Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PEC Zwolle zet 8-jarige fan en vader stadion uit na gooien van beker

Laatste update:

Een achtjarig jongetje was vrijdagavond verantwoordelijk voor het tijdelijk laten stilleggen van het thuisduel van PEC Zwolle met FC Dordrecht in de eerste helft, zo blijkt uit een tweet van de thuisclub in de rust. De jonge fan van de promovendus gooide een leeg bekertje het veld op op het moment dat Dordrecht-speler Jari Schuurman een hoekscop wilde nemen. Arbiter Martin Pérez staakte de wedstrijd direct tijdelijk, zoals de regels van de KNVB dat sinds enkele weken voorschrijven. Omdat niemand werd geraakt ging er niet definitief een streep door de wedstrijd in Zwolle.

"In de eerste helft lag het duel korte tijd stil omdat een 8-jarig kind een beker op het veld gooide. Direct daarop is het kind met zijn vader uit het stadion begeleid en heeft er een gesprek plaatsgevonden. Volgende week volgt er met hen nog een gesprek op de club", zo laat de leiding van PEC weten via het Twitter-kanaal. “Ongelooflijk maar waar”, schreef RTV Oost in een Tweet. Op het moment van het voorval leidde PEC met 1-0. Dankzij een hattrick van Younes Taha staat het inmiddels 4-0 voor de Zwollenaren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opvoeden blijft wel een dingetje merk ik. Toen ik 8 jaar oud was…..

28 april 2023 om 21:41

Laten we hopen dat het kind ervan leert doormiddel van deze actie plus een goed gesprek. Dan is een stadionverbod van mij niet nodig gezien de leeftijd.

28 april 2023 om 21:42

Je hebt gewoon ouders die veels te laks zijn en tegen beter weten in hun kind verdedigen.

28 april 2023 om 21:50

Precies gryudo. Als mijn kind van 8 vantevoren wordt gezegd door mij wat ie vooral niet moet doen, dan gooit hij zeker weten geen beker op t veld. Dus ik vind dit ook stukje opvoeding, maar dat is in heel het land nogal een dingetje de laatste tijd.
En dat staat los van de ernst van het incident. Maargoed.. dit zijn nu de regels en dan moet je geen onderscheid maken tussen een 8 jarige en volwassenen. De volwassenen moet zorgen voor het kind dat ie zich gedraagt dat is zijn taak

28 april 2023 om 21:51

Jij hebt geen kinderen hé? Deed jij nooit gekke dingen toen je 8 was of zat jij altijd braaf op je stoel onder het juk van de tirannie van je ouders waar elke keer als je buiten de lijntjes kleurde meteen een lijfstraf werd toegepast?

Die fabel van ‘opvoeden staat gelijk aan keihard afstraffen’ is leuk tot je zelf ouder wordt. Kinderen blijven nou eenmaal kinderen, onvoorspelbaar als het maar kan. Zo ook deze jongen.

Mensen van 40 jaren oud kunnen zich niet eens gedragen in het stadion laat staan een snotneus van 8 jaren jong.

28 april 2023 om 21:51

Ik denk dat mijn vader me persoonlijk had aangegeven en zodra we thuis waren nog extra gestraft. Maar met mijn 8 jaar had mijn vader me ook echt niet kunnen tegengehouden, daar was ik veel te snel voor (en hij te oud/langzaam). Kleine Fcg95 was verschrikkelijk druk en wilde nog wel eens iets in een opwelling doen, daar had de opvoeding weinig mee te maken.

28 april 2023 om 21:59

Opvoeden = keihard afstraffen is inderdaad onzin. Maar deel van de opvoeding is wel normen en waarden meegeven aan je kinderen. Ik had het nooit in mn hoofd gehaald om zoiets ongelofelijk debiels te doen. En mijn kinderen (9 en 12) zouden zoiets ook zeker niet doen. Daar ben ik van overtuigd

28 april 2023 om 22:24

Dat is erg naïef van je.

28 april 2023 om 22:50

Het feit dat jij je kids niet onder controle lijkt te hebben vergeet je voor het gemak maar even? Wesley & ohohwow hebben gewoon gelijk. Juist die figuren die stellen dat kids het nou eenmaal doen zijn nooit tot de verantwoording geroepen of zijn ermee weg gekomen. Ik werk met kids/jongeren en zie ze steeds meer liegen, slachtoffertje spelen en ermee weg komen. Veelal omdat de ouders er wel weer een bepaalde stoornis of beweging voor hebben gevonden en het eerder goedpraten voor het kind ipv ze een les meegeven. Laatst nog een jongen die we met een mes op zak vonden, Pa & Ma zagen het probleem niet zo. Hij moest zich immers kunnen verdedigen als hij gepest zou worden...

28 april 2023 om 22:58

Deze reactie slaat werkelijk alles. ‘Jij hebt je kids niet onder controle want je zegt dat ze soms wel eens ondeugend zijn.’ Dit vervolgens aftoppen met een extreem voorbeeld dat toepasbaar is op <5% van de bevolking om je inhoudsloze argument kracht bij te zetten.

Maar vooral lekker doorgaan met jouw omgeving aanzien voor de absolute waarheid en als representatief beeld van heel jeugdig Nederland, om dit vervolgens te gebruiken als autoriteitsargument om een complete vreemde op een voetbalforum te veroordelen op zijn vaderschaps kwaliteiten.

29 april 2023 om 07:52

Ondeugend heeft bij jou blijkbaar een andere betekenis. Die van mij pakken wel eens stiekem een koekje of snoepje uit de kast. Zetten wel eens hun tablet aan wanneer ze moeten slapen etc etc. Ze proberen geen mensen op een voetbalveld te raken met bekers.

29 april 2023 om 11:02

Als dat hetgeen is wat jij uit bovenstaande discussie haalt dan is het beter dat we bij dezen de pin erin slaan maat. Fijn weekend nog!

29 april 2023 om 15:22

Als kinderen ontsporen komt dat door de ouders die een bepaalde druk op ze uitoefenen. Corrigerende tikken geloof ik niet in, als ik iemand een kind een tik zie geven dan krijgt die persoon er ook eentje van mij.

28 april 2023 om 21:53

Toen jij 8 jaar was, deed jij ook aan kattenkwaad. Net zoals alle andere 17 miljoen Nederlanders. Kom op zeg, 8 jarigen keihard aanpakken zorgt alleen maar voor een averechts effect. Als je van een harde aanpak houdt ga je maar lekker naar China. Een goed gesprek met dat kind is genoeg straf, laat hem de volgende westrijd lekker weer terugkomen

28 april 2023 om 22:15

Ik heb drie kinderen van 8, 9 en 11. En nee, die halen geen kattekwaad uit buiten. En zouden het al helemaal niet in hun hoofd halen om een beker te gooien naar wie dan ook. Dat is normaal opvoeden. Normen en waarden bijbrengen. Maar de meeste kinderen moeten tegenwoordig helaas al blij zijn als ze hun ouders af en toe zien, laat staan dat ze nog wat van hen mee krijgen.

28 april 2023 om 22:20

Dat ze geen kattenkwaad uithalen buiten is echt een illusie, zelfs de liefste kinderen doen dat en dat is ook totaal niet erg want je bent een kind en je moet leren wat wel en niet kan. Veel mensen lijken te vergeten dat de beste manier van leren iets doen en op je bek gaan is, maar goed, dat is mijn wereldvisie en die wil ik niemand opleggen.

28 april 2023 om 22:21

En jij gelooft dat die geen kattenkwaad uit halen? Naief wel hoor.

28 april 2023 om 22:26

Nee, dat is geen illusie in dit geval. En ja, dat weet ik in dit geval echt zeker. De enige plek waar ze altijd spelen heeft een goede kennis altijd zicht op en die heeft altijd haar raam open of ze zit buiten, die verbaast zich er altijd over dat ze mijn kinderen nog nooit ruzie heeft horen maken of iets negatiefs heeft zien doen (en nee, ik vraag er niet naar). Kwestie van karakter, maar ook van opvoeding.

Maar als 1 ban mijn kinderen een beker richting iemand zou smijten had die wel een serieus probleem. Was sowieso het laatste bezoek aan een sportwedstrijd geweest voor hele lange tijd.

28 april 2023 om 22:48

Ja dat is jou probleem met jou kind moet je je kind vooral op zijn bek laten gaan ja. Ik heb een Oon ban bijna 15 en nu al 1.86 m als ik die dus op zijn bek laat vallen dan blijft er niet veel tijd meer over om zijn toekomst te herstellen. Dus informeren is altijd beter dan zwijgen zeg ik dan.

28 april 2023 om 23:00

Ieder kind haalt hopelijk wel kattekwaad uit. Maar als je je kind nu in deze tijd mee naar het stadion neemt, vind ik het bij je rol als ouder horen dat je je kind even zegt: houd je beker bij

28 april 2023 om 21:55

Toen ik 8 jaar was ging ik altijd vliegtuigjes vouwen van het stadionfoldertje en was het een overwinning als deze tot het veld kwam

28 april 2023 om 22:01

Overwinning? Volgens vele op VZ moest je gelijk de gevangenis is! Schaam je!

28 april 2023 om 21:58

Dan smeet mijn vader mij erachteraan om het bekertje weer op te rapen.

28 april 2023 om 22:03

Dat is problematischer dan een 8 jarige die een bekertje gooit

28 april 2023 om 22:33

Neem jij alles letterlijk?

29 april 2023 om 06:18

Ik vind het ook problematisch als een vader daar een groot issue van zou maken. Dus ik nam het uiteraard niet letterlijk, maar je lijkt wel te impliceren dat je vader dan wel ffe goed boos op je zou worden. En als je dat ook niet bedoelde, dan was het een overbodige opmerking.

28 april 2023 om 22:05

Toen jij 8 jaar was zou je het niet in je hoofd gehaald hebben een leeg plastic bekertje zomaar op het gras te gooien! Je had wel vrienden die dat deden... de helft daarvan zit nu vast en de andere helft is dood.

28 april 2023 om 22:50

Ja op het gras is anders dan in een voetbalstadion waar effe eerlijk al bijna 3, 4 weken aan de hand is en word dagelijks besproken bijna dat het niet meer mag dus ook jullie soms doorslaan en de feiten gewoon gaan negeren. Feit is dat deze shit nu gewoon wekelijks gaande is. Wanneer weet is het klaar ? En sorry maar als het nou gaat om een 8 jarige of een 80 jarige same shit mag niet klaar .

29 april 2023 om 10:51

Toen was je nog fan van Feyenoord? Gelukkig heb je het vlot genoeg in gezien😅

Kom op man… waar willen we als land naar toe? Een leeg bekertje en de wedstrijd wordt gelijk stilgelegd? In andere landen zou het voorstel van dit idee gewoon compleet uitgelachen worden

28 april 2023 om 21:42

En toch is het helemaal niet zo moeilijk om niks te gooien. Je komt kijken naar een wedstrijd, niet meedoen met het NK plastic bekertjes op een voetbalveld plempen.

28 april 2023 om 21:43

'waar willen we als land naartoe?'. Nou dat mensen zich gewoon gedragen? Voetballers gewoon in een veilige omgeving hun werk kunnen doen?

28 april 2023 om 22:12

Want een leeg plastic bekertje zorgt voor een onveilige omgeving? Hahaha heb je wel door wat je zegt? Rubberen tegel maatschappij, mijn hemel...

28 april 2023 om 22:22

De ene keer is het een beker, de andere keer een aansteker. Je hoort gewoon niets op het veld te gooien.

28 april 2023 om 22:24

Laten we idd onderscheid maken tussen wat we wel en wat we niet kunnen gooien want dingen gooien op het veld hoort er nu eenmaal bij toch?

28 april 2023 om 22:25

En dus moet je gepast optreden passend bij de situatie. Aansteker? Inderdaad direct staken. Maar als we bij elk leeg bekertje wat op het veld komt stil gaan leggen gaat dit nog honderden keren gebeuren, en elke keer zijn er dan dus duizenden mensen de dupe van de onhandige actie van één persoon. Dat is gewoon extreem overdreven

28 april 2023 om 23:05

Maakt niks uit. T hele stadion sprak de gooien nu aan met een prachtig gezang. 1 idioot nam het op voor de gooien.
Het is even een paar weken wennen maar dan wordt er niks meer gegooid.
Deze methode werkt, alleen maar praten niet

29 april 2023 om 01:09

Fey95 De regel is helder, er mag niks op het veld gegooid worden. Of het dan een lege of een volle beker is, een aansteker of wat je nog meer kan bedenken, het hoort niet op het veld. Basta.

28 april 2023 om 21:44

Je bent een weg ingeslagen om iets uit te bannen. Denk dat we meer moeten focussen op de lange termijn van deze maatregel. Denk dat het uitlachen ook wel meevalt hoor. Ze zullen juist eerder benieuwd zijn naar het effect hiervan

28 april 2023 om 21:51

Is een neveneffect straks niet dat, wanneer ieder weekend meerdere wedstrijden gestaakt worden, de supporter zonder seizoenskaart uit het stadion blijft? Neemt iedereen het risico nog om rond de dertig euro te betalen terwijl de wedstrijd ieder moment kan worden afgelast?

28 april 2023 om 22:02

Tja, misschien dat ik dan als Voetbalvader wellicht wel mijn zoontje keer meeneem naar een topduel ipv de "makkelijke rustige " wedstrijdjes thuis. De grotere duels begin ik niet aan met de familie!

28 april 2023 om 22:02

Of dat een supporter iets tegen een speler aan pleurt omdat zijn team onder ligt in een belangrijke pot. Lekker af lassen en een aantal weken later opnieuw proberen.

Ik vind dit een bijzonder domme regel persoonlijk. Er zijn betere manieren. Elke club verplichten van die dure veiligheidscamera's aan te schaffen en op de tribunes te richten en iedereen die wat werpt gewoon meteen zonder pardon een 5-jarig stadionverbod.

28 april 2023 om 22:24

Dan gooit die supporter toch iets, scheelt weer een onaangepaste in het stadion voor de komende vijf jaar

28 april 2023 om 22:37

Als ze het konden handhaven wel, maar we hebben gezien hoe goed we die controles uitvoeren bij PSV een tijd terug. Daar zat Dylano K. met een stadion verbod en meerdere gebiedsverboden alsnog lachend op de tribune.

Met de huidige manier van werken is handhaving van een stadionverbod niet mogelijk en dat weten die ‘onaangepaste’ helaas maar al te goed.

28 april 2023 om 23:13

Je kan dat geen supporters noemen, maar je hebt wel een goed punt, er gaat misbruik gemaakt worden van deze maatregel.
Je hebt zieke mensen op deze wereld. Ik zie al voor mij dat fans van rivaliserende clubs express dit gaan doen bij andere clubs. Of dat hier een hele gok hype op komt, welke wedstrijd word gestaakt.

Ik snap dat ze willen dat het gooien van voorwerpen op het veld moet stoppen, maar ik denk niet dat dit de juiste manier is.

Ik zou ook zeggen; opsporen, x aantal jaar stadionverbod en geldboete. Maar staken gaat niet werken.

28 april 2023 om 21:45

We willen er naar toe dat er niets meer op het veld wordt gegooid chinesir25. Vind je het leuk als je aan het werk bent en mensen gooien allerlei allerlei dingen naar je toe?

28 april 2023 om 21:45

@chinesie25 Als je niets onderneemt, dan hou je dit probleem dus blijven aanpakken en onderbreken.
8 jaar kom op, toen ik 8 jaar was zong ik in volle borst mee ipv iets gooien

28 april 2023 om 21:49

Ach dit is gewoon een 8-jarig kind die gewoon in een brutale opwelling een leeg cola bekertje gooit. Had ik ook zo kunnen zijn als ik al deze ophef om bekertjes op het veld had meegekregen als kind. Dit slaat gewoon helemaal nergens op.

28 april 2023 om 21:55

Ga het goed zitten praten. Kom op, dit is toch gewoon een stukje opvoeding? Het is toch compleet asociaal om iets, wat dan ook, naar iemand te gooien? Helemaal als je 8 jaar bent en naast je vader zit. Dan ontbreekt er gewoon iets in de opvoeding, wat de kern van het hele probleem is.

28 april 2023 om 21:57

@Fc-Bami Dus moeten we het allemaal maar tolereren, als hij 10 is zeg jij hetzelfde enz enz.Nee gelijk aanpakken

28 april 2023 om 22:03

Ach hopelijk krijgt ie gewoon een preek van zn ouders, wat normaal zou zijn bij een kwajongens streek, en doet ie t niet meer. Waar gaat het heen om een kind voor een halve crimineel uit te maken bij t gooien van een leeg bekertje. Doe eens ff normaal hahahaha

28 april 2023 om 22:25

Waarom moet je het van een kind wel accepteren en van een volwassene niet?

29 april 2023 om 00:00

Ik neem aan dat geen serieuze vraag is.

28 april 2023 om 21:47

Hoe zou jouw moeder/vrouw het vinden als je thuis ook bekers of glazen richting de tv gooit als je voetbal zit te kijken? Het is niet zo moeilijk om je gewoon te gedragen en je aan de regels te houden.

28 april 2023 om 22:31

Ja, dat is precies wat we willen. Een land van normen en waarden. Verder nog vragen?

28 april 2023 om 22:52

Een land waar tienduizenden mensen de dupe zijn omdat een kind van 8 een leeg bekertje gooit.
Noem het normen en waarden maar dit is waar het om gaat.
Achterlijke regels en dat blijkt nu. Doe je dit een seizoen lang dan gaat heel het voetbal naar de klote.

29 april 2023 om 08:41

Geweldige regels. Dat dit nog maar lang zo blijft. Uitbannen dat asociale gedrag.

Volgende stap: Ieder ander dan de aanvoerder die praat tegen de scheidsrechter direct geel geven. Dan wordt het nog leuker op den duur. Laat Nederland maar weer een voorbeeld zijn

28 april 2023 om 23:08

In andere landen zijn ze veel strenger waardoor dit gedrag helemaal niet meer voorkomt. Even door de zure appel heen

29 april 2023 om 00:02

In andere landen pakken ze heel simpel de overtreders aan. Iets wat ook in Nederland zou moeten.

Goedzo, aanpakken! Het is goed dat de club doorpakt en ook het gesprek aan gaat. Als we dit soort gedrag willen uitbannen, moet je bij de jongste beginnen.

Vriend van mij kreeg een stadionverbod omdat hij iemand aansprak omdat die een beker op het veld gooide. Hij kreeg een grote mond en toen hij hem een tik gaf kreeg hij een sv van 18 mnd. Tegenwoordig ben je een held als je dat doet. Omgekeerde wereld.

28 april 2023 om 21:53

Oftewel.. hij kreeg geen stadionverbod omdat hij iemand aansprak maar omdat hij iemand een tik gaf. Zit wel een verschil in

28 april 2023 om 22:04

@ohwohwohw, mocht zijn verhaal kloppen, wat is dan het verschil met wat in Groningen gebeurde? Volgens mij gaf daar ook een medesupporter diegene die gooide een klap.

28 april 2023 om 21:55

Ik pin me er niet op vast, maar het lijkt me aannemelijker dat jouw vriend een stadionverbod heeft gekregen vanwege de tik die hij uitdeelde, niet het aanspreken van iemand die een beker op het veld gooide.

Vooral het inconsequente is storend. Hoezo mogen er bij Twente tientallen bekertjes inclusief inhoud worden gegooid en wordt er nu (en ook bij PSV-Ajax) gestaakt voor 1 enkel leeg bekertje dat het veld op dwarrelt.

28 april 2023 om 21:46

Eens hoor, maar dat blijf je houden. Als Feyenoord kampioen kan worden tegen Go Ahead (?), ze staan met 3-0 voor en in de blessuretijd gooit een GA supporter een bekertje op het veld: gaan we dan het kampioensfeest van jullie uitstellen?

28 april 2023 om 22:36

Goed punt. Ik zou dus zeggen leuk geprobeerd dit van de Knvb, maar dit werkt dus niet. Hoe in zo een situatie gehandeld moet worden, moet van zoveel meer factoren afhankelijk zijn dan puur het feit dat er iets wordt gegooid. Wat mij betreft kan de scheidsrechter op het veld die beoordeling het beste maken.

28 april 2023 om 21:49

Vrij simpel, de scheidsrechter volgde het beleid niet. Ondanks dat de reactie een gevolg was, het die wedstrijd in de 92e minuut stilgelegd moeten worden.

28 april 2023 om 22:06

Dat had niet gemogen. De scheidsrechter bij Twente is dan ook flink op het matje geroepen in Zeist. Maar dat er 1x een fout wordt gemaakt betekent niet dat het beleid meteen verder herzien wordt.

29 april 2023 om 12:00

Omdat er toen een halvegare de wedstrijd mocht leiden, die zich niks aantrok van de regels, en daardoor ook op het matje is geroepen door de KNVB.

Ik was op zich geen tegenstander van de nieuwe regels. Het is immers niet normaal dat we het normaal zijn gaan vinden dat er bekers bier gegooid worden naar mensen die gewoon hun werk aan het doen zijn.

Maar we zijn nu echt door aan het slaan. Als je bij elke verdwaalde lege beker die het veld op waait moet gaan staken, dan is de lol er snel van af. Schrap deze regel en laat de scheidsrechters gewoon weer zelf bepalen of het wel of niet verantwoord is om door te spelen.

28 april 2023 om 21:51

Nee de lol gaat er juist af door mensen die zich niet kunnen gedragen. Blijf vooral wegkijken en niets doen. Dan verandert er helemaal niets.

28 april 2023 om 22:06

"blijf vooral wegkijken en niets doen."

Nee, daar ben ik helemaal niet voor. Maar ik ben wel voor kijken naar de context en niet doorslaan met bureaucratie.

28 april 2023 om 22:28

Wie bepaalt de context? Scheidsrechters kunnen nu al niet consequent fluiten en als je de ene keer wel zooi op het veld mag gooien en de andere keer niet kun je het net zo goed volledig toestaan.

28 april 2023 om 22:43

@kohaku:

Ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat er een heel groot verschil zit tussen een volle beker die een speler raakt, en een leeg bekertje dat over het veld dwarrelt. Iedere scheidsrechter is anders, situaties worden sowieso nooit door iedereen hetzelfde beoordeeld, geef scheidsrechters dan ook hier die ruimte om zelf te bepalen of doorspelen wel of niet gewenst is.

28 april 2023 om 22:51

Heb je wel een probleem als Nijhuis je wedstrijd fluit, die staakt de wedstrijd pas als je een handgranaat op het veld gooit.

29 april 2023 om 00:05

Je krijgt morgen een boete binnen voor het feit dat ik vandaag 10 km/uur te hard ging. Ja jij wilt graag dat iedereen wordt gestraft. Ik neem aan dat je de boete dus ook met alle plezier gast betalen.

29 april 2023 om 01:21

Cabine Ik snap je punt qua context, maar juist als je dat laat meespelen krijg je willekeur. Gewoon consequent zijn is duidelijker en eerlijker voor iedereen. Of we het leuk vinden of niet.

Gelukkig is de focus nu op lege bekertjes en niet op haatdragende of racistische uitingen. De prioriteiten zijn goed gesteld. (Sarcasme)

Een 8 jarige is het stadion uitgezet. Wat een sneue wereld leven we in.

28 april 2023 om 22:50

Klopt, kinderen moeten gewoon dingen op het veld kunnen gooien zonder straf. Laten we vooral het goede voorbeeld geven door met z'n allen voorwerpen te gooien naar elke speler die een corner neemt! Kom op zeg, ik ben blij dat er eindelijk eens maatregelen worden genomen tegen dit tokkiegedrag. Als kind kwam het echt nooit in mij op om iets op het veld te gooien, waar zijn de normen en waarden heen?

28 april 2023 om 22:55

Jij denkt normen en waarden te kunnen opleggen door tienduizenden mensen te straffen voor een kind van 8 die een leeg bekertje gooit.
Denk eerder dat je veel mensen tegen de schenen trapt door zulke debiele regels te hanteren.

28 april 2023 om 23:08

Regels zijn zelden debiel, gedrag heel vaak
Ik zat 40 beter verderop met mijn zoontje van 8 en hij was zo boos dat iemand zijn avond verpestte door zo'n domme actie. Hij snapte 100% wat het probleem was en hij vroeg zich echt af waarom iemand zoiets doms zou doen

28 april 2023 om 23:17

Niemand zegt dat het niet dom is om een beker te gooien.
Maar regels kunnen zeker wel debiel zijn. Of vind jij het een goed idee om iedereen naar huis te sturen als een papieren vliegtuigje een speler raakt?

Nog even en festivals/concerten worden ook gestaakt als er een biertje de lucht in gaat of als iemand crowdsurfed. Ik irriteer me wekelijks meer aan deze domme maatregel. En dan ga je ook nog een 8 jarig kind uitzetten...

28 april 2023 om 23:12

Was jij toevallig die stumper met beide bodywarmer en zwart petje?
Het hele stadion was boos op dat jochie, alleen die sukkel was boos op de speler van Dordrecht.

De regel is heel goed.
Je weet nu precies waar je aan toe bent... niks gooien, want dat mag niet. Klaar.
Als je dat niet snapt blijf je toch lekker thuis.

Festivals kunnen hun eigen regels hanteren. Maar bedenk zelf.... apparatuur van 20.000 euro... wil je daar bier over heen hebben??

Bij normale mensen zou je geen regels nodig hebben

29 april 2023 om 01:26

Vooral dat laatste. Dat we dit soort regels blijkbaar nodig hebben is al te gek voor woorden eigenlijk.

29 april 2023 om 02:11

Zo taalgebruikje hoor! Chapeau!
De regel is waanzinnig, je kan niet 99% van de toeschouwers straffen voor een handeling van een individue. Daarbij gaan ze het nooit volhouden dit te hanteren. Het verhaal dat het hele stadion boos was is ook complete onzin.
Niemand zit alleen oo een staking te wachten die door de weeks uitgespeeld dient te worden terwijl iedereen werkt

Ik heb het niet over bier over apparatuur gooien (20k is niks trouwens, ik weet niet wat jij gewend bent, maar dat spul is veel meer waard)

Ik weet ook niet in wat voor een sprookjeswereld jij verder leeft , maar nergens op de wereld ga je 10-40000 man vinden die zich allemaal "normaal gedragen". Daarom moet je mensen persoonlijk aanpakken (al was dit jochie 8 .. een flinke foei had al genoeg indruk gemaakt denk ik)

Het kan ook zomaar zijn dat deze 8 jarige verteld is om dit te doen, die zijn nogal beïnvloedbaar. Gooien is natuurlijk compleet onnodig en ik vind het goed dat zij eruit zijn gehaald en waarschijnlijk een stadionverbod krijgen. Want aan acties zitten consequenties. Om elke wedstrijd te staken bij een 2e keer dat dit gebeurd kan niet. Pak gewoon de mensen die gooien en geef ze een boete en een verbod. Als een speler geraakt wordt en er iets aan over houdt dan wel staken natuurlijk.

28 april 2023 om 22:18

Verlaagd stadionverbod vind ik dan wel passelijk, als die jongen tot zijn 15de niet het stadion in kan is veel te erg

29 april 2023 om 01:29

Waarom is dat te erg? Als je als 8-jarige al dit soort acties uithaalt, zal het in midden in de puberteit niet veel beter gaan.

Lastige dit, hadden de ouders dit tegen kunnen houden? Was het expres? Wist het kind wat die deed met de huidige regels? Eruit zetten is prima, stadionverbod zou ik te ver vinden gaan. Ben benieuwd hoe anderen hiernaar kijken.

29 april 2023 om 06:43

Natuurlijk wist dat kind dat. Tis geen 4 jarige. Die kijkt ook voetbal en ziet ook wat er gebeurt. Stadionverbod te ver? Je gooit, had je dat maar niet moeten doen. Jammer joh.

Ben ik nu gek, of is het volkomen normaal dat je als vader je zoon bekers laat weggooien op het veld ipv in de afvalbak? Elementaire opvoeding lijkt me dat.

29 april 2023 om 00:09

Afvalbak? In het stadion gooi de bekers gewoon onder je stoel.

Hoezo noemen ze dit jochie nu een x geen hooligan dan?

29 april 2023 om 10:18

Hooligan in opleiding.

Zal wel in het kader moeilijke jeugd gehad hebben..en z'n vader ook..

Haha zag net een reactie arme jongen nou als sie beste jongen nu 8 niet weet dat je dat niet mag doen dan kan je wel je hart vasthouden. Me zoontje is ook 8 en die weet dondersgoed dat je niks moet gooien dus ik zeg kind als je 18 ben ben je welkom papa sorry jij had je kind moeten informeren. Als ik ergens met me Kids vertel ik ze ook wat wel en wat niet mag klaar punt uit.

Nou onderschat nooit de gooiende armkracht van een 8 jarige…

en terecht, gewoon voet bij stuk houden.
of het nou een kleuter is of een verdwaalde hond die wat op het veld sodemietert, staken die handel en die figuren het stadion uit kegelen.

moet gewoon klaar zijn met dit ontzettende aso gedrag, en niemand kan dit ook goed praten.
je hoort gewoon met je poten van andere mensen af te blijven, of dit nou met je hand is of met een gore drink beker. en ja niet elke gegooide beker is raak, maar de intentie is er, dat is al genoeg om gewoon lekker te staken (tijdelijk) en de droeftoeters eruit te mikken.

dit is een regel waar ik wel zwaar voorstander van ben, goed bezig knvb.

8 of 80, je hoort niets op het veld te gooien.

Prima les, gedrag en vervolgens de consequenties. Hopelijk leert hij er van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren