Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Groningen boycot RTV Noord na rel om vechthond van Paulos Abraham

Laatste update:

Spelers en stafleden van FC Groningen staan RTV Noord tot nader orde niet meer te woord. Aanleiding is de berichtgeving van het regionale medium over de American stafford van Groningen-spits Paulos Abraham. De hond heeft een chihuahua van de buren doodgebeten. Groningen vindt dat RTV Noord te ver gaat met de berichtgeving over een privésituatie van Abraham.

De komende periode zal Groningen daarom niet meewerken aan interviews van het medium, dat de verrichtingen van de Trots van het Noorden nauwgezet volgt. De uitwedstrijd tegen FC Utrecht is wel gewoon te volgen via de kanalen van RTV Noord, dat het besluit van Groningen betreurt. "Onze verslaggever heeft zijn journalistieke werk gedaan, als het geen speler van de FC was geweest hadden we dit ook gebracht", aldus Remy van Mannekes, Chef Radio bij RTV Noord.

Donderdag viel op de website van het medium te lezen dat de hond van Abraham een aantal buurtbewoners 'doodsbenauwd' maakt. Op zondag 9 oktober beet de American Stafford een chihuahua van een zestienjarige jongen dood. "Toen hij de lift uitkwam stuitte hij op Paulos Abraham met zijn hond", vertelde Colin Zhu, de broer van de zestienjarige. "De hond van Abraham hapte naar onze hond, en het was direct klaar", aldus Zhu. "In zijn hoofd gebeten", voegde zijn moeder er aan toe.

Abraham vindt het 'verschrikkelijk wat er is gebeurd', zo laat de twintigjarige Zweed in reactie weten. "Ik vind het echt heel vervelend. Als het om huisdieren gaat, komt er natuurlijk veel emotie bij kijken. Niet alleen bij het getroffen gezin, ook bij mijzelf. Ik heb maatregelen getroffen om herhaling te voorkomen. Daarnaast ben ik met het gezin in gesprek om tot een oplossing te komen voor de ontstane situatie en daarom vind ik het jammer dat mensen het nodig vinden de media op te zoeken."

De hond van Abraham is na het incident overigens opgenomen in het register voor gevaarlijke honden, zo zegt een woordvoerder van de gemeente Groningen. "Er zijn met de eigenaar duidelijke afspraken gemaakt. Daarnaast is er een muilkorf- en aanlijnplicht opgelegd." De buurt klaagt massaal over de hond, die veel angst inboezemt. Voorlopig kan de gemeente de hond niet weghalen. "We hebben harder bewijs nodig. Daarom hebben we mensen gevraagd om foto's te maken als ze iets zien."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijke popcorntijd als FC Groningen-fan.

Niks mis met de berichtgeving. Er wordt geen hetze tegen de speler gemaakt. Als dit het eerste incident is, dan is het een noodlottig ongeval. Een stafford brengt natuurlijk de noodzaak met zich mee om hem goed op te voeden, maar mensen met kleine honden hebben vaak een vals ding die ze meeslepen, wat aanvallen van andere honden uitnodigt. zonder details te weten kun je hier geen conclusie aan verbinden.

4 november 2022 om 19:07

Zie ik toch anders. Als het jouw of mijn hond was, stond onze naam echt niet in de krant of op tv. En wat doet iedereen nu? Conclusies trekken. En in de wetenschap om welke eigenaar het gaat.

4 november 2022 om 19:46

Tsja...als die man een kind red zal z'n naam toch ook benoemd worden. Dus niet alleen in negatieve zin. Je bent nou eenmaal een bekende Groningen. Daar krijg je voor betaald.

4 november 2022 om 20:41

Als jij of ik een kind red komt onze naam ook in de krant. Dus dat gaat ook niet helemaal op.

4 november 2022 om 19:07

Precies dat!

Ik heb zelf een Amerikaanse bulldog en ik weet hoe sterk hij is. Ik vind het een prettig idee dat ik een grote hond in huis heb die mijn gezin kan beschermen. Ik en mijn gezin voelen ons er veiliger door. Hij is harstikke lief en super speels, maar ook waaks.

Iedere kleine slecht-opgevoede hond reageert op mijn hond. Dat komt door de dominantie van mijn hond. Die kleintjes zijn zo echter vaak zooooo slecht opgevoed, dat is echt verschrikkelijk. Ze zijn fel en vals en worden nooit op hun plek gezet. Mijn hond krijgt een goede pets op z'n bil of ik pak 'm in z'n kaakvel als hij zich ongewenst gedraagd. Maar die kleintjes... Echt, je komt er pas achter als je een grote hond hebt.

Ik vind dus dat je niet zomaar kan oordelen als je zoiets hoort. Vindt het overigens jammer dat het woord vechthond weer gebruikt wordt maar goed. Wie ben ik.

4 november 2022 om 19:19

Als een Stafford een andere hond doodbijt kun je het toch wel een vechthond noemen?

4 november 2022 om 19:21

Houd toch op! Het is toch niet voor niks dat zelfs in de politiek wordt gepleit voor een verbod op vechthonden. Hier hoort jouw ras ook bij... wie zegt dat het kleine hondje slevht opgevoed was? Beestje had blijkbaar geen kans, want is schijnbaar gelijk in zijn kop gebeten. Die beesten moet afgeschaft worden, verhalen genoeg dat niet alleen honden worden gebeten tot de dood aan toe, zelfs kinderen raken voor hun leven verminkt. Wat jij doet met een 'goede pets' is ook gewoon mishandeling. Blijkbaar kan je je hond dus ook niet verbaal corrigeren.

4 november 2022 om 19:37

en zo is t

4 november 2022 om 19:38

was je er bij dan

4 november 2022 om 19:47

Zeggen dat de Chihuahua hier de schuld heeft is als zeggen dat een kind van zeven schuldig is als hij een klap van een volwassene krijgt als hij irritant is. De twee partijen in zulk conflict zijn totaal niet gelijk opgewassen. Vechthonden zouden standaard een muilkorf op moeten als ze buiten zijn. Als ze zo goed zijn opgevoed vinden ze dat vast niet erg.

4 november 2022 om 19:49

@tegenargument

Wat een ontzettend slecht verhaal van je zeg.

De pijngrens ligt een stuk hoger bij honden als de mijne, dus die kun je gerust een corrigerende tik geven. Een hond moet luisteren en als ie dat niet doet krijgt ie straf. Zo werkt het ook bij mensen he. Als wij doen wat niet mag worden we ook gestraft.

Verhalen genoeg dat honden worden gebeten tot aan de dood toe en kinderen voor hun leven verminkt. Dat gebeurt inderdaad maar dat is toch geen reden om iets te verbieden? De meeste honden die bijten zijn golden retrievers en labradors, maar nee dat is niet nieuwswaardig dus komt niet in het nieuws. En dan horen zulke kortzichtige mensen als jij het niet.

4 november 2022 om 19:57

Klopt, incidenten met labradors en golden retrievers komen vaker voor, maar 3 keer raden wat twee van de meest voorkomende hondenrassen van dit land zijn. Misschien niet nr. 1 of 2, maar iig een heel stuk meer voorkomend dan een stafford.

4 november 2022 om 20:03

@fransesc, als je honden slaat is het gewoon mishandeling, punt. Je kan nu lullen wat je wilt, maar bepaal jij de pijngrens van een hond? Laat me niet lachen...

4 november 2022 om 20:05

Ik snap je punt ook echt wel. En staffords bijten ook relatief vaak maar dat kan toch ook komen doordat 'verkeerde mensen' die honden niet goed opvoeden dit soort rassen kiezen? Zou daar dan niet de oplossing te vinden zijn?

Hoe kan je dan die hond verbieden als het door de mens komt? Ik vind het zo kortzichtig allemaal. Duizenden mensen zijn het met me eens dat deze honden ontzettend leuke gezelschapshonden zijn. Er wordt een arme chihauha doodgebeten en we moeten maar rassen gaan verbieden. Nee dat gaat er bij mij niet in.

4 november 2022 om 20:06

Ik sla mijn hond niet. Ik geef mijn hond een corrigerende tik wanneer hij ongewenst gedrag vertoont. Die tik doet geen zeer maar is wel hard genoeg om hem te laten schrikken en uit z'n focus gehaald te worden. Wie ben jij om te bepalen of ik mijn hond sla.

4 november 2022 om 20:09

@franc: Heb je veel ervaring met honden? Zelf getraind of echt met de hulp van een trainer?

4 november 2022 om 20:13

@regulator, we hebben het voornamelijk zelf gedaan doordat mijn vrouw in de branche zit. Maar we hebben wel tips gevraagd omdat hij ook veel reageerde op andere honden en dat hebben we opgelost. Dit gebeurt bij veel honden maar wij zijn gek genoeg om er hulp voor te vragen.

4 november 2022 om 20:17

Nouja, ik zie al waar het goed is gegaan. Mensen die er van bewust zijn dat ze niet alles zelf weten

4 november 2022 om 20:22

Kan niet goed inschatten of je het nu sarcastisch bedoelt of niet maar ik vind dat je moet zorgen dat je hond luistert en zich gedraagt. Daar sta ik voor. Anders moet je geen hond nemen en helemaal niet één met grote bijtkracht.

En ik weet dat het wel eens mis gaat met deze honden en dat het dan desastreus kan zijn. Ik probeer alleen wel te laten zien dat het ook goed gaat en dat de mensen het probleem zijn en niet de hond.

4 november 2022 om 20:32

Kortzichtige mensen die alleen roepen wat ze in de media lezen zoals jij zouden verboden moeten worden! Ik heb zelf een stafforshire bullterrier gehad. Is helaas veel te vroeg gestorven. Maar hij was echt de liefde zelf. Voor mijn gezien als voor andere dieren. Echter wanneer er weer eens een klein mormel vals naar hem greep dan liet hij idd wel even zien. Dat het tot hier en niet verder was. In mijn ogen is dit een hele normale reactie. Of zou jij in dezelfde situatie ook in elkaar laten slaan? Wat Francesc zegt. Waarom moet er altijd breed in de media uitgemeten worden dat het om een vecht hond gaat! We zijn met zijn alle toch zo tegen discriminatie tegenwoordig?

4 november 2022 om 20:33

Haha nee ik ben niet sarcastisch. Ik gaf je een oprechte compliment.

Waar ik zelf absoluut niet tegen kan is dat ik vaak genoeg hondeneigenaren zie die denken dat hun hond zichzelf africht. Maakt niets uit of we het over kleine of grote honden hebben. Een hond nemen is gewoon een enorme verantwoordelijkheid. Vooral eentje die het gewicht heeft van een volwassen persoon. Dat lijken maar weinig mensen te beseffen en daar gaat het vaak mis.

Ik geef je helemaal gelijk w.b. wie het probleem is. Het is echter moeilijk om verantwoordelijkheidsbesef bij mensen in te krijgen. Net zoals bijv. bij het nemen van kinderen. Kinderen nemen kun je niet verbieden. Bepaalde hondenrassen wel en dat lijkt helaas de meest makkelijke solutie te worden.

4 november 2022 om 21:29

Mee eens mijn buurman heeft een stafford en die hond loopt nooit en never aan de lijn en die bijt ook geen andere hond en luisterd als de beste loopt overal naast de buurman mee naar toe. Met alles en iedereen kan die samen en de baas heeft m goed in de hand dusja zie niet altijd het probleem. Vaak zijn er ook zat gasten die zon hond nemen om te laten zien van kijk eens wat ik heb, zelfde als met auto's kijk eens die van mij is duurder en dikker en sneller.

4 november 2022 om 21:51

Ik heb zelf een chichauwa (idk hoe ik het spel) maar mijne krijgt ook gwn een corrigerende tik als ie blaft naar andere honden

4 november 2022 om 22:19

Heb je ook bronnen van die labradors en golder retrievers? Van wat ik zie zijn het vooral herdershonden en rotweilers, golden retrievers komen op plek 10.

En dan heb je ook nog het verschil tussen een beet van een jack russel waar je een wond hebt of die van een pitbull waar je levenslange verminkingen hebt.

Die beesten zijn gefokt met 1 doel en worden 9 vd 10 keer genomen door volk wat enorm wil overcompenseren... tokkies gonna tok. En natuurlijk is degene van persoon x net de uitzondering, super goed opgevoed en zou echt noooooooooooooit wat doen... tot het mis gaat en dan gaat het goed mis.

Daar kunnen die dieren verder niks aan doen maar het is compleet onverantwoord. Maar ach, ik vind sowieso dat niet iedereen zomaar huisdieren of kinderen zou moeten kunnen nemen want er zijn er teveel die die hele verantwoordleijkheid niet aankunnen en alleen maar ellende veroorzaken.

4 november 2022 om 23:30

Wat een onzin. Juist de kleine honden zijn vaak vals. Laatst nog aan het lopen met mijn labrador en uit het niets werd hij gebeten door zo een klein hondje. Andere zijn vaak agressief aan het blaffen, mijn hond is totaal niet dominant maar tref je de een dominante hond kan het verkeerd lopen. Te makkelijk om over te oordelen. Andere kant van het verhaal is dat je er ook bij een grote hond voor moet zoeten dat hij onder je controle is.

Bizarre reactie van Groningen. Een hond die overlast veroorzaakt en zelfs een andere hond doodbijt kan voor een lokale omroep gewoon nieuws zijn. Als het dan ook nog is een voetballer is... Mag er alleen positief nieuws naar buiten komen?

Van die kansloze tokkies met vechthonden mag echt wel wat aan gebeuren. Gewoon vergunning voor invoeren. Laatst zag ik weer zo'n tokkiewijf dat haar kindje van 6 een mastief van 70 kilo spier en kaken de lijn laat vasthouden. Gewoon een moordwapen. En je bent niet stoer met je grote hond. Gewoon een domme kneus met een grote hond. #oldmanyellsatcloud

4 november 2022 om 19:19

Ben jij niet gewoon onderdeel van het grote probleem wat er in NL momenteel heerst?
Iedereen maar in een hokje duwen en alles over één kam scheren.
Oordelen over alles en iedereen zonder feitenkennis.
Wat een schandalige vertoning ben jij man.
#vergunningplichtvoordittypemens

4 november 2022 om 19:30

Ach LionXXX, dit is zo een naieve reactie van je.... juist met een beetje mensenkennis kan je weten dat bepaalde soort hondenrassen bij bepaalde soort type volk rondlopen. Dat voelt voor jou misschien in hokjes plaatsen, maar het is gewoon zo. Je kan het ook op jezelf betrekken dat je je kop in het zand steekt.

4 november 2022 om 19:35

Wat een onzin is dit zeg, wij hebben jaren zo'n hond gehad en zijn verre weg van een tokkie. Een goed lopende eigen zaak en gewoon netjes opgeleid. Nooit in een uitkering van welke vorm dan ook gezeten. Maar wel een bully gehad. Nu op dit moment een rottweiler, die keurig is opgevoed en getraind.

Ik vindt niet dat je kan zeggen dat achter een type hond ook een type mens zit.

Of zou deze 16 jarige jongen homo zijn? Want als we dan toch alles in stereotype vakjes gaan drukken!

4 november 2022 om 19:55

Maar dat doet ie anders nooit hoor, hij is heel goed opgevoed. Echt toevallig dat ie je hondje doormidden beet.

4 november 2022 om 20:15

Hij is altijd lief en speels. Hij doet echt nooooit iemand kwaad. Eigenlijk is het een grote zachtaardige teddybeer. Kijk even naar de kerstkaart die we vorig jaar was onze drie poepies hebben gemaakt. Allemaal mooi op een rijtje: Delano, Priscilla & Killer. 4ever deze 3! xoxoxo Anita.

4 november 2022 om 20:32

@Regulator, hahahahaha je slaat de spijker helemaal op zijn kop😂 Het is zo ongelofelijk herkenbaar, hier in IJmuiden zit het er ook vol mee..

4 november 2022 om 21:36

@regulator ik lach me dood om je.

5 november 2022 om 07:07

@LionXXX Ik geef je helemaal gelijk kerel! Die hokjes mentaliteit van veel mensen, bah! Niet wetende dat honden eigenaren met kleine kutten likkers vaak met een bocht om grote hondenrassen heen lopen, ipv een helpende hand aan te reiken. Daarnaast hebben veelal dat soort honden totaal geen kennis van de “hondentaal”. Niet elke hond heeft simpelweg zin in andere honden. Als zo’n hond de taal niet snapt, zegt dat dan wat over de hond die de signalering geeft of de hond die doordramt? Schandalig wat voor reacties men geeft hier. Er zijn zoveel oorzaken waardoor het escaleert, terwijl ze de details niet eens weten..

5 november 2022 om 07:30

Ik heb nog nooit gehoord dat een labrador, poedel, chihuahua of teckel een andere hond heeft doodgebeten. Er zal een uitzondering zijn, echter bij bepaalde rassen - zogenoemde vechthonden - is het eerder regel, dan uitzondering. Dan de domme opmerking "niet elke hond heeft simpelweg zin in andere honden"?? Haha, gast, kan jij met honden communiceren en weten wat ze denken?
Waarom denk je dat mensen vaak met een boog om bepaalde hondenrassen lopen??? Denk dat je beter met mensen kan communiceren ipv invullen wat een hond denkt. We kunnen jou ook in een bepaald hokje plaatsen van 'niet snugger'.

5 november 2022 om 18:55

@ajaxfeanfan

"nooit in een uitkering van welke vorm dan ook gezeten."

Wat heeft dit überhaupt met deze situatie te maken? En wat maakt het uit of iemand een uitkering heeft? Dat is geen schande, iedereen - in welke laag van onze maatschappij dan ook - kan ik de problemen raken en dan is het fijn als er financiële hulp geboden kan worden.

4 november 2022 om 19:22

Migi

Ik lees net dat het allemaal de schuld is van mensen met kleine honden. Ze kunnen er helemaal niks aan doen.

4 november 2022 om 19:31

Meestal ligt de waarheid ertussen. Maar dat is niet hip, kies een kant!

4 november 2022 om 19:36

Inderdaad, nuance is voor mietjes. Generaliseren met gestrekt been is veel toffer.

4 november 2022 om 19:44

@panneermeel

Je hebt helemaal gelijk, maar mijn langharige tekkel (of is het teckel) bijt ook wel eens om haar heen, maar helaas heeft ze al moeite met het kapot bijten van een ballon.

Die waarheid ligt helemaal niet in het midden. Zo'n mastiff in de handen van een low-life tokkie is 100 (zo niet 1000) keer gevaarlijker dan dat kleine beest van mij dat per ongeluk aan je enkels sabbelt (meer is het gewoon niet) omdat het niet bij je knie komt....

4 november 2022 om 20:01

Wat mij betreft zijn alleen Shiba's nog maar toegestaan en daarmee punt uit.

4 november 2022 om 20:13

Migi je hebt 100% gelijk. Het zijn ook altijd dezelfde domme tokkies die met zo'n hond lopen. En het mooiste vind ik nog het weerwoord waar ze altijd mee komen: 'het ligt niet aan de hond, het ligt aan het baasje'. Totaal voorbijlopend aan het feit dat deze honden generaties lang op agressiviteit en vechtlust zijn geselecteerd.

4 november 2022 om 20:41

Wat een klets. Ik heb een Amerikaanse stafford die geen vlieg kwaad doet, aan de lijn of los. Al weegt die hond 200kg, als je ze fatsoenlijk opvoedt, is er helemaal niets aan de hand. Veel te kort door de bocht dit.

4 november 2022 om 20:57

Dan mag jij bij deze een vergunning. Probleem opgelost. Of misschien dat je ipv de hond het baasje kan laten inslapen als ze hun hond niet goed opvoeden en ie iemand doodbijt.

4 november 2022 om 21:34

Deze honden worden ook vaak afgeraden om als 1e hond te nemen zonder ervaring zeggen zegt ook genoeg. En nogmaals voor een aantal is het gewoon een status symbool en niet meer en minder en er zijn wel degelijk mensen die zon hond puur voor het model hond hebben en niet voor status

4 november 2022 om 21:09

Bij ons in de buurt ook zo'n tokkiefamilie met hond met grotere spieren dan een gemiddeld mens. Ja maar deze doet niks zeiden ze nog... Inmiddels ingeslapen.

4 november 2022 om 21:33

Dankjewel migi wederom voor de verwoording van een mening die ik deel. Mensen met zulke honden zijn vaak gigantische angsthazen. Ze hebben zo'n hond nodig ter zelfbescherming. Vaak uit dit zich in stoerdoenerij. Een hond onder controle houden is voor veel mensen al niet gegeven. Laat staan van bepaalde rassen. Gelukkig was het snel gebeurt met het kleine hondje en wat een trauma moet het zijn voor die 16 jarige. Waarom deze voetballer zo'n hond heeft is ook weer vreemd. Duidelijk dat hij 0 controle heeft over deze hond en zijn eigen autoriteit overschat.

4 november 2022 om 22:34

De hond is een verlengstuk van het karakter. Vechtersbazen lopen met een vechthond en vriendelijke loebassen met een Labrador.
Natuurlijk zijn er een paar uitzonderingen, maar je hoeft de krant maar open te slaan en je weet voldoende.
Ze zouden ook voor de wet de hond als verlengstuk moeten zijn. Bijt je grote vriendelijke Mastiff een kind dood? Doodslag voor het baasje; lekker 5-10 jaar brommen.

4 november 2022 om 21:53

3 jaar geleden is mijn yorkische terrier aangevallen door een herder omdat dat domme wijf hem niet kon tegen houden, ik heb die herder een trap in zn gezicht verkocht en toen was ik opeens de schuldige volgens haar. Heb gezegd dat ze op moet tyfen als ze zo’n hond niet in bedwang kan laten.

OT: Dit is toch gewoon nieuws van RTV Noord dus snap groningen niet in deze situatie

4 november 2022 om 22:36

Nog een wetsvoorstel: hond mag maximaal eenderde van je lichaamsgewicht wegen. Een herder van 45kg spieren mag (en kan) niet iedereen houden.

5 november 2022 om 11:31

Ik heb een cane Corso, wat zegt dit over mij, jij hebt er blijkbaar super duper veel verstand van weet alles over mensen door wat voor een hond ze hebben. Ga ik een goede toekomst tegemoet, vind ik de droomvrouw en krijg ik een mooi pensioen?

En het is weer eens raak met zo'n aso-hondenras...

Ik sta er versteld van dat Pitbull en eerstegraads afstammeling daarvan (zoals ook deze Staffords) nog legaal zijn. Zouden verboden moeten worden. Lijkt me logisch, gezien de aard van die dieren, en het aantal incidenten.

Of moeten er nog meer kinderen verminkt worden en zelfs sterven door de eigen 'lieve' familiehond?

4 november 2022 om 19:20

Oh ja? En welk hondenras bijt het meest volgens jou?

4 november 2022 om 19:26

Lion

Staffordshire-achtigen, Pitbulls en Rottweilers: deze hondenrassen zijn verantwoordelijk voor het merendeel van bijtincidenten. Maar het zijn niet de enige veelbijters, blijkt uit een eerste inventarisatie van bijtincidenten.

Bijna een op de vijf slachtoffers van een bijtincident overlijdt, een kwart raakt ernstig gewond. Slecht een op de tien slachtoffers komt er zonder schrammen vanaf. Welke gevolgen een bijtincident heeft voor de hond is onbekend. Een verplichte muilkorf of in laten slapen, wordt wel genoemd.

De herdershond, die geen zogenoemde hoog-risico hond is, wordt ook genoemd als belangrijke veroorzaker. De herder maakt vaak andere dieren, zoals schapen en katten, tot slachtoffer; bij hoog-risico honden zijn het andere honden en mensen. Dat staat in het rapport 'Hoog-risico honden, een bijtend probleem?' van Bureau Beke en de Universiteit Utrecht.

4 november 2022 om 19:33

Dat zou een teckel of iets dergelijks zijn, alleen als die bijten heb je er geen last van itt een stafford van 70kg met een kaakklem. Denk dat het lijstje 'honden die blijvend letsel oplopen' de stafford iets hoger staat. Opzich is zo'n hond geen probleem, maar het is een hond met een gebruiksaanwijzing. Daarmee wil ik zeggen dat je echt moet weten wat je doet en kennis moet hebben over de opvoeding en training van zo'n hond. Probleem is, dat bijna niemand die kennis en kunde heeft waardoor het tikkende tijdbommen zijn. Geen 1 hond is voor de volle 100% te vertrouwen, maar dat geldt zeker voor een stafford waarbij ik altijd het gevoel heb dat er een steekje los bij zit.

4 november 2022 om 19:37

Een kleine hond zoals die nu is doodgebeten bijt vaker, echter geeft dit niet meer dan een bebloede vinger in plaats van een dodelijke wond. Maar ook tussen de kleine honden, zitten veel al bijtertjes die enorm vel zijn.

4 november 2022 om 20:47

Kaakklem is een fabeltje, dat bestaat niet
T

4 november 2022 om 19:21

Yep altijd dezelfde honden, ook zelf al meerdere keren meegemaakt. Valt er ook niet uit te trainen, die onvoorspelbare moordneiging zit er altijd in, is alleen afwachten wat de trigger is.

4 november 2022 om 19:41

Pitbulls zijn oprecht trainbaar. Het zijn verre van domme honden en van 'nature' zijn het zeer gehoorzame honden. Het probleem is echter dat weinig mensen die zo'n hond nemen (of eigenlijk uberhaupt een hond), beseffen hoeveel werk en tijd je kwijt bent. Een beetje hetzelfde probleem als met hun kinderen.

Waar ik me overigens mateloos aan irriteer: Ik woon in een flat in Amsterdam. Koppel tegenover me heeft van alle mogelijke rassen besloten om een husky in huis te nemen.. We hebben bij wijze van spreken 20m2 gras voor het gebouw waar ik ze constant die hond zie uitlaten. Mijn hart huilt.

4 november 2022 om 20:01

Dat is stiekem ook wat ik eigenlijk bedoel (als ik de irritante toon eruit haal en nuance aanbreng). Een hond trainen kost tijd en discipline. Het is niet een stoere accesoire om mee te pronken. Mensen moeten gewoon aantonen dat ze die verantwoordelijkheid kunnen dragen. Overigens zijn er ook vrij veel rassen gewoon de vernieling ingefokt en kan je trainen wat je wil.

4 november 2022 om 20:44

Hahaha helemaal eens met je laatste zin.

Ik droom ervan om zondagmiddag in de Pijp een 10 jaar lang geroosterde cappuccino met tripple biologische havermelk light en tikkeltje kaneel de NRC te lezen, terwijl mijn genderneutraal opgevoede mopshonden Palestina en Israel (snap je, sarcasme is de humor van de intellectueel) voor me een boek zitten te lezen.

Ik laat het echter wel alleen bij dromen. Want waarom neem je in godsnaam zulke doorgefokte honden, wiens levens uit alleen maar gezondheidsproblemen bestaan.

5 november 2022 om 00:44

Zelden zo domme opmerking gelezen op voetbalzone en dat zegt nog wel wat.

Wij hebben al jaren een Stafford en deze heeft nog nooit gebeten of iets dergelijks.

Wat die wel doet is piepen, als die even niet tussenin kan liggen op de bank. Wat een verschrikkelijk gevaarlijk beest is het ook…

7 november 2022 om 11:22

Kijk, wat je nu doet, is generaliseren.

Omdat jouw Stafford (top op heden) onschuldig is, zijn alle Staffords dat. Maar zo werkt het helaas niet. De statistieken wijzen erop dat dit wel degelijk de meest gevaarlijke hondensoorten zijn.

Ik snap dat je gesteld bent op je huisdier, en dat je dus emotioneel bevooroordeeld bent in deze discussie. Maar de feiten liegen er niet om. Het wordt tijd dat we enorm gaan reguleren in het bezit van deze diersoort. Ik kan prima geloven dat jij zelf een goed baasje bent, dat zeker. Maar helaas lukt het té veel mensen niet om zo'n Stafford, Pitbull of andere gevaarlijke hondensoort goed op te voeden en in te schatten.

Daar kun je niet omheen. Hoe lief jouw eigen Stafford wel niet is.

Dat is net alsof je zegt: "ik heb persoonlijk nog nooit een ongeluk gehad terwijl ik 300 per uur op de snelweg rijd, dus er zal wel niks mis mee zijn..."

Gewoon inslapen zo'n hond.

4 november 2022 om 19:42

dierenbeul

Omgekeerde wereld, van fc Groningen mag je dus als journalist geen negatieve berichten publiceren als het om spelers van de plaatselijke fc gaat. Neigt naar dictatoriale praktijken. Als ze al met een statement zouden komen, hadden ze hun medeleven moeten uiten aan de gedupeerden. Maar mijn inziens konden ze beter helemaal niks zeggen, aangezien het een privé situatie betreft tussen zijn hond en een hond van de buren

Wat niet in dit artikel staat en ook niet onbelangrijk is om te vermelden, is dat de vriendin van Abraham blijkbaar geld aan die minderjarigen had geboden zodat zij de politie niet zouden bellen. Zijn hond hoort daarnaast een muilkorf om te hebben, maar blijkbaar vertikt hij vaak dit te doen. Zijn buurtbewoners hebben ook vaker last van hem gehad, onder andere in de vorm van geluidsoverlast (feestjes e.d.).

Hij heeft zijn hoge transfersom bij lange na nog niet kunnen waarmaken en er lijkt geen groei in te zitten. Hij kan zijn tijd beter doorbrengen in de sportschool om wat body te kweken dan zijn buurtbewoners met deze ongein op te zadelen. Oprotten met deze gast.

De club is ook zeer kleinzerig met deze boycot en laat zichzelf weer van zijn slechtste kant zien, al verbaast me dit weinig met het huidige bestuur...

Wat maak je jezelf dan klein zeg als club. Boycotten is zo triest en nergens toe leidend. Hoe lang duurt de boycot? Een week en dan is het weer goed of zo? Heb je dan een punt gemaakt? Of je reageert er niet of je weerlegt het verhaal als dat nodig is. Verder heeft Groningen niets te maken met wat er wel of niet geschreven wordt.

4 november 2022 om 22:40

Met een boycot creëer je daarnaast alleen maar meer aandacht. Nu heeft heel Nederland het er over. Nog dommer

De Stafford is van oudsher gefokt om te vechten. Jammer dat mensen niet beter nadenken en het juist stoer vinden om met zo'n hond rond te lopen. Zeer triest dat Fc Groningen meteen de cancel cultuur inzet. Erg triest.

Heeft ook maar NIETS met voetbal te maken die berichtgeving. Want dat gebeurd dagelijks “helaas” dit soort incidenten….

Bijzonder dat hij de hond zelf wilt houden, volgende keer pakt hij hem of iemand anders die op bezoek komt. Met zulke honden blijft het nooit bij 1 incident. Die boycot slaat overigens nergens op, gewoon een nieuwswaardig bericht.

FC Groningen kan zich beter drukmaken over de speler die ze onder contract hebben. Geen enkel normaal denkend mens heeft dit soort honden als huisdier.

Ach ja, want waarom zou je hem op het matje roepen. je moet zo'n overbetaalde "sterspeler" natuurlijk beschermen van de kwaadaardige media wanneer ze niet lief doen.

4 november 2022 om 19:42

Precies, dat kwaadaardige RTV Noord ook. Hoop dat de Nederlandse media Groningen massaal bekritiseerd vanwege deze kinderachtige onzin.

wat een gelul wat sommige hier verkondigden,nee elk hond is een principe een goede roedeldier, maar als eigenaar van zon hond moet je wel sterk in je schoenen staan.ligt aan de opvoeding en aandacht wat wij mensen niet aan die honden geven ,of met de tyd een MOTJE word en de sleur erin komt.ik vind stafford en Pittbull 1 van de trouwste en liefste hond soorten😎😎.en laten we vooral niet vergeten dat die kleine kuttelikkers altyd vervelend zijn,en vaak bijten.ja dan kan je weleens een alfa pitt treffen net als in dit geval.kan gebeuren

Een hond is van zichzelf niet vals, ook een zogeheten vechthond niet.
Ze worden vals gemaakt door de eigenaar, wat in dit geval genoeg zegt wat voor figuur deze Abraham is...

Er moet wat dat betreft ook een veel betere regel en wetgeving komen wat betreft het houden van huisdieren, ongeacht welke huisdier.
Wat mij betreft komt er een hele screening aan vooraf eer iemand een dier meekrijgt.

4 november 2022 om 22:44

Onzin, zie de verwijzing naar onderzoek hierboven. Je hebt gewoon risicohonden.

4 november 2022 om 23:51

Een risicohond is geen valse hond… die maak je vals, wat deze knuppel van Groningen ook heeft gedaan..

5 november 2022 om 11:38

Risicohond is een hond die op een bepaalde manier opgevoed moet worden. Bepaalde aandoeningen kunnen ook voor agressie zorgen bij mensen, deze ook maar uit de samenleving halen?

Elke chihuahua minder juich ik toe, maar dat wil niet zeggen dat ik het goed vind dat een chihuahua dood gebeten wordt door een andere hond ook al is het een blaffende één haps snack voor een Stafford, Zo'n incidenten is simpelweg het gevolg van een niet voldoende getrainde Stafford.

Al moet gezegd worden dat de meeste kleine honden verschrikkelijk slecht zijn opgevoed, maar ja zo'n hondje kan je met fysieke kracht makkelijk uit de situatie halen, en dat is bij een Stafford wel even anders, waardoor goede training onontbeerlijk is.

5 november 2022 om 11:36

Inderdaad die kleine schoothondjes zijn altijd super verwend en dagen standaard andere honden uit, en dan huilen als er eens wat gebeurd

Gewoon terechte melding als een hond met een bedenkelijke reputatie een andere hond dood bijt. Die speler moet maar eens even bij zichzelf te rade gaan waarom die zo’n hond heeft en hoe het kan dat die een andere hond dood bijt. Heeft die zijn hond lekker opgevoed. Laat Groningen zich weer lekker kennen.

De gemeente heeft meer bewijs nodig?
Wat dacht je van een dode chihuahua..
Bijzonder verhaal

In een land waar journalisten vrij zijn om te berichten na hoor en wederhoor is een boycot triest. Wij als volk moeten eerlijk geïnformeerd worden door de media. Aan ons de keus om het te horen of te lezen en te geloven

Ah een voetbalclub die denkt dat journalisten er zijn om alleen maar pure promotie voor de voetbalclub te schrijven,maar als een kleuter reageren als er iets geschreven wordt wat ze niet leuk vinden. Kansloos

Hele kinderachtige reactie van FC Groningen. Van de hele berichtgeving op RTV Noord was geen woord gelogen Het schijnt dat meerdere bewoners van de flat doodsbenauwd zijn voor dat beest en dat Abraham dat beest ondanks waarschuwingen toch gewoon los laat lopen en dat er bewoners zijn die overwegen om te verhuizen vanwege die hond. En daar mag dan volgens FC Groningen niks over vermeld worden. Zou als RTV Noord overwegen om FC Groningen maar eens een poosje te boycotten.

Tjah zo'n hond werkt niet als je voetballer bent, moet je kort opzitten en veel aandacht geven, gedoemd fout te gaan. Bij goede opvoeding is dit gewoon een prima hond maar helaas gebeurd dit lang niet altijd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren