Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hugo Borst weet startdatum nieuwe algemeen directeur Ajax, die zich zorgen maakt

Laatste update:

Alex Kroes zal per 1 december in zijn functie als algemeen directeur van Ajax treden, zo weet Hugo Borst zaterdagavond te melden. De Amsterdammers hebben reeds een akkoord bereikt met Kroes over de opvolging van Edwin van der Sar, maar vanwege een concurrentiebeding in het contract bij AZ kan hij nog niet aan de slag. Verder meldt Borst in het programma De Eretribune van ESPN dat de aanstaande algemeen directeur zich nu al ‘hele grote zorgen’ maakt om Ajax.

Ik heb hem zelf niet gesproken, want ik ken de beste man niet. Maar ik heb van anderen gehoord dat hij zich al hele grote zorgen maakt over wat er nu allemaal aan de gang is”, vertelt Borst. “Het is gruwelijk onrustig. Ik heb afgelopen week nog wat mensen gebeld, maar wat een teringzooi is het intern zeg. Niet normaal.”

“Ik keek donderdagavond (naar het Europa League-duel met Ludogorets, red.) en ik heb werkelijk niets gezien dat ook maar refereert aan Ajax”, vervolgt Borst. “Misschien alleen het kale hoofd van Klaassen in de tweede helft, maar die is nu ook weg. Ook al heeft hij geen basisplek, hij refereert wel aan de Ajax-opleiding. Ajax is echt een vreemdelingenlegioen. Dat kan best, want zo werkt dat. Maar het is zo ver afgegleden van wat Ajax is. Ik denk dat Ajax implodeert, of explodeert."

Collega-analist Mario Been spreekt eveneens van een ‘hele vreemde situatie’ bij Ajax. "Wat ik met name niet begreep, is dat Steijn riep dat hij Nederlandse spelers wilde hebben met het Ajax-DNA. Alleen Van den Boomen heeft een klein beetje het Ajax-DNA omdat hij daar ooit gespeeld heeft, maar voor de rest zijn er alleen maar buitenlanders gekomen. Maar er is niemand die Mislintat corrigeert of kan beoordelen, omdat er niemand boven zit."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nederlandse jongens met het Ajax DNA? Zoals Bergwijn zeker..

2 september 2023 om 22:07

Wat is het ajax DNA?
Kan iemand mij dat uitleggen?

2 september 2023 om 22:11

Bal in de ploeg, vooruit spelen, opkomende backs, 433, punt naar achter, eigen jeugd, opleidingsinstituut, helft vd tegenstander, forechecking, de 3e bal

2 september 2023 om 22:13

Je hebt Ajax DNA als je op de middenstip van de JC Arena bent verwekt en geboren. Ook moet je naar Johan, Marco, Dennis of Jari zijn vernoemd.

2 september 2023 om 22:15

Steijn heeft het laatst benoemd. Uiteindelijk zijn dat gewoon spelers die elke ploeg wil hebben, maar bij Ajax willen zij het graag laten lijken alsof zij een buitenaards instituut zijn, waar het voetbal is uitgevonden en de andere clubs nog moeten leren hoe je een bal moet oppompen

2 september 2023 om 22:20

Als je wint was je magistraal, verlies je dan heb je het zelf weggegeven.

2 september 2023 om 23:22

Tja dat is allemaal wel wat elke Ajax supporter wilt. Manchester City is ook bij elkaar gekocht en pakt vorig seizoen de treble. Tja ze kunnen schreeuwen om Ajax DNA maar ik geloof dat je daar geen prijzen mee gaat pakken. Wie weet heb je een keer weer geluk met wat jeugdspelers nu even niet.

3 september 2023 om 00:06

De spelers die dan mogelijk zijn in dat plaatje zijn : botman, Schuurs, schouten, de roon, koopmeiners, memphis, danjuma, flekken, hateboer, weghorst, gravenbergh, maatsen, karsdorp, chong. Hiervan waren alleen Maatsen, Chong en misschien de Roon mogelijk. Maar of je daar nou veel beter van wordt en blij van wordt. Daarnaast is de jeugd er niet klaar voor. Kijk maar naar wie er zijn vertrokken en nu spelen. (Unuvar, salah eddine, regeer, baas etc etc) logisch dat er dan internationale spelers bij komen. Aan het einde van dit seizoen verwacht ik gewoon Ajax en Psv op de plekken 1 en 2. En beiden wellicht halve finale Europa league

3 september 2023 om 08:11

Waarom waren schouten of lang niet mogelijk?

Ik vind het allemaal zo makkelijk. Het klopt dat het nu bizar slecht gaat. Maar het overgrote deel van alle aankopen stond de afgelopen weken nog niet op het veld. Spelers als Sutalo, Avila, Sosa, Mikautadze, Mannsverk en Akpom moeten hun debuut nog maken. Eigenlijk begint je voorbereiding komende zondag pas. Dat is niet optimaal, maar gezien de positie waarin je zit en alle spelers die vertrokken zijn is dit helaas vrij logisch (dat zo laat de selectie pas compleet is). Ik zal er sowieso niet teveel van verwachten. Je bent deze zomer weer je vier beste spelers kwijt geraakt...

2 september 2023 om 22:02

Bizar slecht is nogal overdreven he. Je hebt een wedstrijdje verloren. Nou dat overkwam Ten Hag ook wel eens.

2 september 2023 om 22:13

Het gaat gewoon bizar slecht soccerfsn. 0 schoten op doel tegen ludo thuis. Trainer en td die niet van elkaar weten wat ze willen. Spelers van 2e divisies voor 10+ miljoenen. Directie die er niet is.

2 september 2023 om 22:13

De wedstrijd tegen Ludogorets komt wel bij de vijf slechtste wedstrijden die ik ooit gezien heb van Ajax. In negentig minuten in een thuisduel geen enkele kans gecreëerd en na grote delen van de wedstrijd weggevoetbald door een middelmatig Bulgaars team. Het gaat ook om de wijze van spelen hoor, niet puur om het enkele verliezen.

2 september 2023 om 22:21

Jij bent het andere uiterste boccherief. Je weet helemaal niet hoe die spelers gaan functioneren. Dat weet niemand. Je kan hoogstens constateren dat het nu dramatisch en hemeltergend slecht is. Ik bedoel, net alsof spelers Arek Milik (reserve bij Augsburg), Davinson Sanchez (speler subtopper in Colombia) en Lisandro Martinez (speler bij middenmotor in Argentinie) zo een geweldige reputatie hadden voordat ze naar Amsterdam kwamen. Overigens zijn Sutalo en Sosa Kroatisch internationals; als je toch naar status wil kijken.

2 september 2023 om 22:27

Kijk anders ook wie er toen allemaal speelden.
Meerendeel Nederlandse jongens en uit de jeugd. Die jongens die er vorig seizoen ook niets van bakte. Die waren ook vrijwel allemaal ruk donderdag. Buiten Hato na.
Maar de aankopen krijgen de kritiek, terwijl er maar 4 speelden en die zeker niet de minste waren. Maar hey, laten we gewoon naar de jeugd blijven kijken en de Nederlandse jongens, want die brengen ons echt zo veel. Dat bleek wel donderdag

3 september 2023 om 00:10

Fenerbahce heeft hetzelfde gedaan tegen Twente. Het hoefde niet meer omdat het gespeelt was en ze spelen op 30%? En over Fener is iedereen super lovend en die winnen wel effe de conference league met gemak. Het is de waan van de dag. Wint ajax straks 5 op rij en 9 uit 3 in de Europa league zijn ze de topfavoriet om de competitie en Europa league te winnen

3 september 2023 om 08:47

@XIII het is toch niet zo gek dat een jeugdspeler meer krediet krijgt dan een aankoop? Een aankoop hoort namelijk een meerwaarde te zijn, daarom leg je er dik geld voor neer.

Dat alleen zij kritiek kregen na donderdag was inderdaad ietwat overdreven, want het hele elftal speelde als een dweil. Dat neemt niet weg dat ik Medic en Boomen echt serieuze middelmaat vind voor Ajax. Dat is gewoon niveau Utrecht/Vitesse.

3 september 2023 om 08:53

Wat zijn er hier toch veel mensen met oogkleppen op. Kritiek op het dramatische beleid wordt niet geaccepteerd door de volgelingen van Mislintat terwijl onze club zijn identiteit en aanzien in rap tempo verliest.
Het is nogal wat als de toekomstig algemeen directeur zich grote zorgen maakt, net als vele anderen met een groot Ajax hart.

Maar nee hoor, volgens velen het is er niks aan de hand en doet Mislintat het geweldig!
Iedereen met een beetje voetbalverstand ziet dat Mislintat er een zooitje van maakt maar o wee als daar commentaar op komt.
Het is toch ronduit bizar dat een trainer geen inspraak heeft op de spelers die worden gehaald en zelfs niet eens weet wie er komen.
Een trainer hoeft het niet alleen te bepalen, maar moet wel aangeven hoe hij wil gaan spelen en dan passen daar niet alle spelers bij. Je haalt toch spelers die in een bepaald systeem passen?
Het is toch niet voor te stellen dat een Slot, Bosz of Guardiola 12 spelers in hun maag gesplitst krijgen die ze niet kennen.

Ik krijg het bijna niet uit mijn mond maar we lijken op dit moment wel een soort Chelsea met kopen om het kopen zonder enige visie.
En een groot deel blijft dat nog verdedigen ook en dan met dooddoeners komen van wie ik dan zou hebben gehaald.
Ik ben geen technisch directeur dus daar ga ik niet over maar spelers als Lang en van der Beek had een mooi begin geweest en die hadden niet meer gekost dan een deel die nu zijn gehaald.
Hopelijk moet die Mislintat snel zijn koffers pakken voordat de schade onherstelbaar is.

3 september 2023 om 10:15

Het is nogal wat dat de toekomstige directeur zich zorgen maakt. Je neemt dit dus aan als feit zonder een betrouwbare bron.

2 september 2023 om 22:08

Het eerste half jaar onder Ten Hag was ook niet denderend. En hij had nog de beschikking over potentiële (wereld)toppers. Mislintat moest eerst puinruimen en kon pas aankopen doen zodra er verkocht was. De selectie is compleet, dus om nu al de technisch directeur en trainer te bekritiseren is wel erg voorbarig. En Hugo Borst heeft via-via wat gehoord. Ik heb via-via gehoord dat Hugo Borst een waardeloze journalist is…

2 september 2023 om 22:25

Ten Hag speelde beter voetbal dan Keizer dat halfjaar en haalde een veel beter puntengemiddelde. Het is gewoon een oneerlijke vergelijking, die inderdaad nog eens miskent dat er goud voor handen was bij Ajax wat iedereen zag in 2018 (De Ligt, De Jong, Van de Beek). Nu moeten we het nog zien.

3 september 2023 om 00:04

@Suarez, maar is dat zo, is het echt zo anders. Gorter is een mega talentvolle doelman, niet heel anders dan onana, die opeens dankzij blessures de kans krijgt. Hato is iedereen het over eens dat, dat een groot talent is en Tahirovic begint ook steeds meer mensen te overtuigen van zijn kwaliteiten als verbindingsspeler tussen verdediging en aanval. Enige verschil met toen, is dat de aankopen, waaronder de meer ervaren jongens, al gedaan zijn. Ze waren donderdag nog niet speelgerechtigd, maar vervolgens wordt diezelfde donderdag aangehaald als referentie van hoe slecht het met Ajax gesteld is. Donderdag was grotendeels het Ajax van vorig jaar en daar wisten we reeds van dat, dat bagger was.

2 september 2023 om 22:21

Precies dit! Amen

2 september 2023 om 23:13

Veel mensen maken zich zorgen om Ajax, wat ik heel goed begrijp. Niemand kan die Duitser volgen en de rvc is een wassen neus. Dat Steijn geen zeggenschap heeft en dat accepteert is bizar. Als trainer moet je wel wat te zeggen kunnen hebben en kunnen samenwerken met de scoutsgroep en de TD. Ik herken Ajax niet meer en hoop dat het snel weer gaat lopen daar.

2 september 2023 om 23:52

Ja want we zien graag de labyads en klaiber bij ajax spelen... Ik kan "die Duitser" prima volgen.

3 september 2023 om 09:33

Ik niet, hij had ook een Schouten kunnen halen. Steijn wilde meer Nederlanders en Mislintat heeft hem gewoon in zijn hemdje gezet.

ja echt niet normaal de chaos.
degradatie voetbal dit jaar. volgend jaar failliet.

echt mooi hoe iedereen deze voorspellende gave heeft aan die analisten tafels
die nieuwe aankopen zijn allemaal al beoordeelt als geen ajax materiaal ...

leuk dat steijn nederlandse jongens wou met ajax-dna... maar noem mij er een paar die daarvoor in aanmerking zouden komen? ik kan wel een lijstje namen noemen, maar daarvan wordt ik niet vrolijk.
buiten noa lang misschien, maar als bergwijn nog bij ajax zit... en je dan ook lang hebt is toch geld verspilling? verder een dest terug kunnen halen? maar die zit dan rensch in de weg

2 september 2023 om 22:09

Ziyech, lang, dest, malen...dat zijn er 4 die haalbaar zouden zijn, al zou malen waarschijnlijk te duur zijn. ..maar of dat beter is dan wat je nu hebt is ook maar afwachten...de situatie is zoals die is.

Ja, al die analisten en journalisten (met name Verweij en Driessen) zijn, zonder dat iemand dat ook maar kan bevestigen, de boel lekker aan het opjutten. Who cares of het waar is of niet? Het is makkelijk scoren, dus lekker doen. Dan heb je in ieder geval de headlines te pakken.

Zou ik ook doen als ik Kroes was. Hij kan straks de puinhopen van Mislintat, Steijn en Van Halst opruimen. Wordt straks geen gespreid bedje voor hem.

2 september 2023 om 22:05

Als we alle aankopen ff de tijd geven en ze in de winter bovenaan staan komt Kroes gewoon fluitend binnen.

2 september 2023 om 22:12

Zullen we even wachten met deze onzin?

2 september 2023 om 23:15

Kroes wil zijn Ajax maar al te graag helpen.

Iedereen lult ernaar maar na. Mislintat is de TD en hij is aan gesteld om het aan en verkoopbeleid te bepalen en uit te voeren. Dat doet hij is samenspraak met hoofd scouting en de trainer (passant). Daarbij wordt een budget vastgesteld door de FD en de RvC houdt toezicht. Dat gebeurd toch gewoon?! Waarom blijft iedereen in de media zo zeiken dat Mislintat alles te zeggen heeft? Dat is toch logisch als het om technische zaken gaat.

3 september 2023 om 00:17

Maar het gaat er juist om dat hij juist NIET in samenspraak met de trainer handelt. Het is toch bizar dat de trainer niet op de hoogte is, en dat zijn wensen steevast genegeerd zijn. En dat er schijnbaar geen enkele controle is op het bizarre aantal miljoenen Mislintat heeft uitgegeven

3 september 2023 om 11:30

Bla bla vorig jaar haalde schreuder teveel onzin spelers en toen was er kritiek dat de TD niks deed.
Hoe Ajax het ook doet ze moeten kritiek leveren. Er staat nog bijna 50% nederlanders op het veld.
Kan je in Engeland, Duitsland, Frankrijk en zelfs bulgarije bij de topclubs niet eens zeggen.
City vind iedereen super goed. Hoeveel City spelers zijn er ? Niemand geeft daarom in de absolute top.

Ik heb afgelopen tijd veel gelezen, waaronder dat het scoutingsapparaat dat invloed had op Mislintat, de RvC die transfers tegen houdt etc. Genoeg partijen die Mislintat corrigeren (of gewoon in goed overleg met elkaar tot nieuwe/andere inzichten komen, om het wat positiever te brengen dan de media). Vraag me af of die geluiden waar Borst het over heeft, echt van binnenuit komen of zou het gewoon Gullit zijn en zijn vriendjes bij wie hij de paniek in d ogen ziet.
Milsintat heeft al vrij vroeg deze zomer geroepen dat het halen van bepaalde spelers lastig was omdat Ajax geen CL speelt en voor sommige spelers minder interessant is. Daarnaast speelt het financiële plaatje mee. Nu roept Steijn dat hij wensen had die niet allemaal ingewilligd konden worden, om welke reden dan ook. En het is heel normaal dat je dan doorschakelt naar alternatieven. Kun je wat van vinden, maar die alternatieven hebben geen Nederlandse identiteit, althans in kan er maar weinig bedenken. Geen enkele aankoop ook van psv of feyenoord had ik graag bij Ajax gezien, hooguit Lang maar dat was 200% kapitaalsvernietiging geweest.

2 september 2023 om 22:05

Geen speld tussen te krijgen.

2 september 2023 om 22:15

Lang en Schouten waren directe versterkingen geweest in het huidige Ajax. Ja, ik weet dat Ajax Bergwijn heeft maar die presteert gewoon niet (al helemaal niet als je het afweegt tegen zijn transfersom). Het na 1 seizoen terughalen van Brobbey die gratis de deur uitliep, 14 miljoen betalen voor een jeugdspeler van Manchester City, een derde keeper halen uit Duitsland voor vele miljoenen. Over kapitaalvernietiging gesproken.

2 september 2023 om 22:27

Brobbey heeft niks met Mislintat te maken hè… dat plan komt uit de koker van Overmars, maar dat is een soort martelaar geworden. Laten we niet vergeten dat

a) Overmars zo’n 5 jaar nodig had om een selectie neer te zetten die ertoe deed want voor 2017 was het allemaal erg matig.

b) de jeugdopleiding al decennia faalt. Want noem mij maar de Ajax jongens die vanuit de jonge jeugd vaste Oranje spelers zijn geworden en geen verdediger zijn… (dan kom je per creatieve positie gewoon uit op Sneijder/ Vaart/ Vd Meijde, Kluivert en Babel).

c) het overduidelijk is dat Mislintat gewoon de opdracht heeft gekregen om schoon schip te maken en een meerjarenplan op te tuigen.

2 september 2023 om 22:34

Schouten weet ik nog niet zo... dan had je idd beter die Vos kunnen proberen op die plek. nu zijn Mannsverk en Tahirovic voor die positie, voorheen had ik geen idee van het niveau van Tahirovic, maar die is mij tot nu heel positief bevallen.
Mannsverk is nog even afwachten, maar is in potentie ook gewoon beter dan Schouten.
niks ten nadele van schouten, is ook gewoon prima voetballer. maar ik vind dat, buiten dat het een nederlander is, ook niet gelijk "ajax-dna" uitstralen oid...

2 september 2023 om 22:37

Lang? Terwijl je Bergwijn hebt, pure kapitaalsvernietiging en geen garantie op beter. Tadic was op dat moment ook nog niet weg. Schouten is 27, en is die beter dan vd Boomen? Beter dan Tahirovic? Mannsverk? En allen goedkoper en 2 van de 3 zijn jong en kans op verlies is klein. Jou voorbeelden zijn een beetje vroeg om over kapitaalsvernietiging te spreken denk je niet? Die keeper heeft 5mln gekost, een Noppert of Olij hadden ook zeker 3/4mln moeten kosten. Nu heb je een talentvolle keeper in huis met een hele kleine kans op kapitaalsvernietiging. En een Antony of Neres halen was wel dikke prima maar een jeugdspeler van ManC, momenteel de beste club vd wereld zo'n beetje, die vorig jaar z'n divisie aan gort schoot zie jij als kapitaalsvernietiging.

2 september 2023 om 23:02

Mijn opmerking over Brobbey heeft betrekking op de reactie van marton3103 die stelt dat het terughalen van Lang kapitaalvernietiging zou zijn.

3 september 2023 om 00:17

@Master 1, leuke opsomming, maar gelijk ook een toonbeeld van de onzin die de wereld in wordt geslingerd. Die derde keeper uit Duitsland is Frans Hoek nog speciaal voor ingevlogen. Die zei dat is er een die uitstekend bij Ajax past, halen. Maar Mislintat is zogenaamd een solist, die alleen maar mensen uit zijn eigen kring betrekt bij de scouting. Steijn wilde Nederlanders, hoe groot acht jij de kans dat die sint juste, van de berg en Zierikzee uit de koker van Steijn komen. Twee van die drie zijn afgepoeierd door de scouting en een wilde zelf niet. Ipv het advies van de Ajax scouting te negeren, zoals vorig jaar, gaat mislintat op zoek naar andere namen. Ai ai ai wat een puinzooi een TD die daadwerkelijk naar zijn scouting luistert. En tot slot die jeugdspeler die gehaald wordt als kapitaalvernietiging bestempelen. Dat is toekomst waarde creëren. Lang gaat never nooit achter Bergwijn op het bankje zitten. Forbes kan je gerust laten banken zonder dat hij gaat miepen. Gokken op een redelijke bergwijn dit seizoen, dat vervolgens een club in paniek 20 mln plus biedt en weg. Dan is Forbs gewend en kan hij het zo overnemen en daarachter zit dan weer Godts, waardoor je voor de komende 3 seizoenen wei ig tot geen zorgen hoeft te hebben over linksvoor. Het enige echt rare dat door Mislintat is gedaan is het hen van twee linksback zonder dat er spelers voor die positie vertrokken zijn en geen echte rechtsbuiten.

3 september 2023 om 07:31

Ik zie jou en meerdere mede Ajacieden deze punten maken. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ik geen enkele duurbetaalde analist ook maar in de buurt zie komen van deze eenvoudig op te merken bevindingen?
Mensen vergeten dat Martinez en Alvarez ook geen indruk maakten in hun eerste minuten.

3 september 2023 om 07:31

Ik zie jou en meerdere mede Ajacieden deze punten maken. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat ik geen enkele duurbetaalde analist ook maar in de buurt zie komen van deze eenvoudig op te merken bevindingen?
Mensen vergeten dat Martinez en Alvarez ook geen indruk maakten in hun eerste minuten.

2 september 2023 om 22:31



Lozano, Schouten en Lang waren alle drie gewoon ontzettend goede versterkingen voor ajax geweest. Je kan zelfs een argument maken voor Pepi al is de spits die Ajax nu heeft gehaald ook niet slecht. Maar hoe kan je beweren dat een Lozano geen versterking is voor dit ajax als je enige rechtsbuiten Berghuis is, die inmiddels liever op het middenveld speelt? Beetje een opmerkelijk stuk. Ik zeg niet dat de aankopen van ajax slecht zijn (ben zelf groot fan van Tahirovic), maar je kan me niet vertellen dat Schouten, Lozano en Lang zich niet in de basis zouden kunnen knokken van het huidige ajax.

2 september 2023 om 22:36

lozano, moet ik nog maar even zien. die heeft toch een beetje stilgezeten afgelopen jaren.
als hij 75% van zijn vorige psv periode aantikt qua niveau dan is het al een geweldenaar voor eredivisie begrippen. had zeker niet misstaan bij ajax inderdaad.
maar de vraag is of hij naar ajax zou willen? geen CL, geen sentiment richting ajax.

denk dat ze gewoon gokken op Forbs/mikautadze als rechtsbuiten.
waarbij forbs gewoon nog een veredelde jeugd speler is en mikautadze geen pure rechtsbuiten is...

2 september 2023 om 22:44

@psvertotdedood of die spelers zich niet in de basis zouden kunnen knokken is een hele andere discussie. Dat beweer ik helemaal niet. Schouten had wat mij betreft net zo goed mogen komen ipv vd Boomen, maar niet liever dan. En kost ook nog eens veel meer. Dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik sluit zeker niet uit dat hij zich in de basis zou kunnen knokken. En Lang, ik heb het al te vaak geschreven vandaag maar die ging naar PSV toen Ajax Bergwijn en Tadic nog had. Dus was totaal overbodig geweest. Pepi had ook gekunt, prima talentvolle spits, maar die zou Brobbey geen angst in boezemen. En waar dit bij psv als goede aankoop gezien wordt, zou bij Ajax waarschijnlijk geroepen worden hoe is het mogelijk dat ze een speler van Groningen halen (althans daar als laatste gespeeld), notabene een degradant! Spelers uit 2e divisies zijn not done begrijp ik de laatste dagen... Lozano zou je wel een punt kunnen hebben.

2 september 2023 om 23:20

En welk van de Ajax aankopen had je graag bij Ajax gezien?

2 september 2023 om 23:46

Ik ben geen scout. Ik heb wel het idee dat er heel bewust gekeken is naar wat ze gekocht hebben. Tahirovic zie ik graag. Vd Boomen wisselt. Denk dat ze met Forbs een prima aankoop gedaan hebben voor de toekomst en kan wellicht dit seizoen al hoge ogen gooien. De rest van de aankopen nog niet gezien. Wel allemaal jonge, talentvolle spelers. Medic kun je over twisten, maar is niet gehaald als basisspeler. Wel kopsterk, fysiek, goed schot, snel. Voldoende kwaliteit om als backup te gelden wanneer je jeugd dat duidelijk nog niet heeft. Zon speler verkoop je na een redelijk seizoen ook weer met gemak voor 1/2mln dus weinig risico. Rechtsbuiten blijft een zorgenkindje maar wel 3 spelers die daar in principe kunnen spelen. Uiteraard geldt de dooddoener voor al die spelers, we moeten het nog maar gaan zien dit seizoen. Maar dat geldt ook voor Lingr/Ivanusec/Ueda/Zerrouki/Schouten/Pepi/Stengs/Beelen/vd Belt etc.

3 september 2023 om 09:46

Met Medic loop je qua transfersom inderdaad weinig risico maar hij kan Ajax (ook als back-up) wel dure punten gaan kosten met alle gevolgen van dien.

En ik heb gehoord dat het morgen gaat regenen. Lekker zo doorgaan met dat gezeuzel en gelul in de ruimte. lekker zo doorgaan met voorspellingen die nergens op gebaseerd zijn. Ik denk, ik heb gehoord, bla bla bla bla bla.
Iedereen weet ineens wat er zich achter de schermen allemaal afspeelt. Knap hoor. De groeten

Hugo Borst " Ik heb van anderen gehoord " Ja ja Hugo. Lekker gemakkelijk scoren. Toch niet van Driessen en Verwey mag ik hopen want dan valt het mee. En iedereen weet nu al te vertellen dat het met Ajax niets wordt. Allemaal een glazen bol zeker. ?

Het is toch inderdaad op zijn minst opmerkelijk dat de wensen van de trainer volledig genegeerd zijn en dat Mislintat schijnbaar op eigen houtje opereert. En schijnbaar vrijbrief heeft gekregen om meer dan 100 miljoen uit te geven aan relatief onbekende spelers waarvan het meerendeel vorig jaar op lager niveau speelden.

2 september 2023 om 22:37

als ik de namen mag geloven die uit de hoed van steijn komen... denk ik dat veel ajaxcieden daar blij mee zijn dat ze niet zijn gekomen.

Als Ajax een merk en een bv is dan zijn dit soort uitspraken toch gewoon smaad? Van horen zeggen dit, ik hoorde van iemand dat ..
Het zou een hoop onzin schelen als je je bron kenbaar moet maken en anders je mond moet houden in de media.

2 september 2023 om 22:24

Nee, dit is geen smaad.

2 september 2023 om 23:02

Waarom niet? Hij schaadt de club toch? Als ik een potentiele sponsor was dan zou ik dit niet graag horen.

2 september 2023 om 23:33

Hahaha als zo’n uitspraak van Borst al smaad zou zijn zouden er veel rechtszaken lopen door voetbalclubs tegen journalisten. Ik vind Borst ook een irritant mannetje , maar een uitspraak als het rommelt intern (of je dat nou van horen zeggen hebt of rechtstreeks hebt van iemand binnen de club) kan echt niet onder smaad worden gestoeld. Daarvoor is de persvrijheid in Nederland te groot en gelukkig maar!

Oefff 3 maanden vHalst, het faillissement van Ajax nadert!!

Hieraan zie je dus dat Ajax verreweg de grootste van t land is. Iedereen is met Ajax bezig, iedereen praat over Ajax. Ik zal lachen als we gewoon 1 of 2 zijn einde jaar.

2 september 2023 om 23:38

Hoezo? Als dit bij Feyenoord of PSV gebeurt volgt er dezelfde kritiek hoor (of dat nu terecht is of niet). Heeft niets met de grootste club van het land te maken (ja inderdaad ik weet ook dat Ajax dat is). Het is alleen zo dat Ajacieden meteen schermen met “dit gebeurt alleen omdat we de grootste club van het land zijn”. Maar ik meen toch echt dat dit niet de reden van de kritiek is. De reden is volgens mij omdat het gewoon een bizarre situatie is met twaalf aankopen. Mocht het gaan lopen zal de kritiek verstommen, mocht dit niet zo zijn dan zal de kritiek alleen maar heviger worden.

3 september 2023 om 00:22

Ik kan me toch echt niet herinneren dat er vorig seizoen zo werd gebashed op Feyenoord en haar aankopen als nu bij Ajax. Die haalde zelfs een volledig mislukte Danilo en daar werd nog minder moeilijk over gedaan dan de spelers die Ajax heeft opgehaald. Dus nee, als dit bij een andere club gebeurd is er een stuk minder ophef.

3 september 2023 om 00:47

Van Feyenoord werd vorig jaar ook niks verwacht, maar als je ziet wat voor een kritiek (vaak terecht) PSV kreeg vorig jaar dan gebeurt dit toch zeker bij andere clubs ook. Mocht Feyenoord dit jaar niet zijn niveau halen dan zal dat daar ook zijn.

3 september 2023 om 09:53

Klopt, Ajax is verreweg de grootste club van Nederland. In goede tijden hoor je niemand klagen over de hoeveelheid positieve Ajax artikelen in de media. Op het moment dat het minder gaat kun je kritische berichtgeving verwachten. Dit hoort ook bij een grote club die veel media aandacht genereert.

Ik word een beetje moe over geringe aantal Nederlanders of spelers met Ajax-DNA. Bergwijn, Hato, Gorter, Rensch, Wijndal, Brobby, Taylor en vd Boomen stonden donder in de basis. Dat zijn 8 Nederlanders waarvan 6 ooit in de Ajax opleiding hebben gespeeld. Nou dan heb ik liever geen Nederlanders en Ajax-DNA als wat ik donderdag heb gezien.

Nou en wie hadden dan gehaald moeten worden? Of gewoon maar de talenten die er nog zijn (echte talenten worden al uit de opleiding getrokken) opstellen en dan iedere wedstrijd kunnen verliezen. Er staat straks een prima ploeg die gaat verbazen.. in de winterstop worden de puntjes op de I gezet en wordt Ajax kampioen.

pfff wat een ophef allemaal we zijn 3 wedstrijden bezig aan het einde worden de prijzen pas uit gerijkt

De meeste jongens die donderdag op het veld stonden waren er vorig seizoen ook al of komen uit de eigen opleiding. Dat is zorgelijk. De nieuwe jongens zijn gehaald omdar er uit eigen geldedeten niemand is. En maar klagen over spelers die nog niet hebben gespeeld.

Wat ben ik blij dat Steijn de spelers niet heeft gehaald en dat Sven the man daar niet naar heeft geluisterd. St Juste, Zirkzee. Pleur op man. Denkt Steijn nog dat hij bij Nac zit ofzo? Sowieso moet je nooit de trainer alle spelers laten halen dan krijg je spelers als Klaiber,Labyad. De trainer moet zorgen dat de groep fit is en de juiste mensen opstelt. Mislintat zorgt voor een goede selectie. Zoals het hoort lijkt me. Steijn mag best zeggen wie hij graag zou zien maar dat betekend niet dat die ook komen.

Wat ik zo vreemd vind aan al die reacties over het Ajax DNA in samenspraak met de wedstrijd tegen Ludogorets, is dat in het Ajax elftal bijna alleen maar jongens met het Ajax DNA speelden. Alleen Medic, Tahirovic en Forbs waren de spelende vreemdelingen. En wat ik al eerder heb geponeerd, is dat juist de jongens met dat blijkbaar unieke stukje DNA, het af lieten weten. Zou het misschien daar aan kunnen liggen? En dat als er alleen maar klonen uit de jeugdafdeling bij komen, je wel kwaliteit aan moet trekken, ook uit het buitenland? En vertel mij eens, Hugo, welke club heeft geen spelers in haar elftal die niet afkomstig zijn van de eigen jeugdopleiding? Dus is dit gewoon weer de mainstream napapegaaien en verkopen als nieuws. Ik hoop dat er genoeg open deuren op stapel staan, want Borst & Co. stoppen niet….

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren