Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV op ‘zakelijk kruispunt’: naast Babadi dreigt tweede transfervrije vertrek

Laatste update:

PSV en Shurandy Sambo ‘staan zakelijk op een lastig kruispunt’, zo schrijft journalist Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad dinsdagochtend. De 22-jarige rechtsback ligt in het Philips Stadion slechts vast tot medio 2024 (net als Isaac Babadi), waardoor hij volgende zomer transfervrij zou kunnen vertrekken. Technisch directeur Earnest Stewart is er dus bij gebaat om zich naast een contractverlenging voor Isaac Babadi te focussen op de verbintenis van Sambo, die hoopt op meer minuten onder trainer Peter Bosz.

Sambo is volgens Transfermarkt zo’n 3 miljoen euro waard, maar PSV ging afgelopen zomer akkoord met FC Twente over een transfersom van 1 miljoen euro exclusief een aantal bonussen. De verdediger en zijn management besloten uiteindelijk om niet te tekenen in de Grolsch Veste, waardoor Sambo nog altijd speler van PSV is. Volgens Elfrink zorgt dat voor een ‘lastig kruispunt’. “Stewart had immers zijn zegen gegeven aan een uitgaande transfer van Sambo, waarmee duidelijk is dat PSV het dit seizoen zonder hem denkt te kunnen.”

Onder Bosz kwam Sambo tot dusver pas 59 minuten in actie, verdeeld over 5 optredens. Elfrink schetst de lastige situatie van de rechtspoot. “Bosz gebruikt hem vooralsnog weinig, omdat de club met Sergiño Dest, Patrick van Aanholt en Jordan Teze wat alternatieven heeft en straks komt ook Mauro Júnior nog terug. Nu ontstaat een nieuwe situatie, waarbij PSV ook zakelijk moet kijken. Sambo vertegenwoordigt een interessante transferwaarde van enkele miljoenen, maar zijn contract loopt na dit seizoen af en de zaakwaarnemer kan dat gebruiken in onderhandelingen met andere clubs.” Volgens Elfrink moeten de Eindhovenaren goed overwegen of een nieuw contract en hoger salaris voor Sambo zijn potentiële opbrengst rechtvaardigen.

Volgens Elfrink zijn de vertegenwoordigers van Sambo, DW Sports Management, niet het meest eenvoudige management voor PSV als club. “Eerdere gesprekken verliepen niet makkelijk en ook nu is het de vraag of partijen tot een deal kunnen komen.” Elfrink is benieuwd of zaakwaarnemers William D’Avila en Alvaro Castelo tot een akkoord gaan komen met PSV. “De basis om door te gaan oogt zakelijk fragiel vanwege het nog maar kort lopende contract. Sportief heeft geen van de partijen twijfel over de motivatie van Sambo. Zijn kwaliteiten om als back-up van PSV te dienen, zijn bovendien al aangetoond.” Indien Sambo en PSV elkaar naderen ligt er in Eindhoven een contract tot medio 2026 klaar voor de jeugdinternational.

Moet Shurandy Sambo bijtekenen bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was voor hem qua speeltijd natuurlijk beter geweest om naar Twente te komen, misschien dat hij mikt op een mooie transfervrije stap.

Niet verlengen is niet spelen simpel.

12 september 2023 om 09:11

En wat is wel verlengen dan? Logisch dat deze speler niet verlengt. Als je 3e keuze bent.

12 september 2023 om 09:58

@memphisdepay Bij Babadi vind ik ''niet verlengen is niet spelen'' een prima optie. Die jongen heeft de kans gekregen om zich te laten zien op het hoogste niveau en heeft bij vlagen leuke dingen laten zien. Als PSV hem dan een nieuw contract (acceptabel, daar ga ik wel vanuit) aanbiedt en die jongen gaat zijn kont tegen de krib gooien, heeft hij met types als Labyad en Bakkali prima voorbeelden van hoe dat kan uitpakken en zou ik hem ook geen speeltijd meer geven.

12 september 2023 om 09:18

Hij speelt toch niet, dus hij voelt de noodzaak niet zo om te verlengen

12 september 2023 om 09:57

Dit blijven altijd lastige situaties voor een club.
De speler heeft belangen/ambities maar ook voor de club spelen er belangen.
Voor beide valt er iets te zeggen om wel/niet te verlengen.
Het mooiste is als ze maar open en eerlijk naar elkaar toe zijn.

12 september 2023 om 09:20

Wel verlengen is ook niet spelen want PSV heeft twee verdedigers voor heel veel geld gehuurd.

12 september 2023 om 09:28

Maakt het iets uit of het DURE huurspelers zijn ? Ik denk dat Bosz veel meer kijkt wie zie ik liever speler. Ik heb niet het gevoel dat hij rekening met een prijs houdt ?

12 september 2023 om 09:51

Janssen dan zal het hem vast ook weinig boeien hoe lang hij vast ligt.

12 september 2023 om 10:00

Wat een drogreden.
Alsof een trainer daar naar kijkt.
Die wil het beste resultaat halen, en dan kijkt hij echt niet naar status van een speler.
Of een trainer moet er anders instaan en alleen in het belang van de club kijken.

12 september 2023 om 09:20

Ja en als een speler perse een stap wilt maken maar de club zou niet willen verkopen, wordt een speler weer kapot gemaakt omdat hij zelf niet meer voor de club wilt uitkomen… Club is zelf verantwoordelijk voor de contracten van de spelers. Ik geef Sambo groot gelijk

12 september 2023 om 09:24

En niet spelen is niet verlengen. Simpel.

12 september 2023 om 09:54

Dat geldt ook voor Babadi neem ik aan?

12 september 2023 om 12:51

@ellocitomas:

Vind ik wel. Als ik het bij PSV voor het zeggen had, dan zouden Babadi en Sambo op de tribune zitten totdat ze bijgetekend hebben.

Ten eerste mag een club van z'n spelers eisen dat ze het beste voor hebben met hun club. Bij een speler die transfervrij de deur uit wil lopen is dat niet het geval. Ten tweede heeft een speler met een aflopend contract in principe geen toekomst meer bij de club, dan mag je spelers voorrang geven die dat wel hebben.

Toch 2 spelers die kapitaal vormen voor PSV. Babadi maak ik me niet zoveel zorgen over. Met Dest is er wel een concurrent gehaald voor Sambo dus ik snap hem ergens wel. Zoals ik het lees wil hij voor zijn kans gaan en ik hoop dat Bosz hem die gaat geven, vond hem bij Sparta goed spelen. Met het oog op de toekomst is het belangrijk deze contracten open te breken, zie ze op termijn basis spelen (vooral Babadi, Sambo moet zich ontwikkelen)

12 september 2023 om 09:29

Met alle respect, maar Sambo gaat niet voor het kapitaal zorgen. Vond het een groter gemis dat Comenencia deze zomer vertrok.

12 september 2023 om 09:53

Als hij een transferwaarde van 3 miljoen heeft, zich goed blijft ontwikkelen en bijtekent kun je daar over 2-3 jaar misschien wel richting de 6-7 miljoen voor vangen. Dan is hij 25 en misschien wel basisspeler bij PSV. Veel 'als' maar mocht het zo zijn dan is dat toch mooi genomen lijkt me. Comenencia vind ik ook echt jammer trouwens...

12 september 2023 om 11:30

PSV ziet hem intern niet als basismateriaal. Hij speelt nooit boven Teze en nu hebben we ook Dest gehuurd met optie tot koop. Sambo krijgt geen fatsoenlijke kansen

12 september 2023 om 12:06

Kleine nuance. Sambo pakt geen kansen

De zaken Babadi en Sambo liggen toch anders. Heb niet het idee dat PSV er alles aan gaat doen om Sambo bij de club te houden, aangezien ze al een bod van Twente deze zomer hebben geaccepteerd. Babadi daarintegen gaat een grote waarde vertegenwoordigen en daar moet je alles aan doen om hem te laten bijtekenen.

12 september 2023 om 09:22

voor Sambo is het toch duidelijk? Als PSV spelers voor heel veel geld huurt en die laat spelen, dan zal hij echt niet gaan verlengen.

Babadi zit in hetzelfde schuitje zoals we diverse keren bij Ajax hebben gezien. Doorgebroken in zijn laatste contractjaar. Dan krijg je vanzelf die dooddoeners van zaakwaarnemers als 'hij wil zich focussen op zijn doorbraak, contract besprekingen komen later wel. Maar komt goed hoor, hij wil graag blijven'.

12 september 2023 om 09:27

En die gasten gaan dan naar een club waar ze omdat ze transfervrij zijn een gokje zijn. Je kunt beter naar een club gaan die veel geld voor je wilt betalen. Dan hebben ze tenminste een plan met je.

12 september 2023 om 09:33

voor Babadi zal vooral de plannen en speelminuten belangrijk moeten zijn. Hij heeft er ook al een seizoen in de KKD op zitten, dus hij moet eigenlijk op een hoger niveau zijn minuten gaan maken. als de minuten bij PSV gering zijn zou je hem eigenlijk moeten verhuren. Met Lang, Vertessen, Lozano en Bakayoko zijn de vleugels al goed bezet en met Saibari, Tillman en Til is de 10 ook meer dan dubbel bezet.

12 september 2023 om 09:46

@littlelebowski. Klopt niet helemaal, zijn wel vaker spelers gehaald voor een hoop geld en die meer op de bank zitten als spelen. Dus zal in het midden liggen

Ik heb dat stuk over dat PSV akkoord ging met het bod van Twente compleet gemist. Ik dacht dat ze dat hadden geweigerd. Ik zie het wel zitten in Sambo, al schrok ik wel van die domme gele kaart tegen Rangers meteen nadat hij inviel.

Ik kan het me goed voorstellen dat Teze na dit jaar een stap wil maken, omdat hij al zo lang bij PSV speelt. Verder moet nog maar blijken of ze Dest echt gaan overnemen en dus kan het best zo zijn dat je hem over een jaar harder nodig hebt dan nu.

Van Babadi zou ik het zonde vinden als hij vertrekt, ook niet verstandig van zijn kant. Als Sambo zou vertrekken zou ik daar alle begrip voor hebben want hij krijgt in mijn ogen niet echt de kans om zich te bewijzen en met het aantrekken van Dest is ook wel een duidelijk signaal afgegeven volgens mij.

12 september 2023 om 10:38

Sportief begrijp ik je.. als zo’n jongen in handen van City,Chelsea of PSG valt moet er wel een hele weg zijn uitgestippeld ala Simons wil die jongen kans maken maar: die zaakwaarnemer houd hem het viervoudige salaris voor het dikke teken geld en stelt de vraag: wat als jij morgen je kruisbanden afscheurt? Misschien is er stiekem al een intentie getekend…

12 september 2023 om 16:57

Ik denk dat Babadi, hoewel hij echt talentvol is, lang niet zoveel talent heeft als Xavi Simons en dat hij bij elke andere Europese (sub)topclub gewoon ondergesneeuwd wordt en we nooit meer iets van hem horen. PSV heeft er belang bij dat een jeugdspeler doorschuift naar het 1e, het daar goed doet en vervolgens een mooie stap maakt voor een leuk bedrag. Als hij die stap nu al denkt te kunnen maken kan dat financieel op de korte termijn vast best interessant zijn maar zo'n nieuwe club ziet hem gewoon als een nummertje en hij zal nooit dezelfde kansen krijgen als bij PSV.

Kijk dit is dus wat gebeurt wanneer je jezelf oplegt om perse CL te willen spelen en daarnaar aankopen gaat doen. Dan gaan talentvolle voetballers wachten met tekenen en dan komt einde contract in zicht en staan de clubs in de rij om je met flink tekengeld over te nemen. Dit gebeurd bij mijn club kijk maar naar de soap rondom Brobbey en nu weer die andere jongen en dat gebeurt bij PSV en ik help de mensen in Eindhoven uit hun droom: ze kunnen zeggen dat ze graag bijtekenen maar dat doet babadi alleen maar om toneel en minuten te krijgen uiteindelijk lopen ze weg! En de nieuwe talenten die je denkt te scouten kiezen voor andere opleiding want bij die clubs krijgen ze wel kansen! AZ heeft een heel complex in Buitenveldert en ondanks dat AJAX mijn club is kan ik die slimheid wel waarderen.

Sambo en Babadi zijn natuurlijk 2 verschillende cases, maar voor beiden geldt: wat zien zij zelf als de volgende stap en wat kan PSV of kunnen andere partijen daarin bieden.
Het vervelende is dat hoe goed het management ook is, ze kunnen nooit gebalanceerd kijken naar de sportieve doorgroeimogelijkheden en derhalve zal geld altijd een te grote drijfveer vormen.
Dan ko0mt het er op neer wat voor de speler en de emotionele omgeving het belangrijkste wordt, kiezen we voor in de buurt blijven en zekerheid (eerder sportieve mogelijkheden), of kiezen we voor avontuur (geld gaat dan zwaarder wegen).

Salaris verhogen voor een wisselspeler? Zou ik niet doen. Leuk voor Sparta en als back up. Niet meer dan dat.

12 september 2023 om 14:03

Kijk en dit vertrouwen wat jij nu uitspreekt voelt zo’n jongen ook en dus tekent hij niet bij.. stel dat had hij wel gedaan met 200000 salaris erbij en garantie volgend jaar voor 2500000 weg te mogen dan had een Twente of Utrecht hem wel gekocht dit gebrek aan vertrouwen kost/mismanagement kost dus 2300000 toch zonde.

Maar aan de andere kant: of je nou op de bank zit bij PSV of bij één of andere Engels club voor het 5 tot 10 voudige salaris. Dan had ik het ook wel geweten.

Ben benieuwd wat de heren doen. Babadi begon leuk en heeft wel potentieel, sierlijke speler ook. Heeft redelijk wat concurrentie maar loopt ook al een tijdje te bakkeleien over zijn contract meen ik, nog voordat hij deze zomer bij PSV 1 kwam. Ben in zijn geval geneigd te zeggen dat je op een bepaald moment ook hard kunt opstellen aangezien je Saibari in vorm hebt, Tillman met koopoptie en houten Guus er ook nog rondloopt.

Sambo vind ik erg jammer als die zou gaan.

Steward is niet de allerslimste zo'n dingen komen vaker bij deze gek voor en zeker spelers die transfervrij de deur uit lopen. Daarvoor zit die dorpsgek nu bij PSV.

Reageer