Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi krijgt steun: ‘We moeten begrijpen hoe moeilijk het voor hem is’

Laatste update:

Lionel Messi haalt bij de nationale ploeg van Argentinië niet altijd zijn beste niveau en dat levert hem in zijn thuisland dan ook regelmatig kritiek op. Bondscoach Gerardo Martino neemt het in een interview met Goal voor de aanvaller op.

/

“We moeten begrijpen hoe moeilijk het voor Messi is. Ondanks dat hij de beste is, blijft hij een normale jongen. Hij praat normaal en doet normaal. Ook hij heeft een gezin, vrienden én zijn dagelijkse problemen. Zoals iedereen”, aldus Martino, die daarmee maar wil aangeven dat de 28-jarige Messi niet altijd de sterren van de hemel kan spelen.

“Messi heeft nog niet alles bereikt en in het voetbal gaat het niet altijd zoals je wil dat het gaat. Het is ook duidelijk dat hij het jammer vindt dat hij nog niets met Argentinië heeft gewonnen, maar hij legt bij zijn land dezelfde intensiteit aan de dag als bij zijn club. Hij heeft bijvoorbeeld een geweldige Copa América gespeeld.”

'De kritiek op Lionel Messi is ...'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker onterechte kritiek. Geef zeer gelijk aan Martino.

10 februari 2016 om 19:10

Ja.. Wat moet je hierover zeggen? Argentijnen zijn Argentijnen en die hebben Maradona meegemaakt en die bracht hun land het succes. Ik denk dat ze met Messi het zelfde verwachten.. Maar mijn inziens is Messi bij Barca de geweldenaar en niet bij Argentinie.. Het lijkt alsof hij er daar minder plezier in heeft.. Ik weet niet wie de beste voetballer ooit is of was.. Maar messi krijgt die titel van mij niet, ookal beweren heel veel mensen van niet, ik garandeer dat Messi buiten barcelona om weinig zal presteren! En voor Argentinie, met Dybala hebben jullie een nieuw talent die veel op Maradona lijkt en erg makkelijk scoort! Ik geniet van hem

10 februari 2016 om 19:20

Het probleem bij Argentinie is dat ze niet als team spelen.
Niet alleen Messi, maar andere spelers zoals Aguero, en Higuain spelen daar ook veel minder dan bij hun team.
Messi kan daar wel veel meer scoren als hij in de aanval zou gaan spelen, maar hij speelt bij Argentinie als spelverdeler, en daardoor valt hij veel minder op.

Martino kan t weten, of die met zelfde intensiteit speelt bij Argentinië en barca

Dat komt omdat Messi in Spanje geen tegenstand heeft en Internationaal wel 😉

10 februari 2016 om 18:49

Deels met he eens. Ook heeft Messi bij Barca veel betere spelers om hem heen lopen dan bij Argentinie. Hij kan het niet allemaal alleen ook al wil hij dat soms wel. Zelfde zie je bij Ronaldo en Portugal. In een beter team presenteren ze beter.

10 februari 2016 om 18:51

Dat is bij iedereen zo, voetbal is een teamsport.

10 februari 2016 om 18:54

Waar de kansloze opmerking van vandaag, kan je weer je muur hangen...

Messi speelt natuurlijk met barca geen internationale wedstrijden. Vergeet ik de hele tijd.... Stom.

10 februari 2016 om 19:02

Hij heeft de beste teams van Europa vernederd hoe bedoel je geen tegenstand ? Boateng en Ramos om er maar eens 2 te noemen zijn zeker geen koekenbakkers waar je even snel tegen scoort

10 februari 2016 om 19:49

Jij moet leren lezen, ik zeg in Spanje heeft hij geen tegenstand, begin jij over boateng. Verdedigend is op Real en Atletico niet veel bijzonders in Spanje.

10 februari 2016 om 19:54

En hij heeft het ook bewezen in de CL tegen de top teams. Leg dat is uit.

