Philips Stadion PSVImago

Bizarre actie PSV krijgt overvloed aan kritiek op social media

Bart Slabbekoorn04 mei 2025, 10:28
Laatst bijgewerkt: 04 mei 2025, 11:16
Advertentie
Advertentie

Topspelers, maar ook clubs uit binnen- en buitenland geven (bijna) dagelijks via Instagram, X of andere internetkanalen een inkijkje in het reilen en zeilen van de voetbalwereld. In deze editie van VZ Social aandacht voor PSV, dat op social media een mislukt experiment uitvoerde.

Zaterdagmiddag plaatste PSV zoals gewoonlijk een tweet op X met de opstelling van de Eindhovenaren. Opvallend was dat maar drie namen die in de basis stonden zichtbaar waren. Voor de volledige opstelling moest men naar het Whatsapp-kanaal van PSV gaan.

De regerend kampioen gaf aan dat het om een eenmalig experiment ging, maar dat werd door de fans niet in dank afgenomen. De reacties onder de tweet van PSV waren dan ook niet mild.

“Waarom denken jullie dat dit een geweldige manier is om je Whatsapp-kanaal te promoten? Doe gewoon normaal joh. Niemand zit hier op te wachten en de opstelling krijg je op genoeg andere plekken ook wel mee”, reageerde een gebruiker.

Een andere supporter kwam met een ludieke reactie: “Willen jullie dat ik zo het volledige bedrag betaal voor een biertje in het Philips stadion? Check het op WhatsApp! 📲.”

“Willen jullie een nieuwe socials manager? Ik sta bereid om het te doen voor minimumloon want alles is beter dan dit”, solliciteerde deze PSV-supporter naar een baan.

ESPN sprong handig op de vele reacties in, door een foto te plaatsen met wat extra spelers die in de basisopstelling tegen Fortuna Sittard stonden. Het medium liet weten: “De rest van de opstelling zien? Check hier de andere namen😉”, met een verwijzing naar het opstellingsartikel.