Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het past in mijn voetbalvisie om jonge jongens een kans te geven'

Laatste update:

PSV boekte woensdag in het kader van de KNVB-beker een verplichte overwinning op zondagtopklasser VVSB: 0-8. Zoals verwacht greep Fred Rutten het duel aan om een aantal reguliere basiskrachten kracht te laten sparen voor de competitiewedstrijd tegen Roda JC Kerkrade, dat zaterdag op bezoek komt in Eindhoven. Zo stond Memphis Depay in de basis, als beloning voor de goede ontwikkeling die hij doormaakt.

/

Met twee doelpunten en een verdiende strafschop stelde de zeventienjarige Depay in de tweede ronde van het KNVB-bekertoernooi niet teleur. "Depay heeft laten zien dat hij heel graag wil", vertelt Rutten in De Telegraaf. "Dat is het belangrijkste. En hij durfde te voetballen. Plankenkoorts op dit niveau mag niet bestaan. Als je dat wel hebt, is het moeilijk om te slagen."

Rutten plaatste nog wel een kritische noot. "Depay had een aantal goede acties, maar het rendement kan omhoog." Rutten gaf in de tweede helft ook Jürgen Locadia, Maikel Verkoelen en Rabiu Ibrahim speeltijd, terwijl Funso Ojo, Abel Tamata en Zakaria Labyad mochten starten. "Het past in mijn voetbalvisie om jonge jongens een kans te geven. Zij hebben hun talent kunnen etaleren en aan de eerste elf geroken"

PSV heeft de beste jeugd van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een gelul meneer Rutten. Welke van deze jonge spelers geef je anders een kans dan tegen een amateur team? Juist, helemaal niemand. Het past zo goed in jouw voetbalvisie dat er afgelopen zomer voor 30 miljoen aan spelers gehaald moest worden. Geen enkele vrije plek is ingevuld door een jeugdspeler.

22 september 2011 om 07:25

Het is ook niet gauw goed he. (pff, zucht, kun je niets creatievers melden)
Laat ie 2 17-jarigen debuteren, nog een aantal jongens van onder de 20 mogen meespelen en nog kritiek hebben.
Maar ja, Rutten is een makkelijke kop van Jut.

On: gewoon goede zet dat deze jongens mogen spelen. Nu hopen dat ze het niveau vasthouden en definitief aan kunnen sluiten bij het 1e.

22 september 2011 om 09:11

Het is natuurlijk leuk om deze jongens een kans te geven om zich te laten zien,, maar kom dan niet met uitspraken als "het past in mijn voetbalvisie om jonge spelers een kans te geven".

Zoveel jonge jongens zie ik niet spelen in de wedstrijden van het eerste van Psv. Tamata heeft een kans gekregen door de afwezigheid van Pieters, Ojo heeft een paar minuten gemaakt, en Labyad zie je wel eens invallen maar voor de rest valt het behoorlijk tegen. Daarnaast heeft PSV net voor 30 miljoen geïnvesteerd in spelers die de doorbraak van eigen talent tegenhouden, en dat terwijl ze een opleidingsclub in plaats van een koopclub wilden zijn..

22 september 2011 om 09:22

je kunt niet per definitie elke plek opvullen door jeugdspelers. Wanneer de plek van Dzudzak opgelost was met een jeugdspeler (mokthar) was je enkele stappen achteruit gegaan op zijn positie. Hierbij was het dus wel noodzakelijk om Mertens te halen.
Feit blijft dat er op enkele posities inderdaad wat met de jeugd geschoven had kunnen worden.

Daarnaast geef je aan dat Labyad enkele minuten heeft mogen maken, terwijl hij dit seizoen al meerdere malen in de basis heeft gestaan. En ook Ojo heeft al een aantal wedstrijden in de basis gestaan. Daarnaast kiest Rutten er voor om spelers geleidelijk te brengen, terwijl Feyenoord (gedwongen) en Ajax (amsterdamse bluf) er voor kiezen om de spelers voor de leeuwen te gooioen.
Ik ben van mening dat er van beide strategien wat te zeggen valt...

22 september 2011 om 07:54

Gelul? Ojo heeft in de competitie Basis gestaan, Tamata ook af en toe en Labyad zelfs heel lang.
Ibrahim en Verkoelen vallen (af en toe) in. er is maar 1 speler (depay) die nog niet zo vaak in het grote PSV is geweest met een serieuze westrijd

22 september 2011 om 08:50

Ja Volgens mij is het gelul Want alle door jou genoemde voorbeelden zitten weer lekker op de bank. Hij houd ze alleen een worst voor maar geeft ze geen echte kans.

Maar misschien heb ik ongelijk dus daag ik je uit om mij eens voorbeelden te geven van spelers uit de eigen jeugd die onder Fred Rutten een basisplaats hebben gekregen en die ook voor een 10 tot 20 wedstrijden hebben behouden. Je hoeft je wat mij betreft niet eens te beperken tot Psv.

22 september 2011 om 09:21

ja het is wel gelul idd. Labyad die het toch voortreffelijk zit inmiddels alweer op de bank omdat Matavz is gehaald. Vervolgens moet Lens die het uitstekend deed in de spits, weer naar de zijkant waar 50% van zijn kwaliteiten kan laten zien. En als je zoveel vertrouwen hebt in in die verdedigers waarom halen ze dan een Derijck terwijl ze ook Marcelo en Bouma hebben? Nee dit is geen spelers een kans geven maar PSV is gewoon een koopclub. Geloof dat Affelay de laatste jeugdspeler is die echt is doorgebroken.

Als je ziet dat Jong PSV de afgelopen 2 jaar kampioen is geworden, zou je wel verwachten dat PSV de beste jeugd heeft. Ik hoop dat dit seizoen ook aangetoond kan worden dat dat zo is. Dat Rutten ze nu kansen geeft en mee laat trainen is alleen maar positief. Nu hopen dat ze die ontwikkeling doorzetten en die laatste stap maken.

22 september 2011 om 07:48

Jong PSV staat niet voor de kwaliteit van de jeugdopleiding. Als je ziet dat de jeugd elftallen van PSV altijd steevast achter Ajax en Feyenoord eindigen, vaak op gepaste afstand, dan heb je zeker niet de beste jeugdopleiding.
Ook het eerste elftal loopt niet over van spelers die in de jeugdopleiding van PSV zijn begonnen.

22 september 2011 om 08:23

Dan worden de boys ouder en worden echte voetballers in de jong-elftallen.
Daar blijkt dan dat Psv wel degelijk de beste opleiding heeft.
Werd het niet in Amsterdam geroepen dat je niet in de jeuagd kampioen moet worden ?
Nou, als jong Psv steeds kampioen wordt, zitten er zeker spelers bij voor het eerste.

22 september 2011 om 08:30

@maauwert
Welke spelers kunnen we dan definitief verwachten vanuit jong Psv? Waarschijnlijk alleen Tamata. Dat is dan ook omdat er weinig is geïnvesteerd in de achterhoede. Het middenveld en de aanval bestaat momenteel alleen uit aankopen van dit seizoen, één van vorig seizoen en één van het siezoen daarvoor. De enige speler die ik na dit seizoen zie vertrekken is dan ook Toivonen.
Wanneer hij vertrekt zal er waarschijnlijk eerder weer een nieuwe middenvelder worden gehaald dan dat Labyad of Ojo in het elftal worden gepast.

22 september 2011 om 09:14

Waarom staat bij jou jong PSV niet voor de kwaliteit? Bij PSV spelen hier de grootste talenten die eigelijk nog in de A mogen spelen. En ik denk dat dit bij andere clubs precies het zelfde is!
Depay,locadia, Ritzmaier, Verkoelen zijn de grootste PSV talenten bij Jong Psv. En Labyad is ook pas 18 jaar oud.
Hou deze jongens maar in de gaten. Ik denk dat van de eerste 4 er een grote kans(80 á 90 procent) is dat alle vier het eerste halen.

De rest van de PSV jeugd zit ook in de lift.
De laatste jaren wordt er bij psv flink geinvesteerd in de jeugdopleiding.
Ze zijn ook niet zo ver als Ajax en Feyenoord maar ze gaan de goede kant op.
Als je naar de uitslagen van vorig seizoen kijkt zie je dat alleen de A1 buiten de top 3 is gevallen!

De uitslagen van de PSV jeugd in 2010/2011 zijn.
Jong PSV 1e
A1 5e
B1 3e
B2 1e
C1 2e
C2 1e
D1 1e
D2 1e

22 september 2011 om 09:27

@ Maauwert

Nee, dat werd helemaal niet in amsterdam geroepen. Bij ajax zeggen we altijd dat de ontwikkeling van de spelers voorop staat. Zodoende kan een speler mits hij goed genoeg is zo snel mogelijk instromen in het 1ste, kijk naar De Sa, die slaat heel jong ajax over.

De echte toppers uit de jeugd spelen vaak niet eens in jong ajax maar slaan dat elftal over zoals bv. boilesen en eriksen.

22 september 2011 om 09:51

Whahahaha! kom niet meer bij!! Boilesen en eriksen hebben de jeugd van ajax overgeslagen?! whahaha. Die zijn allebij niet zolang geleden gekocht! whaha

22 september 2011 om 09:54

@ maauwert

PSV de beste jeugdopleiding? Geloof je het zelf? Kijk naar hoeveel spelers er de afgelopen jaren zijn doorgebroken.....

Dat jong-psv kampioen werd heeft helemaal niks met de jeugdopleiding te maken. Dat heeft er mee te maken dat spelers die bij Feyenoord en Ajax al in het eerste mee doen en een kans krijgen, bij PSV mee doen met Jong-psv.

22 september 2011 om 10:37

@ Maverickpsv

Goed lezen maverick, want je maakt jezelf belachelijk. Bij ajax slaan ze vanuit de a1 jong ajax over, ook eriksen of boilesen die hebben nooit in jong ajax gezeten, het gaat er niet om of ze aangetrokken zijn of niet. Bij Psv maken de jeugdspelers deze stap niet een ritzmaier bv. zit nu in jong psv, maar niet in het eerste.

22 september 2011 om 10:59

@marickpsv, Boilesen en Erikssen mogen beide als eigen jeugd worden aangerekend omdat ze vanaf de B1 hebben meegedaan.dan wordt je als jeugdproduct van de club gezien. En bij Ajax is het de bedoeling dat je van de A1 mits het zo snel mogelijk kan direct doorstroomt. Zoals met de huidige selectie bij v.d. Wiel , Vermeer, Verthongen , Alderweireld, Anita , Boilesen, Eriksen, de Jong, Ebecilio en Ozbiliz is gebeurd. Ook de Sa en Lukoki zijn recente voorbeelden. En ehtzelfde beleid heeft men bij Feyenoord. Alleen wordt bij Ajax en Feyenoord de jong elftal gebruikt zoals het hoort: Voor spelers die nog niet klaar zijn voor het eerste maar te oud zijn voor de A1 en voor spelers uit het eerste die te weinig minuten maken. Die mogend dan ook eens in de 2,3 wedstrijden meedoen.

22 september 2011 om 11:48

@wlyajax:

Mwah, Eriksen is pas 3 jaar bij Ajax. Ik vind dat je hem niet helemaal als een jeugspeler kan betitelen. Hij kwam naar Ajax toen hij 16 was. Zelfde geldt voor Boilesen, Siem de Jong, Ebecilio en de Belgen. Allemaal gasten die pas op relatief late leeftijd (minimaal 16 of ouder) naar Ajax kwamen en daarvoor al in de jeugdopleiding van een andere profclub hadden gespeeld.

Ik zeg niet dat je ze helemaal niet als jeugdspelers van Ajax kan betitelen, maar als je dat doet dan doe je de jeugdopleidingen van Odense (eriksen), De Graafschap (siem de Jong), AZ (ebecilio), Brondy (boilesen) en Beerschot (vertonghen en Alderweireld) toch tekort.

Bij PSV lopen er ook genoeg 'jeugdspelers' rond die al bij een andere profclub hebben gespeeld hoor. Het is ook geen probleem, maar roepen dat Eriksen uit de Ajax-jeugd komt is natuurlijk onzin. Fabregas was ook ongeveer 16 toen hij naar Arsenal ging. En we zien hem toch ook als jongen uit de Barca-jeugd en niet als speler uit de Arsenal-jeugd?

22 september 2011 om 10:33

Ik zou zelf niet naar Jong Ajax/psv/feyenoord etc kijken. Daar zitten vaak afvallers van het eerste bij en dus niet direct jeugdspelers. In de A1 etc zitten wel vaak jeugdspelers. Maar deze spelen natuurlijk ook tegen jeugdspelers van andere teams, waardoor het niveau niet te vergelijken is. (stel: PSV A1 is vorig jaar eerste geworden, dan is die lichting dus misschien beter (niet eens per definitie, kan een jaartje mazzel hebben), maar het zegt niet direct dat die spelers ook een aanwinst voor het eerste zijn.

Als je het dan ook nog eens deed in normale wedstrijden, jeugdspelers in de basis zetten. Maar alleen in oefenwedstrijden tegen teams van 5 niveau's lager. Volgens mij gebruikt Elke trainer dan jeugdspelers.

Volgens mij de eerte keer dat Ik Rutten met jeugdspelers betrap.
Daarnaast is het euk dat hij zich op de borst slaat over de jeugd maar met al de aangekochte spelers is er sowieo de eerste twee jaar geen ruimte voor jeugd.
In principe staat het gekochte team de doorgroei van de jeugd in de weg.

Rutten heeft de afgelopen 3 jaar bijna 45 mln mogen investeren, terwijl er maar 30 mln naar binnen is geharkt. Ook is er de afgelopen 3 jaar geen enkele jeugdspeler doorgebroken, maar hooguit een wedstrijd of 3 in het seizoen invallen.
Ook komend seizoen moeten de talenten van PSV genoegen nemen met een plekje op de bank en wedstrijden op maandagavond.

Wat een kletspraat zeg,
Hij heeft vorig jaar alle jonge spelers uren laten maken op de bank.
Het liep tegen Ajax en nou ook tegen Vvsb en nu heeft hij meteen zelfvertrouwen en gaat staan "bluffen".
Of, .....en dan heeft hij echt een probleem!.................hij denkt écht dat hij de jeugd veel kansen geeft!!!

Er is een verschil tussen jeugdopleiding en jeugdelftallen.
Ajax en Feyenoord hebben een Jeugdopleiding die de besten zijn in Nederland.
Dat is vanaf 7-8 jarigen tot -17 .
PSV heeft zijn jeugdopleiding meer gericht op de jeugd van +16
Veel spelers uit de jeugd van Ajax en Feyenoord worden helaas zo goed dat ze al heel snel opvallen bij grote buitenlandse clubs en weggehaald worden.
Ja dan is het hoogste jeugdelftal van Ajax en Feyenoord leeggeroofd waardoor PSV kampioen kan worden.

PSV heeft traditie getrouw veel spelers uit de jeugd van Fortuna en Eindhoven.

Belangrijkste is dat de talenten ( ongeacht waar ze spelen ) kansen krijgen
Anders kan je de jeugdopleiding net zo goed opdoeken.
Dit soort wedstrijden in Knvb beker en wedstrijden die na een uur gelopen koers zijn , is juist geschikt om de jeugd mee te laten spelen.
Van doorbraak bij PSV is slechts zelden sprake.
De Vrij, Leerdam, Casstoignes, Mokotjo, Clasie, Martens Indi, Fer , Wijnaldum, Bruma Ramstein en van Haaren , dat zijn spelers uit eigen jeugd die jarenlang de opleiding hebben genoten bij Feyenoord.en nu een regelmatig een basis plaats hebben of invallen.
en de volgende generatie staat al klaar

22 september 2011 om 09:30

Kan zijn maar psv stalt hun talenten langer in jong psv. Bij ajax en feyenoord wordt jong ajax bv. nogal vaak overgeslagen waardoor de echte toppers meteen naar het 1ste gaan en ook verhoudingsgewijs meer minuten maken dan bij psv.

22 september 2011 om 09:34

misschien omdat ze daar wel de kwaliteiten hebben ? en bij PSV niet?

22 september 2011 om 09:40

Klopt. De kwaliteit is inderdaad minder.

22 september 2011 om 10:45

Iemand die zo zonder respect kan reageren , wil natuurlijk ook altijd gelijk hebben.
De laatste 2 jaar worden Ajaxieden weinig weggekaapt, dus je krijg hier je gelijk hoor. maar verder dus niet.

22 september 2011 om 10:47

@ arko

Tegen wie heb je het? En wie krijgt waar gelijk en verder niet?

22 september 2011 om 11:22

Heeft dat misschien ook niet een klein beetje te maken met het feit dat er bij Ajax en PSV de laatste jaren wat meer perspectief is voor de jeugd? Daarmee bedoel ik met name dat het eerste elftal op dusdanig niveau presteert dat de aantrekkingskracht om te blijven om in het eerste te komen groter is voor die jongens? En wellicht dat het voor grote clubs uit met name Engeland lastiger is om bij de " grotere clubs" wat weg te halen? Houd me ten goede want ik hoop dat Feyenoord 1 dat niveau liever vandaag dan morgen weer haalt!

22 september 2011 om 16:03

@ stanafca
Sorry ik reageerde op maverick PSV
Om te discussieren , is het belangrijk dat je respect voor elkaar toont , en niet elke mening van een ander als uit je nek lullen noemen.

22 september 2011 om 09:59

@arko: wat is het laatste talent van Ajax dat "zo snel" naar het buitenland is gegaan? Ik hoor namelijk altijd alleen maar de namen Feyenoord, Psv, Ado en Vitesse vallen als er weer eens een jong talent de grens overgaat.

22 september 2011 om 11:22

Je hebt gelijk, dat komt niet zo heel vaak voor. Dat komt omdat je bijna op geen betere plek kan zijn dan in de jeugd van Ajax.

Om het even in perspectief te zien,, hoeveel van de jongens die jij opnoemt zouden bij PSV (of een Feyenoord in de goede tijd) in de basis staan? Dan blijven in mijn ogen alleen Wijnaldum, Fer en eventueel Bruma over.

Er lopen een vijftal zeer grote talenten rond bij PSV welke ik binnen nu en 2 jaar allmaal door zie schuiven naar het 1e. Verwacht zelf dat Mertens, Wijnaldum, Strootman, Toivonen en Matavz over 2 jaar verkocht zullen gaan worden voor hoge transfersommen en dat dan de plaatsen ingenomen zullen gaan worden door oa Depay, Locadia, Ritzmaier, Ibrahim Rabiu, Verkoelen en evt nog Mokthar en Najah. Labyad en Tamata stromen nu al in. Vervolgens zal tegen die tijd Zoet ook nog terugkeren en heb je een team staan met veel jeugdspelers en sta je met dank aan de verkopen er financieel zeer goed voor. Dus de huidige uitgaven moet je dan ook tegen dit perspectief zien.

Labyad, Locadia, Depay de aanval van de toekomst.

Depay is echt een groot talent valt me ook op dat er al aardig wat spieren op het lijf van dat mannetje zitten. Locadia doet me een beetje denken aan Reis toen hij net aankwam in Eindhoven . Echt een killer was ook topscorer van de Otten Cup. Voor Labyad is het gewoon jammer dat Lens er is, die kan je niet zomaar op de bank zetten, maar iets meer invalbeurten van deze jongens met name van Labyad zou op ze plaats zijn.

hahahahaha, sorry dit werkt echt op mijn lachspieren meneer rutten!
Ik heb weinig tot geen jeugdspelers bij je een kans zien krijgen
ik kom op de volgende spelers: Reis, labyad, tamata en ojo
Nu hebben er 4 spelers gedebuteerd in een beker wedstrijd, wat ik geen kans noem. Zo, dat is inderdaad een visie van jeugdspelers een kans geven!! top man.
Sorry

Labyad speelt al een tijdje in het eerste, vind het frappant dat hij nu ineens uit de basis staat.
Lens speelt zo slecht aan de rechterkant, Labyad is de betere voetballer, ik denk ook dat Matavz meer heeft aan Labyad.

Maar Rutten durft Lens er niet uit te halen.

Beetje kinderachtig dat deze uitspraak van Rutten hier op VZ weer moet uitmonden in een discussie over 'wie de beste jeugdopleiding heeft'..

Als we die discussie eventjes laten voor wat hij is, dan zie we dat PSV momenteel een aantal uitstekende jonge spelers onder contract heeft. Jongens als Labyad, Locadia, Depay en Ritzmaier zijn erg talentvol. En van die gasten zie ik er best een aantal écht doorbreken (hoewel dat met Labyad natuurlijk ook al is gebeurd).

Hopelijk breekt er weer eens een échte spits door in nederland...uiteraard heb ik het liefst dat hij van psv komt, maar van mij mag de nieuwe kluivert/van nistelrooy ook komen van amsterdam/rotterdam/groningen etc.

Locadia zou zo'n jongen kunnen zijn....of wellicht Depay, wat wel een echte aanvaller is, maar wellicht wat minder een centrum spits....

We hebben om wereldkampioen te worden in 2014 eigenlijk nog een échte spits nodig, en in 2018 uiteraard al helemaal....v persie is het niet op die positie, en huntelaar komt ook tekort voor de wereldtop, en spelers als v wolfswinkel zie ik dit ook niet in gaan vullen....

Dus hopelijk breekt er dit of komend seizoen een échte spits door....waar dan ook.....

22 september 2011 om 15:18

Ik zou castillion ook nog niet afschrijven, je hebt natuurlijk castaignos (ex feyenoord). Ajax heeft vooral goeie middenvelders en buitenspelers die eraan komen.

22 september 2011 om 16:01

misschien Achanbar? al is die wel heel jong. maar die is nu al compleet , moet alleen nog een beetje sterker worden

Wat een stelling zeg PSV heeft de beste jeugd van Nl,iedereen weet dat er minstens 3 clubs een betere opleiding hebben,en die Rutten begint steeds meer wartaal uit te slaan met zijn jeugdspelers laten spelen... Als dat zo zou zijn had je geen miljoenen hoeven uit te geven...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren