Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Mats Wieffer heeft de meeste potentie bij Feyenoord, ontpopt zich tot leider'

Laatste update:

Wim Kieft is enorm onder de indruk van de progressie die Mats Wieffer heeft geboekt. Volgens de columnist van De Telegraaf zou het dan ook logisch zijn als de middenvelder na dit seizoen de stap maakt naar een topclub in Europa. Wieffer werd reeds in verband gebracht met onder meer Atlético Madrid.

"Hartman en Geertruida zijn prima spelers, terwijl Beelen een goede indruk maakt als centrale verdediger", analyseert Kieft in zijn bijdrage van vrijdag. Om er direct aan toe te voegen. "Wieffer heeft de meeste potentie van allemaal en ontpopt zich tot de leider."

"Al zullen sommigen beweren dat hij nogal moeilijk beweegt. Met zijn motoriek valt dat voor te stellen en lijkt hij eerder traag en weinig spectaculair. Toch is hij snel, fysiek sterk, kan goed koppen en is comfortabel aan de bal", somt Kieft de kwaliteiten van Wieffer op.

"Door zijn stormachtige ontwikkeling is Wieffer de beste Feyenoorder. Automatisch kom je dan op de radar bij Europese topclubs zoals eerder bleek uit de uitgelekte interesse van Atlético Madrid", aldus de voormalig aanvaller.

Stengs


Waar Kieft lovend is over het spel van Wieffer, daar heeft hij twijfels over Calvin Stengs. "Of het nu is als middenvelder of als buitenspeler, te vaak geeft hij niet thuis als de grote clubs langskomen."

Quinten Timber krijgt voorlopig het voordeel van de twijfel van Kieft. "Timber speelde niet zijn beste wedstrijd in Rome, maar gezien zijn leeftijd van 22 jaar zit er nog perspectief in."

Kieft trekt de discussie breder en ziet bij Feyenoord vooral problemen op de vleugels. "Terwijl die posities bij PSV en Ajax juist prima zijn bezet. Anders zou Nieuwkoop daar nooit worden opgesteld door Slot. Paixao, Ivanusec, Jahanbakhsh, Minteh en Stengs leveren niet. Daarop zal Feyenoord komende zomer moeten anticiperen op de transfermarkt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als we aanvallend wat creatiever waren en Slot niet zo bang was tegen Europese tegenstanders, had het seizoen een stuk mooier kunnen zijn.

23 februari 2024 om 22:02

Dat Slot angstig zou zijn ben ik het niet mee eens. Ik vond het een realistische spelopvatting. Een slippertje wordt sneller afgestraft op dit niveau. Timber die de bal onnodig verloor tegen Lazio bijvoorbeeld. Maar wanneer je met de spelopvatting van gister het veld in gaat moet je wel beschikken over, wat je zegt, aanvallende creativiteit. Daar ontbrak het gisteren echt aan. Hadden we betere buitenspelers, iets waar we ons vorig jaar toen we kampioen werden ook al aan ergerden, hadden we dit gewoon gewonnen binnen 120, laat staan 90 minuten.

23 februari 2024 om 22:20

Ja, dus heeft Feye_88 gelijk.
Je zakt in, je speelt met een rechtsback op rechtsbuiten, hoe wil je dan aanvallend gevaarlijk worden?
Totaal niet uitgegaan van eigen kracht.
Inzakken, maar niet de mensen in de basis hebben staan om op de juiste manier te jagen of om in de omschakeling gevaarlijk te zijn

23 februari 2024 om 23:33

Zoals ik aangaf ben ik het eens m.b.t. aanvallende creativiteit, maar ben ik het oneens qua angstige spelopvatting.

Zoals jij ook zegt. Inzakken, maar niet de mensen hebben die er staan. Met het inzakken an sich was niks verkeerd (waar ik in zijn opvatting lees alsof dit angstig is, ben ik oneens). De aanvallende creativiteit ontbreekt inderdaad.

23 februari 2024 om 23:41

Ik vond het wel een logische keuze. Roma is kwalitatief beter en heeft al 3x eerder gewonnen. Het is jammer dat feyenoord aanvallen zo matig is de laatste maanden. Een Szymański of kokcu en een sinisterra worden echt enorm gemist in dit huidige feyenoord.

23 februari 2024 om 22:22

Ik begin het een beetje vervelend te worden dat men ineens Slot dingen gaat verwijten. Je speelde 3 jaar geleden nog met pijn en moeite tegen clubs als Drita.
Mede door Slot kan je nu prima mee tegen teams als Roma en Atletico.

23 februari 2024 om 23:12

Dus omdat je 3 jaar geleden nog tegen Drita moeite had mag je geen kritiek leveren op sommige keuzes van Slot? Het zal toch niet alleen aan de buitenspelers dat geen 1 van de 6 a 7 keuzes echt rendeert? En dat was vorig seizoen in principe ook al, Slot is een uitstekende trainer maar ook uitstekende trainers zijn soms bang of maken verkeerde keuzes

23 februari 2024 om 23:31

De buitenspelers zijn gewoon heel erg belangrijk, niet alleen voor het creëren van aanvallen maar nog meer vanwege hun verdedigende werk. Althans, in het spel dat Slot speelt (en waar veel voetballiefhebbers zo van houden). Maar door dat systeem is de verdedigende bijdrage belangrijker dan de aanvallende. En daardoor speelt een Nieuwkoop eerder, maar was Idrissi vorig seizoen ook zo belangrijk. Maar om beide te leveren is heel moeilijk, ik denk dat daarom Sauer, Slory en Ivanusec relatief weinig kansen krijgen.

24 februari 2024 om 08:57

Mede door Slot staan we waar we nu staan, maar je mag wel kritisch zijn op hem als hij voor de 3e keer niet weet te winnen van een bepaalde club. Het gaat om details en ik denk dus dat hij door Roma te groot te maken en zichzelf aan te passen Feyenoord aanvallend te kort heeft gedaan

Ik denk dat Geertruida wel de meeste potentie heeft van dit Feyenoord. Ik vind hem echt een hele bijzondere voetballer kan op elke positie spelen, echt een uitblinker. Ik hoop echt dat hij naar een club als Juventus of Barca gaat. Hij is 3 klasses beter dan Timber en die speelt zelfs voor Arsenal.

23 februari 2024 om 21:55

Vond hem gister echt matig. Eigenlijk al een tijdje... hij is echt niet beter dan Timber

23 februari 2024 om 22:02

Je onderschat helaas Geertruida, je moet natuurlijk ook een oog zoals mij hebben om dat te herkennen. Hele intelligente speler met heel veel kwaliteit maar Wieffer is ook echt een monster. Ik schat Geertruida alleen veel hoger in.

23 februari 2024 om 22:05

Eens. Z'n ontwikkeling is al een tijdje gestagneerd. Kan natuurlijk zijn dat een nieuwe omgeving in de subtop van Duitsland 'm goed doet. Ik was toch altijd een beetje argwanend over Wieffer, dat uiteindelijk zou blijken dat wanneer het even minder gaat, hij ook verzuipt bijvoorbeeld. Maar gelukkig zat ik mis. Een van de beste spelers gister.

23 februari 2024 om 22:08

Maar vindt jij niet dat z'n ontwikkeling al een tijdje is gestagneerd? In de Eredivisie is dat geen ramp natuurlijk, want daarin is hij sowieso één van de beste verdedigers. Maar in het Nederlands Elftal bijvoorbeeld vind ik 'm best tegenvallen, althans, ik had er meer van verwacht.

23 februari 2024 om 22:17

Dat hij minder was gister kan ik enigzins wel begrijpen. Diie wordt misbruikt op rechtsback positie terwijl hij van origine centraal rechts speelt. Geetruida is zelfs als verdedigende middenvelder gebruikt.. Dan kan het zijn dat hij indd stagneert of in zijn hoofd van positiespel moet veranderen. Dit geldt idem voor Paixao, die man hoort rechts te spelen. Idem Timber vorige seizoen en dit seizoen die soms als 10 wordr gebruikt terwijl hij die kwaliteiten noet bezit. Dilrosun werd ook op die manier misbruikt.. Maar analisten waren dan kritisch op hun spel wat eigenlijk niet logisch is en oneerlijk zelfs. Slot goede trainer, dat staat buiten kijf maar laat spelers oo hun vertrouwde positie spelen zodat zij meer kunnen brengen

23 februari 2024 om 23:24

Ik vind Hancko samen met Geertruida echt heel sterk. Daarna volgt Timber en daar achter Gimenez. Wieffer hèb ik persoonlijk helemaal niks mee, gaat een speler worden die het leuk in NL doet en bij een topclub niet aan de bak komt. Moet lekker naar een subtopper.

23 februari 2024 om 23:34

Grappig, ik denk juist dat Wieffer het soort speler is dat in de Serie A een absolute vedette is. Een Schouten, Koopmeiners of de Roon maar dan nog veel beter omdat zelfs wij hier al het talent zagen. Maar dat is mijn gevoel, ik vond hem gisteren de beste middenvelder van het hele veld

24 februari 2024 om 05:04

Ik zie veel mensen zeggen die niet voor Feyenoord zijn dat ze weinig met Wieffer hebben.

En dat terwijl hij momenteel de beste middenvelder in de eredivisie is samen met Veerman.

Ja wieffer is ook beter dan Schouten die al een paar jaar Serie A heeft gespeeld.

24 februari 2024 om 06:53

Tel daarbij op dat Feyenoord sinds de winterstop in een mindere fase zit en diverse spelers sukkelen met (lichte) blessures. Ook dat hoort bij ontwikkeling.

23 februari 2024 om 22:31

@ibi: dat waren 2 maand voor de winterstop. Na de winterstop is het 1 van de beste spelers in Nederland. Hij heeft zijn oude nivo weer gehaald

24 februari 2024 om 01:00

Lachwekkend. In elke grote wedstrijd maakt hij cruciale fouten. Bij Oranje ook altijd tegen sterke tegenstanders let hij weer niet op of word op slimmigheden geklopt. Wieffer heeft meer potentie en zal verder komen

24 februari 2024 om 05:02

Mwah. Geertruida lijkt dit seizoen een beetje stil te staan in zijn ontwikkeling. Afgelopen seizoen echt een beest, maar dit seizoen veel verdedigende fouten.

Wieffer, Hancko en Hartman zijn het meest constant vooralsnog

Ik verwacht dat Milambo uiteindelijk het transfer record gaat breken

Die gaat natuurlijk vertrekken komende zomer, hij heeft inmiddels meermaals zijn visitekaartje afgegeven ook op Europees niveau.

De voorhoede zit er komend seizoen er al iets beter uit maar dat er door geselecteerd moet worden lijkt me duidelijk.

Komend seizoen zullen spelers als Sauer, Slory, Read en Milambo aansluiten. Daar zou een talentvolle speler als Babadi ook nog eens bij kunnen komen. Beelen sluit nu al redelijk moeiteloos aan, Hancko heeft onlangs verlengt net zoals Giminez.

Zou je Wieffer, Geertruida en Hartman verkopen dan heb je op Hartman na de vervangers (zerouki en Beelen) al in huis en heb je daarmee flink kapitaal binnengehaald tel daarbij nog eens het Europees geld van dit seizoen. Dat is een mooie zak geld waarmee je gericht aankopen kan gaan doen om de ondergrens te verhogen. Bizar mooi om te zien hoe dit goede beleid van de afgelopen jaren zijn vruchten afwerpt. Alleen wel eng als je naar bijvoorbeeld Ajax kijkt, het kan zo met 1 a 2 seizoen ook weer weg zijn met als gevolg dat je opnieuw moet gaan bouwen (als er geld is).

23 februari 2024 om 22:03

Hoe zie jij de voorhoede dan voor je? Want ik vind juist dat die teleurstelt. Of ga je al uit van de komst van die uruguyaan/andere toptransfer. Hoop Sauer echt vaker te zien, mooie speler

23 februari 2024 om 22:22

Amidamaru, ik verwacht nog een aankoop op de flanken inderdaad dat zou die ene zuid Amerikaan bijvoorbeeld kunnen zijn.

Verder zullen Minteh en Ali na dit seizoen weg zijn. Voor Ali nog niet 100 procent zeker gezien er een eenzijdige mogelijkheid tot verlenging is vanuit Feyenoord maar hopelijk wordt daar geen gebruik van gemaakt. En dat zeg ik met alle respect maar het is tijd dat we stappen gaan maken.

Ook zullen er wat verhuurde spelers terugkeren zoals Azarkan, ik denk dat je daar ook kritisch moet gaan kijken wat voor stappen die gemaakt hebben en of er nog meer rek in zit.

Als je volgend seizoen een jong elftal kan hebben met een ervaren kern zoals Wellenreuther, Hancko, Giminez, Timber en Zerouki dan kan je aan een elftal bouwen voor wederom meerdere jaren.

23 februari 2024 om 22:34

Eazy...Azarkan is niet verhuurd maar contractspeler van Utrecht nu

23 februari 2024 om 22:42

madmarcel,

Scherpe constatering ik geef de vrijdagmiddagborrel de schuld! Anyway punt blijft hetzelfde

Momenteel heeft Feyenoord diverse spelers verhuurd. Hopelijk wordt er kritisch gekeken naar hun waarde en de progressie die zij hebben gemaakt. Zodat de ondergrens verhoogt kan worden. Ik denk dat er nog genoeg mogelijk is en uiteindelijk moet je Slot ook blijven prikkelen voor zijn uitdagingen.

23 februari 2024 om 22:33

Toch is Lopez ook een prima speler. Alsnog moet je daar wel een nieuwe jonge linksback achter zetten en die zijn niet ruim aanwezig

23 februari 2024 om 22:51

madmarcel, is een optie hoewel ik niet perse overtuigt ben. Je hebt gelijk wat betreft de (links)back positie en keuzes, goede (complete) backs zijn schaars.

Maar wat vind je van de rest? Ik denk serieus dat we aan een leuk jong, talentvol elftal kunnen bouwen met ervaren krachten in de as (en bank).

24 februari 2024 om 00:19

Het is te hopen dat ze 2 a 3 goeie spelers halen ipv 6 stuks waarvan je moet afwachten wat het wordt...2 goeie wingers en nog een spits en je zit gebakken

24 februari 2024 om 05:06

Komend seizoen hopelijk dit

Bijlow
Read Beelen Hancko Hartman
Aankoop ipv Wieffer
Timber Milambo
Slory Ueda Sauer

Bijzonder knap hoe deze jongen zich ontwikkeld heeft en zich staande houdt. Compenseert zijn gebrek aan techniek en voetballend vermogen met een enorm goed inzicht, waardoor hij vrij weinig in de problemen komt. Ziet de ruimtes perfect en weet precies wanneer hij druk moet zetten. Aan de bal niet spectaculair en weinig risico , maar toch steeds vaster. Toch denk ik dat jongens als Geertruida en Hartman een groter potentieel hebben. Zijn een stuk jonger en getalenteerder. Zie deze jongens in tegenstelling tot Wieffer eerder in de absolute top slagen.

23 februari 2024 om 22:23

Een stuk jonger valt ook wel mee. Geertruida scheelt een half jaarOverigens heeft Wieffer ook een prima pass in de benen.

23 februari 2024 om 22:27

Giovinazzi, Wieffer is een half jaar ouder als Geertuida en een jaar ouder dan Hartman, qua leeftijd ontloopt dat elkaar niet zo.

Wieffer sloot moeiteloos aan bij Feyenoord terwijl hij een divisie lager speelde en lijkt momenteel bij lange na niet aan zijn plafond te zitten. Veel spelers hebben een tijd nodig om mee te trainen qua niveau spel technisch en conditioneel maar dat was voor hem geen probleem. Ik denk dat het lastig oordelen is wat zijn potentie is momenteel laat staan die afzetten tegenover andere spelers.

23 februari 2024 om 23:09

Als je denkt dat Wieffer een slechte techniek en weinig voetballend vermogen heeft, dan laat je je echt foppen door misschien wel zijn motoriek. Zoals Busquets op het begin ook werd onderschat, omdat het trager leek. Maar als er een speler is die je in de dekking gewoon kan aanspelen is het Wieffer. Juist veel techniek, een goede balcontrole en lost alles altijd voetballend op

Wieffer is voor zo n lange slungel echt best wel heel technisch. Jammer dat het geen spits is want dan stonden we gisteren met 0-2 voor

Wieffer begint Busquets trekjes te krijgen. Zeer functionele techniek. Ik zou hem wel naast Frenkie willen zien in nl

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren