Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik denk dat Ronaldo wint, maar ik heb liever Neuer’

Laatste update:

Het moment waarop duidelijk wordt, wie zich de winnaar van de FIFA Ballon d’or 2014 mag noemen, komt steeds dichterbij. De wereldvoetbalbond zal op 12 januari in Zürich bekendmaken wie de Wereldvoetballer van het Jaar is: Manuel Neuer, Lionel Messi of Cristiano Ronaldo. Neuer won de prestigieuze prijs nog nooit, maar Messi en Ronaldo waren de voorbije zes jaar afwisselend steeds de beste speler ter wereld.

/

José Manuel Reina, back-up achter Neuer bij Bayern München, zegt te denken dat Ronaldo straks zijn derde Ballon d’Or in de wacht zal slepen. De Portugese aanvaller kende een waanzinnig jaar bij Real Madrid en lijkt favoriet voor de trofee. “Ik denk dat hij zal winnen, ja. Maar wat ik liever wil, wat ik echt verlang, is dat Neuer wint. Helaas is het moeilijk voor een doelman om te winnen”, zegt Reina tegen Cadena COPE.

“Vooral als je het opneemt tegen Messi en Ronaldo. Hij zou kunnen winnen op basis van zijn prijzenkast en wat hij heeft bereikt met zijn club, dat zou echt mooi zijn”, zegt Reina hoopvol. In het verleden was er maar één doelman die ooit de Ballon d’Or pakte: Lev Yashin in 1963. De laatste keepers die het podium haalden waren Gianluigi Buffon (tweede in 2006) en Oliver Kahn (derde in 2002 en 2001).

Hoop jij dat Manuel Neuer de Ballon d'Or wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tuurlijk wil Reina dat, hij is tenslotte zijn teamgenoot.
Wel was dit een geweldig jaar voor Ronaldo individueel en in clubverband, waardoor hij hem dit jaar meer dan iedereen verdient.

28 december 2014 om 16:24

Je hebt gelijk, als Reina bij Real speelde, dan had hij CR7 aangewezen als de beste.

30 december 2014 om 19:26

Zou terecht zijn als hij eens won. Altijd die topspelers die veel scoren is ook onterecht

Is gewoon moeilijk met deze 2 buitenaardse wezens als doelman zijnde. Ik denk dat Ronaldo hem wint dit jaar. Behalve op het wk heeft messi toch een iets minder jaar achter de rug. Op het wk speelde hij misschien niet geweldig, maar hij scoorde toch genoeg en waar gaat het om in het voetbal? Juist scoren

28 december 2014 om 08:34

Neuer is ook buiten categorie in zijn positie. Geen doelpunten tegenkrijgen is in het voetbal net zo belangrijk. Want als alleen spelers die scoren de trofee kunnen winnen, hebben ze hem al vaak aan de verkeerde gegeven.

28 december 2014 om 16:23

Onzin, scoren is moeilijker dan geen doelpunten tegen krijgen. Iets maken is moelijker dan iets stoppen. Daarom verdienen aanvallers de trofee.

Neuer mag blij zijn met top 3 nominaties.
Messi is onterecht en puur door zijn naam geselecteerd.

1) Ronaldo
2) Robben
3) Muller/di Maria

28 december 2014 om 00:40

Eerlijk gezegd zou ik Kroos op 3 zetten sterk bij bayern en hij was denk ik de beste speler van het wk.

Ik vind het ook nog steeds schande dat Robben niet in de top 3 staat.

28 december 2014 om 00:56

Het eerste gedeelte van seizoen 13/14 was heel sterk van Kroos, na de winter was hij zwak. Heel zwak.

28 december 2014 om 01:18

Wat heeft kroos dan gedaan? Kom op man laten we niet overdrijven. Statistish gezien mag kroos niet eens de veters strikken van Cr7.

28 december 2014 om 01:21

@ jerrdrista

Robben heeft in de competitie niks bijzonders gedaan en op het WK heeft Robben na de poulefase niet eens 1 doelpunt kunnen scoren of 1 assist kunnen geven.

28 december 2014 om 01:23

Kroos was heel sterk dit jaar maar Messi die haalde statistieken die Ronaldo alleen heeft kunnen overtreffen. Ook speelt Messi in het nieuwe seizoen weer hel goed. Kroos is goed maar niet het niveau Messi en Ronaldo.
Ik had ook Robben liever gezien dan Neuer.

28 december 2014 om 01:33

Waarom liever Robben? wat heeft Robben gedaan dan? Speelde een gemiddeld WK thats all.

28 december 2014 om 01:53

Matthaus, Ronaldo kon na de eerste ronde direct zijn koffers pakken en heeft met Portugal nog nooit iets gepresteerd op mondiaal niveau. Robben is in competitieverband een dragende speler bij Bayern München en was in Brazilië de beste speler van het toernooi. Robben heeft het in Brazilié laten zien en presteert al drie jaar bij Bayern op een ongekend hoog niveau. Ronaldo laat het alleen maar zien bij Madrid en kan geen enkele wedstrijd naar zijn hand zetten met de nationale ploeg. Neuer verdient het meer dan Ronaldo op grond van zijn prestaties!

28 december 2014 om 03:34

Matthaus

Robben heeft in de poulfase Spanje Chili en Australie pakslaag gegeven.

Messi bijv. Had moeite met Bosnie. En speelde tegen iran en Nigeria.
Messi scoorde ook niet na de poulfase sterker nog enige wat hij deed was penalty erin schieten na 120 min en hij werd speler van het toernooi.

Dus waarom kan robben geen ballon d'or winnen.

28 december 2014 om 13:30

@matthaus: Robben heeft een gemiddeld WK gespeeld? Serieus? Zonder Robben zou Nederland waarschijnlijk niet verder zijn gekomen dan de poulefase, hij heeft er bijna in z'n eentje voor gezorgd dat we derde van de wereld zijn geworden.

Van Persie was niet in vorm, Sneijder was over the hill, de complete verdediging was maar amper goed genoeg voor de top van de eredivisie, we hadden eigenlijk gewoon een hopeloos elftal. Robben zorgde er bijna solo voor dat Nederland zelfs nog bijna de finale haalde. Noem eens één speler in de geschiedenis van het WK-voetbal die ooit iets soortgelijks gepresteerd heeft...

Wat mij betreft speelde Robben gewoon een legendarisch toernooi en hoort hij sinds afgelopen zomer definitief in het rijtje Cruijff, Van Basten en Bergkamp.

28 december 2014 om 14:52

Robben acceleerde alleen in de poulefases tegen een dramatische Spanje. Maar wat deed Robben in de poulefases waar het er echt om ging? Niks, geen doelpunt en geen assist.

28 december 2014 om 14:55

@ Jerrdrista

Klopt indd, Messi had ook een matig WK, hij hoort ook geen ballon dór te winnen. Wel is het zo dat Messi in de competitie en CL veel beter presteerde dan Robben. Man Robben is zo matig dat hij niet in staat is om meer dan 12 goals te scoren. Weetje hoe slecht dat is?

28 december 2014 om 15:59

Matthaus heb jy wk wel gekeken hy in de 90ste minuut was hij nog eve snel als in de 1ste en in de bu desliga speelde hy geweldig en maakte ongeveer 14 goals en creerde heel veel kanzen en als robben er niet was op het wk was nederland echt niet ver gekomen

28 december 2014 om 16:01

@ matthaus wat zeg jij allemaal robbem scoorde 3x in de poulfase en gaf 2 assist jij hebt echt geen wk gekeken begin maar is de herhalingen te kijken op foxsports

28 december 2014 om 16:13

Dat is n de poulefase idd, maar wat heeft Robben in de knockout ase gedaan? Niks, geen doelpunt geen assist.

28 december 2014 om 16:42

@matthaus: Spelers alleen op goals en assists beoordelen vind ik veel te simpel.

Voorbeeldje: van de veldspelers in het vaste basiselftal van PSV is er maar één die dit seizoen nog op 0 goals en 0 assists staat: Guardado. En toch vindt vrijwel iedereen dat de beste speler van Psv...

Nederland had zonder Robben gewoon helemaal niets te zoeken gehad op dit WK.

28 december 2014 om 17:22

Dat is wel waar, maar het gaat om daadwerkelijke cijfers die bij Robben ontbraken. Geen doelpunt en geen assist isonvoldoende in e KO fase vor Robben.

28 december 2014 om 01:27

Doe je oranje bril af. Robben heeft in de competitie niet eens meer dan 15 goals kunnen scoren. en was niet in staat om meer dan 5 assists te geven. Op het WK heeft Robben na de poulefase geen doelpunt gescoord en geen assist gegeven. Robben hoort er 100 procent niet bij.

28 december 2014 om 02:07

Matthaus, wat heeft Ronaldo laten zien in Brazilië? Zet je Ronaldo bril eens af man. In de nationale ploeg heeft hij nog nooit hetzelfde niveau kunnen halen als bij Madrid. Robben was met kop en schouders de beste aanvaller in Brazilië. Ronaldo kon na de eerste ronde direct zijn koffers pakken. Robben heeft een top prestatie geleverd met Oranje, hij was de aanjager en motivator voor en van Oranje. Ronaldo was de voetballer die geweldig kan presteren in het sterren ensemble van Madrid maar het op een belangrijk eindtoernooi nooit laat zien!

28 december 2014 om 03:03

Ik vond Muller beste aanvaller op het WK 5 doelpunten en WK gewonnen ook.

28 december 2014 om 03:13

Vindt het wel grappig dat als je Robben de hemel in prijst dat je de competitie en WK erbij haalt, en bij Ronaldo alleen het WK. Het gaat om heel 2014, en niet om 7 wedstrijden. Ronaldo verdient de Ballon D'or.

En je zegt wel dat Ronaldo een goede team heeft, maar heeft Robben dan dat niet? Bayern München is gelijk aan Real Madrid.

28 december 2014 om 03:37

Ik vond James beste aanvaller 6 doelpunten en dat met een gemiddeld voetballand columbia.

Dat is groter prestatie.

28 december 2014 om 14:01

@ Pettersson1963

Robben heeft op het WK beter gepresteerd dan Cr7, maar over het hele jaar gezien is het schandalig en respectloos om Robben te vergelijken met Cr7. Laatstgenoemde heeft ongelofelijke cijfers genoteerd. Cijfers en prijzen gepakt waar Robben niet eens van kan dromen. Daarna heeft CR7 in het jaar 2014 belangrijkere prijzen gewonnen dan Robben.

28 december 2014 om 14:10

@belklopt indd Muller was gewoon de beste aanvaller op het WK. Stond op in grote wedstrijden.

28 december 2014 om 14:55

Het draait toch niet om prijzen winnen maar om de individuele prestatie?
Wat C. Ronaldo heeft laten zien bij Real Madrid is buiten gewoon knap maar bij Portugal heeft hij werkelijk niks laten zien. Daarbij is het WK met afstand het grootste voetbaltoernooi waar bijna de helft van de totale wereldbevolking naar kijkt. Daar presteren is ontzettend belangrijk. En met alle respect voor de PD buiten de top 6 stelt het allemaal niet zoveel voor en het verschil tussen de grote clubs en de rest is gigantisch.
Is het respectloos om Robben te vergelijken met C. Ronaldo nee absoluut niet, want beide hebben op verschillende vlakken een fantastisch jaar gehad, waarbij de ondergrens van Robben niet zo laag was als die van C.ronaldo.

28 december 2014 om 15:47

Individuele prestatie zeg? Prima, hoe durf je dan Robben te vergelijken met Cr7? Robben heeft vorig jaar slechts 12 goals gescoord in de competitie en maar 4 assists gegeven. CR7 heeft 14 goals alleen al in de CL gescoord en rond de 30 goals in de PD. Daarnaast heeft CR7 10 asissits gegeven in totaal. Wat betreft het WK heeft Robben na de poulefase geen knikker geraakt. Robben was zo slecht in de poulefase dat hij zelfs niet in staat was om een assist te geven.

28 december 2014 om 16:14

Klopt, eigenlijk is James idd de beste speler van het toernooi, enige nadeel is dat hij iet ver kwam op het WK.

28 december 2014 om 17:50

Matthaus, ik reageer haast nooit op VZ, maar je spreekt jezelf zó erg tegen dat ik wel moet reageren. Haha, je doet er alles aan om de prestaties van Robben onderuit te halen, het is bijna lachwekkend. Je zegt in de ene reactie dat Robben 'acceleerde' in de groepsfase en in een andere reactie durf je te beweren dat Robben in de poulefase 'zo slecht' (????) was dat hij zelfs niet in staat was om een assist te geven.

Kom op zeg. Ook ik vind dat Ronaldo deze prijs moet winnen, maar jouw reacties slaan helemaal nergens op. Robben was de beste man op het WK, het belangrijkste toernooi dat bestaat. Hielp Nederland in zijn eentje naar de halve finale en bij Bayern is hij de belangrijkste man. Natuurlijk kan Robben qua statistieken bij lange na niet bij Ronaldo en Messi in de buurt komen, niemand die dat beweert. Robben is op dit moment na die 2 de beste. Verder vind ik dat je nooit alleen van statistieken mag uit gaan, want dan zou een middenvelder bijvoorbeeld nooit een kans hebben om een individuele prijs te winnen.

28 december 2014 om 20:15

Ik vond Columbia eigenlijk beter dan Brazilië. Jammer dat het thuis land door moest en dat was te merken aan de leiding. Tegen Duitsland 7-1 en Nederland 3-0 bleek Brazilië ook inderdaad niet zo veel voor te stellen.

29 december 2014 om 01:39

met Poulefase bedoelde ik KO fase. Was een typfout van mij. En hoe kan iemand nou de beste zijn op het WK als hij na de poulefase geen1 doelpunt en geen 1 assist kon geven? In de wedstrijden die er echt toe doen was Robben nergens. Geef mij maar Muller, Kroos en James, die jongens stonden op in de grote wedstrijden.

29 december 2014 om 01:49

Klopt, mee eens, Colombia speeelde mooier en beter voetbal dan Brazilië die eigenlijk het hele toernooi lang stijf speelde.

29 december 2014 om 01:51

@ probrazil

Waarom Di Maria? Wat heeft hij n vredesnaam gepresteerd het afgelopen seizoen wat CR7 en Messi niet hebben gedaan?

Neuer moet blij zijn met de titel van beste doelman ter wereld, hij impliceerde zelf ook al dat hij de Gouden Bal niet verdient maar Reina ziet dit niet in. Verschil is dat Neuer ook een veldspeler had kunnen zijn die snapt dat Ronaldo het verdient terwijl Reina waarschijnlijk van kinds af aan de ondankbare rol van keeper toegewezen kreeg.

28 december 2014 om 08:40

Courtois zei ook al dat Neuer hem verdient. Neuer zelf denkt dat zelf ook wel. Maar doordat men een fetish heeft opgebouwd met die doelpuntenrecords en doordat Messi en Ronaldo wereldwijd veel bekender zijn en dus pakweg de kapitein van de Indonesische voetbalploeg en alle Zuid-Amerikanen waarschijnlijk niet op Neuer stemmen, maakt hij weinig kans.
Met zijn capaciteiten heeft dat niets te maken en met statistieken ook niet want die van Neuer zijn dit jaar uitstekend.

28 december 2014 om 16:15

Courtois is een betere doelman. Je ziet de belg niet zomaar naar voren gaan als een lompe boer.

Bastian Schweinsteiger wat een held in de finale in Brazilie, Ging als een bokser in een roelstoel van het veld. Heeft tot een maand geleden moeten revalideren. prachtige voetballer en wat een mentaliteit en wat een voorbeeld voor de jeugd

28 december 2014 om 16:17

@ Spuurs2

In mijn optiek moet de jeugd juist een voorbeeld nemen aan een technisch begaafde voetballer dan aan een werkpaard als Schweinsteiger.

28 december 2014 om 16:30

Ja hoor, daarom verliezen wij tegenwoordig met die fantastische technische jeugd van Ijsland en worden we uitgeschakeld door cubs als Differdange 03 in de EL. Hadden we toch maar wat meer Schweinis opgeleid. Daarom winnen Duitsers en zijn wij geboren verliezers wij waarderen dat niet, Zonder hem was Duitsland nu geen wereld kampioen iets dat ons nooit zal lukken hoeveel congressen ze ook organiseren bij de knvb.

29 december 2014 om 01:42

Nonsens, De duitsers zijn juist zo succesvol omdat zij techisch begaafde voetballers hebben geprodceerd. Duitsers zijn juist zo succesvol doordaat zij aanvallend technisch voetbal spelen. Hetzelfde kan gezegd worden over Spanje in de periode van 2008 tot en met 2012. Wat heeft hard werken ons geleverd? Wat hebben gore spelers als Kuyt ons geleverd? niets.

Ik heb genoeg beelden gezien van o.a. Pelé, Maradona en Cruijff, maar ik geloof echt dat Messi en Ronaldo de twee beste voetballers aller tijden zijn. Ik zou het heel gek vinden als die nu zouden verliezen van een keeper. Ik vind eigenlijk sowieso dat je keepers en veldspelers gescheiden moet houden als het gaat om het geven van individuele prijzen, omdat keepen eigenlijk een hele andere sport is dan veldspeler zijn.

28 december 2014 om 15:42

Nee vind ik niet, op club niveau presteren Messi en C.ronaldo uitstekend.
Maar op landen niveau komen ze niet eens in de buurt van de echte grootheden, C Ronaldo heeft inmiddels 3 Wk's achter de rug en behoort niet eens tot de eerste 200 WK topscorers, en ook Messi's prestaties zijn bij Argentinië beduidend minder, in eigen land word Maradona nog steeds als de beste gezien.

28 december 2014 om 16:21

Niet alleen in Arentinië, ook in Italië word Maradona als de beste aller tijden gezien.

28 december 2014 om 16:30

Hoeveel goals iemand gemaakt heeft op een WK vind ik nogal een willekeurig criterium. Ernie Brandts heeft bijvoorbeeld meer WK-goals gemaakt dan Ruud Gullit en Ruud van Nistelrooij. Marco van Basten heeft zelfs nooit gescoord op een WK. Dus wat zegt dat precies?

28 december 2014 om 16:59

@cabinessence
Al die spelers die jij opnoemt waren ook maar 1 WK toernooi actief dus kan je dat eigenlijk niet vergelijken.
Het aantal doelpunten zegt niet alles want Klose scoorde er 17 en is absoluut niet de beste speler die er is, maar je kan toch ook niet anders concluderen dat zowel Messi als C. Ronaldo structureel ondermaats presteren op een groot eindtoernooi.
Messi is actief geweest op 5 grote eindtoernooien (3x WK en 2x Coppa) en maakte in totaal maar 7 doelpunten in 26 wedstrijden , en dus scoort 1x per 301! minuten , dat is toch wel heel armoedig
C. Ronaldo was ook actief op 5 grote eindtoernooien (3x WK en 2x EK) en maakte in totaal 9 doelpunten in 27 wedstrijden, en scoort 1x per 253 minuten.
Bijna iedere aanvaller die momenteel actief is doet het gemiddeld beter dan Messi en C.ronaldo en dat is toch wel heel opvallend omdat ze in clubverband wel boven de rest staan. De echte legendes konden zich overal onderscheiden en dat is zowel Messi als C.ronaldo voor mij toch echt onvoldoende gelukt.

29 december 2014 om 01:44

@ Cabinessence

Dat een aanvaller heeft gefaald in het volbrengen van zijn opdracht. Over het algemeen staat een aanvaler op het veld om te scoren.

28 december 2014 om 16:20

Maradona is meer een nummer 10 die het spel maakt en Messi is meer een eindproduct die het spel afmaakt. Het spel maken is moeilijker dan het spel afmaken en derhalve is Maradona beter.

28 december 2014 om 16:35

@matthaus: Een afmaker is iemand die vooral voorzetten van anderen binnen tikt. Dat is Messi absoluut niet, die creëert zelf een groot deel van zijn eigen kansen en is in staat om te scoren uit situaties die eigenlijk niet eens kansen genoemd kunnen worden. Ik vind dat je hem heel erg tekort doet door hem een afmaker te noemen en dus vind ik ook dat je argument niet opgaat.

28 december 2014 om 17:20

Iemand die het spel afmaakt is niet automatisch iemand die voorzetten binnen tikt. Er zijn afmakers als Inzaghi en afmakers als Ronaldo. Natuurlijk creëert Messi en groot deel van zijn kansen, maar hij is over het algemeen iemand die het spel afmaakt. Mardona was een 'trequartista' die alles bepaalde, zowel bij Argentinië als bij Napoli. Maradona was ook veel creatiever. Messi is daarentegen veel zakelijker, maar wel effectiever. Het is echter zo dat geniaiteit binnen het voetbal heel zwaar weegt. Daarom is Maradona de betere.

Hoe kunnen Ronaldo die door Duitsland naar huis werd geschoten en Messi die eerst door Vlaar uit de wedstrijd gespeeld werd en later tegen Duitsland niets liet zien nu weer genomineerd zijn? Terwijl uitblinkers als Robben Di Maria Mueller en Kroos er niet in staan? Ra ra hoe kan het weer?

29 december 2014 om 01:47

Wat heeft Di maria dan gedaan op het WK? Hij was pas onzichtbaar. Verder worden deze spelers genomineerd op basis van een heel jaar, niet louter op basis van het WK.

Dan heb je de wedstrijden van Argentinië zeker niet gekeken. Di Maria was namelijk goed bezig.
Denk dat van Gaal hem ook met name daarom heeft aangetrokken. Over het hele seizoen was Robben ook top. Kampioen geworden en de beker gewonnen en kwartfinale CL gehaald. Messi en Ronaldo waren op het WK juist onzichtbaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren