Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frank de Boer reageert met knipoog: ‘Ik heb ook een vliegtuigje gehuurd...’

Laatste update:

De training van het Nederlands elftal werd zaterdag opgeschud door een overvliegend vliegtuigje, met daarop de boodschap: 'Frank, gewoon 4-3-3.' Op de persconferentie reageert bondscoach Frank de Boer met een knipoog. "Ik heb ook een vliegtuigje gehuurd: dank voor de tip, maar het blijft 3-5-2", zegt hij.

Ook Georginio Wijnaldum wordt gevraagd naar het vliegtuigje. "Dat is niet iets wat je snel meemaakt", zegt de kersverse middenvelder van Paris Saint-Germain. "Dit is ook nieuw voor ons, maar het is niet iets wat je groot moet maken. Het is gewoon iemand die zijn mening wil uiten." Oranje zal dus zondag tegen Oekraïne aantreden in het systeem met drie centrumverdedigers. De Boer benadrukt dat hij de formatie liever uitlegt als 3-5-2 dan als 5-3-2.

"Wij proberen eigenlijk altijd dominant te voetballen en dat willen we ook in dit systeem", zegt de keuzeheer. "5-3-2 vind ik altijd wat negatief klinken, terwijl als je 3-5-2 zegt, speel je eigenlijk maar met drie verdedigers. Wij willen graag naar voren, we willen als het kan het spel in handen krijgen. Dan moet je domineren. Dat betekent dat je wingbacks eigenlijk altijd vrij hoog staan en je met drie achterin staat."

De Boer legt uit waarom hij vasthoudt aan de formatie uit de oefenduels. "De reden: omdat ik denk dat wij in deze opstelling de beste mensen op de goede plekken hebben, die ook het hele jaar top hebben gespeeld. Met de hele staf en met mij als eindverantwoordelijke hebben we gedacht dat dit het beste is. En wat ik al vaker gezegd heb: door één wingback eruit te halen kun je weer 4-3-3 gaan spelen."

Wijnaldum wordt gevraagd naar de mening van de Oranje-spelers over de tactiek. "Ik moet eerlijk zeggen dat de spelers er toch wel positief over zijn", aldus de aanvoerder. "Het is ook meer hoe je het invult, 5-3-2. Natuurlijk is iedereen gewend om 4-3-3 te spelen, op een paar jongens na, dus iedereen heeft wel zijn voorkeur. Maar ik moet zeggen dat 5-3-2, of 3-5-2, hoe je het wil noemen, toch wel goed ontvangen is bij de spelers. Ook omdat we er meer op zijn gaan trainen. We hebben in de wedstrijden gezien wat we goed deden en wat we niet zo goed deden, daar zijn we mee aan de slag gegaan. Op basis van de trainingen kijk ik er wel positief tegenaan."

“Op de trainingen gaat het goed en zijn we positief erover. Dat is de reden waarom we zo positief zijn”, reageert Wijnaldum op een vraag of de Oranje-internationals onderling hadden afgesproken om ronduit positief over het systeem naar buiten te treden. “Dat is niet iets wat we afgesproken hebben. Ik zie het vertrouwen groeien. Dat is logisch. Niet iedereen heeft dit systeem gespeeld. Je moet er niet van slag raken als het minder gaat. In de tweede wedstrijd ging het beter en op de trainingen ging het beter. Dat zorgt voor meer vertrouwen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker eigenwijs blijven doen, Frank. Het zal wel Weghorst - Depay worden. Veel te weinig diepte.

12 juni 2021 om 14:49

Ik vind het vooral shockend dat de Boer in het begin het argument van flexibiliteit gebruikte om tegen sterkere tegenstanders naar een verdedigend systeem te kunnen schakelen. En nu opeens is 433 afgedankt en is 532 de opstelling?

Tenzij hij nu natuurlijk Oekraïne op het verkeerde been zet en gewoon 433 gaat spelen.

12 juni 2021 om 15:19

Nee het is 352 zo te lezen want dat klinkt beter zogenaamd. Nou niet bij mij als je dan dus blijkbaar 2 verdedigers op het middenveld zet.

12 juni 2021 om 16:02

Laten we ook niet blijven overdrijven ook van Gaal was zo koppig (en Koeman ook trouwens). Op dat WK ging van Gaal ook continue voor 532 en liep het niet en paste het aan naar 433 en won de wedstrijd. de Boer heeft hiervoor gekozen dus snap dat je dit doorzet zou helemaal wat zijn na 2 oefenduels meteen terug te gaan. Eerst kijken in het echt en je kan altijd aanpassen en Malen/Berghuis later in te brengen. Gaat het echt mis dan kan de Boer altijd terug vallen op 433. Gaat hij wel alles winnen is het een geweldige set van hem geweest. Geef deze man gewoon de kans.

"de reden: omdat ik denk dat wij in deze opstelling de beste mensen op de goede plekken hebben, die ook het hele jaar top hebben gespeeld. Met de hele staf en met mij als eindverantwoordelijke hebben we gedacht dat dit het beste is. En wat ik al vaker gezegd heb: door één wingback eruit te halen kun je weer 4-3-3 gaan spelen."

Ah, was dit in dezelfde schaduwcompetitie als waar v/d Beek 4000 minuten heeft gemaakt? Waar heeft deze man het in hemelsnaam over.

12 juni 2021 om 14:41

Rare argumenten inderdaad. De meeste jongens renderen het beste in een 4-3-3 of daar een variant op. De Boer zou, volgens zijn eigen argumenten, dan ook Malen op moeten stellen. Heeft evenals Depay in een twee-spitsen systeem gespeeld waar Woutje dat niet heeft gedaan. Je ziet aan alles dat jongens zoals Wijndal totaal niet uit de verf komen. Frenkie heeft het er ook lastig mee en de restverdediging is ook een chaos.

12 juni 2021 om 14:45

Op de Vrij en de Roon na speelt letterlijk niemand in een 5-3-2. Zeker nu de voorbereiding extreem kort is snap ik totaal niet hoe je nu kunt kiezen voor een nieuw systeem. Daar zoals je al stelt FdJ graag ballen haalt is dit systeem juist totaal niet effectief.

12 juni 2021 om 15:32

Ik snap de kritiek van Nederland, maar vergeten jullie dat Van Basten toen begonnen was met 5-3-2? 2006 en 2008. Toen Van Marwijk 2010, en ineens ging hij over naar 2012 met 4-3-3 en ging het compleet mis. In 2014 weer 5-3-2 en toen was er weer succes. Vervolgens zijn wij al 2 eindtoernooien niet meer actief geweest. Ik zou bijna zeggen dat heel Nederland is blijven hangen in 1998 en 2000, waar 4-3-3 wel nog succesvol was. Dat Frank de Boer over gaat naar 5-3-2, snap ik dus wel. Stel Frank de Boer vliegt eruit, dan krijgt hij zowieso kritiek. Mocht hij in de finale komen en deze zelfs winnen (al acht ik dat zeer klein zoals iedereen hier), dan zal hij ook kritiek krijgen. Dus ja, wat hij zegt of doet, alles zal toch met een negatieve bril gekeken worden. Bovendien welke goeie vleugelaanvallers hebben wij? Type Overmars en Zenden hebben wij allang niet meer. Robben was enige die 99 van de 100 keer naar binnen liep. Voor de rest zijn het allemaal schaduwspitsen. Enige die naar mijn inziens goede voorzetten kan geven is Kluivert, maar van een El Ghazi kan je echt geen dribbels verwachten, laat staan een voorzet. En dan roept iedereen ik wil El Ghazi erin. Maar wie moet voorzetten geven dan? Er zijn nu in Nederland meer backs dan vleugelaanvallers. Een klassieke buitenspeler sterft uit. Iedereen wilt tegenwoordig Haaland, Mbappe, Neymar, Messi of Ronaldo zijn en niet de ouderwetste vleugelaanvaller zoals in de jaren 90. Ook bij Ajax heb je geen klassieke buitenspelers meer. Neres en Antoni zijn eigenlijk ook valse spitsen. Tadic is nummer 10 en Haller is nummer 9. Snap dan ook echt niet waarom heel Nederland 4-3-3 wilt spelen? Wat ik wel toejuich is om met 3 middenvelders te spelen, want met Gravenberch, Klaassen, Wijnaldum, Frenkie heb je meer dan genoeg kwaliteit. In de aanvalslinie is het magertjes. Helemaal als je ziet dat alleen Depay zich staande kan houden. De rest moet het hebben van vorm van de dag of fitheid. Vroeger had je Van Persie, Sneijder, Huntelaar, Van der Vaart en Robben. Zelfs toen werd er niet eens met 4-3-3 gespeeld op een eindtoernooi. Die generatie was wel paar klasses beter dan het huidige.

12 juni 2021 om 15:48

Wie heeft het hier over 2006 en 2008? Volgens mij gaat het er met name over dat FdB doet alsof 532 op het lijf van de selectie geschreven is, wat echt uit niets blijkt.

12 juni 2021 om 16:10

Hij heeft niet de juiste selectie samen gesteld voor 352. Dumfries kan je niet gebruiken op die positie. Voegt helemaal niks toe. En wijndal ook niet. Uit beiden komt weinig aanvallends uit.

12 juni 2021 om 16:04

De basisspelers van de oefen interlands hebben toch allemaal lekker bij hun club gepresteerd? Dus zoveel onzin praat de Boer nu niet. Of wie zie jij erin staan die niet goed gepresteerd heeft?

12 juni 2021 om 16:14

Volgens mij geeft hij een opsomming van: de beste spelers, op juiste plek en goed gespeeld. Dus niet alleen de beste spelers.

“En wat ik al vaker gezegd heb: door één wingback eruit te halen kun je weer 4-3-3 gaan spelen."

Hij bedoelt natuurlijk: “als je er een centrumverdediger uithaalt”. Wat een clown.

12 juni 2021 om 14:41

Ja je kan nu natuurlijk doen alsof hij in elke uitspraak een fout maakt, of hij bedoelt dat hij daadwerkelijk een wingback eruit haalt en Blind of Timber op de links dan wel rechtsback gaat spelen.

12 juni 2021 om 14:46

Dat is toch totaal niet logisch?

12 juni 2021 om 14:50

Met hoe ik Wijndal en Dumfries tot dusver heb zien spelen wat mij betreft wel

12 juni 2021 om 15:21

Dat is makkelijke hè Inkemontana. Wijndal en drumfries zijn geen wingbacks maar staan daar wel. Als ze gewoon als rechtsback en linksback staan is het niet zo slecht.

12 juni 2021 om 17:09

Wijndal en Dumfries hebben ook al wedstrijden op rechts en linksback gespeeld hoor. Dumfries laat daarbij vrijwel altijd zien niet goed te presteren, Wijndal deed het niet onaardig, maar ook niet opvallend.

13 juni 2021 om 00:09

In die laatste wedstrijd tegen Georgië lieten wijndal & dumfries wel zien dat ze op ek niveau mee kunnen en een ekkelenkamp als vervanger voor vd beek had je ook mee kunnen nemen w.b. frankie + deveyne rensch als concurrent voor dumfries.

12 juni 2021 om 14:46

Dit is natuurlijk een beetje geforceerd zoeken. Hij bedoelt gwn een wingback. En logisch ook.

12 juni 2021 om 14:56

Zowel timber als blind kunnen op papier op de back staan. Hij zegt dus gewoon wat hij bedoelt denk ik...

12 juni 2021 om 16:07

Haha wat kunnen mensen toch blijven zeiken op niets zeg. Als hij speelt met Timber en Blind heb je al een backup links-/rechtsback. En ja als je dan een wingback eruit haalt kan je switchen van 352 naar 433. Als je dat al niet begrijpt waarom dan blijven bashen op de Boer? Die man heeft blijkbaar meer kennis van voetbal dan de meeste hier die maar blijven bashen op de Boer.

12 juni 2021 om 17:08

Hoezo? Wijndal eruit , Blind schuift naar links… Dumfries eruit, Timber schuift naar rechts…

Wat ben ik het gezeur op Frank de Boer zat zeg. Tuurlijk maakt de beste man verkeerde keuzes en is hij in de voorbereiding niet altijd even goed voor de dag gekomen maar hij heeft echt wel verstand van voetbal hoor. Iedereen vergeet even dat Frank de stille kracht was achter het Nederlands elftal van Bert van Marwijk, die ons naar de finale loodste van het WK in 2010. Iedereen vergeet dat Frank ervoor zorgde dat Ajax na hele matige jaren weet 4 keer achter elkaar kampioen werd.

Laten we nou eens als een eenheid achter Frank en het elftal gaan staan, dan zien we na het EK wel waar het schip gestrand is. We schrijven onszelf al af, voordat de eerste wedstrijd gespeeld is. Wat dat betreft kunnen wij als Nederlanders nog veel leren van andere landen. Er is echt een hetze ontstaan tegen De Boer, en ik hoop stiekem dat hij iedereen straks de mond snoert... We kunnen hem pas echt beoordelen na het EK!

12 juni 2021 om 14:46

Helemaal mee eens. Daarnaast was de Boer ook vaak aanvoerder van het Nederlands elftal dat vol vedetten zat. De man zal in de kleedkamer echt wel wat kunnen. Daarnaast, in een interview met Touzani vond ik hem relaxed overkomen en kwam die prima over. Dat we de hele tijd inzoomen op incidenten is zwak van de media. Derksen, Telegraaf en co hebben er baat bij om onrust te zaaien, levert leuke headliners op. Maar als de Boer dadelijk wél presteert, en daarmee het ongelijk van fc knudde bewijst, dan zijn er toch geen represailles voor deze gasten.

12 juni 2021 om 14:47

Wij, als Nederlanders, zijn niet de enige die kritiek op De Boer hebben hoor. Ook in het buitenland zien ze dat De Boer elk mogelijk voetbal in het team eigenhandig kapot heeft gemaakt. Dus beter dat we erkennen dat het niet al te best is, want in het buitenland worden we anders hard uitgelachen.

12 juni 2021 om 14:54

''beter erkennen dat het niet al te best is, want in het buitenland worden we anders hard uitgelachen''. Wat een onzin. Wat interesseert ons het wat 'het buitenland' ervan vindt? Overigens is Mourinho iemand die letterlijk veel teams kapot gemaakt heeft, en toch wordt hij op veel plekken nog op handen gedragen. Verder niet relevant maar ik probeer duidelijk te maken dat we niet naar buitenlandse reacties hoeven te kijken. In Nederland heeft Frank echt wel wat gepresteerd, en laten wij als Nederlanders hem daarom een klein beetje vertrouwen geven. Kritisch zijn is goed, maar Frank kan echt niks meer goed doen in de ogen van vele mensen.

12 juni 2021 om 15:04

Onzin. Niet dat de Boer een topcoach is, maar bij Inter was in de organisatie ook veel mis en bij Crystal Palace had die in het begin ook wat pech. Atlanta United was prima, maar niet bijzonder.

12 juni 2021 om 14:50

De Boer maakt gewoon alleen maar rare keuzes, daar mag je best kritiek op hebben.

12 juni 2021 om 15:01

Kritiek hebben mag, graag zelfs. Ik heb echter het gevoel dat het nu meer om de persoon 'frank de Boer' gaat, dan om zijn keuzes. Dat vliegtuigje vandaag ook. Ik hoop echt dat het een één of andere marketingstunt is want anders is het te kinderachtig voor woorden. Volwassen mannen die de hoofdtrainer van het Nederlandse elftal door middel van een vliegtuigje laten zien hoe hij zijn team moet laten spelen, laat me niet lachen...

12 juni 2021 om 15:06

De Boer maakt vooralsnog heel veel keuzes die Koeman ook maakte, het achterlaten van Babel en Strootman zijn juist de keuzes die afwijken van wat Koeman deed.

12 juni 2021 om 16:10

Welke keuzes zijn dan allemaal raar? Ik zie nog niet veel rare keuzes namelijk. Veel hetzelfde als Koeman alleen een paar keuzes van Babel eruit en Strootman eruit maar dat riep heel Nederland. En nu is het zover en zie je al reacties dat ze Babel missen….

12 juni 2021 om 17:18

Eens. Laten we vooral na het EK kijken of Frank het goed heeft gedaan. Het lijkt nu wel of ze al uitgeschakeld zijn. Man man. Dat gejank ben ik ook wel zat. Geniet van het feit dat we weer mee doen. En kijk wat het brengt. Achteraf nog een paar keer goed vloeken. Ik heb ook geen idee waarom verwachtingen zo torenhoog zijn. In de afgelopen 7 jaar dat we niet meededen is er werkelijk week in week uit kritiek geweest op de Nederlandse competitie, de spelers die op te jonge leeftijd vertrekken, spelers die in het buitenland op de bank terecht komen, het niveau van de arbitrage in Nederland, de naïviteit van de clubteams die Europees gezien wordt afgeslacht, kortom; we kunnen er in Nederland helemaal niks van. Er is een lachcultuur ontstaan zelfs waarbij we spelers met een verkeerde pass helemaal afmaken, waarbij we Donnie vd Beek kleineren omdat hij niet bij topteams thuis hoort, evenzo voor Luuk de Jong. Depay is niet de topper die ze bij Barca nodig hebben, Wijnaldum is geen leider. Blind is te traag. de Roon is beperkt. Berghuis slaagt niet in het buitenland, want Nederland is zijn top, Wijdal heeft het nog niet op hoog niveau laten zien. Gakpo is nog niet klaar, dumfries is een blind paard. Dus hoe in godsnaam gaan we met deze jongens dan hoge ogen gooien op een EK? Gewoon door ze in 433 te zetten? Lachwekkende gedachte. Onder koeman kwam er elan, maar dat was toch ook vaak geluk? En in die selecties zaten Babel en Cillissen en die moeten er ook uit. Zelfs onder Koeman was het niet goed, maar hij won dus werd het gedoogd. Maar bij 1 miskleun, dan staan we weer klaar om te zagen. wat een negativiteit zeg, bah bah.

Als je doodleuk uitlegt dat het 352 is en dan 2 matige backs dan eigenlijk als middenvelders op de vleugel gaat zetten, dan is er toch iets dat je niet begrijpt. Bij een 352 horen er imo dus toch spelers op de flanken te die ofwel vleugelspeler zijn die op het middenveld kunnen spelen. Spelers die bijv in een 4222 op de vleugels kunnen. Dan kan je echt niet aankomen met 2 backs die daar nooit spelen. Met een 532 begrijp ik dat er 2 backs opgesteld worden, dat zijn dan letterlijk de backs. Nu zijn het vleugelspelers op het middenveld met een 352. Dat zijn zowel wijndal en Dumfries niet. Overigens niemand die geselecteerd is.

Weer een twijfelachtige persconferentie, wat een labiele indruk maakt deze man zeg. 5-3-2 is prima maar kies de juiste mensen voor het systeem op z'n minst, een extra breker op het middenveld en wingbacks die er niets van kunnen + 2 spitsen die niet diepgaan dan maakt de formatie ook niets uit met zo weinig voetbal.

12 juni 2021 om 16:23

Eens. De formatie zelf kan best prima werken maar dan moeten wel de juiste spelers worden opgesteld en instructies worden meegegeven en daar lijkt het op basis van wat ik tot nog toe heb gezien, mis te gaan.

Zijn persconferenties worden met de dag dommer. Het is toch een grote grap dat zo iemand ons land naar succes moet leiden?

12 juni 2021 om 16:22

Het begint al bij de aanstelling. De Knvb is een grote rommel en De Boer als bondscoach is daar het resultaat van. Zonder al te hoge verwachtingen kan het alleen maar meevallen dit EK.

Ik ben geen F. de Boer fan maar de harde plasser die mensen hebben voor 433 is vrij overdreven. Het is niet alsof het allemaal aan de opstelling ligt. Al speelt de Boer met met een twaalfde man in het veld hou je nog dezelfde problemen. De Boer blijft een verschrikkelijk slechte man manager met achterhaalde tactieken die wel in de Eredivisie werken, maar niet op internationaal niveau. Misschien lukt het tegenwoordig ook al niet meer in de Eredivisie omdat de meeste teams wel een stukje verder zijn in vergelijking met zijn Ajax tijd. Het Ajax onder Ten Hag zou het Ajax onder De Boer helemaal zoek spelen bijvoorbeeld.

Dit is toch een karikatuur van een trainer, de kritiek is toch 100% terecht. Het gevaar van de zijkanten laten afkomen, van 2 matige backs. Een FdJ die nauwelijks naar voren kan spelen, omdat daar simpelweg niemand staat. Een breker als de Roon opstellen die niet breekt en verder voetballend niets toevoegt en Weghorst in een 532/352, daar moet een snelle behendige spits staan naast Memphis.Maar liever een 4231: Stekelenburg, Dumfries, de Vrij, Blind, Wijndal/vAanholt, FdJ, Gravenberch. Gakpo, Wijnaldum, Berguis, Memphis.

Het is nu 352 want dat is positiever, en we spelen dus met 5 middenvelders waarvan er 2 verdediger zijn...

Ik zou persoonlijk een 5-4-1 toepassen Op deze manier kan je bij bal verlies 5-4-1 spelen met frenkie de jong als CB en met spel opbouw kun je over naar 4-5-1 en met een aanval snel over schakelen naar 2-5-3.

Ik zou gewoon op 4-3-3 terugvallen in de 2é helft 1é helft 5-3-2 spelen tegen Oekraïne en dan op strakke mandekking spelen tegen Oekraïne in de 2é helft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren