Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV kan hoop op deal laten varen door forse concurrentie uit Duitsland’

Laatste update:

PSV hoeft er niet op te rekenen dat Ricardo Rodríguez ook volgend seizoen het shirt draagt van PSV, zo verzekert BILD donderdag. De Eindhovenaren hadden de Zwitserse linksback graag definitief overgenomen van AC Milan. De kans is echter groot dat de gehuurde Rodríguez, met een verleden bij VfL Wolfsburg, terugkeert in de Bundesliga. De interesse in de vleugelverdediger is namelijk behoorlijk groot.

Bovengenoemde krant meldt dat Rodríguez kan rekenen op serieuze belangstelling van TSG Hoffenheim, Hertha BSC en Eintracht Frankfurt. Concrete aanbiedingen zijn echter nog niet binnengekomen bij het management van de international van Zwitserland. Rodríguez beschikt bij AC Milan over een contract tot medio 2021, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat hij nog aan spelen toekomst in het San Siro. Theo Hernández, vorig jaar voor twintig miljoen euro overgenomen van Real Madrid, is al enige tijd de vaste linksback.

SEIZOENSOVERZICHT PSV | Een hoopvolle start, sportieve malaise en een plotseling eind

In de Zwitserse media wordt gerept over een transfersom van drie miljoen euro voor de 27-jarige Rodríguez, die in januari nog op weg leek richting Fenerbahçe. In de slotfase van de winterse transfermarkt koos hij toch voor een verhuurperiode bij PSV. Vanwege de coronacrisis kwam de linksback tot slechts zes optredens namens de Eindhovenaren. Desondanks wilde de technische leiding graag langer door met de geroutineerde verdediger.

Voor Rodríguez is de Bundesliga geen onbekend terrein. Tussen 2012 en 2017 stond hij onder contract bij Wolfsburg. Het leverde hem drie jaar geleden een transfer van achttien miljoen euro op naar AC Milan. Rodríguez begon zijn loopbaan ooit in eigen land bij FC Zürich.

Ricardo Rodríguez zou beter bij PSV kunnen blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit wisten we van te voren natuurlijk al. Hij wilde niet eens naar PSV maar had speeltijd nodig voor het EK.

16 juli 2020 om 09:16

Precies. Heel eerlijk hoefde ik hem zelf ook niet zo. Prima back maar ik heb liever een van Aanholt die uit de regio komt of een Karbowski die nog kan groeien op die positie

16 juli 2020 om 09:25

van Aanholt komt echt niet. CP gaat daar echt de hoofdsom voor vragen omdat het een basisspeler is.

16 juli 2020 om 09:50

Dan zie ik liever dat ze Willems terughalen

16 juli 2020 om 09:57

Willems deed het redelijk goed bij Newcastle, daar betaal je dus ook een miljoen of 10 voor. Lijkt me heel sterk dat PSV dat neertelt.

16 juli 2020 om 10:07

plus dat het me sterk lijkt dat Willems en V Anholt dat willen.

16 juli 2020 om 10:09

En het salaris en zelfs dan nog. Nah die komt voorlopig echt niet naar PSV

16 juli 2020 om 10:17

Van Aanholt wil graag naar PSV dat heeft hij indirect al aangegeven, dus die zal wel water bij de wijn willen doen. Zijn contract loopt nog een jaar door dus Crystal Palace kan nu geld voor hem krijgen. Zal daarom echt niet meer dan 10 miljoen moeten kosten. Lijkt mij daarom een vrij realistische optie.

16 juli 2020 om 10:21

Ja maar 10 miljoen voor een 29-jarige back is op het moment veel te veel.

16 juli 2020 om 10:30

In onderhandeling zal het uiteindelijk wel minder worden. Daarnaast is de linksback positie een groot zorgenkindje bij PSV dus van Aanholt is de investering naar mijn mening wel waard. Weet jij een goedkoper alternatief die ook gelijk iets gaat toevoegen?

16 juli 2020 om 10:36

Dat zijn wel al veel voorwaarden. Ten eerste moet Palace al veel toegevingen doen op de transferprijs (en laten we eerlijk zijn of een PL club nu 5 miljoen krijgt of niks maakt hen niet zoveel uit). En ten tweede moet Van Aanholt ook nog eens toegevingen doen op zijn salaris. Echt veelbelovend klinkt het allemaal niet.

16 juli 2020 om 10:43

Van Aanholt wil heel graag terug naar Nederland, ook zodat zijn kinderen in Nederland naar school kunnen. Maar zolang die 10 miljoen niet minder wordt moet PSV hem niet halen.

16 juli 2020 om 10:54

Tjah, daar waar concurrenten al bezig zijn met de vorm van de selectie is het weer afwachten in Eindhoven. Van Aanholt zou zeker een welkome versterking zijn. Al ben ik bang dat er teveel geld betaald gaat worden als de nood aan de man komt. Tot nu toe heeft John de Jong nog niet heel veel laten zien qua inkopen. Verras ons deze transfermarkt a.u.b. Waar PSV eerst bekend om stond (goede scouting) lijkt het elk jaar een beetje minder te worden. Come on Psv!

16 juli 2020 om 11:37

Psv heeft Boscagli nog toch? Dan is er geen aankoop meer nodig.

16 juli 2020 om 11:49

Boscagli komt op elke positie in de verdediging tekort, te klein als centrale verdediger en niet snel genoeg om als back te spelen. Wel een goede techniek.

16 juli 2020 om 12:26

@tvl11 ik begrijp de 11 duimpjes niet. Willems is zwaar geblesseerd geraakt. Die speelt voor de winter sowieso geen minuut voor je. Daarnaast zie ik niet waarom die terug naar Nederland zou willen komen.

16 juli 2020 om 12:26

Maar wil je dan meer dan de helft van het totale budget gaan uitgeven aan een linksback? Het is niet zo dat PSV op andere posities niets meer hoeft te verbeteren. Ook met het corona-gebeuren in het achterhoofd zou dat een slecht idee zijn. Van Aanholt heeft een doorlopend contract, een hoog salaris en hij wordt volgende maand alweer 30 jaar. Ga dan gewoon voor een jonger en goedkoper alternatief. De linksback hoeft niet direct een sterkhouder te zijn, zolang 'ie maar capabel is. PSV kan namelijk nog wel een centrale verdediger en een middenvelder die naar voren denkt gebruiken.

16 juli 2020 om 15:27

Brock. Yep Boscagli. Maar wat is je punt? Je hebt Boscagli, dus je hebt dan geen spelers meer nodig? Sorry, maar jij hebt het over Utrecht normen. Of Heerenveen normen. Het gaat hier over Psv, mocht je dat gemist hebben. PSV is een topclub en daar gelden andere normen. Zou wat zijn zeg, als onze topclubs op de manier die jij voorstaat zaken zouden doen. Dan had Ajax geenn Alvarez, Marin, Martinez, Anthony en zelfs geen Tadic en Blind hoeven halen. Op al die posities waren spelers voorhanden. Dus nee, helaas, PSV gaat gewoon een linksback halen en dat is gewoon heel erg teercht en passend voor het niveau van topclub Psv.

Zeer belangrijke speler voor psv, is een toplinksback voor psv en heeft de juiste uitstraling en ervaring! Hopelijk weet John de Jong ons 1 keer positief te verassen.

16 juli 2020 om 12:22

En dan? Dan heb je een peperdure linksback, terwijl er nog genoeg moet gebeuren bij Psv. De linksback hoeft toch niet direct een sterkhouder te zijn? Er lopen genoeg capabele linksbacks rond die mee kunnen komen in de top van Nederland. Bewaar dat geld voor een goede centrale verdediger en een middenvelder die wel weet hoe hij het spel moet versnellen. Bovendien moet je maar hopen dat er geen mooie club concreet wordt voor Donyell Malen.

Tja, ook weer geen onoverkomelijke concurrentie denk ik. Natuurlijk hebben die clubs een streepje voor omdat ze in de Bundesliga spelen. Maar ik meen dat alleen Hoffenheim verzekerd is van Europees voetbal. Die andere clubs moeten geloof ik, net als PSV, play offs spelen of komen überhaupt niet aanmerking. Lijkt me niet dat dat direct een uitgemaakte zaak is voor een speler die per se naar het EK wil volgend jaar. Als er al een reden is waarom hij niet naar PSV komt dan is het zijn salaris denk ik.

16 juli 2020 om 09:21

Volgens mij wordt Europees voetbal in deze wel aardig overschat. Het is europa league, doorgaans worden daar de tegenstanders pas interessant wanneer je rond de kwartfinale zit. De rest van het jaar speel je paar toppers tegen Ajax, Feyenoord en met wat goede wil AZ. In Duitsland speel je veel meer topwedstrijden en kan jij je in de picture spelen tegen veel betere tegenstanders. Ook kijken daar meer mensen naar. Ik zou Europees voetbal dus niet zo belangrijk vinden als ik moest kiezen tussen eredivisie en topcompetitie als ik Rodrigquez was

16 juli 2020 om 09:32

Precies. En daarbij zal ook het salaris een rol spelen in een keuze. Ook op dat vlak gaan wij het niet van de concurrentie winnen.... De transfersom is voor Jan en alleman geen probleem. Conclusie, we staan niet vooraan, tenzij hij hier een geweldig half jaar heeft ervaren en dat zo zwaar meespeelt....

16 juli 2020 om 10:45

De topwedstrijden in Duitsland worden ook wel wat overschat. Na Bayern en Dortmund speel je verder ook geen geweldige topwedstrijden. Natuurlijk heb je met Leverkusen en Gladbach nog wel goede clubs, maar absolute top is het ook niet.

16 juli 2020 om 11:00

klopt, Flamengo, al mag je Leipzig ook wel in dat lijstje zetten. Duitsland heeft veel wisselvallige reuzen. Een Wolfsburg, Bremen, Schalke, Hoffenheim, Hertha hebben allemaal hele goede seizoenen gehad, afgewisseld met hele slechten. Valt geen peil op te trekken. Het zijn echter nog altijd betere affiches dan een Utrecht, Vitesse, of Heerenveen. En buiten dat het geen absolute top is (waar ik het mee eens ben), kijken er wel een veelvoud mensen naar en sta je hoger aangeschreven wanneer je in de Bundesliga presteert. Wanneer je in de eredivisie presteert is de eerste gedachte: 'zal hij dat ook kunnen in een topcompetitie? '

16 juli 2020 om 10:15

@Skede, jij hebt kennelijk een andere gedachte over dan een ander. Naar mijn mening is het verschil PSV/subtop Bundesliga toch nog altijd aanwezig. Of eigenlijk moet ik zeggen, groter geworden dan enige tijd geleden. Ajax kan zich meten met die sup top en een aantal zelfs wel verslaan maar PSV kan in dat financiële geweld niet mee. Daarnaast wordt de aantrekkelijkheid van de Bundesliga tov de Eredivisie in het geval van Ajax door de uitstraling/naamsbekendheid van de club nog geheel/gedeeltelijk gecompenseerd. Ook daar legt PSV het helaas af. Kortom, ik acht de kans wel heel minuscuul.

16 juli 2020 om 11:04

Natuurlijk hebben die clubs een streepje voor, dat ontken ik uiteraard niet. Maar de titel doet vermoeden dat PSV compleet kansloos zou zijn omdat deze clubs ook interesse hebben. Dat lijkt me erg overdreven. De grootste reden is gewoon zijn salaris, dat kan PSV niet betalen. Maar PSV is heus niet volstrekt kansloos als het met deze clubs moet concurreren.

16 juli 2020 om 11:09

@tipptopp heb je zwembandjes mee voor al dat overdrijven? Natuurlijk is Ajax op het moment financieel veel sterker alleen geld zegt natuurlijk niet alles. PSV kan net zo goed winnen van de subtop van Duitsland, ligt ook een beetje aan de vorm/periode. Idem voor Ajax. Weet niet of jij de laatste wedstrijden van Ajax hebt gezien in de eredivisie? Naar mijn mening is het verschil tussen Ajax/ subtop Duitsland nog steeds aanwezig op een paar uitschieters na. Ajax heeft ook nog eens zoveel geld en nog is winnen van RKC Waalwijk soms lastig

16 juli 2020 om 20:55

@Kevin1989 natuurlijk kan PSV van de Duitse subtop winnen en kan Ajax van RKC verliezen. Net zoals elke andere club heb je goede en slechte dagen. Dat heeft hier echter niets me te maken. Hier gaat het om budged, club niveau, aantrekkingskracht van competitie en aantrekkelijkheid/imago van de club. En op 4 van de 5 punten doet PSV onder voor de andere clubs. Ook dan kun je een keer “winnen” maar de kans is niet echt groot.

16 juli 2020 om 10:43

Kiezen tussen een club uit de Duitse BL of een tobbende club in de Eredivisie die nog maar moet zien of het Europees voetbal mag spelen, maar waarvan je in ieder geval weet dat die club (PSV dus) al jaren helemaal niéts heeft gepresteerd op dat podium.....tsja dan wist ik het wel. De realiteit is dat PSV ver is weggezakt op de Europese voetbal-ladder.

16 juli 2020 om 11:27

Tja, PSV had vorig jaar zomer ook concurrentie van FC Porto om Bruma. Ook niet de minste.

16 juli 2020 om 16:24

Sneekpsv. Ach, PSV mag dan ver weggezakt zijn op de Europese ladder, alles is een momentopname. Nog maar paar jaar geleden werd de groepsfase CL nog overleefd en als Narsingh gewoon die pingel erin schiet was zelfs de kwartfinale bereikt. Dus zó slecht is het allemaal ook weer niet. Bovendien, feit is dat we als Nederlandse topclubs gewoon moeten aanvaarden dat 'we' als land Europees niet heel veel voorstellen. Wat Ajax liet zien (EL finale en semi finale CL) waren overduidelijk uitschieters en de eerste keer in 23 jaar dat Ajax zo ver wist te komen. We hebben afgelopen seizoen gezien dat zelfs overleving van de groepsfase voor Ajax een uitzondering is, zeker geen regel. 'we' tellen gewoon als land minder mee. Is niet erg, PSV heeft in Europa echt nog steeds een uitstekende naam als een club die al decennia lang Europees speelt en constant in Europa aanwezig is.

16 juli 2020 om 12:18

Ik vraag me sowieso af of je zoveel moet gaan betalen voor een linksback. Er lopen echt wel goedkopere alternatieven rond die minder kosten, jonger zijn en mee kunnen komen bij Psv. Er is genoeg werk aan de winkel om de verdediging en het middenveld op kracht te brengen. Dan ga je niet ontzettend veel geld neertellen voor een linksback.

Liever Van Aanholt als nieuwe linksback, al is zijn salaris waarschijnlijk wel een probleem. Wijndal zou ik ook graag bij PSV zien

16 juli 2020 om 09:34

Tja met salarissen van spelers die uit topcompetities komen kunnen we niet echt concurreren, tenzij er op salaris ingeleverd gaat worden. Een Wijndal zal niet te betalen zijn en hij hoeft op dit moment voor een sportieve reden ook niet de overstap naar PSV te maken. Die zit wat dat betreft nu ook wel goed en kan wellicht over een jaar een stap naar het buitenland wagen.

16 juli 2020 om 12:14

Waarom zou je zo'n 10 miljoen euro en een flink salaris betalen voor een bijna 30-jarige linksback? Dat geld kun je veel beter besteden, want de selectie heeft nog wel een aantal pijnpunten. Er lopen echt wel wat capabele linksbacks rond die minder duur zijn en waarschijnlijk nog heel wat jaren te gaan hebben.

Zou het geen goede vervanger bij Ajax voor Tagliafico kunnen zijn? Ik denk dat hij zo lang mogelijk wacht met zijn keuze te maken, hij lijkt me iemand die alle opties afweegt...

16 juli 2020 om 10:49

Tja, zou dat echt een back zijn die Ajax nodig heeft? Ik kan me nog herrinenren dat Martinez als vervanger van Tagliafico werd gehaald maar toen Taglio bleef ging dat ff anders.

Ik mag toch aannemen dat ze daar bij PSV al achter waren toen hij op huurbasis overkwam. Hij leek al niet zo graag naar PSV te willen en het is ook wel zuur dat je uiteindelijk ook weinig aan 'm hebt gehad vanwege het platleggen van de competitie. Hij heeft namelijk wel erg veel geld gekost voor een gehuurde back en nu kun je weer op zoek naar een nieuwe.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren