Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Menig Eredivisie-club ‘zou tekenen’ voor nieuwe sponsordeal Ajax Vrouwen

Laatste update:

ABN AMRO blijft tot medio 2023 verbonden aan Ajax als hoofdsponsor van het vrouwenteam. De bank werd in 2015 hoofdsponsor van de jeugd-, vrouwen- en amateurtak van Ajax en gaat zich per 2020 nog nadrukkelijker focussen op het versterken van de vrouwentak.. Volgens De Telegraaf ontvangt Ajax na de contractverlenging jaarlijks twee miljoen euro van ABN.

Het bedrijf is al ruim 25 jaar aan Ajax verbonden, maar het hoofdsponsorschap van de vrouwen is een 'nog nooit vertoonde deal van de bank met Ajax'. Menig club in de Eredivisie zou tekenen voor een bedrag van twee miljoen euro van een hoofdsponsor, zo schrijft De Telegraaf. Volgens een eerder dit seizoen verschenen overzicht van Sportnext ontvangen liefst veertien clubs uit de Eredivisie minder dan twee miljoen euro van hun hoofdsponsor. Feyenoord zou exact twee miljoen incasseren, terwijl AZ (tweeënhalf miljoen), PSV (acht miljoen) en Ajax (negen miljoen) meer opstrijken.

ABN is de zesde grote sponsor die langdurige verbintenis is aangegaan met Ajax. Het bedrijf wil een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het eerste vrouwenelftal en de jeugdopleiding voor meisjes. In de jaren negentig was ABN nog shirtsponsor van Ajax, maar inmiddels is dat Ziggo. Andere grote sponsors zijn onder meer biermerk Budweiser en kledingsponsor adidas. Budweiser verbond zich in juli tot medio 2025 aan Ajax voor een bedrag van twee miljoen euro per jaar. Het contract van Ziggo met Ajax werd in juni met twee jaar verlengd, terwijl de verbintenis met adidas vorig jaar werd opengebroken.

Daphne Koster, de manager van de vrouwentak van Ajax, zegt dat het vrouwenvoetbal aan de vooravond staat van een nieuwe stap in de 'stormachtige ontwikkeling'. "Steeds meer meisjes voetballen, veel vooraanstaande mondiale speelsters komen uit Nederland en de aandacht van de media neemt toe", legt Koster uit. "We hebben ambitie bij Ajax om het vrouwenvoetbal nog veel groter te maken, en met ABN AMRO aan onze zijde gaan we deze ambities waarmaken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

2 miljoen per jaar is echt verschrikkelijk veel geld in het vrouwenvoetbal

13 december 2019 om 00:02

Is deze deal echt puur en alleen voor het vrouwenvoetbal? Ik dacht dat de F1 tot en met de A1 ook met ABN Amro op het shirt speelt. Kan een Ajax insider dit verduidelijken?

13 december 2019 om 00:24

Nee hoor, er was al een deal van 1 miljoen voor de jeugd en die is verlengt. Nu wordt de nadruk gezet op de vrouwen maar het is de jeugd plus de vrouwen. Dus 1 miljoen voor de vrouwen is er bij gekomen.

Belachelijk dat een bank zoveel geld weggooid

13 december 2019 om 00:23

Belachelijke reaktie de vrouwen zitten in de lift het groei wereld wijd en er wordt steeds meer voor speelsters betaald. Als Nederland nu niet mee doet heb je straks een 2e Mickey Mouse compititie. Nu kosten de investeringen niet zo veel als over 5 jaar.

13 december 2019 om 15:50

Ik heb er niks op tegen dat er 2 miljoen in het vrouwenvoetbal wordt gepompt, in tegendeel, ik vind het juist leuk dat het vrouwenvoetbal in de lift zit! Ik vind het alleen stuitend dat het een bank betreft, mensen zetten hun geld op een rekening en dat geld moet verstandig belegd worden en niet aan een vrouwenvoetbal team gegeven worden.

13 december 2019 om 00:27

Je hebt duidelijk geen idee hoeveel geld Abnamro al verdiend heeft aan Ajax. In de jaren negentig waren ze bezig met een enorme deal in Brazilie maar liepen vast. Totdat de president Abnamro om een Ajax shirtje vroeg, ineens ging de deal door. Overal ter wereld werd Abnamro ineens als een grote bank gezien, immers zij sponderde de CL kampioen. Wereldwijd was dat voor veel mensen de eerst keer dat ze van Abnamro hoorde. Veel mensen snappen weinig van marketing maar ze betalen wel 2,50 voor een blikje Red Bull dat hetzelfde bevat als een merkloos blikje Power drink van de Aldi van 50 cent. Gooit Red Bull dan geld weg met al haar sport sponsering, loopt daar in de miljarden inmiddels?

13 december 2019 om 01:06

Je denkt dat 2 miljoen ook maar iets van betekenis is voor een grote bank?

13 december 2019 om 02:19

Wel benieuwd bij welke bank jezelf zit dan en of je ook weet in wat voor zaken die allemaal beleggen en investeren met jouw geld @whuu

13 december 2019 om 07:06

Serieus? Domme opmerking hopelijk zegt je werkgever dat ook niet over jou.
Of een bank bij wie je aanklopt voor een hypotheek anders word je nog boos ook. Eerst denken dan praten.

Alleen op die manier krijg je het niveau van het vrouwenvoetbal omhoog en daar is het toch om te doen?

Goed dat er meer geld gaat naar het vrouwenvoetbal maar dit bedrag slaat natuurlijk helemaal nergens op. Je kunt me niet vertellen dat de shirtwaarde van pak weg fc twente of heereveen lager is dan die van de ajax vrouwen. Die clubs zijn elk weekend op tv. Abn doet dit puur om een keer de gutmensch te spelen en kan me voorstellen dat menig eredivisie club hier toch wel geïrriteerd van raakt gezien hun eigen sponsorbedrag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren