Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Joris Mathijsen haalt tweevoudig Oranje-international naar Willem II’

Laatste update:

Willem II hoopt nog deze week een linksback aan de selectie van trainer Adrie Koster toe te kunnen voegen, zo meldt het Brabants Dagblad dinsdag. Volgens het regionale dagblad is Miquel Nelom de belangrijkste kandidaat bij de Tilburgse club. De 28-jarige verdediger zit zonder club na zijn vertrek bij Hibernian uit Schotland.

Technisch directeur Joris Mathijsen van Willem II speelde bij Feyenoord nog met Nelom samen. Dat was ook in de tijd dat algemeen directeur Martin van Geel in Rotterdam als technisch directeur fungeerde. Nelom trainde eerder deze zomer met Vitesse mee, maar dat resulteerde niet in een contractuele samenwerking.

Nelom was jarenlang actief in Rotterdam, waar hij voor Excelsior, Sparta en Feyenoord uitkwam. In de zomer van 2018 vertrok hij transfervrij bij Feyenoord en sloot zich even later aan bij Hibernian. Nelom kon echter niet imponeren bij de Schotse club en kwam uiteindelijk tot slechts drie wedstrijden, met een totaal van 161 speelminuten. De tweevoudig international van het Nederlands elftal zit sindsdien zonder club.

Na het vertrek van huurling Diego Palacios zit Willem II om een goede linksback verlegen. Rechtspoot Freek Heerkens speelt nu op die positie en doet dat volgens het dagblad met tegenzin. Nieuweling João Queirós is weliswaar een linkspoot, maar toch vooral een centrale verdediger.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wat ben ik blij dat Van Geel (mathijsen) niet meer bij ons rondloopt. Als je spelers als Nelom en Gladon haalt wordt het een bijzonder zwaar jaar, lees degradatievoetbal. Het is bizar dat Nelom zoveel jaren bij Feyenoord heeft mogen spelen, het is een ongeschikte back voor iedere stabiele eredivisieclub. Martin is het nog niet verleerd, bord op schoot scouting..

13 augustus 2019 om 07:43

Ben het met je eens over Nelom, maar verwacht zeker niet dat Willem 2 degradatievoetbal gaat spelen. Die eindigen denk ik rond plekke 11/12.

13 augustus 2019 om 11:36

Hij zou niet voor niets zo veel bij Feyenoord hebben gespeeld en zelfs het Nederlands elftal gehaald dus blijkbaar was hij niet zo slecht... dat hij voor de top en suptop te kort komt daar kun je idd over twijfelen, maar voor een rechterrijte zou die zeker geschikt zijn.

13 augustus 2019 om 14:51

Dat is onzin. Clubs als Willem II moeten altijd met een schuin oog naar onderen kijken, want de kans op degradatie is de afgelopen jaren gewoon reeel gebleken. Nog niet eens zolang geleden zijn ze zelfs tot twee keer toe gedegradeerd en daarvoor bleven ze er jarenlang ternauwernood in. Van Geel zit er net, dus zo goed kun je hem nog helemaal niet beoordelen. Bovendien is Nelom helemaal niet zo'n onlogische keuze voor Willem II.

“2-voudig International Nelom”...dus zo diep was de status van het Nederlands elftal gezakt. Gelukkig betere tijden nu met allle opkomende talenten.

13 augustus 2019 om 07:30

Enorme onzin, we werden een jaar later derde van de wereld, met heel veel jonge spelers daar ook tussen. Het is een populair zinnetje, maar Nelom speelde in 2013 2 interlands, een jaar later speelden we o.a. Spanje en Brazilië op een hoopje.

13 augustus 2019 om 07:40

Ja.....en? Dat maakt het minder triest dat Nelom 2 interlands heeft gespeeld???

13 augustus 2019 om 07:41

Nee, dat maakt jouw opmerking alleen maar dommer.

13 augustus 2019 om 09:35

@baardgrasmus NEE jou opmerking is pas Echt dom want jij trekt een conclusie welke niet terecht is en hou er een vrije interpretatie op na van want ik met mijn opmerking bedoelde.

Nogmaals: Ik gaf aan dat het triest is dat een speler als Nelom voor Oranje heft gespeeld en dat het niveau gelukkig weer hoger is. WAT klopt daar volgens jou niet aan?

13 augustus 2019 om 09:48

Zoals hieronder ook terecht wordt aangehaald door Patroo: Nelom speelde mee in een (nietszeggend) tripje door Azië tegen Indonesie en China, mede omdat linksbacks schaars waren. Ook jongens als Duarte en Toornstra mochten toen mee.

Daarentegen speelde hij wel in een elftal met o.a. van Persie, Robben, Sneijder en Kuyt, ofwel de kern die ons een jaar later liet genieten op het WK. Was het dan wel echt zo triest?

13 augustus 2019 om 10:01

Je zegt het goed 'in een elftal met Van Persie, Robben, Sneijder en Kuyt'. Dat WK zag je ook te aankomende teloor gang van het Nederlands elftal. We hadden geen fatsoenlijke rechtsback, centraal was De Vrij en Vlaar de lichtpunten, martens indi had geluk dat hij met nog 2 centrale stond. Het middenveld en aanval bestond voornamelijk uit oudjes die nog 1x hun kunstje konden vertonen. Alleen Wijnaldum was als jonge jongen echt een basisspeler daar. De matige generatie werd verbloemd door de oudjes en de 3 fatsoenlijke spelers (cillessen, blind en Wijnaldum). De rest was op dat moment gewoon niet zo goed en alleen Depay heeft de stap nog redelijk kunnen maken. Pak je de selectie erbij en kijk je waar al die jonge jongens terecht zijn gekomen, is het niet veel soeps.

13 augustus 2019 om 10:02

Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen wat Baardgeasmus bedoelt? Je beweert dat het niveau van het NL elftal destijds “bedroevend “ was. Dat was dus niet zo want 1 jaar later werden ze nummer 3 van de wereld. Niet dat Nelom daar nou wat te zoeken had, maar het niveau van oranje was destijds allesbehalve bedroevend.

13 augustus 2019 om 10:30

Als je op basis aan posities gaat kijken, dan was op elke plek waar geen speler meer stond van de generatie Robben, het niveau dus wel bedroevend. In het algemeen was het niveau wel goed, maar pak je de linksback (nelom zijn positie) hadden wij in 2012 (Willems) en werd het uiteindelijk ingevuld door Blind. En zo heb je alle posities waar zonder een generatiegenoot van Robben wij al een probleem hadden.

13 augustus 2019 om 10:39

Ja en op elke plek hebben we wel eens spelers gehad die eigenlijk niet in het Nederlands Elftal thuis hoorde, maar toch wel eens meededen ofwel opgeroepen zijn.

13 augustus 2019 om 12:27

Inderdaad . Net alsof een Hendri Kruzen of Johan de Kock van wereldniveau waren

13 augustus 2019 om 14:48

Nu ben ik van mening dat mensen wel heel erg kritisch zijn als het Nelom betreft, maar het is natuurlijk geen goede reclame als een hele normale speler als Nelom interlands achter z'n naam heeft staan.

Maar goed, we hadden met Ooijer, Mathijsen en Heitinga spelers die jarenlang in Oranje hebben gespeeld en die waren ook niet bepaald bijzonder. Als je 2 interlands bij Oranje hebt en meer dan 120 duels voor Feyenoord hebt gespeeld, kun je vast wel wat.

13 augustus 2019 om 07:31

Als je iets beter je huiswerk had gedaan, had je misschien door dat Nelom werd opgeroepen voor een nietszeggend commercieel tripje in Azie onder Van Gaal, ergens in 2013. Nog voor het succesvolle WK van 2014 en ruim voor de ellende onder Hiddink en Blind.

13 augustus 2019 om 09:54

Elk land heeft wel een paar van die spelers die 3 wedstrijden goed speelde, international werden en daarna nooit meer het niveau haalde. We kunnen wel al het negatieve uitlichten om aan te tonen hoe dramatisch het bij ons is maar wat heb je daar aan? Feit is gewoon dat Nederland nu 3 toppers heeft, een paar subtoppers en een legertje talenten. Heel veel landen kunnen daar alleen maar van dromen dus laten we gewoon eens blij zijn met wat we nu hebben.

Weet niet wat erger is, dat Willem II deze speler wil hebben of dat hij 2 interlands heeft gespeeld. De hand van Van Geel wordt snel zichtbaar bij Willem II en dat is qua transferbeleid geen goed teken.

13 augustus 2019 om 11:00

De hand van Van Geel wordt snel zichtbaar....wat een onzin. Joris gaat over het aantrekken van spelers Martin over het aankoop van het stadion de interne organisatie en vooral de commerciele afdeling en geloof me daar heeft ie zn handen vol aan. Daarnaast heeft Joris met Nelom zelf gespeeld dus Joris weet precies wie hij is en wat ie kan, daar heeft ie Van Geel echt niet voor nodig. Ik ken het lijstje niet van Joris maar gezien het feit dat het zo lang duurt vrees ik dat voor de linksback positie een aantal namen heeft moeten doorstrepen. Achja Lewis was net zo'n back bij een vergelijkbare club en die was vorig seizoen de beste verdediger uit onze selectie. Zal niet de eerste keer zijn dat spelers die ergens anders totaal flopt bij ons ineens opleven. Zo kan ik me nog Armenteros herinneren die net zo'n status had bij Feyenoord als Nelom. Maar ook een Ondaan die tot op heden alleen bij ons goed gespeeld heeft. En zo niet ach dan zoeken we een andere spelen in de winterstop dan hebben we gelijk een reserve linksback rest van het seizoen.

Het is een beetje populair om elkaar na te papegaaien en Nelom af te kraken. Maar ik vond hem echt niet zo slecht en voor Willem II een nuttige back .

13 augustus 2019 om 14:46

Nelom is een hele normale back in de Eredivisie en voor Willem II inderdaad wel een nuttige kracht. Echter zal hij wel duurder zijn dan een minder bekendere back met vergelijkbare kwaliteiten. Op basis daarvan vind ik het geen bijzonder slimme aankoop, want ga er maar niet vanuit dat Nelom voor een middenmoot-salaris komt voetballen.

Ach, het zal niet de eerste keer zijn dat een afgeserveerde speler bij Willem II weer goed terecht komt. Gaat natuurlijk niet altijd goed, maar kan me herinneren hoe lacherig er werd gedaan over Mitchell Dijks en hoe je het ook wendt of keert, die speelde bij Willem II gewoon prima en ging voor een (vanuit Willem II bekeken) hele mooie transfersom terug naar Amsterdam.

Ook een keeper (aerts) die het in Rotterdam niet kon waarmaken, werd in Tilburg een publiekslieveling.

Ik geef het gewoon een kans en als het slaagt is het mooi, zo niet, dan is het jammer, maar ook niet onoverkomelijk.

Weet niet of je dit zou moeten willen als Willem II zijnde..vond hem zwaar tekort komen bij Feyenoord en eigenljk ook net als Vente voor de hele Eredivisie..de spoeling mag misschien dun zijn voor Willem Ii,dan kun je toch beter een jeugdspeler daar neerzetten lijkt mij.

zo gaan we van geruchten omtrent de komst van Buttner of de linksback van Bayern Munchen II ineens over op Nelom.. Weet niet wat ik ervan moet denken. Hoop wanneer Nelom dan werkelijk tekent op een Dijks scenario (zoals hierboven beschreven)!

13 augustus 2019 om 11:02

Ik denk dat Buttner 1e keus was en die heeft bedankt en daarna die Köhn van Bayern en ook dat is mislukt en dan Nelom als 3e keus. Zoveel linksbacks zijn er niet te vinden die haalbaar zijn voor ons.

13 augustus 2019 om 11:31

Echt heel zonde dat de eerste twee opties dan zijn mislukt, vraag me dan ook af waarom deze dan niet doorgaan.
Kijkende naar een middenvelder had Bruns ook niet misstaan bij Willem II, naast de komst van de speler van Aucas (en een spelverdeler)

Lol Nelom heeft interlands gespeeld. Past in het rijtje Denneboom, Meerdink, etc..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren