Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het verschil tussen Besiktas en Feyenoord? Routine, zij zijn net wat slimmer'

Laatste update:

Elvis Manu gaf de supporters van Feyenoord woensdagavond even hoop op 'het wonder van Istanbul'. De invaller maakte na een individuele actie de gelijkmaker tegen Besiktas, waarna Feyenoord nog maar een doelpunt nodig had om een verlenging uit het vuur te slepen. De Rotterdammers scoorden echter niet meer en Besiktas liep uit naar een 3-1 zege.

/

Manu noemt de nederlaag teleurstellend, omdat hij het gevoel had dat Feyenoord weer niet minder was dan zijn tegenstander. Lex Immers kreeg nog een goede kans op de 1-2 en Manu zegt tegen Voetbal International dat hij het wel eens had willen zien als de Hagenaar had gescoord. "Maar nu werd het 2-1 en was het in feite gespeeld, al helemaal als die derde dan ook nog valt."

"Het verschil tussen Besiktas en Feyenoord? Routine", weet Manu. "Zij zijn net wat slimmer dan wij. Je ziet het in verdedigend opzicht. Als er bij hun een bal in de zestien komt, vliegen ze erin. Bij ons is dat nog wat minder." De defensie van Feyenoord, die natuurlijk drie internationals is kwijtgeraakt, stond bij de tegendoelpunten te schutteren.

Elvis Manu moet aankomend weekend in de basis beginnen bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was het net een verdediger die de aanval een veeg geeft , is het nu een aanvaller die zijn verdedigers de schuld geeft.

Hij gaat lekker daar.
Heerlijk open in de pers alles naar buiten brengen jongens , dat komt het groepsproces ten goede.....

6 augustus 2014 om 23:50

Alsof we zelf niet hebben gezien wat hij hier uitspreekt.

6 augustus 2014 om 23:57

ja dat wel natuurlijk maar wie is manu om anderen te bekritiseren?

7 augustus 2014 om 02:20

Voorlopig wel degene die gescoord heeft. Heb de wedstrijd niet gezien maar ik lees hier en daar dat ervaren rot Matthijssen het niet kon bijbenen en dat van beek en Kongolo aardig wat foutjes maakte.

7 augustus 2014 om 07:22

Manu is onderdeel van het elftal natuurlijk. Mensen reageren hier nogal spastisch op het feit dat teamgenoten openlijk kritiek uiten. Is niets mis mee, wordt je grote jongen van. Uiteraard kan je dan ook kritiek (feedback) verwachten. Net als in het echte leven...

7 augustus 2014 om 00:03

Hij heeft wel meer recht dan Mathijssen en dit vind ik beter dan standaard pers praatjes

Het verschil is dat Elvis Manu de goals moet scoren voor Feyenoord terwijl Besiktas een speler als Demba Ba heeft.

Geef deze man een kans! We hebben niet veel beters rondlopen en hij heeft de potentie om zich te ontwikkelen tot een belangrijke speler voor Feyenoord. Wordt nog wel lastig om te bepalen waar hij moet gaan spelen. Boetius zal standaard linksbuiten zijn, de nieuwe aanwinst (of Te Vrede) spits en voor rechtsbuiten is Basacikoglu gehaald.

Wellicht kan hij wat speelminuten maken als diepe spits totdat er een goede spits wordt aangetrokken, Manu brengt meer gevaar dan Te Vrede tot dusver.

7 augustus 2014 om 01:19

Kan je manu misschien niet als spits proberen te gebruiken. Ik denk dat je hem wel zou kunnen vormen tot een spits

Dat heeft ook met kwaliteit te maken, de overtuiging dat het wel goed kwam heb ik daar de hele wedstrijd gezien, de rust ze lieten zich niet gek maken.

Bij elke tegenaanval was de verdediging totaal in paniek en voorin liep iedereen maar voor zichzelf te spelen, Boetius die echt totaal niks goed deed, Schaken die gewoon blind voor geeft en te Vrede die er nooit staat bij een voorzet in de 16.
Dan word het een moeilijk verhaal als er 11 spelers staan die geen team vormen.

Met Nelom , van Beek en Te Vrede die nog eens goed genoeg zijn voor een middenmotor in de Eredivisie. Wat verwacht je dan ook? Feyenoord heeft zoveel ingeleverd en er niets voor teruggekregen. Kijk er niet raar van op als ze straks in de EL er ook gelijk uitvliegen.

