Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Nieuwe spits FC Twente heeft werkvergunning binnen en is inzetbaar

Laatste update:

FC Twente speelt woensdagavond zijn eerste competitiewedstrijd van het seizoen, uit tegen FC Groningen. Trainer Alfred Schreuder moet het daarbij nog stellen zonder Jesús Corona, die niet meteen kan starten, en Michael Olaitan. De Mexicaan en de Nigeriaan zijn nog niet compleet inzetbaar.

/

Corona, vorig seizoen goed voor negen goals in de Eredivisie en een belangrijke spil bij FC Twente, nam met Mexico deel aan de Copa América en de Gold Cup en begon maandag pas weer met trainen bij zijn club. Schreuder wil Corona niet meteen in het diepe gooien tegen FC Groningen, maar laat hem misschien wel invallen. Dinsdag liet de trainer weten dat hij er nog niet helemaal uit was.

Olaitan werd deze zomer aangetrokken voor de spitspositie: hij kwam op huurbasis over van Olympiacos uit Griekenland. Olaitan heeft echter nog geen werkvergunning voor Nederland en verbleef daarvoor vorig week al in Griekenland. Schreuder hoopte hem woensdagavond speeltijd te geven tegen FC Groningen, maar het zit er niet in.

Update 13 augustus 13.15 uur - Nieuwe spits FC Twente heeft werkvergunning binnen en is inzetbaar
FC Twente kan zaterdag in de wedstrijd tegen ADO Den Haag beschikken over Michael Olaitan. De van Olympiacos overgenomen spits heeft zijn werkvergunning binnen en hij kan dus in actie komen. Woensdag ontbrak de 22-jarige aanvaller nog in het duel met FC Groningen (1-1). Eerder deed hij al wel mee in de oefenwedstrijd tegen Schalke 04; in dat duel kwam hij ook tot scoren.

Wat voor resultaat boekt FC Twente woensdag tegen FC Groningen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Olaitan zit er niet bij, maar corona zit gewoon op de bank morgen. Bron tubantia

11 augustus 2015 om 13:11

In ieder geval zit Corona op de bank. Daarbij kunnen we wel beschikken over Tapia, Gutíerrez en Ziyech. Denk dat een nipte overwinning morgen mogelijk moet zijn. 0-1, 1-2.

11 augustus 2015 om 13:21

Ik zie alweer dat mijn medesupporters de lat weer te hoog leggen.. Hoe kun je nu van plek 4 uitgaan? Neem dit seizoen maar met minder genoeg.

11 augustus 2015 om 13:30

Waarom zouden mensen dat doen. We hebben een selectie waar psv, ajax en feyenoord natte dromen van zouden krijgen. Dus iedereen mag een verwachtingspatroon hebben, en we hebben nog steeds de 4e begroting van nederland. Dus een 4e plaats is best mogelijk met de selectie

11 augustus 2015 om 13:45

Maak je nu geen illusie Fctwentersd. We hebben een paar goede spelers, maar ook een aantal ontzettend zwakke. Daarnaast nog een lading jeugdige spelers die nog wisselvallig zijn en misschien nog niet klaar voor het eerste.
Tevens hebben we bij enkele geblesseerden al snel een probleem omdat de selectie flink is uitgedund, en vergeet ook niet dat het spelinzicht van Schreuder regelmatig niet te bevatten is.

11 augustus 2015 om 13:45

Hahahaha waarom zou PSV jaloers zijn op de selectie van fc Twente? Er lopen een paar prima spelers rond met als uitsteken Ziyech! De rest is slecht en voor Twente van een te laag niveau. PSV heeft de beste as van de eredivisie met Moreno (die komt toch wel) guardado en luuk de jong. Twente komt niet eens in de buurt van die spelers. Succes dit seizoen!

11 augustus 2015 om 13:48

Onzin. We hebben een aantal topspelers voor eredivisiebegrippen, maar die hadden we vorig jaar ook. De selectie is denk ik wel beter in balans, maar om nou net te doen of je een de beste selectie hebt? We hebben nog steeds slechte backs en er slechte bank.

11 augustus 2015 om 13:50

Haha, enkele mensen hierboven zijn echt stereotype Twente supporters. Ik kom uit de regio dus zit er bovenop wat dat betreft, ook al ben ik zelf voor Feyenoord. Een aantal weken/maanden geleden deugde er hélemaal niets en was men ontzettend negatief. Toen riep ik juist dat het wel mee viel wat betreft het drastisch achteruit gaan van de selectie, omdat die simpelweg niet veel voorstelde. De beste spelers zijn gebleven (ziyech en Guttierez), daarnaast zijn er met Tapia en Corona ook nog twee klasse spelers. Daarnaast is er een blik vreemdelingen losgetrokken, waarvan moet blijken wat ze kunnen. Het is namelijk gewoon zo dat gratis spelers niet voor niets gratis zijn. Dat hebben wij Feyenoorders ook gezien de afgelopen jaren. Voor selectie opvulling prima, maar veel verder kom je er vaak niet mee (uitzonderingen daargelaten).

Desalniettemin verwacht ik van Twente dat ze 'the best of the rest' worden dit seizoen. Samen met Vitesse en AZ maken ze uit wie er vierde, vijfde en zesde wordt. Ik ben van mening dat de traditionele top drie deze zomer weg is gelopen van de rest. PSV stak er met kop en schouders ver bovenuit, die hebben iets ingeleverd maar hebben een hele degelijke, sterke selectie staan. Feyenoord is vooruit gegaan, zeker in voetballend opzicht. Daarnaast is de broodnodige ervaring aangetrokken en nu is het te hopen dat Gio er iets moois van maakt. Ajax is weliswaar niets kwijtgeraakt, maar de aankopen vind ik (nog) niet overtuigend. Ik vind ook niet dat ze per se een kwaliteitsimpuls nodig hadden. Ik verwacht (net als de Boer) heel veel van enkele grote talenten komend seizoen. Maar het is natuurlijk wel afwachten in hoeverre die een stabiel seizoen draaien.

De uitspraak dat Psv, Ajax en Feyenoord 'een natte droom' krijgen van de selectie van Twente is natuurlijk lachwekkend. De enige speler die ik wel zou willen zien komen is Ziyech. Het rendement van Corona stelt weinig voor, Guttierez is een prima spelverdeler, maar die hebben zowel Psv, Ajax als Feyenoord niet nodig. Tapia, tja, ik weet nog steeds niet waar ik hem nou echt op zijn best vind. Moet nog heel veel leren. De rest van de selectie is middelmaat of onbekend (kan en wil ik dus nog geen oordeel over geven).

11 augustus 2015 om 14:31

Ben het met je eens dat enkele tukkers te optimistisch zijn, echter heb ik weekend gekeken naar Feyenoord Utrecht en dat was nou ook niet om over naar huis te schrijven. Psv wordt kampioen, Ajax volgt op gepaste afstand. Daaronder zijn er 4/5 ploegen die gaan strijden om de overige plekken. Daarbij kan Feyenoord derde worden maar ook rustig 6e of 7e....

11 augustus 2015 om 15:01

Feyenoord doet overigens ook mee in het groepje best of the rest. De afgelopen 10 jaar was Feyenoord 2 maal 2e en voor de rest meestrijden met de subtop. Dat zal dit jaar niet anders zijn. Ajax en PSV zijn de top, daarna een grote groep waarin ieder jaar iemand kan verrassen.

11 augustus 2015 om 15:14

Oenie, je hebt gelijk. Rond plaats 6 moet haalbaar zijn, daar houd het bij op.

Jammer dat iemand het weer over 'stereotype twentesupporters' moet hebben. De stereotype twentesupporter gaat namelijk uit van rond plaats 6. Maar enkele opportunistische supporters verwachten meer. Maar die heb je bij elke club. Een stel ajax supporters denken dat ajax de halve finale van de EL gaat halen. Een aantal supporters van feyenoord denkt dat feyenoord kampioen wordt met dirkie. Een aantal psv supporters denken dat de Kwartfinale van de CL weer haalbaar is. Die supporters heb je er altijd bij. Helaas is het realisme ver te zoeken bij sommige supporters maar dat zijn GEEN stereotype supporters

11 augustus 2015 om 16:29

Acapulco

Zoals je hierboven ook ziet denken niet alle Twentesupporters zo bijzonder (en onterecht) positief. Het verschilt per Twentesupporter w.b. verwachtingen, lastig stereotyp te noemen, toch?

Ik ben zelf slechts gematigd positief gestemd, een plaats in de top 4 lijkt me sterk. Plaats 5/6 hoop ik op. Simpelweg omdat ik de voorwaarden eromheen niet optimaal vind door financiële- en bestuurlijke wanorde en de wel erg matige trainer.

Het hele land en de media steunen kennelijk Schreuder, waarschijnlijk uit medelijden. Alsof Schreuder enorm onrecht is aangedaan. Twente heeft zichzelf onrecht aangedaan met wanbeleid, dat betekent echter niet dat Schreuder nergens meer verantwoordelijk voor gehouden mag worden en een vrijbrief heeft te relaxen met z'n absurd grote staf in de dug-out.
Zitten de pro-Schreuder vrijheidsstrijders ook wekelijks naar makke lammetjes in de wei te kijken met een laffe herder aan het roer?

Het merendeel van de Twentesupporters steunen hem overduidelijk niet, die kijken nl. daadwerkelijk hele wedstrijden van Fc Twente en betalen hier grof geld voor.
Twentesupporters zitten/zaten nl. wekelijks naar puur angsthazenvoetbal te kijken terwijl de selectie absoluut 5e plaats waard was/moet zijn met spelers als Tapia, Gutierez, Corona, Ziyech. Maar dat is subjectief, dat begrijp ik.

Het ergste was nog dat het bij enkelen aan motivatie leek te ontbreken of zelfs stuurloos leken en verbaasd om zich heen stonden te kijken. Dan moet een trainer juist ingrijpen en de spreekwoordelijke 'schop onder de kont' uitdelen. Schreuder zul je nooit zien/horen op dat soort momenten maar verblijdt ons vlak voor tijd dan als publiek vaak met een wissel die aanvallend lijkt, maar het niet is. Een centrale verdediger eruit halen, gemankeerde wisselspeler erin zetten (zoals bijv. Borven) en dan Tapia achterin zetten is nl. niet aanvallend. Ik heb Schreuder eigenlijk vanaf begin af aan al een zak hooi gevonden maar gaf hem (onterecht) de kans. Onder bijv. Verbeek was het heel anders gelopen, financiele wanorde of niet.

11 augustus 2015 om 16:29

Naja verschillen in meningen zijn er natuurlijk altijd. Maar over het algemeen verwachten de 'kenners' dat Feyenoord dit jaar mee gaat doen om het kampioenschap. Kun je mij uitleggen waarom jij vindt dat Feyenoord niet beter is dan het groepje wat ik 'best of the rest' noemde? Ik vond dat namelijk wel een opmerkelijke uitspraak aangezien Vitesse en AZ hun halve basiselftal zijn kwijtgeraakt.

11 augustus 2015 om 16:38

Twenteov, bij de eerste drie alinea's van je stuk sluit ik me aan, hoewel het mij wel opvalt hoe snel Twente supporters van mening veranderen. Het lijken soms net Feyenoorders wat dat betreft :P.

Dan de vierde alinea. Het is inderdaad zo dat Twente (op papier) vorig jaar een aardige selectie had. Alleen op sommige posities was het gewoon zo verschrikkelijk matig, dat keer op keer dezelfde fouten werden gemaakt. De manier van voetballen was inderdaad niet echt aanvallend en er zat weinig verrassing in.

Bij je uitspraken over het wisselbeleid van Schreuder wil ik graag een kanttekening plaatsen. Schreuder had vorig jaar maar een paar goede centrale verdedigers, Bijen en Andersen kwamen/komen echt flink tekort. Tapia kon dat aardig invullen dus ik begrijp wel dat je hem daar dan liever neer zet aangezien ze toch vijf/zes prima middenvelders hadden, dus kon hij daar wel wat schuiven. En zeg nou zelf, als hij aanvallend moest wisselen, welke opties had Schreuder dan? Borven was na Castaignos toch de enige spits? Corona heeft een tijdje niet mee kunnen spelen. Mokhtar is matig, Ould Chickh bracht weinig, Miyachi is het ook niet en volgens mij was dat het wel zo'n beetje? Zoals ik zei, ik vond de selectie van Twente vorig jaar gewoon niet in balans. Een aantal goede spelers, met name op het middenveld. Twee prima centrumverdedigers en een (in potentie) goede spits. Tel daarbij nog Corona en je houdt toch al zo 4 of 5 posities die matig bezet waren.

12 augustus 2015 om 00:06

Ojaa natte dromen, laat me niet lachen. Twente heeft 2 toppers met Ziyech en corona, 2 redelijke spelers in tapia en gutierrez. Voor de rest mag je ze allemaal van me hebben.

van olaitan had ik gedacht dat het wel doorging omdat de verhalen waren dat die wel in orde zouden komen. Ben erg beniewd wat de opstelling nu gaat worden maar een eghan in de spits vind ik niet ideaal, heb ik liever ziyech in de spits met eghan erachter. op de flanken is het zo ook lastig, heb je cabral nog hard nodig en evt. mokthar. Maar kan corona tweede helft evt. nog meedoen, bedankt mensen hierboven want kijk altijd eerst op voetbalzone en dan twentefans.

Denk dat je tegen Groningen prima met die Noor in de voorhoede kan spelen met Ziyech kort erachter.

11 augustus 2015 om 13:05

Die Noor? Borven.. is geblesseerd.

11 augustus 2015 om 13:34

Bedoelde hem inderdaad, maar je zou ook zonder spitsen kunnen spelen met genoeg beweging en loopacties van de spelers die dat kunnen(een eghan bijv)

11 augustus 2015 om 13:06

Bedoel je Borven?
Die is voorlopig nog geblesseerd.

11 augustus 2015 om 13:06

Die noor is geblesseerd ik denk dat ze in de voorhoede gaan spelen met ziyech en eghan. En daarachter mokotjo, van der heiyden, gutierrez en tapia.

11 augustus 2015 om 13:08

Börven is geblesseerd tot de winterstop.

Ben wel benieuwd wie spits gaat spelen.

11 augustus 2015 om 13:23

Zal wel Eghan worden dan of niet? Die heeft daar ook gespeeld in de voorbereiding dacht ik

11 augustus 2015 om 13:11

Benieuwd of Zyech zich een beetje in kan houden deze jaargang. Vorig seizoen was rood een passende kleur geweest.

Corona zit 'gewoon' bij de selectie. Ik ben benieuwd hoe Twente gaat spelen tegen Groningen. Ik verwacht: Marsman; Ter Avest, Uvini, Kastikas, Schilder; Ziyech, Mokotjo, Gutierrez, Tapia; Holscher en Eghan. Of een 3 mans middenveld met Tapia, Gutierrez, Mokotjo en dan Ziyech, Eghan en Holscher.

11 augustus 2015 om 13:11

Twente gaat met 4 mans middeveld spelen

11 augustus 2015 om 13:14

Marsman; Schilder, Uvini, Katsikas, Ter Avest; Gutíerrez, Mokotjo, Tapia; Van der Heyden, Eghan, Ziyech.

11 augustus 2015 om 13:18

Natuurlijk! Niet gedacht aan Van der Heyden... Een prima opstelling lijkt me! Nu nog wachten op Olaitan en we hebben een prima basiself!

11 augustus 2015 om 13:22

En na 60 min kan je eghan eruit halen en corona erin brengen

11 augustus 2015 om 13:26

Opstelling is een beetje te vergelijken met de wedstrijd tegen Schalke, alleen dan met Uvini en Gutíerrez in plaats van Bijen en Hölscher (zullen overigens wel op de bank zitten verwacht ik).

11 augustus 2015 om 13:31

Als we net zo spelen als tegen schalke, dan win je morgenavond gewoon

11 augustus 2015 om 14:09

Zonder aanvallers spelen?

11 augustus 2015 om 15:18

FCTwenteRSD wil jij alsjeblieft ff rustig aan doen. 'Gewoon winnen' van groningen zit er voor ons niet in, voor weinig clubs is gewoon winnen van groningen verleden tijd.

Als je de wedstrijd tegen schalke hebt gezien, zou je beter moeten weten. Twente had daar met 3/4-1 moeten verliezen. De uitslag was oke, het spel pover.

Daarnaast ben je veeeeeeel te optimistisch wat fc twente betreft. Laten we nou maar gewoon hopen op plek 5,6,7. Dat is namelijk realistisch.

11 augustus 2015 om 23:55

Voor veel clubs bedoel je denk ik

12 augustus 2015 om 00:11

Haha rsd staat voor rode sukkel dus? Wat een kansloze voorspelling weer

13 augustus 2015 om 13:43

@Galleys

Lullen over een kansloze voorspelling in een nog kanslozere post is ook een gave...

"olaitan heeft echter nog geen werkvergunning voor Nederland en verbleef daarvoor vorig week al in Griekenland. "

Moet zijn:

"olaitan heeft echter nog geen werkvergunning voor Nederland en verbleef vorige week dus nog in Griekenland. "

Ik lees van alle Twente supporters dat Corona gewoon bij de selectie zit. Maar ik zie nergens staan dat dat niet het geval is. Er staat alleen dat Corona niet in de basis zal gaan beginnen toch?

11 augustus 2015 om 14:13

Wel degelijk. De titel suggereert dat beide heren niet inzetbaar zijn, echter is Olaitan dit nog niet en wordt Corona 'gespaard', sort of speak. In het artikel zelf staat inderdaad verder niks over dat hij niet spelen kan.

11 augustus 2015 om 14:46

Als je je vaak op Voetbalzone bevindt weet je at e titel altijd misleidend is. In het artikel zelf wordt niet gezegd dat Corona niet kan spelen. Dat is meer wat ik bedoelde.

11 augustus 2015 om 15:12

Dit staat in het artikel, en dat is dus onjuist, heeft weinig met de kop te maken

Citaat;
Trainer Alfred Schreuder moet het daarbij nog stellen zonder Jesús Corona en Michael Olaitan. De Mexicaan en de Nigeriaan zijn nog niet inzetbaar.
Einde citaat:

En als er een speler op de bank zit is hij volgens mij 'gewoon' inzetbaar

Goed nieuws voor de Groningen supporters natuurlijk! Eens kijken of wij het verlies van Kieftenbeld en Chery op kunnen gaan vangen. Ik verwacht een 2-1!

Fox vandaag melden toch wat anders dat ze allebei konden spelen morgen.

Schreuder speelt weer met vuur door corona niet op te stellen.
Groningen uit, 1e wedstrijd van het seizoen, dan begin je toch gewoon met je sterkste opstelling...

11 augustus 2015 om 14:04

Is iemand die net terug komt van vakantie en de voorbereiding heeft gemist bij voorbaat de sterkste?

11 augustus 2015 om 14:16

Staatsen is weer op zoek naar een reden om Schreuder in kwaad daglicht te stellen. Dat mag (z'n eigen mening), maar komt vaak over alsof hij niet verder kijkt dan z'n neus lang is.

11 augustus 2015 om 14:17

Corona met kop en schouders de sterkste aanvaller, ook na zijn vakantie, zie ook de training.
Schreuder heeft toch geen oog voor fitheid van spelers denk ook aan de halve finale tegen Zwolle waarbij hij luc wel opstelde maar bjelland niet.
En vorig seizoen liet hij corona ook al de start van het seizoen missen met desastreuse gevolgen.

11 augustus 2015 om 14:18

@ tukkertje
Hoef ik niet te doen, dat doet schreuder zelf wel....

11 augustus 2015 om 15:10

Of heeft Schreuder juist wel oog voor fitheid?
Corona heeft een lang seizoen achter de rug en veel wedstrijden gespeeld. Ik kan me juist voorstellen dat Schreuder hem nu spaart zodat je daar profijt van kunt hebben een seizoen lang.

Vooralsnog heeft Schreuder geen rare keuzes gemaakt dit seizoen. Pas wanneer hij dat gaat doen is er m.i. reden tot klagen. Maar als het aan jou had gelegen zou je de ongemotiveerde Ebecilio nog als back neerzetten...

11 augustus 2015 om 15:17

Nu wil ik niet Staatsen gaan verdedigen, maar heb nu een paar trainingen gezien en kan daar niet uit opmaken dat Ebecilio ongemotiveerd is, denk echt dat Schreuder niet zo goed tegen flegmatieke spelers kan, maakt voor de rest niet uit, want vind Ebecilio niet zo'n hele goede speler, maar ongemotiveerd is hij zeker niet.

Maar misschien heb ik er niet zo'n goede kijk op, dat kan ook natuurlijk, want ik vond zelfs Cabral zeer gemotiveerd overkomen

11 augustus 2015 om 15:55

Als het aan mij had gelegen wel ja.
Ter avest en schilder kan echt niet.

11 augustus 2015 om 16:57

Schilder is nu inderdaad wel leuk geweest. Ter Avest vind ik voor z'n leeftijd wel aardig spelen (gaan we echt nog wel wat leuks aan beleven denk ik), maar is nog geen topper natuurlijk. Helaas hebben we achterin een dunne spoeling, of we moeten middenvelders 'omscholen', daarvoor lijkt Ebecilio mij eigenlijk wel een geschikt persoon. Mits Schreuder dit natuurlijk aan kan/durft.

tactisch wonder schrueder weer in de bocht, wat een prutser, geef evt Corona zaterdag rust, dan speel je thuis met Olaitan.... wat een droeftoeter.

11 augustus 2015 om 14:18

Het gaat denk ik niet zozeer om rust. Als je kijkt naar het team wat Corona achterliet dan zie je dat er flink wat transformaties plaats hebben gevonden. Dit betekent dat het meer kost dan 1 of 2 trainingen om weer ingespeeld te raken, zo heel vreemd vind ik het persoonlijk dan ook niet. Wel erg jammer natuurlijk..

11 augustus 2015 om 14:22

uit naar groningen moet je je beste spelers opstellen, maar vorig seizoen liet Schreuder Corona ook al aan de kant, dus verstand van voetbal heeft die niet echt.

11 augustus 2015 om 17:00

Dit seizoen ligt het wat anders dan vorig seizoen natuurlijk, kijk even naar wat die jongen in de 'vakantie' heeft moeten spelen. Dat plus mijn voorgaande verhaal maakt het op zich nog niet zo heel onlogisch. Schreuder is verre van m'n favoriet hoor, maar ik wil hem niet afschrijven voor het daadwerkelijk echt nodig is.

Corona zit morgen gewoon op de bank en zal waar nodig speelminuten maken.
Redactie voetbalzone doe je werk goed, voor er zo maar wat neer te kalken.

gelukkig! tegen ado in deze opstelling spelen

marsman
ter avest
uvini
katsikas
schilder
tapia
gutierrez
corona
ziyech
mokhtar
olaitan
13 augustus 2015 om 14:39

Heerlijke opstelling. Ziyech op links met Guitierrez op 10 en Mokotjo naast Tapia vind ik ook een goede optie. Guitierrez kan aanvallend ook veel brengen. Helemaal met z'n schot. Ben geen fan van Mokthar zoals je ziet en Ziyech kan linksbuiten ook wel invullen.

13 augustus 2015 om 16:00

ik ben ook geen fan van mokthar maar totdat die huurling van man city, agyepong, fit is moeten we het doen met buitenspelers als mokhtar en cabral

Twente moet snel een andere linksback halen en back up voor de CV positie. Het is dat Groningen niet scherp was maar de verdediging werd volledig overlopen. Ter Avast deed het wel redelijk maar met goede cv's naast hem word hij alleen maar beter.
Kan iemand meer vertellen over Olaitan? Ik zie dat hij afgelopen seizoen 12 wedstrijden heeft gespeeld en wel 1 maal heeft gescoord in de griekse compettitie? Is dit echt een aanwinst voor Twente of meer een noodzaak omdat er geen andere spits is?
1 op 12 in de griekse competitie is niet echt bepaald iets om over naar huis te schrijven.

13 augustus 2015 om 14:25

Even een copy-past vanaf de wikipedia pagina:

"met Olympiakos kwam Olaitan uit in de Uefa Champions League 2013/14. In de met 2-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Manchester United FC op 25 februari 2014 in de achtste finales stond hij in de basisopstelling. Een week later raakte hij in de Griekse topper tegen Panathinaikos FC door een virale myocarditis onwel en werd hij bewusteloos van het veld gedragen. Hij onderging een hartoperatie en kwam in 2014 niet meer in actie voor Olympiakos.

Na zijn rentree voor Olympiakos in een bekerwedstrijd in januari 2015 werd Olaitan voor een half jaar verhuurd aan Ergotelis FC. Voor deze club kwam hij twaalf keer uit en scoorde hij één keer. Ergotelis degradeerde aan het einde van het seizoen 2014/15 uit de Griekse Super League. Olaitan keerde terug naar Olympiakos en werd vervolgens voor seizoen 2015/16 verhuurd aan het Nederlandse FC Twente, dat tevens een optie tot koop bedwong."

Door de operatie en revalidatie is hij dus weinig in actie gekomen. Hij scoorde vorige week op een prachtige wijze tegen Schalke. Dus gevalletje kijken wat hij gaat doen, mocht hij goed spelen, dan zal Twente de optie tot koop wel lichten. Valt het zwaar tegen, dan is hij aan het einde van het jaar weer verdwenen.

13 augustus 2015 om 14:30

Hij heeft weinig gespeeld omdat hij terugkwam van een revalidatie. Hier even iets van wikipedia: Een week later raakte hij in de Griekse topper tegen Panathinaikos FC door een virale myocarditis onwel en werd hij bewusteloos van het veld gedragen. Hij onderging een hartoperatie en kwam in 2014 niet meer in actie voor Olympiakos.

Na zijn rentree voor Olympiakos in een bekerwedstrijd in januari 2015 werd Olaitan voor een half jaar verhuurd aan Ergotelis FC. Voor deze club kwam hij twaalf keer uit en scoorde hij één keer.

Hij kan aardig voetballen, heeft volgens mij Man United toen uit de Uefa Champions League 2013/14 geschopt.

--Edit--
Zie dat steffen2k7 mij net al voor is.

13 augustus 2015 om 14:30

Dan heb jij toch een andere wedstrijd gezien denk ik. Groningen kon juist niet door onze verdediging heen komen, zeker omdat de CVs erg sterk stonden. Als back-up hebben we daar eventueel nog het Deense talent Andersen.
Dat we een goede linksback nodig hebben, dat is helaas al jaren zo. Schildpad Schilder is m.i. een van de slechtste LB van de eredivisie.

Wat betreft Olaitan kan ik mijn mening alleen baseren op wat ik zag tegen Schalke, en dat was zeer positief (scoorde daar een prima spitsengoal). Ik weet verder niet hoeveel minuten hij in die 12 duels in Griekenland heeft gemaakt, en voor welke club. In 2014 is hij eens in elkaar gezakt en moest een tijd revalideren (weet niet of dit nasleepte in 2015). In 2015 is hij voor een half jaar verhuurd nog.

13 augustus 2015 om 14:48

centrale verdedigers waren TOP maar beide backs waren zwak en er werd niet goed mee verdedigd door het middenveld. denk dat Groningen wel 20 voorzetten heeft gehad.
Gewoon Slecht

13 augustus 2015 om 15:21

Ik heb de wedstrijd eens opnieuw gekeken, en de reden waarom de verdediging goed stond is omdat er ten alle tijden minimaal 6 verdedigers stonden. Tapia zat constant op de linksback positie en van der heyden op de rechts back. En dus stonden er 4 man in het centrum. Geen wonder dat ze er moeilijk doorheen kwamen. Beetje antivoetbal en ik mag toch hopen dat dit de eerste en laatste keer is dat zo gespeeld word want anders gaat het wederom zeer onrustig worden rondom de trainer.

13 augustus 2015 om 16:16

Twente had voorin zonder echte aanvaller ook niets te makken, en ook wist Groningen goed druk te zetten. Er was geen spits en daarom waren Eghan en Ziyech erg onwennig.
Wanneer Schreuder niet durft te spelen met Oosterwijk, was dit verdedigende spel helaas een van de weinige mogelijkheden.

Ik verwacht dus ook dat dit een incident is. Vanaf aankomend weekend kunnen we beschikken over de echte spits (olaitan) en zal Corona waarschijnlijk ook de hele wedstrijd spelen.
Maar met Schreuder weet je het helaas nooit...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren