Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona bevestigt wat gevreesd werd: Gavi scheurt kruisband en mist EK

Laatste update:

De trieste aftocht van Gavi tijdens Spanje – Georgië (3-1) neemt maandag de Spaanse krantenkoppen in beslag. Het negentienjarige toptalent van FC Barcelona raakte in de eerste helft ernstig geblesseerd aan zijn knie en moet definitief het EK missen. De Catalanen zijn naar verluidt woest op de Spaanse bond. Ze vinden het onbegrijpelijk dat Gavi in een nietsbeduidend potje moest starten.

Spanje had zich al gekwalificeerd en dus was het een duel voor de bühne. Toch trad bondscoach Luis de la Fuente aan met een sterk team.

Gavi was daarin samen met Robin Le Normand de enige die bleef staan ten opzichte van donderdag (tegen Cyprus, 1-3 winst). Sterker nog: Gavi miste nog geen minuut bij la Roja sinds zijn debuut in oktober 2021.

Daar zal nu, na 27 interlands, verandering in komen. Zondag ging het namelijk al vroeg mis bij Gavi. De middenvelder ging bij een aanname door zijn knie en maakte direct een wisselgebaar. Bevestigd is dat het gaat om een voorste kruisbandscheur.

Dat is in het verkeelde keelgat geschoten bij Barcelona. De Spaanse grootmacht begrijpt niet waarom Gavi moest spelen. Barça heeft al genoeg kopzorgen ten aanzien van het middenveld: zo ontbreekt Frenkie de Jong al enige tijd en is ook Pedri zeer blessuregevoelig.

Voor Gavi dreigt een afwezigheid van negen maanden. Het EK, dat in juni start, lijkt daarom te vroeg te komen. In het gunstigste geval hoeft Gavi 'maar' zeven maanden te revalideren. Ook dan zou het toernooi onhaalbaar zijn.

Gavi was tot nu toe een van de weinige constanten op het middenveld bij Barça dit seizoen. Op het openingsduel na begon de rechtspoot in al zijn wedstrijden aan de aftrap. Hij miste er slechts twee, beide vanwege een schorsing. Daarin was hij goed voor twee doelpunten en een assist.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja. Dat is het risico van die internationale wedstrijden. Hij had ook geblesseerd kunnen raken bij een hele belangrijke pot. Het blijft zuur maar je kan niet zomaar spelers verbieden mee te spelen.

20 november 2023 om 09:12

Dit had ook kunnen gebeuren tijdens een wedstrijd van Barca natuurlijk.
Wel vind ik dat je best kritisch mag zijn v.w.b. de belasting van (met name jonge) spelers.
Ja, het zijn miljonairs, maar daar wordt je lichaam niet sterker van.

Als blijkt dat het gestel van zo een jongen eigenlijk meer toe is aan rust dan aan extra belasting, dan moet je als bond wel slimmer zijn.

20 november 2023 om 10:30

Als dat het geval is dan is dit de schuld van de doktoren van zowel Barcelona als de Spaanse bond. Die spelers worden dagelijks gecheckt en dan merken ze echt wel vermoeidheid

20 november 2023 om 12:59

@dnsdkr - Die verantwoordelijkheid ligt bij alle partijen en uiteraard het meest bij de persoon in kwestie. Als Gavi aangeeft dat hij het fysiek niet op kan brengen, dan speelt hij waarschijnlijk ook gewoon niet.

Verder kun je je ook afvragen of dit niet gewoon pech is. Lang niet iedere blessure komt door overbelasting en het is het risico van het vak dat je net verkeerd terecht kan komen of net op een verkeerde plek of op een verkeerde manier een tik te verwerken krijgt. Dat maakt het overigens niet minder sneu voor Gavi.

20 november 2023 om 14:45

Sirius,

Ik denk ook dat het pech is in dit geval.

Maar als ik de vertaling maak naar Oranje of Jong Oranje, dan worden spelers gestraft als deze een keertje 'nee' zeggen, al betreft het wedstrijden om des keizers baard. Denk aan Gravenberch onlangs nog.

Hoeveel vrijheid durf je dan als speler nog te nemen om voor jouw eigen mening/ gevoel op te komen, of om jouw eigen prioriteiten te bepalen.

20 november 2023 om 15:21

Ik wilde net zeggen. Volgens mij heeft een gescheurde kruisband helemaal niks te maken met vermoeidheid, maar vooral met pech. Net verkeerd terechtkomen of draaien en je hebt die blessure te pakken. Of je dan al 30 potten of nog 0 potten hebt gespeeld maakt vrij weinig uit.

Barcelona dat weer met het zielige vingertje gaat wijzen. Sommige dingen veranderen nooit. Heel zuur voor de jongen natuurlijk.

20 november 2023 om 09:08

Raar he, dat de club baalt. Je weet wel, zijn werkgever. Degene die zijn salaris betaalt. En hem nu 6-9 maanden moet missen.

20 november 2023 om 09:15

Haha maar het is Barca dus alles wat zij doen is fout!!

20 november 2023 om 09:49

Omdat hij international is gaat zn waarde ook flink omhoog. Het is tevens de keerzijde van goede voetballers in je team hebben. Het slaat gewoon nergens op dat je als Barca zijnde de bond gaat beschimpen 'omdat het een schande is dat hij speelde', terwijl je beter de tegenstander kan aanvliegen omdat hij zo'n overtreding maakt. Die blessure had niks te maken met overtraind of oververmoeid zijn.

20 november 2023 om 10:50

Er is een verschil tussen balen, wat volledig logisch is, en woest zijn omdat hij in een officiële wedstrijd start.

20 november 2023 om 11:48

@lierse Daar heb je gelijk in maar het neemt niet weg dat er amper naar het welzijn van spelers wordt gekeken. Zeker wanneer het om jonge spelers gaat! Voorbeeld alleen al is de discussie van een overvolle speel kalender met steeds meer wedstrijden, mensen vinden dat ze niet zo moeten zeiken maar dit is wel het gevolg daarvan. Hoeveel spelers zijn er nu inmiddels geblesseerd geraakt deze interlandperiode?

20 november 2023 om 11:52

De speelkalender is zeker te vol. Dat is echter echt niet alleen het gevolg van interlands vind ik. Waarom zei dan als boeman aanzien moeten worden is me niet echt duidelijk.

20 november 2023 om 13:01

@almogaver - Clubs krijgen compensaties voor hun internationals. Overigens kan een blessure altijd gebeuren en als het overbelasting betreft, is de club net zoveel schuld als de overige partijen. Sowieso heeft het geen zin om met het vingertje te wijzen. Barcelona en Spanje kunnen hier niet per se iets aan doen. Blessures zijn helaas ook inherent aan (top)sport.

20 november 2023 om 13:39

Onzin. Om te beginnen stellen die compensaties helemaal niets voor. Dus die gooi ik in de prullenbak.

Daarnaast is de club de werkgever en zijn ze die jongen aan het doseren. Club is hier niet schuldig aan. Zoals ik al aangaf werd er vooraf niet voor niets de vraag gesteld aan de bondscoach en hij vond het niet nodig om hem te sparen.

Waar hij dat op baseerde? Helemaal niets.

Was het nodig voor dat land om een goed resultaat te behalen? Nee.

Daarnaast is het ook aan het de overkoepelende organen om te bepalen dat clubs maar 25 spelers in mogen schrijven. Dat verkleint de kans op roulatie.

Je ziet bij een hoop topclubs, in de spaanse competitie nu in het bijzonder, dat veel spelers blessures oplopen tijdens dit soort interlandbreaks. Beweren dat het "net zo goed" bij de club ligt, slaat daarom nergens op. In het bijzonder omdat zij de werkgever zijn.

20 november 2023 om 13:48

Ik zie je hier beneden zeggen dat Gavi eigenlijk al heel wat rust gehad heeft bij Barcelona. Is het dan misschien niet net logisch dat hij als 1 van de weinigen nog speelt? Dus net omdat er rekening gehouden wordt met die belasting.

20 november 2023 om 14:42

Het moet niet zo zijn dat de club rekening houdt met de belasting van een speler en de bondscoach daar lekker aan voorbij kan gaan. Zoals in de tekst ook al staat heeft hij sinds najaar 2021 geen een minuut gemist.

Overigens is "heel wat" niet wat ik zei. Wel dat de club wél rekening houdt met zijn gezondheid.

Daarbij, zoals een ander lid hier ook al aangaf, kreeg Gavi al een blessurebehandeling en werd ervoor gekozen hem door te laten spelen. Een jochie van 19 zegt altijd dat ie wil en kan spelen. Het is aan de (bonds)coach om te kijken en beslissen hoe groot de noodzaak is en om evt de speler in bescherming te nemen.

Een speler die hij nu zelf ook moet missen op het EK.

20 november 2023 om 15:20

Ben het grotendeels met je eens Almo, maar ook een speler moet leren zeggen dat hij rust nodig heeft en niet alleen die van de bondscoach

20 november 2023 om 18:53

Klopt. Hij is een jochie van 19. Het is inderdaad terecht om te zeggen dat hij dat nog moet leren. Van de bondscoach mag je verwachten dat hij dat niet moet leren, maar moet weten.

21 november 2023 om 20:20

Klopt, misschien niet handig van de bondscoach. Al is deze wedstrijd natuurlijk niet zo belangrijk, spanie speelde nog wel voor de 1e plek. Verder is deze blessure natuurlijk botte pech. Een alc heeft niks te maken met vermoeidheid

20 november 2023 om 11:01

Nou de bond mag wel rekening houden met de belasting van spelers, zeker als het nergens meer om gaat. Je kunt dan ook andere spelers een kans geven ipv dezelfde keer op keer op laten draven.

20 november 2023 om 13:02

Dat geldt toch ook voor clubs en de spelers in kwestie? Het is gewoon een wisselwerking en als je dan moet de vinger wilt wijzen als het op belasting aankomt, moet je eerder naar de UEFA en FIFA kijken.

20 november 2023 om 12:32

Precies hetzelfde wat jij doet jegens Barcelona, iets met een pot die de ketel verwijt?

Tsja als je wordt opgeroepen is de kans groot dat je speelt. Achteraf daarover klagen heeft helemaal geen zin. Dit was ook gewoon 'pech'. Dan kunnen ze beter het complete nationale voetbal onder de loep nemen.

20 november 2023 om 09:13

Dat lijkt me sowieso een goed plan. Al die nietszeggende potjes waardoor de speelagenda alleen maar drukker wordt. Als je kijkt hoeveel blessures er nu zijn bij spelers is toch niet normaal

20 november 2023 om 09:44

Kap dan met de nations league, dit was heel eerlijk wel gewoon een EK kwalificatie. Dus dan begrijp ik dat je met de beste wil spelen. Is ook respectvoller naar je publiek. Internationals zijn ook meer waard waar een club van profiteerd. Maar achteraf klagen omdat iemand per ongeluk geblesseerd is geraakt is onzinng.

20 november 2023 om 10:33

Nations league is puur de vervanger van de vriendschappelijke wedstrijden. En je speelt wel echt ergens om. Voor Italië en Kroatië kan het een vangnet zijn geweest voor de playoffs waardoor ze zich alsnog kunnen plaatsen

20 november 2023 om 10:41

Er zijn nog steeds vriendschappelijke wedstrijden. Duitseland had er dit weekend nog een tegen Turkije. En al zetten we die kwalificaties gewoon duidelijk neer, dan heb je geen extra route in de vorm van een nations league nodig. Gekwalificeerd is door, eruit en eruit. Geen vangnetten om de boel maar nog meer te vullen.

20 november 2023 om 10:52

Duitsland speelt vriendschappelijke wedstrijden omdat ze geen kwalificatie moeten spelen voor het WK. België speelde afgelopen vrijdag een oefenpotje omdat er maar 8 wedstrijden zijn in de kwalificatie.

20 november 2023 om 11:25

Reden maakt toch niet zijn: ze zijn er

20 november 2023 om 11:53

Logisch toch? Anders speelt Duitsland geen interlands tot aan het EK.

20 november 2023 om 13:02

Ja logisch, maar ik reageer dan ook op de stelling dat de nations league er is ter vervanging van vriendschappelijke wedstrijden. Dat is niet zo, die zijn er ook nog steeds. Zie het voorbeeld Duitsland - Turkije. En ook al zijn de Duitsers geplaatst en moeten ze oefenen, je moet dat uiteindelijk wel tegen iemand doen.

20 november 2023 om 13:46

Nu eigenlijk is die vervanging er dus wel, maar alleen in uitzonderlijke gevallen en vlak voor grote toernooien vinden oefeninterlands nog regelmatig plaats.

20 november 2023 om 13:06

Ze moeten de voetballerij gewoon egaliseren. Mede ook daardoor worden de programma's maar voller en voller. Nu moeten ze de Europese toernooien weer uitbreiden omdat de minder rijke competities te veel begonnen te morren (en terecht). Dat krijg je als de zogenaamd onafhankelijke voetbalorganisaties enkel naar de centen kijken, waardoor je hele competities achterstelt.

Overigens kun je je ook afvragen hoe het mogelijk is dat clubs honderden miljoenen kunnen spenderen, maar schijnbaar niet dermate kunnen rouleren dat de fysieke belasting onder controle blijft. Het probleem is niet dat ze het niet kunnen, maar dat ze het niet willen.

Het is ook achterlijk om die jongen, op zijn leeftijd, zo ontzettend veel te laten spelen. Het werd vooraf nog gevraagd aan de bondscoach, maar in al zijn wijsheid zei hij "dat geldt voor de meeste spelers wel, maar niet voor Gavi, want hij is een beest".

Bedankt, knuppel.
Als dit geen Barça-speler had geweest en de bondscoach was Luis Enrique, had je daar de spaanse media nog maanden en maanden over gehoord.

20 november 2023 om 09:16

Oprechte vraag hoor. Krijgt hij bij Barça ook veel rust tussen wedstrijden door. Want geblesseerd raken kunnen alle spelers op elk moment. Natuurlijk is het nu extra zuur omdat het een nietszeggend oefenpotje was. Maar het kalender zit niet alleen maar vol met interlands. Ook de normale kalender is te vol.

20 november 2023 om 09:24

In eerste instantie was dat wel de bedoeling. Met Frenkie, Gundogan, Romeu en Pedri had je voldoende opties om te rouleren. Maar ja als Frenkie en Pedri langdurig geblesseerd zijn dan is het haast onmogelijk om Gavi rust te gunnen.
Nu vind ik het zelf flauw om het enkel op de interlands te schuiven aangezien Gavi altijd met veel intensiteit speelt. Maar dat gezegd hebbende mogen bondscoaches toch ook wel eens aan de spelers zelf denken door ze te sparen wanneer het kan. Wat heb je er nu aan dat je sterspelers overbelast zijn door ze in nietszeggende potjes te laten spelen. Het is niet dat ze in die twee potjes beter als team gaan spelen en ingespeeld raken.

20 november 2023 om 09:25

De club moet natuurlijk ook waken voor de gezondheid van de spelers, maar dat neemt niet weg dat de club zijn werkgever is.
Bij Barça heeft ie ook rust gekregen, naast het gegeven dat ie een dragende speler is. Er zijn 13 wedstrijden in het seizoen gespeeld, daarvan heeft Gavi er twee als wissel gespeeld, twee gemist door schorsing en de rest in de basis gestaan. In de CL heeft ie drie wedstrijden gespeeld.

Dat de kalender verder te vol is, is natuurlijk de schuld van de bonden (uefa, Fifa, maar ook nationale bonden).

20 november 2023 om 09:41

@ Ajax/barca2014
Ja was ik vergeten, veel spelers geblesseerd op het middenveld natuurlijk. Oefenpotjes midden in het jaar zijn er alleen maar voor het geld lijkt het. Want zoals je zegt er wordt echt niks gesmeed tijdens een potje. Anders moet je spelers proberen die normaal niet in de basis zouden staan.

@almogaver
Dat zou voldoende rust moeten wezen vanuit Barcelona.
En verder zeker mee eens dat de bonden hier hoofdschuldige aan zijn.
Vele interland breaks, bekerwedstrijden, Europees voetbal, Normaal seizoen. Super cups. Zo jammer dat alles volgestopt moet worden.
Denk dat dit soort blessure alleen maar meer gaan worden bij spelers.

20 november 2023 om 09:45

Club doseert zijn minuten. Door vele blessures op middenveld en voorhoede moest hij bijna alles spelen, maar wanneer kon werd hij wel gewisseld. En dit is nu een wedstrijd waar je kon permiteren zonder hem te starten. Zelfde met pedri. Koeman zette hem bijna elke wedstrijd in, maar hij kon niet vermoeden dat hij daarna ek alle wedstrijden zou spelen en dan olympische spelen.

20 november 2023 om 09:47

Deze blessure had toch vrij weinig met een volle kalender te maken? Een speler die al vrij veel rust had gehad had deze blessure ook gekregen.

20 november 2023 om 10:07

@ Achmedn
Ja extra zuur natuurlijk dat je dan geblesseerd raakte.
Verder niet helemaal eens met je laatste stuk. Als grote club hoor je te weten wanneer er toernooien zijn. En kan je contact leggen met de bond. Om te weten wat de intensies zijn. Dan kan je een pedri wat meer rust geven aan het einde. Je moet tegenwoordig hier wel rekening mee houden. Want de kalender slaat nergens op.

@Westend.
Behalve dat we vorig jaar een WK gespeeld hebben in de winter. Waar veel spelers nonstop hebben gevoetbald en pas in de zomer wat vrij hadden. Kalender is te gek voor woorden en moet echt minder. 1 wedstrijd per week moet voldoende wezen om die gasten te verlichten. Al die blessures zijn onnodig. Elke club heeft er last van omdat ze zoveel spelen.

20 november 2023 om 10:12

Ja het is veel en wat mij betreft kappen we ook gewoon met de nations league. De kwalificatie is daarin wel relevant, want dat is direct van invloed op het EK. Dan snap ik dat de beste spelen, al is het als verplichting naar de fans toe. Je kan daarin niet een scheiding maken welke landen wel/ niet mee mogen dus, dus dna heb je dit soort wedstrijden. Net zoals je dat ook hebt in de bekerwedstrijden. Zelfs als dit de enige wedstrijd van het jaar was geweest, had Gavi deze blessure gehad. Dus wegzetten op 'ze spelen zoveel' is in dit geval gewoon geen argument.

20 november 2023 om 10:54

Het was een officiële interland die weldegelijk ergens over ging. Als Georgië won dan gingen ze over Noorwegen.

20 november 2023 om 11:04

Natuurlijk weet Barca wanneer en tournooien en interlands zijn. Ze hebben alleen geen leus. Je moet spelers vrijgeven voor interlands en spanje is enige land waar spaanse ploegen ook verplicht zijn voor ek spelers vrij te geven. Het was verassing dat Pedri na zwaar seizoen het zo goed deed op EK, maar daarna was common sense dat Pedri niet naar OS moest gaan. In geval van Gavi had hij een blessurebehandeling nog voordat hij uitviel. Je had hem toen als voorzorg naar de kant kunnen halen, maar hij werd weer veld ingestuurd.

20 november 2023 om 11:32

@ Westend
Vind het wel een argument. Hoe meer je speelt in een jaar. Hoe meer je je lichaam verslijt. Topsport is niet zo gezond voor het lichaam. Je krijgt overal last naarmate je het steeds meer en meer doet. En met de volle kalender krijg je lichaam nergens echt rust. Er zitten veel weken in dat spelers 3 wedstrijden in een week spelen. Vliegen naar Interlands. Daar kunnen 2 weken vakantie echt niet tegenop.

@lierse
Mijn fout dacht dat het een oefenwedstrijd was.

@achmedn
Zeker met je eens dat in het geval van Pedri erg extreem was door 2 toernooien te laten doen. Bonden zijn net als clubs die willen natuurlijk alles winnen. Alleen hierom al denk ik niet dat ze er uit gaan komen met elkaar. Kalender leger maken in de enige optie. Maar dat betekent ook helaas minder geld voor de bonden en clubs. Uiteindelijk zijn de spelers hier de dupe van.

20 november 2023 om 09:25

Die jongen is goed genoeg bevonden om dit hoge niveau aan te kunnen.

Persoonlijk vind ik het algehele speelschema een beetje too much, vooral voor spelers uit Zuid-Amerika en Azië die ook nog pittig vliegreizen hebben. Maar dat is een andere discussie.

Wat ik niet uit dit stuk haal is wat Barcelona precies heeft gecommuniceerd. En wie van Barcelona wat gezegd heeft. Ik vind het logisch dat ze balen, maar uiteindelijk moet een bondscoach ook gewoon de mogelijkheid hebben om z’n gewenste ploeg het veld in te sturen. Zo’n bondscoach heeft qua trainingsuren niet de mogelijkheden om veel te schaven aan z’n speelwijze en dingen uit te proberen. Vind niet echt dat je zo’n man per se iets kwalijk kan nemen. Tenzij die jongen al oververmoeid of met kwaaltjes aankomt. Bottom line: In Barcelona bepalen ze niet wat een “onbeduidend potje” is voor de nationale ploeg. Ronduit respectloos ook.

20 november 2023 om 09:32

Barca heeft niks in de media gezegd over een onbeduidend potje dat maakt de media er van,

20 november 2023 om 09:46

Daar was ik al een beetje bang voor. Zoals gezegd, kan ik uit dit stuk niet goed halen wat Barcelona gecommuniceerd heeft. Hoop dat ze inderdaad in hun terechte boosheid, niet dat soort teksten hebben gebruikt.

20 november 2023 om 13:07

Barcelona laat hem toch ook zoveel spelen? Dan moet je niet slechts 1 factor belichten. De bond en de staf van Spanje heeft daarin een verantwoordelijkheid, maar ook zeker Gavi zelf en Barcelona.

De manier waarop hij geblesseerd raakt had overal kunnen gebeuren ongeacht hoeveel potjes je voetbalt. Dit is nu eenmaal hoe de voetbalkalender in elkaar steekt, zowel de club als het nationale elftal pleegt roofbouw op een speler.

Het valt me wel op hè dat als andere clubs balen over hun spelers die geblesseerd zijn dat er dan over het algemeen veel meer begripvol word gereageerd hier maar nu Barca het doet moeten ze maar niet zeuren? Toch gewoon heel logisch dat je als Barca zijnde baalt dat je een speler 9 maanden moet missen zonder dat je hem zelf hebt gebruikt dit weekend.

20 november 2023 om 09:53

@barcalover123

Precies dit, ik snap Barca reactie heel goed ook ik ben er echt boos over, waarom zal je in godsnaam nog Gavi laten spelen terwijl je toch al weet dat je gekwalificeerd bent en de tegenstander was ook totaal geen bijzondere.

Ik wens Gavi een spoedig herstel toe, heb het echt te doen met die kerel hij is nog altijd heel jong, maar je kruisband afscheuren is nooit goed en vooral niet op zo’n jonge leeftijd.

20 november 2023 om 10:27

Ik hoop maar dat we niet weer groot talent verliezen aan blessures zoals Fati..

20 november 2023 om 10:31

@barcalover123

Hoop het ook niet, maar Fati is wel een ander verhaal natuurlijk die had vele knieproblemen en was daarna nooit meer de oude.

20 november 2023 om 13:10

Wat mij betreft geldt dit voor alle gevallen, maar zolang je als club zelf geen rekenschap houdt met de fysieke gesteldheid van spelers, moet je ook niet gaan verwachten dat anderen niet hetzelfde doen. Overigens is het de vraag of dit met overbelasting te maken heeft in de zin van een druk schema, maar alle partijen dragen daar verantwoordelijkheid voor. Als je met de vinger gaat wijzen, moet je bij de speler in kwestie zijn en anders de voetbalorganisaties die door hun eigen prioriteiten continu moeten uitbreiden op morrende partijen tevreden te houden.

Wat is dit toch met al die kruisband blessures?! Ze moeten hier spoedig onderzoek naar doen hoe dit nou kan gebeuren zoveel. Als de oorzaak is dat er minder wedstrijden gespeeld moeten worden, dan is dat zo. Ik heb mijn kruisband 2x afgescheurd maar dan op me 30e. Deze jongen is pas 19.. de vraag is hoe hij terug komt na de operatie, vaak ben je niet meer hetzelfde helaas.

20 november 2023 om 09:42

Kunstgras zal wel weer de schuld krijgen

20 november 2023 om 10:47

Haha, volgens mij is er echt wel een causaal verband tussen kunstgras en kruisbandblessures. Neem nu mij zelf, 2 keer een kruisband afgescheurd 2 x op kunstgras.. Maar zonder gekheid, volgens mij is er echt een verband tussen.

20 november 2023 om 15:08

De studies tonen het vooralsnog niet aan. Maar eigenlijk weten we wel dat het zo is, wat vreemd is.
Ik scheurde mijn kruisband op kunstgras dat er al meerdere jaren lag. Van dat versleten kunstgras wat nog een half centimetertje hoog is en het voelt alsof je op steen voetbalt.... Kunstgras veert niet mee en we weten dat een grasveld altijd meeveert, waardoor druk op de knieën worden ontlast. Ook blijf je in kunstgras vaak vast staan en glij je op gras door, waardoor nogmaals de druk op de knie wordt vergroot.
Welke onbenul deze studies heeft uitgevoerd weet ik niet, maar er zou wel echt een onafhankelijk persoon naar moeten kijken. Vgm is er namelijk wel een studie die bewijst dat de krachten op gewrichten bij kunstgras groter zijn. Dan is het gevolg logisch dat je eerder een kruisband scheurt.

20 november 2023 om 09:50

Gewoon een maximaal aantal wedstrijden per persoon invoeren.
Dus als je in de competitie alles speelt, moet je andere keuzes maken in de CL en nietszeggende bekerwedstrijden.
Dat is ook beter voor de wisselspelers.
Die komen dan tot veel meer minuten.

20 november 2023 om 09:57

Dat is toch heel persoonlijk. Dan gaan we weer een standaard leggen voor 'een gemiddelde speler' wat veel te conservatief is en je het gros eigenlijk mee teniet doet. Net zoals alle regels omtrent maximum dat je mag tillen; dat is ook gebasseerd op oude data en heeft niks met de persoon te maken. Gewoon meer boerenverstand gebruiken en de kalender minder vol mikken met een nations league, oefenwedstrijden, bekerwedstrijden, europese wedstrijden, nationale wedstrijden en weet-ik-het-wat. De toename van het aantal wissels per wedstrijd helpen wel in de reductie, maar aan het einde van de rit blijft een coach 'de beste 11' opstellen.

20 november 2023 om 10:38

Ik zeg niet dat het een laag maximum moet zijn. Maar als je hoort dat een Pedri vorig jaar 80+ wedstrijden heeft gespeeld moet je zo’n speler misschien tegen zichzelf in bescherming nemen.
De coaches gaan er geen rekening mee houden, die willen gewoon winnen.

Coaches zijn vaak ook maar passanten. Die willen het beste resultaat en niet het beste voor de spelers. En een fitte Pedri stel je op. De rust moet hij maar pakken tijdens het EK. Alleen denkt de coach op het EK ongeveer hetzelfde maar dan over de competitie. Etc.

20 november 2023 om 14:58

De clubs hebben dit helemaal zelf in de hand, ze hebben 25-plus selectiespelers maar als ze dan telkens dezelfde namen opstellen zodat ze overbelast raken, dat is niet de schuld van de UEFA ofzo.

Neemt niet weg idd dat onzin als die Nations League van mij ook wel weg mag.

Ik snap Barca hun reactie goed hoor, waarom zal je Gavi nog onnodig laten spelen als je toch al 100% zeker bent gekwalificeerd voor het EK, ja Gavi houdt ervan om altijd te spelen maar verdient ook rust maar die kreeg hij niet, heel dom van de trainer

Ik wens Gavi een spoedig herstel toe hopelijk komt ie sterker terug🙏🏻🤲🏻

20 november 2023 om 12:37

Volgens mij heeft Gavi zelf ook een mond en kan hij zelf ook zeggen dat hij niet wil spelen..maar dat is het m, ze willen allemaal spelen netals dat de spelers van Oranje ook allemaal tegen het zwakke Gibraltar willen spelen.

Tja de gezondheid van spelers interesseert de fifa, uefa noem maar op, weinig. Zij denken alleen maar aan geld en willen zoveel mogelijk wedstrijden zien met als gevolg zulke blessures.

20 november 2023 om 10:01

Hoe is deze blessure het gevolg van (te) veel wedstrijden? Al was dit de enige wedstrijd van het jaar, was de uitkomst toch precies hetzelfde geweest?

Volkomen gelijk hebben ze bij Barcelona. Deze De La Fuente ruïneert spelers. Het begon door Pedri, die niet fit was, alsnog te selecteren en forceren te spelen. Nu met Gavi. Speelde 3 dagen geleden 90 min, vervolgens roteert hij z’n hele basiself behalve, jawel Gavi, voor een pot waar letterlijk NIKS op staat want Spanje was al geplaatst. Gavi raakte al geblesseerd eerder in de wedstrijd en ipv slim te zijn en hem gelijk eraf te halen, gooien ze hem vrolijk weer het veld in. Echt. Schandalig. Zou me niks verbazen als Lamine Yamal de volgende wordt.

20 november 2023 om 11:09

Klopt, veel mensen zeggen dat ook bij een Barca wedstrijd kon gebeuren. Maar daar zou men afweging maken van de belangen en als hij toch zou spelen hem na de 1e blessurebehandeling uit voorzorg wisselen

20 november 2023 om 13:14

Waar hebben we het over? Gavi heeft bij Barcelona in Laliga 943 minuten gemaakt en in de Champions League 229 minuten. Dat is ook weer niet abnormaal veel, waardoor je je kunt afvragen of het drukke schema in deze uberhaupt een grote rol speelt. Gemiddeld gezien komt Gavi ongeveer uit op een wedstrijd in de 7 dagen.

Er is een aardig elftal op te stellen van langdurig geblesseerde spelers. Daar kan je dus vanaf lezen dat het allemaal een beetje to much is in het huidige voetbal en dat is niet langer te ontkennen.

Dat hij opgeroepen wordt en speelt kan ik begrijpen , maar als je hem na de eerste blessure behandeling nog weer het veld instuurt komt op mij nogal amateuristisch over . Had hem gelijk gewisseld.

Volgens mij moet je er nu alles aan doen om hem dat EK uit het hoofd te praten. Zijn voorbeelden waarbij mensen dit ten koste van alles hebben proberen te halen en uiteidenlijk halen ze het, spelen ze een slecht EK en daarna zijn ze alleen maar geblesseerd.

20 november 2023 om 11:47

Ja en die spelers zijn daarna de rest van hun carrière kwijt geraakt, met onze Memphis als pijnlijk voorbeeld.

Ik kan me de reactie van Barcelona heel goed voorstellen, zij verliezen nu een hele belangrijke speler door een k*t wedstrijdje tegen een nietszeggend land wat als we heel eerlijk zouden zijn een kwalificatie voor de kwalificatie niet zou overleven.. Ik blijf mijn gal er over spuwen, wat mij betreft schaffen ze dat complete interlandvoetbal tijdens seizoenen af.

20 november 2023 om 13:16

En clubs dan? Die hoeven zo'n speler ook niet per se op te stellen tegen een degradant; zelfde principe. Als het op belasting aankomt, dragen clubs en nationale bonden dezelfde verantwoordelijkheid en de speler iets meer. Wil je met de vinger wijzen, moet je naar de UEFA en FIFA wijzen. Die hebben een oneerlijk speelveld gecreeerd en door het uitbreiden van de toernooien zorgen ze ervoor dat de achtergestelden niet te veel lawaai beginnen te maken. Dat, en het levert uiteraard voor de organisaties ook meer geld op. Overigens komt dit ook helemaal niet door het speelschema, want zoveel minuten maakt Gavi ook weer niet. Een Boscagli bijvoorbeeld heeft bij PSV alleen al zo'n 1.700 minuten gemaakt. Gavi komt net op 1.100 of zo. Die speelt omgerekend zo'n wedstrijd per week.

20 november 2023 om 13:46

Clubs zijn ook maar afhankelijk van die griezels bij de Uefa. Zowel de nationale teams als de clubs worden gehinderd door de Uefa. Wat mij betreft is het echter wel zo dat de clubs meer "recht" hebben om hun spelers te gebruiken, aangezien de clubs de salarissen dragen en niet freeloaden op de kwaliteiten van de spelers die door clubs opgeleid zijn..

Schei toch eens uit, wat een aanstellerij weer vanuit Catalonië. Die jongen is international, wordt opgeroepen en is fit bevonden om te spelen. Punt uit! Iedereen kan zich ten alle tijden blesseren door een verkeerde beweging en ga zo maar door, dit potje heeft daar niets mee te maken. Ik hoor of lees niemand iets zeggen over zijn intense manier van voetballen (wat bij hem hoort daar niet van). Als je ziet hoe hij over het veld rent, tackles zet en duels aangaat dan schrik je wel even.
Komt er ook een artikel over een woeste Real Madrid over Vinicus en Camavinga? Of een woeste Psg?
Dit hoort nou eenmaal bij, niet piepen en doorgaan.

Hoe vervelend ook, dit hoort nou eenmaal bij sport. Als Gavi nou al met een lichte blessure kampte en de Spaanse bond hem desondanks heeft opgesteld had ik de woede van Barcelona volkomen begrepen, maar dat is niet het geval dus dan is het niks meer of minder dan botte pech.

Ze moeten gewoon meer rouleren. Zorg maar dat je een selectie hebt van 23 man die daadwerkelijk minuten kan maken. Dan krijg je deze overbelastingsblessures ook niet zo vaak. Interlandvoetbal mag never nooit niet geschrapt worden, das het mooiste wat er is!

Mischien toch wat hogere vergoeding voor de clubs in dit soort gevallen

20 november 2023 om 16:18

Die salarissen van tegenwoordig, daar kan je als nationale bond toch nooit tegenop vergoeden?

Ik snap de reactie natuurlijk wel. Nooit leuk om een belangrijke speler te verliezen voor zo'n lange tijd, zeker niet als het bij de nationale ploeg gebeurd en dan ook nog eens in een ''nietszeggend'' potje.

Maar Gavi kan zelf ook zeggen: coach, ik heb wat rust nodig... En verder: het kan overal gebeuren. Of het nu in de wedstrijd gebeurd bij Spanje, op de training bij Spanje, maar dit kan ook gewoon gebeuren bij een simpele training bij FC Barcelona hoor...

Hij was nu eenmaal opgeroepen en ging er naar toe. Dan kan je ook spelen. En ja, dan kan je ook geblesseerd raken. Rot voor FCB, maar vooral voor de talentvolle Gavi zelf.

Hoop dat hij zo spoedig mogelijk terug is. Kruisbandblessures komen toch steeds meer en meer voor, helaas. Hopelijk hersteld hij goed en kan hij gewoon weer een goed niveau halen.

Heel vervelend, vooral voor Gavi zelf. Maar ze moeten in Barcelona eens ophouden met dat gemekker. Het interesseert de bondscoach niet hoe het met de overige middenvelders van FCB is gesteld.

20 november 2023 om 15:08

Het interesseert hem wel dat hij nu een basisspeler moet missen op het EK. Dezelfde trainer werd nog op de persconferentie gevraagd of hij Gavi niet rust moet gunnen. Dan komt hij aan dat Gavi een beest is en nooit geblesseerd raakt. Die jongen had tijdens de wedstrijd al een blessure behandeling. In plaats van eruit te halen ter voorkoming van een blessure, laat hij hem doodleuk verder spelen. Dit is ook gewoon verdomme dezelfde trainer die Pedri alle wedstrijden liet spelen op de Olympische spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren