Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje op rapport: Berghuis blinkt uit, de zwakste man haalt eindsignaal niet

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft donderdagavond de Nations League-wedstrijd tegen Polen met 0-2 gewonnen. Voetbalzone beoordeelt de spelers van het Nederlands elftal die minstens een helft meededen met een rapportcijfer.


Spelersrapport Oranje tegen Polen




SPELER CIJFER
Remko Pasveer 6
Denzel Dumfries 6,5
Jurriën Timber 7
Virgil van Dijk 6,5
Nathan Aké 6,5
Daley Blind 5,5
Teun Koopmeiners -
Frenkie de Jong 6
Cody Gakpo 6,5
Steven Bergwijn 6
Memphis Depay 5
Steven Berghuis 7,5
Marten de Roon 5,5
Vincent Janssen -
Kenneth Taylor -
Wout Weghorst -

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De opvallendste spelers bij Oranje

Remko Pasveer: 6
Pasveer verrichte de reddingen die van een keeper verwacht mogen worden: één op een matig afstandsschot van Sebastian Szymanski en één op een schot richting verre hoek van Nicola Zalewski. Behoudens die momenten waren de Polen niet bij machte om Pasveer in de problemen te brengen.

Denzel Dumfries: 6,5
Nederland had achterin de zaakjes als geheel elftal op orde, hetgeen Dumfries de mogelijkheid bood om zich volop te mengen in het aanvalsspel. De opgestoomde rechtsback leverde voor rust een uitstekende assist op Gakpo, die het openingsdoelpunt voor het intikken kreeg. Na rust leek Dumfries knap achter de defensie van Polen te duiken. Hij werd ten val gebracht en dacht recht te hebben op een penalty, maar vond geen gehoor bij de scheidsrechter.

Jurriën Timber: 7
Timber speelde een uitstekende wedstrijd, waarin hij zich zowel in verdedigend als opbouwend opzicht liet gelden. De centrumverdediger haalde voor rust de angel uit twee dreigende aanvallen met intercepties op respectievelijk Sebastian Szymanski en Piotr Zielinski.

Daley Blind: 5,5
De zwakte van Blind werd eenmaal pijnlijk zichtbaar, toen de linksback er kort na rust finaal uit werd gelopen door de diepgaande Przemyslaw Frankowski. Tot grote opluchting van Blind verzuimde Arek Milik vervolgens om de voorzet van Frankowski binnen te lopen. Blind liet zich ook in positieve zin zien: een goede loopactie werd in de eerste helft op waarde geschat door Berghuis, maar Blind was ongelukkig in de afronding.

Frenkie de Jong: 6
Veel hangt in de opbouw van Oranje af van De Jong. De middenvelder wordt geacht de oplossing vooruit te vinden, maar slaagde daar – mede door de korte mandekking van Polen – slechts bij momenten in. Na een kwartier verstuurde De Jong een onbegrijpelijke pass richting niemandsland, kort voor rust liet hij zich makkelijk van de bal zetten door Robert Lewandowski.

Steven Bergwijn 6
Bergwijn was totaal onzichtbaar, totdat de aanvaller van Ajax na precies een uur spelen een succesvolle een-twee opzette met de net ingevallen Vincent Janssen. Met een geplaatste schuiver richting verre hoek zette Bergwijn de 2-0 op het scorebord, en redde daarmee zijn eigen rapportcijfer. Na zijn doelpunt toonde Bergwijn zich iets actiever en zette hij twee keer succesvol een veelbelovende aanval op.

Memphis Depay: 5
Depay kan terugkijken op slechts één geslaagde actie: de voorassist op Dumfries bij het openingsdoelpunt van Gakpo, waarmee Depay de vlotlopende Oranje-aanval prachtig versnelde. Daarna lukte vrijwel niets meer bij de aanvaller van Barcelona: telkens als Oranje de spits zocht als aanspeelpunt liet Depay zich de bal ontfutselen door een Pool. Ook dichter bij de goal van de tegenstander ging het mis: een kansrijke counter eind eerste helft faalde jammerlijk door een verkeerde pass van Depay op Bergwijn. Na vijftig minuten viel Depay uit met een blessure.

Steven Berghuis: 7,5
Een onverwachts snelle invalbeurt in de zesde minuut bracht Berghuis niet van zijn stuk. Integendeel, want de aanvallende middenvelder wierp zich direct op tot de spil in het aanvalsspel van Oranje. Zijn passes versnelden het spel bij Oranje. Door zich uit te laten zakken naar de rechterkant zette de Ajacied het openingsdoelpunt van Gakpo in gang. Daarvoor al zette Berghuis met een uitstekende indraaiende voorzet Blind compleet vrij voor het doel.

Kun je je (grotendeels) vinden in de rapportcijfers voor Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha ik dacht dat het over koopmeiners ging (als dat een bewussie was, kudos VZ)

De 8 opvallendste spelers.. noem ze dan gewoon allemaal.

22 september 2022 om 22:58

Goal maken is niet opvallend genoeg. Wat een journalistiek hoogstandje weer dit.

22 september 2022 om 23:40

Inderdaad.....gakpo scoort een doelpunt, speelt verder prima maar wordt niet genoemd ?
Bijzonder weer....maarja...zal wel te maken hebben met....nee ik zeg het niet.

Berghuis en Depay waren niet best, en bergwijn na een doelpunt wat 90 procent op de conto van Jansen mag zijn ook geen goede wedstrijd. Ja het was niet spankelend wle gewonnen.

22 september 2022 om 22:58

Berghuis was niet best?

22 september 2022 om 23:01

Nee. Wel actief en haalde de bal continu op. Maar Jeetje, wat was hij matig in balbezit. Qua activiteit en bal ophalen is het leuk, maar voetballend was het erg matig. Slecht schot en vertraagd ook.

22 september 2022 om 23:06

@oenieboy, Zijn schoten waren inderdaad niet best. Maar zette in de eerste helft toch een aantal kansen op, waaronder de goal van gakpo. Voor de rest gewoon een hele degelijke pot gespeeld

22 september 2022 om 23:10

2 keypasses, een grote kans gecreëerd, 90% passnauwkeurigheid en maar 9x balbezit verloren, maar wat was hij matig zeg.

22 september 2022 om 23:26

Ja, als aanjager was hij goed. Maar om nou de goals op hem te betrekken vind ik niet terecht. Dat was een geniale zet van Depay en een goede kaats van Janssen. Hij liep goed, maar ook erg vaak achteruit. Met als toppunt een mooie aanval, waarbij hij de bak naar blind brengt en vervolgens terugspeelt om Pasveer.

23 september 2022 om 00:37

Depay en Janssen in een zin over een doelpunt. Je weet dat Janssen de vervanger was van de geblesseerde Depay? Of was dat juist de goede set van Depay?

22 september 2022 om 23:09

Berghuis was de aanjager van 9/10 aanvallen. Speelde echt als een creatieve speler.

Ik ben echt heel benieuwd hoe vaak depay hier al een onvoldoende heeft gekregen. Zou het heel graag willen zien. Man wat is die man toch slecht. Wat hierboven staat is echt een samenvatting van zijn carriere, behoudens de doelpunten.

22 september 2022 om 23:07

Ook knap, altijd een onvoldoende scoren, maar toch zo gruwelijk belangrijk zijn voor je land waardoor je weer een beetje meetelt als land zijnde en je bent ook nog eens topscorer allertijden. Depay is zo slecht maar Van Persie, Kluivert of Huntelaar konden toch niet aan zijn doelpuntenaantal tippen

23 september 2022 om 00:44

In de tijd van huntelaar hadden we ook de veel scorende van persie, robben, kuijt, sneijder. In fe tijd van kluivert ook de veel scorende overmars, bergkamp etc. Wie hebben we nu als veel scorende buitenspeler of aanvallende middenvelder? Depay is best scorende spits van de armoede. De andere opgenoende spelers speelde niet altijd of werden niet altijd opgeroepen omdat er meerdere goede spelers waren in die periodes.

22 september 2022 om 23:13

Wie zou het beter doen dan daar? Voor zover ik weet is voetbal een spel van doelpunten maken en dat kan hij als allerbeste van het Nederlands elftal

Ik vond Berghuis slechter. Memphis had dan nog een aandeel in de 1-0 met die lekkere kaats. Daarna idd niet zo bijzonder meer. Maar Berghuis kwam niet verder dan afzwaaiers met verder een hoop balverlies.

22 september 2022 om 23:17

Jij snapt er toch ook helemaal niks van blijkt wel. Berghuis was zo'n beetje de beste op het veld vandaag, daar doen een paar gemiste schoten niks aan af. Stond op papier als cm, maar was overal aanspeelbaar en verplaatste het spel heel goed. Hoe je bij zo'n conclusie komt snap ik echt helemaal niks van.

22 september 2022 om 23:20

Lowietje zegt het net zelf, hij lijdde meer balverlies dan normaal. Maar kennelijk door een rugblessure, dat wist ik niet. Maar als zowel Louis als John Terry van voetbalzone zeggen dat Berghuis veel balverlies leed dan zal Barraa het vast wel weer beter weten.

22 september 2022 om 23:23

Heeft gewoon een goede pot gespeeld en was heel erg aanwezig, Louis kan wel meer zeggen.

23 september 2022 om 01:20

Een hoop balverlies, hij heeft 9x balverlies geleden met 90% passaccuratie. Je snapt er inderdaad helemaal niks van.

23 september 2022 om 08:42

De cijfers zeggen dat je aan het overdrijven bent, heb je wel écht gekeken?

23 september 2022 om 08:58

Ik ben het wel met hem eens. Qua balverlies valt het wel mee, maar vooral vertraging van het spel door veel met de bal te lopen. Daarnaast mag hij echt wel gaan werken aan zijn schot.

Sorry maar wie heeft deze cijfers gegeven? Dit is echt totale onzin.

22 september 2022 om 23:03

Precies, het moeten zwaar gefrustreerde personen zijn die een slechte verhouding met hun schoonmoeder hebben.
Hoe kun je Depay een punt geven in de korte tijd dat hij gespeeld heeft.
Dumfries is een sterke speler die erg laag beoordeeld wordt.

Vond Berghuis in de eerste helft erg sterk, in de tweede helft een heel stuk minder. Precies tegenovergestelde van Bergwijn die juist in de tweede helft wat sterker speelde. Blind mag van mij wel wat lager krijgen, hij wordt oranje ingepraat, omdat hij aanvallend sterk is dan Malacia, maar vond hem zowel aanvallend als verdedigend zwak vandaag. Dumfries was ook niet echt goed imo, buiten de assist dan. Centrale trio en dan met name Timber vond ik daarentegen wel erg sterk.

Voetbalzone die Blind maar weer een 5,5 geeft. Vergeten even voor het gemak dat hij 2x iemand alleen voor de keeper heeft gezet?

22 september 2022 om 22:58

Ah je bedoelt die bal die niet aankwam bij Weghorst? Of tel je ook de dramatische verdedigende actie waar de 1 1 uit had moeten vallen? Bizar dat Blind een voldoende krijgt

22 september 2022 om 23:38

Blind was 1 van de betere vandaag. Ik denk dat ik binnenkort samen met verschillende toptrainers mijn kennis met Nederland moet gaan delen, want het is echt verschrikkelijk dat zoveel mensen niets begrijpen van een tacktiek.

23 september 2022 om 12:38

Tegen matige ploegen heeft Blind zeker zijn meerwaarde. Dan zou ik hem ook opstellen. Maar je moet er toch niet aan denken dat we straks in de kwartfinale tegen Frankrijk moeten. Mbappe tegen Blind dat gaat helemaal mis. Om Blind op te stellen moet je het hele team wijzigen. Blind was gisteren ook weer niet goed. Had een paar leuke balletjes, maar de misser van Milik had de 1-1 moeten zijn en dat is volledig op het conto van Blind.

22 september 2022 om 23:00

Adam probeer eens realistischer te zijn, Blind was gewoon de minste speler samen met Depay op het veld. Blind hoort gewoon niet meer te spelen, Malacia is hem al even voorbij.

22 september 2022 om 23:03

Blind was absoluut niet de minste na depay. Dat was Bergwijn.

22 september 2022 om 23:11

Vergeet Gakpo niet, die heeft op zijn goal na ook niets fatsoenlijks gedaan

22 september 2022 om 23:15

@ Huntelaar Wat dan? Bijna geen balverlies geleden en verdedigend z’n werk prima gedaan. Gewoon een voldoende voor hem. Stond ook op een voor hem vreemde positie en dat heeft ie prima gedaan. Geen uitblinker, maar absoluut niet de allerslechtste. Blind, Bergwijn en Depay waren in elk geval minder.

22 september 2022 om 23:00

Als verdediger is dat niet je eerste taak he...

22 september 2022 om 23:03

Hij heeft idd Ake een paar keer alleen voor Pasveer gezet hiervoor verdient hij een dikke 10

22 september 2022 om 23:06

Blind creëert evenveel kansen voor Polen als voor Nederland. Dat is ook wel een unieke prestatie. 5,5 is een meer dan prima cijfer toch. Net aan voldoende. Niet meer, niet minder.

22 september 2022 om 23:06

Bedoel je de polen? Door zijn gebrek aan snelheid gaan we nog wedstrijden verliezen.

De meest opvallende speler vind ik Janssen. Hij is echt perfect met snelle jongens om hem heen.

Was het een top wedstrijd? Nee..
Maar deze punten lijken bijna alsof we volledig van de mat gespeeld zijn en met geluk gewonnen hebben.
Echt in de problemen zijn we niet gekomen, dat is ook een kwaliteit van een team (al is daarover vaak ruimte tot discussie)

Dat is ook niet aardig om dat zo over Koopmeiners te zeggen, zo slecht was hij ook weer niet

Ik heb Taylor bij z'n invalbeurt ook nauwelijks iets fout zien doen

Nodeloos negatief en somber. Te laag deze cijfers. Stabiele wedstrijd van Oranje zonder echte dissonanten.

Gakpo vond ik erg goed op 10, laat die maar staan daar. Het is verder dat Danjuma op tijd fit is en geselecteerd wordt, Memphis heeft het niet lijkt wel

22 september 2022 om 23:33

Behalve zijn intikkertje heeft ie weinig laten zien. Pure middelmaat

Als je trouwens de 8 opvallendste spelers noemt snap ik niet echt dat je de keeper die niets te doen had wel meldt en de maker van de 0-1 niet, maar dat ligt vast aan mij.

22 september 2022 om 23:09

Ze hadden Gakpo er eerst wel bij staan. Iets van dat hij goed zijn best deed maar niet alles lukte (6,5). Bedenk het meest nietszeggende commentaar wat je kan bedenken en maak dat nog nietszeggender en dan zit je in de juiste richting.

Wat depay een 5 veel te hoog meer een 3.5 hij suck bij barcelone en hier.

Hoe kun je Pasveer maar een 6 geven terwijl hij de 0 houdt? Dan zit je bij mij altijd minstens al op een 7.

22 september 2022 om 23:21

Dan ben je vrij scheutig met cijfers. Hij heeft gewoon niks te doen gehad, dan is een 6 prima

Blind verdient meer dan een 5,5 en Jansen deed het direct al goed in plaats van Depay

Ik vind dit toch wel akelig lage cijfers. Beetje zuinigjes.

Depay 1 goede bal en de rest als altijd bagger krijgt een 5 en dan Blind 1 slechte bal en voor de rest gewoon degelijk krijgt slechts een half puntje hoger. Heet je Blind dan begin je blijkbaar met een punt achterstand.

23 september 2022 om 00:33

Nou...heet je Blind dan begin je altijd in de basis omdat je pappie erbij is. Blind is echt te traag geworden, laat zijn man lopen (niet alleen hier maar ook bij Ajax). Kan echt niet meer....

23 september 2022 om 01:53

Denk je echt dat Louis zijn oren naar Danny Blind laat hangen. Die kiest voor de kwaliteiten aan de bal tegenover de kwaliteiten zonder bal van Malacia.. Als Louis denkt meer aan Malacia dan aan Blind te hebben in een wedstrijd dan stelt hij hem echt wel op. Vind het veel te gemakkelijk om het op zijn pappie te gooien. Hoe je het went of keert blijven alle trainers hem opstellen dus zal hij toch iets goed doen.

23 september 2022 om 10:30

Ik snap je punt Dabor en wellicht heb je gelijk. Maar wat mij verbaasd is dat hij keer op keer zijn man laat lopen !? Was gisteren, maar was tegen Liverpool ook al. Hij kan het achterin 1:1 gewoon niet meer belopen. Wellicht is hij op het middenveld van grote waarde, maar achterin met veel ruimte in zijn rug vind ik het een gevaar.

Timber verdient het hoogste cijfer, was echt soeverein vandaag. Berghuis vond ik zeker niet slecht, maar leek vooral goed doordat de 3 voorin bijna niets klaar speelden. Berghuis was de minst slechte zullen we maar zeggen.

23 september 2022 om 12:40

Met je eens. Vond Timber en van Dijk de beste. Berghuis in aanvallend opzicht de beste, maar dat zegt niet heel veel. Dumfries, Aké, De Jong, Gakpo, Bergwijn verder redelijk en Depay en Blind matig. Vind het zeer jammer dat Pasveer niet getest is, nu heb je nog geen idee of je hem moet opstellen.

Hoe kun je nou überhaupt Dumfries een 6.5 geven die was een van de beste aan de kant van Oranje zoniet de beste, maar we zijn het ondertussen wel gewend hier oo op voetbalzone met achterlijke cijfers.

Wat een negatieve cijfers! Lijkt wel of we slecht speelden....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren