Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Een droom

Laatste update:

Zoef, erlangs. Hup, erlangs. Alles gaat zo makkelijk vandaag. En nog een tegenstander voorbij. Nu alleen voor de keeper. Shit, verkeerd gemikt. Recht op de keeper af en uit. Ik neem de corner. Een mooie strakke bal richting de tweede paal. Onze spits staat klaar en maakt hem. 1-0. We staan voor in de kampioenswedstrijd! Maar dan, vrijwel meteen na de goal, breken de tegenstanders gevaarlijk uit en is het meteen raak. 1-1. Lang is het een saaie en onaantrekkelijke wedstrijd. Maar dan, in de laatste twee minuten, krijg ik een geniale voorzet van onze rechtshalf. Ik denk geen twee keer na voor ik de bal de bovenhoek in knal. 2-1. We zijn kampioen!

Iedereen rent naar me toe om me te feliciteren. Wát een manier om het weekend in te gaan. Rijdend op de kampioensbus stel ik me voor hoe het zou zijn als mijn vader hierbij was. Hij had precies vijf jaar geleden zelfmoord gepleegd. Hoewel hij niet zo’n voetbalfan was, zie ik het helemaal voor me hoe hij me langs de zijlijn helemaal aan zat te moedigen, zoals alleen hij dat kon. Maar terwijl ik daaraan denk, maakt iemand me wakker uit mijn droom.

Eenmaal thuisgekomen van school de volgende dag zie ik dat er een brief op de deurmat ligt. Voor mijn moeder, denk ik. Maar als ik wat beter kijk, staat mijn naam op de envelop. Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Als ik de brief openmaak, zie ik eerst rechtsboven drie kleuren. Rood, groen en zwart. En voordat ik kan twijfelen, scheur ik de brief bijna in de opgewondenheid open. En ja hoor, wat ik dacht dat er op de brief stond, staat er ook. Ik ben uitgenodigd voor een van de selectiewedstrijden van N.E.C.! Mijn jeugdliefde, mijn club nodigt me uit om een wedstrijd met de C3 mee te spelen. Ik ben zo trots op mezelf.

In de wedstrijd gaat het ongelooflijk slecht op rechtsback. Daar moet ik van de coach spelen. Ik maak onnodige fouten, kom te voorzichtig en niet fel genoeg in het duel, en speel gewoon dramatisch. Dat komt waarschijnlijk niet alleen door mijn beperkte ervaring in de verdediging, maar ook door de druk die ik heb. In de rust verwacht ik dan ook een niet zo goede beoordeling van de coach. De coach vertelt daarentegen tegen me dat ik maar beter op het middenveld kan gaan spelen. Ik mag op mijn favoriete positie: mid-mid.

In de tweede helft gaat het aanzienlijk beter. Ik sta aan de basis van een goal van ons en mede daardoor winnen we met 3-0. Na de wedstrijd spreekt de coach me aan: "Nou, het is duidelijk dat je een aardig balletje kan trappen, mits je op je favoriete positie staat. Ik hoop je echter op meerdere posities te kunnen trainen en als je dan zes weken lang elke woensdagavond komt trainen en ik je per week zie groeien, mag je bij ons komen voetballen." Ik bedank hem en fiets naar huis.

Ik merk in de zes weken dat het trainingsniveau veel hoger ligt dan bij mijn plaatselijke voetbalclub. Vooral op de conditie wordt sterk gehamerd. Maar als ik nu na zes weken terugkijk op mijn ervaringen, kan ik met zekerheid stellen dat ik vooruit ben gegaan. Na de zesde training komt de coach naar me toe en zegt dat ik bij de C3 mag komen spelen. Ik ben dolblij en hoop natuurlijk dat mijn vader me van boven trots aankijkt, maar als ik dat beeld voor me neem, voelt het niet helemaal compleet. Niet volledig.

Doordat ik de zes weken bijna alleen maar met voetbal bezig ben, haal ik veel slechtere cijfers. Ik stond er al niet zo goed voor, met een zes en een half gemiddeld terwijl ik een zeven moet staan, maar na de punten die ik in die zes weken heb gekregen, kan ik VWO wel vergeten…

Gelukkig heb ik zaterdag een beetje afleiding. In de eerste competitiewedstrijd mag ik rechtshalf beginnen. Het gaat redelijk goed maar niet super. We winnen met 2-1. In de tweede wedstrijd voel ik gewoon dat het een goede wedstrijd gaat worden, of juist helemaal niet. Een raar dubbelgevoel. Het eerste kwartiertje zit ik op de bank, maar daarna mag ik invallen voor onze rechtshalf. Op dat moment staat het nog 0-0.

Maar dan stuurt iemand onze spits op weg met een dieptepass. Hij ziet mij lopen en geeft de bal mee aan mij. Ik haal de flank en geef een scherpe voorzet. Althans, dat is de bedoeling. Maar ik word keihard neergehaald door een verdediger. Ik voel een stekende pijn in mijn knie en kan niet opstaan. Uiteindelijk eindigt de wedstrijd in een saaie 0-0.

De volgende week, als ik thuiskom van school, vertelt mijn moeder dat er een brief is gestuurd van N.E.C. waarin het o.a. volgende staat: "Wij vinden dat je toch niet genoeg kwaliteiten hebt om bij ons furore te maken. Wij hoeven je dan ook niet meer op het trainingsveld te zien en je wedstrijden speel je ook niet meer mee. Succes in je verdere carrière."

Ik ren meteen naar boven en ben zo boos dat ik de deur keihard dichtgooi. Het was een passie, een droom! Ik voel me zo genaaid door heel N.E.C. Eerst bieden ze me een contract aan, maar na een paar wedstrijden mag ik al vertrekken. Ik heb zoveel tijd om te leren voor school opgegeven, zoveel onvoldoendes geïncasseerd, maar ik móest alles geven. Ik blijf nu zitten in de tweede klas, maar ik móest alles geven. Het was een droom. Maar in de echte wereld komen dromen niet uit.

NEC

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mensen, ik wil jullie even vertellen waarom ik deze clubexpert heb bedacht.

Het was altijd al mijn droom om profvoetballer te worden, hoewel ik weet dat ik dan allang gescout had moeten zijn (ik ben nu 13 jaar). Vorige week zaterdag, precies de dag waarop mijn vader 5 jaar geleden zelfmoord had gepleegd, moest ik voetballen en speciaal op die dag begon ik op mid-mid. Het ging supergoed en jammer genoeg scoorde ik niet, maar ik kon toch terugkijken op een goede wedstrijd (die uiteindelijk resulteerde in 10-2 winst). Mede daardoor namen we de koppositie over. Toen dacht ik: laat ik een clubexpert maken over een jongen (die mij moest voorstellen) die gescout wordt door N.e.c. maar zoals vele talenten het niet haalt en daardoor niet overgaat naar de volgende klas op school. Daarom wilde ik deze clubexpert maken.

Veel leesplezier

PS. Ik wil ook Fcb_catalaan bedanken!

24 oktober 2011 om 12:31

Mag ik vragen waarom je Fcb-catalaan wilt bedanken?

Hij verkoopt zijn leven op Marktplaats dus, vroeg het me even af. ;

Maar verder vind ik het een redelijk goede CE. Niet heel bijzonder, maar je schrijft leuk.

4 Sterren!

24 oktober 2011 om 21:09

Je kan ook te ver gaan...

Ik vind het een aardig artikel, het is gewaagd van je om over de zelfmoord van je vader te schrijven, dat maakt het wel een boeiend geheel. Ook het feit dat je pas 13 jaar oud bent, geeft het wat extra's. Ik vind dat je voor zo'n jonge leeftijd, al aardig jezelf weet te verwoorden. Ga door met schrijven, 4 sterren.

Hier is hij dan

Wat me opviel,
'rijdend op de kampioensbus'
Dat wil ik ook in de C-junioren meemaken hahaa
Soms gebruik je ook punten in plaats van komma's.

Niet een echte CE zoals je weet omdat het gewoon niet informatief is. Dat maakt het niet meteen slechter want originaliteit heb je gewoon wel. Eindelijk eens wat anders

Ik vindt het gewoon een lekker verhaaltje. Leest ook gewoon lekker door. Alleen wel jammer is dat er bij VZ die 1000 woorden norm is want ik had graag meer gezien toen deze jongen geblesseerd raakte want toen het gebeurde waren we meteen een week verder. Had graag gelezen wat er was gebeurd met zijn knie en wat er was in de kleedkamer etc.

Ik geef je 5 punten door je Fantasy en Originaliteit...

23 oktober 2011 om 21:29

ja precies, ik wilde ook daarover schrijven maar toen ik het hele verhaal had, had hij ongeveer 1200 woorden. en dankjewel

uhm, wij hebben dat als je kampioen wordt dat je dan een rondje door het dorp mag rijden op een bus die een beetje op een praalwagen lijkt. dat had ik inderdaad wel wat duidelijker moeten zeggen.

Ik vind het een origineel stuk maar ik vind het zo zonde dat je het emotionele aspect achterwege laat. Ik begrijp dat je dit hebt geschreven uit respect voor je vader (mij condoleance, weet hoe het is) maar het komt bij mij over alsof het maar een bijkomstigheid is dat hij (helaas!) overleden is.

Je had hier zoveel meer mee kunnen doen, dat vind ik echt zo ontzettend jammer. Ook vind ik dat je iets teveel alinea's hebt gebruikt. Probeer het iets meer te romantiseren. Dan was het een meesterstuk geweest.

Uit respect voor je vader geef ik echter geen sterren. Ik wens je ontzettend veel sterkte en hoop dat je alsnog zal bereiken wat je voor doel hebt gesteld.

23 oktober 2011 om 21:49

dankjewel! ik had ook al het idee, maar je mag maar 1000 woorden gebruiken. Ik denk dat mijn volgende stuk wat meer over mijn vader zal gaan.

24 oktober 2011 om 22:33

Als ik jou was zal ik niet veel meer over je vader schrijven. Het ligt dicht bij je hart natuurlijk, en het zal vast ook niet zo zijn. Maar als je er nog een verhaal over schrijft lijkt het alsof je er aandacht en een hogere beoordeling mee wilt.

Maar zoals ik zei; het zal vast wel niet zo zijn. (over je vader schrijven) Maar ik denk dat je er negatieve reacties op kunt krijgen.

Ik dacht dat het een echt gebeurt verhaal was, totdat ik je reactie zag, dat is dus een compliment aan jou. Ik zat wel erg in het verhaal. Ik vond het erg mooi om te lezen en dat je op die jonge leeftijd zo kunt praten over het tragische overlijden van je vader. Ik merk aan je schrijftstijl dat je er goed mee om kan gaan.

Je hebt alsboluut potentie en van mij krijg je de dikverdiende 5 sterren.

Ten eerste een mooi stuk en zeker voor iemand die pas 13 is!
Ik kon me echt inleven in het stuk over Nec, ondanks dat het fictie was.
En 13 is zeker niet te oud om gescout te worden, zie bijv. Jens Toornstra(19/20 jaar) , Lex Immers(20/21), Raoul Esseboom(18) en zo kan ik nog even doorgaan.

25 oktober 2011 om 18:21

Zwaanswijk...

Maar ik denk dat hij zelf wel inziet dat het niet wat gaat worden als hij dit zo schrijft

Ik kan me niet echt vinden in het schoolgebeuren. Iemand blijft niet zitten omdat ie een paar maanden wat meer aandacht aan voetbal besteed, dan ligt dat aan iets anders zoals een zwakke houding of omdat ie gewoon dom is.

Ook vind ik dat N.e.c. iets te zwart word neergezet in dit verhaal: het is niet alsof ze vragen dat je alles opgeeft voor de kans om profvoetballer te worden en ze zijn (goed) duidelijk zodra ze denken dat iemand het niet gaat redden. Ik weet dat het fictief is, maar ook in het echte leven kun je andere dingen nog combineren met een potentiele profcarriere

Als iemand me dit verhaal zou vertellen zou ik hem vertellen dat ie verantwoordelijkheid voor zijn eigen falen zou moeten nemen en niet de schuld bij N.e.c. moet neerleggen voor het verpesten van zijn schooljaar.

Daarbij komen dromen soms wel uit en hoef je echt nog niet door een profclub gescout te zijn om een professionele voetballer te worden. Bekende voorbeelden van voetballers die hun gehele jeugdopleiding bij een amateurclub hebben doorbracht zijn Dirk Kuyt, Jaap Stam en Edwin van der Sar.

Ik vind het een mooie artikel die je hebt beschreven. Het eerste twee stukken vond ik interressant, maar je verhaal zou nog mooier geweest zijn als je het einde goed wist af te maken. Een iets beschreven gevoel wat iedere lezer kan raken. Alhoewel dat van je vader en je kansen bij NEC wat niet gelukt is wel wat jammer en eerlijk gezegd zielig vond. Ik leef met je mee, maar vier sterren krijg je van mij dat zeker.

Ik ben eigenlijk niet zo positief als de meeste leden hierboven. Het stuk heeft te veel alinea's, je ziet nou niet goed wat bij elkaar hoort. Daarbij haal je ook nog uit naar N.e.c., dit terwijl je het aan jezelf te wijten hebt. Clubs oordelen immers op voetbalvermogen. Daarbij kan ik met een gerust hart zeggen dat wanneer een leerling 6 weken slechte cijfers haalt en de rest van het jaar goede, hij/zij gewoon overgaat naar de volgende klas. Dus dat heb je van te voren niet goed geïnformeerd of je zit gewoon op een school waar ze het niet snappen. Nog even de leerpunten op een rij; 1. minder alinea's 2. van te voren goed informeren naar de zaken die in je stuk terug komen en 3. gebruik soms eens een uitroepteken om zaken extra te benadrukken, dit zal je stuk ten goede komen. Ik weet zeker dat wanneer je je aan deze leerpunten houdt, je volgende keer een beter stuk kunt maken. Ik geef je 2,5 ster, dus 3 voor de moeite.

24 oktober 2011 om 12:55

Toen bij mijn CE zeiden ze jusit dat ik meer alinea's moest gebruiken, omdat dat veel fijner leest. Dus ik vind het wel goed dat hij zoveel alinea's gebruikt. Het leest wel lekker door moet ik zeggen. En als je 6 weken van een jaar echt allemaal 1'en 2'en of 3'en haalt, dan is het best wel moeilijk om dat allemaal op te halen moet ik zeggen. Heb ik ook gehad en nu zit ik op een niveau lager.

24 oktober 2011 om 13:02

Ja, maar stukjes van 3 a 4 regels kunnen we moeilijk een alinea noemen he. Dit had gewoon samen gevoegd moeten worden, zo simpel is het. Daarbij ken ik mensen die in het onderwijs werkzaam zijn en die hebben mij verteld dat dit onmogelijk is; blijven zitten op 6 slechte weken. Dan zit je gewoon op de verkeerde school en moet je snel een nieuwe zoeken! Bij 6 slechte weken verpruts je hooguit 1 periode. Het is dan afhankelijk wat je laat zien in de overige periodes. Als je daar vol gas geeft, haal je het makkelijk. Als je daar ook niks doet, zal het lastig worden. Dan hebben we het echter over een langere periode dan 6 weken. Kortom, je reactie klopt niet helemaal; kijk, lees en leer zou ik zeggen.

24 oktober 2011 om 13:55

Tja, dat eerste is gewon jou mening, maar ik vond het dus wel gewoon fijn doo lezen. En 1 periode is best veel hoor meneer. Als je in 1 periode allemaal maar slechte cijfers haalt, dan is het gewoon belachelijk lastig om dat op te halen. Ik weet niet op wat een school die docenten zitten, maar die hebben echt geen gelijk.

24 oktober 2011 om 14:11

Dan houden we het op een verschil in leesniveau, wat verder niet erg is hoor. Daarbij hebben de meeste scholen 4 periodes. Als je dus 1 periode slechte cijfers haalt, heb je dus 3 periodes de kans dat op te halen! Indien je 3 periodes hebt, heb je nog steeds 2 periodes de kans. Een school moet wel erg armzalig zijn als jij in die 2/3 periodes een goede werkhouding laat zien en daar goede cijfers aan koppelt, ze je dan toch afrekenen op 1 slechte periode, waar tevens een oorzaak voor aan te wijzen is. Een slechte school noemen ze dat. Zo simpel is het.

26 oktober 2011 om 10:56

Jij mag geen commentaar meer leveren. Dit stuk(door een 13-jarige) is stukken beter als die van jou. Ga eerst naar jezelf kijken.

26 oktober 2011 om 00:33

Vind die uithaal naar NEC juist het sterke ervan. Omdat hij het door zijn ogen blijft beschrijven, de ogen van het talent, en niet ineens zogenaamd objectief gaat lopen doen voor de 'camera's'. Hij laat daar gewoon mooi de emotie zien die vrijkomt bij een jeugdspeler als deze niet doormag. Sterkste punt van de CE

ik heb puur alleen naar het verhaal gekeken, het was aangrijpend en wandelde mee in je verhaal.
Mooi om te weten hoe iemand van 13 dit soort dingen bewust meemaakt en erover schrijft.

Ik vind het knap en het stukje over je vader is absoluut aandoenlijk. Jammer dat het niet gelukt is met N.e.c, maar het is een zeer fantastische ervaring geweest, ( neem ik aan ) slechts weinig 'jonkies' worden gescout.
Als je een hele goede bent, kom je er nog wel. Voor nu: Concentreer je op school en laat komen wat 'kan' komen.

Succes verder.

Overigens vind ik je vocabulair sterk voor een 13-jarige.

5 Sterren.

26 oktober 2011 om 15:10

Het is een fictief persoon...

26 oktober 2011 om 17:08

Ja dat had ik inmiddels begrepen.

Dit is werkelijk waar zo een dramatisch stuk.

Er staan zoveel onwaarheden in, ten eerste is de C3 van NEC een amateurtak...
Ten tweede, het is onmogelijk, om midden in het seizoen je wedstrijden opeens voor NEC C3 te gaan voetballen, die trainingsessies van 6 weken zijn er wel degelijk, maar dat betekent niet dat je daarna gelijk bij NEC hoort, Bvo's hebben ook te maken met overschrijvingen hoor.

Verder heeft NEC de combinatie met school perfect geregeld, ze hebben een samenwerkingsverband met een Loot-school (voor topsporters, die op die manier extra vrijstelling etc. krijgen vergeleken met een normale leerling). Waardoor hun schoolprestaties alleen maar vooruit kunnen gaan, het eerste jaar mag je meetrainen op de woensdag en oefenduels 1x in twee weken op een maandag mee doen, maar of van die trainingen en die wedstrijden je schoolprestaties onzienlijk achteruit gaan is ook uit de bocht gevlogen.

Verder is het niet onmogelijk om nog gescout te worden als je 13 bent, integendeel zelfs. Ik heb elk jaar vanaf de D tot A tegen de eerste selectieteams van NEC gevoetbalt en als ik het team wat nu in de A1 staat vergelijk met het team waartegen ik in D speelde, zijn er nog maar 4 à 5 jongens van over...

Dus ken je feiten voordat je een CE gaat schrijven vol onwaarheden.

25 oktober 2011 om 11:36

Hij is nog maar 13 jaar, dus als je iets hebt tegen onwaarheden, reageer het dan min of meer af op een koelere manier, wil je? Dat staat wel buiten het feit dat je gelijk hebt op alle punten, maar het is een CE, geen all-round topic over Messi en Ronaldo waar onwaarheden in staan.

Afgaande op de club expert, dan moet ik je teleurstellen dat is het niet, echter dat zijn veel artikelen niet. Het zou echter een gewoon artikel met leuke verhalen moeten zijn, waaronder club experts, maar dat is niet jouw schuld.

Het verhaal qua inhoud is heel boeiend en je brengt toch een gevoel op dat je doet terug denken aan je eigen voetbaltijd. Voor je verhaal zou ik een zeven geven, maar je kunt helaas geen 3.5 ster geven.

Er zijn ook een groot aantal minpunten aan je artikel.
Allereerst gebruik je hier en daar zinnen met een klein aantal woorden. Soms moet je ook zinnen maken die bestaan uit een hoofdzin en een bijzin. Ik weet niet hoe oud je bent, afgaande op je C-leeftijd, zou ik zeggen 14/15? Je hebt nog genoeg te leren op school.
Als tweede moet je geen zinnen beginnen met voegwoorden. Woorden als: maar, nadat, tenzij, en. Dit is niet netjes, hoewel het soms wel zo gemakkelijk zou zijn.

Ik vind het echter een prima stuk en zal de minpunten niet meerekenen voor deze Ce.
3.5 sterren, waarbij ik meer nijg naar drie sterren dan vier sterren.

Ik vind het een overbodige CE wat eigenlijk geen enkele nieuwswaarde heeft en totaal niks toevoegt.
Dat je vader zelfmoord heeft gepleegd vind ik spijtig voor je als het tenminste echt waar is maar ik zie nu niet echt in wat je punt is in dit verhaal.
Dat je volgens dat verhaal onvoldoendes hebt gehaald op school zegt al veel over je mentaliteit en inzet want met die mentaliteit kom je er ook niet. Op die leeftijd moet je school en voetbal kunnen combineren en school mag er nooit onder lijden.
Verder heb ik het gevoel dat veel mensen je veel sterren geven uit medelijden vanwege de zelfmoord van je vader, ik gun je die sterren wel maar het is natuurlijk niet objectief beoordelen.
Toch vind ik wel dat je verhaal wel goed leesbaar is en gezien je leeftijd heb je wel goed je best gedaan, als je ook zo je best doet op school haal je ook wel genoeg voldoende"s

Je krijgt van mij 5 sterren voor je inzet.

25 oktober 2011 om 16:35

Hier snap ik nou niks van...
"ik vind het een overbodige CE wat eigenlijk geen enkele nieuwswaarde heeft en totaal niks toevoegt"
"ik zie nu niet echt in wat je punt is in dit verhaal."
"ik gun je die sterren wel maar het is natuurlijk niet objectief beoordelen."

En dan 5 sterren geven omdat het een beetje leesbaar is en hij zijn best heeft gedaan?

25 oktober 2011 om 17:32

Precies, gezien zijn leeftijd en moeite krijgt hij er 5, ik ben nogal milt naar jongeren toe namelijk

25 oktober 2011 om 18:20

Tja oké, in mijn ogen haal je dan de toegevoegde waarde van het geven van sterren weg aangezien je toch al snel de maximale score geeft.

Maar ieder heeft zijn eigen manier natuurlijk. Geen probleem.

Meestal haak ik na een alinea al af.. Ik hou niet zo van alleen maar informatieve wikipedia zooi. Dit verhaal vond ik echt mooi. Zo'n droom heb ik ook , maar dan voor Feyenoord... Helaas ben ik niet verder gekomen dan 2 trainingen bij Ado. En zoals het verhaal al zegt , succes met je verdere carriere... En mensen die zeiken over school... Net alsof hun altijd hun best gedaan hebben vroeger.

Nu ben ik totaal geen schrijver of iets in die richting, maar wil je op een aantal dingen wijzen. Het maken van een clubexpert gaat over een eigen mening, daarvoor kun je het in alinea's opbouwen. Maar wat jij doet is het ongeorganiseerde, je doet per stuk een alinea. Er zit daardoor geen bepaalde structuur in het schrijven. Daarnaast:

Doordat ik de zes weken bijna alleen maar met voetbal bezig ben, haal ik veel slechtere cijfers. Ik stond er al niet zo goed voor, met een zes en een half gemiddeld terwijl ik een zeven moet staan, maar na de punten die ik in die zes weken heb gekregen, kan ik VWO wel vergeten…

Je hebt een maximale van 1000 woorden, dit is iets wat enigszins irrelevant is en geen betrekking heeft op voetbal eigenlijk. Je zou het beter kunnen omschrijven ( korter ook ) als: ' voetbal heeft mijn vaardigheden op school niet goed gedaan, vooralsnog gaat het slecht' etc etc, maar eentuele cijfers maakt de lezer bijna niets uit. Want het is al goed dat je zegt dat het minder gaat op school, in plaats van je cijfers te vertellen.

Soms val je in herhaling: ' Maar dan', 2x keer in inleiding. ' maar ik moest alles geven', 2x in het slot, dit lees voor mij persoonlijk onprettig

Het is een leuk stuk om door te lezen, maar het is geen informatieve stuk en iets wat de lezer aan het denken zet enzovoorts.

Nog iets, maar dat ligt heel erg persoonlijk: Dromen zijn er juist om uit te komen, illuseer je iets, streef erna en je zult het bereiken, voorbeeld? Justin Bieber, zelf vind ik hem waardeloos, maar zijn doorzettingsvermogen maakt het tot de beroemdste tiener op aarde. Nog één? Ronaldo, een kruising van talent en mentaliteit maakt hem de speler die een bal binnenhoudt, terwijl men denkt dat die uit is. Natuurlijk is er wel ietwat talent nodig, maar dat talent hebben alle spelers en sterren ook uitgebreidt, dus wel degelijk hun droom nagestreeft.

Ten slotte zie ik dat je nog maar 13 jaar bent, je hebt een leuke schrijfstijl, maar als je iets volwasseners wilt dan moet je kijken bij de CE van ene Lfcdutchy. Wanneer je dit doet pleeg je overigens géén plaginaat, maar het kan je verder helpen om een nog hogere niveau van CE te bereiken!

Het is opbouwende kritiek, dus simpelweg om je op weg te helpen!

Moet overigens nog vertellen dat ik zelf een semi-prof ben geweest, heb namelijk tegen clubs als Cambuur gevoetbald, na een tijdje heb ik ervanaf gezien, omdat ik mij niet volledige ervoor inzetten en jezelf bewijzen is ook een moeilijk verhaal.

25 oktober 2011 om 13:17

dankjewel voor je kritiek. en ik viel in het slot expres in de herhaling, een beetje voor een dramatisch effect.

25 oktober 2011 om 14:04

Dan moet je dat eigenlijk anders aanpakken, want die zinnen lezen niet zo lekker, maar goed. Je kunt in ieder geval niet ontkennen dat je je best hebt gedaan.

Zozo, 13 jaartjes jong en toch al op zo'n niveau kunnen schrijven, petje af. Alleen dit stuk voldoet niet aan de criteria die Voetbalzone opgeeft om een Ce te mogen schrijven. Het is eigenlijk een fictief stukje, iets wat je zelf bedacht hebt bedoel ik daarmee. Wel leuk bedacht, maar echt interessant is het niet. Het is feitelijk een kort verhaal, iets voor in een tijdschrift of dergelijke!
Desalniettemin krijg je drie sterren, gewoon omdat je zo je best hebt gedaan.

mooi stukje heb gelijk door gelezen en zo is het echt leven.

Aardig geschreven, maar wel een heel hoog opsom karakter (je begint heel veel alinea;s met een tijdsaanduiding), zou proberen iets meer een sterk verhaal te maken.
En weet niet of je hem ooit voorbij hebt zien komen, maar een aantal maanden terug was er bijna eenzelfde CE dat is wat jammer ;

Hier de link er naar:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=142326

26 oktober 2011 om 11:09

Ja, redelijk. Enkel praat messi50 in de ik-perspectief, de andere CE praat in hij-perspectief meende ik. Het is anders inspiratie te noemen, aangezien het niet zo heel veel op elkaar lijkt.

Slim opgemerkt overigens.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren