Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pep Guardiola op de man af gevraagd of hij ooit weer FC Barcelona wil trainen

Laatste update:

Pep Guardiola is niet van plan ooit als trainer terug te keren bij FC Barcelona. De huidige oefenmeester van Manchester City beantwoorde maandag een aantal vragen bij een golftoernooi en werd onder meer uitgebreid gevraagd naar zijn voormalig werkgever.

Komend seizoen staat Hansi Flick aan het roer bij de Catalaanse grootmacht. De Duitser is de opvolger van Xavi, die onlangs op straat werd gezet. Aanleiding voor het ontslag van de oud-middenvelder zouden uitspraken zijn over de financiële situatie van de club op een recente persconferentie.

Xavi werd als trainer regelmatig vergeleken met Guardiola. "Wat er met Xavi is gebeurd, is niet mijn schuld", beantwoordt de Manchester City-coach een vraag over zijn voormalig pupil. "Ik heb de vergelijkingen niet gemaakt."

Zou Guardiola zelf ooit nog voor de groep willen staan in het Spotify Camp Nou? "Nee, dat is een deur die gesloten is." De keuzeheer van the Citizens noemt het trainerschap bij Barcelona 'een van de moeilijkste taken die er bestaat'.

"Ik wens Hansi Flick het beste. Hopelijk krijgt hij de tijd. Hij zal zijn speelstijl moeten aanpassen aan de spelers die hij tot zijn beschikking heeft."

Toekomst Guardiola


Guardiola zelf begint na de zomerstop vermoedelijk aan zijn laatste seizoen bij Manchester City. Hij beschikt over een contract tot medio 2025 en het lijkt er niet op dat dit verlengd gaat worden.

"De realiteit is dat de kans groter is dat ik vertrek dan dat ik langer blijf", vertelde de oefenmeester in mei na het verzekeren van de Premier League-titel. "Ik ben hier nu acht jaar, straks negen. Voor nu heb ik het gevoel dat ik tot en met komend seizoen blijf."

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Nee goh, Pep kan geen 100 miljoen per speler uitgeven voor zijn spelletje als die nu naar Barca gaat. Wat dat betreft hebben golddiggers en Pep iets gemeen: alleen rijke stinkerds kom in aanmerking voor hun aandacht hahahahah

10 juni 2024 om 15:31

Toen Pep het in 2007 of 2008 overnam bij Barca kon die ook geen 100 miljoen per speler uitgeven. Denk vooral dat hij bij Bayern en nu City bij de wereldtop coach is geweest en daar speelt geld inderdaad een hele belangrijke rol in. Zeker bij City heeft hij dat ervan gemaakt. Geld zorgt niet automatisch voor succes.

10 juni 2024 om 15:59

Nee, dat was toen niet nodig met Abidal, Alves, Messi, Iniesta, Puyol, Xavi, Toure, Henry, Pique etc. Deze man heeft bij al zijn clubs alleen met de beste spelers ter wereld gewerkt. Dan is het nu niet aantrekkelijk om bij Barca te zitten.

Daarnaast zorgt geld wel voor succes. City en PSG zijn daar voorbeelden van.

10 juni 2024 om 16:05

Alves en Pique heeft ie zelf gehaald. Toure heeft ie zelf weg gestuurd om een jonge Busquets in te lassen.

10 juni 2024 om 16:18

@Oenieboy - En hij verkocht Ronaldinho en Deco. 2 van de besten ter wereld op hun positie. Bij Barcelona heeft hij het toch gewoon bizar goed gedaan?

Ik snap sowieso de kritiek op Guardiola niet echt. Hij is sowieso niet schuldig aan de 115 klachten. En hij zorgt er toch voor dat je altijd maar dan ook altijd fantastisch voetbal te zien krijgt?

10 juni 2024 om 16:33

Het is ook een geweldenaar Messibazoer, dat is duidelijk. Alleen met minder materiaal zal hij zijn dominante stijl niet kunnen spelen en dan had ik het nog maar moeten zien. Voor mij ook 1 van de beste coaches alleen vind ik hem niet beter dan Mourinho en Ancelotti bijvoorbeeld. Allemaal redelijk gelijkwaardig, waar ik Pep liever zou hebben bij een topteam in competitieverband, terwijl ik liever Ancelotti of Mourinho in een knock out competitie zou hebben. Maar dat mensen doen alsof Pep er niks van kan is belachelijk.

10 juni 2024 om 16:38

Nee maar toen had die een goudmijn aangeslagen met een legendarische lichting. Alleen sindsdien vind ik hem niet laten zien dat hij zonder geld een goed team neer kan zetten.

10 juni 2024 om 17:24

Nee, hij heeft toen de dopingmeester teruggehaald die hij in zijn eigen voetbaltijd nog gebruikte. De ene arts die ook de Boer volspoot. Ik geloof niet dat Guardiola maar iets kan bereiken zonder vals te spelen.

10 juni 2024 om 17:46

@laak Nee klopt, maar dat team bij Barca was zo op elkaar ingespeeld. Eender welke trainer kon dat aan. Bij Bayern idem dito. Hij ging er naartoe op het moment dat ze net CL gewonnen hadden I mean...

10 juni 2024 om 18:30

/daarnaast zorgt geld wel voor succes. City en PSG zijn daar voorbeelden van./

Ja en nee. Wel als het doordracht wordt besteed. Naar mijn idee gaat PSG met een andere manier met hun geld om, dan City. Bij PSG worden trainers voor mijn gevoel heel snel op straat gezet als een champions league campagne tegenvalt.

Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren als ze anders zouden inkopen en een trainer wat meer de tijd geven als hij de boel niet direct op de rit krijgt in het eerste jaar of twee jaar.

Het lijkt wel alsof zij zichzelf de kans ontnemen om te groeien.

10 juni 2024 om 18:36

Jongens als Etoo, Zlatan en Villa (?) waren ook niet de minste of goedkoopste destijds.

10 juni 2024 om 15:35

@s600

Beetje goedkoop scoren. Pep zegt dit namelijk al heel lang, zelfs toen Barcelona MSN in haar gelederen had heeft hij altijd gezegd dat Barcelona een afgesloten hoofdstuk is.

Ik vraag me echter af waarom, er moet toch iets gebroken zijn bij hem waardoor hij niet meer bij Barcelona wil werken? Het is een Culer en een Socio, je zou verwachten dat hij altijd ter beschikking van de club staat wanneer nodig (zoals je altijd wel ziet bij clubmensen).

Misschien zijn het de herinneringen van de tijden met wijlen Tito Vilanova?

10 juni 2024 om 16:06

Guardiola vertrok toch compleet uitgeput bij Barcelona? Meende dat hij echt kapot was na 3 jaar, daar waar hij het bij City al aardig lang volhoudt.
Verder is het voor Guardiola bijna onmogelijk om het goed te doen bij Barcelona door het verwachtingspatroon dat hij geschept heeft in zijn eerste periode. Dat kan ook meespelen.

Wel jammer, had hem dolgraag teruggezien ooit.

10 juni 2024 om 16:22

@pedri16

Klopt, dat kan ik me inderdaad ook herinneren. Hij kan inderdaad niet beter doen dan die periode, maar het lijkt me toch ook een enorme uitdaging om dit toch te proberen?

Ik vind het ook vaag, wilt hij niet meer als trainer terugkomen of gewoon nooit meer bij Barcelona werken tout court?

10 juni 2024 om 16:28

Barca is nu 10x minder dan toen, waarom zou hij er teruggaan als coach. Valt niks meer te behalen en kan alleen mislukken met wekelijks gezeik van iedereen. Hij heeft niks meer te bewijzen.

10 juni 2024 om 16:40

Een geintje moet kunnen toch haha?

Wat ik gewoon jammer vind is dat Pep inderdaad altijd vol lof is over Barca maar kennelijk niet te hulp zou schieten als hij niet kan renoveren en bouwen met budgetten a la Bayern of City. Dat is voor mij persoonlijk wel altijd de kanttekening met Pep. Maar ieder zo een eigen mening

10 juni 2024 om 18:04

@fcbinsider Ik denk eerder omdat hij het hoofdstuk bij Barcelona goed heeft afgerond. Er nu, en zeker op dit moment met alle chaos er terugkeren, kan alleen maar verkeerd aflopen.. En denk dat hij eerder wilt dat er goede herinneringen aan hem overgehouden worden. Want zeg nu eerlijk met dit Barcelona gaat hij niets winnen. Het zal nog paar jaren duren vooraleer Barcelona weer mee kan doen met de top.

10 juni 2024 om 18:29

Als je ziet hoe Barcelona met bepaalde trainers zijn omgegaan en het gebrek aan tijd en vrijheid dat Xavi bijvoorbeeld gegund werd. Snap ik wel dat Guardiola liever niet terug wil. Verder is City een uitstekende werkgever. Hoelang zit hij daar en was zijn hoogste prioriteit de CL, waarvan hij er eindelijk 1 won. City stond achter hem en bleef in hem investeren.

Bij Barcelona zie ik dat totaal niet. Er gebeurt te veel ze kunnen te dure spelers niet verkopen, bestuurders worden aangesteld en gaan al in een paar jaar weer weg. Dan lees je bijvoorbeeld dat Deco eventjes een Braziliaan koopt waar Xavi niet op zit te wachten.

Echt een wereld van verschil hoe bij beide clubs beleid wordt gevoerd. Barcelona had al een echte clubman met Xavi en dat hebben ze verprutst.

10 juni 2024 om 18:45

Alsof Ancelotti steeds met een stel amateurs moest werken🙄 Die haalde vorig jaar toch ook gewoon nog een middenvelder voor 100 miljoen? En heeft daarnaast toch ook gewoon spelers als Vini, Courtois, Kroos, Modric, … onder zijn hoede? De beste trainers werken nu eenmaal bij de beste ploegen en hebben dus de beste spelers onder hun hoede.

10 juni 2024 om 19:46

Er staat ook nergens dat ik een toptrainer geen geld uitgeeft. Alleen vind ik Pep wel elke keer bij veruit de rijkste club van de competitie instappen met Bayern en City. Dus geen idee waarom gelijk zo gepikeerd te vergeleken moet worden. Toptrainers hebben over het algemeen topmateriaal tot beschikking bij clubs die een miljoentje meer kunnen uitgeven.

Maar wat ik BIJVOORBEELD (voordat ik weer verkeerd begrepen word) een Jurgen Klopp vind onderscheiden is dat hij bij Liverpool niet op elke positie drie spelers hoefde te kopen die 80+ per speler kostte. Nogmaals je hoeft van mij echt niet met 0 budget te werken, maar de onbeperkte fifa manager modus doet bij mij wel een kanttekening plaatsen

Het zou Pep sieren om eens bij een club in te stappen die het juist wat lastiger heeft, een echte uitdaging in plaats van instappen bij een toch al dominerende ploeg. Oprecht benieuwd of hij dan nog steeds kan presteren naar behoren. Als hij dat niet doet, zal dat altijd boven z'n hoofd blijven hangen.

10 juni 2024 om 15:31

Vind ik altijd zo'n geneuzel dit.
Waarom zou je in hemelsnaam met rommel willen spelen als je de kwaliteiten hebt om met de beste spelers van de wereld te werken.
Denk je serieus dat het geen uitdaging is wat Pep doet? Al jaren lang oogstrelend voetbal spelen, nieuwe systemen uitvinden en ontwikkelen.

Alsof de beste spelers ter wereld het makkelijk maken om het systeem te spelen wat je wilt...
Zijn meer voorbeelden die het niet voor elkaar krijgen dan voorbeelden die kunnen doen wat Pep al jaren lang doet.

10 juni 2024 om 15:39

Klopt, 4x op rij de Premier League winnen waaronder een treble in zo een zware competitie als de Premier League waarin er veel meer rijke clubs zitten is ongekend knap. En dat dan ook nog eens met mooi voetbal idd.

11 juni 2024 om 12:30

Geneuzel haha? Ben ik gewoon benieuwd naar, hoort me nergens zeggen dat het niet knap is toch? Vind Pep een top coach maar ik heb nog meer respect voor Klopp die een Liverpool na 20 jaar weer naar een titel leidt. Lukt dit je VIND ik dit een grotere prestatie dan instappen bij een club die miljarden over de balk mag smijten en op dat moment al tot de top van de wereld behoort.

10 juni 2024 om 15:45

Ja en dan? Ancelotti heeft het gedaan en is gefaald bij Everton, maakt dat hem een minder goede coach? Ik dacht van niet

10 juni 2024 om 18:34

Ja joh dat zou je in je eigen situatie ook niet dan. Van een goed betaalde baan waar alles naar behoren gaat en vrij je werk kunt doen. Naar een baan switchen waar je amper vrij kunt nemen, je salaris niet altijd op tijd overgemaakt wordt en met veel onzekerheid en werkdruk je werk moet doen.

Als je de keuze hebt zou je waarschijnlijk niet voor dat laatste gaan. Dat is het verschil tussen City en Barcelona op dit moment.

11 juni 2024 om 12:32

Zit een groot verschil in instappen bij een club met veel onzekerheid of een goede club waar het wel mogelijk mee is om een titel te winnen, maar dit niet meteen voor de hand ligt. Ik denk dat dat toch net een extra iets voldoening geven.

Ik verwacht eigenlijk dat Pep lekker met pensioen gaat, in ieder geval verwacht ik niet dat hij nog bij een club aan het trainen gaat. Wat hij bij Manchester City heeft gedaan valt niet te overtreffen, aangezien nergens de financiele middelen zo groot zijn. Het zou natuurlijk grappig zijn als hij nog een paar jaar bondscoach gaat spelen, maar dan is het afbreukrisico veel te groot.

10 juni 2024 om 15:39

Pep wilt ooit brazil coachen heeft die gezegd. Ik zie hem wel coach internationaal.

10 juni 2024 om 16:04

Hij wilde ook wel eens Nederland coachen, hij wilde ook graag eens Ajax coachen. De beste man is een beetje een demagoog en roept wel vaker dingen waarvan hij denkt dat de luisteraar die heel graag wil horen. Tot nu toe heeft hij na Barcelona niet voor de moeilijke clubs gekozen, dus ik zie het hem na City ook niet snel doen.

10 juni 2024 om 16:06

Ik zie hem wel ooit eens als bondscoach inderdaad, om te proberen het WK te winnen. Maar dan zal die dat denk ik alleen doen met een land waar die spelers heeft waar die kans maakt, en ook kan spelen op een manier die bij hem past. Zou Brazilie kunnen zijn, maar ook Frankrijk, Spanje. Misschien Nederland wel, als we geluk hebben met een leuke lichting.

10 juni 2024 om 18:02

Ik denk dat Pep in 2025 naar de Serie A gaat. Milan of Inter. Zou mooi zijn.

Denk dat Pep denkt, de ballen. Die man heeft zoveel goed werk geleverd. Zo veel gewonnen. Zo veel mensen beter gemaakt in voetbal. Misschien gaat hij nu lekker op z'n gat zitten of extra aandacht besteden aan z'n familie. Of wie weet pakt die de Advocaat route en stopt hij 18x om dan even door te gaan met Curacao.

Nee als Pep geen geld kan uitgeven of er geen perspectief is om alles naar zijn hand te draaien doet hij het niet. Begrijp me niet verkeerd hij is een geweldige trainer maar in de juiste omstandigheden. Je zou hem niet een kleinere club naar prijzen zien coachen.

10 juni 2024 om 16:09

Je vraagt Ronaldo en Messi toch ook niet om Girona en Everton naar de titel te schieten? Als je wereldtop bent, Dan speel/train je dus in de absolute top. Dat vind ik niet vreemd.

10 juni 2024 om 18:48

Heeft Ancelotti toch ook niet gekund? Zowel bij Napoli als Everton was het niet best. Maar bij AC Milan en Real won/wint hij prijs na prijs. Het is nu eenmaal een logisch gevolg van met de beste spelers te kunnen werken… de kans op prijzen pakken is gewoon groter. Maar alsnog moet je het doen want er zijn tal van voorbeelden die er bij grote clubs helemaal niets van bakten, ondanks het geld en de spelers.

Met zo´n mentaliteit zie ik hem alleen nog PSG coachen eerlijk gezegd

10 juni 2024 om 15:36

@barthosz Reis

Als dat zo is, dan kunnen ze in december al de titel uitdelen aan PSG.

10 juni 2024 om 18:37

Maar dan duurt het nog eens 8 jaar voor ze eindelijk hun doelstelling behalen

Dat Guardiola dit nog steeds moet herhalen. Hij heeft de afgelopen jaren al meerdere malen gezegd dat hij nooit als trainer zal terugkeren bij Barcelona. Daarnaast kan die het nooit beter doen dan in zijn eerst termijn van 2008-2012. Dus snap wel dat hij niet nog een keer met die druk om wil gaan. Ook omdat er nooit meer een generatie komt die Guardiola onder zijn hoede had.

Na dit seizoen even lekker vrij nemen en van de andere mooie dingen van het leven genieten. In de tussentijd aankijken hoe Girona grote stappen zet. De club waar zijn broer en de City Football Group eigenaar van zijn. Vervolgens lekker als Catalaan aan de wereld laten zien dat je het ook bij een “kleine” club kan terwijl het afbreukrisico daar nauwelijks aanwezig is. Prima stap toch?

Krijg bij Pep vaak het gevoel dat hij echt lang wilt blijven in Engeland bij City maar nu even afwacht of City gestraft gaat worden. City zorgt goed voor hem qua aankopen en vertrouwen. Er zijn weinig clubs op de wereld die hem een cv geven van 100 miljoen euro(gvardiol) en het omtovert tot de duurste linksback ooit.

10 juni 2024 om 16:18

Naja het is natuurlijk van beide kanten hè. Hij krijgt wat ie wil omdat ie presteert.

10 juni 2024 om 16:23

Ja dat klopt. City zou hem het liefst een 10 jarig contract willen geven en dat is terecht.

Hij zal zijn speelstijl moeten aanpassen aan de spelers die hij tot zijn beschikking heeft."

Dat vind ik wel hilarisch advies uit de mond van Pep. De man die meer dan elk ander het omgekeerde doet en de selectie aanpast aan de speelstijl die hij wil spelen.

Overigens klopt het wel want bij Barca is daar het geld niet voor en is het grotendeels roeien met de riemen die je hebt maar het deed me wel gniffelen om dit zo te lezen.

Uitdagingen zijn niet voor Pep weggelegd. Bij Barca kan ik een miljarden aan een selectie uitgeven. Mocht dat mogelijk zijn geweest, dan durf ik te wedden dat hij de ‘uitdaging’ wel had geaccepteerd.

10 juni 2024 om 20:40

Hij roept al 10 jaar lang dat hij niet terugkomt. Het heeft er niks mee te maken dat Barcelona geen centen heeft. Dit riep hij ook in 2015 al. Pep heeft al heel vaak aangegeven dat de job bij Barcelona hem uitputte en dat hij die niet nog eens wilde aannemen.

10 juni 2024 om 22:45

Oke dan neem ik dat deel terug. Alleen vind ik het wel jammer hoor. Man City en Bayern München was toch ook presteren en constant druk… dan moet je datzelfde ook overhebben voor ‘jouw’ club. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Over het overige: Pep heeft na zijn periode bij Barca waar hij beschikte over een gouden selectie die denk ik nooit meer voor gaat komen, alleen maar jobs geaccepteerd bij clubs met hele diepe zakken (waardoor hij zelf een elftal kon creëeren) of bij clubs die in een computer volledig domineren. Tja, dat is niet bepaald uitdagend.

Wat een haters … hij liet barca gewoon het allermooiste voetbal spelen dat ooit op de mat is gelegd … wie anders beweert heeft of teveel haat of geen verstand …

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren