Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eiting spant arbitragezaak aan om transfer naar FC Twente te forceren

Laatste update:

Carel Eiting heeft een arbitragezaak aangespannen tegen FC Volendam, zo meldt De Telegraaf op basis van bronnen rond de speler. De middenvelder heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar FC Twente, maar hoeft nog niet op medewerking te rekenen van zijn huidige werkgever. Via een arbitragezaak hoopt Eiting alsnog zijn zin te krijgen. De zaak zou aanstaande donderdag al moeten plaatsvinden.

Eiting meldde zich vrijdag ziek voor de seizoensopener tegen Vitesse (1-2 verlies) en schitterde daardoor voor de tweede keer in korte tijd door afwezigheid. De aanvoerder stuurt duidelijk aan op een vertrek en heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar FC Twente. Eiting sprak al meerdere keren met technisch directeur Arnold Bruggink en kwam op persoonlijke voorwaarden al tot een akkoord.

De transfersoap rond Eiting is al even gaande. De linkspoot wil dolgraag een volgende stap maken en krijgt die mogelijkheid bij Twente. Volendam wil zijn smaakmaker echter liever niet kwijt en neemt alleen met de hoofdprijs genoegen. Het eerste bod van Twente schoot daarom in het verkeerde keelgat in het vissersdorp. Volgens betrokkenen hebben Volendam en Eiting vorig jaar afgesproken om iedereen te laten profiteren van een transfer.

Ondergrens
Om een zo hoog mogelijke transfersom te incasseren kwamen club en speler naar verluidt een inspanningsverplichting overeen. Ook zou er een geheimhoudingsplicht zijn geweest over de ondergrens van 400.000 euro, schrijft De Telegraaf. Dat bedrag zou alleen als noodgreep gelden indien Volendam uitzonderlijk hoog in de boom zou zitten.

Om de vraagprijs verder op te vijzelen, lichtte de club een optie in Eitings contract. Daardoor zou de spelmaker niet tot medio 2024, maar medio 2025 vastliggen in het Kras Stadion. Om het eenjarige contract van Eiting af te kopen bood Twente naar verluidt al 400.000 euro. Volendam wil minimaal enkele miljoenen zien. De club is nu met name gefrustreerd over het feit dat het kamp-Eiting voorbij is gegaan aan de geheimhoudingsafspraak en de inspanningsverplichting.

Volgens het kamp-Eiting is de verlenging echter niet rechtsgeldig. Er zou pas eind dit seizoen verlengd kunnen worden, met inachtneming van bepaalde voorwaarden. Te midden van het al meldde Eiting zich eind juli ziek bij Volendam. Na drie dagen keerde hij weer terug op het trainingsveld. Eiting leek zo 'gewoon' aan de aftrap te verschijnen tegen Vitesse. Deze week zei hij nog tegen ESPN 'zich volledig op Volendam te focussen'. Hij liet zijn ploeg echter zonder hem opdraven en zag tot overmaat de seizoensopening met 1-2 verloren gaan.

Reactie Volendam
"Aangezien Carel de hele trainingsweek gewoon heeft meegedaan en onderdeel was van de laatste training, was het wel een verrassing dat hij zich afmeldde”, aldus trainer Matthias Kohler voor de camera van ESPN. "Maar als trainer moet je op alles zijn voorbereid. Bij mij mag je er vanuit gaan dat ik tussen de vijf en tien scenario’s had voorbereid en uitgewerkt. Ook eentje zonder Carel. Maar ik was niet voorbereid op de manier, waarop het ging."

Gaat Carel Eiting nog minuten maken voor FC Volendam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fabrizio Romano: Here we go

11 augustus 2023 om 23:00

De arbitragezaak: prima! Maar ziekmelding is natuurlijk geen goede zaak. De hele afgelopen weken al van alles aan kunnen doen.

11 augustus 2023 om 23:51

Echt slappe hap. Hij kan toch een voetballen en een arbitragezaak aanspannen? Had er vanavond gewoon 2 ingeschoten en had geroepen dat je recht had op die transfer. Echt sneu als je zo’n aanvoerder hebt..

12 augustus 2023 om 00:27

Ergens snap ik je punt, maar waarom de club helpen terwijl de club hem juist naait? Ervanuitgaande dat Eiting in zijn recht staat, als er een clausule is en zijn werkgever zich daar niet aan houdt.

Netjes is anders, dat wel.

12 augustus 2023 om 00:29

Hij moet lekker ophoepelen naar de 48miljoen schuldhebbende club TWENTE en daarna nooit meer aan spelen toekomen. Wat n zwakke gast voor iemand met zoveel verstand. Hij moet de FC dankbaar zijn dat dit in zijn mogelijkheid ligt!

12 augustus 2023 om 02:48

@RUTGERRR,

Afgezien dat ie onder contract staat bij Volendam (en dat is wel de minste reden om op te draven) denk ik ook aan het feit dat:

-Hij onderdeel is van een team dat op hem rekent
-Hij (ongeacht wat de andere partij doet) gewoon de “bigger man” had kunnen zijn door wel te voetballen
-Voetballers vaak roeptoeters over het krijgen van respect (het meest misbruikte woord in het voetbal wmb) terwijl dit soort gedrag juist totaal geen respect verdient

Wiring naait hier zijn teammates gewoon en dat is echt super zwak, een waardeloze instelling. Totaal de verkeerde keuze gemaakt om dit op te lossen.

12 augustus 2023 om 06:54

Goed zo Martin, Google even op schulden NL clubs dan kan ook jij lezen dat Twente er helemaal niet zo slecht voor staat…

12 augustus 2023 om 08:06

Als ik het artikel zo lees dan is het wel héél toevallig dat Twente op de punt komma het bedrag biedt dat met een geheimhoudingsplicht als ondergrens was afgesproken tussen Volendam en Eiting. Dus wie houdt zich dan niet aan afspraken? Daarbij heeft Eiting gewoon een contract.

Had je als volendam zijnde aan kunnen zien komen.. verkoop die man nou zsm anders daalt hij alleen nog maar meer in waarde

11 augustus 2023 om 18:06

Of hij gedraagt zich wat professioneler.

11 augustus 2023 om 18:18

Dat vooral inderdaad. Wat een kind zeg. Hopelijk laat Twente hem nu ook gewoon en laat Jonk hem voortaan gewoon verrotten op de bank. Vreselijk triest en egoïstisch gedrag dit.

11 augustus 2023 om 18:22

Hij moet zich idd wat professioneler gedragen, maar wellicht ook niet handig van Volendam. Die hadden gewoon een bedrag moeten zeggen tegen Twente, die betalen dat dan, of juist niet. Dan weten alle partijen waar ze aan toe zijn.
Maar op het moment dat het onderhandelen bezig is gaan zij die optie lichten van zijn contract.
Ja, hij heeft zelf met volle verstand getekend, maar als je elkaar dwars gaat zitten krijg je deze verhouding. Is dat wat je wil?

11 augustus 2023 om 18:22

Hij wordt genaaid door Volendam en dan moet hij zich maar gedragen?

11 augustus 2023 om 18:34

En als Volendam inderdaad het rechts niet heeft om de optie te lichten. En als hij zich al eerder ziek heeft gemeld, maar het nu gewoon pas naar buiten komt en om het extra sappig te maken wordt gezegd dat hij het 2 uur voor de wedstrijd heeft gedaan. En als hij misschien wel echt ziek is.

Is het het dan nog steeds triest, egoïstisch en onprofessioneel?

11 augustus 2023 om 18:44

Jonk is geen trainer meer.

11 augustus 2023 om 18:45

Hij wordt genaaid? Hij heeft gewoon een contract ondertekend hoor, hij naait de club.

11 augustus 2023 om 18:48

Als club zijnde niet aan de contractuele clausule houden en vervolgens een clausule lichten die niet gelicht mag worden, dat is pas onprofessioneel.

11 augustus 2023 om 18:52

Hoe wordt Eiting precies genaaid door Volendam? Het is toch logisch dat ze hem niet voor een appel en een ei willen laten vertrekken. En begin niet over die optie, want zo'n optie staat erin om te lichten wanneer hij naar behoren presteert en dat doet hij toch ook? Is waarschijnlijk meer om aan te geven dat zijn contract niet volgende zomer afloopt in de onderhandeling met Twente. Ik vind niet dat Volendam zich misdraagt, echter Eiting en in mindere mate Twente vind ik niet heel netjes in deze.

11 augustus 2023 om 18:57

Naar wat ik gehoord heb is het zo dat twente de afkoopsom uit het contract geboden heeft. Daarmee zou during over kunnen stappen

11 augustus 2023 om 18:59

Dat heeft Volendam ook. En als daar nu een bedrag in staat waarvoor during weg mag..en dat bied twente. Dan kun je als club niet ineens een optie lichten welke nog niet geldig is.

11 augustus 2023 om 19:00

Van wie heb je dat gehoord?

11 augustus 2023 om 19:06

In het contract staan andere voorwaarden, dan wat volendam beweerd en naar gehandeld heeft.

11 augustus 2023 om 19:08

Waarom wordt hij genaaid? Hij heeft toch gewoon een contract voor dit seizoen in elk geval?

11 augustus 2023 om 19:08

@FCT-spurs als de clausule niet gelicht had mogen worden, had hij naar de rechter moeten stappen, is niet gebeurd dacht ik. Meneer gaat nu beetje zielig doen, terwijl hij zelf dat contract heeft getekend.

11 augustus 2023 om 19:23

Hij heeft ook collega's. Die spelen voor de winstpremie. Dus als je genaaid wordt door je baas ga jij je collega's naaien. Fijne vent

11 augustus 2023 om 19:28

Vertel even wat er allemaal in dat contract staat, want jij kent kennelijk de details?
Wanneer dat appel en ei in het contract staat dan heeft Volendam geen poot om op te staan. En het kamp Eiting is zeker dat het erin staat want dat is wat ze Twente hebben medegedeeld en op basis daarvan heeft Twente een bod uitgebracht. Dus op dit moment is het volgens juristen onduidelijk hoe het precies in elkaar zit en daarom zal het wel op een arbitrage zaak uitdraaien. Ik vind het uitermate knap dat jij er al een conclusie aan kunt verbinden als buitenstaander.

11 augustus 2023 om 19:31

Hoho, Volendam licht een optie in zijn contract zonder dat hij er vanaf weet en hij rond is met FCT voor het bedrag dat was afgesproken. Dat zijn minne streken.

Wat Volendam had moeten doen is zeggen: Carel, je hebt die clausule van 4ton. Als ze 1 miljoen bieden zijn wij blij, heb jij je transfer en kunnen we beide door. Ga met elkaar in gesprek in plaats van stiekem snel een optie lichten.

#niethandig

11 augustus 2023 om 19:33

Moet je wel met elkaar over in gesprek. Als is het maar een gesprek van 2 minuten: goh, Carel. Je hebt goed gespeeld afgelopen seizoen en daarom zijn we zo tevreden dat we de optie gaan lichten. Ben jij op de hoogte.

Thats it. Grote mensen wereld. Dan ga je zo met elkaar om.

11 augustus 2023 om 23:02

Weef heb jij dat contract opgesteld? Zo niet, zeg dan ook lekker niks.

11 augustus 2023 om 23:17

Hoe wordt hij genaaid door Volendam dan? Hij staat daar nog een jaar onder contract dus heeft zich te gedragen als een werknemer. En als Volendam rechtsgeldig verlengd heeft, is dit dus ook contractueel vastgelegd en wordt er ook niemand genaaid. Als die verlenging niet rechtsgeldig is, is er dus niks verlengd en is hij ook al niet genaaid. Het enige vervelende is dat Volendam hem niet (makkelijk) naar Twente laat gaan, wellicht bedoel je dat met naaien?

11 augustus 2023 om 23:41

De optie was blijkbaar legaal, want die is doorgevoerd. Daar heeft kamp Eiting niet bij nagedacht, dus hij moet zich dan niet zo triest opstellen. Indien de clausule legitiem was, dan had Volendam geen poot om op te staan. Dit is gewoon triest gedrag van een watje genaamd Eiting.

12 augustus 2023 om 00:01

@Skes: Je komt toch niet uit een ei, of wel? Toen dit geneuzel begon heeft hij zich al eerder een aantal dagen ziek gemeld, nu weer en begint een arbitrage zaak. Dit gesteggel speelt al een aantal weken, dan heeft hij toch wel alle schijn tegen, of niet? Dit is niet de manier om een transfer af te dwingen. Hij heeft willens en wetens een contract getekend. Dan is het zuur als er een club voorbij komt die hoger staat aangeschreven waar je niet voor een appel en een ei naar toe kan, maar dan nog dien je dat op een eerlijke manier op te lossen. Dit is gewoon zeer onprofessioneel.

12 augustus 2023 om 00:35

Laat Keje Molenaar maar schuiven

12 augustus 2023 om 00:38

Die 4 ton is wasnzin!

12 augustus 2023 om 06:57

Waanzinnig dom ja, om als club een clausule met zo’n laag bedrag erin te zetten…

12 augustus 2023 om 08:54

El Fenomeno, ben toch altijd verbaast over jouw tekort aan inzicht. Eiting zegt dat die niet legaal is en dat de praktijken van Volendam niet kloppen, daarom gaat ie naar de rechter.

12 augustus 2023 om 10:16

Hij heeft toch gewoon een contract ? Hoezo genaaid ?

12 augustus 2023 om 10:19

Het ligt er aan hoe de constructie is van het contract natuurlijk. Ze hebben het niet stiekem gedaan want eiting kreeg er melding van. Weliswaar nadat twente een bod had gedaan. De vraag is nu mocht volemdam dat nu doen of mocht dat pas op het eind van komend seizoen

11 augustus 2023 om 18:07

Vind het vooral raar gedrag van zo’n Eiting. Als je ziet wat Twente zelf voor haar sterkhouders vraagt, is de vraagprijs voor een Eiting toch niet zo raar? Hij heeft met goed verstand dit contract bij Volendam getekend…

11 augustus 2023 om 18:13

Aan de andere kant, volgens kamp Eiting zit er een clausule in zijn contract, die gelicht zou zijn. Als Volendam de afspraken niet nakomt, dan snap ik wel dat ie pissig is. Dit wordt in ieder geval een arbitragezaak.

11 augustus 2023 om 18:20

Als er overduidelijk een clausule in zijn contract staat en hij volledig in zijn recht staat, dan verbaast het me dat het nu al zo lang niet geregeld is. Als je je recht wilt halen, dan zijn daar genoeg middelen voor. Dit speelt inmiddels al weken, maar er gebeurt niets, dus dan rijst bij mij de vraag hoe valide die clausule is.

11 augustus 2023 om 18:23

Mocht er inderdaad een geldige clausule in staan, dan is dat toch zo rechterlijk opgelost?

11 augustus 2023 om 18:25

Er is volgens mij gesteggel over dat automatisch verlengen van dat contract, waardoor de clausule vervallen zou zijn. Maar goed, in deze casus is het wel lastig, want het is niet bepaald transparant allemaal

11 augustus 2023 om 18:26

Gerechtelijk iets oplossen is helaas niet snel geregeld, een arbitragezaak kan weken duren.

11 augustus 2023 om 18:28

Als het zo duidelijk is, kan hij naar de rechter.

11 augustus 2023 om 18:47

Ja volendam met twente vergelijken...

11 augustus 2023 om 18:47

Als er iets in het contract had gestaan had kamp Eiting het hogerop gezocht en had hij al weggeweest.

11 augustus 2023 om 18:48

Maar als Eiting zegt juridische stappen te ondernemen, dan zal Volendam zijn eigen juristen ook wel naar dat contract laten kijken, en die kunnen meer dan prima inschatten wat de rechter zal oordelen. Dan zouden ze wel gewoon het geld van de clausule nemen en Eiting laten gaan, in plaats van duizenden euro's uitgeven aan een procedure waarvan je eigenlijk de uitkomst al weet. Enige kunststukje dat ik anders voor me zie is dat Volendam tot 1 september probeert te rekken om zo alsnog Eiting een halfjaar te houden of Twente extra te laten betalen.

11 augustus 2023 om 19:00

@Oenieboy: als Volendam zaken niet nakomt die hard in het contract staan is dat eenvoudig opgelost met een gang naar de rechter, maar waarschijnlijk is het allemaal niet zo helder. Sowieso klinkt het allemaal een beetje vaag. Een (hele lage) gelimiteerde afkoopsom die vervalt bij verlenging?

11 augustus 2023 om 19:19

Weef, de hele zaak is toch vaag? Twente doet een laag bod, Volendam meldt het bod in de media, Eiting meldt zich ziek. Er gaan hier wel wat dingetjes mis, en wij zijn hier allemaal aan het gissen. Volendam denkt dat zij gelijk hebben, Eiting denkt dat hij gelijk heeft. Twente heeft gezegd zich totaal buiten de situatie te houden, wat ik ook het liefst zie.

11 augustus 2023 om 19:35

2 uur voor de eerste wedstrijd? Het is een galbak eerste klas. Oncollegiaal. Hopelijk ziet Twente van zijn diensten af en zet Volendam hem t hele seizoen op de bank. Het is nog geen 1 september... er is van alles mogelijk. Maar ga gewoon voetballen.

11 augustus 2023 om 19:50

@Oenieboy, daar ben ik het grotendeels mee eens. Echter vind ik wel dat er voor werkweigering zoals Eiting nu doet, en zeker zo laat aangekondigd, er nooit een goed excuus is. Hij escaleert het volledig. Onnodig in mijn ogen, want dit lijkt mij oplosbaar als iedereen gewoon een beetje kalm blijft. Je hebt wel gelijk dat Twente weinig valt te verwijten als zich echt afzijdig houden. Ik had het idee dat ze hem een beetje het hoofd op hol brengen, maar als er verder niet met de speler is onderhandeld zonder toestemming valt Twente weinig te verwijten. Ze doen er denk ik wel slim aan om zoveel mogelijk afstand te houden, maar ze willen op een gegeven moment waarschijnlijk wel wat zekerheid hebben.

11 augustus 2023 om 23:02

Naja ze gaan nu dus wel naar een rechter dus we zullen zien.

11 augustus 2023 om 23:43

Twente vraagt zelf drie keer de hoofdprijs voor haar spelers, maar biedt nog niet de helft van wat een andere speler waard is. Maar goed, dat zijn we gewend. Het is wachten tot Twente de media weer gaat opzoeken en zeggen dat Volendam veel te veel vraagt.

11 augustus 2023 om 23:58

@El Fenomeno
Je kent klaarblijkelijk de ins en outs dus niet. Dit is weer zo'n nietszeggende reactie, die nergens op gebaseerd is. Leg de zere vinger maar bij de heren van Volendam, die over de rug van een speler extra centen willen verdienen. De heren zouden eens eerlijk moeten zijn en duidelijkheid moeten scheppen. Walgelijk hoe ze over de rug van Eiting extra centen willen verdienen.

12 augustus 2023 om 00:34

Eiting tekent met zijn volle verstand een contract. Tevens tekent hij voor een een-zijdige clausule. Tevens spreekt hij af met volendam dat een ieder er beter van moet worden. Dan ga je nu je je zin niet krijgt je 2 uur voor een wedstrijd ziek melden. Als ik op mijn werk 2 uur van tevoren ziek meld krijg ik er ook gelazer mee. dan laat je je collega's stikken. Ik hoop dat meneer Eiting lekker tot 2025 met jong volendam zijn carriere mag vergallen en dan lekker naar het midden oosten of China mag gaan om daar zijn pensioen bij elkaar te voetballen. Wat een walgelijke instelling.

12 augustus 2023 om 01:23

@tukkerpro: Jij wel dan? Wat jij doet is preken voor eigen parochie. De hele soap rondom Zerrouki werd schande over gesproken door een hoeveelheid Twente supporters. Feyenoord zat voor een dubbeltje op de 1e rij, met een bod van 4 miljoen, wat later rond de 7 miljoen werd en dat was nog niet genoeg en nu wil Twente niet meer dan 400.000 betalen. Als je die speler echt graag wilt hebben, dan betaal je gewoon die 2 miljoen en ben je al het gezeur af.

12 augustus 2023 om 07:00

Die 2 miljoen terwijl er een clausule schijnt te zijn van 4 ton?
Daar gaat El Fenomeno als Twente clubwatcher echt niet mee akkoord hoor!

12 augustus 2023 om 07:14

@Universum: die twee situaties zijn niet te vergelijken omdat er bij zerouki geen gelimiteerde transfersom in het spel was. Volgens het kamp van Eiting is dat hier wel zo. Waarom zou je als Twente zijnde dan fors meer gaan betalen? Jij gaat bij de bakker toch ook geen tientje voor een brood betalen terwijl je hem ook voor voor 3 euro kunt meenemen?

11 augustus 2023 om 18:07

Of hij gedraagt zich gewoon. Gedraagt hij zich niet mag hij een jaartje op de tribune zitten. Wie weet wil TOP Oss dan nog wel met hem aan de slag.

Zeer onprofessioneel gedrag. Twente kan dit gedrag ook van hem verwachten in de toekomst.

11 augustus 2023 om 18:11

Inderdaad. Hij zou zich wel iets dankbaarder op mogen stellen tegenover FC Volendam. Die hebben hem toch de kans gegeven zich weer in de ED te tonen, na elke zware blessures.

En aks FC Volendam daar dan een marktconform bedrag voor wil hebben gaat meneer staan te stampvoeten als een klein verwende kleuter!

11 augustus 2023 om 18:18

Vergeet niet dat Eiting en zaakwaarnemer zeggen dat er een optie van 400.000 in zijn contract zat die gelicht is. Kennelijk is daar wrevel over.

11 augustus 2023 om 19:11

Dan stapt Eiting naar de rechten, had hij weken geleden al kunnen doen. Ik vraag mij dan af, waarom heeft Eiting dat niet gedaan en gaat hij nu zielig lopen doen? Zou dan Volendam toch in zijn recht staan?

11 augustus 2023 om 19:11

Als dat waar was dan waren ze wel al naar de rechter gestapt.

11 augustus 2023 om 19:23

@oenieboy: Kan wel zijn, maar meld je dan aan het begin van de week 'ziek'. FC Volendam heeft zich heel de week voorbereid op de wedstrijd tegen Vitesse, met Eiting. Je bent echt een laffe hond als je je een paar uur voor de wedstrijd ziek gaat melden. Je hebt een conflict met de club, maar je laat nu ook al je teamgenoten opeens in de stront zitten. Als speler van Volendam zou ik dat nog wel even herinneren als je binnenkort een keer tegen FC Twente speelt, met Eiting.

11 augustus 2023 om 19:39

Dat zou dan al langer bekend moeten zijn en niet pas 2 uurvoor de eerste wedstrijd

11 augustus 2023 om 19:52

Paul, wij weten toch niet hoe het zit en om dan iemand een laffe hond te noemen vind ik een beetje onbeschaafd. Wellicht heeft Eiting Volendam een ultimatum gegeven en de teamgenoten ingelicht? Het is duidelijk dat er veel mist hangt rond deze situatie.

11 augustus 2023 om 20:00

Als het zo klaar als een klontje is zoals Eiting stelt, dan stap je naar de Knvb, VVCS en/of de rechter en dan is het beklonken.

En een ultimatum stellen en je daarna ziek melden is gewoon laf. Als Volendam maar 1 cent van zijn salaris in houdt dan is hij denk ik niet te ziek om even contact met FC Volendam, of zelfs de media, op te nemen om zijn beklag te doen.

Ik zou hem gewoon aan zijn contract houden en lekker met Jong Volendam laten trainen heel het seizoen.

Edit: Spelers van FC Volendam zeggen nu ook dat ze het pas in de kleedkamer voor de wedstrijd hoorde. Je bent echt een slappe zak als je je teamgenoten zo in de steek laat. Misschien moet Eiting een individuele sport gaan zoeken, dan kan hij doen en laten wat hij wil.

11 augustus 2023 om 23:03

@Arends, dat doet hij nu dus ook. Vorige week zei hij dat hij er met Volendam wilde uitkomen, dat is klaarblijkelijk gebeurd. En dit speelde al langer, anders heb je niet donderdag al een zaak.

11 augustus 2023 om 23:06

@Paul, in de normale wereld is het ook normaal dat je thuis zit als je een conflict hebt met je werkgever. Tegenover zijn teamgenoten vind ik het inderdaad wel lullig. Maar ik betwijfel of je echt voor de volle 100 procent er voor gaat als je in onmin leeft met je werkgever. Maar dat is bij iedereen anders.

11 augustus 2023 om 23:13

Nja, als je een conflict hebt met je werkgever, maar met fijne collega's aan een mooi project werkt, weet ik niet of je zomaar thuis moet gaan zitten.

Daarnaast weet ik niet of je zomaar 'ziek' thuis kunt gaan zitten terwijl je niet ziek bent. Nu is het overduidelijk dat Eiting niet ziek is, dus is het eigenlijk gewoon werkweigering. Als ik FC Volendam was zou ik bepaalde mensen op de salarisadministratie ook even met ziekteverlof sturen wanneer ze net aan het loonstrookje van Careltje willen beginnen.

11 augustus 2023 om 18:18

Dan weet twente dat ze dit soort clausules er niet in moeten zetten. Ik len het contract niet maar 1 van de 2 partijen zit fout

11 augustus 2023 om 23:04

Twente kan beter niet in zee gaan met deze jongen uiteindelijk als die een stap hoger kan zal die hetzelfde doen bij Twente als dat hij nu bij Volendam doet. Twente kan beter verder kijken ze hebben een goede scouting dus er zal best een goede plan B zijn.

12 augustus 2023 om 00:01

Dan kan Twente beter helemaal geen spelers halen volgens jouw logica. Elke speler die een stap hogerop kan maken zal dat doen. En als je als club daar gewoon redelijk aan meewerkt is er niks aan de hand. Er lijkt hier toch sprake van meer dan dat hij weg wil. Volendam ligt dwars in zijn ogen, dus de arbitragezaak zal duidelijkheid moeten verschaffen.

11 augustus 2023 om 23:18

Suarez deed dit bij Groningen, maar niet bij Ajax. Hoeft dus helemaal niet het geval te zijn.

Dit gebeurd tegenwoordig zo vaak in het voetbal.

11 augustus 2023 om 18:10

Dat vind ik nog wel meevallen

11 augustus 2023 om 18:11

Trainingen overslaan ja. Je ziek melden voor een wedstrijd omwille van een trasnfer gebeurt haast nooit volgens mij.

11 augustus 2023 om 18:19

Dat maakt dit specifieke geval niet minder kinderachtig.

Wat een soap wordt dit zeg. Benieuwd of volendam of Eiting gelijk heeft in de zaak, maar je teamgenoten zo in de steek laten lijkt me de doodsteek bij volendam

Heel onprofessioneel, maar tegelijkertijd is dit een onwijs mooie stap dus snap zijn frustratie.

11 augustus 2023 om 18:12

Frustratie kun je niet zoveel aan doen. Gedrag wel. Dit artikel gaat over het laatste.

Daarbij heeft hij gewoon een contract getekend.

12 augustus 2023 om 07:07

Dat vind ik altijd zo’n dooddoener “ hij heeft een contact getekend “

Volendam ook, en die komen er nu achter ( als we Carel mogen geloven ) dat dat contract niet handig is opgesteld met lage clausules en een dom moment om te verlengen!

11 augustus 2023 om 19:04

Misschien is hij wel echt ziek.

11 augustus 2023 om 23:04

Dat is vrij naïef ...

11 augustus 2023 om 19:10

Als Twente je graag wil hebben hebben ze ook wel 2 tm 2,5 miljoen voor je over. Voor een fooi van 4 ton zou ik los van clausules als Volendam zijnde, hem gewoon uit zijn contract laten lopen op de bank/tribune. Zoeken Twente en deze patjepeeer het eind 2024 maar uit.
Maar zou me never nooit later chanteren door ene eiting. Misschien dat ie er dan echt ziek van is als hij uitgefloten word op de tribune. Of hij legt zelf het verschil op tafel als hij zo graag wilt vertrekken zal niet niks verdiend hebben in Engeland.

11 augustus 2023 om 20:33

2,5 miljoen is voor Twente veel geld. We krijgen voor onze toppers slechts een beetje meer. Als Twente stelt: voor die clausuleprijs hebben we je er graag bij, maar meer willen/ kunnen we niet missen (aangezien er nog minimaal 3 spelers gehaald moeten worden), dan is dat toch logisch handelen?

12 augustus 2023 om 00:37

Zeker logisch van Twente hoor. Eiting is in deze gewoon een kleuter die ongelofelijk zijn teamgenoten laat stikken. Volendam is een club waar niet elk moment een speler rondloopt die een miljoen of meer op kan leveren en die ene miljoen zal de kans op overleven in de ED flink laten toenemen. Ik snap Volendam dus volledig dat ze niet over een nacht ijs gaan.

Moet je als Twente zijnde ook niet willen.. doet hij ook bij jullie als hij ergens anders wat meer kan verdienen

Zo jammer om zo met de club om te gaan die je weer alle kansen geboden heeft. Niet sjiek.

Omdat zo kort voor een wedstrijd te doen is echt belachelijk. Je benadeeld je teamgenoten en je coach die hier niks mee te maken hebben. Laat gewoon zien dat je stap hoger aan kan.

Gelukkig heeft Twente al laten weten hier buiten te staan en het aan de speler en volendam over te laten. Volgens kamp Eiting is er een clausule, die betaald zou worden door Twente. Volgens Volendam is ie er niet (meer).

11 augustus 2023 om 18:43

Natuurlijk staat Twente hier niet buiten, maar gezien je reacties op andere reacties kijk je lichtelijk met een gekleurde bril.

Ook Twente weet dondersgoed dat ze zo'n jongen het hoofd op hol brengen door contact te hebben etc. Feit blijft: gedrag van Eiting valt niet goed te praten.

11 augustus 2023 om 18:50

Niet heel gek dat een geïnteresseerde club contact heeft met de speler waar ze interesse in hebben toch? Zolang ze niet richting hem insinueren dat hij zoch ziek moet melden treft Twente geen blaam in deze.

11 augustus 2023 om 19:26

Maar we eten toch niet wie er precies gelijk heeft? Als volendam hem probeert te naaien door een clausule niet na te willen komen snap ik een tegenreactie.

Daarnaast kan het ook zomaar zijn dat hij echt ziek is. Dat weet je meestal niet van tevoren.

11 augustus 2023 om 19:42

Je gaat je toch niet zo maar ziek melden? Loser is het

11 augustus 2023 om 23:04

Ah kijk is, ons bobske heeft goede contacten met Eiting. Laat even weten als het rond is!

Zonde dat het zo moet

Wat een laag niveau. Kom op zeg, zo maximaal mogelijk proberen in te zetten voor Volendam zolang je daar nog zit, jonge!

Volendam speelt het niet netjes, maar Eiting verdient ook niet bepaald de schoonheidsprijs door zich 2x ziek te melden. Zie hem graag komen, maar toch..

11 augustus 2023 om 18:11

Waarom speelt Volendam het niet netjes? Omdat Twente denkt dat er een clausule is en Volendam weet van niet?

11 augustus 2023 om 18:39

Eiting geeft aan dat er een clausule in zijn contract staat waardoor hij voor 4 ton kan vertrekken. Twente licht deze maar Volendam ziet dollartekens. Logisch, want hij is meer waard en de beleidsmakers krijgen een deel van de opbrengst. Ze zoeken, zogenaamd verbolgen, de media omtrent deze situatie. Vervolgens lichten ze eenzijdig de optie die schijnbaar niet eens geldig is maar waarmee de clausule vervalt.

Misschien kijk ik door een rode bril, maar de casus Veerman zorgt ervoor dat ik geneigd ben deze zienswijze te delen.

11 augustus 2023 om 18:42

Er is duidelijk een clausule Sepp, Volendam heeft die namelijk gelicht. Twente is in de veronderstelling dat onder z'n oude contract een afkoopsom van vier ton zou staan, die door de verlenging van Volendam zou komen vervangen. Dan zou hij onbetaalbaar worden voor Twente. Eiting en zaakwaarnemer vinden echter dat de optie in z'n contract onrechtmatig gelicht is, aangezien het pas voor volgend jaar zou gelden. Daar heeft Twente niet zoveel mee te maken natuurlijk, dus je ongeinformeerdheid mag misschien wat duimpjes opleveren, maar het ligt ver buiten de waarheid.

11 augustus 2023 om 18:45

Als er een clausule zou zijn heeft Volendam geen poot om op te staan en was hij al lang weg.

11 augustus 2023 om 19:03

Gelukkig worden juridische geschillen altijd binnen een dag opgelost omdat er maar 1 waarheid is en de andere partij geen poot heeft om op te staan...

11 augustus 2023 om 20:49

@Gofct, het gaat me helemaal niet om de duimpjes. Maar als het onrechtmatig is, was dit allang opgelost geweest en had het nooit zo lang geduurd.

12 augustus 2023 om 07:11

Ik heb een beetje het gevoel dat Volendam probeert te rekken tot na 1 september…

Had ik toch niet van Eiting verwacht, puur op gevoel leek het mij niet iemand die zijn team zo zou laten zitten, zou als Twente toch twijfelen of ik zo'n jongen zou willen halen..

Zegt heel heel veel over zon speler.

Echt zonde dit, heeft weer kansen gehad van de mooie club volendam en ook de kans gepakt.
Als Twente graag wilt dan kom je er wel uit lijkt me, maar om je teamgenoten zo te laten vallen valt me echt zwaar tegen!

Belachelijk dat Volendam niet meewerkt aan een transfer. Er zijn afspraken met Eiting gemaakt en die behoort Volendam gewoon na te komen. Zit niets anders op dan een arbitragezaak vrees ik.

11 augustus 2023 om 18:12

Ook bij een arbitragezaak zal er een transfersom op tafel moeten komen. Dat zal of de clausule zijn die Twente denkt dat er is of een bedrag dat Volendam voor ogen heeft.

12 augustus 2023 om 01:07

@sepp10,

hoezo denkt twente dat de clausule er is,

Eiting is degene die het kan weten, hij heeft dit contract getekend, en hij zegt dat volendam het contract niet naleeft, twente staat hier totaal buiten, het kamp Eiting, en dus de zaakwaarnemer ook, heeft dit bevestigd naar fc twente toe, alleen volendam dacht slim te zijn en een clausule te lichten die pas eind dit seizoen te lichten was, en alleen als volendam zich zou handhaven in de eredivisie, dus ik kan nu al zeggen wat de uitkomst van de arbitragezaak is, dat is Eiting gaat naar Twente, en volendam heeft het geboden bedrag wat in de clausule stond gewoon te accepteren.

11 augustus 2023 om 18:14

Volendam zegr dat er helemaal geen afspraak is om mee te werken aan een transfer.
Twente heeft het hoofd van deze jongen op hol gebracht. Niet netjes.

11 augustus 2023 om 18:21

Speedy, hoezo? Twente werd verteld dat er een clausule van 4 ton was. Die hebben zich toen gemeld. Vervolgens heeft Volendam snel een optie in zijn contract gelicht waar veel gedoe over is. Twente heeft nu niets verkeerd gedaan en heeft openlijk uitgesproken uit deze situatie te blijven.

11 augustus 2023 om 18:26

Twente zou beter moeten dan onderhandeken met een speler terwijl ze er met de club niet uit zijn
Dat Twente nu alsnog een stapje terug doet, rijkelijk laat. Volendam zit nu met de gebakken peren.
Gewoon niet netjes van Twente.

11 augustus 2023 om 18:43

Fc Twente onderhandelt juist met de club, want zegt tegen Volendam dat ze betalen wat in de clausule zou staan.

11 augustus 2023 om 18:44

Twente ontkent dat nog steeds, volendam zegt dat het zo is. Lastig om te zeggen wie er gelijk heeft. Zo gooide Volendam ook direct in de media dat er een belachelijk bod was gedaan door Twente, terwijl Twente achteraf dacht een clausule gelicht te hebben.

11 augustus 2023 om 18:47

Dat gebeurt bij elke club. Ook bij de club die jij support. Laten we nu niet naïef doen.

11 augustus 2023 om 19:20

Tubantia zeven maanden geleden:
"terwijl ze in Enschede helemaal klaar waren met de handelwijze van Feyenoord. De speler de kop gek maken"

Klagen over anderen maar zelf precies hetzelfde doen.

Erg onsympathiek allemaal.

11 augustus 2023 om 20:36

Totaal onvergelijkbaar. Zerrouki had geen clausule. En Slot had een hotline via WhatsApp met hem. Appels en peren dus.

12 augustus 2023 om 05:56

Meest vervelende voorval was toen Ajax de kop van Theo Janssen had gekgemaakt voor de kampioenschapswedstrijd. Verstgaande trap van onsympathiek, want Ajax wist ook dondersgoed dat hij die laatste beslissende pot dan zou spelen als een dweil.

12 augustus 2023 om 11:30

En zo zie je maar hoe vervelend dat is. Die wedstrijd kostte je de titel, kostte je CL voetbal waarna er een enorm gat in de begroting zat en het in elkaar donderden van Twente begon.

Nu 13 jaar later weet je het nog.

De regels zijn simpel, eerst overeenstemming bereiken met de verkopende club.

Nu zit Volendam met een speler die twee uur voor de aftrap laat weten sponstaan ziek geworden te zijn.

12 augustus 2023 om 19:19

Dat was zelfs voor het einde van het seizoen. Des te onsportiever en onsympathieker.

11 augustus 2023 om 18:21

Jij weet precies hoe het zit en hebt die clausule zelf gezien blijkbaar?

11 augustus 2023 om 18:44

Heeft uitgebreid in de media gestaan. Er is sprake van een clausule van 4 ton. Volendam probeert hier onderuit te komen door het contract eenzijdig te verlengen terwijl dat pas kan aan het einde van het tweede contactjaar. Volendam hoopt dat het overwaait en Eiting bij de club blijft. Eiting denkt hier kennelijk anders over en meldt zich ziek. Arbitragezaak lijkt nu onvermijdelijk.

11 augustus 2023 om 19:15

Mister Eiting had allang naar de rechter of het CAS kunnen stappen, maar heeft hij niet gedaan. Waarom niet, omdat wellicht Volendam in zijn recht staat? Als Volendam zijnde lekker aan zijn contract houden indien ze gelijk hebben en op de tribune zetten.

11 augustus 2023 om 19:31

Laten we nou eerst maar eens afwachten wie er gelijk heeft voor we conclusies trekken of een kant kiezen..

11 augustus 2023 om 19:32

Ik denk dat Eiting uit respect voor Volendam het op een nette manier met de club wil regelen, maar dan moet die bereidheid er wel van 2 kanten zijn. Kennelijk valt het niet te regelen waardoor Eiting zich nu formeel gaat opstellen.

11 augustus 2023 om 19:45

2 uur voor een wedstrijd. Ga toch weg.

12 augustus 2023 om 01:55

Grappig genoeg kun je hetzelfde over Volendam zeggen. Even snel contract verlengen zodat de clausule niet geldt. Kinderachtig. Dan kan je een kinderachtige reactie ook wel terug verwachten.

Kan ik m’n coach van het jaar weer gaan omgooien met nog 50 minuten te gaan. Rotstreek dit Carel !

Dir is dus iets wat ik nooit van een jongen als Eiting had verwacht. Hij zou een voorbeeld moeten nemen aan iemand als Geertruida die daags na het afketsen van een droomtransfer weer volop aan het trainen is.

11 augustus 2023 om 18:13

Ik snap je gedachtegang, echter steken de 2 verhalen wel iets anders in elkaar. Geertruida is klaar met RBL omdat ze alles gestopt hebben, Twente wil niet betalen wat Volendam wilt.

11 augustus 2023 om 18:26

Het gaat erom dat hij zich voor 100% blijft inzetten voor de club waar hij onder contract staat, ondanks eventuele teleurstellingen.

11 augustus 2023 om 18:41

Ja die gedachtegang snap ik inderdaad. Het is ook belachelijk om je niet meer in te zetten voor je werkgever om iets te forceren.

12 augustus 2023 om 07:15

Volendam wil niet accepteren wat Twente biedt ( clausule )

Dus als het Eiting niet meer zint dan meld het mannetje zich maar gewoon ziek. Dan weet iedereen wat je van hem kan verwachten. Vind het onprofessioneel gedrag inderdaad (als hij niet echt ziek is) , je hebt met volle verstand dat contract getekend.

Niemand weet de details maar iedereen heeft een mening! Fijn volk zijn we toch! Er komt vast nog een statement…Just wait

11 augustus 2023 om 19:46

Niemand weet de details. Maar 2 uur voor een wedstrijd ziek melden is" not done". Rot op

Bedenkt hij niet zelf, wordt in zijn oor gefluisterd door die achterlijke zaakwaarnemers...laf gedrag

Had dit niet verwacht van Eiting. Die komt bij mij altijd over als een verstandige jongen. Blijkbaar is het een onprofessionele zwakkeling.

En je doet er geen ene kloten tegen!
Uiteindelijk krijgt hij zijn zin..

Liefst zet ik zulke spelers boven opt dak vant stadion een seizoen lang

11 augustus 2023 om 19:56

Volendam heeft voor vd Ven onverwachts vele miljoenen gekregen. Ik zou Eiting lekker aan zijn contract houden en hem heel het seizoen lekker laten trainen en op de bank zetten. Laten zien wie zijn werkgever is.

12 augustus 2023 om 16:26

Maar uiteindelijk moet de club ook weer verdienen.
Weet niet wat het verschil is tussen vraag en aanbod
En of er al geanticipeerd is op een opvolger

Misschien is hij wel echt ziek. Waar rook is, is vaak vuur. Echter ook niet altijd he

Wat een lul ben je dan, zou hem als Twente niet eens meer willen als dit zijn mentaliteit is.

Ik had de ARBO dokter erop afgestuurd.
Dit is overduidelijk een "valse bingo".

Mooi hoe snel mensen zijn met de aannames, invullingen en meningen. Iedereen heeft al zijn of haar kant gekozen, maar niemand hier heeft überhaupt een idee wat de afspraken tussen Volendam en Eiting zijn, en wat er gezegd is tijdens gesprekken tussen Eiting & Volendam, Twente & Volendam en Twente & Eiting. Wacht gewoon de statements af wat ongetwijfeld gaat komen, wat heeft voor zin om nu al weer iedere partij af te branden? Het is een vage, onduidelijke constructie blijkbaar waar Volendam en kamp Eiting al weken over steggelen, Twente is hier überhaupt geen partij in, je kunt Twente alleen kwalijk nemen dat ze eerder contact zochten met Eiting dan met Volendam, maar dat is zo gebruikelijk als ik weet niet wat in de voetballerij, als je kenners mag geloven. Laten we afwachten, we weten allemaal van niks en dus is iedere discussie kansloos, tot we wellicht iets meer te weten krijgen middels een statement of persbericht, als die al zou komen.

Wat een slappe zak, die Eiting.

Spreek met je voeten denk ik dan. Hier zit niemand op te wachten. Zonde en niet echt teamspirit kweektent.

Volgens mij begrijpen spelers niet helemaal dat als ze een contract hebben dat ze gewoon moeten werken/voetballen.

11 augustus 2023 om 19:36

Ja, en als het contract een afkoopsom bevat dan moet de club daar mee akkoord gaan en verkopen voor die prijs.

We weten niet wie er nou precies gelijk heeft hier. En misschien is hij gewoon echt ziek, kan ook nog.

Wat een lafbek. Wat een laag persoon, bah. Je hebt gewoon je contract te respecteren, die heb je met je volle verstand getekend. Als je Twente bent en je begint hier nog aan ben je overigens als club geen haar beter.

11 augustus 2023 om 19:30

Pff. Wat een reactie. Jij en ik weten niet wat er precies in dat contract staat wat betreft de afkoopsom. Als het inderdaad maar een paar ton is moet Volendam zich dood schamen. Je moet je afvragen waarom Volendam ineens de optie gaat lichten. Dat doen ze niet zomaar. Waarschijnlijk zit er een kern van waarheid in dat het maar een paar ton is. Ja ik ben Twente fan. De arbitragecommissie moet het maar zeggen

14 augustus 2023 om 12:38

Het staat er in of niet, als het wel zo is en Volendam neemt de boel in de maling is de arbitrage er snel klaar mee. Dan hoeft Eiting ook niet zo kinderachtig te doen. Dus het lijkt me eerder het geval dat Eiting weg wil en zijn zin niet krijgt.

11 augustus 2023 om 19:21

Idd, hij zal het goed te pakken hebben!

Heeft al lang aangegeven dat ie heel graag naar twente wil, als volendam daar niks mee doet en de kop in t zand steekt is dit een logisch vervolg...

Volg deze hele soap niet. Maar ik vind het knap dat zovelen hier weten wat die jongen in ze contract heeft staan an A tot Z. Of zijn alle pagina’s van zijn contract online te vinden ?

Zecht heel veel over zijn instelling om dat vlak voor de wedstrijd te doen ..
Ook tof tegenover je teamgenoten

Wat een gedoe zeg..
Het zit dus hoog dat clausule verhaal,
Ik weet het fijne er ook niet van dus ik kan maar moeilijk zeggen wie er dan gelijk heeft, jammer dat het zo loopt wel

Acteert de ideale schoonzoon, maar is een achterbaks ettertje. Twente is nu de lachende derde maar met zo'n lamlul ligt het in de lijn der verwachting dat je zelf ook een keer aan de andere kant van de tafel zit.

12 augustus 2023 om 07:18

Want hij gaat nu zeker naar Twente? Stop je frustraties weg en wacht gewoon af wat er komen gaat…

Niet verwacht van deze nette kerel. Jammer, hoop dat hij snel bijtrekt, want je ploeg benadelen op deze manier is niet netjes.

12 augustus 2023 om 04:18

Ik vind dat we eerst maar eens de arbitragezaak moeten afwachten voor we conclusies trekken.

Als er daadwerkelijk een clausule is waar aan voldaan is en Volendam heeft geen gelijk staat hij wat mij betreft volledig in zijn recht. Als Volendam niet voldoet aan het contract hoeft Eiting dat ook niet meer te doen. Als Volendam gelijk heeft is het niet netjes en benadeeld hij zijn ploeg.

Vraag me overigens ook af hoe het zit als Volendam geen gelijk zou blijken te hebben. Als er een bod geweest is dat voldoet aan een afkoopsom en je weigert een som die contactueel niet te weigeren is, zou dat dan geen contractbreuk zijn?

Prachtig dit! Om een transfer naar Twente te forceren. Niet eens naar Real Madrid maar van Volendam naar Twente 😂

11 augustus 2023 om 23:13

Van Volendam naar Twente is een behoorlijke stap lijkt mij? Van een degradatiekandidaat naar een subtopper die weer elk seizoen voor Europees voetbal wil spelen.

Toch vervelend dat hij met die ziekte van hem dan naar die arbitragezaak moet dan. Beterschap Carel!

Als je dan toch een arbitrage zaak er van maakt ook zon grote kerel zijn en gewoon gaan trainen en spelen en niet janken dan

Ik snap hier maar weinig van. Als die verlenging niet rechtsgeldig is dan staan die voorwaarden toch gewoon in het contract vermeld. Dus dan stap je naar de directie van Volendam, lees je de voorwaarden voor en lees je allebei als het goed is hetzelfde. Hoezo moet hier dan een zaak aan te pas komen.

Flashbacks naar Suarez bij Groningen. Het is wel duidelijk een grote verbetering voor deze speler. Goed dat hij ballen toon en voor zijn eigen belangen op komt, zeker als de eenzijdige verlenging inderdaad tegen afspraken in was.
Arbitragezaak is wel jammer maar goed.

Nu al te zien dat het een lastige jongen is.

Ik zou mijn vingers er niet aan branden als ik Twente was.

12 augustus 2023 om 00:06

Typisch weer. Iemand die opkomt voor z'n rechten is lastig.

Misschien heeft hij ongelijk, maar om daar nu al vanuit te gaan is wat voorbarig. Als hij een zaak aanspant is hij wel van mening dat ie gelijk krijgt lijkt me.

Niet vergeten: team Jonk pakt persoonlijk deel van de transfersommen. Daarom proberen ze er meer uit te slepen dan de afgesproken 400.000 clausule. Third person interest, waar de KNVB ooit zo fel op tegen was, is kennelijk bij Volendam geen punt.

12 augustus 2023 om 00:43

Je grijpt ook alles aan om Eiting hier te verdedigen he?

Feyenoord zou n poging moeten wagen voor deze jongen, net ff wat meer bieden en n kans bieden voor de 10 positie. Mocht hij niet overtuigen als backup of doorverhuren aan excelsior in de winter.

Heel goed Eiting. Als je in je recht staat gewoon doen. Kom maar naar Enschede .

Vele reacties die ik zowel hier lees, maar nog meer als reactie op het artikel op facebook zeggen meer over de personen die reageren dan over Carel Eiting zelf. Bijna iedereen zou een stap omhoog willen maken als zij door een meer uitdagend bedrijf een contract krijgen aangeboden met een financiële positieverbetering.
Degene die zeggen dat Volendam hem aan zijn contract moeten houden, hebben duidelijk niet allemaal verstand van arbitragezaken. Neem als voorbeeld Luis Suarez die in 2007 een overstap probeerde te forceren naar Ajax via een arbitragezaak. Alhoewel hij duidelijk een sportieve en financiële stap zou maken, was dat niet genoeg vanwege recentelijke matige seizoenen van Ajax. Als je dus naar de prestaties van de afgelopen 10 seizoenen zou kijken dan heeft FC Twente in elk seizoen veel beter gepresteerd dan dat FC Volendam heeft. Dus ik acht in dit geval dat er genoeg reden is om Eiting in zijn gelijk te stellen en dus een overstap te forceren.

12 augustus 2023 om 07:55

Zo simpel ligt het niet. Dan zou dus elke speler van een ‘mindere’ club voor een appel en een ei kunnen verhuizen naar een grotere club. Ik ken bovendien geen recent voorbeeld waarbij een speler gelijk kreeg (maar misschien jij wel). Twente moet gewoon een normaal bod doen en Eiting moet zich professioneel opstellen.

Dit valt me echt heel tegen van Eiting (en van Twente). 2x ziek melden is echt niveautje basisschool. 4 ton voor hem is echt een schijntje en niet marktconform. Twente kan op zijn beurt ook een normaal bod doen. Hoop dat de arbitragecommissie wederom Volendam in het gelijk stelt. Wel 1 nuance, ik weet niet welke afspraken in het contract staan.

12 augustus 2023 om 08:52

Na je laatste zin kan je ook tot de conclusie komen dat je hele verhaal dus nergens op gebaseerd is. Twente moet maar meer bieden (ondanks een 4 ton clausule)? Eiting is fout omdat hij zich ziek meld, maar Volendam staat volledig in zn recht aan jou reactie te zien. Knap als je zelf al aangeeft dat je niet weet wat er in het contract staat.

12 augustus 2023 om 09:36

Nee maar als een speler dit doet gewoon de afsluitende training mee doe en vlak voor de wedstrijd je ziek melden dan zou ik als Twente wel achter mijn oor krabben of ik zo’n speler met deze mentaliteit wel wil hebben , en nog erger je team genoten bij de club waar je nog altijd in dienst ben die benadeel je op een manier dat ik denk niet nemen dat soort spelers walgelijk .

12 augustus 2023 om 10:01

@DrentheTwente: als het zo makkelijk zou zijn geweest, had hij dit toch al een maand geleden gedaan per 1 juli? Als dat zwart op wit staat en m’n werkgever zou weigeren, zou ik direct een advocaat erop zetten. Maar dat is hier allemaal niet gebeurd en nu pas wil hij een arbitragecommissie. Daarom geloof ik niet dat het zo “duidelijk” is.

12 augustus 2023 om 08:54

Stel dat de 4 ton er echt in staat, ik weet het niet, maar waarom zou Careltje anders zo moeilijk doen?
Dan is Twente toch gek dat ze meer dan 4 ton gaan bieden?!
Als Ajax een speler kan kopen met een clausule van 20 miljoen dan gooien ze er toch ook geen 30 miljoen tegenaan ?

12 augustus 2023 om 10:03

Als het zo makkelijk zou zijn, zou hij toch al 1 juli zijn verhuisd? Dan kan Volendam zich echt niet zo opstellen als nu. Dan zouden ze een enorme flater slaan. Maar dan had ik ook als Eiting zijnde, direct op 2 juli een jurist ingeschakeld en voor laten komen.

12 augustus 2023 om 13:11

In het originele artikel staat heel duidelijk dat FC Twente zich erbuiten houdt en de situatie overlaat aan Volendam en Eiting. Verder gaat natuurlijk geen club 2 miljoen euro betalen als er schijnbaar een clausule van 4 ton is. FC Twente moet ook voorzichtig doen met de centen.

Beetje zielig dat je je dan ziek meldt. Prima dat je hoger wilt maar behoud een stukje eer. Twente moet gelijk de stekker eruit halen nu, dit gedrag zal zich herhalen in een toekomstige casus.

Daarnaast, bestaat er voor voetballers geen arbodienst? Stuur die erop af, ben je niet ziek? Goh dan zou net als bij niet voetballers er een consequentie moeten zijn. Afgelopen met die rare fratsen.



Klopt, en ter aanvulling op friets305 (beetje speculeren) ik ga ervan uit dat tijdens de onderhandelingen er ook een hoger spelerssalaris isafgedwongen inclusief teken geld voor speler en makelaar vanwege de lage transfersom. Daarom verwacht ik zelf niet dat eiting bij Twente komt als transfersom hoger wordt. Het totaalpakket klopt dan voor Twente niet,

Ik ben nooit fan van dit soort gedrag. Je kunt prima een arbitragezaak aanspannen en toch je werk blijven doen. Volendam betaalt hem nog steeds en daar staat een tegenprestatie tegenover. Ik krijg dan toch wel een nare smaak, al zijn de omstandigheden wel raar.

Overigens vergeet men een deel van de tekst, namelijk dat FC Twente zich erbuiten houdt. Wel handig om dat erbij te vermelden zodat men niet zomaar conclusies trekt, VZ...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren