Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Belgisch gezin riskeert 20.000 euro boete na tonen Oranje op tv

Laatste update:

Een gezin uit het Belgische Werchter riskeert een boete van 20.000 euro. De familie had in de plaats, waar dit weekend een popfestival plaatsvindt, een televisie in de voortuin gezet waarop Nederlandse festivalgangers konden meegenieten van de kwartfinale tussen het Nederlands elftal en Brazilië. Dit meldt Het Laatste Nieuws een dag na de wedstrijd.

/

Twee politiemensen maakten een proces-verbaal op nadat zij zagen dat het gezin de tv in de tuin had gezet, omdat de gemeente Rotselaar (waarin Werchter ligt) een tijdelijk verbod had ingevoerd op het plaatsen van schermen in de standjes rond de festivalweide van deelgemeente Werchter. Zo'n honderd Nederlandse voetbalfans volgden bij de gastvrije familie de wedstrijd van Nederland.

Na afloop ging één van de oranjefans met de pet rond om het Belgische gezin te bedanken voor de gastvrijheid. Op dat ogenblik maakten twee agenten van de federale politie hun opwachting. Ze stelden een proces-verbaal op van de overtreding op het tijdelijk verbod en waarschuwden het gezin dat het 20.000 euro boete riskeerde.

Een boete van 20.000 voor het tonen van tv-beelden van Oranje is buitenproportioneel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin! Verbod op schermen?? TV zie ik toch anders dan een groot scherm! OP eigen grond mag je toch zelf bepalen waar je je tv neerzet om voetbal te kijken?

3 juli 2010 om 09:28

Zolang je anderen daarmee niet hindert, oftewel de organisatie van het festival. Op zich niet eens zo'n hele vreemde gedachte.
Echter staat daar wel het geluk van honderden fans tegenover, iets wat een rechter toch wel in zijn belangenafweging mee gaat nemen.
Alhoewel deze natuurlijk gewoon strafbaar zijn, nu er een speciaal verbod voor is uitgevaardigd.

Misschien moeten we in Nederland een gironummer openstellen, nu deze fantastische mensen in het belang van de aanwezige Nederlanders gehandeld hebben. Giro 2010.

3 juli 2010 om 11:03

de TV werd inderdaag geplaatst in de hoedanigheid van een groot scherm
publiekelijk opgesteld in de tuin zodat iedereen kon kijken

als daar een wet voor is dan is het wel logisch,
maar ik betwijfel het dat ze straf gaan geven, zou ik ook wel belachelijk vinden dan,
rechter is vast wel sportief genoeg,

oom agent was echter kinderachtig, misschien boos dat ze geen voetbal mochten kijken

3 juli 2010 om 11:57

Echte domme ezels die Belgen zeg !!

Het is zijn eigen grond en hij mag daar alles doen wat hij wilt (geen misdrijf natuurlijk).

Ik denk dat het alleen maar bangmakerij is, want het heeft juridisch geen punt.

Dit zal wel met een sisser aflopen. Als agent ben je echt niet fris als je hier op gaat letten. Ik dacht dat ze in België wel grotere problemen hadden met de misdaad dan dit soort futiliteiten.

belachelijk gewoon.

Een derde van de stemmers op voetbalzone vind het terecht als ze die boete krijgen. Het moet toch niet gekker worden? Die mensen doen wat voor hun medemens en worden daarvoor gestraft. Uiteindelijk is het de schuld van Werchter, want een beetje festival zorgt er voor dat zijn bezoekers als ze willen even 1,5 uur voetbal kunnen kijken.

3 juli 2010 om 09:54

Waarschijnlijk heeft dat deel gewoon moeite met het woord 'buitenproportioneel'... Het is te gek voor woorden die boete trouwens.

Waar gaat het allemaal nog over? ''ga boevuh vangen.......''

wat overdreven zeg, zo gastvrij en dan een boete geven. doe effe normaal zeg!

Daar moet je nu echt een belg voor zijn. Volgens mij is dit gewoon de kif dat WIJ wel op het wk voetballen en ZIJ thuis naar ons mogen kijken. Ik hoop voor deze oranje suporters dat het met een sisser af loopt.

3 juli 2010 om 11:27

Wat een frikandellen opmerking zeg. Petje af voor deze gastvriendelijke belgen, voor gasten zoals jij schaam ik me af en toe gewoon om Nederlander te zijn. Als Oranje niet mee zou spelen zou ik de Rode Duivels zeker aanmoedigen als zij er wel bij zijn. Net zoals dat andersom ook gebeurd alleen durven ze dat niet altijd toe te geven. Zij zijn wat introverter he

3 juli 2010 om 18:17

De oranje suporters zijn voor mij het Belgische gezin dat de tv in de tuin zet. De negatieve belgen is in mijn ogen de mugge ziftende belgische politie....

3 juli 2010 om 12:26

@voetbalzw

Het Belgische (!) gezin loopt risico op de boete, niet de honderd Ollanders die de wedstrijd hebben kunnen zien dankzij deze lieve mensen. Ff lezen...................

3 juli 2010 om 16:03

@fcu75
Oranje supporters hoeven niet alleen uit Nederland te komen. Met ''deze oranje supporters'' bedoelt hij waarschijnlijk het gezin.

Wel een rare actie van die agenten. Zullen het wel op een samenscholingsverbod hebben gegooid en gedacht hebben dat deze oranje fans hooligans waren of zoiets.
Wel weer sportief dat ze hun eerst de wedstrijd hebben laten afkijken.

3 juli 2010 om 18:18

Nog hypocrieter... ze keken eerst zelf ook de wedstrijd af !

Ongelofelijk, wat een zeik agenten zeg. Is Acab toch nog op waarheid gebaseerd. :S

Dit geloof je toch niet kan België zich niet concentreren op het voetbal in plaats van dit sociaal gedrag die een Belgisch gezin naar de Nederlanders doen.

De tuin van deze mensen behoort niet tot het festivalterrein.
Zij mogen zelf bepalen of zij daar een tv neerzetten.

Zolang zij niet om geld hebben gevraagd (en de collecte dus een initiatief was van de collectanten zelf), heeft de Belgische justitite geen poot om op te staan.
Tijd voor een opfrissingscursusje voor de agenten.

3 juli 2010 om 10:31

Dat is toch particulier terrein, iemands tuin? Dat gaat toch niet op voor de wet?

3 juli 2010 om 10:41

Dat is toch ook wat ik zeg...

3 juli 2010 om 11:05

@lfcdutchy

dat gaat zeker wel op voor de wet hoor!
je eigen tuintje en huisje zijn verbonden aan een wet,
je hebt geen eigen land waar je eigen wetten maakt hoor!

daar komt ook nog bij dat dit het tuintje voorbij ging, als er vele mensen bij elkaar kwamen om te kijken.
dat ging vast niet allen in de tuin zelf!

Wat een trieste actie van die belgische politie, als ik dit zo lees was het maar een onschuldig kleine tv en geen groot scherm met constructie en al in die tuin. Ik heb nog meer respect voor ze als ze parkeerbonnen schrijven, dit slaat echt alles, geef ze alleen een waarschuwing en laat ze de tv naar binnen halen.. Triest dit

3 juli 2010 om 11:29

inderdaad, dit is gewoon te gek voor woorden, maar werchter is zo'n groot festival (grootste en beste ter wereld al jaren na elkaar). en er is zoveel geld mee gemoeid dat ze op den duur dergelijke idiote maatregelen gaan nemen.

Het gaat hem niet om wat er op tv getoond wordt, gewoon 't feit dat hij opstaat, men heeft namelijk schrik dat iemand in z'n tuin live-dvd's zou beginnen opleggen en zo het festival schaden.

Wat natuurlijk je reinste onzin is.

Mooi initiatief van dit gezin, iedereen zou dit wel op prijs stellen. Van amokmakende Nl'rs was dan ook helemaal geen sprake, de sfeer was optimaal.

de achterliggende gedachte is natuurlijk dat er bij een nederlaag voor oranje honderden samengeschoolde, gefrustreerde, wellicht door alcohol benevelde, ollanders rotzooi gaan trappen. en daar zit zo'n gemeente niet op te wachten.

3 juli 2010 om 10:30

Zonder enige twijfel, maar dat verandert niets aan het feit dat de politie zich in een democratisch land gewoon aan de regels van de wet dient te houden.
Je kan geen proces verbaal opstellen als iemand niets verkeerd heeft gedaan.

3 juli 2010 om 10:48

ik ken de belgische wetgeving niet natuurlijk maar in nederland kan een burgermeester een algemene politie verordening uitschrijven met aanvullende regels en bepalingen. Bedoeld voor bijvoorbeeld grote feesten of evenementen.

Ik weet het fijne hier niet van dus in die discussie geef ik me meteen gewonnen mocht het anders zijn.

3 juli 2010 om 10:54

Die algemene politieverordening was er ook (staat zelfs in het artikel), maar aangezien de tuin van deze mensen geen deel uitmaakt van het festivalterrein is de verordening niet op hen van toepassing.
Dat zou anders worden als zij geld zouden hebben gevraagd aan de mensen die wilden meekijken.
Dan worden zij onderdeel van de activiteiten en dienen zij zich aan de verordening te houden.

Ten eerste; De Belgen zijn gewoon jaloers omdat ze er niet bij zijn!
Ten tweede: Super familie stelt zich gastvriendelijk op, en de Pliesie moet gewoon geld hebben.
Ten derde: Waarom ga je ook naar een festivalterrein, als Nederland speelt?

3 juli 2010 om 12:55

Ten eerste: het gaat over een Belgisch gezin, dat in hun huis in Belgie naar de tv aan het kijken was.

Kan de Belgische politie niet gewoon boeven gaan vangen, en er voor zorgen dat er niet nog meer van die idioten zoals dat geval in Dendermonde loslopen, in plaats van uit te maken wat mensen op hun eigen terrein doen?

3 juli 2010 om 12:57

Goed dat je me duidelijk kunt maken dat je om het even wat kunt doen, zolang het op je eigen grondgebied gebeurt. Laat ik bv. je een paar meppen verkopen dan als je in m'n huis komt. Snappie?

3 juli 2010 om 13:02

Ja, maar iemand meppen verkopen is toch even iets minder onschuldig dan met om het even welke 100 mensen TV kijken?

haha de belgen zijn weer is jaloers, en kunnen het niet hebben dat het Nederlands elftal vele malen beter is en de halve-finale heeft gehaald.
vind dit wel een beetje triest hoor, een tv in de tuin is toch geen scherm?
wat een onzin zeg.

3 juli 2010 om 14:29

Ja... De Belgen zijn jaloers omdat ze hun tv buiten zetten zodat ook Nederlanders hier de wedstrijd konden volgen, ze zijn héél jaloers want toen ik gisteren naar Eindhoven reed, kwam ik tientallen Belgische wagens tegen vol met Oranje-geklede Belgen die even naar ginder reden om te tonen hoe jaloers ze zijn....

Straks toch voor Duitsland supporteren na zulke reacties hier te moeten lezen.

ze moeten die mensen 20.000 flessen bier geven....helden!

ma als de tv nog in de tuin ofzo was,dan had de politie niks te zeggen,want da is nog altijd in u eigen domein,ma als da buiten u domein is dan is da van de staat,dus dan mag het nie,ma wie zal het zeggen!!!

Je wordt toch ook zo ziek van deze bureaucratie, totaal geen inlevingsvermogen.

Die Belgen zijn ook zo blij voor ons...
Schandalig dat dit zo moet. Kan niet anders zeggen

Dat moet dan toch wel een flinke tv zijn geweest als je er met 100 man een wedstrijd mee hebt kunnen volgen.

Mocht deze boete plaatsvinden (denk het niet) dan stel ik voor om een soort actie op touw te zetten waar iedereen op voetbalzone een euro doneert voor deze fantastiche mensen uit belgie.

Kom Nederland, wij betalen die boete desnoods wel

Helden die mensen, jammer dat een paar agenten het dan weer moeten verzieken. Wij hebben hier ook een tv in de tuin staan tijdens Nederland, lekker buiten kijken en mocht hier een festival in de buurt zijn dan brengen wij die tv echt niet naar binnen.

'twee politiemensen maakten een proces-verbaal op nadat zij zagen dat het gezin de tv in de tuin had gezet, omdat de gemeente Rotselaar (waarin Werchter ligt) een tijdelijk verbod had ingevoerd op het plaatsen van schermen in de standjes rond de festivalweide van deelgemeente Werchter.'

'De familie had in de plaats, waar dit weekend een popfestival plaatsvindt, een televisie in de voortuin gezet waarop Nederlandse festivalgangers konden meegenieten van de kwartfinale tussen het Nederlands elftal en Brazilië.'

Ok iedereen en lees nu die twee alinea's door.

Hoe pietluttig het ook is. Er is een verbod op het plaatsen van openbare schermen. Een tv is een openbaar scherm. Deze bewoners hebben, ondanks het verbod, toch een tv gesplaatst zodat mensen konden kijken. Dit is tegen de regels en een sanctie is meer dan terecht. We kunnen wel allemaal de regels aan onze laars gaan lappen maar dan is natuurlijk het hek van de dam.

Ik verwacht dat de gemeente wel mild reageert maar dat mensen die bewoners gaan goedpraten begrijp ik niet.

Sjonge jonge laat die agenten gewoon boeven vangen inplaats van zeiken omdat iemand zo aardig is om dat te doen voor de mensen.

dit is het tweede actie in en week .domme mensen op aarde .

- de ene schorst zijn team voor 2 jaar voor internationale voetbal
-de ander riskeert een boete omdat hij tv in de tuin zet om voetbal te kijken.

nou nou deze mensen moeten naar de therapie of opsluiting. om hun hersenen af te koelen van rare gedachtes.

of is het n stukje jaloezie dat Nederland nog in het tornooi zit ten opzichte van de belgen.jammer hoor

Natuurlijk zijn er sommigen die jaloers zijn, maar het grootste deel van de Belgen is voor Nederland. (zelfs de franstaligen). Er zijn er die voor een ander land supporteren, maar dat is normaal. Niet iedereen moet voor Nederland zijn . Het zou wel leuker zijn voor Belgie als ze eens zouden mogen deelnemen, maar het zit in de mentaliteit van de belgen. Een voorbeeld: Als nederland tegen een grote ploeg speelt hoor je overal, we gaan ze gemakkelijk oprollen. In belgie hoor je : hopelijk krijgen we maar 3 goals tegen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren