Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Steven Berghuis pakt Cor Pot aan: ‘Ik kan het eigenlijk niet zeggen’

Laatste update:

Arne Slot heeft goed blootgelegd wie vorig seizoen 'de stoorzenders waren' bij Feyenoord, vindt Steven Berghuis. De aanvaller van Ajax keerde zondagmiddag terug in De Kuip en boekte een 0-2 overwinning met zijn ploeg. Na de wedstrijd uit Berghuis zijn frustraties over uitspraken die voormalig assistent-trainer Cor Pot van Feyenoord deed in de laatste maanden van het afgelopen seizoen. Door de uitlatingen van Pot ontstond veel onvrede bij Berghuis, geeft hij toe.

Berghuis wordt gevraagd of hij in dienst van Ajax nog steeds 'het schoffie' is dat hij voorheen was. "Dat zit er nog steeds in en gaat nooit weg, denk ik", zegt Berghuis, die in 23 officiële wedstrijden voor Ajax nog geen kaart pakte, maar bij Feyenoord gemiddeld iedere 6 duels op de bon werd geslingerd. "Vorig jaar verloren we op een gegeven moment vaker dan we wonnen en zat er in de hele ploeg heel veel frustratie. Ook door een aantal mensen dat zich in de laatste weken in de media heeft geroerd. En dan bedoel ik eigenlijk Cor Pot."

Deze week noemde Pot Berghuis in gesprek met de Volkskrant 'soms echt onuitstaanbaar' en iemand die ruzie kreeg met 'iedereen'. In mei zei Pot dat Berghuis op de training Orkun Kökçü 'op zijn bek' sloeg en iemand is die 'het bloed onder je nagels vandaan kan halen'. "Toen ik een keer wat zei over de spelers van AZ, was hij er helemaal ontdaan van. Af en toe slaat hij een beetje door, maar hij is wel een winnaar", zei Pot in de Dick Voormekaar Podcast. Toen Berghuis in januari na een 3-0 nederlaag bij sc Heerenveen zei dat zijn ploeg terug naar de tekentafel moest, vond Pot dat een 'zeer grote belediging'. "Dat kun je niet zeggen, zeker niet in het openbaar. Hij moest inderdaad terug naar de tekentafel. Voor zichzelf, zodat hij kon zien wat hij wel had moeten doen en wat hij niet deed", zei Pot.

"Die heeft het mij wel heel erg moeilijk gemaakt. Ik kan het eigenlijk niet zeggen, maar ik doe het toch", vervolgt Berghuis in gesprek met ESPN. "Daarom was er ook veel frustratie vorig jaar. Dat is er nu niet. Dat zie je nu ook aan heel Feyenoord, want ze zijn allemaal opgeleefd. Er werd erg de nadruk gelegd op mij, dat ik de stoorzender was, maar ik denk dat Arne Slot goed blootlegt wie de stoorzenders waren." De opmerking wordt vervolgens onder de loep genomen in de studio. "Ik denk dat hij bedoelt dat Arne Slot heeft laten zien dat je met dit spelersmateriaal wel degelijk wat kan bereiken", aldus Kenneth Perez.

"John de Wolf is er nu nog, dus dat waren dan Cor Pot en Dick Advocaat. Hij zegt dat Arne Slot het heeft laten zien, dus dan kan het toch alleen in de trainersstaf zijn?", vraagt Jan Joost van Gangelen zich af. Berghuis kan in ieder geval nog goed overweg met zijn oude ploeggenoten, bleek na de wedstrijd in de spelerstunnel. “Ondanks dat soms anders is geschreven”, lacht Berghuis. “Maar dat is oké.” De aanvaller spreekt van 'een aparte dag'. "Het is speciaal om terug te keren, al is het een andere setting omdat er geen publiek bij was. Het is bijzonder om tegen mijn oude teamgenoten te spelen. Ik ken heel veel mensen nog en heb een goede band met ze. Het was goed om ze weer te zien."

De ontvangst was vijandig: de spelersbus van Ajax moest via de achteringang naar binnen en zou zijn bekogeld met vuurwerk. "Het was nu misschien nog wel twee keer zo erg", zegt Berghuis, die boze supporters van Feyenoord echter weinig kwalijk neemt. "Zij worden ook heel erg beïnvloed door de berichtgeving. Natuurlijk nemen ze de transfer mij niet in dank af, maar vervolgens klopt het enorm op. Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, maar ik kan het ze ook niet echt kwalijk nemen. Je leest zoveel wat ook helemaal niet waar is. Dan houd je soms je hart vast, maar ik was enorm dankbaar voor de begeleiding van de politie."

Het was niet makkelijk om te zwijgen terwijl aanhangers van Feyenoord walgelijke spandoeken toonden en muurschilderingen maakten in de afgelopen maanden. "Dat is best wel lastig. Uiteindelijk maak je de keuze om daarboven te staan. Het begon al toen ik in de belangstelling van Ajax stond. Het werd enorm opgeklopt. 19 december was dé dag. Maar je moet uiteindelijk ook een grote jongen zijn. Je maakt deze stap en je weet van tevoren wat dat teweegbrengt. Maar dingen worden net een beetje extra ‘aan’ gezet", aldus Berghuis, die blij is met de winst. "Het spel is voor verbetering vatbaar, maar in zo’n wedstrijd neem je de drie punten voor lief. In de eerste helft hadden we nog wat goede momenten, maar in de tweede helft konden we de bal amper vasthouden en zette Feyenoord ons onder druk. Het was een belangrijke wedstrijd, in deze fase nog meer dan normaal."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach het valt allemaal wel mee!
Berghuis reageert uitstekend. Een echte prof!

Haalt uit? Serieus.. valt reuze mee, goede reactie van Berghuis.

19 december 2021 om 17:22

Ja prima reactie en ook begrijpelijk dat hij Pot niet spaart. Pot blijft maar irritant dingen van vorig seizoen lekken en in de docu zie je ook dat hij helemaal niks toevoegt.

19 december 2021 om 17:29

Niet toevoegt? Cor pot zag vanachter zijn pc maar mooi dat Pratto best een penalty kon nemen.

Verder is het een prima reactie van Berghuis. Zoals iedereen al zegt: het is gewoon een win-win situatie gebleken.

19 december 2021 om 19:17

Kijk Pot even terug bij Rijnmond, echt beschamend. Hij zal het vast anders zien en recht lullen wat krom is, maar ik heb het gezien en hij is in mijn ogen in aanzien tot nul punt gedaald. Denk daarom dat berhuis gelijk heeft over die man en dan heb ik de docu op Disney nog niet eens gezien

Eigenlijk moet je als Berghuis hier niets over zeggen, maar als je die Feyenoord documentaire van vorig seizoen zag, dan zie je wel dat die Cor Pot een zelfingenomen, niets toevoegende pannekoek is. En dan is het best lastig om je lippen op elkaar te houden.

19 december 2021 om 17:22

Die Cor zou goed passen in het amateurvoetbal. Het amateurvoetbal zit vol met dit soort figuren die denken dat ze verstand hebben

19 december 2021 om 17:49

Net als voetbal-fora

19 december 2021 om 17:23

Inderdaad. Dezelfde Cor Pot die laatst zei dat mensen in Irak heel aardig tegen hem zijn en dat Amnesty International achter de feiten aanloopt. Gênant, net zo gênant als voor de camera van Disney roepen dat je Berghuis een vervelend, verwend mannetje vindt. Je zag al meteen dat het de frustratie was omdat spelers (terecht) het lef hadden om te zeggen dat ze anders wilden spelen. Daar kan het ego van Cor, die een boek over zichzelf 'Mooie Cor' noemt, niet tegen. Gelukkig laat Slot inderdaad het gelijk van Berghuis zien, en niet van Pot

19 december 2021 om 17:38

Die vergelijking tussen het team van Advocaat en Slot gaat natuurlijk op alle fronten mank. Advocaat had geen Aursnes, Pedersen, Trauner en Til. Dat maakt dit Feyenoord wel een heel ander elftal.

19 december 2021 om 17:46

Advocaat had ook kokcu, sinisterra en linssen tot zn beschikking en haalde daar niet uit wat er dus blijkbaar wel in zit. Lijkt me niet dat advocaat hetzelfde uit deze 4 nieuwelingen had gehaald als dat slot nu doet

19 december 2021 om 17:47

Geitje, Advocaat had wel Sinisterra, Linssen, Jørgensen én Berghuis. Hij had Kökcü en Toornstra, hij had Malacia, Haps, Geertruida, Senesi en met Spajic een verdediger die niet trager is dan Trauner. Je had met die gasten prima hoog druk kunnen zetten. Lieten ze ook gewoon zien in de Arena. Hij bleef zeuren om spitsen en zette Jørgensen toen hij eindelijk weer vorm kreeg op de bank. Hij gaf spelers geen vertrouwen en viel ze openlijk af om zijn eigen prestatie omhoog te praten

19 december 2021 om 18:39

Ja je kan nog 400 namen noemen. Maar de spelers die ik noem staan basis en dat is omdat ze kwaliteit hebben die je vorig jaar miste. Dat een Linssen nu beter rendeert komt omdat je aanvallender speelt. En dat komt weer omdat je nu de selectie hebt waarmee dat kan. Daarnaast is Spajic niet trager dan Trauner maar is Trauner veel beter. Hij stapt altijd naar voren en durft ook te voetballen wat er weer voor zorgt dat je meer naar voren kan voetballen. Hoe je het ook went of keert: je komt altijd terug op de kwaliteit van de selectie (en dus mijn punt).

19 december 2021 om 19:02

Vorig seizoen speelden ze thuis gelijk tegen Emmen. Het stond 1-1 en het elftal zakte terug. Dat vind jij niet raar? In de Gelredome en Arena ging Feyenoord druk zetten nadat het achterkwam. In beide gevallen waren ze uiteindelijk volledig dominant. Dat was zonder Trauner. Natuurlijk is Trauner beter dan Spajic, maar dat wil niet zeggen dat het hele concept van druk zetten vorig jaar niet kon. Jij doet alsof het een heel ander elftal is, maar dat is niet zo. Vandaag stonden er in de basis drie spelers die er vorig jaar niet waren: Pedersen, Aursnes en Til. Toch verschilt het spelprincipe totaal. Ik noem die '400' namen omdat het overgrote deel van het elftal nog staat en de beste speler zelfs is vertrokken. En dan de spelers zelf, die wilden ook aanvallender spelen. Maar nee, 'het kon niet'.

19 december 2021 om 20:14

Het gaat er niet om wat ik raar vind (overigens verloren ze zowel Ajax als Vitesse). Mijn punt is dat de selectie van Advocaat en Slot gewoon niet hetzelfde is. Trauner is misschien wel de beste cv van de eredivisie. Dat scheelt nogal een slok op een borrel. En juist door die namen die ik noem kun je heel het systeem omgooien. Til heeft longen als een paard dus die past perfect in het systeem van Slot (die had je dus vorig jaar niet). Ook dat helpt weer om aanvallend te spelen.

19 december 2021 om 20:21

Exact Geitje, ze verloren van Vitesse en Ajax. Fijn dat je het zegt, want in beide gevallen gingen ze druk geven ná de achterstand. Er werd dan goed gevoetbald, maar het kwaad was al geschied. Juist daarom kwam er de discussie en de frustratie bij spelers. Ik ben het met je eens over die spelers hoor, maar Feyenoord is vorig jaar vijfde geworden met hemeltergend voetbal. Resultaatvoetbal werd dat genoemd. En wat was het resultaat? Vijfde worden. Toen was er die mythe dat Vitesse meer kwaliteit had. Onzin. Feyenoord had ook vijfde kunnen worden met normaal voetbal. Minimaal vijfde. Met spelers als Berghuis, Sinisterra, Jørgensen, Linssen, Toornstra moet je minstens vierde worden. Eigenlijk derde, tenzij AZ gewoon een heel goed jaar heeft, wat het had. Feyenoord heeft vorig jaar dramatisch gevoetbald en gepresteerd. Nu met Trauner, Aursnes en Til kan Feyenoord meedoen om plek 2, maar zonder hoefde het geen vijfde te worden, of vind jij van wel?

19 december 2021 om 18:31

Waarom zou je hier als Berghuis zijnde niks over moeten zeggen ? Als er volgens hem onwaarheden worden verteld mag die dat toch kenbaar maken ? Vind het een rare gedachtegang dat iemand maar gewoon zijn mond moet houden.

19 december 2021 om 19:50

Zo is het daanson, en hij doet het ook nog eens heel netjes. Vond het zelfs wel tijd worden dat iemand wat zei van meneer Pot

Prima reactie van Steven, iedereen was ook klaar met Cor en Dick die iedereen binnen de club openlijk afmaakten. Ik vond het een mooi moment tussen Slot en Stevie

Wat een prachtig interview haha. Heerlijk met die lach op zijn gezicht. En ook mooi dat ie gewoon respect toont aan zijn vorige werkgever en de huidige prestaties en dat ie nog even een sneertje uitdeelt wat volledig terecht was. En dat deed ie nog vrij netjes ook. Berghuis heeft zich nooit kunnen verdedigen tot nu, goed dat ie ook gewoon de naam noemt, eigenlijk schandalig dat je als assistent zo erg je eigen speler onder de bus gooit. Een Slot zou dat nooit doen, denk zijn assistenten ook niet. Toch wat meer klasse. Maar een heerlijke verjaardag voor Stevie, nog 1 wedstrijdje en hij krijgt een welverdiende vakantie.

Je kan ook gewoon niks zeggen. Wetende dat elke woord van jou olie op het vuur is.

19 december 2021 om 18:25

Dus dan moet iemand maar altijd zijn mond houden ? Als er volgens hem dingen worden gezegd die niet waar zijn mag die dat best zeggen net als ieder ander mens.

19 december 2021 om 18:25

Precies, ik kan er niks mee als mensen via de media dit soort discussies gaan voeren. Maakt me niet uit welke partij, en ook niet wie er gelijk heeft en wie niet. Praat erover als volwassen mannen of laat het rusten.

Ik denk dat ze allebei, op hun eigen manier, een negatieve invloed en giftigheid brachten in de ploeg destijds.

Ben blij dat de grootste rotte appel dhr berghuis himself er ook uitgewerkt is. Mijn grootste dank aan frank die dit in werking heeft gezet. Feyenoord gaat gewoon verder en zijn nu gewoon met vrijwel dezelfde poppetjes 2x zo goed.

19 december 2021 om 17:26

ach hou toch op Berghuis heeft het gewoon fantastisch gedaan bij Feyenoord “rotte appel” als die naar een andere club was gegaan had je dat nooit gezegd. Eindstand had je vandaag Toornstra op rechtsbuiten dat is vergeleken met Berghuis’ wel heel erg slecht qua niveau op die positie.

19 december 2021 om 17:42

Dezelfde poppetjes? Je bedoelt daarmee Til, Aursness, Trauner en jahanbaksh mee?

19 december 2021 om 17:56

Heb je Berghuis ook bedankt voor de mooie jaren en mooie wedstrijden en beslissende goals die hij voor jou club heeft gemaakt.Denk het niet he

19 december 2021 om 18:37

Als ik zie hoe de Feyenoord spelers op Berghuis reageren na afloop dan slaat jouw verhaal nergens op!

Het kan prima dat Cor Pot een stoorzender was, maar het was wel heel duidelijk dat Berghuis dat zelf ook was. Je merkte op een gegeven moment in het veld echt een soort angst bij zijn teamgenoten, waardoor elke pass naar Berghuis ging en hij bij elke fout van een teamgenoot rare gebaartjes begon te maken, nog los van zijn belachelijke overtredingen.

19 december 2021 om 17:53

Ik denk dat je gelijk hebt. De druk op zijn schouders werd destijds gewoon veel te groot en daar is lastig mee omgegaan. Je merkte destijds af en toe dat hij knakte. Het ging bij tijden niet meer om Feyenoord maar om Berghuis FC in Rotterdam en ik kan me ook goed voorstellen dat dat niet heel relaxed is. Zonder die druk en verantwoordelijkheid op zijn schouders maakt hij een veel rustigere indruk.

19 december 2021 om 18:27

Precies, en dat zie je ook doordat ze allebei via de media deze ruzie verder gaan voeren. Dat wordt doorgaans alleen door lastige lui gedaan. De verstandige spelers en stafleden doen dit niet. Dit soort dingen moet je onderling uitpraten of laten rusten. Via de media spelen levert alleen maar ellende op.

Gelukkig, het lek is boven. En nu is het klaar!! Laten ze maar lekker gaan ‘ballen’

"Zij worden ook heel erg beïnvloed door de berichtgeving. Natuurlijk nemen ze de transfer mij niet in dank af, maar vervolgens klopt het enorm op."

Misschien moet de redactie van Voetbalzone zich deze woorden ook enorm aantrekken. Het is duidelijk dat zij garen spinnen bij rellen en erop kicken wanneer iets uit de hand loopt. Dat zie je bijvoorbeeld aan het feit dat ze 3en bericht over een misselijkmakend spandoek over de kinderen van Berghuis niet alleen plaatsen, maar vervolgens ook 2 volle dagen op de homepagina laten circuleren. Aanvankelijk kan je nog zeggen dat voetbalzone het bericht nog plaatst omwille van de nieuwswaarde, maar daar is de volgende dag natuurlijk geen sprake meer van. Als je er de dag erna alsnog voor kiest om het artikel groot op de voorpagina te zetten ben je maar op één ding uit: het opkloppen van emoties omdat dat nu eenmaal aandacht voor je eigen miezerige website genereert.

Cor Pot heeft veel te danken aan Advocaat , die kan er niet tegen als je kritiek heb of Advocaat. Die wordt dan net zo rancuneus als een Derksen.

Berghuis is zich steeds verder aan het ontwikkelen. Zowel op het sportieve gebied alsook daar buiten. Het valt mij op dat hij zich in gesprekken niet laatdunkend over supporters praat en zich in gesprekken niet van af maakt middels een grapje. Hij respecteert de fans van zijn vorige club, beter nog hij kan begrip opbrengen omdat zij vaak geleid/misleid worden door de media

Ik vind die Cor Pot een ego kwallebak die het niet kan hebben dat spelers zich uitspreken. Het kleedkamergeheim is ouderwets en isallang afgeschreven zeker met de snelheid en bereik van social media. En die Berghuis is een verwaande jankbal die slecht tegen kritiek kan, stoer loopt te doen en altijd roept dat dingen niet kloppen terwijl hij nooit het gehele verhaal zegt of man en paard noemt.

Cor zat rond ek in elke podcast Steven naar beneden te halen. En Dick in alles te verdedigen. Je zag aan de twinkeling in Stevens ogen dat hij dit niet verzint. Alle heisa om die transfer wordt verergerd als je ex assistent bij de club je an publiek loopt te stoken. De pers en zeker z’n ex assistent zijn medeverantwoordelijk voor alle gekte. Nee, die wijzen naar hooligans. Hooligans worden vaak gevoed door nieuws of uitspraken. Gewoon een hetze opzetten richting berghuis, laffe hond die Cor.

Lekker makkelijk natrapen naar Advocaat en Pot. Feit is dat Feyenoord halverwege het seizoen welgeteld 1 punt meer heeft dan vorig jaar.

19 december 2021 om 18:20

Wel voor het gemak even vergeten dat in de 1e seizoenshelft vorig seizoen er géén toppers gespeeld werden. We Europees uitgeschakeld werden in een vrij matige groep en we dit seizoen nagenoeg het hele linker-rijtje al gehad hebben in uitwedstrijden. Dus ja "maar" 1 punt

19 december 2021 om 18:41

Berghuis besliste bijna elke pot. Joh ga fietsen. @alkmaar

19 december 2021 om 18:53

En nu wint Feyenoord niet vlak voor tijd door goals van Dessers? Ga dus lekker zelf fietsen.

19 december 2021 om 19:53

Alkmaar54, vorig jaar speelden ze alleen maar tegen de kleintjes tot januari, was het voetbal niet om aan te gluren en de sfeer in de hele club erbarmelijk. Daarnaast was Feyenoord uitgeschakeld in een zwakkere poule dan de huidige Conference League poule, die glansrijk gewonnen is

Wat is di5t voor non-discussie ? Berghuis pakt helemaal niet aan of haalt uit. Hij zegt wat over zijn onvrede die blijkbaar in de hele ploeg zat op dat moment. Niets meer en niets minder. Verder viel hij vandaag wederom tegen, zoals eigenlijk de laatste weken. Hij voetbalt anoniem, wat mij betreft staat tegen Sittard Klaassen weer in de basis, zodat Berghuis weer even op scherp wordt gezet.

19 december 2021 om 18:28

Dat is vrijwel bij de hele Ajax basis op dit moment, ik vind iedereen tegen vallen de laatste weken zo kan je bijna iedereen wel eruit halen en op scherp zetten.

De eigen doelpunt had makkelijk voorkomen kunnen worden. Je ziet als keeper zijnde dat de verdediger de bal makkelijk bij kon komen. Waarom zo overdreven reageren om de bal te volgen? Bijlow schat dat situatie helemaal naast. Nergens voor nodig om helemaal naar de cornervlag te gaan. Voor Feyenoord begrippen is Bijlow wel het niveau. Ik weet ook niet waarom hij zo omhoog gepraat wordt om in Oranje keeper te worden.

Deze gast moet je niet al te serieus nemen. Voor Cor Pot telt alleen Cor Pot.

Ach, ik vind dit wel eens lekker om te horen in plaats van die praatjes die je altijd van de mediatraining te horen krijgt.
Berghuis had gewoon te vaak last van een ''los contact'' bij Feyenoord. OP dit moment heeft hij dat bij Ajax niet. Wellicht krijgt hij daar wel weer last van, als het echt minder gaat lopen bij Ajax bijvoorbeeld. Dat weet je nooit, maar moeten we op wachten.

Op dit moment lijkt het voor zowel Feyenoord als Berghuis als Ajax een goede transfer. Feyenoord speelt gewoon naar behoren voor hun kunnen dit seizoen. Is niet meer een ''one trick pony'' met alle ballen op Berghuis.

Ajax heeft er een goede 10 bij die ook nog op de RAM positie kan spelen. Prima speler die de nummer 10, Klaassen, terecht uit de basis houdt op dit moment.

Berghuis maakt zelf ook een ontwikkeling door. Lijkt rustiger. Is beslissend. Speelt op de 10 zelfs tegenwoordig en daarnaast lijkt hij rustiger. Wellicht door de ''gemakkelijke overwinningen'' en dergelijke. Wellicht heeft het vaderschap ook nog wel een rustgevende werking op Steven.

Al met al zie ik geen verliezers en geloof ik Steven best als hij dit zo over Cor Pot zegt. Heb uberhaupt nooit gesnapt waarom die Cor Pot allemaal van die ''mooie'' functies kreeg. Heb hem nog nooit op iets heel erg zinnigs betrapt m.b.t. voetbal, maar goed.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren