Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft Gastón Ávila definitief binnen en maakt transfersom bekend

Laatste update:

Gastón Ávila is definitief speler van Ajax, zo maken de Amsterdammers via de clubkanalen wereldkundig. De 21-jarige Argentijn komt over van Royal Antwerp en tekent voor vijf jaar in de hoofdstad. Ávila is na Jakov Medic, Anton Gaaei en Josip Sutalo de vierde verdediger die directeur voetbalzaken Sven Mislintat binnenhaalt bij de recordkampioen. De Amsterdammers betalen een vast bedrag van 12,5 miljoen euro en dat kan middels bonussen nog oplopen tot maximaal 14,4 miljoen euro.

"Veel mensen zeggen dat ik qua spel op Lisandro Martínez lijk", vertelt Ávila in gesprek met Ajax TV. "Hij is een geweldige voetballer en een groot voorbeeld. Ik heb hem eventjes ontmoet bij het Argentijnse elftal en hij is een geweldig persoon." Mislintat is zeer blij met de komst van de linksback naar Ajax, maar plaatst tevens een kanttekening. "Hij krijgt de vrijheid om zich aan te passen. We kunnen niet van hem verwachten dat hij de nieuwe Nicolás Tagliafico of is Lisandro Martínez is op het niveau toen ze vertrokken. Hij lijkt op Nico en Lisandro toen ze naar Ajax kwamen. Daarom krijgt hij alle vrijheid om zich aan te passen en verder te ontwikkelen."

De transfer van Ávila hing al een tijdje in de lucht. Toch was de vleugelverdediger niet de eerste keus van Mislintat. Hiroki Ito moest eigenlijk overkomen van VfB Stuttgart, maar de Japanner bleek te duur. Ajax bood tot 16 miljoen euro, waarna de Duitse club met een tegenbod zou komen. Dat gebeurde echter nooit, waardoor de Amsterdammers zich genoodzaakt voelden door te schakelen.

Daarnaast was Nicolas Tagliafico even in beeld, maar ook Olympique Lyon vroeg een bedrag wat men in de hoofdstad te hoog achtte. Hoewel Ávila voornamelijk als linksback optreedt, kan de linkspoot ook centraal achterin uit de voeten. De Argentijn lijkt zich echter op te maken voor een plekje op de linksachterpositie, daar Owen Wijndal en Anass Salah-Eddine op die plek teleurstellen en Jorrel Hato eerste keus blijft als linkercentrale verdediger. Ávila is in een hectische transferwindow de negende versterking voor de Amsterdammers. Eerder werden Branco van den Boomen, Benjamin Tahirovic, Diant Ramaj, Medic, Forbs Borges, Gaaei, Chuba Akpom en Sutalo binnengehengeld.

Tegenover alle aanwinsten stond het vertrek van sterkhouders Dusan Tadic, Jurriën Timber en Edson Álvarez, waar ook Mohamed Daramy, Calvin Bassey, Youri Regeer en Florian Grillitsch de deur in de Johan Cruijff ArenA achter zich dichttrokken. Met die uitgaande transfers werd de kas met ruim 113 miljoen euro gespekt. Ajax lijkt daarmee klaar op de transfermarkt, hoewel een eventueel vertrek van Mohammed Kudus nog beweging op zou kunnen leveren. James McAtee van Manchester City en Eduard Spertsyan van Krasnodar zouden dan in beeld komen als opvolgers.

Is Gastón Ávila een aanwinst voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

Ben wel benieuwd naar deze speler , hopelijk brengt hij het gif wat Ajax nodig heeft

22 augustus 2023 om 17:36

Eens, het elftal begint er nu echt leuk uit te zien! Gorter (normaal Rulli), Rensch/Gaaei, Sutalo, Hato, Avila, Tahirovic, Vd Boomen, Berghuis, Kudus, Brobbey/Akpom, Bergwijn. Met evt nog Spertsyan die misschien nog komt indien Klaassen/Kudus vertrekt. Heel benieuwd wat Steijn ervan kan maken als het eenmaal op elkaar is ingespeeld!Overigens in deze basiself 7 Nederlanders, waarvan het meerendeel in de Ajax jeugd heeft gespeeld. Voordat er daar comments over komen.

22 augustus 2023 om 17:43

@AjaxV10 als je het zo ziet lijkt het wel een goed elftal inderdaad. Het begint weer ergens op te lijken , je vergeet voor het gemak alleen Borges nog. Die is niet voor zoveel geld aangetrokken om niet te spelen. Ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan inpassen. Misschien wel Bergwijn op 10 ten koste van Berghuis ?!

22 augustus 2023 om 17:46

Het maakt mij niet zoveel uit of er veel of weinig Nederlanders in de basis staan. Maar het valt op dat van alle aankopen er maar 1 Nederlander bij zit en dat is vd Boomen. En als die aankopen straks spelen denk ik dat er maximaal 5 Nederlanders basis zullen spelen:

Hato, Brobbey, Berghuis, Bergwijn en vd Boomen. Overigens is dat een prima balans. Echter er bestaat een gerede kans dat Akpom op 10 komt dan zou Berghuis nog afvallen.

Blijkbaar is de eigen jeugd gewogen en te licht bevonden (Rensch en Taylor) of nog niet goed genoeg. En dat is jammer…

22 augustus 2023 om 17:52

@Konan Ja ik verwacht eigenlijk niet dat Forbs in de basis gaat spelen. Op rechts is hij te onwennig tot nu toe, dus de enige optie zou zijn op links. Maar dan moet Bergwijn naar 10 en daar is hij én minder dan op links, én op die positie is Berghuis beter imo. Dus denk dat Forbs op de bank plaats zal nemen, wat natuurlijk helemaal niet erg is voor iemand van 19.

22 augustus 2023 om 17:53

BurdyM maar de Nederlanders moeten ook goed genoeg zijn natuurlijk. Kwaliteit is altijd leidend. Ajax had ook St Juste ipv Sutalo kunnen halen bijvoorbeeld, maar daar ga je er niet mee op vooruit. Neemt verder niet weg dat ik inderdaad ook het liefste Nederlanders zie, maar dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk.

22 augustus 2023 om 18:29

En van die Nederlanders die dan spelen vind ik Bergwijn en Brobbey niet goed genoeg op dit moment. Die tijden zijn weleens anders geweest in Amsterdam, heel benieuwd hoe het uit gaat pakken met zoveel nieuwe spelers.

22 augustus 2023 om 18:38

Tsja, bij welke topclub spelen nou 5 jeugdspelers in de basis? Ik ken ze niet.

22 augustus 2023 om 18:47

Ik heb het idee dat vele nog in het oude 3 wissels systeem leven. Met 5 wissels komen ze echt wel genoeg in aan de beurt. Het is vrij standaard aan het worden dat 2/3 daarvan aanvallers zijn en alles kunnen geven in die minuten. Je zou zelfs spelers nog meer op explosiviteit kunnen trainen met de focus op 30 tot 40 min per wedstrijd. Dus dat elke team 2 spelers puur gebruikt als supersubs.

22 augustus 2023 om 18:51

5 nederlanders in de basis is meer dan de meeste andere clubs. Plus evt Gorter en Rensch die waarschijnlijk genoeg zullen spelen. Dus prima. Bovendien heeft alleen pec meer Nederlanders in zijn selectie dan Ajax. Met het grote verloop in de selectie, veel goede spelers in de laatste seizoenen vertrokken kun je niet gokken of hopen dat die alleen door jeugd worden opgevangen, al zou de rest van NL dat wel graag willen waarschijnlijk 😄. Er staat nu een goede selectie,lijkt, en van daaruit kan Ajax weer rustig de jeugd inpassen. De kritiek op nieuwe spelers en TD zijn totaal ongefundeerd. Eerst maar eens afwachten.

22 augustus 2023 om 18:51

Jammer ind maar niet meer als dat, de jeugd is niet goed genoeg meer als je aan de top wil meedoen die tijd is voorbij.

22 augustus 2023 om 19:02

Leuk eigen jeugd hoor. maar als buitenspeler heb jij dolgraag een modepopje als Rensch tegenover je die half de wedstrijd grassprietjes telt en schrikt als je boe zegt. Als dat het niveau eigen jeugd is, dan zie ik graag een aankoop.

22 augustus 2023 om 17:59

Ken deze speler niet. Belgen die er iets meer over kunnen zeggen? Zo verdamp je wel de Wijndal miljoenen, maar goed het seizoen is al begonnen en Wijndal is te licht bevonden.

22 augustus 2023 om 18:20

Door Wijndal te laten spelen verdamp je mogelijk Champions League miljoenoen. Wellicht dat Wijndal ook weer geprikkeld wordt, want ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het bij hem vooral een mentale kwestie is.

22 augustus 2023 om 19:07

Wijnaldo is een missertje. Ach ja you win some you lose some. 10 miljoen is het nieuwe 5 miljoen, zo ernstig is het niet. Je hebt net de totaal onverwachte jackpot binnengehengeld voor Bassey en Daramy, die ik op mijn fictieve balans niet voor meer dan 6 miljoen had staan. En tuurlijk koop je soms een speler die er geen reet van kan. Daar ontkomt geen TD aan, zelfs niet de geliefde en geprezen Overmars. Daar staat dan wel weer een doorbrekende Hato tegenover. Ik geloof dat het financieel gezien nog altijd wel snor zit onder de streep, er wordt steeds goed verkocht. Enige transfer die ik tot dusver niet begrijp is Akprom, dat je hem haalt snap ik nog wel, maar dat je hem meteen een 5 jarig contract voorlegt vind ik dom.

22 augustus 2023 om 19:28

Bassey en Daramy samen voor 6mln is natuurlijk belachelijk. Daramy zelf voor 6 zou mss nog kunnen. Maar Bassey werd door elke ander club als de moeilijkste verdediger gezien. Daar had je in elke situatie nog gewoon 15-20 minimaal voor gehad. Is verder ook een uitstekende verdediger. Moet alleen niet gaan opbouwen.

22 augustus 2023 om 19:32

Uitstekende verdediger? Niet met 50 meter in de rug in ieder geval. Kijk Napoli vam vorig seizoen maar terug.

22 augustus 2023 om 18:27

Ik hoop voor Ajax dat hij inderdaad dat Argentijnse temperament heeft, maar vrees voor de rest van de Eredivisie. We hebben gezien wat de meeste Argentijnen voor gedrag hebben laten zien in het Europees voetbal en dat is om misselijk van te worden.

22 augustus 2023 om 18:53

Emilio

Deze gast pakt heel weinig kaarten.

22 augustus 2023 om 21:14

Heeft vorig seizoen in 26 duels voor FC Antwerp maar 1 gele kaart gepakt, lijkt dus mee te vallen met het harde spel van deze jongen. Althans, misschien wel hard maar niet unfair.

Prima keuze, Avila is een back die kan opbouwen van achteruit en dus iets lager op het veld zal staan. Waar Gaaei juist weer een speler is die hoger op het veld zal staan, goed uitgebalanceerd dus. Je hebt straks echt een uitstekende verdediging met Avila-Hato-Sutalo-Gaaei.

22 augustus 2023 om 17:39

En daaraan kan je dus zien dat ze heel bewust kijken naar wat ze nodig zijn. Dus al die analisten en journalisten die roepen belachelijk dat ajax Lang en Dest niet hebben gehaald moeten ff goed kijken naar waar ajax mee bezig is. Ze kijken echt naar welk type ze nodig zijn en dat heeft mislintat vanaf dag 1 ook al duidelijk gezegd. Dringt alleen niet door tot sommige mensen.

22 augustus 2023 om 17:44

@soccerfan, helemaal mee eens. Vind het ook onbegrijpelijk, tot nu toe zijn alle aankopen nog prima gebleken. Eerste wedstrijd vond ik Ajax voor het eerst in bijna een jaar tijd echt een hele wedstrijd domineren. Tegen Excelsior heb je gewoon wat pech, als in 9 van de 10 keer win je deze wedstrijd met zulke kansen. Met de huidige aankopen verwacht ik dat Ajax alleen maar beter gaat presenteren.

22 augustus 2023 om 17:45

Opzich eens, alleen ben wel benieuwd hoe dit vorm gaat krijgen. Bergwijn is namelijk wel een buitenspeler die profijt heeft bij een back die eroverheen komt aan de linkerkant, en aan de rechterkant heeft Kudus dat naar mijn idee minder nodig. Had wat dat betreft dus eerder een aanvallendere back op links gehaald, en wat meer terughoudend op rechts. Maar we zullen zien hoe het uitpakt! Misschien gaat Forbs wel op links, Bergwijn op 10 en Kudus op rechts. Forbs heeft minder een overlappende back nodig.

22 augustus 2023 om 18:00

Ajax heeft 2 wedstrijden gespeeld tegen ploegen uit het rechter rijtje. Op basis daarvan kun je toch niet zeggen dat de aankopen prima zijn ? Als jezelf flauw bent kun je zelfs zeggen dat Medic je al 2 punten gekost heeft.

22 augustus 2023 om 18:00

Naar welk type ze nodig zijn?

22 augustus 2023 om 18:03

Janssen dat is calimero gedrag van die supporters.......

22 augustus 2023 om 18:14

Ik vond Dest echt helemaal niks, is snel maar ook dom.

22 augustus 2023 om 18:19

Nou nou niemand in de selectie heeft nog wat bewezen. Laat maar eerst zien of dit Ajax tot het einde kan meedoen voor het kampioenschap. En top 2 moet sowieso worden gehaald wil je CL gaan spelen. Onder Schreuder was het 2 maanden ook alleen maar winnen voordat de klad erin kwam na die 1-6 nederlaag tegen Napoli. Niemand heeft nog wat bewezen. Een Medic heeft je bijvoorbeeld al 2 punten gekost door zijn geprutst aan de bal. Gewoon rustig afwachten en hopen dat het nu wel goed gaat.

22 augustus 2023 om 18:23

Eerst zien. Voorlopig zijn het types die te kort lijken te komen.

22 augustus 2023 om 18:28

@janssen........of gorter die medic in die positie brengt waarbij hij aan niemand de bal kwijt kan.

22 augustus 2023 om 18:32

@AjaxV10 ik verwacht dat op termijn Bergwijn op 10 gaat spelen en dat Forbs op linksbuiten komt, Forbs heeft juist dan weer profijt bij iemand achter zich die hem aan kan spelen, maar nu ik een beetje verder lees zie ik dat je dat zelf al zegt haha!

22 augustus 2023 om 18:54

Als ze prima waren won je wel van Excelsior, dus echt prima zijn ze niet.

22 augustus 2023 om 18:55

Dacht ik ook, maar aan de andere kant ....als niemand niemand door laat kan de linker middenvelder wel makkelijk doorschuiven,

22 augustus 2023 om 18:56

Medic had tijd om een wc te halen bij IKEA hem in elkaar te zetten,een krant te halen, rustig te gaan schijten en dan de bal weg te schieten. Dat kan je Gorter niet aanrekenen.

22 augustus 2023 om 18:57

Op basis waarvan kan je concluderen dat de aankopen niet prima zijn?

22 augustus 2023 om 19:02

Soccerfan, je praat heel positief over de aankopen en je prijst het huidige beleid al de hemel in.
Ter info, er is nog totaal niets bereikt, en dus ook nog niets om over te juichen.

22 augustus 2023 om 19:04

Ja joh Soccerfan, die fout van Medic op Gorter afschuiven. Medic had 5 seconden de tijd en handelde gewoon veel te traag. Had hem ook gewoon terug kunnen spelen of naar voren kunnen rossen nadat hij al in de problemen kwam. Hij wilde het alsnog voetballend oplossen toen het al niet meer kon.

22 augustus 2023 om 19:17

Dest was broodnodig joh, die gaat excelleren in Boszball (een nieuwe sport, exclusief bij PSV te zien) en is een speler waarvan Cruijff er bij Barcelona wel elf van had willen opstellen in zijn tijd.

22 augustus 2023 om 19:29

Eens. Al zou ik dan liever op de Lb de aanvallender back zien. Aangezien Hato ook uitstekend op lb kan, kan hij het gat invullen wat een aanvallende back kan openlaten soms.

22 augustus 2023 om 19:34

Zeker, over 2 jaar staat er een standbeeld van Dest buiten het Philips stadion.

22 augustus 2023 om 20:44

Of om over te klagen toch?

22 augustus 2023 om 18:01

Gaaei is 2e keus achter Rensch?

22 augustus 2023 om 18:28

Net alsof ik het promopraatje van Mislintat lees. Net een pr bureau. Al die volslagen onbekende spelers moeten eerst nog maar eens het niveau hebben. Voorlopig vielen v.d. Boomen, Medic en Forbs al flink door de mand tegen notabene excelsior. Ik lees nu net dat Avila ook helemaal niet kan verdedigen. Dys dat moet de 17-jarige die er echter staat allemaal gaan oplossen. Slim hoor. Echt visie.

22 augustus 2023 om 18:51

Dat heb je snel gezien @Moridin. Jammer dat het niks wordt!

22 augustus 2023 om 18:56

Avila kan niet verdedigen lees je net. Wow ...lekker alles geloven war er in de media verschijnt.

22 augustus 2023 om 19:09

Precies het punt dat ik maak op degene hierboven.

22 augustus 2023 om 19:09

De 3 aankopen die je noemt zijn in mijn ogen ook geen basismateriaal, maar Avila kan echt wel verdedigen. Dat is wel een prima speler die bij Ajax past. Vind hem meer een linker centrale verdediger, aanvallend lijkt hij een beetje beperkt.

22 augustus 2023 om 19:27

Moridin het ongenuanceerde gebrabbel ook weer iedere keer, vreemd genoeg zie ik het nooit bij topics van jouw eigen club. Toppunt van onzinnige voorbarige gekkigheid, spelers na 1 of 2 wedstrijden afschrijven. Koek koek😅🤦🏾‍♂️

22 augustus 2023 om 19:35

MoridinJouw reactie is zo ironisch, je doet exact hetzelfde maar dan negatief.Slim hoor. Echt visie.

22 augustus 2023 om 20:14

@Sulejmani. Dan moet je beter opletten. Maar ik ben niet positief over Ajax, dus dan moet ik in een verdacht hoekje geplaatst worden. Over gebrabbel gesproken. Zo goedkoop en doorzichtig.Dat hij niet kan verdedigen is bekend en benoemd door mensen die hem al jaren zien spelen. Er staat zelfs een artikel over op vz. Dus lijkt het jou een goed idee om linksback te nemen die er om bekend staat defensief zwak te zijn en die te omringen met Bergwijn die weinig meeverdedigt en een 17 jarige?

22 augustus 2023 om 19:39

Avila kan helemaal niet zo goed opbouwen, weet niet hoe je daarbij komt? Heeft een ‘ok’ inspeelpass maar verder een beetje lomperig en technisch niet heel sterk. Wel fel is hij, een soort Karsdorp-light.

Benieuwd hoe het achterin gaat staan. De eerste wedstrijden zullen wel een hoop aantal punten verspeeld worden. Je kan niet verwachten dat onbekende van elkaar meteen op elkaar zijn ingespeeld.

Heerlijke boevenkop heeft deze strijder, benieuwd hoe die het gaat doen. Welkom!

22 augustus 2023 om 18:52

Als de scheidsrechters dat ook vinden heeft hij de eerste 3 rode kaarten in ieder geval alvast te pakken.

22 augustus 2023 om 20:35

Verschrikkelijk wat een zelfverminking. Dat je een plakplaatje mooi vindt, mwah, oké, maar dit is echt drama

Waar is de zo geroemde eigen jeugd? Begint een vreemdelegioen te worden. Zal nog enkele weken duren voordat ze op elkaar zijn ingespeeld.

22 augustus 2023 om 17:36

Weer van die ongegronde opmerkingen, als je de eredivisieselecties erop naloopt heeft ajax een van de selecties met de meeste nederlanders.....

22 augustus 2023 om 17:39

Ah joh lekker makkelijk scoren. Huub kan zo bij VI of De Telegraaf aan de slag. Tot ze daadwerkelijk naar de spelers gaan kijken en ineens beseffen dat in ieder geval de klassieke top 3 net zoveel eigen jeugd en aankopen gebruiken.

22 augustus 2023 om 17:43

Hij heeft toch een punt? Zijn nu nauwelijks doorgeschoven jeugdspelers? Hij doelt niet per se op Nederlanders, op eigen jeugd die recent is doorgekomen.

22 augustus 2023 om 17:47

Je kan toch ook gewoon een lichting hebben die niet voldoet om meerdere posities in te vullen? Vos, Hato, Aerts en Hlynnson zijn dit seizoen bezig met hun doorbraak of zijn al doorgebroken.

22 augustus 2023 om 17:49

Ach 2 spelers direct doorgeschoven met Hato en Rensch. Bergwijn, Vd Boomen, Brobbey, Gorter, Salah-Edinne, hebben allemaal in de jeugd van Ajax gespeeld. Ter vergelijking, Feyenoord had tegen Sparta alleen Geertruida en Hartman direct uit de jeugd in de basis. Ook 2 spelers dus.

22 augustus 2023 om 17:52

Precies dat! Hij doelt op jeugdspelers die doorschuiven uit de opleiding.

Maar als je deze ongemakkelijke waarheid verkondigt, dan heb je hier echt een probleem met supporters die deze waarheid niet kunnen verkroppen en met drogredenen en/of persoonlijke aanvallen komen.

Maar hij heeft gelijk hoor. Moet Ajax niet gewoon weer ouderwets jeugdspelers kansen geven? Nu wordt een blik spelers gehaald die allemaal 10-15 miljoen kosten waarvan bij sommigen onduidelijk is wat hun toegevoegde waarde op korte termijn is. Terwijll je juist daar een jeugdspeler kansen kan geven.

22 augustus 2023 om 17:56

Vos, Aerts, hato zijn allemaal doorgeschoven uit de jeugd. Dat is de waarheid

22 augustus 2023 om 17:57

Ja lekker ouderwets jeugdspelers de kans geven en 4e of 5e worden met Taylor, Salah Edinne, Rensch, Aertssen etc... Goed plan inderdaad. Volgens mij de afgelopen jaren genoeg jeugdspelers de kans gegeven. Één minder jaar en het is gelijk fout

22 augustus 2023 om 18:02

@constant kante - volg je Ajax? Dan had je kunnen zien dat gisteren Silvano Vos in de verdediging stond bij JA en er maar 6 spelers op de bank zaten. Ajax kampt met (langdurige) blessures en ook hebben zij de afgelopen jaren een heel elftal moeten vervangen.

Dit seizoen Timber, Bassey en Sanchez weg alleen in de defensie al. Alvarez, Tadic en straks Kudus nog. Dat is wederom de helft van je basis 11. Niet alles kan opgevangen worden met jeugd. Er moeten jongens ook direct staan (Sutalo, Avila, Boomen) aangevuld met nieuwe jongens die zich moeten ontwikkelen (Forbs, Tahirovic, Gaaie).

Op de bank zit genoeg jeugd die voldoende minuten gaan maken. Op een Hato na is het echt nog niet basis 11 waardig.

22 augustus 2023 om 18:06

Als Ajax niks zou kopen en de jeugd de kans zou geven dan begon iedereen hier weer te schreeuwen dat Ajax zoveel geld op de bank heeft en er niks mee doet. Elke supporter ziet het liefst denk ik een elftal zelf opgeleide spelers mits goed genoeg, maar dat gaat toch niet altijd. Sommigen zijn er gewoon nog niet helemaal klaar voor. Waarom haalt een Psv dan een Lang of een Feyenoord die Kroaat? Ik neem aan omdat ze zelf ook niks beters hebben. Dan kan Ajax wel een goede jeugd hebben net als Feyenoord en Psv maar dat zijn wel spelers waarvan je hoopt dat ze er direct staan.

22 augustus 2023 om 18:11

"ja lekker ouderwets jeugdspelers de kans geven en 4e of 5e worden met Taylor, Salah Edinne, Rensch, Aertssen etc... Goed plan inderdaad. "

Oh? Dus momenteel zijn de producten uit de Ajaxjeugd van zulk laag niveau dat ze niet geschikt zijn om in Ajax te spelen? Want dan wordt Ajax vijfde zeg jij?

NOu, een beter bewijs van mijn stelling dat het dus slecht gaat met de jeugdopleiding van Ajax had ik zelf niet kunnen leveren! Overigens is dat dus ook exact het punt van Van Basten! Het gaat slecht met de jeugdopleiding van Ajax. Dus dat ben jij ook eens met hem.

22 augustus 2023 om 18:19

"dit seizoen Timber, Bassey en Sanchez weg alleen in de defensie al. Alvarez, Tadic en straks Kudus nog. Dat is wederom de helft van je basis 11. Niet alles kan opgevangen worden met jeugd."

Ik zeg nergens dat je een hele selectie moet vervangen door jeugdspelers en ik zeg ook al niet dat Ajax geen spelers moet halen.

Ik zeg dat voorheen bij Ajax jeugdspelers altijd veel meer kansen kregen maar dat dt de afgelopen jaren minder en minder is geworden. En dat de verhouding in de basis dat beeld ook laat zien. Sommigen willen dat beeld vertroebelen door dan Bwergwijn en Brobbey 'jeugdspelers'' in die zin te noemen, maar dat zijn ze door hun prijskaartjes gewoon niet meer. En het gaat om spelers doorschuiven vanuit je jeugdopleiding. Waar zou je die opleiding immers voor hebben denk jij? Om de rest van de eredivisie van spelers te voorzien? Of om ze na tien jaar voor 30 miljoen lekker terug te kopen??? Kom nou toch dat kan je toch niet verdedigen?

Uiteraard moet Ajax spelers kopen. Dat hebben ze immers ook altijd al gedaan. Maar daarnaast moet Ajax die 15 miljoen per jaar die naar de jeugdopleiding gaat niet verkwanselen door alweer middelmatige spelers te halen die de speeltijd van de jeugd drastisch verkleinen en doen smelten voor de zon. Voorheen kregen ze kansen en konden ze langere tijd iets laten zien. Aan die 'voldoende speelminuten' die jij noemt voor spelers die vooral de bank warm houden en bij 4-0 thuis tegen RKC tien minuten mogen invallen hebben ze niet veel om zich te ontwikkelen. En dan zullen ze inderdaad ook nooit het niveau halen dat ze uiteindelijk zullen slagen als basskracht van Ajax (en niet te vergeten: Ajax dus rendement opleveren uit die jeugdopleiding! Want Bergwijn terug kopen is wat dat betreft precies contrair aan waar de jeugdopleiding van Ajax voor staat)

Dus nee, geen heel elftal vervangen, maar we veel meer kansen geven dan laatste tijd gebruikelijk en vooral échte kansen.

22 augustus 2023 om 18:23

@Constant KanteVertel er anders ook even bij in welke jeugdspelers je dan die versterking voor het eerste ziet? Hato is 17 jaar en zal dit seizoen gewoon in de basis staan. En Ajax heeft geen oog voor jeugd? Salah Eddine en Aertsen hebben zichzelf de hele voorbereiding mogen laten zien en hun kansen niet gegrepen.De enige uit Jong die aanspraak maakt op minuten in 1 zijn Silvano Vos, Godts en misschien Hlynson. Vos is in de selectie ook de directe concurrent van Tahirovic. Gaat dus gewoon meer spelen dan vorig seizoen. Of wilde je zeggen dat Tahirovic je niet is opgevallen afgelopen 2 potjes?Goede speler hoor. Hlynson heeft talent maar is gewoon nog niet compleet genoeg en de 10 is zon beetje de belangrijkste positie in het elftal..Jij doet nu net alsof je elke jeugdspeler er gewoon even inzet en het dan opeens goed komt maar dat is natuurlijk de grootste onzin. Ajax heeft gelukkig een Jong team in de Eerste Divisie waar je gewoon heel goed kan zien wie er klaar voor zijn en wie niet.Wie zijn dan die aankopen van jou waarvan de waarde op korte termijn onduidelijk is? Vd boomen? Beter dan Taylor. Tahirovic? In potentie beter dan Alvarez en mooie concurrentiestrijd met Vos straks. Gaaei? Deden Rensch en Sanchez het goed dan? Sutalo ga ik niet eens iets over zeggen. Medic kostte 2 miljoen en is tot de terugkeer van Kaplan de enige back up voor Sutalo/Hato. Vond jij dat Aertsen een goede voorbereiding draaide? Avila.. Wijndal en Salah bewezen volgens jou basiswaardig te zijn? Borges.. Is Tadic niet weg gegaan? Er moet toch achter Bergwijn en Kudus een top talent staan die al kan invallen? Wie uit de jeugd is daar volgens jou klaar voor? Conceicao? Axel Dongen? Waarom spelen die de Eerste Divisie dan niet kapot? Akpom? Hoor al weken iedereen Brobbey afkraken, en achter Brobbey heeft Ajax niet eens een spits. En hij zou geen nut hebben? Beste speler Championship.Als je nou gezegd had ‘de huidige lichting jeugdspelers stelt teleur’ had ik je conclusie nog wel serieus genomen. Je huidige verhaal klopt van geen kant.(é) Zie graag een lijstje met jeugdspelers die jij de kans zou willen geven boven welke aankopen.Succes ✌️En over je laatste reactie; tjah je kan elk jaar wel 5 toppers uit de jeugd verwachten maar dat niet realistisch of wel? Je hebt toch zelf ook wel door dat het niveau/de standaard van Ajax enorm omhoog gegaan is vergeleken met bijv. De seizoenen onder de Boer? Hoe lager het niveau van het eerste, hoe eerder je daar als jeugdspeler ook in kan. Nu ligt de lat voor de jeugdspelers ook hoger. Als je echt goed bent zoals Hato krijg je nog steeds gewoon je kansen. Ajax koopt nu dus expres een linksback ipv LCV zodat ze een 17 jarige centraal in de verdediging gaan zetten. Waar anders zie je zoiets? Bijna nergens. Dus hou maar op met je ‘jeugd krijgt geen kans meer’. Is gewoon onzin.

22 augustus 2023 om 18:25

"als Ajax niks zou kopen en de jeugd de kans zou geven dan begon iedereen hier weer te schreeuwen dat Ajax zoveel geld op de bank heeft en er niks mee doet. "

Zo heel veel geld heeft Ajax nu ook weer niet op de bank staan he!
Los daarvan, het punt is niet dat Ajax niet moet kopen Tuurlijk moeten ze kopen. Elke topclub koopt. En terecht. Maar het gaat erom dat de verhouding kopen/jeugd bij Ajax momenteel totaal zoek is. Er wordt nu eigenlijk nog maar louter gekocht en dat is voor een club die zichzelf het beste opleidingsinstituut van Europa (of de wereld) ziet en vooral profileert nogal ontluisterend.

Joh, iedereen die eerlijk durft te kijken die ziet het allang. Ook steeds meer Ajacieden erkennen het en nu ook Van Basten dat doet vallen veel mensen over hem heen maar in feite slaat hij gewoon de spijker op een gevoelige kop. En gevoelige plekken raken, daar kunnen mensen vaak niet tegen.

"waarom haalt een Psv dan een Lang of een Feyenoord die Kroaat? "

Noa Lang en 'die Kroaat' zijn spelers die er direct staan en die directe versterkingen zijn voor het team op een plek waar je geen jeugdspeler voor hebt staan. Hier gaat het over Forbs, een aankoop van Twaalf mljoen (12) waarvan je je nu al kunt afvragen of dat een meerwaarde is dat je daarvoor dus geenjeugdspeler op die plek een kans kan geven. Je geeft exact het verkeerde voorbeeld dus.

22 augustus 2023 om 18:26

@Constant Kante dit is veel te makkelijk scoren. Een mindere lichting met bijv Taylor, Salah Edinne en Rensch betekent niet meteen dat het met de hele jeugdopleiding slecht gaat. Maak je geen zorgen kerel, er komt nog genoeg goeds aan. Los van dat spelen er bij Ajax nog meer jeugdspelers basis als bij Feyenoord of PSV, maar dat terzijde. Hoe slecht moet het dan wel niet gaan met hun jeugdopleiding?

22 augustus 2023 om 18:29

Denk dat een aantal jeugdspelers de kans krijgen vanaf de bank. De jeugd kansen geven is wat anders dan voor de leeuwen gooien. Hato lijkt dat aan te kunnen, maar het is fijn dat een aankoop zijn plek in kan nemen als hij een dip krijgt. Nu staat er een elftal en kan je de basis wisselen en zo minuten geven aan jeugdigere spelers zoals Aerts of Vos.

22 augustus 2023 om 18:37

Onder Schreuder kreeg de jeugd minder kans, dat zeker. Heitinga gaf wel meerdere jongens de kans.

Maar zoals je ziet is Mislintat de selectie aan het reorganiseren. Bassey, Sanchez en Daramy bijvoorbeeld weg. Ook is er veel jeugd al vastgelegd voor de komende seizoenen. Wissels zoals Daramy en wellicht ook Klaassen vervangen met jeugd. Je bank is dan gebalanceerd met jonge jongens en wat meer ervaren jongens. Die jonge jongens zullen genoeg minuten gaan maken, echter is voor velen van hen het eerste jaar dat ze bij de selectie zitten.

Vergeet niet dat Ajax dit seizoen een jeugdspeler voor 45m nog heeft verkocht. De enige andere met een waarde van 40m+ is Kudus. Afgelopen 2 jaar 400m met transfers verdiend. Niet alleen de selectie maar bijna de volledige directie en staf is ook veranderd. En de jeugd zoals ASE valt nu al door de mand dus wordt er doorgeschakeld. Ajax wil top 2 eindigen

22 augustus 2023 om 18:41

Nu doe je alsof je stelling alleen ging over het niveau van de jeugdopleiding maar je begon ook over ‘Moet ajax niet ouderwets jeugdspelers de kans geven?’
Je verhaal ging over kansen geven. Waarom zouden we kansen geven aan jeugdspelers die niet goed genoeg zijn?

Nu kom je met als enige voorbeeld Forbs. Wie moet volgens jou als vaste invaller voor Kudus en Bergwijn functioneren en het vertrek van Tadic opvangen? Ik kan alleen Godts noemen maar verder staat daar toch helemaal niemand klaar? Is dat genoeg om kampioen te worden als Bergwijn of Kudus geblesseerd raakt? En wie is dan de invaller? Misehouy of Conceicao die niet eens op doel kunnen schieten?

22 augustus 2023 om 18:42

Ik denk niet dat Ajax een linksback heeft die beter is dan een speler die bij Antwerp een seizoen sterk heeft gespeeld. Daar zien ze dus net zo goed een versterking in. Of dat ook zo is zal moeten blijken maar dat kan je dus net zo goed over die linksbuiten van Feyenoord zeggen. Maar ik hoop inderdaad niet dat de jeugd echt verkwanseld gaat worden. Het kan best dat er even een mindere lichting is of spelers er nog net niet klaar voor zijn in dat geval moet je wel kopen. Ik vond lengte toch ook wel echt nodig bij Ajax achterin

22 augustus 2023 om 18:49

Ach, is lekker makkelijk scoren. Volgens mij mag PSV blij zijn met de Ajax opleiding, want oa Lang en Dest komen er ook vandaan. Dus graag gedaan Constant.

22 augustus 2023 om 18:52

@Constant Kanye: dit jaar zijn Vos, Misehouy, Aertsen en Hlynnson doorgeschoven. Ook Salah-Eddine komt terug van z’n verhuurperiode. Daar waar Hato afgelopen seizoen halverwege is aangehaakt. Natuurlijk zou het mooi zijn als er nog meer kunnen doorstromen, maar realistisch is dat niet denk ik.

22 augustus 2023 om 18:52

Constant, dat een Brobbey weggaat en voor het grote geld kiest, daar kan Ajax niks aan doen. Niks. Net als vele andere jeugdspelers. Kan je een wereldelftal geven met spelers die in de Ajax jeugd hebben gespeeld en nu ergens anders. Ajax is geen United, City, Real, Barca, München. Die jeugdspelers krijgen daar contracten die gemiddeld hoger liggen dan een eredivisie-salaris.

22 augustus 2023 om 18:54

"@constant Kante

Vertel er anders ook even bij in welke jeugdspelers je dan die versterking voor het eerste ziet?"

Hato noem je zelf al. Ik vind Fitz-Jim en Vos spelers die je nu gewoon speeltijd moet geven. Boomen prima want transfervrij maar zouden genoemde spelers dat zoveel slechter doen?

En zo zijn er de afgelopen seizoenen wel meer spelers geweest die geen tijd of ruimte kregen en verdwenen.

"salah Eddine en Aertsen hebben zichzelf de hele voorbereiding mogen laten zien en hun kansen niet gegrepen."

En nu dan? Afvoeren dus? Niet goed genoeg bevonden na twee wedstrijden ja? Is exact wat ik bedoel! Die heben dus geen normale kansen gekregen. En er komt nu een speler van twaalf mlljoen voor die plek dus ze krijgen ze ook niet meer of nauwelijks. Ben ook benieuwd hoeveel tijd Hato nog krijgt met de CV die nu gehaald zijn. Want dat Sutalo niet gaat banken dat weet jij ook wel en dan heb je Medic ook nog, of gat Ajax met drie Cv's spelen?

"de enige uit Jong die aanspraak maakt op minuten in 1 zijn Silvano Vos en Hlynson. "
Dat zeg jij ja. Op basis waarvan? Heeft Steijn dat gezegd ergens? Dat de rest niet goed genoeg is? Dat is dan exact het punt van Van Basten. Ajaxjeugd opelding is kennelijk een boel mis.

"of wilde je zeggen dat Tahirovic je niet is opgevallen afgelopen 2 potjes?goede speler hoor."

Het werkt het beste als jij mij gewoon laat zeggen wat ik wil zeggen en dat jij dat niet doet voor mij. Anders gaat het nergens meer over en ga je dadelijk met jezelf in discussie.
Mocht je mijn visie willen weten, Tahirovic is tot nu toe een uitstekende aankoop. Maar er staat iemand naast he. Die vond jij ook erg goed dan en zo goed dat dus de hele hudige lichting jeugdmiddenvelders kan gaan kijken naar RKC Emmen en AFC omdat ze te licht voor Ajax zijn? Die kunne toch gewoon kansen krijgen zonder dat ze direct afgeserveerd worden?

"jij doet nu net alsof je elke jeugdspeler er gewoon even inzet en het dan opeens goed komt maar dat is natuurlijk de grootste onzin. Ajax heeft gelukkig een Jong team in de Eerste Divisie waar je gewoon heel goed kan zien wie er klaar voor zijn en wie niet."

Ik doe helemaal niet net alsof.... Dat zeg jij. Als je leest zeg ik iets heel anders en kan ik niets met jouw stelling. Over dat laatste deel, dat vind ik wel interssant ja. Als Jong Ajax de maatgever is voor wat die jongens kunnen dan vind ik het toch apart dat de grote smaakmakers van jong Ajax zoals Nouri en Unuvar waar iedereen met kwijl uit de ond naar keek nooit kansen kregen in het eerste. Sterker, Unuvar wordt niet voor niets verhuurd natuulijk omdat hij ander niet aan speeltijd zou komen. Dus dat Jong ajax een graadmeter zou zijn dat ben ik niet eens met jou.

"wie zijn dan die aankopen van jou waarvan de waarde op korte termijn onduidelijk is? "

Forbs, Medic (ja, twee miljoen ja, maar hij houdt een jeugdspeler van spelen af), Marin, Bandé, Daramy, Klaiber, Wijndal (!!!!), Sanchez, we kunnen dit over de gehele periode 2018 tot nu nemen, wat je wit. Maar op de plekken van genoemde spelers had je zonder enig niveau verlies een spelr kansen kunnen geven. Die hadden zich dan kunnen ontwikkelen en tot volwaardige spelers. Nu kregen ze geen kansen en roep je achteraf dat ze niks konden of te sleht waren. Waarom zaten ze dan ooit uberhaupt in de Ajax jeugd zeg al ze niks konden? Verklaar dat dan eens?

"als je nou gezegd had ‘de huidige lichting jeugdspelers stelt teleur’ had ik je conclusie nog wel serieus genomen. Je huidige verhaal klopt van geen kant.(é)"
Als ik dat gezegd had dan had ik mijzelf, zoals heel erg veel Ajax supporters momenteel doen, een rad voor ogen gedraaid. En oorzaak en gevolg ook omgedraaid. Eerst heen kansen geven en daarna stellen dat dit omt omdat ze te slecht zijn (en dat nu al twee seizoenen lang), is alleen op zichzelf al een bevestiging van wat Van Basten terecht zegt. Dus daarom zeg ik dat niet. En mijn verhaal deugt natuurlijk wél. Het probleem is dat jij de pijnlijke realiteit niet onder ogen durft te zien. Maar dat maakt niet dat mijn verhaal niet deugt. Dat doet het, zo ook v Basten maar met hem steeds meer, wél.

Als jij nou gewoon toegeeft dat de Ajaxopleiding er momenteel gewoon net goed voor staat (wat je allang erkend door te stellen dat de producten die doorkomen momenteel niet goed genoeg zijn) dan had jouw verhaal nog kunnen kloppen. Nu ben je vooral maar aan het recht praten wat krom is.

22 augustus 2023 om 18:55

mensen, maak je toch niet zo druk. als sutalo of tahirovic of forbs het goed doet, hoor je in no time niemand meer over waar ze vandaan komen. Iedereen hield van Nico, Tadic en Ziyech. en ja, bij Ajax zal altijd weer een talent uit de jeugd doorbreken, nu weer Hato. Geweldig. Maar als je veel verkoopt moet je ook wat kopen.

22 augustus 2023 om 18:57

Rensch is alweer van zoveel jaar terug, alleen Hato is nog doorgeschoven, de rest allemaal via een omweg eerst bij andere clubs gespeeld, dus hoe je het ook wil noemen, gewoon heel weinig tot bijna niks doorgeschoven vanuit de jeugd.

22 augustus 2023 om 18:58

"@constant Kante dit is veel te makkelijk scoren. Een mindere lichting met bijv Taylor, Salah Edinne en Rensch betekent niet meteen dat het met de hele jeugdopleiding slecht gaat. "

Het is scoren voor een volledig open doel inderdaad. Dat klopt op zich wel. Maar ik scoor wel dus omdat ik wel een punt heb, Net als V Basten dat heeft.

Verder kun je best een keertje aanvoeren dat de lichting een jaar slecht is. Maar ik hoor dat argument nu al drie seizoenen. Na drie seizoenen mag je een keer concluderen dat er iets mis is als je steeds maar matige lichtingen hebt, niewaar?

"los van dat spelen er bij Ajax nog meer jeugdspelers basis als bij Feyenoord of PSV, maar dat terzijde. Hoe slecht moet het dan wel niet gaan met hun jeugdopleiding?"

Dat eerste klopt dus niet, legde ik a uit, maar los daarvan gaat het hier om de jeugdopleiding van Ajax. Ajax staat zich voor op die opleiding en pronkt daar graag mee. Dat was voorheen ook terecht. Toen dreef de club daarop. Dat is nu dus verlaten, is mijn punt, en dat mag toch gezegd worden? En de toestand van de Ajax opleiding hangt toch niet af van die van PSV en Feyenoord? Sinds wanneer vergelijkt Ajax zich met PSV jeugdopleiding zeg? Ik dacht dat de opleiding van Ajax wereldberoemd was?

22 augustus 2023 om 19:01

Nivo van de eerste elftallen is omhoog gegaan, dus kleinere groep die mee kan. Logisch ? denk van wel. Jammer, ook. Maar de tijd dat Nederlandse ploegen onderaan bungelden in Europa is daarmee wel achterhaald. Niet voor niets 5 e op uefa coeficientielijst.

22 augustus 2023 om 19:03

"onder Schreuder kreeg de jeugd minder kans, dat zeker. Heitinga gaf wel meerdere jongens de kans."

Kijk eens even heren! Zo kan het dus ook. Gewoon toegeven hoe het zit en niet als een gebeten hond in de verdediging schieten en proberen te ontkennen wat gewoon waar is.

"vergeet niet dat Ajax dit seizoen een jeugdspeler voor 45m nog heeft verkocht. De enige andere met een waarde van 40m+ is Kudus. Afgelopen 2 jaar 400m met transfers verdiend. Niet alleen de selectie maar bijna de volledige directie en staf is ook veranderd"

Maar natuurlijk moet Ajax niet alleen maar spelers uit de jeugd doorschuiven, er moeten uiteraard ook spelers gehaald worden. En dan bij voorkeur spelers die er meteen staan. Bergwijn, Satulo, Tahirovic. Dat is het punt ook niet. het punt is, nogmaals, dat voorheen jeugdspelers veel kansen kregen maar dat die kansen sinds 2018 een fors stuk miner zijn geworden en dat van die geprezen jeugdopleiding op deze manier niet zo veel meer terecht komt. Velen hierboven hebben dat ook bevestigd door te stellen dat de lichtingen de afgelopen seizoenen zo matig was dat nauwelijks spelers het niveau van het eerste hadden.

Maar er worden ook gewoon spelers gehaald die Ajax beter niet kan halen en waar je gewoon een jeugdspeler kan opstellen. Dát is mijn punt.

22 augustus 2023 om 19:08

Niet alleen bij Ajax in heel Nederland. Waarom koopt Feyenoord spelers en psv? En nog steeds koploper met jeugd en Nederlanders dus hoop tekst van je maar Wat is je punt nu? Op die haat tegen Ajax na

22 augustus 2023 om 19:09

"volgens mij mag PSV blij zijn met de Ajax opleiding, want oa Lang en Dest komen er ook vandaan. Dus graag gedaan Constant."

Eh, tja weet je, makkelijk scoren is ook scoren en kennelijk vind jij dus ook dat ik een terecht punt maakte. Had je het ook daarbij kunnen laten verder Formus.

Want ik ben PSV niet, dus ik zou zeggen je kunt je 'graag gedaan' richten aan E. Stewart en M. Brands. Ook graag gedaan voor het wegsturen van jeugdspeler S. Bergwijn dan aan de directie van Ajax. Heeft PSV 30 miljoen opgeleverd en vervolgns Ajax 33 miljoen gekost plus een salarispakket van rond de 27 miljoen.

Als dat de verdiensten van de Aajxopleiding zijn, dan zeg ik ga zo vooral door!

22 augustus 2023 om 19:11

"natuurlijk zou het mooi zijn als er nog meer kunnen doorstromen, maar realistisch is dat niet denk ik."

Mag ik vragen waarom niet? Punt blijft dat zolang je ze geen echte kansen geeft omdat hele lichtingen 'niet goed genoeg' blijken te zijn, war heb je die opleiding dan voor? Om PSV te spekken zoals Formus aangeeft? Of als opleidingsplek voor de rest van de eredivisie? Dat kan toch niet de bedoeling geweest zijn?

22 augustus 2023 om 19:14

"constant, dat een Brobbey weggaat en voor het grote geld kiest, daar kan Ajax niks aan doen. Niks."

Dat is een halve waarheid. Overmars wlde geen miljoen per seizoen betalen en daarom ging hij weg. Zes maanden later geven ze hem een contract voor drie miloen per seizoen.

Hoezo kan Ajax daar dan niks aan doen precies Formus? Leg mij dat eens uit!

"net als vele andere jeugdspelers. Kan je een wereldelftal geven met spelers die in de Ajax jeugd hebben gespeeld en nu ergens anders."

Okay, daar zit wel een punt. PL trekt constant aan spelers en dus gaan spelers soms weg. Maar kijk even naar Rijkhof. Die ging weg omdat Ajax duidelijk geen plan had met hem. NIet eens voor het geld. Maar die zag wel dat hij toch geen of nauwelijks kansen zou gaan krijgen. En daar hebben we het nou al de hele tijd over! En laat Ajax daar nou precies wél invloed op hebben.

22 augustus 2023 om 19:15

Taylor heeft pas afgelopen seizoen voor het eerst een seizoen basis gespeeld. Het seizoen daarvoor maar 5. Is dus toch niet zo lang geleden als je roept.

22 augustus 2023 om 19:16

"nivo van de eerste elftallen is omhoog gegaan, dus kleinere groep die mee kan. Logisch ? denk van wel. Jammer, ook"

Dit argument werd gebruikt toen Ajax halve finale CL speelde. Drie jaar geleden alweer. En sindsdien zijn alle lichtingen dus zo matig dat ze nog steeds niet voor niveau Ajax deugen? Raar verhaal. Daarnaast, Ajax speelt geen CL meer. Maar EL. Dus ook in dat verband gaat dat verhaal niet op. Het niveau bij Ajax is niet omhoog gegaan. Ze zijn weer terug bij vijf zes jaar geleden!

22 augustus 2023 om 19:17

Ok even de lijstjes erbij gepakt over de afgelopen 10 jaar, welke spelers haalden de selectie en vertrokken.

13/14
Alderweireld (Atletico)
Dijks (Heerenveen)
Lukoki (Cambuur)

14/15
Daley Blind
Siem de Jong
Stefano Denswil
Ruben Ligeon
Lesley de Sa

15/16
Ricardo Kishna
Mickey vh Hart
Lerin Duarte

16/17
Richedly Bazoer
Anwar el Ghazi
Ricardo van Rhijn

17/18
Davy Klaassen
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Deyo Zeefuik

18/19
Justin Kluivert
Norbert Alblas

19/20
Mathijs de Ligt
Dani de Wit
Vaclav Cerny
Noa Lang

20/21
Donny vd Beek
Sergino Dest
Joel Veltman
Carel Eiting

21/22
Jurgen Ekkelenkamp

22/23
Unuvar
Nous Mazraoui

23/24
Jurrien Timber
Youri Regeer
Youri Baas

Nieuw in de selectie dit jaar: Hato, Godts, Aertsen Gooijer.

Eindconclusie;

Ajax levert een constante stroom aan profvoetballers af. Af en toe zitten daar parels tussen, de meesten zijn geen parels maar leveren ajax wel wat geld op. Constant Kante denkt voor uitschieters zoals 95/96 en het jaar met Ziyech/Frenkie/De Ligt dat dat de standaard moet zijn, maar dat kan helemaal niet.

Het meest recente succes seizoen bestond uit

- Onana (aankoop, onbekende jeugdspeler bij binnenkomst)
- Mazraoui (jeugdspeler, maar geen toptalent en kwam pas in Jong Ajax bovendrijven en kreeg toen zijn kansen)
- De Ligt (beste jeugdproduct sinds lange tijd)
- Blind (was einde jeugd ajax niet goed genoeg en moest eerst via uitleen op niveau komen. Anders was hij er ook niet gekomen)
- Tagliafico (aankoop)
- Frenkie (jeugdaankoop)
- Schone (aankoop die daarvoor op bedenkelijk niveau had gespeeld, nog niks bewezen)
- Donny (jeugdproduct)
- Ziyech (aankoop van Twente, niks bewezen op hoogste niveau)
- Tadic (ervaren aanwinst met als beste club Southampton)
- Neres (Aankoop)

In dit team stonden dus welgeteld 2 jeugdspelers die direct vanuit de jeugd naar het eerste gingen. Ik denk dus dat jouw beeld van hoeveel geweldige ajax spelers er worden opgeleid gewoon niet klopt. Door nu te zeggen dat de ajax opleiding nu veel slechter is en niks meer oplevert. Vergelijk het even met andere jaren en het ziet er ongeveer hetzelfde uit.

Tel daar nog bij op hoeveel jeugdspelers die als grote talenten te boek stonden zijn weggegaan naar Chelsea, City etc.

1 echt talent per lichting is gewoon al veel. De Ligt, Gravenberg, Timber, nu Hato. Buiten dat soort talenten zal je team altijd uit aankopen bestaan. Laat dat besef maar gewoon even doordringen Kante

22 augustus 2023 om 19:20

Niveau van Ajax is vergeleken met de Boer tijdperk wel degelijk omhoog gegaan. Of wil je Bergwijn en Brobbey vergelijken met Sana, Boerrigter en Sigthorsson? Kijk eens goed naar Ajax. Klaassen was toen een van de beste spelers. Klaassen kan nu niet eens meer mee op de training. Ondertussen 2e/3e keuze op de nummer 10 positie en dan gaat ajax ook nog versterking halen daar. Klaassen is pas 30 jaar en fysiek dus echt niet minder dan toen. En jij wil hier beweren dat Ajax door de jaren niet sterker is geworden?Je gaat ook lekker in op een stukje tekst waar mijn verhaal verder niet over ging. Op de rest reageer je maar niet? Cherry Picking maakt je verhaal niet veel sterker..

22 augustus 2023 om 19:22

"niet alleen bij Ajax in heel Nederland. Waarom koopt Feyenoord spelers en psv?"

Ten eerste is kopen niet het issue. Terecht: alle topclubs kopen spelers.

Maar niet alle topclubs gaan prat op een geweldige jeugdopleiding die 'jeugdspelers altijd kansen geeft'. Dat doet alleen Ajax. Maar dat is nou exact waar we het hier over hebben. Dát blijkt dus allang niet meer het geval te zijn. Daar hebben we het over. Niet over het feit dat Ajax spelers koopt. Daar is niets mis mee. PSV heeft daarmee jarenlang het Nederlandse voetbal volledig gedomineerd.

"en nog steeds koploper met jeugd en Nederlanders dus hoop tekst van je maar Wat is je punt nu?"

Dat klopt dus niet wat je zegt, en dat heb ik hierboven tig keer uitgereid uitgelegd. Als je nou gewoon die hoop tekst zou lezen, in plaats dat je daar een rare opmekring over maakt, had je dat kunnen weten. Sowieso, als goed onderbouwde meningen je niet bevallen, dan lees je mijn bijdrage toch gewoon lekker niet en sla je die over? Of heb jij meer met niet onderbouwde éénregelige kretologie?

"op die haat tegen Ajax na"
Ahaaaaa, dát is wat erachter zit. Je hebt kritiek op Ajax, kunt dat goed onderbouwen en beargumenteren en dan is dat dus haat? Okay, en bedankt voor jouw bijdragen dan 'rkc'.

22 augustus 2023 om 19:25

Wat er nu doorbreekt behalve Hato heeft inderdaad niet het gewenste niveau. Als de gaten alleen maar opgevuld zouden worden met eigen jeugd zouden we niet hoog eindigen.
1 juli is er nieuwe hoofd jeugdopleiding gestart. Hopen dat er wat veranderingen aan komen. Met Vos,Misehouy en Aertsen komt er wel weer wat aan. Maar wat er de laatste jaren is doorgebroken was niet het niveau wat het zou moeten zijn.

22 augustus 2023 om 19:35

Echt onzin Constant. Doe je dit puur om even te provoceren?
Hato is doorgebroken in het eerste, Vos komt er aan. SE krijgt vol op kansen. Aertssen en Godts krijgen regelmatig speetijd. Die Ijslander heeft deze competitie al weer minuten gemaakt.

Daarnaast 7 spelers uit de eigen jeugd vorige pot op het veld.

22 augustus 2023 om 19:37

"je gaat ook lekker in op een stukje tekst waar mijn verhaal verder niet over ging. Op de rest reageer je maar niet? Cherry Picking maakt je verhaal niet veel sterker.."

Zolang je steeds probeert om mij verwijten te maken ovr dingen die ik niet zei en niet stelde vind ik je cherry picking verhaal wat frivool en heb ik niet heel erg veel behoefte daar nogmaals op in te gaan.

Voorbeeld:
"constant Kante denkt voor uitschieters zoals 95/96 en het jaar met Ziyech/frenkie/de Ligt dat dat de standaard moet zijn, maar dat kan helemaal niet."

Waar zei ik dat precies Louis wat jij hier beweert?? Want het kloppt wat je zegt, dát niveau waren uitschieters, kan je niet constant halen. Maar die bewering is voor jouw eigen rekening niet de mijne.

Daarnaast, ik ga hierboven uitgebreid onderbouwd en inhoudelijk in op een heleboel diverse standpunten van verschillende Ajaxsupporters die allemaal hele lahge teentjes blijken te hebben omdat ze het kennelijk lastig vinden om kritiek op Ajax te aanvaarden die in hun ogen niet gegeven mag worden. Dat je dan hier nog fijntjes gaat wijzen op een paar strofes van jou die ik dan misschein niet 1 op 1 direct heb beantwoord vind ik wat tendentieus. Ik ga hier al uitgebreid nagenoeg overal op in. En als ik dan niet elke letter van je beantwoord dan zou dat iets zeggen over mijn stelingen en argumenten? Ach kom nou toch zeg. Mijn punt is duidelijk en ik vind jouw tegenargumenten niet heel overtuigend.

Het enige dat nog wél aandacht verdiend is jouw lijstje met jaartallen erbij. Want iets is mij niet helder. Eindconclusie is 'ajax levert een constante stroom aan profvoetballers af.'. Hoe verhoudt zich dat tot mijn punt en mijn conclusie die door Marco van Basten, clubicoon van Ajax, gedeeld wordt??

Want dat Lukoki doorbrak en wegging anno 2015 is niet een heel sterk verhaal in mijn stelling dat de jeugdopleiding anno 2023 er niet heel goed voor staat??? Of wel soms? En juist een steady stream, voorheen, is exact mijn punt. Voorheen kregen jeugdspelers dus heel erg veel kansen en speeltijd. En nu niet meer. Dus wat heeft jouw lijstje voor zin dan?

BTw, je weet dat Bazoer jeugdspeler was van PSV? Zes jaar PSV jeugd, één jaar jong Ajax.

" Laat dat besef maar gewoon even doordringen Kante "

Hahahaha, ja tuurlijk joh. Lekker bezig.

22 augustus 2023 om 19:41

De kwaliteit wat er doorgebroken is de laatste jaren is toch niet hoogstaand. Hato nu, Vos en Aertsen is nog afwachten. Maar een Rench,Taylor, de wit, Ekkelenkamp de laatste jaren is toch gewoon drama. Sinds de Ligt is doorgebroken eigenlijk alleen Mazraoui en Timber met Niveau. En gedeeltelijk Gravenberch,maar die was ook zijn plek al kwijt aan het eind van het seizoen.

22 augustus 2023 om 19:43

"daarnaast 7 spelers uit de eigen jeugd vorige pot op het veld."

Oh jij komt argumenten die van tafel zijn geveegd nog eventjes terug op tafel leggen? Sorry, probeer een constructieve bijdrage te leveren en niet om mosterd na de maaltijd aan te brengen. Neem een voorbeeld aan Louis. Die is het oneens met mij, maar die doet wel huiswerk en zoekt argumenten die we kunnen uitwisselen. Maar dom wat dingen herhalen hier die al gezegd en uitgemolken zijn slaat nergens op. Zeg dan niks.

"echt onzin Constant. Doe je dit puur om even te provoceren?"

Onzin want? Ik lees graag steekhoudende en feitelijke argumenten die jouw stelling dat ik onzin vertel kunnen ondersteunen. Want nu roep je maar wat omdat jij als supporter hele lange teentjes hebt.

En kritiek op Ajax is provoceren? Kom toch op joh, en doe eens normaal!

22 augustus 2023 om 19:57

Lerin Duarte komt uit de jeugd van Sparta en had al 2 seizoenen basis Heracles gespeeld voor die naar Ajax ging. Bazoer heeft 1 jaar in de jeugd gezeten net als Kishna. PSV en ADO Den Haag. Dan had je ook Frenkie de Jong kunnen noemen. Dit lijstje is toch gewoon veels te veel middenmaat en opvulling.

22 augustus 2023 om 20:48

Die zijn er blijkbaar dus nog niet klaar voor. Kan gebeuren, daarbij heeft AZ nu toch de beste jeugdopleiding in t land? Waarom verwacht men van dat van Ajax nog wonderen?

22 augustus 2023 om 20:49


"Hoezo kan Ajax daar dan niks aan doen precies Formus? Leg mij dat eens uit."

Een jeugdspeler voor 1 miljoen per jaar (want dat bood Ajax), die nog geen enkele volledige wedstrijd had gespeeld. Wat denk je? En anderhalf jaar Ajax aan het lijntje gehouden. Ook een leuk Raiola spelletje. Je ziet het bij Gravenberch, Kluivert, Brobbey. Allemaal hetzelfde spel, allemaal te jong naar het buitenland en daar tor nu toe mislukt. Ajax kan toch geen 4 miljoen aan een jeugdspeler geven? Zoals Brobbey bij Leipzig. Die middelen heeft Ajax helemaal niet. En dat krijgen ze wel bij Leipzig, Roma en München. Minstens.

23 augustus 2023 om 01:09

Tjah ik vind jouw tegenargumenten niet heel overtuigend, dus ik denk dat we het niet eens gaan worden. Zoals gezegd levert de opleiding van Ajax wel degelijk een constante stroom profvoetballers op. Ik zie je ook zeggen ‘waarom spelen die spelers dan in de opleiding?’. Nou omdat die parels zoals Gravenberg, Timber en Hato ook 10 andere spelers nodig hebben om mee in het veld te staan, en je van tevoren nog niet weet hoe iedereen zich gaat ontwikkelen.. Er spelen ook genoeg spelers in de opleiding als opvulling omdat het grootste talent op die plek van die generatie een keer voor psv of feyenoord heeft gekozen. En zoals al gezegd zijn er ook gewoon veel parels weggelokt door meer vermogende clubs, dus een aantal mogelijke Hato’s hebben ook de opleiding verlaten. Daar is moeilijk iets tegen te doen met de bedragen die dat soort clubs kunnen bieden.Het niveau van Ajax is door de jaren omhoog gegaan. Volgens jou niet het geval maar aan het aantal gehaalde punten in Europa de laatste jaren toch wel gewoon af te leiden. Nu even sprake van een renovatie, maar de bedragen die Ajax daarbij kan besteden zorgen gewoon voor betere spelers die binnen komen.Dat maakt het moeilijker om als talent door te breken. Als een talent op zijn 18e klaar is met de opleiding komt hij in Jong. Tussen keuken kampioen div en 1e van ajax zit nog een flinke stap. Misschien zijn ze daar pas op hun 23e klaar voor. Dan kan je ervoor kiezen die talenten langer te binden en een traject met verhuren enzo aan te bieden. Maar als Ajax 1 op hoog niveau wil acteren kunnen wij zo’n speler niet 3 jaar laten aanmodderen. Er is een bepaalde standaard en daar voldoen sommige talenten nog altijd aan met Hato als grootste voorbeeld. Waarom zou Ajax dan niet te koop mogen lopen met zijn opleiding? Ajax is heus niet de enige voetbalclub met een goede opleiding en er mag van mij zeker meer in geïnvesteerd worden. Daarom zijn Bergkamp en Jonk volgens mij ook weggegaan, dus het kan blijkbaar beter. Maar ik vind Salah Eddine en Aertsen niet klaar om in het eerste te spelen. Is toch niet erg om Medic dan te hebben die net wat verder in zn ontwikkeling is en Aertsen wat meer tijd te geven? Verthongen en Blind bijvoorbeeld zijn gewoon uitgehuurd omdat ze er niet klaar voor waren, en daarna waren ze dat wel. Vind ik persoonlijk dan ook een prima route voor spelers. Maar ja jij hebt er meer vertrouwen in dat dat soort spelers na een half seizoen in het 1e opeens een mega stap in hun ontwikkeling zetten. Maar waarom krijgt Hato op 17 jaar dan wel die kansen? Die is dus goed genoeg en dat kunnen die mensen daar toch prima inschatten op een misser hier en daar na. Fouten worden nou eenmaal wel eens gemaakt, geen mens is foutloos.

23 augustus 2023 om 05:24

Over je lijstje;

Salah Eddine moet dan dus speeltijd krijgen. Zou je wat mij betreft beter uit kunnen huren. Te goed voor Jong Ajax, nog niet klaar voor het eerste.

Fitz Jim is een leuke voetballer maar met zijn fysiek moet je wel heel goed zijn om te slagen op zo’n positie. Voetballend misschien beter dan Vos of Tahirovic maar niet genoeg om het verschil in fysiek en loopvermogen te compenseren. Die jongen zou ik ook uithuren.

Dan kan je toch mooi kijken hoe ze het elders doen, kunnen ze stappen zetten. Ipv dan hier op de bank worden ze beter, sterker. En dan kun je volgende voorbereiding weer kijken of ze er dan wel klaar voor zijn. Zo niet koop je toch een speler. En dan zijn ze ook meer waard geworden door te spelen, dus halen ze het niet is een verkoop ook ok.

Vos heb je het over. Die speelde vorig seizoen eerste seizoenshelft nog niet in Jong. Nu wel en daarnaast is hij gewoon de back up van Tahirovic in 1 en gaat hij dus ook regelmatig invallen, bij een eventuele blessure zelfs basis spelen. Dat zijn toch mooie stappen voor zo’n talent? Gaat de goede kant op voor hem. Als hij zo goed was als Gravenberg had hij er al gestaan, hij heeft iets langer nodig. Niks mis mee.

Of vd Boomen beter is dan Fitz Jim of Vos? Hij is veel verder in zijn carriere en dus een enorm stabiele factor. Er moet ook ervaring tussen die jonge gasten staan om er een succesvol geheel van te maken. Daarnaast zie ik hem alle vrije trappen en corners nemen, fantastische eindpass in de benen voor een 8. Die is op dit moment echt wel beter ja. Je moet ook gewoon 4 spelers hebben voor die 2 plekken.Dat zijn dus nu vd Boomen en Taylor + Tahirovic en Vos. Van de 4 daar dus 2 jeugdspelers die gewoon veel minuten gaan maken. Taylor afgelopen seizoen nog te licht. Ajax moet wel succesvol blijven toch?

Je doet ook alsof Medic Hato er zo even uit gaat spelen en zijn kansen weg gaat nemen. Dan heb je ook niet goed op zitten letten. Medic is de back up van Sutalo en daar is hij ook voor gehaald, Mislintat heeft dat gewoon gezegd bij de presentatie? Sutalo kan ook LCV dus als Hato een blessure heeft kan Sutalo daarheen en Medic RCV, of je kan Avila LCV en dan Salah Eddine laten spelen. Hato gaat er echt niet zomaar uit. Gravenberg mocht toch ook gewoon blijven staan bij wat mindere potjes omdat iedereen zijn potentieel zag?

Dus ja, wel eens dat de oogst de laatste 2 seizoenen wat mager is, maar Hato is gewoon weer een parel en de volgende zal zich gewoon weer aandienen. Neemt niet weg dat er wat mij betreft altijd meer aandacht naar de jeugd mag gaan.

Maar dan door extra te investeren in het verbeteren van de opleiding. Niet door spelers die niet goed genoeg zijn op te gaan stellen in het eerste met alle gevolgen van dien voor de sportieve prestaties op korte termijn. Er moet gewoon Champions League voetbal gehaald worden dit seizoen anders loop je volgend seizoen 70 miljoen aan inkomsten mis met de nieuwe CL opzet. Minstens bij de eerste 2 dus en PSV en Feyenoord hebben ook niet stil gezeten. Fitz Jim, Aertsen of Salah Eddine zouden op dit moment bij Feyenoord of PSV ook niet in de basis staan.

23 augustus 2023 om 10:51

Waarom mogen Ajacieden niet trots zijn op hun jeugdopleiding? Waarom zou Ajax zelf daar niet mee mogen/moeten pronken?

Het is een feit (en de lijstjes zijn gewoon online/overal te vinden) dat Ajax in Europa steenvast bij de beste jeugdopleiders hoort. En nee, natuurlijk breekt lang niet iedere jeiugdspeler door en al helemaal niet in het 1e van Ajax. Nooit zo geweest ook overigens, al helemaal niet sinds geld (en het Bosman arrest) zo'n ontzettend belangrijke rol speelt in het voetbal.

Echter, Ajax kan jeugdspelers verleiden met een prachtig verhaal. Je zal misschien niet doorbreken in Ajax 1 (al geven we ook echt wel kansen als je goed genoeg bent, bewijzen genoeg), maar breek je niet door bij Ajax, dan is de kans dat je elders doorbreekt wel groter dan bij andere jeugdopleidingen.

Dus nogmaals; waarom zou een Ajacied of de club Ajax niet mogen 'pochen' dat ze een goede jeugdopleiding hebben? En let wel; iedere Ajacied die ik ken en enigszins kritisch is, die ziet ook wel dat er hele vette jaren bij zaten qua goede spelers en ook minder goede jaren. Het is op dit moment misschien geen vetpot, maar Vos en zeker Hato kunnen zomaar uitgroeien tot topspelers. Het is te vroeg om daar nu al echte uitspraken over te (kunnen) doen.

22 augustus 2023 om 17:37

Snap het wel, bijna alle jeugd is nog niet ver genoeg. De enige van de jeugd is Godts die ik er bovenuit vind steken en zelfs die is amper eigen jeugd.

22 augustus 2023 om 17:38

Tegen Excelsior: 7 jeugdspelers basis, 10 jeugdspelers op de bank, 7 '' vreemdelingen '' totaal, waarbij Wijndal als Nederlander ook nog zit.

Stel je eens niet zo aan.

22 augustus 2023 om 17:41

Kan je zelf ook nog iets verzinnen in plaats van opmerkingen van anderen te kopiëren? Eigen jeugd? Kijk eens naar de selectie en tel de eigen jeugd eens. Kom je op best veel uit vriend.

22 augustus 2023 om 18:02

Als je goed telt en de aankopen Bergwijn (30 miljoen) en Brobbey (20 miljoen) net als aankoop Klaassen (15 miljoen) gewoon niet meetelt omdat die jongens veel geld gekost hebben wat jeugdspelers juist niet doen (wat nu precies het nut van die spelers is, je leidt ze op en verkoopt ze stevig door aan Europese top) dan kom je op een stuk miner uit en dan blijkt je 'vriend' gewoon best een valide punt te hebben.

En nee, zelfs Ajax kan niet elk seizoen zes jeugdspelers doorschuiven die allemaal doorbreken en slagen. Maar ook jij zult gewoon kunnen doorzien dat voorheen, pre 2018, de basis van Ajax bestond uit 7-8 jeugdspelers en de rest aankopen, en dat die verhouding ongeveer exact is omgedraaid inmiddels. Want een Sontje Hansen vergelijken met Bergwijn scheelt 30 miljoen. Daarnaast is 'best veel' geen expliciete aanduiding van het ongelijk van Huub. Want het punt is dat er voorheen 'veel meer' jeugdspelers stonden.

En jij weet toch ook dat als je CL speelt je kunt roepen dat jeugdspelers niet goed genoeg zijn en dus dure spelers moet kopen. Maar Ajax speelt EL. Dus dat argument telt niet.

Begin gewoon bij jezlef. Zolang mensen overal blind blijven roepen dat jeugdspelers bij Ajax áltijd kansen' krijgen ga je uiteindelijk vanzelf in je eigen verhaaltje geloven terwijl dat allang niet meer zo is.

22 augustus 2023 om 18:32

Wanneer heeft Sontje Hansen ooit bewezen dat hij kansen verdiende? 4 jaar geleden in de youth league? Daarna toch helemaal niks gepresteerd in Jong?

Kom dan met concrete voorbeelden van mensen die kansen verdiend hadden? Van het huidige jong hebben alleen godts, hlynson en vos de potentie maar de lat ligt bij 1 gewoon hoger tegenwoordig. Die gasten gaan hun kansen echt nog wel krijgen..

Of hadden we dit jaar moeten spelen met Sontje Hansen, Kian Fitz Jim, Aertssen en Salah Eddine?

Dat waren echt geweldenaren in de voorbereiding.. Not..

22 augustus 2023 om 18:37

Ook nog met Regeer en Baas waarschijnlijk. Unuvar wellicht.

22 augustus 2023 om 19:31

Dus we tellen eigen jeugd niet meer mee omdat het je niet goed uitkomt. Er is gewoon een definitie van eigen jeugd. Brobbey en Klaassen zijn gewoon eigen jeugd. Maar wel goed onderbouwd voor de rest.

22 augustus 2023 om 19:41

Haha dus we zsm willen terug naar de CL maar moeten ons volgens jou nu op europa league spelers richting, de lat voor jeugd en aankopen mag omlaag van jou. Blij dat ze niet naar jou en Valentijn luisteren bij Ajax. Feyenoord en PSV spelen mogelijk wel CL dit jaar en zijn hun selectie daarvoor aan het versterken. Als ze dat lukt en wij ons voorbereiden op de EL worden we in de competitie dua ook 3e en missen we nog een jaar CL. Wat is dat nou voor redenatie. Niemand zegt over Ajax dat je daar áltijd kansen krijgt, elk talent? Hou toch op man. Elke talent dat goed genoeg was heeft gewoon kansen gekregen. Voor Timber, Gravenberg, De Ligt etc. werd vrij recent nog speciaal plek gemaakt in het elftal. Voor Hato nu precies hetzelfde. Waar haal je vandaan dat elk talent het 1e moet halen? Of dat elk talent in de Ajax jeugd CL niveau haalt? Feit is dat Ajax nog altijd top 5 staat op de lijst van clubs die de meeste profvoetballers opleidt.

Maar blijf er vooral in geloven dat Ajax dit jaar opeens alles anders doet dan voorheen. Klopt vrij weinig van.

22 augustus 2023 om 19:49

"haha dus we zsm willen terug naar de CL maar moeten ons volgens jou nu op europa league spelers richting, de lat voor jeugd en aankopen mag omlaag van jou."

Dat zei ik niet. Jij verzint dat zelf dus als je dat doet dan verzin je zelf je eigen antwoord in je eigen discussie er ook maar bij.

Probeer het gerust nog een keer.

22 augustus 2023 om 19:52

"maar blijf er vooral in geloven dat Ajax dit jaar opeens alles anders doet dan voorheen. Klopt vrij weinig van."

Ik zei niet dat Ajax 'dit seizoen' opeens alles anders doet.

Als je mijn bijdragen vandaag had gelezen had je kunnen vaststellen dat ik aanvoer dat Ajax het juist al paar jaar anders doet.

Ik vind hey prima om een discussie met jou te voeren over de dingen die ik stel en onderbouw, maar om steeds geconfronteerd te worden met dingen die ik niet zeg en die jij zelf beweert dat is wel uitzonerlijk vermoeiend. Zou het helpen gewoon vooral eens goed te lezen wat IK zeg en niet wat jij zegt dat ik zeg? Ik denk dat dit de communicatie ten goede zou komen. Want denk jij?

23 augustus 2023 om 05:50

Tjah ik zag hierboven dat een argument over CL en daarvoor spelers aantrekken niet valide zou zijn omdat Ajax EL speelt.

Misschien een beetje uit zijn verband getrokken deze quote ja. Maar je maakt je er wel makkelijk vanaf door zo’n wat overdreven constatering aan te grijpen om niet meer op de rest te reageren, en dat is jammer. Volgens mij heb ik net als jou uitgebreid op je gereageerd met een hoop argumenten. We mogen het oneens zijn maar ‘probeer het gerust nog keer’ is ook weer een lekker denigrerende opmerking waar ik niks mee kan. Ik krijg het gevoel dat je jouw mening echt als de waarheid ziet, terwijl ik ook genoeg argumenten (en feiten) heb geopperd waar je dan aan voorbij gaat.

Aan dat lijstje met jeugdspelers per jaar zie je gewoon dat er elk jaar ongeveer hetzelfde aantal doorstroomt naar het 1e en dat er variatie zit in de kwaliteit van die spelers. Ik zie daar niet in dat de afgelopen jaren opvallend slecht waren. Ook niet dat jeugdspelers de afgelopen jaren meer naar de achtergrond zijn geduwd door aankopen.

Zou ook graag weer een nieuwe Kluivert, Bergkamp, Seedorf, vd Vaart of de Ligt zien doorbreken maar de realiteit is dat er in Nederland iets van 17 miljoen mensen wonen en op de wereld iets van 7 miljard. De kans dat hier een nieuwe wereldster geboren wordt is dus niet zo groot. En de opleiding kan nog zo goed zijn. Talent kan je niet trainen. Misschien de eerste tekenen van de playstation generatie

22 augustus 2023 om 17:41

Huub

Je moet al een tijdje hier niet aanwezig zijn geweest aangezien dit al tig keer ontkracht is.

22 augustus 2023 om 17:45

Grappig bij Ajax zit meer eigen jeugd in de selectie dan clubs uit de top 5.

22 augustus 2023 om 17:50

Dat lijkt me fucking sterk

22 augustus 2023 om 18:13

Kijk de selecties er maar op na. Bij Ajax zaten er afgelopen wedstrijd 10 spelers uit de jeugd in de selectie. En dan tel ik Bergwijn , VD Boomen , Hlynson en Rasmussen niet eens mee. Bij Feyenoord zaten er 5 spelers uit eigen jeugd in de selectie. Maar die misten natuurlijk nog Bijlow en Nieuwkoop en Waarbij ik Sauer en timber niet mee tel aangezien die net als bovenstaande namen grote deel van hun jeugd ergens anders hebben doorgebracht. Bij PSV , 7 spelers waarbij ik Van Aanholt al mee tel. Bij AZ 5 spelers afgelopen wedstrijd. En bij Twente 4 spelers.

22 augustus 2023 om 18:32

10 is niet meer dan 5+7+5+4

22 augustus 2023 om 18:52

Je begrijpt me dus verkeerd. Bedoel dat Ajax meer spelers uit eigen jeugd heeft dan clubs uit de top 5. Niet dan alle clubs bij elkaar.

22 augustus 2023 om 18:58

Dus jij interpreteert zijn eerste opmerking als meer dan de gehele top 5 bij elkaar. Wat op zich niet fout is aangezien je het indd ook zo kan interpreteren. Maar als vervolgens uit zijn uitleg duidelijk blijkt dat hij de top 5 individueel bedoet, maak je toch de optelsom. Is goed man.

22 augustus 2023 om 19:00

Uit eigen jeugd ja via omwegen, maar echt rechtstreeks vanuit de jeugd meteen naar Ajax 1 is alleen Hato..

22 augustus 2023 om 22:03

Haha dus Rench en Taylor hebben eerst ergens anders gespeeld? Nieuw voor mij dat. En dan vergeet ik de jeugd spelers op de bank nog te benoemen.

22 augustus 2023 om 17:47

Er wordt 1x geroepen op tv dat Ajax een vreemdenlegioen is en iedereen praat het opeens na, onzin! Van de 11 basisspelers van afgelopen zaterdag, hebben er 6 in de jeugd gespeeld van ajax. En dan ook nog 2 invallers (Klaassen en Taylor).

Welk andere Nederlandse of buitenlandse club doet dit nog? Met alleen jeugdspelers red je het niet, dan is het toch niet zo gek dat je spelers koopt?

22 augustus 2023 om 17:52

De jeugdopleiding zat de laatste jaren erg in het slop, dus komt er minder kwaliteit door. Als je kijkt naar de talenten die de laatste 2 jaar zijn doorgebroken, die zijn gewoon allemaal middelmaat, misschien op Hato en Vos na. De spelers die in jong Ajax staan, zijn niet klaar of niet goed genoeg voor het eerste.

22 augustus 2023 om 18:00

We hebben een cv van 17 in de basis, taylor op t middenveld en brobbey in de spits. noem eens een team met meer en betere eigen jeugd

22 augustus 2023 om 18:01

Ach, wanneer het elftal op elkaar is ingespeeld en gaat presteren dan gaan de jeugdspelers zoals altijd hun kansen krijgen. Nu op dit moment is het zaak de boel zo snel mogelijk op de rit te krijgen en is er simpelweg geen tijd om rustig de jeugd in te passen. Komt allemaal goed.

22 augustus 2023 om 18:24

Ajax strooit met geld op dit moment echt niet normaal. Eerst doen alsof ze niks te besteden hebben en dan opeens strooien alsof het niks is.

Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen. Veel mensen zeuren dat psv veel haalt maar wat Ajax nu aan het doen is mag gewoon blijkbaar?

22 augustus 2023 om 18:58

Ajax verkoopt voor 113m en koopt voor 78m. PSV verkoopt voor 14m en koopt voor 37m.

22 augustus 2023 om 19:01

Verkoopt voor 14 miljoen ? volgens mij waren Gakpo en Madueke wel iets duurder dan 14 miljoen..van dat geld hebben ze geinvesteerd..

22 augustus 2023 om 19:05

PSV had nog over van Gakpo en Madueke.

22 augustus 2023 om 19:40

Gakpo en Madueke gingen in de winterstop al. Ook is het grootste gedeelte van deze centen gebruikt voor aflossing. Uiteraard spenderen ze wat van dit geld dit seizoen.

Ajax wilde eerst ook verkopen, omdat het mislopen van de CL opgevangen dient te worden. En na verkoop van wat brandhout zoals Bassey en Daramy rollen de uitgaven lekker door daar.

22 augustus 2023 om 19:36

Alsof je dan perfect op elkaar ingespeeld bent als je een of een paar jeugdspelers naar het eerste doorschuift. Dit is typisch weer zeuren om het zeuren

Zou hij al meteen speelgerechtigd zijn voor donderdag? Ben benieuwd naar hem, maar zijn uitstraling is al een verbetering tot de kinderjufs die momenteel LB staan.

22 augustus 2023 om 17:36

Goede vraag, ik denk dat die wedstrijd te vroeg voor Avila komt

22 augustus 2023 om 18:06

Haalt Steijn zijn eigen geloofwaardigheid niet onderuit als hij hem opstelt ? De gehaalde keeper kon niet meedoen omdat hij de spelers niet goed kende. Dat geld dan eigenlijk ook voor hem,

22 augustus 2023 om 17:38

Nee denk ik want Sutalo en de nieuwe spits zijn ook nog niet speelgerechtigd

22 augustus 2023 om 17:40

Zal inderdaad te vroeg komen. Akpom is wel een andere oorzaak trouwens, dat is een Engelsman die nog geen EU-werkvergunning heeft. Avila heeft die al wel, dus dat zal wat sneller verlopen. En Sutalo komt uit de EU, dus daar is geen werkvergunning voor nodig.

Best prijzig maar goed er zit potentie/doorverkoopmarge in. Grinta heeft hij sowieso en die kan de verdediging van Ajax goed gebruiken. Hij is wel weer jeugdig terwijl Ajax juist spelers nodig heeft met goede ervaring. De selectie wordt nu vooral op potentie ingericht ipv een gebalanceerde mix van potentie en ervaring. Maar goed, ik kijk wel uit met mijn kritische noten hier gezien de Sekte vrij fel kan zijn en geweld niet schieuwt. :D

Top dit vond ik momenteel de zwakste positie van Ajax hopelijk kan hij het invullen.

En zo komen er in een week een rechtsback, centrale verdediger en een linksback bij.
Sven is lekker bezig. Elftal is behoorlijk versterkt en in balans gekomen.

22 augustus 2023 om 17:45

Of het versterkt is moet je nog maar zien. Er zijn spelers bijgekomen, dat is wat anders.

Met Avila, Sutalo en Hato heeft Ajax toch een zeer aardige verdediging staan, alleen geen goede keeper helaas.

Denk dat ze aan chimy ávila van osasuna veel meer hebben

22 augustus 2023 om 17:46

Ik denk dat ze aan Haaland en Mbappe nog meer hebben…

22 augustus 2023 om 19:12

Jippie, weer een zeikerd weggezet. Wat een negativiteit zo her en der. Argumenten : vreemdelingen .... net gelezen dat hij niet kan verdedigen .... Japie van PSG is beter .....enz enz. Spelers zijn al afgebrand voor ze in Amsterdam zijn. Pfffffff.

Dit was een moetje. Zowel Salah Edinne als Wijndal voldoen niet. Toch deel ik als Ajacied de gevoelens van velen; er wordt momenteel te veel gekocht. Onze visie is altijd geweest, (en moet ook altijd zijn) dat een aankoop een directe versterking voor de basis moet zijn. Breedteversterkingen moeten vanuit de jeugd doorstromen. Daarom zijn er een flink aantal aankopen waar ik mijn twijfels bij zet. Deze gozer ken ik niet, maar ik kan volledig begrijpen dat er naar een linksback werd gezocht.

22 augustus 2023 om 17:57

Ja leuk breedte uit de jeugd. Als je met Aertsen aan moet komen zetten als de 1e man geblesseerd is dan kan je wel inpakken. Die jeugd is op dit moment gewoon niet goed genoeg op een paar na. We hebben CL te halen dat moeten mensen niet vergeten. Dikke salarissen heeft Overmars uitgedeeld op CL niveau. Als de jeugd niet goed genoeg is moet je buiten de deur kijken. We zien nu hoe Salah Eddine door de mand valt. Daar ga je de oorlog niet mee winnen. Fitz Jim.... niet goed genoeg enz.

22 augustus 2023 om 18:18



Eens betreft Aertsen, die is te licht. Maar dan ligt het probleem ergens anders wat mij betreft. Dan had die jongen namelijk nooit een contract(verlenging) dan wel minuten moeten krijgen in 1. Gooi Tristan Gooijer bijvoorbeeld maar voor de leeuwen. En de jeugd is momenteel inderdaad niet goed genoeg. Maar dan moet de oplossing ook in die jeugdopleiding plaatsvinden, dan zijn daar zijn blijkbaar veranderingen nodig.

Fitz Jim hou ik overigens zeker nog vertrouwen in, maar dat terzijde.

22 augustus 2023 om 18:27

Fitz Jim moet maken dat hij verhuurd wordt. Met nog een jaar KKD loopt hij alleen maar vertraging in zijn ontwikkeling op. Je ziet het met zoveel spelers. 1 jaar KKD is prima maar eigenlijk moet je de KKD daarna al ontgroeid zijn en minimaal in de ED spelen.

Weet iemand wat er met die Turkse verdediger van 10 miljoen is? Staat hij nog onder contract? Al een tijdje niks van gehoord

22 augustus 2023 om 18:55

Dat vroeg ik me ook af. Kaplan heet hij toch? Is hij nog steeds geblesseerd of is hij helemaal uit de gratie geraakt, maar dan zou hij toch wel met Jong Ajax meespelen?

22 augustus 2023 om 19:40

Kruisband gescheurd vorig jaar november. Sluit na de interlandperiode weer aan bij de groepstraining. Ze doen voorzichtig aan met hem.

Ajax moest toch eerst voor veertig miljoen verkopen? Moeten ze dan nu weer voor twintig miljoen plus verkopen (verschil tussen uitgaande en inkomende transfers)?

22 augustus 2023 om 18:09

Kudus gaat ook nog verkocht worden. Althans, daar mag je wel van uitgaan...

Van wat ik van kenners lees is dat beide gehaalde backs aanvallend goed zijn, maar verdedigend minder. Als dat waar is schieten we er weinig mee op, want juist het verdedigende aspect wordt zo gemist in de achterste linie. Maar laten we nog even afwachten of dit wel de zoveelste breedte aankopen zijn, of directe versterkingen. We zullen zien....

Stevig prijskaartje hoor, een back voor 14 miljoen. Maar ja het was misschien wel de hoogste prioriteit als je Salah-Eddine en Wijndal aan het werk ziet dit seizoen. Die 2 waren echt zo drama. Persoonlijk dus het meeste benieuwd naar deze kerel. Bij Antwerp waren ze lovend over Avila. Hopelijk kan hij dat ook brengen bij Ajax.





14 miljoen. Mooie deal voor Antwerp. Goede leuke back met potentieel maar ik ben er nooit zwaar onder de indruk van geweest. Maar goed, wie weet ontploft hij nu en kan hij groeien naar de top van Europa. Het is nog wat vroeg om te zeggen of dat zal lukken.

22 augustus 2023 om 18:25

Mooi compliment dat je er vanuit gaat dat alle bonussen worden voltooid. Ben het met je eens, Ajax is inmiddels erg sterk!

22 augustus 2023 om 19:04

Hebben we gezien ja tegen Excelsior.. Ijzersterk!

22 augustus 2023 om 19:22

Gelukkig laat de landskampioen al 2 keer punten liggen tegen de kleintjes

Ik wordt een beetje moe van dat de een vreemdelingen legioen zegt en dat de ander het gaat verdedigen door de namen op te noemen van meestal zelf opgeleide spelers. We kunnen toch gewoon concluderen dat de kwaliteit van de Ajax opgeleide spelers (dat nu in de selectie zit) niet goed genoeg is om zeker Europees stappen te zetten. Dan kun je Nederlanders halen (wie vaak prijzig zijn) of je haalt buitenlanders. Uiteindelijk gaat het erom wat er op het veld staat.
Waar wel weer een kanttekening bij gezet moet worden. Ajax is groot geworden mede door zelf opgeleide spelers. Als de jeugd steeds minder doorbreekt zal de jeugd ook eerder vertrekken naar bijvoorbeeld een club als AZ waar de jeugd misschien wel meer kansen krijgt.

22 augustus 2023 om 18:34

De Eredivisie is ook een stuk beter dan 10 jaar geleden. Dat moeten mensen ook wel beseffen. De verwachtingen van Ajax zijn hoger en hoger dan een decennia geleden. Logisch dat alleen de beste van het beste het niveau aankunnen van de jeugdopleiding.

22 augustus 2023 om 19:14

Precies dit modric, en de jeugd is toch niets zie Nederlands elftallen.

22 augustus 2023 om 19:23

Net een jeugdspeler verkocht voor 40 miljoen. En de volgende staat al klaar (hato). De Ajax jeugdopleiding is slachtoffer van z’n eigen success. Jeugdspelers gaan steeds vroeger weg en het is niet realistisch om elk jaar weer een blik aanstaande wereldtoppers open te trekken. 1-2 doorbrekende talenten per seizoen is echt prima.

Ajax wordt steeds veroordeeld op bizar hoge standaarden waar geen enkele club in de wereld aan voldoet.

Wel een hoop nieuwe spelers zeg, het is te hopen voor Ajax dat Steijn het aan de loop gaat krijgen en dat je straks niet met een elftal vol dure aankopen wat niet draait. De spelers die Ajax gehaald heeft zeggen me eerlijk gezegd niet zoveel maar Mislinat komt op mij wel over als een man met verstand, dat gaat vast goed komen. Ik hoop op een spannende titelstrijd en mooi voetbal!

Hey, een tattoo in zijn nek: ‘Strijder’ en ‘grinta’ opmerkingen incoming! 😂

23 augustus 2023 om 09:42

Jaloers jonge?

Heb deze jongen vrij veel zien spelen. Is fel maar best lomp. Aardige inspeelpass maar aannames en basistechniek niet vlekkoos zeg maar. Een soort Karsdorp.

Eerlijk gezegd vind ik het meer niveau FC Utrecht en Heerenveen, maar wie weet.

Wat een onzin over eigen jeugdspelers die Ajax moet gebruiken. Ach ja het is Ajax dan komen deze opmerkingen vanzelf 🤣🙈. Als ze er zijn en ze kunnen het niveau aan dan komen ze er wel. Op dit moment niet op een enkeling na. Mensen denken dat Ajax een blik open trekt en er 10 top talenten (eigen jeugdspelers) klaar staan die zo mee kunnen draaien. De geschiedenis leert dat er om de zoveel jaar een toptalent doorkomt die ook echt een topper wordt. En daar heb je maar 1 of 2 van om de zoveel jaar. Jeugd krijgt de kans als ze er klaar voor zijn. In de voorbereiding kon je al zien dat ze er nog niet klaar voor zijn. En als er dan 4/5 basisspelers verkocht worden is het onmogelijk deze aan te vullen met eigen jeugdspelers om mee te draaien in bijv de top 3. Maar goed, ieder z’n mening 🤣🙈

Ben benieuwd. Slechter dan de huidige 2 kan hij het haast niet doen!
Wijndal is echt een miskleun tot heden zeg. Hopelijk deze Avila niet ook, dan heb je wel twee hele dure miskleunen als backjes!

Er heeft een grote schoonmaak plaatsgevonden en dat was nodig ook.

De spirit was uit het team dus tijd voor nieuwe gezichten. En dat is wat er gebeurd is. Met deze aankoop is er een hoop nieuw bloed in de selectie gekomen.

De komende maanden zal blijken wat dit voor effect heeft op het voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren