Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kreeg keiharde afwijzing van familie Bijlow: ‘Nog liever putjes scheppen’

Laatste update:

Justin Bijlow heeft zich in het verleden op de radar gespeeld bij Ajax, zo vertellen zijn broer Joël en vader Willem in een uitgebreid interview met Voetbal International. Bijlow is van kinds af aan hartstochtelijk fan van Feyenoord, zat als kleine jongen op de tribune in De Kuip en schopte het bij de Rotterdammers tot het eerste elftal, waar hij momenteel na een lange blessure weer als eerste doelman geldt. De interesse van Ajax werd door zijn naasten dan ook direct naar de prullenbak verwezen.

De familie van Bijlow werd in het verleden na een wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax aangesproken door Peter den Otter, toenmalig trainer van broer Joël. "Peter werkte destijds bij Ajax. Hij had Edwin van der Sar en Sjaak Swart bij hem", weet Joël zich te herinneren. "Ze zeiden: Joël, je broer is niet normaal zo goed. Die kunnen we hier wel gebruiken'. Ik keek hem aan en vroeg: Wat denk je? Dat hij voor die club van jullie komt spelen? Van der Sar keek weg en Swart vroeg zich vervolgens hardop af wat er aan de hand was. Het enige wat ik nog kon zeggen: 'Hij gaat toch niet met dat logo van jullie op de borst rondlopen?’"

De afkeer richting Amsterdam en Ajax zit diep bij de familie Bijlow. De negen jaar oudere Joël doorliep eveneens de jeugdopleiding van Feyenoord, maar wist het nooit tot een officiële wedstrijd te schoppen. Wel trainde hij onder toenmalig trainer Gertjan Verbeek meermaals mee met de hoofdmacht. "Ik heb altijd gezegd dat ik liever putjes ga scheppen dan voetballen in Amsterdam. Dat zit gewoon in ons en dat gaat er niet uit", gaat Joël verder. Ook zijn vader, die een eigen aannemersbedrijf runt, moet niks van Ajax weten. "Een onderaannemer moet bij ons echt niet met een Ajax-shirt aankomen. Dan kan hij meteen inpakken."

Het tweetal blikt met het voetbalweekblad uitgebreid terug op de jeugd die Bijlow genoot en de drempels die hij in het verleden heeft moeten overwinnen om te komen tot waar hij nu staat. De doelman maakte in 2017 al op negentienjarige leeftijd zijn debuut onder de lat bij Feyenoord en staat inmiddels op 36 competitiewedstrijden in het shirt van de Rotterdanse club. "Hij is eigenlijk te vroeg volwassen geworden", vertelt zijn vader Willem. "Die jongen was zó gretig en zó goed, dat de trainers het met hem aandurfden. Maar het ging wel heel snel. Ergens is hij natuurlijk nog steeds een jochie."

Dit seizoen moest Bijlow lange tijd vanaf de tribune toekijken vanwege een slepende blessure. Het kwam hem op veel kritiek te staan, onder meer dat hij te blessuregevoelig zou zijn. "Wat ze over hem schrijven, boeit hem niet", zegt zijn vader. "De ene dag is hij een held, de andere dag een lul. Maar ik heb hem wel gewaarschuwd voor die blessures. Ik zei: 'Wat je broer is gebeurd, kan jou ook gebeuren. Je moet echt voorzichtig zijn.' Die teenblessure had hij misschien wel kunnen voorkomen. Dat heeft met volwassenheid te maken. Hij wil elke bal hebben, ook in een warming-up. Hij neemt altijd risico’s. Daar moet hij gewoon slimmer in worden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

haha, prachtig hoe dit zo diep kan zitten bij sommige mensen. (en ik ben geen ajax fan, Fyi)

25 april 2021 om 11:57

Ik vind het eerder kansloos dan prachtig.

25 april 2021 om 12:03

Het getuigt vooral van bekrompenheid. Schattig hoor, om met dit soort simpel geleuter zieltjes proberen te winnen. Laat het gewoon lekker op het veld zien.

25 april 2021 om 12:03

helemaal met je eens, dat is juist de pracht ervan.

25 april 2021 om 12:08

@vincfred je hebt door dat Justin dit zelf niet heeft gezegd? En eens dat het van bekrompenheid getuigt, maar het heeft weinig met zieltjes winnen te maken. Zij denken echt zo. Als ze zieltjes hadden willen winnen hadden ze het juist niet gezegd.

25 april 2021 om 12:17

@FR010FRDAM. Dat had ik zeker door hoor. Vind Justin ook gewoon een sympathieke jongen. Verder sluit het een het ander niet uit he. Ik denk ook dat ze echt vinden. Maar juist als je het interview leest dan heeft het echt wel een groot gehalte "kijk ons eens echte Feyenoorders zijn".

25 april 2021 om 12:20

Ach, ik mis toch wel enige rivaliteit in het voetbal.

25 april 2021 om 12:22

Eens. De directeur van de rijkste club van Nederland biedt jouw broer een mogelijke (top)carriere aan, dan mag je dat ook gewoon afwijzen op een vriendelijke manier ipv zo'n bekrompen reactie. Maar we weten dat bij de meerderheid de haat naar de ander groter is dan de liefde voor het eigen. Die reactie van de vader ook, een volwassen man van vermoedelijk in de 50 die weigert zaken te doen met Ajacieden. Waar gaat dit over.

25 april 2021 om 12:28

Enig idee hoeveel VZ leden net zo doen...

Ik heb nooit begrepen waarom het zo diep zit, maar als je dat tegen een die hard fan zegt dan maak je het alleen nog maar erger.

25 april 2021 om 12:31

Nou Oortap, het weigeren om zaken te doen lijkt me geen probleem. Dat mag iedereen echt zelf weten. De manier waarop is een ander verhaal.

25 april 2021 om 12:37

En als er een Amsterdams bedrijf komt waarbij zijn vader miljoenen kan verdienen dan maakt een Ajax shirt ineens niet meer uit, met geld is alles te koop.. Als Ajax morgen komt voor Bijlow en ze betalen 20 miljoen plus 5 miljoen salaris per jaar dan speelt Bijlow gewoon bij Ajax ondanks de stoere worden van papa en broer Bijlow

25 april 2021 om 12:45

@kokkie haha precies. We hebben spelers als Klaiber en Scherpen gehoord, waarbij eerste het nog als volwassen persoon riep. Als Bijlow niet bij Feyenoord zat en Ajax klopte aan, dan zat hij op de eerste trein. FdJ komt ook uit een Feyenoord gezin.

25 april 2021 om 12:57

Dat is ook onzin kokkie. Niet alles en iedereen is met geld over te halen.

25 april 2021 om 12:59

@romarky, heb 2 zoons, Ajacied in hart en nieren, zou dit nooit zo doen als het andersom zou zijn. Helemaal nooit. Simpelweg omdat ik niet het verstand heb van een theezakje. Weet ik veel wat er later gebeurd. Netjes afwijzen is 10 van de 10 keer de betere optie. Nu heb je vooral een stoer verhaal voor de harde kern, maar wat ga je doen als Feyenoord het door de vele blessures niet meer ziet zitten en Ajax wel de oplossing in pacht denkt te hebben?

25 april 2021 om 13:08

@MrKrillin; haha inderdaad. En waarom moet je dit zeggen? Hou dit lekker voor je zelf. Vind het echt een trieste reactie.

25 april 2021 om 13:26

@janter op je teentje getrapt mevrouwtje? Het is toch zo Klaiber riep heel stoer voor de camera dat hij nooi naar Ajax zou gaan. De man wist niet hoe snel hij op de trein moest springen toen Ajax aanklopte. Scherpen is/was ook diehard Feyenoorder. FdJ komt uit een Feyenoord nest. Het stelt allemaal niets voor. Als Bijlow niet bij Feyenoord zat en Ajax klopt aan dat was hij gegaan. Zijn broer ook die heel stoer roept liever putje scheppen. Als hij kans had, zou hij gelijk aanpakken.

25 april 2021 om 17:09

Bijlow laat het toch ook op het veld zien? daarnaast zijn het ook niet zijn uitspraken.
Onlangs zei hij nog dat Onana één van z’n favoriete keepers is. Kortom dat getuigt van professionaliteit en respect.

25 april 2021 om 17:47

@Ninjakai Hier idem dito hoor, heb ooit mijn zoontje even op het balkon in de kou gezet omdat hij zei dat hij voor Ajax was, maar dat was voor de lol 😂 Verder achterlijk gedrag, volgens mij gaat het om zijn carrière, niet zijn clubliefde

25 april 2021 om 13:26

Zolang het bij sportieve rivaliteit blijft, geen probleem. Dan is dit nog Ok.

Sommige kunnen die rivaliteit echter zo overdrijven, dat het niet meer sportief is, maar crimineel. Dat vind, nee, is gewoon echt idioot. Dat je iemand anders wil "slaan" of "geweld" wil toedoen, puur, omdat hij graag in het stadion zit en een andere club dan jij aanmoedigd. Dan heb je echt een kronkel in je hoofd.

Evenals dat je een andermans spullen vernield, met dezelfde reden. Walgelijk, opsluiten, sleutel kwijtraken, tot nooit meer ziens.

26 april 2021 om 10:59

Hahaha inderdaad prachtig. Zou die gezichten wel willen zien. Zijn dat natuurlijk niet gewend die gasten.

Ik wist wel dat Bijlow een echte Feyenoord fan was, maar vind dit soort uitspraken van familie nooit zo handig en onnodig.

25 april 2021 om 13:14

Het is ook een beetje onnodig en onhandig. Maar ach, het is wel wat is het is toch? Ze kunnen er ook over liegen of schone schijn spelen, maar dit is hoe zij het ervaren. Dit lijken mij mensen uit een arbeidersmilieu (dat klinkt ook onhandig, maar kan het ff niet beter omschrijven), uit de volksbuurt, gewone Hollanders zeg maar, tsja die denken soms zo over voetbal. Ben er zelf ook mee opgegroeid en het klinkt vaak allemaal wat hard en grof, maar is meestal niet zo bedoeld en ook doorspekt met humor die vaak niet begrepen wordt door anderen. Liever putjesscheppen dan voor Ajax werken, dat is toch eigenlijk best grappig geformuleerd. Dat Swart hiervan schrikt bijvoorbeeld geloof ik niet, die steekt als echte Ajacied ook een beetje zo in elkaar. Van der Sar is een ander verhaal, die is niet voor niets technisch directeur. Andere leefwerelden. Laten we er niet te moeilijk over doen. Sterker nog, laten we deze humor van "het gewone volk" ook niet allemaal veroordelen. Veel gespreksonderwerpen zijn al zo gevoelig tegenwoordig, hoeft voetbal wat mij betreft als volkssport niet bij te komen.

25 april 2021 om 13:23

@leidse: vd Sar is Algemeen directeur . On: jammer dat de familie dit naar buiten brengt.. misschien had die jongen op zn 30e nog wel eens bij Ajax kunnen voetballen, je weet nooit hoe dingen lopen. Kijk naar Kenneth Vermeer. Of Kjell Scherpen.. dir had later ook spijt van zn uitspraken. Clubliefde is een mooi ding maar je beny ook voetbalprof. Als hij (wat ik niet verwacht) op een zijspoor komt bij Feyenoord en hij kan naar Ajax had dat toch ook mooi kunnen zijn.

Leuk voor zijn familie dat hij bij Feyenoord speelt. Toch heb ik met aardig wat schaamte dit artikel gelezen, dat hij dit met trots staat te vertellen hoe hij vd Sar en Swart liet schrikken door zijn botte reactie. Het had ook op een vriendelijkere manier gekund. Bovendien vraag ik me af, als ze al wisten dat Justin nooit naar Ajax zal gaan, waarom lieten ze die oud coach dan helemaal richting hun huis reizen samen met vd Sar en Swart? Hadden toch al veel eerder nee bedankt kunnen zeggen....

25 april 2021 om 13:48

Er staat toch nergens dat die oud coach met Swart en vd Sar naar hun huis is komen rijden? Ze spraken hem aan na een wedstrijd... tja dat kan wel bij Ajax-Feyenoord gebeurd zijn...... Als het ooit al zo is gegaan kun je je ook nog afvragen.

Misschien dat hij zich zo onsterfelijk maakt bij Feyenoord supporters, maar het beeld van de persoon Bijlow gaat er niet op vooruit met zulke verhalen.

25 april 2021 om 11:56

Ik hoop dat alleen het beeld van Joel en zijn vader hierdoor verandert. Justin komt juist altijd verstandig over.

25 april 2021 om 12:05

Wanneer je jezelf volledig laat tatoeëren inclusief Feyenoord-logo’s vind ik dat nou niet bepaald verstandig. Maar dat kan aan mij liggen 😉

25 april 2021 om 12:10

Dat ligt inderdaad aan jou. Ik heb zelf geen tattoo's, maar die staan wat mij betreft los van verstand. Iemand kan dat gewoon mooi vinden.

25 april 2021 om 13:21

@fr010frdam

Wat mij betreft niet. Iemand die helemaal onder de tattoo’s zit kan dat mooi vinden, hij/zij kan zelfs denken dat ze dat altijd mooi zullen vinden. Ze kunnen zelfs zeggen dat ze het niet erg zullen vinden als ze misschien later de tattoo niet meer mooi vinden; maar het risico nemen dat je hem misschien ooit niet meer mooi vindt, is nooit verstandig.

25 april 2021 om 13:28

Zelfs al zou ik het wat dat betreft met je eens zijn zegt het vrij weinig over het verstand op andere vlakken

25 april 2021 om 13:30

@AFCfokke De grap is dus dat jij dat niet verstandig vindt. Ik vind het bijvoorbeeld niet verstandig om zo bekrompen te reageren op het hebben van tatoeages.

25 april 2021 om 13:58

Of je het nou leuk vindt of niet, veel werkgevers in het reguliere bedrijfsleven zijn niet gediend van overdadige tatoeages. Dat je het risico wilt lopen hierdoor achtergesteld te worden vind ik onverstandig. Een werkgever bepaalt namelijk nog steeds zelf of hij iemand wel of niet aanneemt.

Heel cool verhaaltje, erg stoer, maar natuurlijk wel zonde om mogelijk goede carriere stappen te laten beïnvloeden door sentiment. Aan de andere kant, je bent misschien ook wel gelukkiger als je uiteindelijk het haalt om in eerste te komen bij de club waar je van jongs af aan fan van bent.

25 april 2021 om 14:06

Klopt opzich wat je zegt. Als bijlow zich niet had laten beinvloeden door sentiment (wat natuurlijk not done is) had hij al bij ajax kunnen spelen en per definitie dus ook in het nederlands elftal. Zonde!

Van der Sar keek waarschijnlijk weg omdat ie dacht: “laat maar, hier heb ik geen zin in.” Waarom niet op een normale manier zeggen dat je gelukkig bij Feyenoord bent, maar ze bedankt voor de interesse en komst.

Het is toch gewoon dieptriest dit. Alsof Ajax of de stad Amsterdam hun iets misdaan hebben. Dat diep gewortelde haat slaat ook gewoon nergens op.

Dat je fan bent van Feyenoord dat snap ik nog wel, maar dat hatelijke kinderachtig gedrag is gewoon nergens voor nodig. Je wordt met respect benaderd, dan is dat het minst wat je kan doen respectvol terug reageren.

25 april 2021 om 12:18

Het is grappig om te zien dat het een goed beeld geeft van hoe de mensen hier op VZ reageren. Exact zoals de familie bijlow.

25 april 2021 om 13:09

Een beperkt deel van de mensen op VZ dan toch.

25 april 2021 om 13:26

Hahah beperkt, I see what you did there!

Wat een niveau. Praten kan altijd toch?

25 april 2021 om 12:20

Als je niet naar een club wil dan hoef je toch ook niet te praten? Dan kan het loon nog zo hoog zijn of de faciliteiten nog zo goed. Als je je ergens niet op je plek voelt dan komt het er toch niet uit.

25 april 2021 om 12:51

Dus als recruiter jou benadert met een baan die je niet leuk lijkt moet je ze maar respectloos behandelen? Ik vind dit niet meer dan asociaal. Normale mensen zouden dan zeggen: “leuk dat jullie interesse tonen, maar ik zie mijn broer niet in een Ajax-shirt spelen. Wij zijn namelijk echte Feyenoorders.” Maar goed blijkbaar zit er dusdanig verschil in opvoeding in Nederland.

Prachtig! In een artikel uitspraken doen als “liever putje schepper dan met zo’n logo op de borst”, en vervolgens: “hij is te snel volwassen geworden”... als de familie Bijlow ergens niet over hoeft te vrezen is het snel volwassen worden zo lijkt het. Beetje rivaliteit kwam geen kwaad, maar dit komt me toch wat zielig over. Prima keeper. Hopelijk voor hem herpakt hij zich weer na z’n blessure.

Ik denk dat je als voetballer niet aan dergelijke principes vast moet houden. Je moet kijken wat voor jou en jouw carrière het beste is. Als keuzes redelijk gelijk zijn kun je clubvoorkeur laten meewegen.

Aan de ene kant wel sympathie voor het hebben van een extreme voorkeur, want er gaat niks boven eerlijkheid. Echter de manier waarop zegt me alles over deze familie. Ook het verhaal mbt de onderaannemer daar straalt de domheid van af. Een goede ondernemer laat zich nooit leiden tot sentiment, en spreekt nooit in het openbaar dit soort sentimenten ook uit.

25 april 2021 om 12:41

Eens ik ben ook ondernemer en het kan mij niks schelen wie wat komt kopen. Als ze maar betalen.

Tsja, misschien had Bijlow zonder dit sentimentele geneuzel dan wel een Europacup finale gespeeld, furore gemaakt in de CL 18-19 en verdiende hij een miljoen per jaar meer. Zowel sportief als financieel snijden hij en zijn familie zich in de vingers door zich te gedragen als 'supporters' van het laagste niveau.

25 april 2021 om 12:16

Tsja misschien wel, maar zijn doel of droom was niet om bij Ajax te voetballen. Ik verwacht niet dat hij spijt heeft van zijn keuze.

26 april 2021 om 00:29

Zo is het ook. Snap best dat je niet bij Ajax wil voetballen als rasechte Feyenoorder, maar dat valt ook op een ander niveau uit te leggen haha.

25 april 2021 om 13:18

Supporters van het laagste niveau? Omdat ze iets roepen over putjesscheppen en een beetje grof in de mond zijn? Ik stel me bij supporters van het laagste niveau iets anders voor: Vermeerpop in onze Arena. Dat soort mensen. Of mensen die elkaar met een ijzeren staaf doodmeppen. Dat vind ik beduidend lager niveau. Laten we niet doen alsof Amsterdammers/ajacieden niet af en toe grof in de mond kunnen zijn.

26 april 2021 om 00:28

Ja, supporters van het laagste niveau. Die voorbeelden die jij noemt zijn geen supporters, dat zijn criminelen.

Soms zit de haat dieper dan het verstand. Vaak zijn het ook wel de wat simpelere mensen die dan een soort reflectie missen en niet verder vooruit denken om je zoon een goede carrière te bezorgen. Leuk voor ze dat hij toch wel door is gekomen in het voetbal. Anders ben ik bang dat hij inderdaad putjes kon gaan scheppen met zulke familie om je heen.

Das toch alleen maar mooi. Clubliefde. Echte Feyenoorder. Kan je van bepaalde andere jonge keepers niet zeggen.....zal de naam maar niet noemen..

Jammer dit. Je mag absoluut je voorkeur hebben voor een werkgever, maar je zo opstellen houd ik niet zo van. Blijkbaar zit de haat of hekel bij sommige van mijn clubje heel diep. Snap dat totaal niet, kan heerlijk naar Ajax kijken als ze het weer eens goed doen in de CL. Van voetbal genieten is groter dan alleen je eigen club.

25 april 2021 om 12:23

En toch geniet ik hier wel van. De liefde voor je club is groter dan de drang naar een fantastische carriere en geld.

25 april 2021 om 12:45

Dit heeft niks met clubliefde te maken, maar met haat naar de ander. Van der Sar vraagt je iets en je reageert direct met 'wat denk je zelf?' ipv gewoon netjes nee zeggen. De voorbeelden met liever putjesschepper worden dan Ajax-speler of de vader die bij voorbaat geen zaken doet met Ajacieden onderbouwen dit alleen maar meer.

Familie moet dit soort interviews niet doen. Komt altijd een beetje zielig over. Zie de zus van Ronaldo, die bemoeit zich ook overal mee, maar zet zich voor schut voor de hele wereld.

25 april 2021 om 12:51

Het ging over de roots van Bijlow. Die vertelde gewoon dat ze Ajax hebben afgewezen en dat het echte trotse Rotterdammers zijn

25 april 2021 om 13:01

Mooi dat het over zijn roots ging, maar dan had de familie toch wel even kunnen nadenken over hun bewoordingen. Zeg dan gewoon dat Swart en Sar bij je kwamen en dat je Ajax hebt afgewezen en meer niet. Dat verhaal van die vader over zijn werk voegt niks toe en komt eerlijk gezegd een beetje dommig over.

Klinken meer als supporters dan professionals. Is hun goed recht uiteraard.

Intelligentie spat er vanaf, leuk voor die jongen ook dat zulke simpele zielen een podium krijgen. Volwassenen hebben we het hier over haha, wat gênant.

Beetje overtrokken allemaal, maar goed, als mensen zo in de wereld willen staan, dan moeten ze dat vooral zelf weten. De vader die een onderaannemer met een Ajax-shirt buiten sluit, vind ik wel een beetje sneu. Dat je niet voor de club Ajax wil voetballen, als Feyenoord-fan, prima, begrijp ik ook nog wel, maar dat je andere mensen beoordeelt op hun clubvoorkeur vind ik vooral erg kleinzielig.

Haha ik ken deze familie persoonlijk vanuit mijn voetbaltijd bij Feyenoord. Het zijn geweldige gasten! Boeven, maar geweldig!

Zij winnen hier overigens geen zieltjes mee want de hele club kent hen al... ze zijn letterlijk al hun hele leven bij elke training, wedstrijd of welke activiteit dan ook ...

Dit fanatisme is gewoon mooi! Want het zijn geen debielen of iets .. het is gewoon mooi ...

25 april 2021 om 12:50

Het feit dat je moet aangeven dat het toch echt geen debielen zijn zegt al genoeg.

Mooi die gefrustreerde Ajacieden hier. Niet iedereen is Ajax fan hè? Snap dat dat pijnlijk is. Vooral alles serieus nemen

25 april 2021 om 12:54

Gefrustreerd nog wel, alsof er iemand echt wakker ligt van deze reactie. Gaat er niet om dat je niet voor Ajax bent, maar dat je dit wel als “argument” gebruikt om je eigen zaak te benadelen.

25 april 2021 om 13:03

Denk je echt dat er gefrustreerde Ajax-supporters hier zijn omdat een overduidelijke mentaal gehandicapt persoon iets onbeleefds zegt? Dat jij dat mooi vindt zegt meer iets over jou.

25 april 2021 om 13:16

Ik ben Feyenoord supporter, maar ik vind dit nou ook niet echt de meest handige uitspraken.

Clubvoorkeur moet je zelf weten, maar als ik nu google op aannemer Bijlow staat het vol met die bekrompen gedachtegoed. Lekkere reclame. Sowieso vind ik je simpel als je in deze huizenmarkt klanten afwijst omdat ze voor Ajax zijn.

Prachtig! Zo hoort het ook en niet anders. Als je zware concurrenten bent, ga je als een echte feyenoorder of Ajacied nooit voor de tegenpartij voetballen. Om je dood te schamen als je dat doet

Dat je een voorkeur hebt kan ik goed begrijpen. Dat je een suppoorter bent van een club uiteraard ook. Niks mis mee. Maar wel frappant dat pa en broer zo nodig hun verhaal moeten doen en dan denigrerend naar vd Sar en Zwart...hoe kinderachtig kan je zijn zeker als vader zijnde?!

Dat vader vervolgens zegt ik heb een bedrijf en als een onderaannemer met een Ajax shirt komt kan die vertrekken, dan vraag je je toch af heeft de beste man ze allemaal nog op een rijtje?

Als aannemer wil je toch geld verdienen, of gaat je club ook daarboven? Het is een spel mensen niet meer of minder!

Maar sommige mensen zien dat helaas anders.

Heel heel dom om dit te zeggen.
Kijk waar het hem heeft gebracht. Maar los daarvan, je weet nooit hoe het balletje kan rollen.
Ik hoorde vanochtend Makaay, niet zomaar een voetballer toch?, zeggen hoe Feyenoord hem had ontslagen. Dat was een losgeslagen wilde Troost die feyenoord een slechte dienst heeft bewezen.
Wie weet wat straks met Justin gebeurd, wie weet zegt Ajax op een gegeven moment, kom bij ons en doet hij dat alsnog. Ajax gaat tegenwoordig voor ervaren keepers. Ook Bijlow wordt een keer een ervaren keeper en dan zal dit als dom worden ervaren. Nadenken jochie

Heel onnodig en meer supporterstaal. Je brengt als familie ván met zulke uitspraken wel de speler onnodig in de publiciteit, die heeft er helemaal niks aan.

Er klopt iets niet aan het begin van dit artikel. Peter dan Otter was toenmalig trainer van broer Joel en werkte destijds bij Ajax, maar broer Joel speelde nooit voor Ajax. Hoe werkt dat?

25 april 2021 om 13:34

Misschien was hij ooit ergens anders trainer van de broer voordat hij bij Ajax kwam.

25 april 2021 om 13:48

Peter den Otter heeft in zijn jeugd bij Feyenoord gespeeld en later daar ook als keeperstrainer een rol vervuld.

Wat heerlijk om te lezen dat bijna iedereen in Nederland zo netjes is opgevoed. Al die mensen die vallen over deze uitspraak. Weet je heel misschien is dit een beetje overdreven en iets anders dan hoe het in werkelijkheid ging. Daar zijn ze in Amsterdam trouwens ook niet vies van beetje bluffen en overdrijven. Niet handig om te doen maar om nou zo tekeer te gaan en weer die haat die groter is dan de liefde en jaloers erbij halen. Deze mensen en nog vele anderen zijn niet jaloers op Ajax ze hebben er alleen helemaal niks mee. Maar dat schijn je niet te mogen zeggen volgens mij want dan is iedereen en alles die Ajax een warm hart toedraagt op zijn tenen getrapt. Bij elke club lopen er dezelfde mensen. Elke club heeft trouwe supporters en heeft ook mensen die over de schreef gaan. Elke club heeft mensen die gekke dingen zeggen. Dus maak je niet zo druk als iemand van een andere club een keer iets stoms zegt.

Gewoon een terechte reactie, als je fan bent en voor een club mag spelen ga je echt niet naar de rivaal. Dat grote clubs jonge spelers elders weghalen snap ik wel, dat is echt een veel grotere kans, BVO tov amateurs etc. Maar dat Ajax bij Feyenoord spelers probeert weg te lokken (of andersom) is een beetje triest eerlijk gezegd.

Kansloze familie en geeft maar weer aan hoe simpel mensen kunnen zijn. Altijd die zogenaamde haat naar een andere club kan ik echt niet begrijpen. Jij bent voor een club nou leuk en support die club maar er zijn ook andere clubs op deze wereld waar andere mensen weer van houden. En samen heb je die clubs allemaal nodig om te groeien of tot een leuke competitie te komen. Maar goed dit soort ‘supporters’ heb je nu eenmaal rondlopen en doe je heel weinig aan.

Tis echt zo ongelooflijk dom en onnozel. Stel je had een grote stap in je carriere kunnen maken, doe je dat dan niet vanwege haat? Je snijdt jezelf in de vingers en nergens voor.

Ik ben Ajacied. Mijn hele leven geweest. Als Feyenoord mij had benaderd, was ik lachend gegaan. Het is mijn werk, mijn carriere en een stap.

Ik snap sowieso nooit dat als je voor een club bent, je automatisch een andere club haat. Behalve de rivaliteit met Feyenoord haat ik ze totaal niet. Tis een prachtige rivaliteit, zonder Feyenoord was die klassieker er niet.

van je familie moet je het hebben hoor.....wat een hangjas die vader. Maakt verder niet uit, deze mensen bestaan nu eenmaal. Van mij mag Bijlow nog steeds een hele goede keeper worden. Ik deel namelijk nog wel dit land met zijn gekke vader en hoop dat zijn zoon kan doorgroeien naar de nationale ploeg.

Wat een kansloos gedrag. Gewoon tokkie-gedrag. Dezelfde gasten zitten snuivend op de tribune achter het doel bij Feyenoord. Natuurlijk heb je dit soort gasten ook bij de andere clubs, maar ik heb het idee dat het er bij Feyenoord net wat meer zijn. En allemaal onder het mom van clubliefde....pfffff. Het is geen clubliefde, het is een gebrek aan normen en waarden. Maar goed, het heeft geen zin om dit soort figuren uit te leggen dat dit geen clubliefde is, maar een gebrek aan intelligentie, want die hebben juist last van dat laatste. Ik hou van clubliefde, want dat is tegenwoordig ver te zoeken, maar je moet clubliefde niet vergelijken met de onmetelijke en onredelijke haat naar een andere club, dan wordt het zielig.
Wees trots op je eigen club, maar laat andere clubs in hun waarde.

Prima toch, nu mag die balletjes van Ajax uit het net scheppen.
Gezonde rivaliteit maar om je in een interview dan ook zo uit te laten dat je jezelf stoer vind dat je dat gezegd hebt vind ik vreemd. Je mag een bloedhekel aan Ajax hebben, maar het is gewoon een werkgever die je een baan biedt en dan kan je prima zeggen dat je fan bent van een andere werkgever en er daarom niet wilt werken. Doe ik ook weleens als er bepaalde bedrijven op de stoep staan.

Vraag me af wat er waar is van dit verhaal... je kan ook vriendelijk bedanken. Hoef je je niet zo uit te laten.

Weet 100% zeker dat als een van de 2 bij een plaatselijke amateurclub had gezeten en Ajax was gekomen dat ze gewoon overstag gaan. Ik zou precies hetzelfde doen, kans op een professionele carrière of bij de amateurs blijven.

Vindt het maar een bekrompen reactie en een te hoog kijk mij eens populair doen.

Wat een pijnlijk verhaal. Bijlow komt niet over als het scherpste mes in de la.

Tja. Bij de meesten Feyenoorders zit de haat tegen Ajax dieper dan hun eigen clubliefde. En het dan heel stoer vertellen. Denk je nou echt dat er iemand in Amsterdam wakker ligt van de familie Bijlow. Schei toch uit.

25 april 2021 om 15:02

Hoe kom je daar toch bij? Ik ken geen enkele Feyenoorder bij wie de clubliefde voor Feyenoord ondergeschikt is aan de aversie aan welke andere club dan ook.

25 april 2021 om 15:15

Haha. Nou dan ben je nog nooit in het stadion geweest. Allemaal druk met anti ajax. Juichen harder als ajax een keer punten morst, dan dat ze zelf winnen. En waarom? Ze hebben er werkelijk niks aan. Ajax wordt alsnog kampioen en Feyenoord weer 4e of 5e. Maar o, o, wat vinden ze zichzelf stoer. Het woord Ajax of Amsterdam niet willen uitspreken want dat mag niet hahaha. Nou nou nou , in amsterdam liggen ze er wakker van hoor haha.

25 april 2021 om 15:23

Uhm, ik heb al 15 jaar een seizoenskaart bij Feyenoord, met je nog nooit in het stadion geweest. Jij komt ook iedere twee weken in de Kuip begrijp ik, ondanks dat je nickname anders doet vermoeden? Zit je er vanmiddag ook tegen Vitesse om de mooiste club aan te moedigen? Veel plezier dan! Geniet ervan!

Ajax heeft toch genoeg keepers? En natuurlijk speurt die club altijd en immer naar talentvolle spelers. Volgens mij stappen meerdere spelers vanwege de betere jeugdopleiding en carriã¨replanning van Feijenoord over naar Ajax. Een van de twee broertjes Timber speelt inmiddels tot zijn volle tevredenheid in Ajax 1. Bijlow moet eerst maar eens een tijdje blessurevrij blijven en daarbij laten zien dat hij echt die talentvolle keeper is waarvoor hij wordt versleten. Pas daarna kan er sprake zijn van een eventuele mooie transfer naar een club in het buitenland. Maar het kan dus ook gewoon via Ajax naar een buitenlandse (top)club . Bij AZ heerst ook zo'n soort religie: niet verkopen aan Ajax. Al weet ik bijna zeker dat de spelers van AZ daar heel anders over denken. Want de weg via Ajax is voor de meeste spelers over het algemeen toch de beste weg om, zowel financieel als sportief, verder te komen. En soms moet daarvoor even een knop om.

Gewoon lachwekkend. Wat kunnen ze zichzelf toch omlaag halen in Rotterdam. Want het is toch zo stoer om tegen het grote Ajax te zijn. Daar krijg je echt respect mee in Rotterdam. Niet doorhebbende hoe sneu het is. En waar zal die haat toch vandaan komen? Misschien omdat ze het op alle fronten afleggen ten opzichte van Ajax? Jaloezie, frustratie. Calimero gedrag ook wel genoemd. Denk je nou echt dat een Ajacied zich zo druk maakt om Feyenoord? Er wordt niet eens meer gejuicht of aandacht aan besteed als Feyenoord punten elkaar liggen. Wordt niet eens meer gezien als concurrent. En dat is echt niet on olie op het vuur te gooien. Het is gewoon de harde werkelijkheid. PSV is de concurrent. Feyenoord is leuk twee keer per jaar traditionele klassieker waarvan je van te voren al weet hoe het afloopt. En nee in Amsterdam wordt er geen dvd uitgebracht als we weer twee keer hebben gewonnen. Gewoon over op de orde van de dag. Kortom, kleine tip uit Amsterdam: als ze nou echt klasse hadden gehad in Rotterdam focus je dan lekker op jezelf en kijk hoe je ooit weer kan gaan aansluiten bij de top. Of anders niet huilie huilie doen en alleen maar lekker focussen op de gemeenschappelijke frustratie. Sneu sneu sneu

Hahaha als een onder aannemer met een ajax shirt aankomt kan ie inpakken...
Dat is discriminatie en dient aangepakt te worden. Stuur de eerstvolgende maar weg...kan hij zijn "pruts" bedrijfje (want dat is het, halve oplichters) gelijk opdoeken. En babbels zijn het meer want er zijn al diverse onderaannemers die werkzaamheden hebben verricht in ajaxshirt. Slap gelul voor de bühne maar puntje bij paaltje geen moer van waar (betreft wegsturen van...).

Valt me echt op dat deze bekrompenheid vooral zich in Rotterdam bevindt!
Zo’n verhaal trots vertellen en nog denken dat het stoer is! Nou nou ben onder de indruk hoor, wil de familie Bijlow niet tegenkomen in een donkere steeg. Wat een stoere mannen

Goeie professionele reactie. Kom je een end mee Bijlow.

Van de Sar keek weg omdat hij dacht "tjee wat is dit voor koekenbakker"

Lekker professioneel en geeft gelijk het niveau van deze familie aan.

Gelukkig ben ik nooit supporter geweest van geen enkele club. Ben een pure voetballiefhebber, wie er wint of verliest maakt voor mij geen donder uit, als ik maar kan genieten van het spelletje. Wanneer ik hoor dat sommige supporters doodongelukkig zijn wanneer hun clubje verliest, begrijp ik er helemaal niets van, laat staan dat ik het wil begrijpen. Heb vroeger bijna alle stadions in Europa bezocht, prachtige wedstrijden gezien, geweldige voetballers in actie gezien. Er zijn gewoon teveel goede clubs om supporter te zijn. Wat Bijlow zegt klinkt weinig professionaliteit uit, maar heeft wel het recht om zich dat te uiten. Ik snap daar in ieder geval niets van, en zal dat nooit begrijpen.

Alsof ajax een redmiddel zou zijn voor de carriere van Bijlow.
Kan hij beter naar die club gaan die deze eeuw de meeste landstitels in bezit heeft.

Hahaha geweldige actie. Zullen ze niet verwacht hebben daar in Amsterdam. Zou die gezichten wel willen zien.

En nu een simpele carrière tegemoet gaan bij Feyenoord en misschien nog wat andere clubjes. Tja, het is maar wat je ambities zijn.

Als je nooit op het hoogste niveau in Nederland wil spelen moet hij dat zelf weten. Europees steld Feijenoord niets meer voor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren