Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bankzitter is ‘zeer geliefd’ in De Kuip: ‘Waarom staat hij lager in de pikorde?’

Woensdag, 20 september 2023 om 09:31Mart Oude Nijeweeme • Laatste update: 10:45

Arne Slot heeft na afloop van het Champions League-duel van Feyenoord tegen Celtic (2-0) lovende woorden gesproken over Alireza Jahanbakhsh. De Iraniër begon op de bank tegen de Schotten, maar kwam na ruim een uur spelen binnen de lijnen en was verantwoordelijk voor de tweede treffer. Slot betitelt Jahanbakhsh als een speler 'die altijd komt bovendrijven'.

Slot zag niet de beste eerste helft van het seizoen van zijn ploeg. "Maar het was wel degelijk. We hebben heel weinig weggegeven", zo sprak hij tijdens de persconferentie. "En dat is waar het in de Champions League om gaat. Zowel qua kansen als goals. In de tweede helft hebben we veel beter gevoetbald, waardoor het een enerverende wedstrijd werd zonder dat we de eerste helft goed gespeeld hebben."

Gedurende de eerste helft zette Slot het iets om. "Ik vond dat zij er te makkelijk onderuit konden voetballen. We kregen de druk er niet op en niet de balveroveringen die ik graag wilde. Vandaar dat ik dat wilde omzetten. Dat is bij de ene speler makkelijker dan bij de andere. Sommige spelers moet je eerst bij je roepen en een hoop coachen. Met drie spitsen ging het druk zetten veel beter."

Iemand die (opnieuw) een visitekaartje afgaf was Jahanbakhsh. "Het is heerlijk voor een trainer om te weten dat hoe vaak hij ook in die situatie komt, altijd weer boven komt drijven. Dat is ook de ervaring die hij heeft. Hij weet dat hij altijd waarde kan hebben voor het elftal en dat hebben we vandaag weer gezien. Door de absentie van twee spitsen komt een invalbeurt voor hem ook dichterbij. Dan is de ervaring die hij met zich meebrengt een groot voordeel."

Rijnmond-verslaggever Dennis van Eersel is benieuwd waarom Jahanbakhsh lager in de pikorde staat. "Het publiek draagt hem op handen en hij heeft vaak zijn waarde. Kun je dat onderbouwen?", aldus Van Eersel. "Ik maak geen opstelling op basis van wie het populairst is bij het publiek", antwoordt Slot. "Ik maak de opstelling op basis van wat ik tijdens trainingen en wedstrijden zie. Dan kan het zomaar zijn dat ik op dit moment andere spelers beter vind."



Gerelateerd

Meer sportnieuws

36 reacties (laatste reactie door adro)

Tsja, ook gisteren zit je jezelf soms op te vreten als er weer een bal van z'n voet springt, maar hij schiet toch lekker de bevrijdende 2-0 binnen en ontfermt zich als soort vader over Paixao. van mij mag Ali lekker blijven, held.

20 september 2023 om 09:38

Alireza deed echt letterlijk alles fout buiten zijn goal om. Hij schoot hem wel lekker in.

20 september 2023 om 10:15

Klopt manurvp en dat is vaak Ali z’n probleem, hoe hard het publiek het ook gunt net als ik lukt het vaker niet dan wel.

20 september 2023 om 12:45

Alireza is als een oude stoel, die ergens boven op zolder staat. Doorgaans maak je er weinig gebruik van, maar af en toe bij een speciale gelegenheid, komt ie bijzonder goed van pas.

20 september 2023 om 16:25

Precies! Wat nou als dat schot mis was gegaan. Dan had die een 4 als cijfer gehad.

Dit is precies wat mij zo ergert aan jahanbakhsh. Komt agentje met een belangrijke doelpunt. Maar over het algemeen loopt hij vaker te klungelen dan dat hij belangrijk is. Gister weer zo’n belabberde voorzet in de handen van de keeper en laat een simpel balletje onder zijn voet schieten. Dit zorgt vaak voor balverlies en onnodig energie verlies bij hem en zijn medespelers. Zo simpel de bal verliezen zorgt er ook voor dat wederom een potentiële kans/goal niet doorgaat.

Zijn ondergrens ligt veel te laag. En ik vind het wel apart dat veel van mij. Mede kameraden dat niet inzien.

Zo werd immers ook geroemd om zijn 100% inzet en bal veroveringen. Alleen kwam dat 9 van de 10 x omdat hij zelf de bal weer verloor en zo zijn eigen medespelers benadeelde omdat ze weer terug moesten springen.

Ik ben blij met zijn goal maar ik hoop dat ze hem toch wel gaan vervangen volgend seizoen.

20 september 2023 om 09:38

Voor mij zou hij echt 7e keuze zijn. Die bal had Sauer er ook wel ingeschoten, maar daarna 5! Keer tegen de tegenstander aanpassen, een aanname die over de zijlijn rolt en een verkeerde aanname waardoor de aanval stopt hadden ook 3 goals kunnen zijn. Ik erger me kapot, maar hij heeff blijkbaar de gun factor

20 september 2023 om 09:44

Ja jullie hebben helemaal gelijk, die bal die hij een keer over de zijlijn laat rollen door een verkeerde aanname, dat half struikelende dribbelen. En toch houd ik van em.

20 september 2023 om 09:50

En ik vind een miljoen per jaar veel te veel voor wat hij laat zien....maar ach, dat hij nu geen basisplaats meer heeft toont aan welke groei Feyenoord aan het maken is

20 september 2023 om 10:04

Als je voor die 1 miljoen zorgt dat de dynamiek op de bank en bij de jonge spelers boven bemiddeld blijft en je blijft presteren op dit niveau en bovenin de competitie: prima, betaald zich wel terug. Hij voegt voetballend misschien weinig toe, scoort belangrijkere doelpunten en voegt mentaal behoorlijk wat toe. Slot had dit ook aangegeven aan het begin van het seizoen. Snap al jullie kritiek en kan ze niet tegen spreken. “Het balletje onder het voet”-verhaal, maar dit is onze Will Grigg. 😬

20 september 2023 om 10:57

Nu hopen dat hij er nog een paar maakt, misschien komt er dan nog een leuke club voor hem.

20 september 2023 om 12:54

Hoop eigenlijk dat hij verlengt. Dat zijn salaris hoog is, toegegeven, maar het is niet zo dat dit nieuwe aankopen/andere contractverlengingen in de weg staat.

Zolang dat het geval is mag hij van mij blijven als mentor voor deze zeer jonge groep. Maar ik denk eerlijk gezegd dat hij na dit seizoen een lucratieve aanbieding aanpakt om jog even te harken - en dat is hem meer dan gegund!

20 september 2023 om 09:54

Hij heeft een fantastisch schot, maar de rest? Ik erger mij zo kapot aan zijn voorzetten, en hij is niet de enige hoor. Niet om Ajax of zo erbij te halen, maar hoe dramatisch Tadic voetbalde, zijn voorzetten waren vrijwel altijd subliem. Daar zou Tadic niet uitzonderlijk in moeten zijn. Die gasten staan minstens 2u per dag met een bal op het veld, maar meer dan de helft ken nog geen fatsoenlijke voorzet geven. Sterker nog, een corner tussen de 5 en 11 meter leggen ala Gakpo is al teveel gevraagd.

20 september 2023 om 10:03

Hij wordt geliefd omdat hij een tomeloze inzet heeft en er altijd voor de volle 200% staat.
Op voetbal gebied is he een ander verhaal je vreet je idd op en is het een ellende om naar te kijken.
Daarom is het voor mij een zege dat idrissi niet terug is gekomen.

Ik denk wel dat Alireza in de kleedkamer zeer belangrijk is.

20 september 2023 om 10:03

Hartman moet de corners maar eens gaan nemen. Die heeft tenminste een vaste trap

20 september 2023 om 10:09

Dacht dat Stengs de eerste man is en dan Paixao (die was gewisseld).
Alireza moet lekker in de 16 irritant gaan doen en die man heeft de gave om op te goede plek te staan zo nu en dan.

20 september 2023 om 10:01

Idd, en zulke spelers heb je over een heel seizoen ook gewoon nodig. Zolang hij dat kan en wil accepteren, heb je er een prima speler aan.

Wat heeft deze man de gunfactor zeg. Werkt altijd keihard en is (zover ik kan inschatten) een hele sympathieke keren. Prima invalbeurt ook van Ali. Nu Ivanusec eruit ligt zal die wel meer minuten krijgen.

20 september 2023 om 09:40

Ideale speler om in te brengen. Maar wat mij betreft lekker met Minteh en Paixao op de vleugels spelen. Al deed Minteh gisteren ook veel fout, zie ik met hem wel meer dreiging komen vanaf de zijkant.

20 september 2023 om 10:07

Ik heb echt een zwak voor Ali. Een topgozer en pikt op één of andere manier wel altijd belangrijke goaltjes mee. Volgens mij ook wel iemand die jonge jongens bij de hand neemt met zijn ervaring en goed in de groep ligt.

20 september 2023 om 10:20

Prima invalbeurt? Op die goal na heeft ie echt alles maar dan ook echt alles fout gedaan.

20 september 2023 om 11:08

Tja die goal was wel de bevrijdende 2-0. Ondanks dat je tegen 9 man speelt is dat toch een heel stuk fijner voetballen. Over een paar wedstrijden heeft niemand het meer over de manier waarop, maar dat deze wedstrijd gewonnen is.

Een typische held bij het legioen. Niet technisch verfijnd, niet de man met de ideale trap. Wel een man met enorme inzet die 90 minuten lang voorop in de strijd gaat. Hoeft van mij niet veel te spelen, echter wat een heerlijke gozer.

20 september 2023 om 11:39

Beetje achterhaald dat harde beperkte werkers het altijd maar goed doen bij het legioen. Maar Alireza heeft zeker zijn waarde gehad, ook afgelopen seizoen bij veel doorslaggevende momenten betrokken geweest.

20 september 2023 om 13:30

Hoezo is dat achterhaald? Zelf zwijmel ik al jaren weg bij zulke spelers en dat zal ik ook nog jaren blijven doen.

Heeft die man buiten z'n goal nog wat goeds gedaan op het veld?

20 september 2023 om 10:36

Nee, maar liefde maakt blind

20 september 2023 om 11:25

Leuk interview achteraf en z'n haar zat weer uitstekend.

20 september 2023 om 15:05

Moet wel zeggen dat z'n Nederlands beter dan z'n voorzetten waren idd.

De man die weg moest/mocht, maar besloot te blijven omdat hij met Feyenoord Champions League wilde spelen. Ookal zou dat maar 1 minuutje zijn.

Prachtig dat juist hij de bevrijdende goal maakte, held van Zuid!

JE hebt meer dan 11 spelers nodig, dit is de ideale man om in te laten vallen. Tomeloze inzet, zeker niet de meest begaafde speler, maar al vele malen belangrijk geweest voor Feyenoord. Daarnaast neemt hij genoegen met een reserve rol. Heerlijke speler om in je selectie te hebben.

20 september 2023 om 10:22

De nieuwe Kiprich die over een paar jaar huilend op de schouders van zijn medespelers afscheid neemt van het Legioen?

Omdat hij minder is dan: Paixao, Ivanusec, Stengs, minteh en in potentie Sauer.

Wel een op en top prof.

Fijne gast om erbij te hebben maar ik zou toch lekker Sauer voor de leeuwen gooien aankomende zondag.

20 september 2023 om 11:58

Hoop idd Sauer links, Paixao rechts en dan Ali laatste kwartier om het af te maken

Tsja, na een goal gaat Alireza weer van Zero naar Hero, what else is new?

Wat een mooie kerel en komt altijd super positief en enthousiast over. In het veld daarentegen doet hij eigenlijk altijd alles fout, toch levert hij meestal een goal of assist af. Daardoor vergeef je hem het eigenlijk wel. Niet te vergeten zijn tomeloze inzet! Geweldig!

Reageer