10 februari 2016 om 20:12

Hier nog iemand die niet kan lezen. Wat moet ik uitleggen over de CL? Ik heb het over Spanje, niet over CL of wat dan ook.

10 februari 2016 om 23:00

Wat is dat nou voor onzin? Messi scoort toch ook gewoon in de champions league, tegen real atletico valencia, sevilla. Dat zijn echt niet de minste clubs hoor. Tuurlijk zal hij er in de bpl minder maken, maar dat is ook gewoon logisch. Veel fysieker voetbal, meer wedstrijden dus eerder vermoeid en geblesseerd en om elke wedstrijd in top vorm te zijn is daar veel moeilijker. Maar dat neemt niet weg dat messi niet tegen internationale teams of landen kam scoren of winnen.

13 februari 2016 om 02:23

Ik heb het over SPANJE, jij begint weer over de CL. Leren lezen is moeilijk zie ik wel weer.

13 februari 2016 om 02:24

Ik heb het over SPANJE, jij begint weer over de CL. Leren lezen is moeilijk zie ik wel weer.

Kritiek moet niet overdreven worden inderdaad. Aan de andere kant vind ik ook dat er kritiek op spelers mag zijn als ze hun niveau niet halen bij hun nationale team. Dit gebeurd bij andere spelers ook, als ik mij goed herinner kreeg Mesut Ozil een tijd ook flinke kritiek te verwerken omdat hij bij Duitsland een niet gewenst niveau zou halen, en zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.

Ik vind het een beetje tweeledig om Messi bij prachtige prestaties te bewieroken en bij mindere prestaties vrij te stellen van kritiek want je mag Messi nooit bekritiseren? Elke speler mag kritiek krijgen.

Maar is er rede voor kritiek? Dat is misschien de grootste vraag, de recente prestaties van Messi zijn bij Argentinië toch meer dan prima? Er is helemaal geen reden om negatief over zijn huidige functioneren bij de nationale ploeg te zijn, dus in dat perspectief snap ik Martino zeker en geef ik hem compleet gelijk.

sorry maar mijn mening is en ik zal nu wel van sommigen commentaar krijgen maar het is mijn mening iedereen heeft zo zijn eigen meningen maar goed ik heb zowel als de WK en de EK gevolgd maar ik vind Messi echt geen nationale ploeg speler maar daar in tegen is hij vind ik zelf dan wel een echte club speler.

Want zo vond ik hem de laatste keer op het WK dat hij ook niet echt recht had op de gouden bal van het WK ik zelf vond dan dat bijvoorbeeld T.kroos of A.robben die hadden meer recht op de gouden bal van het WK er zullen nu wel leden zeggen/denken van dat hij wel recht had op de goude bal maar ik zelf vond het niet want op het hele WK heeft die niets of erg weinig van zich laten zien tegen over wat die bij Barcelona wel heeft gedaan en nog doet dus ik snap wel dat er veel kritiek in zijn eigen land krijgt ze verwachten de Messi hoe hij bij Barcelona speelt.

10 februari 2016 om 20:14

Hij was degene die argentinie naar de finale heeft gebracht. Ik vind het dat hij de gouden bal van het WK heeft gekregen, maar toch had A.Robben er meer recht op.... Maar goed

10 februari 2016 om 20:14

Terecht*

10 februari 2016 om 20:21

Het zou fijn zijn als je de volgende keer komma's en punten in je verhaal aanbrengt.

10 februari 2016 om 23:03

Volgens mij was messi top 3 topscorer op het wk, maar dat weet ik niet zeker. Maar hij was echt niet inzichtbaar. Met een goede pass dribbel of onderschepping kan je ook heel belangrijk zijn. Als messi even wat minder scoort is het bij de meesten meteen paniek maar dat is natuurlijk dikke onzin.

11 februari 2016 om 11:03

Ja. Want Argentinië speelt namelijk ook de ek toch?? Hahaha

Probleem met Messi is vind ik dat hij niet belangrijk genoeg wordt gemaakt. Hij speelt op de tien wat ik niet echt zijn positie vind. Hij moet gewoon in de spits met spelers om hem heen die hem in zekere zin bedienen. Zo hoeft hij wat minder te werken als bij Barcelone. Je kan dan met di maria op de flank spelen en aquero kan dan banken. Aquero banken omdat hij voornamelijk met zijn hoofd naar beneden voetbalt en ik vind hem qua positiespel ook vrij zwak (hij heeft ook een aantal hele goede kwaliteiten maar dat weegt niet op tegen het belang van Messi). Tegen een Duitsland is Aquero voor de basis niet goed genoeg. Dan kan je echt maar 1 speler hebben die alles mag en de rest moet keihard werken. Anders word je overspeelt. Hiquan dus ook op de bank. Ook hij is een behoorlijke afmaker. Maar Messi speelt op zijn plaats en hetzelfde verhaal als bij Aquero. Ook hij werkt zich niet suf voor de ploeg.

10 februari 2016 om 23:25

Aquero.. serieus?

Zonder Messi was Argentinie niet eens door de groepsfase gekomen op het WK. Die Argentijnen mogen wel eens wat meer respect tonen. Als ik Messi was had ik lekker voor Spanje gekozen en een paar grote eindtoernooien gewonnen!

10 februari 2016 om 19:40

Maar dat kan al niet meer.

Als....als Messi voor Spanje had gekozen, zoals Diego Costa.....

Ik heb dat altijd maar zever gevonden. Ook dat sommige vinden dat hij in de nationale ploeg niet presteert en daarom niet tot de allergrootste mag gerekend worden. Mede door Messi heeft Argentinië 2 finales na elkaar gespeeld. Er zijn niet veel spelers die kunnen zeggen dat ze het op internationaal niveau 2 finales hebben gespeeld hoor. En een finale blijft toch iets apart. Dan mag je nog de veel betere ploeg zijn. Op 1 wedstrijd kan er veel gebeuren. Zie Chelsea dat in beide finales veel slechter was dan zijn tegenstander maar toch waren zei het die de beker mochten optillen of een beter voorbeeld is Griekenland dat het EK won. Argentinië zou dankbaar moeten zijn dat Messi hun land trouw bleef. Tegenwoordig zegt het geboorteland nog maar weinig voor veel spelers.

Martino neemt Messi in bescherming, wat verrassend zeg.
De kritiek op Messi en het Argentijns elftal is terecht. Messi haalt zijn niveau niet daar en de andere spelers op Mascherano na ook niet. Qua selectie heeft Argentinie misschien wel de beste wereldwijd, in ieder geval top5. Toch wordt er niks gewonnen en vaak ook nog eens een bedenkelijk niveau gehaald.

10 februari 2016 om 20:33

Zoals je zegt bijna niemand haalt bij Argentinië niveau. Daarom is het opvallend dat Messi altijd de kritiek krijgt, terwijl juíst hij nog wel een een wedstrijd weet te beslissen. Daarbij heeft Argentinië op de laatste 2 toernooien die zij speelde de finale gehaald. Als ik Argentijn zou zijn zou ik eerder iemand als Higuain bekritiseren, scoort bij Napoli aan de lopende band, maar krijgt bij Argentinië geen enkele bal tegen de touwen.

10 februari 2016 om 20:50

Aguero speelt er ook slecht, krijgt wel kritiek net als Higuain. Messi is echter de grootste ster, wordt het meeste van verwacht en daarom is de kritiek op hem het grootst. Zo gaat dat nu eenmaal.
Het is aan de ene kant zelfs een compliment te noemen. Ze verwachten zijn absurde niveau ook bij Argentinie.

10 februari 2016 om 22:14

Higuain heeft 8 doelpunten gemaakt voor Argentinië op de eindtoernooien dat is net zoveel als Messi. Higuain speelde echter maar 18 wedstrijden en 1272 minuten, Messi had er 32 wedstrijden en 2670 minuten voor nodig. Het moyenne van Higuain ligt daarmee dus een stuk hoger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren