Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax ziet landstitel verder uit het zicht verdwijnen na sof in Deventer

Laatste update:

Ajax is andermaal tegen puntenverlies aangelopen in de Eredivisie. Twee weken na de met 2-3 verloren Klassieker tegen Feyenoord kwam de ploeg van John Heitinga niet verder dan een 0-0 gelijkspel tegen Go Ahead Eagles. Er was ophef over de afgekeurde goal van Mohammed Kudus voor rust, daar er geen sprake leek te zijn van buitenspel. Youri Baas (20) beleefde zijn basisdebuut en ook Brian Brobbey kreeg weer eens een kans. Owen Wijndal (gepasseerd) en Steven Bergwijn (niet fit) begonnen op de bank, maar vielen wel in.

Heitinga koos zondag tegen Go Ahead zoals verwacht weer voor Gerónimo Rulli onder de lat bij Ajax. Jorge Sánchez, Jurriën Timber, Edson Álvarez en basisdebutant Baas vormden de achterhoede van de bezoekers. Steven Berghuis, Davy Klaassen en Kenneth Taylor moesten zorgen voor de aanvoer vanaf het middenveld. Brobbey begon als diepste spits, al ging dat niet ten koste van Mohammed Kudus, die vanaf rechts opereerde. Aanvoerder Dusan Tadic bezette de linkerkant in de sfeervolle Adelaarshorst.

Brobbey, die eindelijk weer eens een kans kreeg van Heitinga, liet zich gelden na een kwartier spelen in Deventer. De poging vanuit een moeilijke hoek was echter een prooi voor Jeffrey de Lange. Ajax leek na ruim een halfuur alsnog de ban te breken. Berghuis gaf vanaf links voor op Kudus, die zich voor zijn bewaker wurmde en binnenkopte. De VAR gaf echter het advies aan arbiter Sander van der Eijk om de goal wegens buitenspel te annuleren. Opvallend genoeg kon VAR Stan Teuben vanuit Zeist geen lijntjes trekken om de positie van de vleugelaanvaller te bepalen en het leek er ook sterk op dat Kudus zich niet in buitenspelpositie bevond. Rulli wist Isac Lidberg nog knap van scoren af te houden, maar doelpunten vielen er voor rust niet.

Ajax probeerde het wel na rust, maar de nummer twee in de Eredivisie maakte vooral aanvallend een onmachtige indruk. Go Ahead hield vrij eenvoudig stand en stond eigenlijk alleen in de slotfase extra onder druk. Met nog ruim twintig minuten op de klok besloot Heitinga om Bergwijn en Wijndal in te brengen. Brobbey en Baas moesten hierdoor het veld ruimen bij de bezoekers. De Lange redde kort daarna bekwaam op een knal van Klaassen en Timber kon later in kansrijke positie te weinig kracht zetten achter een kopbal van dichtbij. In de slotminuten maakten Lorenzo Lucca en Francisco Conceição nog hun opwachting, maar ook dat bood geen soelaas. Feyenoord kan op acht punten voorsprong komen als het later deze zondag wint van Sparta Rotterdam.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3026317881
2Feyenoord3022625472
3FC Twente3018662660
4AZ3016772455
5Ajax301398748
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3011910542
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3010614-636
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3071211-1833
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3051015-2025
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-4617

Zie jij Ajax nog kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon een dramatisch slecht seizoen van Ajax. In alle opzichten. Het vertrek van Overmars en Ten Hag blijkt killing voor de club. Hopelijk snel officieel een TD aanstellen zodat hij aan een grote schoonmaak kan beginnen voor volgend seizoen.

En als het dan niet lekker loopt dan heb je ook de scheidsrechters en VAR tegen. VAR is toch in het leven geroepen om het spel eerlijker te maken en scheidsrechters te helpen bij fouten en twijfelgevallen. Nu kun je in bepaalde stadions lijnen trekken en andere weer niet. Dat is verre van eerlijk. Huiswerk voor de Knvb.

Van mij mag dit seizoen snel eindigen!

2 april 2023 om 14:12

Ik begrijp wat je zegt en zou me ook niet lekker voelen, maar ja

... 25 punten voor Max.

2 april 2023 om 14:16

En hopelijk 3 voor Feyenoord 😉

2 april 2023 om 14:16

Knap van de auto

2 april 2023 om 14:17

Werkt die ook voor de KNVB?

2 april 2023 om 14:25

Nou ik gooi het niet vaak op de scheids, maar dit sloeg werkelijk helemaal nergens op.
Maar goed, je speelt tegen GAE, je moet er dan maar nog een maken. Een lichtpunt was Alvarez vanmiddag.
Tijd om snel een TD aan te stellen, nieuwe trainer en kijken naar volgend seizoen.

Gefeliciteerd met MAX en je titel NJ

2 april 2023 om 14:28

Dank je.
Het mag toch niet meer mis gaan, Hans?

Zo wel, wens ik jullie veel leedvermaak.

2 april 2023 om 14:56

NJ ook voor het Nederlandse voetbal mag dit eigenlijk niet mislopen. PSV en Ajax beide zwak en wisselvallig. Feyenoord imo niet een heel hoog niveau, maar wel heel consistent. Als er een team volgend jaar punten voor Nederland moet sprokkelen in de CL zijn zij het wel. Al is het altijd afwachten of je niet volledig wordt leeggekocht en je vooral aanvallend nog een beetje moet versterken.

Voor Ajax zal het een financiële tegenvaller zijn, maar met dit team ga je in de Conference League nog zwaar krijgen.

2 april 2023 om 18:00

Nee hoor NJ, gaat niet meer mis en anders wordt PSV kampioen, weinig leedvermaak vrees ik:-)

2 april 2023 om 18:08

Nee, da deze 3 punter zeker niet meer...

Ongekende luxe die we voor het laatst in 1999 mochten genieten.

2 april 2023 om 14:13

Tadic zijn tijd is geweest hoop dat dit zijn laatste seizoen in de basis is en verder graag ook alleen maar penalty’s laten nemen geen vrije trappen of hoekschoppen

2 april 2023 om 14:14

De aankopen zijn dit jaar ook echt dramatisch. Wie staat er nou écht? Wordt nog een spannende eindfase voor plek 2. Schade beperkt houden voor Ajax, PSV en AZ.

2 april 2023 om 14:23

Wel een dure bank vandaag bij Ajax

2 april 2023 om 14:14

Ik ben benieuwd wat men vond van Brobbey vandaag. Echt z'n geld waard gebleken, wat een talent.

2 april 2023 om 14:20

Ik ga nooit begrijpen wat men in hem ziet. Hij zat ook gewoon bij Oranje. Bizar.

Overigens lijkt het me wel een hele leuke gast, maar ja, daar win je niets mee

2 april 2023 om 14:31

Oranje?

2 april 2023 om 14:39

Zwak, zijn techniek doet mij een beetje denken aan Memphis. Wel fysiek sterk, maar constant de bal van de voet laten springen. Ben wel van mening dat als hij de spits van Ajax moet worden, je als trainer hem meer tijd en vertrouwen moet geven. Aan elke wedstrijd 15 a 20 minuten heeft hij echt niks.

2 april 2023 om 17:25

Memphis heeft dus echt een veel betere techniek dan Brobbey

2 april 2023 om 18:14

Feye daarom staat er ook "een beetje". Zal het volgende keer dikgedrukt, cursief en onderstrepen voor je.

2 april 2023 om 14:14

Indd huiswerk voor de KNVB wat dat betreft. Verder was Ajax echt enorm slecht hoor, maar Go Ahead heeft echt geweldig gespeeld als ploeg. Tweede helft eigenlijk helemaal geen kansen weggegeven en dat tegen Ajax. Echt fantastisch verdedigd hebben ze met z’n 11’en

2 april 2023 om 14:15

Dan heb je al een kloteseizoen en wordt je twee wedstrijden op een rij royaal genaaid door de arbitrage. Eerst met die rode kaarten voor Hartman en Idrissi en vandaag met die belachelijke beslissing wat betreft buitenspel. Absoluut niet de reden dat je geen kampioen wordt, Feyenoord is gewoon 28x beter, maar het is wel bizar frustrerend.

2 april 2023 om 14:18

Suarez normaal echt fan van je reacties maar dat je nu nog gaat zeuren over de rode kaarten tegen Feyenoord valt wel erg tegen. Ajax gewoon niet goed genoeg

2 april 2023 om 14:20

Zoals ik hier ook zeg. Feyenoord is 28x beter. Worden terecht kampioen. Maar als je dan al naar een kloteseizoen kijkt, is het helemaal frustrerend als de arbitrage slechte beslissingen neemt.

2 april 2023 om 14:24

Tja arbitrage heeft Ajax ook vaak zat meegezeten, snap dat het zo vlak na de wedstrijd even zuur is maar helaas is het soms zo

2 april 2023 om 14:25

Dat ontken ik ook nergens. Het is nergens een aanval richting Feyenoord of wat dan ook. Ik kijk naar een kutploeg, heb weinig hoop, krijg wat hoop en dan wordt die op meerdere manieren door de neus geboord, waarbij de afgelopen weken dramatische arbitrale beslissingen mijn hoop kapot maken. En Jorge Sanchez maakt me ook depressief. Dat laatste moest ik nog even melden.

2 april 2023 om 14:28

Oke fair enough, om je een beetje op te fleuren denk ik persoonlijk dat ze wel de beker gaan pakken 😉

2 april 2023 om 14:33

Ik denk PSV eigenlijk.

2 april 2023 om 14:42

Ik denk Spakenburg 😁

2 april 2023 om 14:47

@FR-Berend, ik hoop dat ze niets pakken en 4e worden. Kan in een keer de hele teringzooi eruit. Ook van de Sar. Die beter heel snel een baantje bij United kan aannemen.

2 april 2023 om 14:53

@suarez: wij zijn ook al 3x genaaid dor de arbitrage. 2 goals afgekeurd en 1 pingel niet gegeven.. maarre … some times you win, some times you loose.

2 april 2023 om 15:03

En 28x geholpen sindsdien. Mag ook best benoemd worden.

2 april 2023 om 15:32

Het complete verval is begonnen toen Overmars nogal dom gedrag vertoonde, heeft niets met de KNVB, Feyenoord, de FIFA, Schreuder, de VN, de KRO, de VVV en weet ik veel wie allemaal te maken, Overmars zijn vakmanschap wordt met dit baggerseizoen wel onderstreept, gisteren verbeterde hij trouwens het uitgaande transferrecord bij Antwerp..maar dat terzijde...

2 april 2023 om 15:33

FRRonnie: Utrecht en NEC Gimenez twe goals afgekeurd vlak voor tijd, de 100% pingel in Enschede, al die blessures, ook in Rottefdam zat het af en toe tegen.

2 april 2023 om 16:27

Weet je wat pas bizar is? Het feit dat Hartman uberhaupt geen gele kaart had mogen krijgen omdat vooraf daaraan een overtreding wordt begaan door Timber, maar dat Ajacieden dit steevast negeren. Vooral door blijven janken

2 april 2023 om 14:15

Zo makkelijk de var de schuld geven. Wat heeft Ajax zelf laten zien dan?

2 april 2023 om 14:24

Een afgekeurde goal, die de winnende was geweest bijvoorbeeld.

2 april 2023 om 19:25

Go ahead had ook gewoon een strafschop moeten hebben eerste helft. En wordt een zuivere goal afgekeurd door diezelfde judoworp van Timber. Ook wordt op slag van rust Ho ahead een enorme kans ontnomen. Tot slot was het niet duidelijk binnen spel van Kudus. Jullie hebben niks te klagen kwa arbitrage, helemaal niet in vergelijking met Feyenoord. Owja ik vergeet nog de zoveelste licht bestrafte aanslag van die Mexicaanse houthakker bij jullie.

2 april 2023 om 14:15

VAR is voor duidelijke fouten. Dit is geen duidelijke fout. Niemand kan zien of dit buitenspel was, ook jij niet. Het is discutabel, dat wel. En dat je geen lijnen kan trekken voelt wel lullig, dat snap ik.

2 april 2023 om 14:20

Niet helemaal eens, Migi. Wat buitenspel betreft is de VAR er ook om op millimeters goals wel of niet toe te kennen en dat zijn geen duidelijke fouten. Dus die rol hebben ze ook.
Alleen kon je hier geen millimeter nauwkeurige beslissing nemen en dus moet je het daarmee doen. Dat vind ik bizar en zuur, maar dat is niet anders en dan moet je het idd met discutabele besluit doen.
Verder kan Ajax eigenlijk alleen naar zichzelf kijken, want man man wat een natte kranten weer

2 april 2023 om 14:22

Het valt, anders dan bij jullie dit seizoen, amper de goede kant op bij Ajax. Ze noemen het ook wel het geluk van de kampioen.

2 april 2023 om 14:22

Ja het is zeker discutabel en vooral heel zuur, want je hebt in de beker ook geen VAR in het begin omdat het niet overal kan, dus waarom hier wel verschillende regels.

2 april 2023 om 14:24

Vraag me af of het aan de Adelaarshorst ligt hoor, er zou “obstructie” zijn en daarom kon het niet zeiden ze bij espn. Wat die obstructie dan was en waarom, geen idee

2 april 2023 om 14:25

Migi. Hij heeft gewoon gelijk. Als je in zo'n situatie geen lijnen kan trekken dan is er huiswerk voor de Knvb. Er bestaan tegenwoordig 3D technieken om zulke situaties ook gewoon in kaart te brengen, worden in de PL ook al toegepast , maar door gierigheid bij de Knvb zal het wel weer jaren duren voor we die in NL hebben. Net zoals dat er nog steeds maar in een paar stadions doellijntechnologie aanwezig is. Wat is dat voor belachelijk iets.

2 april 2023 om 14:26

Ja myvsion alles valt de kant van Feyenoord op, hebben we gezien tegen Utrecht Twente PSV etc

2 april 2023 om 14:30



Dat was blijkbaar niet goed te zien, dat is toch het hele punt. Ze konden de lijntjes niet trekken en dan blijft de grens leidend. Net als de uitbal bij psv Ajax twee jaar geleden. Gewoon zuur. Maar zelfde regel.

En ja, ik vind het ook raar dat je die niet kunt trekken.

2 april 2023 om 14:31

Ajax-123, dat is dan ook 'duidelijk' aangezien het gemeten wordt. Als je er tenminste vanuit gaat dat het goed wordt uitgevoerd door de VAR, want dat wil ook nog wel eens mis gaan. In dat opzicht is buitenspel wel heel objectief, waar 'duidelijk' bij een overtreding weer veel subjectiever is.

2 april 2023 om 14:36

Ik snap wel wat je zegt, want buitenspel is buitenspel, maar bij een duidelijke fout denk ik niet aan 2 mm wel of niet buitenspel.

2 april 2023 om 15:04

Hoezo niet goed te zien? Je kon duidelijk zien dat het been van kudus nooit voorbij zn tegenstander kon zijn. Echt absurd

2 april 2023 om 19:50

Het valt vandaag niet jullie kant op? Behalve vandaag bij die aanslag van Alvarez, en et affluiten van een zuivere goal door een penalty waardige overtreding van Timber, zowel de goal wordt afgefloten als de penalty niet gegeven. Owja en et affluiten tijdens de opzet van een aanval met enorme potentie. Haha et zat jullie vandaag ongelooflijk mee.

2 april 2023 om 14:15

Grote schoonmaak klaar. Dit kan niet. Overbetaalde prutsers bij elkaar. 0.0 wil geen idee alles is slecht. Plek 2 lijkt ook niet te lukken

2 april 2023 om 14:35

Eens die blikken van Wijndal en Bergwijn zegt genoeg toen Reiziger iets wilde uitleggen, zeker 8 nieuwe spelers. Heitinga niet goed in zijn keuzes ook

2 april 2023 om 14:16

Of Feyenoord verliest vandaag en de spanning is een heel klein beetje terug. Zie het alleen niet gebeuren.

2 april 2023 om 14:21

Zelfs met 5 punten voorsprong mag het toch niet mis gaan?

2 april 2023 om 14:38

Feyenoord is daar te stabiel voor maar heb weleens gekkere dingen gezien. Normaal gesproken wel klaar inderdaad.

2 april 2023 om 14:38

Zeker niet, de titel pakken moet appeltje eitje voor jullie zijn. Dat hoort op de slofjes te gaan (jinx mode on)

2 april 2023 om 15:07

Met de Europese en bekerwedstrijden erbij en de blessures bij feyenoord weet je het nooit. 1 klap kan het zomaar doen veranderen. Maar dan nog zie ik ook ajax en psv nog genoeg verspelen

2 april 2023 om 14:16

Werkelijk belachelijk dat er in zo'n KKD stadion blijkbaar geen lijnen getrokken kunnen worden. Go Ahead dient gewoon uit de competitie gehaald te worden, het is je reinste competitievervalsing.

Zou wat zijn, als in de Arena een VAR moment ons negatief kan beïnvloeden. Dat we snel de camera's bedekken zodat ze geen lijnen kunnen trekken. Belachelijk, de VAR kan niet selectief toegepast worden.

Een fatsoenlijke voorziening van camera's en derhalve het functioneren van een VAR dient een harde licentie eis te zijn.

2 april 2023 om 14:20

Je bent vast nog in je emoties, maar wat een onzin dat “Go Ahead uit de competitie gehaald moeten worden”😂. Beetje overdreven niet?

2 april 2023 om 14:20

Hahaha heerlijk.

2 april 2023 om 14:20

Dit kan alleen competitie vervalsing zijn als alleen Go Ahead voordeel heeft. Maar dat is natuurlijk niet zo. Nu werkt het tegen Ajax. Maar als het andersom was werkte het tegen Go Ahead. Dus voor alle teams zijn het gelijke omstandigheden. Dus nooit competitie vervalsing.

2 april 2023 om 14:22

Het is heel zuur, maar Ajax moet vooral naar zichzelf kijken want er is toch ook verder nauwelijks een kans gecreëerd. GAE heeft het gewoon goed aangepakt. En natuurlijk moeten ze niet uit de competitie, relax 😂

2 april 2023 om 14:24

Dit is nog eens genieten op de zonnige zondag. Pak lekker een ijskoude rosé en geniet van buiten. Adem een paar keer in en uit. En besef je dat Ajax vast nog wel eens kampioen wordt, alleen niet dit seizoen.

2 april 2023 om 14:24

@PsvlldNatuurlijk chargeer ik daarmee een beetje hahah. Maar dat veranderd natuurlijk niet dat het absurd is dat er geen lijnen getrokken kunnen worden. Dat is toch werkelijk een basistaak/principe van de VAR.

2 april 2023 om 14:26

Ja, maar ligt dat aan de Adelaarshorst in het algemeen? Dan hadden we dat dit seizoen toch al wel een keer gehoord? Er zou “obstructie” zijn en daarom kon het niet zeiden ze bij espn. Wat die obstructie dan was en waarom, geen idee

2 april 2023 om 14:27

Wat een hoop kleine kinderen. Ajax was gewoon niet goed genoeg. Ze hebben met Brobbey en Onana destijds al laten zien dat ze hun ziel hebben verkocht. Waardeloos beleid begint het bij. Dan stort het nog keer in omdat sexueel wangedrag niet meer mag. Wordt er alsnog 100mil geinvesteerd (hiermee zou je de concurrentie weg moeten blazen in de eredivisie)... maar nu gaat men miepen over de VAR?

Kom op jongens. Klop even ergens anders aan. Competitievervalsing omdat een club met oneindig minder vermogen niet bepaalde cameras heeft waardoor er een miniem voordeel behaald kan worden.

Ajax is gewoon niet goed genoeg. Kijk liever naar jezelf.

2 april 2023 om 14:32

@MartijnR Mee eens, denk alleen niet dat het aan Go Ahead ligt. Het blijft irritant dat je over sommige beslissingen geen uitsluitsel kan krijgen.

2 april 2023 om 18:42

Ik vind het ook belachelijk dat je 100 miljoen uitgeeft en dat je dan zo slecht voetbal speelt.

2 april 2023 om 22:31

Hahaha sterke conclusie hiero. Dus jij suggereert dat GoA vandaag geen voordeel had van de VAR? Anders hadden ze verloren en nu gelijk gespeeld.. Deed je soms ook de boekhouding bij Veendam, jeezz..

2 april 2023 om 14:17

Zo makkelijk de var de schuld geven. Wat heeft Ajax zelf laten zien dan?

2 april 2023 om 14:26

Ik vind Ajax behoorlijk slecht hoor maar je laatste zin is geen excuus voor het niet kunnen trekken van lijntjes.

2 april 2023 om 14:18

Vandaag had je buiten due onterecht afgekeurde VAR de scheids absoluut niet tegen.
Tadic had 2x geel kunnen krijgen
Alvarez was redelijk op het randje.
Waarom wordt er afgefloten ij 1e helft bij die corner waar goal uitkwam?
1e helft op slag van rust GAE 2 vs 1 moment. Fluit ie af.
Klaassen geen geel, waar die m had kunnen krijgen.

Dat zijn al aardig wat momenten vs 1 moment.

2 april 2023 om 14:30

Het was gewoon buitenspel. Ik kan dat met mijn ogen zien.

2 april 2023 om 14:38

Dan heb jij hele goede ogen en kun je zelfs zien waar ieders voet en grote teen uithangt terwijl dat niet zichtbaar is. Volgens mij kan niemand op basis van dit beeld zekerheid geven. Dat is super zuur, maar niet anders

2 april 2023 om 14:43

Met jou ogen nog wel? Niemand kon het goed zien behalve VZ lid Verdeler.

2 april 2023 om 14:44

Scheidsrechter tegen? Alvarez gezien?

Ik heb maar 2 woorden te zeggen ...... Heitinga out!

2 april 2023 om 14:13

Mijn 2 ‘woorden’; gefeliciteerd Feyenoord!

2 april 2023 om 14:14

De mijne: Sar out!

2 april 2023 om 14:17

Niet zo snel. Wij moeten nog spelen hoor...

2 april 2023 om 14:13

Snap ik. Als hij nu ook nog tegen de kleintjes de punten laat liggen, dat was het enige waar de volle buit pakken lukte.

2 april 2023 om 14:14



Vind je Heitinga verantwoordelijk voor de misstanden binnen de club?

Er is gegokt en verloren, Heitinga maakt er nog een seizoen van. Maar de Feyenoorder die ons eerst coachte. De aanstelling. Daar ligt het probleem.

H2, Vd Sar die mogen wat mij betreft eens naar zichzelf kijken.
Op naar volgend seizoen.

2 april 2023 om 14:26

@spuit 11.....heitinga doet precies hetzelfde als wat Schreuder deed. Spelers op verkeerde posities zetten. Slecht wisselen en continu vast blijven houden aan spelers die niet leveren. Blijven husselen ook steeds. En dan het spel. Als je nu nog niets hebt veranderd aan het hele omschakelen gebeuren wat wij al het hele seizoen zien....dan kan je er bar weinig van. Traag de bal heen en weer laten tikken kan elke amateur coach. Er is geen visie, geen plan, geen duidelijk iets waar je een trainer aan kan herkennen. Je ziet duidelijk een spel van een trainer die nog geen trainer is. Deze spelers kan je meer uit halen. De meesten had ten hag ook onder zn hoede en die kreeg ze wel aan het voetballen omdat hij een duidelijk plan had, een duidelijk spel wat hij wilde zien. Dat heeft Heitinga totaal niet.

2 april 2023 om 14:28

Natuurlijk niet, we stonden 5e toen hij erin kwam. Dat je überhaupt nog mee deed om plek 1 is al een wonder, voor mij was het seizoen toen al verloren.
Heitinga laat echter ook nog geen goede dingen zien. Weinig tactiek te zien en vreemde wissels zo nu en dan. Dat kun je m wel aanrekenen

2 april 2023 om 14:33

Heitinga aanstellen is vragen om problemen. Er is inderdaad niet goed ingekocht. Maar Ajax heeft geen slechtere spelers dan Feijenoord.
Ajax heeft nog steeds het beste materiaal. Niet dat het top is. Maar ze horen wedstrijden makkelijk te kunnen winnen.
Heitinga aanstellen is vriendjespolitiek

2 april 2023 om 15:31

@Verdeler: Ajax heeft nog steeds het beste materiaal? In je dromen zeker. Ik weet niet op wie je dan allemaal doelt, maar er zitten voldoende spelers tussen die bij een subtop club niet zouden misstaan.

2 april 2023 om 18:25

Ten eerste wil ik @soccerfan_1 complimenteren voor zijn post. Hij heeft gewoon gelijk en is 1 van de zeer weinige ajacieden die dit zegt / durft te benoemen.

@preditor, Verdeler heeft op zich geen ongelijk. Schreuder en/of Heitinga zou met dit Feyenoord rond de 4e plek staan en Slot zou met dit Ajaxmateriaal in combinatie met jong-ajax al bijna kampioen zijn. Slot maakt spelers echt beter en maakt er ook een elftal van. Na een stroeve start lukte Ten Hag dat ook. Ajax heeft grote fout gemaakt en dat is Haller verkopen (want we halen Brobbey terug die in alles beter is, ahum).

2 april 2023 om 14:14

Feyenoord goal tunes na afloop van de wedstrijd. Nooit meer die clubjes geld geven vanuit de Champions League. En daarnaast uitzendrechten zelf verkopen. Maar wat een drama joh dit. Wat een slechte 2e helft...

2 april 2023 om 14:25

Haha als je daar al niet tegen kan ga je nog een zwaar leven tegemoet.

2 april 2023 om 14:26

Joh, niet zo gepikeerd. Als wij achter staan worden die gezongen in elk stadion. Mij boeit t allemaal niet zo. Laat je niet zo kennen.

2 april 2023 om 14:26

Je kan je afvragen wat voor solidariteit je naar clubs moet tonen waarvan de achterban na vijf minuten je aanvoerder al voor hoerenzoon uit beginnen te schelden. Die kan je beter in hun eigen sop gaar laten koken tot ze even een beetje normaal gaan doen.

2 april 2023 om 14:16

Onder Schreuder was het waardeloos, onder Heitinga is het waardeloos, zou het aan de spelers kunnen liggen?

2 april 2023 om 14:17

Ik zou maar eens beginnen met Van der Sar.

2 april 2023 om 15:39

Ja, lijkt me een heel goed plan. Not. Rare fans, denken zeker dat capabele mensen aan bomen groeien.

Accepteer nou eens gewoon dat Ajax een heel aantal jasjes heeft uitgedaan en daar dit seizoen volop de prijs voor betaalt.

2 april 2023 om 14:31

En Berghuis mee! Leek erop dat hij omgekocht is geworden door Rotterdam! Wat een afluiting. Goed plan om hem te laten gaan.

2 april 2023 om 14:41

Rare kwibus ben jij. Schreuder als laatste verdedigen en een pas beginnende trainer zo affakkelen die de ellende van zijn voorganger moet repareren..

Te triest voor woorden, mijn cluppie staat in brand! Met allemaal incapabele "bestuurders" aan het roer. Om over aankopen die niet renderen nog maar te zwijgen. 🤬

Hoeveel punten hebben we wel niet verloren aan die Eagles de laatste seizoenen?

Feyenoord is de terechte kampioen, en wij zullen nog alles uit de kast moeten halen voor plek 2.

Over dat eventuele doelpunt ga ik het niet eens hebben, want zonder dat moment hoor je ook van de Eagles te winnen!

Wat een bedroevend k*t seizoen, en dan nog te bedenken dat mede oer-Ajacieden Kale en Kokkie het woord kampioenschap nog in de mond durfde te nemen..🤦🏾‍♂️

2 april 2023 om 14:13

Ajax zal toch echt aan een voorsprong moeten beginnen voordat ze naar Eindhoven gaan, ik zie ze daar echt flink verliezen als het zoals nu gelijk staat in punten.

2 april 2023 om 14:19

Nou Consy, daar zeg je wat!

Uit tegen Psv is altijd al een van de moeilijkste wedstrijden voor ons geweest, vooral die tijd van die vervelende geweldenaren Alex en Gomes.😮‍💨

En tegen Twente is ook altijd moeilijk voor ons, ongeacht hoe hun er zelf voor staan.

Het is gewoon 5 voor twaalf in Amsterdam, de tweede plek kan je serieus verliezen.

En een van de hoofdverantwoordelijken Edwin van de Sar, zijn contract is gewoon weer verlengd. Mijn cluppie is ziek als je het mij vraagt.

2 april 2023 om 14:24

Je club is zeker ziek, met al dat geld is er volledig wanbeleid gevoerd. Dusdanig wanbeleid dat je op deze manier echt weer jaren teruggeworpen wordt, echt bizar slecht. Wanneer Ajax de CL niet weet te halen dit seizoen ontstaan er serieuze problemen in de begroting. Gaten die gedicht zullen moeten worden met al dat verdiende geld door Overmars (en indirect ten Hag) over de voorgaande jaren. Zo ben je weer terug bij af, sterkte man.

2 april 2023 om 14:26

Nou bij ons is het dit seizoen ook veel ups en downs. We kunnen maar zo van Ajax verliezen thuis. Zou mij niks verbazen meer.

2 april 2023 om 18:30

Consy ondanks de hoge huishouding is er wel nog een behoorlijke buffer gelukkig. En zijn er geen financiële problemen, al moet het natuurlijk niet jaren duren.

2 april 2023 om 14:15

Exact. Cruijff draait zich om in zijn graf. Ajax is weer vervallen in het halen van kansloze spelers voor veel te veel geld en met een veel te groot salaris. Denk maar niet dat er verbetering in komt. Ze gaan een hippie-TD halen die zich nog nooit als TD heeft bewezen.

2 april 2023 om 14:20

Helemaal eens met Sulejmanii. Alle sterkhouders binnen de organisatie - Overmars, Bergkamp, Jonk, en ja, ook De Boer - zijn weg. Daarmee de kip met de gouden eieren ook. Het resultaat zie je nu in de selectie met dure middelmatige aankopen als Bassey, Bergwijn, Wijndal en Sanchez. Het wordt nu echt hoog tijd om Plan Cruijff weer in ere te herstellen en het Ajax-DNA weer terug te brengen in de organisatie.

2 april 2023 om 14:53

Helemaal eens met jullie beiden. Ik word dan ook niet blij van de geluiden over de kandidaten voor TD. En ook niet van het gerucht dat Seedorf heeft gesolliciteerd maar geen antwoord heeft gekregen... Treurige tijden.

2 april 2023 om 18:31

Eens van der Heide vreselijk balen dit.

Verdienen het ook niet om kampioen te worden. Gefeliciteerd Feyenoord! Ik haak voor het eerst in jaren af. Heb er echt even geen zin meer in.

2 april 2023 om 14:20

Successupporter ben je niet voor even, dat ben je je hele leven.

2 april 2023 om 14:37

Ik kijk al 32 jaar elke wedstrijd. Moet je nagaan hoe diep het zit. Maar makkelijke duimpjes pakken dit man. Gefeliciteerd!

2 april 2023 om 14:47

Je haakt voor het eerst sinds jaren af, omdat je cluppie een keer niet bovenaan staat? Dan ben je geen echte supporter, want die staan achter hun club in goede en in slechte tijden.

2 april 2023 om 14:51

Niet omdat mijn cluppie een keer niet bovenaan staat. Omdat er totaal wanbeleid gevoerd wordt, de verantwoordelijken blijven zitten en het zo ongelofelijk rommelt binnen de club. En als je leest dat ik het heb over 32 jaar dan is dit niet de eerste keer dat ze niet bovenaan staan. Maar er moet echt een bezem door de selectie en door de organisatie want dit wordt niks zo, ook niet volgend seizoen. Het hele fundament is binnen 1 seizoen totaal afgebroken.

2 april 2023 om 14:25

Dit hoort er toch bij Jtje? Ajax is verwend geweest onder ten Hag. Heeft afgelopen zomer een leegloop gehad en een kneus als coach aangenomen. Ajacied ben je door dik en dun.

2 april 2023 om 14:30

bobson

Inderdaad het hoort erbij. Zelf blijf ik "gewoon" kijken alleen is dit wel het meest armzalige team wat ik van Ajax heb gezien. Als fan kijk je tegen elke wedstrijd op wat met ons budget te bizar voor woorden.

2 april 2023 om 14:41

Hoort dit erbij? Ik heb helse seizoenen doorstaan maar dit is gewoon maandenlang opzichtig falen door mensen en diezelfde mensen blijven maar zitten en modderen door en houden elkaar de hand boven het hoofd. Beetje zoals ons huidige politieke klimaat. Heb geen zin om mijn weekend elke keer te laten verpesten omdat deze ballerina’s geen zin hebben om wat strijd in de wedstrijd te gooien. En als je dan hoort hoe het binnen de organisatie rommelt.

2 april 2023 om 14:51

Dan kijk je toch niet meer? Man, het is niet verplicht. Ga je dan komende woensdag ook niet kijken?

2 april 2023 om 15:21

Ik weet het niet man. Op dit moment ben ik even helemaal klaar met dit wanbeleid. Heat of the moment maar de emotie zit diep.

2 april 2023 om 15:35

Het is dit seizoen inderdaad een levenskunst om Ajax je weekend niet te laten verpesten. Maar ook slechte tijden horen erbij, JtjeVtt. Uiteindelijk is het misschien alleen maar goed dat de resultaten nu tegenvallen en het spel niet om aan te gluren is. Des te meer reden om die bezem door de hele organisatie heen te gooien.

2 april 2023 om 15:42

VanDerHeide: daar heb je een punt, maar dat hoopte ik ook nadat Schreuder zijn zoveelste puntverlies leed voor de winterstop en daar werd ook alles behalve daadkrachtig ingegrepen. Ik ben bang dat het een tijdje gaat duren voordat het bestuur in de spiegel durft te kijken.

2 april 2023 om 18:30

Tja om ajax supporter te zijn hoef je over het algemeen ook geen ruggengraat te hebben.

2 april 2023 om 18:33

Kuipman triest en laag, Ajacieden zijn logischerwijs heel boos en zuur. In plaats van te genieten van het kampioenschap... 😒🤦🏾‍♂️

2 april 2023 om 19:40

Nee hoor. Is gewoon heel makkelijk supporten als je zoveel wint, dat er dan supporters genoeg van hebben na et minste beetje tegenslag onderbouwd mn reactie wel. En wie zegt dat ik niet geniet. 😂

Het verval van Ajax in een moment vastgelegd.
Brian Brobbey, de man die Ajax heeft verlaten transfervrij en voor een belachelijk bedrag van 20 miljoen wordt teruggekocht. Welk signaal geef je als club daarmee af?
Hij traint niet naar behoren en wordt daarom niet in de basis gezet.
Nog steeds traint hij niet best maar toch start hij in de basis. Waar is het topsportklimaat?
Nee nee dit is echt vervallen, van de branie is weinig meer over. Het lijkt alsof Feyenoord en Az het intern het meest op de rit hebben dit seizoen.

Als Ajax dit jaar geen CL haalt, hebben ze dan een probleem in de begroting? Meen me te herinneren dat CL elk jaar een grote must is voor ze.

2 april 2023 om 14:14

Van der Sar heeft aangegeven dat er financieel niet op de rem getrapt hoeft te worden bij het niet halen van de CL.

2 april 2023 om 14:14

Een goed begin is het halve werk. Brobbey hadden ze vanaf het begin gelijk in de basis moeten zetten en niet Kudus in de spits. Om over andere posities nog maar te zwijgen. Daarbij denk ik dat Ajax beter af is zonder Tadic ondanks dat hij mvp is. Maar ik vind het prima, give the 2nd place to Eindhoven 😉

2 april 2023 om 14:17

Ajax beter af zonder Tadic ondanks dat hij MvP is. Over belachelijke opmerkingen gesproken. In de spits al een tijdje heel goed en nu ook weer de laatste fase.

2 april 2023 om 14:15

Nee jaartje is niet erg. 2 jaar achterelkaar zou wel een probleem zijn.

2 april 2023 om 14:15

Dat lijkt niet zo, ik denk dat het zo is Prem. Het lijkt heel rustig bij onze cluppies! Is vaak ook anders geweest dus vooral van genieten. Zodra Ajax en PSV weer rustig worden is een kampioenschap weer een utopie.

2 april 2023 om 14:15

Maar hij heeft wel veel talent is dan wat je hoort. En Ohja, dat hij clubtopscoorder is. Maar dat was Die gekke Kazim ook toen feyenoord weer eens een waardeloze spits kocht.

2 april 2023 om 14:16

Via de tweede plaats kun je ook champignons league halen. Ook al zouden ze het niet halen dan is dat zeker een probleem voor Ajax dus dan zullen er wel spelers verkocht moeten worden. Het scheelt dat Alvarez en Kudus al zo goed als weggaan waardoor je dat dan weer iets compenseert

2 april 2023 om 14:19

Mwa Feyenoord heeft het goed op orde ja, AZ leeft wel beetje boven zn stand hoor, europees knap maar dat is nu voorbij denk ik en in de competitie zie ik ze vierde eindigen. Best of the rest, dat is het maximale voor AZ, PSV en Ajax presteren zwaar ondermaats en staan er alsnog boven.

2 april 2023 om 14:28

Prem , erg serieus kan ik je reactie niet nemen , ik hoor je niet over die afgekeurde goal echt een schande je moet ten aller tijde het voordeel aan de aanvaller geven , en wat verval betreft ach lekker blijven naroeptoeteren dan kom je er wel .

2 april 2023 om 14:41

Sloep, jij bent dus erg tevreden over hoe het bij Ajax gaat? Aangezien je het alleen over dar var momentje hebt? Zegt denk ik genoeg over je denkwijze. Doe je ogen open kerel! Je club raakt achterop

2 april 2023 om 14:49

Zegt Sloep dat hij tevreden is dan Prem? Grappig dat je over zijn denkwijze begint terwijl je zelf niet te volgen bent met je trollende berichten en diverse bans. Dat VAR momentje is voor nu wel bepalend in ieder geval en dat is jammer. Daarbij was Ajax wel aan haar stand verplicht om er minimaal 1tje (extra) bij te prikken.

2 april 2023 om 14:32

VI had afgelopen week een uitgebreide analyse over financiële impact van het eventueel mislopen van UCL voor Ajax. Ik kan deze video warm aanbevelen aan iedere persoon die de financiële kant van het voetbal interesseert. Om jouw vraag kort te beantwoorden: Nee, er ontstaat geen accuut probleem wanneer geen Ajax UCL haalt. Wel beginnen ze komend seizoen dan waarschijnlijk ongeveer 90 miljoen euro in het rood. Ajax zal komende zomer dan waarschijnlijk een positief transferresultaat willen behalen dus ze zullen goed moeten verkopen. Er is echter geen direct probleem door de grote hoeveelheid eigen vermogen.

Wat vonden ze het bedroevend he (niet alle ajacieden overigens ) .. Feyenoord dat maar 3 puntjes voorliep op het aller slechtste Ajax ooit volgens velen hier. Nog geen 3 weken later….

2 april 2023 om 14:22

Ik begrijp je wel, zeker als je hier sommige posters ziet, maar beetje sneu is het wel om hier zo te zuigen. Gunstig voor Feyenoord en PSV is het zeker.

Lekker bezig heitinga. Had je net zo goed reiziger voor de groep kunnen gooien.

2 april 2023 om 15:22

Ja. En seedorf als TD met Huntelaar oid. Of als algemeen directeur.

Heerlijk Kowet!! Zingen ze nou het Feyenoord anthem na de wedstrijd? Hahah prachtig, toch een club die het ons gunt.

2 april 2023 om 14:15

Snap dat het lekker voor Feyenoord is, maar je boet wel een beetje in qua autenticiteit als je liedjes van een andere club gaat zingen.

2 april 2023 om 14:18

Tsja vaak als er tegen Feyenoord word gescoord horen we dat anthem ook van de supporters van die betreffende club...

2 april 2023 om 14:18

GAE en Feyenoord hebben altijd al warme banden gehad qua fanbase. Die gunnen Feyenoord het kampioenschap wel

2 april 2023 om 14:21

Ach het publiek heeft de hele wedstrijd lang gezongen en gesprongen, die kun je niks verwijten lijkt me myvision

2 april 2023 om 14:26

Het verschil is alleen dat Feyenoord geen partij was in deze wedstrijd.

2 april 2023 om 16:50

Het is gewoon een beetje voetbalhumlr om te nekken richting de tegenstander, namelijk Ajax. Zoiets ludieks hoort erbij en moet je incasseren.

2 april 2023 om 14:18

Denk eerder dat ze het vooral Ajax NIET gunnen

3 april 2023 om 11:38

De meeste gunnen het Feyenoord gewoon meer. Zo een lekker rauwe volksclub
wordt gewaardeerd. Er lopen ook wel wat mensen in Deventer die Ajax een steun in de rug geven, maar imo niet zoveel als dat er voor Feyenoord zijn. Feyenoord en Go Ahead kunnen best samen. Feyenoord supporters in het uitvak schreeuwden de afgelopen 2 jaren ook Jannie toe. Google maar 'jannie maakt ze gek Feyenoord'. Dat doen Ajacieden niet.

Conditioneel kan Ajax ook helemaal niks meer, en die vogels gingen maar door.

2 april 2023 om 14:25

Verbaasde me vooral hoe makkelijk de bonkige Brobbey steeds werd afgetroefd. Die 2 CV’s van GAE leken wel Stam en Vidic tegenover Brobbey, wat ik sowieso matig nummer 9 vind, althans niet zijn prijskaartje waard. Als ze hem nou voor Max 5 mil terug hadden gekocht, maar 17(!!) miljoen. Brak geen enkele pot bij Leipzig, die daar ook weg mocht en hebben ze heerlijk verdiend eraan. Sowieso bizar dat Brobbey daarheen wilde. nkuku,André Silva zijn zoveel verder. Wat wilde hij precies in Duitsland?

Blughhh Heitinga heeft ook nog veel te leren. Al een hele matige opstelling waarmee werd begonnen, maar de wissels waren zo mogelijk nog matiger. Je haalt je enige speler die normaal kan passen (Berghuis) eraf en je laat je 2 spelers die alleen maar balletjes breed kunnen geven staan op het middenveld (Klaassen , Taylor). Tadic die doodleuk mag blijven staan terwijl daar echt helemaal niks vanaf is gekomen. Nee dit was geen sterke beurt.

2 april 2023 om 14:17

Precies dit. Waarom haal je Tadic er niet af voor Bergwijn. Tadic was by far de slechtste vandaag, geen knikker geraakt. Klaassen mocht ook wel douchen na 60 mins, maar nee we gaan elke wedstrijd dezelfde wissels toepassen met 0,0 creativiteit. Jammer allemaal.

2 april 2023 om 14:26

Omdat anders Brobbey moet blijven staan en dat kan ook niet. Want die is na een helft al moe.

2 april 2023 om 14:53

Die kon makkelijk tot een minuut of 70 / 80 door. Daarna breng je Lucca in als het pompen wordt. Maar er wordt altijd gewisseld zodat Tadic kan blijven staan. Iedereen speelt wel eens slecht, net als Tadic maar wissel die vent dan ook.

2 april 2023 om 14:38

Alleen balletjes breed? Taylor juist ontzettend vaak vooruit gespeeld vandaag en mogelijkheden gecreëerd. Als de rest er dan niks mee doet..

2 april 2023 om 14:55

Ajax12321. Mogelijkheden gecreëerd ? Welke dan? Ajax heeft amper kansen gehad en precies 0 van de kansen die ze wel kregen kwamen vanuit passing van Taylor. Verder is Taylor nog prima in de korte opbouw van achteruit hoor, als schakel tussen midden en voor, maar zijn lange passing is gewoon dramatisch. Dat was ook wel te zien toen ze op het laatst ballen de 16 in moesten pompen, daar heeft hij gewoon een aantal hele slechte passes gegeven. Maar goed Berghuis is ook de enige die dat in de huidige selectie zo ongeveer wel goed kan.

2 april 2023 om 15:02

Ik ben Taylor ook helemaal zat maar op het begin speelde hij Brobbey wel 2/3x goed aan in de 16e waar een 1 op 1 kans uit kwam maar verder was die gewoon matig ja en speelt die tikkie breed en terug

2 april 2023 om 16:22

Mogelijkheden zijn geen kansen. Mogelijkheden zijn momenten die tot een kans kunnen leiden. Speelde Brobbey vaak goed in en als de pass van Brobbey daarna goed was zou je tot een kans komen. Brobbey deed er dus te weinig mee. Die lange ballen sloegen sowieso nergens op. Probeer het dan van de zijkant, veel gevaarlijker met indraaiende ballen. Lucca is 2 meter maar kan niet eens koppen. Nou wat een geweldige stormram. Tactiek had dus 0 zin. Die man duikt zelfs weg van hoge ballen soms.

2 april 2023 om 16:23

Ook in de 2e helft een aantal keer naar Tadic. Moet hij alles vooruit spelen voordat hij een keer niet matig speelt bij jullie? Taylor maakte er nog wat van vandaag, in tegenstelling tot Tadic, Brobbey, Bergwijn, Wijndal, Kudus, Timber, Sanchez, etc. Speelde gewoon goed, benoem dat dan ook gewoon. Meeste anderen waren een aanfluiting.

Heel sneu, tuurlijk had je 3 punten moeten hebben met die goal van Kudus, maar Ajax verdient helemaal niks.

Het was natuurlijk gewoon slecht daar zijn geen excuses voor. Maar kunnen we aub wel stoppen met die 12:15 wedstrijden. "Gek genoeg" heeft ajax ze ook altijd uit en het zijn altijd rampzalige wedstrijden

2 april 2023 om 15:12

Hoezo? Prima aanvangstijd. En omdat het Ajax niet ligt zouden we ervan af moeten? Zoek de fout bij Ajax zelf, zou ik zeggen.

Top dit. Deze wedstrijd verdiende ook geen winnaar. Tweede plaats nog volledig in eigen hand, wonder boven wonder.

2 april 2023 om 14:23

2e plaats om vervolgens voor de 88e keer in de voorronde cl uitgeschakeld te worden?

2 april 2023 om 14:28

Ajax heeft deze ook in eigen hand hè

Dit is gewoon beter zo dit seizoen was al verloren.

Ellendige pot. Alles was slecht. En het had Ajax in de wedstrijd geholpen als die zeer discutabele vlagger door de VAR gecheckt kon worden, maar dat geluk heeft Ajax dit seizoen sowieso al niet. Ik vind het allemaal wel prima.

2 april 2023 om 14:24

Nou ik niet, CL missen is echt een tik!

2 april 2023 om 16:52

Ik denk dat je niet zo lichtzinnig moet doen over de kans om de CL mis te lopen. Mocht dat gebeuren ettert dat nog heel lang door binnen de club, met de hoge CL-salarissen en de transfersommen die betaald moeten worden.

Baas heeft laten zien echt niet aan het niveau te voldoen, wat was die ontiegelijk slecht. Verder alleen Alvarez en Rulli een 5'je, de rest krijgt een -10. Wat een aanfluiting dit team.

Prachtig❤💛!!

Een mooi seizoen tot dusver, dat is wel eens anders geweest. Zonder te veel moeite gelijkspelen tegen een ploeg die de beste linkerkant van Europa in kan brengen. Bizar.

Ajax word gewoon zoals het hoort kampioen,ben ik niet bang voor
Verder goed spel gezien

2 april 2023 om 14:23

Nooit stoppen met dromen Sebas!

2 april 2023 om 14:25

I'll have what you're having.

Werkelijk waar.... ga je ergens in een hoekje schamen... misschien toch eens stoppen met dat " wij zijn ajax, wij zijn de beste"... als je uit bij met alle respect go ahead eagles nog niet kunt winnen moet je snel ophouden met die uitspraken.... feyenoord verdiend kampioen!

Wat een slap inspiratieloos Ajax weer. Ik schaam me als Ajacied voor dit elftal. Grote schoonmaak noodzakelijk.2e plaats is nog zeer moeilijk om vast te houden.Dan maar alles op alles voor de beker.

Prachtig Eagles! Dik- en dikverdiend punt. Mooi nieuws voor concurrenten AZ en PSV.

2 april 2023 om 14:15

Verdiend is discutabel.

2 april 2023 om 16:53

Niet echt.

Och och och… wat is Schreuder voor alles uitgemaakt, maar men moet ook kijken wat er is aangekocht. Bergwijn, die heeft iig een PR te pakken: titel van grootste miskoop evah. Sulejmani liet nog veel meer zien. Bergwijn, laat die jongen opdonderen.

Dan hebben we nog Sanchez, wat meer is voor een Heerenveen oid. Wijndal met alleen maar woorden, maar geen daden. Lucca waar je niks aan hebt. Brobbey die compleet uit vorm is en geen echte vaste kansen krijgt.

Dit Ajax is echt instabiel as f*ck!

Ajax schaam je kapot. Gelijkspelen tegen een club als Go Ahead Eagles kan echt niet.

fijn begin van de dag. Als wij nou ook eens kunnen winnen na puntverlies bij de concurrent denk ik dat we bijna de Coolsingel kunnen volhangen met slingers. Maar goed, dat lukt wel vaker niet.

Dat middenveld van Ajax trouwens, Alvarez, Taylor, Klaassen. Daarvan zou zelfs Tony Pulis zeggen dat het wel heel weinig creatief is.

2 april 2023 om 14:28

Weinig creatief en eigenlijk gewoon ook weinig kwaliteit. Enige man die interesse zou wekken uit buitenland is alvarez… de rest zou naar alle waarschijnlijk niet bij Feyenoord, PSV of AZ in de basis staan.

Niet alleen de aankopen maar ook de ontwikkeling van een taylor, timber of brobbey is stil komen te staan en Klaassen, tadic en blind werden gewoon al minder en minder.

2 april 2023 om 14:31

Als Feyenoord supporter nu nog bang zijn dat je niet kampioen word. Waar komt dat toch weg? Denk je nou serieus dat Ajax of Psv het nog gaat redden dit jaar? Je mag gewoon zeggen dat je de titel niet meer kan ontlopen, of voel je je dan arrogant ofzo?

2 april 2023 om 14:59

Ga 39 jaar Feyenoord supporten en kom dan terug. I've been hurt before.

Geweldige prestatie van de Eagles. Die hebben écht geweldig verdedigd als een echt collectief. Je voelde hem al een beetje aankomen vandaag, dus mooi dat het ook nog uit komt. Bij winst Feyenoord vandaag is de titelstrijs echt beslist.

Eagles de nieuwe Utrecht!😁

Ajax kan de titel na vandaag jammer genoeg wel vergeten. Ik hoop dat Ajax komende zomer Nagelsmann gaat halen want Heitinga vind ik niet de juiste coach voor dit Ajax. Ajax moet zo snel mogelijk de vierde ster halen en als dat gaat gebeuren zal er eerst veel moeten veranderen in de selectie van Ajax. Bassey, Taylor en Klaassen moeten zo snel mogelijk weg bij Ajax want zij kunnen het niveau wat Ajax nastreeft niet aan.

Een flut seizoen, nu staat plek 2 ook op de tocht. Lekker bezig zo, gefeliciteerd GAE met een terecht punt.

Dit seizoen is een martelgang voor ons als supporters. Nog twee maanden dan is het voorbij

We kunnen hoog en laag springen met de afgekeurde goal. Maar wat is Ajax weer slecht. We zijn al hoe lang bezig met Heitinga aan het hoofd maar hoeveel vooruitgang is er geboekt qua spel?.
Het is net zo armzalig qua spel als onder Schreuder. Het is ook duidelijk dat Heitinga never nooit hoofdtrainer moet gaan worden en na dit seizoen echt gekeken moet worden naar een goede trainer.

Waardeloze ploeg, heeft niks meer met ajax te maken wat je ziet

Lekker resultaat dit voor PSV! Had Ajax hier eigenlijk nog wel zien winnen. Kan dit slechte seizoen toch nog aardig eindigen….

2 april 2023 om 17:11

Eerst roep je dat Ajax als een derdeklasser speelt (wat klopt) en daarna zeg je dat je Ajax wel had zien winnen.

De logica ontgaat mij hier een beetje.

Vreselijk slecht Ajax.
Ondanks de onterechte afgekeurde goal.
Ajax verdient ook geen kampioenschap met dit spel.
Ook Heitinga krijgt het niet voor elkaar.
Feyenoord alvast gefeliciteerd.
Ik geef het op met dit Ajax voor dit seizoen.
Wat ontzettend slecht dit Ajax.
En maar balletje breed en terug.
Balen hoor

Was gewoon een 0-1. schande dit mbt var en de ‘technologie’. Heitinga totaal ongeschikt, met de lange bal/voorzetten Tadic in de spits zetten, goed bezig Johnnie. Wijndal is ook echt totaal ongeschikt voor dit niveau, wat een lamzak. Onze 30M aankoop die totaal geen balcontrole heeft, lachwekkend. Taylor die totaal geen 6 is en überhaupt de vraag is waarom hij steevast basis staat. Wat een k-seizoen.

2 april 2023 om 14:40

Taylor was vandaag de beste van Ajax, dus op basis van vandaag dit zeggen slaat nergens op. Berghuis mag meer laten zien als ervaren jongen.

Het zou wel goed voor de Eredivisie zijn als Ajax de UCL niet weet te halen. Volgens VI starten ze dan volgend jaar 90 miljoen in het rood. Als dat 2 jaar gebeurd dan zou de Eredivisie zo weer spannend kunnen zijn. Verder is dit natuurlijk heerlijk voor ons Feyenoorders. Gefeliciteerd GAE supporters en bedankt!

2 april 2023 om 14:23

Ik zou maar op Feijenoord letten. Met Slot blijft de competitie dan saai. Maar met Feijenoord in de rol van Ajax.

2 april 2023 om 14:35

Haha 90 miljoen in het rood, goeie grap.

Betwijfel of er überhaupt nog een Ajacied was met titel hoop. De selectie is een puinhoop. Het bestuur is een chaos. Het vertrek van Ten Hag, het schandaal van Overmars en het drama genaamd Schreuder hebben m'n club 10 tot 15 jaar terug in de tijd geworpen. Dit jaar dus geen landstitel. Geen Champions League. Een selectie die in de honderd(en) miljoenen kost. Geen coach en 0 perspectief. En nu?

2 april 2023 om 17:13

Afca

Absoluut niet. 2e plaats wel. Maar nu ook inmiddels niet meer. Te gek voor woorden.

Feyenoord goal tunes na afloop van de wedstrijd. Nooit meer die clubjes geld geven vanuit de Champions League. En daarnaast uitzendrechten zelf verkopen. Maar wat een drama joh dit. Wat een slechte 2e helft...

2 april 2023 om 16:57

Haha guttegut. Als je niet tegen een beetje voetbalhumor kan ga je een heel zwaar leven tegemoet.

Maar goed, als je vrijwillig kiest voor een profielfoto van Sjonnie denk ik dat je sowieso geen zonnige vooruitzichten hebt.

Ajax mist de echte urgentie om een goal te scoren. De hele wedstrijd hebben ze een houding van die valt nog wel. Maar in tegenstelling tot voorgaande jaren mis je de kwaliteit om dat af te dwingen.

Binnen 1 seizoen alles verkloot wat je de jaren ervoor hebt opgebouwd hoe krijg je het voor elkaar om van de bovenste tot de onderste laag alleen maar middelmaat in de club te hebben

2 april 2023 om 14:18

Vraag dat maar aan van der Sar. Die heeft overal een antwoord op. Wel binnenskamers...

11 wedstrijden al punten verloren dit seizoen. Hoe is het mogelijk met zo’n dure selectie in een Mickey Mouse competitie! Dit mag natuurlijk nooit gebeuren. Snel vergeten dit seizoen en volgend seizoen helemaal opnieuw beginnen. En dan geen dure aankopen doen maar gewoon opnieuw beginnen met jeugd en de spelers die je hebt. Alleen wel een goede trainer aanstellen en een TD!

2 april 2023 om 14:49

Dure selectie, maar zeker niet de juiste spelers. Daar waar je wilde doorbouwen, zakt het nu in elkaar

Landstitel??? Is dat een grap? Probeer een Europe League plekje te halen. En Ajax: lekker doorgaan met van der Sar en Heitinga! Dan komt het zeker goed. Maar niet in Amsterdam. Nu even echte sport afkijken: Vlaanderens Mooiste....

Ik zie PSV nog wel tweede worden zo.
Zou een enorme meevaller zijn in een verder kleurloos seizoen.

Thanx KNVB, stelletje prutsers. Bloemmetje naar Kudus?

Er zit echt niks in dit Ajax. Tweede plaats wordt een hels karwei.

Als je tadic in deze vorm niet wisselt enje daarnaast nog 2 zwakke schakels hebt kun je ook niet winnen van ploegen als gae

Ajax genaaid (geen buitenspel) dit seizoen zit alles echt mee voor feyenoord
Mogen echt niet klagen .
Fey 1
Psv 2
Az 3
Ajax 4de

2 april 2023 om 15:07

Alsof jij kon zien dat hij niet buitenspel stond.

2 april 2023 om 16:56

Fey 1
Ajax 2
Psv 3
Az 4

Vandaag nog Bosz vastleggen als nieuwe trainer. Het verval in de tweede helft is zo groot altijd. Na een uur kun je de tv eigenlijk al uitzetten.

Sinds Lodeweges er is zijn de wissels van Heitinga alleen maar slechter geworden. Toeval?

Gelukkig straks een nieuwe td. Wir schaffen das.

Het zit er gewoon totaal niet in met dit team. Deze teams kunnen makkelijk met 10 man verdedigen in de wetenschap dat Ajax geen creativiteit heeft om er doorheen te komen. Bergwijn, Berghuis, Tadic, Kudus... allemaal hopeloos uit vorm. Klaassen werkt zich kapot maar daar komt ook niets vanaf, Taylor komt gewoon tekort en dan moet het van Lucca komen en dat is een aanfluiting. Wie onze nieuwe technische directeur of nieuwe trainer ook gaat worden, ik wens ze veel succes om hier iets van te maken.

Dit kan mij niet lang genoeg duren die onrust bij de Amsterdamse vrinden…..als Feyenoord van Sparta wint durf ik wel alvast een klein flesje champagne koud te zetten

Om maar positief te blijven: de zon schijnt wel weer buiten!

Wat een drama seizoen!!!

Heitinga bakt er ook geen pepernoot van. Heeft geen identiteit en zet de spelers steeds op verschillende plekken. Niet zijn schuld dat hij voor de leeuwen wordt gegooid door dit bestuur maar hij komt toch veel tekort…

Ik hoorde een hoop ajaxieden ook zeggen, dat het allemaal door schreuder kwam, en als er een trainer als john in het begin aan het stuur was geweest hadden ze gewoon bovenaan gestaan, feit is dat je met miljoenen aankopen zoals bergwijn, brobbey enzo ook in deventer niet kan winnen

2 april 2023 om 14:55

Ajax heeft het geld echt aan de verkeerde spelers uitgegeven.
Bergwijn zag je al aankomen, daar die nooit over lange periode iets heeft laten zien. Wijndal is ook een dure aankoop, waar je weinig van terug ziet op dit moment. De situatie Brobbey is absurd, maar wellicht dat hij nog groeit.
Dan hou je ook nog vaak te lang vast aan Tadic. Die man wordt nooit gewisseld. Taylor is ook nog geen basisspeler waardig. En zo kun je nog wel even doorgaan…

Ajax is naar een bedenkelijk niveau gezakt. Binnen 1 jaar alles naar de klote. De selectie is gewoon slecht, dus weinig perspectief. Vd Sar moet heel snel vertrekken

Ik denk niet dat binnen Ajax nog iemand uit moet spreken dat het kampioenschap nog haalbaar is. Laat ze zich dit seizoen maar volledig focussen op de 2de plek. Dat halen wordt al moeilijk genoeg. En knikker de halve selectie maar op de transferlijst.

0-0 en nog geen eens onverdiend. Ajax mag zich schamen, maar Eagles prima verdedigd en gevochten vandaag! Geluk met de goal van Kudus natuurlijk, wat mij een goal leek. Conform de regel ls wel terecht afgekeurd al vind ik het heel slecht dat je met alle technologie geen lijntjes kan trekken.

2 april 2023 om 14:43

Oprechte vraag, voor wie was jij deze wedstrijd?

2 april 2023 om 15:28

In dit geval toch wel voor Go Ahead Eagles.

Heitinga wou een reactie zien vd spelers. Nou die hebben zich niet onbetuigd gelaten. Volgende keer AJAX 2 maar opstellen .

2 april 2023 om 14:33

En wij willen graag een reactie zien van Heitinga. Waarom hij geschikt is als hoofdcoach. Nog niet gezien namelijk

2 april 2023 om 14:36

Ik denk dat Heitinga soms ook denkt waar ben ik aan begonnen :D

Nou stel die TD maar snel aan en geef alleen nog maar de opdracht om 2de te worden dit seizoen. Dit is echt een drama seizoen en lijkt echt als een nachtkaars uit te gaan. Dan maar de beker winnen om zo mocht je de 2de plek missen in ieder geval direct Europees voetbal te halen. En de nieuwe TD snel aanstellen zodat die kan beginnen met de zoektocht naar een nieuwe trainer en het nieuwe elftal. Je top trainer en top TD tegelijk verliezen was dus toch teveel voor Ajax. Wat er nu nog zit is niet capabel gebleken en alle aankopen zijn echt mega flops geworden. 100 miljoen door het putje gegooid.

Zo slecht was het toch niet?
Ajax had gewoon pech in de afronding.

Wanneer wordt het duidelijk dat Heitinga echt niet de redder is van Ajax?? Had even een leuke reeks maar is nu in elk geval nog niet de juiste man voor een topclub. Hadden ze beter Bosz kunnen aantrekken!

2 april 2023 om 14:33

Als je iemand interim aanstelt dan ga je er niet echt vanuit dat het de redder is. Alleen was Schreuder gewoon zo slecht dat hij echt weg moest, die maakte er echt een puinhoop van.

Ik zou dolgraag Peter Bosz volgend seizoen zien terugkeren.

inderdaad Adodenhaag, doe mij maar Bosz, nog liever 4e met leuk voetbal dan met dit zielloze zooitje 3e worden. Niet om aan te gluren. Moet heel snel wat gebeuren om nog 2e te worden

2 april 2023 om 14:41

Bosz zou nooit 4e worden met Ajax. Deed het bij Ajax uitstekend met ook geen geweldig materiaal.


Ajax onwaardig dit en vandaag geen goede beslissingen van Heitinga, Brobbey kan je wel afschrijven na vandaag, Tadic en Kudus rijp voor een wissel en wat doet ie? Waar is die kleine dribbelaar die diepte zoekt op rechts, wtf heeft Baas daar ineens op links te zoeken. Bassey ineens weer wissel, klopt van geen kanten dit.. heb je het shot gezien van Wijndal en Bergwijn toen Reiziger iets wilde uit leggen, dat is precies de mentaliteit die er heerst bij sommige, niks dus. dan verschuilen we ons achter een VAR die geen goede beslissing neemt..

Komaan Feyenoord, alle seinen staan op groen!

12:15 wedstrijd en in een andere samenstelling lekker proberen. Dezelfde fouten worden nu gemaakt als onder Schreuder. Het team heeft vastigheid nodig!

En dan die Eagles supporters na afloop ook nog de tune zingen van de Kuip als Feyenoord een doelpunt maakt heerlijk , maar goed ik ben wel zo eerlijk dat ik ook zou balen van deze VAR , echt niet te geloven weer.

Zelfs met het blote oog was duidelijk waar te nemen dat het geen buitenspel was...

Kijk Heitinga nu de trainer spelen dan voor de camera.... Kijk naar jezelf Heitinga. Kijk aub in de spiegel. Continu over die afgekeurde goal beginnen en niet over je eigen spel.

2 april 2023 om 14:43

Volgens de spelers was hij tactisch goed was schreuder een tactisch onbenul. Bergwijn die uithaalde naar schreuders en heitinga hem goed gebruikt bla bla. De sfeer is beter dat soort kreten hoor je dan.

2 april 2023 om 14:50

Als Heitinga tactisch goed was had hij meteen goed ingegrepen maar hij bleef hetzelfde schildpadden voetbal spelen zonder enige visie. Niks, helemaal niks zit er in dit spel. In de omschakeling is het echt schrikbarend hoe slecht alles staat. Zelfs dat kan hij niet goed neerzetten. Leuk dat de spelers de sfeer prima vinden. Dat maakt Heitinga helaas niet een geschikte Ajax 1 coach.

Gewoon een terecht punt voor de Eagles.

Dit was toch wel de laatste kans voor Ajax om in te lopen. Sparta is de laatste tegenstander waar Feyenoord misschien nog wel van verliest. Nu is het compleet over.

Titel uit zicht? Ajax verdient het niet eens. Feyenoord zal echt de terechte kampioen worden, het is ze gegund. Ajax moet zich als geheel herpakken en volgend seizoen weer ajax waardig zijn.

Echt helemaal niks dit jaar, 2 e plek word ook
Lastig. Zowel op als buiten het veld ( directie) een dikke puinhoop, 100 mil door de plee en de beleids bepalers mogen gewoon blijven aanmodderen.

90 euro vragen voor een shirtje, hoogste omzet van de eredivisie en dan 0-0 tegen go ahead eagles. Ajax ga je diep schamen, volgevreten jongetjes zijn het. Ga gewoon voetballen.......

Ajax mag hopen op een wonder woensdag om via de beker EL voetbal veilig te stellen. Via competitie zie ik een hoop hobbels om 2de of derde te worden . Die afgekeurde goal was misschien niet buitenspel maar het is erg goedkoop om je frustraties te uiten op de VAR terwijl je zelf niets klaarspeelt. Je kunt er niet afhankelijk zijn van dit soort momenten, want dan krijg je vaak de deksel op je neus.Er zit totaal geen perspectief in het spel en het hangt aan los zand aan elkaar. Misschien is voorronde EL of Conference League wel goed voor Ajax. Datnwordt de boel eens goed wakker geschut (hoop ik) en kan er een grondige reorganisatie plaats vinden. Want alles word nu naar de klote geholpen door de RVC en vd Sar.Het enige wat wat Heitinga kan doen is om half Jong Ajax op stellen en dan Alvarez, Kudus, Timber en Rulli er aan toevoegen. De rest is gewoon bar en bar slecht. Het gaat om frivoliteit en plezier en dat straalt er niet van af. Misschien dat het met van Axel Dongen, Hlynsson, Hato, Baas, Regeer en Fitz Jim wel beter gaat lopen. Die kunnen vrijuit voetballen. Te triest voor woorden maar misschien de enige manier om het seizoen te redden.

Het is allemaal de schuld van Bassey. Wat verwacht je als met een middenveld speelt met non voetballers? Taylor en Klaassen op een middenveld, ik durf bijna te stellen dat het middenveld van GAE mee creativiteit heeft.

Wat een zielloos elftal is Ajax geworden. Het zit gewoon niet goed in de selectie. Aankomende zomer (als we dan een TD hebben) moet er rigoureus ingegrepen worden.
Van de huidige 11:

Rulli - kunnen we mee door
Sanchez - weg ermee, kan niet verdedigen én niet voetballen; wie heeft die gescout?
Timber - kunnen we mee door. Met nieuwe chemie binnen de selectie kan hij doorgroeien
Alvarez - gaat verkocht worden
Baas - is te licht voor het niveau van Ajax. Hato heeft veel meer potentie
Klaassen - kan bllijven maar dan als backup
Taylor - kan blijven, maar zal moeten groeien
Berghuis - geweldige voetballer, alleen zien we dat maar af en toe terug op het veld; verkopen dus!
Kudus - zal ook vertrekken, voor Ajax een cashcow
Brobbey - zal zich volgend seizoen moeten bewijzen binnen een nieuwe frisse selectie
Tadic - heeft veel gepresteerd voor Ajax, maar moet wellicht elders gaan afbouwen, is een te grote meneer voor de bank

Van de reserves:
Pasveer; afscheid van nemen, of anders alleen verder als 3e keeper
Rensch; lichtgewicht, aanhouden als backup
Bassey; aanhouden als backup, fysiek goed, maar aan de bal verontrustend
Hato: potentiele basiskracht
Wijndal; verkopen, te weinig venijn en teveel praatjes
Fitz-Jim; een jaartje verhuren
Conceicao; verder laten rijpen
Lucca; terugsturen naar Italië
Bergwijn; zogenaamde grote meneer, maar prestaties zijn minimaal voor deze recordaankoop

Kortom Ajax zal zijn banktegoeden moeten aanspreken om weer de Eredivisie te gaan leiden

Rulli / aankoop - Timber - Salah Eddine - Hato / Zerrouki (op 6) - Ziyech (op 10) - Taylor - aankoop - Brobbey - aankoop (diepgaande 11)

Lekker hoor dit. Was een lange nacht maar dit is een uitstekende remedie. Komt natuurlijk omdat de beste linkerkant van NL niet compleet was, of wellicht omdat supertalent Brobbey even zijn dag niet had haha. Lachen dit. Lekker weekend zo.

Gelukkig straks een nieuwe td. Wir schaffen das.

Zuur voor de Ajacieden, helemaal op deze manier. Maakt het bovenin wel weer extra spannend, helemaal als Ajax en PSV elkaar straks treffen. Hopelijk laat Feyenoord nog wat puntjes liggen en krijgen we een spannende eindstrijd!

Oke, op deze manier zie ik az nog wel vechten voor de top 3 ( ik weet het, maar 2 punten achterstand). Gister toen az punten verspeelde zag ik het somber in, maar het is vooralsnog niet het weekend van de toppers behalve psv

Spelers lijken ook geen echte zin te hebben. Meer iets van ik moet vandaag even aan de bak maar ben straks weer vroeg thuis, gelukkig. Los zand en willen niet echt tot het gaatje. Dit seizoen is al reddeloos verloren, maar hoe komt het komende zomer? Als Taylor de standaard wordt, is Ajax reddeloos verloren. Joihn Heitinga heeft met Jong Ajax niks bewezen, en doet dat ook niet bij het eerste. Dan haal je die amateurtrainer die overal snel verdwijnt en dan weer ergens anders opduikt als assistent, maar nergens iets toevoegt. Meneer van der Sar: bedankt!

Dramatisch jaar voor Ajax, waar iedereen binnen Ajax schuld aan heeft. Vanaf de top tot aan de huidige spelers. Rvc, vd Sar, Schreuder. Hamstra Huntelaar allemaal prutsers! Slechte aankopen gedaan waar je later niet eens een kwart voor terug zal krijgen zoals Bassey, Wijndal, Brobbey. Onnodige spelers verkocht die veel beter zijn dan de huidige, zoals Tagliafico (strijdlust), Unuvar, Schuurs, Blind (vanwege zijn opbouw). Overmars moet terug, een buitenlandse topcoach en een grondige schoonmaak.

👏👏👏👏👏

Al dat gezeur om die belachelijke scheidsrechterlijke beslissing is echt Ajax-onwaardig. Ajax hoort deze wedstrijd met mooi voetbal en twee vingers in de neus te winnen. Zou daarom vooral naar mezelf kijken.

In 14 maanden van toppers naar tobbers. Schandalige prestatie weer van deze miljonairs.

Ik heb de samenvatting nogmaals gekeken. Wat was de scheid beslissend op sommige momenten. Niet alleen 2 keer op bijna de seconde affluiten voor rust en einde wedstrijd, maar ook bij het doelpunt van Ajax en het corner doelpunt bij Go Ahead ging hij de fout in. Bij die corner van de Eagles was de bal al van de voet vertrokken en zowat al in de 16 meter. De overtreding werd gemaakt door Timber. De scheid had ook kunnen fluiten voor een penalty of het doelpunt geldig laten verklaren. Imo een fout van de scheid, want hij had moeten fluiten voordat de hoekschop werd genomen, of hij had een andere beslissing kunnen nemen ipv de hoekschop opnieuw.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren