Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern München bevestigt een jaar na dato eindelijk komst van Premier League-ster João Palhinha

Laatste update:

Bayern München heeft de komst van João Palhinha bevestigt. De Portugese middenvelder heeft zijn handtekening gezet onder een contract tot medio 2028 en levert Fulham zo'n 50 miljoen euro op.

Bayern leek Palhinha vorig jaar al binnen te hebben. De Portugees vloog al naar München, doorstond de medische keuring en rondde alle mediaverplichtingen af, maar Bayern wist de middenvelder niet voor de Duitse transferdeadline in te schrijven.

Florian Plettenberg, journalist van het Duitse Sky Sport, beweerde echter dat beide partijen vorig jaar na het verstrijken van de transferdeadline toch tot een mondeling akkoord waren gekomen, waardoor de bevestiging een kwestie van tijd zou zijn.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Nu heeft der Rekordmeister wel beet. De club zal een bedrag van 51 miljoen overmaken naar Fulham, plus nog 5 miljoen aan eventuele bonussen. Palhinha heeft een contract getekend tot medio 2028.

Palhinha was tot voor kort actief op het EK, waar hij met Portugal in de kwartfinale strandde. In alle vier de duels kon hij rekenen op een basisplaats.

Palhinha wordt tevens de duurste uitgaande transfer van Fulham aller tijden. De Portugees speelde in totaal 79 wedstrijden voor de Londense club en wist daarin acht keer te scoren.

Palhinha wordt bij Bayern de vijfde aanwinst voor het nieuwe seizoen. In februari werd 13 miljoen euro neergelegd voor de van Granada afkomstige linksbuiten Bryan Zaragoza. Voor rechtsbuiten Nestory Irankunda (Adelaide United) werd door Bayern 3,4 miljoen euro betaald. Hiroki Ito werd bovendien voor 23,5 miljoen euro overgenomen van VfB Stuttgart en Michael Olise werd voor 53 miljoen euro weggekocht bij Crystal Palace.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Vind dit zo geen Bayern aankoop. Palhinha is echt een overschatte voetballer. Ook het huidige EK een dissonant in het elftal van Portugal imo. Zet Joao Neves er neer en je gaat veel beter voetballen.

3 juli 2024 om 14:39

Dat zijn twee verschillende spelers. Paulinha is een stille kracht dat veel meters maakt. Een lange cvm dat fysieke kwaliteiten brengt in de ploeg en lengte. Neves is het tegengestelde.

3 juli 2024 om 15:28

Dit is juist de perfect aankoop voor Bayern. Zij misten dit seizoen duidelijk een echte 6 die alles op kan ruimen. Palhinha is daar perfect. Goretzka heeft het een paar wedstrijden kunnen doen maar niet consistent

3 juli 2024 om 15:31

Dissonant? Kom op zeg. Hij is de ideale balansbewaker zeg. Voetballend geen toppertje, maar brengt fysiek en defensieve kracht. Ideaal voor een CVM. Levert hem daarnaast bij de creatievere in.

Portugal kan opstellen op het middenveld wie ze willen, maar ze hebben geen enkele diepgang op de flanken. Leao wil alles bijna in de voeten. Soms een een-tweetje, maar that's it. Bernardo gaat niet eens diep, die wil echt alles in de voeten.

Portugal moet eens overwegen een Jota of Neto op te stellen met diepgang en snelheid.
En Vitinha er niet afhalen.

3 juli 2024 om 18:13

Neto vind ik een heerlijk spelertje, gaat altijd de 1-tegen-1 aan. Over Vitinha is al genoeg gezegd, één van de betere middenvelders dit EK.

3 juli 2024 om 18:25

4-2-2-2 lijkt mij de beste opstelling.
Nuno Mendes, Pepe, Dias, Dalot; Palhinha, Vitinha; Bruno Fernandes, Bernardo Silva; Jota, Neto.

Palhinha als stofzuiger, Vitinha als opbouwer met Bruno Fernandes en Bernardo Silva daar iets voor. Jota en Neto met snelheid voorin, Nuno Mendes en Dalot die de breedte voorin versterken. Ronaldo was niet mega slecht maar ook niet echt goed, van Leao ook nog niet zo overtuigd bij Portugal.

4 juli 2024 om 08:57

Lijkt mij niet. Cancelo is in alles beter dan Dalot wat mij betreft. Die haal je er in mijn ogen niet van af.

Verder heb je wel snelheid met Jota en Neto voorin, maar ik denk dat je één van hen sowieso op de flanken moet hebben (qua diepgang).

Leao is wel gevaarlijk, maar hij lijkt af en toe te snel voor zijn medespelers, wardoor hij een bal voorgeeft als er niemand staat...

Ik zou gewoon desnoods één middenvelder opofferen en gewoon aanvallender spelen. Ze spelen nu tegen Frankrijk, dus dan speelt een Palhinha sowieso. Maar zeker tegen mindere zou ik wel eens zo willen spelen

Costa
Cancelo
Dias
Inacio
Mendes
Vitinha
Bruno
Neto
Bernardo
Leao
CR7 / Jota

Aardige speler, al kun je als Bayern fan toch nog niet helemaal tevreden zijn met het huidige aankoopbeleid met Palhina, Ito,irankunda en Zaragoza. En vervolgens doodleuk wel alle 'grote' namen eruit werken. Benieuwd of Kompany er iets van weet te maken, maar ik heb een vermoeden dat er lastige tijden aankomen voor Bayern.

3 juli 2024 om 14:52

Naar verwachting zullen nog een paar grote namen vertrekken, zoals bijvoorbeeld Kimmich, de Ligt en mogelijk Coman.

De aankopen zijn niet echt namen die 1,2,3 passen bij FC Bollywood, maar misschien is dat juist wel goed ook. Je hebt ook 'waterdragers' nodig en niet alleen 11 sterren op het veld.

Ben benieuwd, maar vooralsnog wordt Bayern er niet heel veel sterker van.

3 juli 2024 om 16:18

Exact hetzelfde wat ik er over denkt.

Leuke aankopen, maar niet waar je allemaal van denkt dit gaat goed komen. Ik heb zelfs ook sterke twijfels over Kompany als Coach.

11 juli 2024 om 10:44

@ek2008 Ik weet niet waar jij het over hebt?
Palhinha is een top aankoop,de missing link al jaren op de 6. In de PL behoort hij ook bij de 4 besten 6’en volgens stats in alle aspecten. Voetballend is hij zeker ook niet slecht.
Over Ito, ken je hem wel? Zit bij de beste verdedigers van de BL & voetballend de beste speler van de BL,zeer goede transfer.
Olise vergeten? Speelde top bij Palace,een enorme versterking.
Er volgt nog Simons of Olmo + nog een CV als De Ligt weggaat. Heb je bv een middenveld palhinha pavlovic simons en vooraan musi kane olise, of palhinha simons en musi op de 10. Achteraan blijft Davies en staat Bayern sterk want je ziet op het EK duidelijk weer als Upa met een echte 6 voor hem speelt dat hij top is, jarenlang heeft Bayern geen pure 6 maar nu wel. Dit zijn zeer goede versterkingen. Btw Zaragoza is er al van januari en in La Liga was hij fantastisch maar TT had het niet voor hem

Deze man is heel goed... in gele kaarten pakken.

Absolute top aankoop dit! de perfecte 6 in verdedigend opzicht. Lijkt me een prima duo met Kimmich

3 juli 2024 om 17:29

De verwachting is dat Kimmich gaat vertrekken.

4 juli 2024 om 08:26

Naar welke club?

4 juli 2024 om 08:58

Goede vraag. Sommige clubs waar hij naar toe wil, kunnen hem niet betalen.
Ik zie Arsenal nog wel een poging wagen hoor.

Al denk ik niet dat Kimmich de rol van Partey kan invullen zoals Partey dat momenteel deed bij Arsenal. DEnk dat hij defensief te kwetsbaar is (+fysiek).

Al zou een duo Kimmich - Rice met ervoor Odegaard wel top zijn!

11 juli 2024 om 10:32

Glenn,

Kimmich kan wel de 8 rol perfect invullen.

11 juli 2024 om 11:19

PSG schijnt ook interesse in Kimmich te hebben als ze Joao Neves niet kunnen krijgen

11 juli 2024 om 14:22

PSG is erg geïnteresseerd in hem omdat Joao Neves waarschijnlijk niet gaat lukken omdat ze vasthouden aan die 120 miljoen clausule. Dan is Kimmich wel een veel goedkopere optie.

Hele goede aankoop van Bayern, speelde echt super dit EK bij Portugal!

Bayern heeft Olise ook al gepresenteerd

Is overduidelijk dat deze aankoop uit de koker van trainer Vincent Kompany komt.

11 juli 2024 om 12:05

Dan volg jij weinig voetbal, want Bayern is al meer dan een jaar bezig met de komst van Palhinha.

Prima aankoop dat wel, maar zeker niet uit de koker van Kompany.

Goede speler, maar weet niet of ik hem 50 miljoen waard vind. Zeker niet gezien zijn relatief povere voetballende vermogen + het feit dat hij wel garant staat voor een kaartje of 8 a 10 per seizoen (gele) minimaal...

11 juli 2024 om 13:44

Het is een hoge transfersom inderdaad, al is dat wel relatief natuurlijk.
Fulham wil deze speler niet voor een appel en een ei laten gaan, want is voor een groot deel dankzij hem dat zij de laatste 2 seizoenen zich min of meer comfortabel in de middenmoot hebben kunnen nestelen in plaats van tegen de degradatie te strijden.

Wordt toch de 5e en niet de 4e aanwinst? Ze hebben ook Michael Olise al aangetrokken... Overigens zeer goede transfer van Bayern. Palhinha kunnen ze goed gebruiken op het middenveld.

Reageer