7 augustus 2014 om 09:21

Van beek kan groeien, mathijsen begon ik spontaan van te huilen. Wat deed die jongen bij de 2-1? Sjongejonge..

Manu is nog niet klaar voor basis. Dat is iemand die breng je laatste half uur. Geef bilal maar voorkeur

7 augustus 2014 om 00:04

Manu kan prima Te Vrede vervangen, en Bilal voor de zwak presterende Boetius.

Net iets slimmer? Besiktas heeft op iedere positie een veel betere speler staan, klaar.

Manu volgende keer in de basis

Kijk nu de samenvatting, maar is die eerst goal niet gewoon buitenspel. Die speler loopt toch gewoon Clasie in de weg, die de bal misschien nog zou kunnen wegschieten. Maakt het niet uit of ie hem nu aanraakt of niet, hij staat als buitenspelspeler in de weg.

7 augustus 2014 om 00:32

Daar had waarschijnlijk ook wel voor gevlagd geworden, ware het niet dat Clasie te druk was met het zwaaien voor buitenspel ipv de bal van de lijn halen.

7 augustus 2014 om 01:16

Ja, dat klopt wel. Als Clasie tegen die gast oploopt, was er wss wel buitenspel gegeven.

Manu is op het moment verreweg de beste spits die ze hebben rondlopen. Die is echt zoveel beter dan Te Vrede, die gewoon zwaar tekort komt.
Feyenoord heeft tactisch gewoon gefaald. Uit de voorbereiding had Rutten echt wel de conclusie kunnen trekken dat deze tactiek niet werkt met dit team tegen een sterke tegenstander met een goede spits.

7 augustus 2014 om 01:23

Manu is toch LB

7 augustus 2014 om 08:50

Gisteren kwam Manu er ook in als spits. Hij kan dat wel. Maar dan ben je wel heel erg op de counter aan het spelen. Een bal vasthouden en lange ballen zijn dan niet meer mogelijk.

Ervaring als in Mathijssen die uit en thuis staat te schutteren? Doe mij dan maar een talent als Van Beek of Kongolo.

Wordt beetje zat van excuus dat ze 3 sleutel spelers zijn kwijt geraakt bij bjk zijn ook 2/3 spelers weg gegaan en zijn ook niet op volle sterkte ze hebben alleen ba gehaald als dat een excuus is dan had feyenoord eerder op transfers moeten in spelen bjk is ook bezig met versterkingen van 2 a 3 spelers dus gewoon bullshit en daarnaast hebben ze nog aantal goeie spelers waardoor ze prima in de eredivisie kunnen voetballen maar Europa te hoog gegrepen is

7 augustus 2014 om 07:38

Je vergeet puntjes te zetten. Net als Rutten overigens. Die vergeet de puntjes te pakken. Manu heeft wel een punt als hij zegt dat Besiktas routine heeft en Feyenoord niet. Te beginnen met Fred Rutten. Een beetje gaan aanvallen in de Kuip waar je volgens Europese voetbalwetten in eerste instantie op de nul moet spelen. Dicht metselen die muur. Maar nee, Fred heeft tijdens het WK zitten slapen en liet zijn team lekker aanvallen, aangemoedigd door het enthousiaste legioen. Een trainer met routine weet dat 0-0 in een eerste wedstrijd helemaal niet gek Is omdat je uit altijd nog kan scoren en je met 1-1 dan gewoon door bent. Gemis aan Routine en een nieuwe trainer die met aanvallend voetbal het eens zal laten zien. .. Dat lukt dus wederom niet. ...

Ik zou trouwens liever zien dat de voorronde gespeeld worden op het einde van het siezoen, ja, dat zijn inderdaad nog 4 extra zware wedstrijden. Maar dat lijkt mij eerlijker dan nu. Je bent nu minder oo elkaar ingespeeld, je bereikt op trainingen nooit wat je in echte wedstrijden wel bereikt, zeker na een heel siezoen. Plus, je hebt je vaste basis elf nog.

Zou graag zien dat ze het op deze manier gaan doen. Op deze manier had feyenoord veel meer kans gehad. Nu waren ze nagenoeg kansloos. En mocht je dan op het einde van het seizoen de CL halen dmv play off voetbal heb je ook een grotere kans dat je beste spelers nog een seizoen blijven. Ook kan je dan anders inkopen omdat je meer te bieden hebt en meer zekerheid hebt (cl inkomsten).

7 augustus 2014 om 01:36

Dat kan toch niet. Niet elke competitie is op dezelfde tijd klaar, je hebt om de twee jaar een eindtoernooi, sommige clubs moeten 4 rondes spelen(8 wedstrijden).

Het is een gegeven dat je eind juli kwalificatie moet spelen. Anticiperen en voorbereid zijn ipv achteraf onrealistische concepten verzinnen.

7 augustus 2014 om 06:15

Daar heeft elk team last van, dat er spelers vertrekken. De eerste voorrondes EL en CL zijn een maand geleden al gestart op 3 juli, dus dan duurt een seizoen voor Feyenoord, Twente, Psv, Groningen en Zwolle liefst 2 maanden langer. Groningen was 18 mei klaar. Dat zou ' voor de genoemde teams' met voorrondes dan 18 juli worden, en de Nederlandse competitie start op 10 augustus. Ek's en Wk's zeker in de winter houden.

7 augustus 2014 om 08:09

Ik moest hier ook aan denken, een team kwalificeert zich voor de voorronde CL, de wereld ziet dat, ze spelen nog een WK, alle grote spelers worden weggehaald en je moet met een veredeld jeugdelftal de voorronde spelen. En vervolgens is iedereen boos dat ze niet winnen.

Ik ben het deels met Manu eens, het is routine maar het is ook een gebrek aan kwaliteit. Feyenoord ontbeert het type spits dat Besiktas wel had in de persoon van Demba Ba en kon daardoor nooit een vuist maken voorin. Schaken kwam er een aantal keren goed langs maar dan is er niemand (inclusief hijzelf) die daar een goed vervolg aan kan geven. Daarnaast was het verdedigend vaak niet al te best aan de kant van Feyenoord, gezien de jonkies (afgezien van mathijsen) die achterin stonden, wijt ik dat inderdaad wel grootendeels aan een gebrek aan routine.

Conclusie: Besiktas was over twee wedstrijden gezien gewoon de betere en gaat terecht (helaas voor het Nederlandse voetbal) door. Ik hoop oprecht dat Feyenoord zich nu wel weet te plaatsen voor de groepsfase van de Europa League.

Het is niet alleen routine, het is ook kwaliteit. Wat Feyenoord nu heeft laten zien is dat bijna elke speler in de Eredivisie die dit niveau aan zou kunnen verkocht wordt, omdat de Eredivisie een flinke achterstand heeft op een heleboel andere competities, een achterstand die is gecreëerd door het financiële plaatje dat in het buitenland veel gunstiger is. Jongens die in de Champions League of Europa League echt wat kunnen betekenen vertrekken snel, o.a. De Vrij, Janmaat, Indi, Pellè bij Feyenoord, maar ook Tadic, Bony, Finnbogason en dat soort jongens peren hem voor een relatief laag bedrag. Misschien dat clubs en de Knvb eens naar manieren moeten gaan zoeken om meer geld te genereren om de kloof deels te dichten. En niet alleen dat, ook de clubs in Nederland dienen hun geld eens wat beter te gaan investeren om meer te bereiken Europees gezien. Ajax bakt er Europees al jaren weinig van als kampioen, ze hebben tig miljoen op de bank en ze doen geen zak? PSV spendeert al de centen verkeerd en Feyenoord zat met schulden. Er moet echt eens wat gebeuren, want zoals het er nu naar uitziet gaat er maximaal een paar jaar overheen voordat ook de kampioen voorronde CL kan gaan spelen.

7 augustus 2014 om 06:04

De kritiek die je geeft is deels wel terecht maar dan moet je 1 regel niet vergeten :
De club met nagenoeg een onbeperkt budget bakt er europees helemaal niks van.

Bovendien zal dat altijd zo blijven en misschien nog wel erger worden : jonge gasten die hier een blauwe maandag hun kop boven het maaiveld uitsteken willen weg.
Er geldt maar 1 ding : cashen , zo snel en zo veel mogelijk en is dat bij het 6e van fc haar op den dijk uit tpiolito dan zij het zo.

Mulder slechtste keeper ooit gezien. 1 ste en derde goal zijn fout!

7 augustus 2014 om 07:45

Altijd maar zeggen;als als als,je moet zeggen dat die bal van immers erin moet op dat moment en"we hebben leuk gevoetbald"ga toch weg man.zo zal het nooit wat worden. Met geen enkele nederlandse club!

7 augustus 2014 om 08:01

De eerste wel, maar hoe kan je die derde aan hem toeschrijven. Tuurlijk 1 op 1 op de keeper en die moet de keeper altijd hebben? Heb jij ooit weleens op doel gestaan? Derde goal kan je geheel op het duo Kongolo/mathijsen wegzetten. Kongolo geeft de bal op Mathijsen zonder te kijken, waar Mathijsen te ver vooruit loopt als leider van de defensie.
Mulder is geen Valdes of Cassilias maar bij die derde goal maakte hij het Ba nog behoorlijk lastig, door hem naar de zijkant te dwingen, had alleen de pech dat ie de bal niet op het lichaam kreeg.

7 augustus 2014 om 11:34

Ik vind juist de tweede zijn fout. Hij kan toch makkelijk die voorzet eruit pakken. Op zijn minst wegtikken.

Manu is de enige die wat wist te forceren in beide wedstrijden. De rest heeft veel te weinig gif in de donder zitten. Ook Boetius kwam er wederom niet lekker uit gister. Ook hij mag in zo'n geval best een keer gewisseld worden.

Besiktas is ook spelers kwijt geraakt. Reageert daar misschien iets adequater op dan meneer van Geel...
Feijenoord heeft heel jammerlijk verloren. Ik zie graag 2 NL ploegen de champignonnen league in gaan.... Maar routine.... nee. Niet alleen. Ze hebben meer kwaliteit. zijn gewoon een maatje te groot.

7 augustus 2014 om 09:16

Besiktas geeft inderdaad eventjes 8 miljoen uit voor een nieuwe spits die waarschijnlijk ook nog geen misselijk salaris ontvangt. Moet Feyenoord dat dan ook maar doen? Ik vindt van niet. Wat Feyenoord nu ook gewoon heeft genekt is dat 3 van de 4 rechtsbenige verdedigers niet fit/speelgerechtigd was. Deze opstelling sloeg eigenlijk helemaal nergens op. Aanvallend hat Rutten van mij wel wat eerder mogen inzien dat Manu er gewoon in moet. De enige speler met voldoende gif en dreiging. Mensen vonden Schaken goed spelen gister maar eigenlijk heeft hij niets gecreeerd. Deed zijn best hoor, maar hij haalt het niet meer op dit niveau. Over Verhoek wil ik het uberhaupt niet hebben. Die hoort gewoon niet bij een club als Feyenoord.

7 augustus 2014 om 14:56

Ik zeg toch niet dat ze 8 miljoen voor een speler moeten neerleggen.... Volgens mij zeg ik dat ze adequater moeten reageren, ofwel... het lijstje wat van Geel zegt te hebben... de namen daarop eerder polsen, eerder een bod doen, realistische namen erop zetten....... Zit wel een verschil in of niet......

Dat wat nu is vertrokken, daar was men 6 maanden geleden ook al van op de hoogte.... En dat je zo vroeg aan de bak moet, is ook geen verassing als je geen eerste word.

Edit: Typo

7 augustus 2014 om 14:59

Ja, maar wat hadden ze dan moeten doen? Als je snel een spits aan wilt trekken in deze fase van de transfermarkt moet je wel zulke bedragen gelijk neerleggen. Anders krijg je een nee te horen. Of je moet de helft neerleggen voor een spits die het hem eigenlijk ook niet is. Daar schiet je dus niets mee op.

Vorig jaar was er bovendien ook veel interesse maar bleven transfers uit. Feyenoord kan niet het risico lopen door alvast een speler aan te trekken voordat er spelers zijn verkocht. Vandaar dat we eigenlijk pas sinds vorige week concreet kunnen gaan worden om spelers. En dan begin je dus eigenlijk pas met onderhandelen. Niet zo vreemd dus dat de gewenste versterkingen pas eind van de transferperiode binnen zullen zijn.

Feyenoord maakt de doelpunten voor de tegenstander nog net niet zelf. Gewoon duidelijk te zien dat als je een hele linie verkoopt je het niet kan opvangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren