mening .

Als je spelers slaat, kan je jezelf geen fan meer noemen. Dan ben je iemand die voor bier en oorlog komt. Misselijkmakende mensen. Jammer dat andere Roda supporters hiermee geassocieerd gaan worden. Homer vindt dit niet kunnen.

Dat verhaal halen van de fans moet echt ophouden. Denk je dat die kerels het leuk vinden om te verliezen. Geen een loser is ooit profvoetballer geworden daar moet je teveel voor opofferen. Roda doet al tijden mee in de onderste regionen. Dat komt vooral door de financiele armslag zoals in heel limburg het geval is. Maar de hele tedens het wordt steeds gekker als het even slecht gaat bij een club dan staan er weer een paar maffen. Dat zijn dezelfde maffen die een club vaak een hoop centjes en reputatie schade kost. jammer maar soms gaat het slecht met een club. Misschien dan iets voor de supporters om achter hun club te gaan staan en er elke wedstrijd een heksenketel van te maken dat lijkt me beter

16 februari 2014 om 14:04

Hoppa, weer eentje. "roda doet al tijden mee in de onderste regionen"...

Check je feiten eens en praat niet het roddelprogramma van Derksen na.
Goed, Roda is niet meer de subtopper van weleer, maar de laatste 5 seizoenen zijn ze op plek 16,9,6,10 en 16 terecht gekomen.

Dus neen, Roda doet niet structureel mee om de degradatieplaatsen. Ja, Roda is momenteel niet meer de suptopper van weleer en of ze dat ooit weer worden, dat weten we natuurlijk niet.

En ja, ook dit jaar gaat het slecht, net zoals vorig jaar. En ja, tegen Cambuur en Sparta heeft Roda geluk gehad maar Neen, Roda was onterecht in de nacompetitie gekomen wat een gevolg was van de foute beslissingen van de scheidsrechters. In 2009 heel veel, vorig jaar heel veel en dit jaar ook weer veel meer dan gemiddeld.

Tja, als je bijna de helft van je basiselftal mist en er een aantal eredivisie-onwaardige spelers op het veld staan, dan is van ADO verliezen niet eens heel verrassend. Ik begrijp ook wel dat er een aantal mensen teleurgesteld en boos zijn maar "verhaal halen" bij de spelers heeft echt geen zin. Uitfluiten is ook zo iets, dat is alleen maar negatief en daar gaan de spelers niet harder van lopen of beter van voetballen.

Voor Roda is het nog niet te laat, misschien is iedereen nu wakker?

Ik zou het zonde vinden, mooie club en een goed stadion.

Terug naar het zogenaamde calimero complex van ons, nemeth loopt tegen de scheids aan, krijgt rood en 5 wedstrijden. Pelle loopt tegen de scheids aan en krijgt geel. Hoezo meten met 2 maten. Oh wacht, Tis feyenoord. Topclubs als Ajax en Feyenoord hebben de scheids mee. Psv dan weer wat minder want dat zijn brabanders, dus zij liever niet aldus de knvb.

Als die zogenaamde ''supporter'' een echte vent was,zou hij uit zichzelf naar Roda gaan en zeggen,ik ben diegene die verbaal/fysiek agressief was. Vind het altijd maar zielig overkomen,wel een grote bek hebben etc,maar niet naar voren durven stappen.

De spelers moeten soms ook wel begrijpen dat voetbal clubs een soort van geloof van suporters is. En dat ze er erg van houden. En ja als je team speelt alsof ze geen zin hebben maar wel 10 x zo veel als jou verdienen zal ik ook pist zijn als er geen strijd is. Sommige mensen kunnen niet op vakantie voor een seizoens kaart voor hun club. Ik wil het niet goedpraten maar de spelers kunnen ook iets terugdoen voor de trouwe suporters

Deze onzin gaat dus gewoon over 1 boze supporter?

21 februari 2014 om 15:36

Blijkbaar maar 1 boze supporter neemt nog altijd 100 meelopers met zich mee.
Dit zal vast iemand zijn die al een SV heeft, let maar op.

21 februari 2014 om 19:24

Binnekort worden er ook tvv uitgedeelt. Of toe wel trainings veld verbod. Daar gebeuren ook de gekste dingen tegenwordig

22 februari 2014 om 01:26

Hahaha, meen je die :P ?
Nog nooit meegemaakt, hoe gaan ze dat handhaven staan er dadelijk 100 stewards bij elke training ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren