Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik heb gehoord dat het 400 miljoen kostte, maar is het dat wel waard?’

Laatste update:

Uli Hoeness zou Kylian Mbappé graag bij Bayern München zien voetballen, maar erkent dat de aanvaller van Paris Saint-Germain veel te duur is. De twintigjarige Fransman wordt de laatste tijd gelinkt aan een megatransfer naar Real Madrid, dat bereid zou zijn diep in de buidel te tasten. Hoeness stelt dat Bayern te weinig financiële slagkracht heeft om Mbappé te halen.

“Ik zou Mbappé meteen kopen als dat kon. Het is een geweldige speler. Maar we hebben het geld gewoon niet”, wordt de voorzitter van der Rekordmeister geciteerd door diverse Duitse media. “Het is niet de vraag of hij het geld waard is. De vraag is eerder: kan iemand zoveel geld uitgeven zonder in de financiële problemen te komen?”

“Ik heb gelezen dat het duurste schilderij ter wereld bijna vierhonderd miljoen euro kostte bij een veiling. Maar is een kunstwerk zoveel wel waard? Natuurlijk niet! Maar als iemand het heel graag wil hebben en er zoveel voor betaalt, dan is dat zijn beslissing”, aldus Hoeness. Bayern maakte onlangs wereldkundig dat men Lucas Hernández voor tachtig miljoen overneemt van Atlético Madrid. Hoeness is verbaasd dat de transfer veel kritiek teweegbracht.

“Ik was verrast. Er werd steeds geroepen dat Bayern met een voorzichtig transferbeleid geen partij kan zijn tegen Paris Saint-Germain en de Engelse en Spaanse clubs. Nu leveren we en dan roepen ze: 'Hoe kan je nou tachtig miljoen uitgeven aan één speler?' Hadden mensen ook gezeurd als we Mbappe hadden gekocht?”, vraagt Hoeness zich af.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou er is geen kritiek op dat bayern 80 miljoen betaald voor 1 speler. Maar er is juist kritiek op dat er 80 miljoen voor hernandez betaald word die dat totaal niet waard is.

16 april 2019 om 13:33

Nee , er is kritiek omdat Hoeness/bayern riepen dat ze nooit hoge bedragen zouden uitgeven aan spelers.
Eindstand ….hernandez voor 80mln.

16 april 2019 om 13:42

Bayern heeft geen andere keuzes dan meegaan met de op hol geslagen transfermarkt.

16 april 2019 om 13:44

En vervolgens heeft Hoenness in gezien dat ze wel moeten smijten met geld, omdat ze anders een veel te grote achterstand oplopen. Als Frenkie 85 mil waard is en de Ligt 80 mil waard is, dan is hernandez ook wel 80 waard zijn.

16 april 2019 om 13:44

En vervolgens heeft Hoenness in gezien dat ze wel moeten smijten met geld, omdat ze anders een veel te grote achterstand oplopen. Als Frenkie 85 mil waard is en de Ligt 80 mil waard is, dan is hernandez ook wel 80 waard.

16 april 2019 om 13:44

En vervolgens heeft Hoenness in gezien dat ze wel moeten smijten met geld, omdat ze anders een veel te grote achterstand oplopen. Als Frenkie 85 mil waard is en de Ligt 80 mil waard is, dan is hernandez ook wel 80 waard zijn.

16 april 2019 om 13:45

Eens , maar als Bayern fan vind ik het niet onterecht dat het bestuur van Bayern op de vingers wordt getikt (door de media etc).
Was een tikkeltje arrogant om die uitspraken destijds te doen.

16 april 2019 om 13:54

Je zegt het goed: "destijds". De markt is inmiddels nog verder uitgelopen met bedragen die oren doen suizen.

16 april 2019 om 14:08

Vegitosan.
Je vergeet even voor het gemak dat 80mil hedendaags(transfer Neymar, Mbappe, en aankomende transfers van zelfde bedragen) nog relatief laag is vergeleken met de hoogste transfers afgelopen jaren.
Bayern zal denk ik ook niet bedragen van 180-220 mil betalen.
Neemt niet weg dat 80 ontzettend veel is, maar het is meer de norm van tegenwoordig dan ‘uitzonderlijk hoog’.

16 april 2019 om 14:18

Het is inderdaad jammer dat Bayern nu 80mln voor Hernandez heeft betaald. Had gehoopt dat ze een aantal Duitse talenten uit de BL zouden kopen om zo weer aan een goed team te werken. Binnen de BL zou toch genoeg talent aanwezig moeten zijn en de meeste spelers zullen ze voor een stuk minder kunnen oppikken dan Hernandez.

16 april 2019 om 15:32

@ fr_jc

''destijds'' was iets van anderhalf jaar geleden geloof ik?

16 april 2019 om 15:44

@pinkpanther

Klopt ,relatief aan de hoogste transfers inderdaad… Maar als Neymar de maatstaf is dan is geen enkele speler voor een hoog bedrag verkocht.
Want vlak daaronder komt Mbappepepe (op de brommer) , en daar zit ook een dik gat van 40mln tussen.

16 april 2019 om 17:02

Maar is 80 mln nog veel geld in een markt waar tegenwoordig 100 mln plus bedragen betaald worden?

16 april 2019 om 13:40

Was de clausule prijs die 80M.. Hernandez is een top CV en is 23 geworden dus nog veel groeimarge. Had graag gezien dat we een Son ofso haalden voor dat geld maar met Hernandez ben ik heel blij.
Nu hopen dat Pepe ofso komt.
Het is wel Uli Hoeness die vaak domme dingen roept

16 april 2019 om 13:44

Zoals Hoeness zegt: een schilderij is waard wat men ervoor betaald.

Ik vind de vergelijking met kunst wel jammerlijk. Ik snap dat je zo het voetbalpubliek weet te bereiken want zij zullen ook vraagtekens zetten bij dure prijzen in de kunst, echter zit er een wezenlijk verschil tussen kunst en voetbal. Kunst is toch echt iets van een hogere orde dan sport!

16 april 2019 om 13:57

Ohhh, dus jij vind dat 400 mln voor een stuk doek met likjes verf wel moet kunnen?
Voetbalhumor 2.0 😂

16 april 2019 om 14:07

Het moet zeker kunnen. Zeker als een speler als Neymar 230 miljoen waard is. Het is niet te vergelijken, maar waar voetballers enkel de circusartiesten van het nu zijn, het entertainment. Kunst is gewoon van een andere orde. Daar spelen in mijn optiek meer de echte waarden in het leven mee. Daarbij zijn kunstwerken artefacten van de tijd.

16 april 2019 om 14:11

Ja hoor, in tegenstelling tot voetbalspelers heeft kunst geen houdbaarheidsdatum, en wordt het gewoon gezien als investering

16 april 2019 om 15:19

Hij heet niet voot niks ikea

16 april 2019 om 15:43

Dat is natuurlijk onzin, want net als jij die voetballers 'reduceert' tot 'de circusartiesten van nu' kun je een schilderij van 400 miljoen ook reduceren tot een simpel doek met verf.

Kunst is net als sport of elk ander levensaspect een kwestie van vraag en aanbod. De waarde ervan is afhankelijk van hoeveel iemand voor iets wil betalen. Als je de markt weg zou denken, is voetballend talent net zoveel waard als een schilderij (namelijk niets).

16 april 2019 om 16:39

inderdaad @sirius. Geef mij een doek en ik maak kunst.

16 april 2019 om 16:51

Ik ben het eens met je conclusie, maar niet met de argumenten. Kunst is meer waard omdat het honderden (of duizenden) jaren meegaat, terwijl een voetballer een 5-6 jarig contract krijgt en in principe daarna weg kan. Dan is 400 miljoen wel echt absurd veel geld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren