Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Tweetal op weg naar de uitgang bij Ajax: ‘Logisch dat ze hem verkopen’

Laatste update:

Victor Jensen en Danilo staan op de nominatie om deze winter te vertrekken bij Ajax. Het tweetal hoeft onder trainer Erik ten Hag niet op veel speeltijd te rekenen en een vertrek lijkt dan ook onvermijdelijk, meldt Ajax-watcher Johan Inan in de AD Voetbalpodcast. Jensen kon al rekenen op interesse van Rosenborg en Malmö FF. Voor Danilo, die flinke concurrentie kreeg met de komst van Brian Brobbey, bleef concrete belangstelling vooralsnog uit.

De Braziliaanse spits wordt in Amsterdam te licht bevonden. Danilo kreeg bij afwezigheid van Sébastien Haller onder meer de kans om zich te laten zien tegen Sparta Rotterdam (0-1), maar wist niet te overtuigen op Het Kasteel. Bovendien zag hij met Brobbey een concurrent worden aangetrokken. Afgelopen seizoen werd Danilo door Ajax verhuurd aan FC Twente. "Hij heeft nog een contract voor een halfjaar, dus dan is het logisch dat Ajax hem verkoopt. Of clubs willen nog weleens met een jaar verlengen, de speler een halfjaar verhuren en dan kijken hoe hij terugkomt", vertelt Inan.

Van Jensen wordt verwacht dat hij deze maand wordt verhuurd. De middenvelder kwam dit seizoen pas eenmaal in actie voor Ajax in de Eredivisie en heeft weinig uitzicht op een prominente rol in de ploeg van Ten Hag. Wel speelde hij zeven volledige wedstrijden voor Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie. Ook deed hij een uur mee in de gewonnen bekerwedstrijd tegen Barendrecht (4-0). "Ik verwacht dat het bij Jensen en Danilo blijft", gaat Inan verder. "Ook omdat ik denk dat Tagliafico het seizoen bij Ajax zal afmaken. Maar je weet niet hoe het loopt in de laatste dagen van de transferperiode."

Ook Tagliafico moet dit seizoen genoegen nemen met een plek op de reservebank. De linksback schermde al met interesse van clubs uit de Premier League, maar tot een doorbraak kwam het vooralsnog niet. "Het kan zomaar zijn dat er een hele mooie club voor Tagliafico komt en dat Ajax hem moeilijk kan tegenhouden", aldus Inan. "Ajax kan wel zeggen dat ze een back-up moeten hebben, want ze zitten niet heel dik in de linksbacks." Ten Hag kiest dit seizoen voor Daley Blind op de linksbackpositie. Tagliafico kwam dit seizoen tot negen wedstrijden in de Eredivisie, waarvan slechts twee keer als basisspeler.

Moet Ajax Danilo verhuren of verkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is Danilo te licht?
Heeft het bij Twente toch naar behoren gedaan of heb ik het mis?
Ajax moet uiteindelijk doorselecteren om de volgende stap weer te gaan zetten als deze 2 echt te licht zijn kunnen ze beter van de lijst af zijn uiteraard.

13 januari 2022 om 09:09

Ja hij heeft het bij Twente wel redelijk goed gedaan. 17 goals in 34 wedstijden, maar waarvan ook nog een aanzienlijk deel aan penalty's. Nadat Cerny weg was gevallen, was Danilo ook niet meer zo heel bijzonder.

13 januari 2022 om 09:11

Danilo was de 1e seizoenshelft echt goed bij Twente. Daarna viel Cerny weg en was het veel minder. Belande zelfs op de bank. Prima voor subtop en prima als 3e spits bij Ajax. Maar voor hem ook beter om in de subtop te spelen.

13 januari 2022 om 09:15

Danilo begón heel fris bij Twente, maar toen hij eenmaal wegzakte bleef er ook maar weinig van over. Het was aan het einde van vorig seizoen al heel duidelijk dat hij niets bij Ajax te zoeken had en er was ook niemand die Ajax volgde die vond of dacht dat hij dit seizoen nog bij de selectie zou horen. Gewoon te licht voor Ajax op dit moment. Ik sluit niet uit dat hij elders opleeft en gestaag nog een leuke carrière kan maken, maar heeft nu niets in Amsterdam te zoeken.

13 januari 2022 om 09:23

Bij Twente wel. Bij Ajax niet. Dus te licht.

13 januari 2022 om 09:28

Twente is geen Ajax maat. Andere maatstaven. Dus ja voor Ajax: gewogen en te licht bevonden. Misschien een goede back-up voor Feyenoord? Denk serieus dat hij daar mits hij Twente niveau kan etaleren, een toegevoegde waarde kan zijn.

13 januari 2022 om 09:34

Feyenoord heeft met Linssen en Dessers al 2 spitsen van hoger niveau, Danilo is dus niet nodig.

13 januari 2022 om 09:37

Op dit moment liggen de prioriteiten niet in de spits bij Feyenoord.
Waar we nog steeds goed moeten kijken welke spelers er haalbaar zijn en voor welke positie is spits nu niet prio.

14 januari 2022 om 12:30

@garrincha10
Dat Twente niveau waardoor hij uiteindelijk ook bij Twente op de bank belandde? Hij heeft dit seizoen sowieso niets te zoeken in de selectie van de tukkers, dan van een veel hoger niveau is dan vorig seizoen.

14 januari 2022 om 12:26

Ik vind hem niet goed genoeg als spits voor Twente, dan is hij zeker niet goed genoeg voor Ajax. Ook niet als bankzitter.

Danilo is perfect voor subtopper. Denk bijvoorbeeld aan een AZ, Twente etc. Buitenland kan ook wel, maar dan moet ie het meer hebben van een Wolfsburg, Everton, Real Sociedad etc.

13 januari 2022 om 09:15

@erodinho Real Sociedad is van een hoger niveau dan alle clubs hier in Nederland, behalve Ajax en dan geef jij aan dat ie daar kan spelen. Volg jij het Spaanse voetbal wel?

13 januari 2022 om 09:18

Bij Everton red ie het ook niet,doen het dit jaar wat minder maar normaal gesproken is het middenmoot Engeland plus Richardson en Rondon speelt ie nooit eruit

13 januari 2022 om 09:21

@Recona87 Inderdaad, ik pikte alleen Real Sociedad eruit, omdat dat de grootste verrassing was. Zelfs bij Wolfsburg zal hij niet aan de bak komen, bij alle drie de clubs, die hij heeft genoemd, lopen er spitsen rond die minimaal 2x zo goed zijn.

13 januari 2022 om 11:28

Enes Unal en Ishak hebben toch ook de stap van de Nederlandse middenmoot naar de Spaanse subtop gemaakt. Of Unal echt geslaagd is durf ik niet te zeggen, maar hij is in ieder geval daar niet door de mand gevallen. Over Ishak hoef ik natuurlijk geen woorden aan vuil te maken. Een ander voorbeeld is natuurlijk Weghors, maar die kwam van de Nederlandse subtop.

13 januari 2022 om 11:53

@Ajax/barca2014 We kunnen beide toch wel zeggen dat zowel Enes Unal als Isak veel beter waren toentertijd in de eredivisie dan Danilo vorig jaar bij Twente. Enes vertrok uiteindelijk na dat seizoen voor 10 miljoen naar Villarreal, waar hij het uiteindelijk ook niet heeft kunnen waarmaken.Weghorst had 100+ wedstrijden in de eredivisie gespeeld voordat hij vertrok naar Wolfsburg.

13 januari 2022 om 14:37

Unal vind ik identiek. Eerste seizoenshelft geweldig, en tweede seizoenshelft was een stuk minder. Ook Ishak had het maar 1 seizoenshelft laten zien, maar dat kwam ook door de huurperiode van een half jaar.

13 januari 2022 om 09:20

Nee, Danilo komt niet bij Wolfsburg mee. Daar geloof ik niet zo in.
De Bundesliga is een veel sterkere competitie dan de Nederlandse, en hij komt bij Twente redelijk goed mee. Maar heel veel hoger zal het niet gaan. Vitesse of Utrecht zou ook nog kunnen, maar Ajax, Feyenoord of PSV is denk ik al te hoog gegrepen voor hem. Laat staan een subtopper uit Duitsland, ondanks het beroerde seizoen van hun.

13 januari 2022 om 11:30

Weghorst had echt geen betere cijfers dan Danilo. Bovendien heeft Danilo ook nog (deels) zijn opleiding bij Ajax gehad (jong Ajax) en is Braziliaans jeugdinternational. Ik sluit echt niet uit dat hij zomaar bij Wolfsburg zou kunnen renderen.Daarnaast is de BL echt niet zo’n sterke competitie als jij laat uitschijnen.

13 januari 2022 om 12:11

Een nog altijd sterkere competitie dan Nederland. En als Danilo hier al amper uit de verf komt, dan in Duitsland ook niet. Misschien prima voor een club als Arminia Bielefeld of VfB Stuttgart. Daarnaast heeft Weghorst er in 100 wedstrijden gewoon 53 inliggen hoor, met zijn beperkingen.

13 januari 2022 om 09:22

Op basis van de 2de seizoenshelft die hij bij twente speelde is zelfs Twente te hoog gegrepen voor hem. Naast Cerny (die de echte ster was) scoorde hij geregeld (waaronder ook een aantal penalties), nadat Cerny weg viel met een blessure was Danilo onzichtbaar en zag je dat veel twente supporters wel klaar met hem waren.

13 januari 2022 om 09:25

Voor Twente sowieso niet. Als het al niet vast zit op de transfersom, dan zit het wel vast op het salaris van een niet-EU speler.

13 januari 2022 om 09:26

Wauw... wat moeten die clubs met een speler die het redelijk heeft gedaan bij FC Fwente vorig jaar? Ik denk dat hij middenmoot Championship of een Psaanse of Duitse laagvlieger beter bij hem past, qua niveau. Danilo brengt te weinig.

13 januari 2022 om 09:26

Dus je noemt Twente en AZ in één adem met Wolfsburg, Everton en Real Sociedad? Haha. Dan denk ik eerder aan Bielefeld of Bochum

14 januari 2022 om 12:42

@bobiku29
Dus je stelt AZ, een club die afgelopen seizoenen steevast meedraait in top eredivisie, gelijk aan kelderclubs van de Bundesliga / top 2. Bundesliga? Aardige demotie van de eredivisie zo he...

14 januari 2022 om 13:32

Ja, in de zin dat veel spelers in de Bundesliga in dat segment zouden zitten

Tagliafico nooit verkopen is een veel betere back dan Blind. Verdedigend beter aanvallend minder en brengt meer strijd als het nodig is. Weleens domme overtredingen maar dat hoort bij zijn spel passie. Dat ontbreekt er wel een aan bij Ajax.

13 januari 2022 om 09:23

Ik vind dat hij veel te vaak domme (overbodige) overtredingen maakt, maar als je hem verkoopt zul je ook weer een vervanger moeten halen. Het zou vreemd zijn dat je zoveel geld uit gaat geven aan een aanvaller (ik ga ervan uit dat ze Bergwijn halen) en dan je verdediging niet op orde hebben.

13 januari 2022 om 10:05

Mee eens. Je weet nooit wie er in de zomer vertrekt en dan komt Blind misschien wel weer op een andere positie te spelen. Ik zou Nico ook wel eens als rechtsback willen zien, maar hij is natuurlijk wel een linkspoot.

Ik denk dat beide spelers te kort komen voor Ajax. Kunnen toch niet echt indruk maken en de concurrentie is groot. Als je er dan nu nog iets aan kunt verdienen zou ik het doen.

Ik zie het liefst dat Tagliafico een contractverlenging van een paar jaar krijgt aangeboden. Blind gaat denk ik nog maximaal 1,5 jaar mee (hij is al duidelijk over the hill qua fysiek) en behalve Tagliafico heeft Ajax niks achter de hand voor de linksbackpositie. Rensch kan er spelen, maar is nog niet klaar voor het grote werk. Ik denk dat Rensch ook meer geschikt is voor een centrale rol.

Danilo blijft een apart verhaal, schoot bij Twente er in de eerste seizoenshelft alles in, maar viel daarna ver terug. Je ziet soms dat hij een goede techniek heeft en hij schijnt een goede afmaker te zijn (volgens Ten Hag de beste afmaker in de 16), maar hij mist toch vrij veel grote kansen bij Jong Ajax.

In Danilo zie ik ook niets speciaals. Hij heeft bij Twente redelijk wat gescoord, maar daar zaten ook wel wat penalties bij (oke die moeten ook benut worden). Qua veldspel viel het mij al tegen voor een spits van Ajax. Jensen is voor veel Eredivisie ploegen een leuke en veelzijdige speler. Die zou wat mij betreft wel naar Vitesse mogen komen. Bazoer verkopen voor 2,5 miljoen en daarvoor Jensen en een nieuwe CV halen en we kunnen de 2e seizoenshelft met vertrouwen tegemoet zien, daar we ook al een nieuwe spits hebben.

Mocht Danilo in Nederland willen blijven zou ik hem een aanvallende club aanraden. Heracles, Cambuur , Willem 2 of Twente. Clubs die durven te spelen. Denk dat hij heel goed bij Willem 2 zou passen en dat hij het daar goed zal doen. Die kunnen wel wat doelpunten gebruiken. Jensen zou ik een jaartje bij RKC stallen. Daar leert hij bikkelen en knokken voor ieder punt.

Prima keuze,
Na dit seizoen weg:
Danilo, Jensen, Labyad, Tagliafico, Klaiber. En Daramy verhuren.

Unuvar en regeer doorschuiven. Achter blind mogen Baas en ASE het uitvechten.

Ik zou persoonlijk Nico houden en meer speeltijd gunnen en dat ten koste van Blind, wordt een lang seizoen.

Nou, de Bazoer miljoenen zou ik steken in wat talentvolle spelers. Jensen, Danilo en Klaiber (huren, als opvolger van Dasa?) zie ik graag naar Arnhem komen. De spoeling wordt wel heel dun anders bij ons.. Misschien Daramy huren? Mooie package deal voor Ajax :D

Waarom zou PEC niet voor hem gegaan zijn maar voor De Waal?
Daniel heeft bij Twente goals gemaakt. De Waal nog geen minuut in eredivisie..

13 januari 2022 om 10:54

omdat Ajax wil verkopen en PEC hem niet kan betalen? Omdat op het moment dat PEC voor De Waal ging Danilio nog een plek hoger in de pikorde stond?

Danilo deed het aardig bij Twente in de 1e seizoenshelft, daarna was er weinig meer van over.
Hij zou het best goed kunnen doen bij subtoppers in de Eredivisie, maar ik ben persoonlijk blij dat wij Van Wolfswinkel hebben bij FCT.

13 januari 2022 om 10:53

Hij deelde mee in de malaise van heel Twente na de winterstop. Ik zie echter liever Danilio dan Van Wolfswinkel. Die laatste heeft wel erg teleurgesteld tot nu toe en ik verwacht niet datt Van Wolfswinkel nog beter gaat worden. Die hoop heb ik wel met Danilio

13 januari 2022 om 11:02

Ricky wordt inderdaad niet meer beter, maar ik ben fan van het type spits dat hij is.
Hij werkt zich een slag in de rondte en is altijd erg positief. Danilo stond regelmatig als een zoutzak in het veld, straalt weinig uit naar mijn mening.

Tagliafico zou ik ook houden, tenzij er een absurd bod op hem komt nu.
Weet even niet hoe het zit met de linksbacks, maar volgend jaar zou ik een jeugdspeler daar back-up maken van Blind.

Martinez gaat niet meer uit de basis als LCV. Blind moet zich op die plek concentreren.
Dan heb je met Baas en Salah-Edinne twee spelers die op linksback goed als back-up kunnen fungerne. En als je in de CL bijvoorbeeld nog niet hun voor de leeuwen wilt gooien, kan je altijd Rensch daar nog neerzetten.

Ik hoop vooral dat Mazraoui alsnog gaat verlengen bij Ajax, maar heb er een hard hoofd in.
Verder hoop ik dat Jensen gewoon verhuurd wordt. Labyad verkocht/transfervrij vertrekt en dat ze ook van Klaiber af komen.

Daramy zou ik verhuren. Neres nu verkopen en opvolgen met Bergwijn, zou ideaal zijn.

Verder wordt het langzaam tijd voor sommige spelers om op de deur te gaan kloppen bij Ajax1. Kenneth Taylor mag wel eens wat meer minuten krijgen en wat ''vregger'' worden. Idem dito voor een Unuvar.

Hansen heb ik al tijden niks meer van gehoord helaas. Hoe zit het daar mee?
Regeer wist nog niet of hij zou verlengen. Ajax moest eerst maar eens hun ''perspectief'' uitspreken voor hem. Die kan ook goed als RB spelen!

Danilo weg en volgen djaar Brobbey terughalen zou ideaal zijn.

Het zou me niks verbazen als mijn clubje AZ verrast en Danilo komende dagen binnen haalt. Ze zoeken nog naar een aanvallende versterking met diepgang. Zou me benieuwen of hij, als in eerste instantie bankspeler, een versterking zou kunnen zijn voor in de breedte.

Hoeveel zou hij moeten kosten? 1 tot 2 miljoen?

Aan de ene kant Tagliafico houden, aan de andere kant. Hij verdient wel een transfer. Is aanvallend minder dan Blind, verdedigend beter. Maar Ajax wil aanvallend voetbal en dan komt Blind beter te pas.

Danilo mag weg, niet de spits voor Ajax, misschien Vitesse, Twente, Heerenveen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren