Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van 't Schip spreekt Van Basten tegen en verdedigt twee spelers van Ajax

Laatste update:

John van ‘t Schip is dinsdagavond in de bres gesprongen voor Ajax-middenvelders Kenneth Taylor en Kristian Hlynsson. Te gast bij Rondo van Ziggo Sport ging de trainer van de Amsterdamse club in op een opmerking van Marco van Basten, die kritiek uitte op het duo.

“Het middenveld is drama en de achterhoede is drama. Dat is dan waarmee je moet werken”, stelt Van Basten in het praatprogramma. Van ‘t Schip is het niet eens met de voormalig spits. “Het middenveld is helemaal geen drama.”

“We moeten niet vergeten dat Taylor een jongen is van 21 en Hlynsson is ook pas 19”, gaat Van ‘t Schip verder. “Van hem zien we ook niks”, countert van Basten direct.

“Hij zit inderdaad in een mindere fase”, erkent Van ‘t Schip. “Maar het zijn allebei gewoon goede voetballers. De selectie is jong en daarmee moet je aan de slag.”

Tafelgast Ruud Gullit vraagt of Van ‘t Schip daarom ook een ervaren speler als Jordan Henderson aan de selectie van Ajax wil toevoegen. “Het ontbeert het elftal duidelijk aan ervaring, dus het is zo dat we daarin de balans willen herstellen.”

De Amsterdamse trainer wordt later ook nog gevraagd naar een update over een eventuele komst van Henderson. “Er is al heel veel over gezegd, ik hou het erbij dat we ervaring nodig hebben in het elftal."

Volgens De Telegraaf-journalist Mike Verweij wil Henderson dolgraag naar Amsterdam komen en is hij bijna persoonlijk rond met Ajax. Alleen zijn club Al-Ettifaq doet niet zo makkelijk afstand van zijn aanvoerder.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, hij kan moeilijk zeggen dat Van Basten gelijk heeft, maar dat heeft hij in dit geval natuurlijk wel.

Steijn zou overigens gewoon gezegd hebben dat het inderdaad dramatische spelers zijn en dat hij eigenlijk Schouten wilde hebben

16 januari 2024 om 11:05

Ik ben ook altijd wel benieuwd wat er na afloop van zo'n praatprogramma allemaal gezegd wordt wanneer ze het afsluiten met een biertje maar zonder camera's. 100 punten dat Van het Schip Van Basten gelijk heeft gegeven en hij de spelers ook Ajax onwaardig vindt

16 januari 2024 om 12:40

Denk niet dat Van ‘t Schip achter de schermen wat anders zegt. Zijn uitleg was toch heel duidelijk en logisch?

16 januari 2024 om 14:25

"denk niet dat Van ‘t Schip achter de schermen wat anders zegt."

Ik gok van wel. Van Basten en Van 't Schip zijn al heel lang dikke vrienden, die zullen prive echt wel eerlijk zijn tegen elkaar. Maar Van 't Schip kan natuurlijk moeilijk op TV toe gaan geven dat zijn verdediging en middenveld dramatisch zijn.

16 januari 2024 om 14:37

Ik zie in beide spelers ook wel potentieel, als je elftal hebt waarin hun kwaliteiten goed naar voren komen, en andere spelers zijn om zwakke plekken te compenseren dan denk ik dat je hier prima spelers aan hebt, iig goed genoeg voor top ED.

Dat neemt niet weg dat dit Ajax drama is natuurlijk, dat zal denk ik iedereen vinden. Wel word ik wat moe van Van Basten. Hij zegt dat het aan het bestuur ligt -- dat vind iedereen incl Ajax, directie, relevante deel van RvC, bestuursraad, het is allemaal vervangen.

Selectie uit balans, aantal spelers die niet goed genoeg zijn, ontbreekt ervaring, etc. Dat vind ook iedereen.

Maar als je dan aan Van Basten vraagt wat het vervolg zou moeten zijn, de volgende stap om het te verbeteren komt er niets uit, hij komt nooit verder dan roepen dat het enorm slecht is. Dat weet nu iedereen wel, kom eens met wat constructieve verdieping man. Van iemand met zijn achtergrond mag je wel wat meer verwachten.

16 januari 2024 om 14:58

@Cabinessence, maar dan ga je er vanuit dat hij niet meent wat hij zegt. Hij zegt dat Hlynsson en Taylor hele talenvolle jongens zijn maar dat ze geen houvast binnen het team hebben. Dat is toch geen gekke mening? Hij zegt nergens dat ze momenteel goed genoeg zijn voor de eredivisie top maar wel dat ze niet zo slecht zijn als Van Basten ze afschildert.

Ik denk dat eerder Van Basten bij het naborrelen zal zeggen dat hij natuurlijk wat overdrijft om een punt te maken als hij zegt dat hij bij beide geen enkel talent ziet of dat hij denkt dat Rensch van het niveau Cambuur is.

16 januari 2024 om 15:09

Denk dat het van beide een beetje is. Het is hip en stoer om lekker te chargeren vandaag de dag, dus v. Basten zal wel het eea aandikken. Andersom logisch dat van t Schip zijn spelers in bescherming neemt en voor hen op komt. Enerzijds om ze vertrouwen te geven, anderzijds omdat je spelers afvallen in de media de sfeer binnen de ploeg niet verbeterd.

Persoonlijk vind ik het wel talenten, alleen de titel "top" en "groot" talent vind ik dan wel weer wat overdreven. Dat gaat in mijn optiek op voor spelers als Frenkie, de Ligt, Memphis, v. Persie, Sneijder etc.

16 januari 2024 om 18:46

Helemaal mee eens. Maar ik vond het daarom juist ook mooi dat Van ‘t Schip ze ook niet beter maakte dan dat ze zijn. Gewoon talentvolle jongens die nog jong zijn en veel moeten leren.

16 januari 2024 om 12:43

Precies dit idd! Van t Schip kan Marco moeilijk gelijk geven, kan toch niet zijn eigen spelers afvallen (zoals Steijn idd deed)

Dat is meteen het verschil tussen Steijn en van t Schip. Kwaliteit is nog hetzelfde, maar deze spelers voelen nu meer vertrouwen en halen daardoor iets meer punten.

16 januari 2024 om 20:09

Nee hoor, het verschil tussen Steijn en van ‘t Schip is het programma dat beide trainers hadden. Daardoor halen ze nu iets meer punten.

Goed dat hij zijn spelers beschermd (kuch Steijn kuch) maar het is natuurlijk van de zotte dat je middenveld gemiddeld 19 jaar is en dat je rots in de branding in de defensie 17 jaar is. Jammer dat Sutal niet meer laat zien. Op het middenveld heb je echt ervaring nodig, als Henderson niet komt zou ik doorschakelen naar een ervaren 10 om Hlynsson wat meer in de luwte te kunnen laten ontwikkelen. Of een rechtsbuiten zodat je Berghuis dan maar weer op 10 zet. Zit er in ieder geval meer voetbal in de ploeg.

16 januari 2024 om 12:06

dat kun je sowieso doen, ook als Henderson wel komt.
Hlynsson is echt een leuk voetballer, maar natuurlijk er nog helemaal niet aan toe om de stabiele 10 te zijn die zijn elftal aanstuurt.

16 januari 2024 om 12:44

Denk dat als Henderson komt en als iedereen fit is dat Taylor of VD Boomen door zal schuiven naar de 10 positie.

We moeten vooral niet vergeten dat ze gewoon in de basis @ Ajax staan.
Al ben je 12 jaar. Als je in de basis staat moet je beoordeelt worden op prestaties. Beiden zijn waardeloos en ik durf te wedden dat ze geen 1 minuut bij een PSV hadden gemaakt dit seizoen.
Bij Ajax staan ze basis en oa daarom gaat het zo slecht. Veel te weinig kwaliteit voor een club als Ajax

16 januari 2024 om 11:07

@lee112,

Waardeloos?
Hllynson is gewoon een goede voetballer, dat zag je einde van vorig jaar, was hij wedstrijd na wedstrijd een van de betere op het veld.
Taylor is alleen goed als aanvallende middenvelder, en in een goed draaiend team, die vind ik ook echt tekort komen.
Ook bij psv had Hllynson gewoon minuten gemaakt, dan kom je in een goed draaiend elftal, veel makkelijker.

16 januari 2024 om 11:10

Hou aub op. Je legt de lat zo verdomd laag. Hllynson is bij lange na geen Ajax niveau. Dit soort spelers horen zo nu en dan minuten te maken bij een stand van 3-0.
Echt niet meer dan dat.
Die jongen brengt zo weinig. Soms vraag ik me af of hij meedoet.

16 januari 2024 om 11:13

Jeroentje,

maar eigenlijk was er binnen ajax wel heel veel twijfel of Hlynson goed genoeg is. Het is dat er nog een andere speler weg ging, maar anders had Hlynson gewoon bij de Graafschap gespeeld. De overstap was zo goed als rond.

16 januari 2024 om 12:51



@lee112, inderdaad. Vooraf seizoen zei ik al, zal je zien dat er een paar echte talenten amper de kans krijgen en Hlynsson volop de kans. Ajax houdt helaas nogal van onzichtbare middenvelders en dan valt deze jongen ook nog bijna omver als het windkracht 5 of hoger is

16 januari 2024 om 11:07

Onzin. Bij PSV staan veel meer ervaren spelers in het veld en als het eenmaal lekker draait zou 1 van deze spelers daar prima in mee kunnen draaien. Ga niet doen alsof Til bijvoorbeeld een wereldvoetballer is?

16 januari 2024 om 11:09

Till hoe pover hij ook is zal meteen de beste Ajax middenvelder zijn. Zo slecht is het gesteld met de kwaliteit van deze selectie. Alleen al op loopvermogen kan geen 1 Ajacied tippen

16 januari 2024 om 13:12

Till zou net zo slecht zijn als wat er nu is. Till is technisch namelijk ook beperkt en heeft soort gelijke kwaliteiten als Hyllson. Goed positie kiezen, slim ruimtes bespelen. Het is precies niet wat Ajax nodig heeft. Die flipperkast is het gevolg van een totaal niet balvast middenveld.

16 januari 2024 om 13:13

Je slaat nu wat door Lee. Ik vind Taylor in Ajax shirt ook een schande en de verpersoonlijking van wat er mis is bij Ajax. Kan er niet bij hoe die ongeacht elke trainerswissel steeds wordt opgesteld. Met Bergwijn de eerste die ik er uit zou vegen.

16 januari 2024 om 14:55

@ninjakai, Til is een prima loper, heeft scorend vermogen en kan ook uitstekend koppen. Heeft ook duelkracht.

Hlynsson is een nog betere loper, en heeft ook een vrij zeldzame kwaliteit dat hij op 19 jarige leeftijd anderen coacht hoe ze moeten lopen om tot goede aanvallen te komen. Dankzij Hlynsson is Berghuis ook beter gaan spelen, en komt zijn passing er ook meer uit bijvoorbeeld. Deze coaching heeft Til niet. Daarnaast pakt hij ook regelmatig zijn goals mee.
Zijn zwakte is dat hij aan de bal weinig dominant is, heel tenger en koppend is het ook weinig mede zonder zijn kleine gestalte.

Ik vind beide spelers maar heel matig vergelijkbaar eigenlijk.
Als Ajacied denk ik niet dat Til iets zou toevoegen aan dit Ajax, daar zou Ajax niets beter van worden. Babadi en/of Tilman veel meer.

Op zich best interessante stelling; als ik naar de PSV selectie kijk en hypothetisch zou mogen kiezen als Ajacied zou ik uiteraard Schouten als eerste kiezen, die zou van de 10 grootste problemen er direct 3 oplossen. Daarna zou ik Bakayoko kiezen, uitstekende rechtsbuiten die Ajax ook echt mist. Noa Lang zou ik graag ruilen voor Bergwijn, en eventueel Veerman voor vd Boomen. Al zou dat niet echt eens een prio zijn, ben ik ook echt wel blij met Van den Boomen. Dest zou ik wel als linksback willen ipv Sosa al is dat ook een uitstekende speler als je met een dubbele 6 gaat spelen die wat verdedigende taken van hem kunnen overnemen.

Dat is het wel, verdedigers, keepers, spitsen, zie ik niet echt als een upgrade. Er zijn best wel wat spelers in de Ajax selectie die echt wel wat kunnen, het is meer wat er ontbreekt wat een probleem is, en dat wat wat kan nog heel groen is. Er zit zeker het nodige brandhout bij, maar er zitten ook echt genoeg tussen die wel wat kan. Dit Ajax is maar weer eens het bewijs dat je zo sterk bent als je zwakste schakel.

16 januari 2024 om 12:11

Niet helemaal mee eens, Lee.

Hlynsson is qua niveau wat je mag verwachten van een 19 jarige.
Alleen zou hij in een normale situatie invallen in wedstrijden die dat toelaten en kan hij op de training zichzelf optrekken aan de basis nummer 10.

Dat hij in zijn fase van ontwikkeling nu al basis staat, is natuurlijk iets dat je de speler zelf niet kwalijk kan nemen.

16 januari 2024 om 12:40

Grappig, wanneer ze goed spelen zijn het supertalenten en de enigste spelers waar je wat aan hebt. Een week later spelen ze minder en zouden ze niet eens bij psv in de basis staan.. gaat snel in voetbal.

Dit soort discussies kun je met een camera ervoor natuurlijk moeilijk eerlijk in gaan als Van ‘t Schip zijnde. Spelers beschermen doet hij goed, maar iedereen ziet natuurlijk dat het momenteel gewoon ruk is.

Vond Schip gisteren echt heel sterk in die aflevering. Kwamen met drie man steeds op hem inhameren en hij pareerde het steeds deftig zonder spelers af te vallen, maar tegelijkertijd ook zonder het mooier voor te doen dan het is.

Ik ben wel fan geworden van John van ‘t Schip deze afgelopen maanden, voor mij de enige Ajacied met recht van spreken momenteel.

Van het Ship is het niet eens met van Basten wat betreft middenveld ! Argument van Schip: Jongens zijn 19 en 21. Alsof dat een argument is.
Laten we dan jongens van 16 opstellen, wantdie kunnen we niet kwalijk nemen omdat ze nog jong zijn.

16 januari 2024 om 11:26

Precies. Bij Hato benoemen we ook dat hij pas 17 jaar oud is en zó goed is. Dan mag je dat ook benoemen als ze gewoon niet goed genoeg zijn.

16 januari 2024 om 11:35

Wat moet die dan? Deze halve selectie afvallen op televisie? Natuurlijk heeft van Basten op verschillende vlakken gelijk. Maar ik ben blij dat John niet alle spelers voor lul zet op TV. Wat Steijn wél deed. Van Basten is daarnaast ook gewoon een zure pruim aan het worden. Geweldige voetballer maar als analist kan die alleen open deuren open trappen.

16 januari 2024 om 12:53

Je kunt je wel afvragen of je bij een programma als Rondo aan moet schuiven als huidige trainer van ajax. Je weet dat je zulk soort vragen krijgt en dat je hier eigenlijk niet echt een eerlijk antwoord op kunt geven.

16 januari 2024 om 13:38

Ik had juist het idee dat hij heel eerlijk antwoord gaf. Hij maakte het niet mooier dan dat het is maar gaat terecht ook niet mee in de suggestie dat niemand van de jonge spelers het talent heeft om voor Ajax te voetballen.

16 januari 2024 om 12:14

@mvbfan,

Van t Schip zegt eigenlijk dat je het de spelers niet kwalijk moet nemen.
Zij presteren prima gelet hun leeftijd.

Dat de selectie geen volwassen speler heeft en daarom de jonkies in de basis staan is het probleem, maar dat kun je de jonkies zelf niet kwalijk nemen.

16 januari 2024 om 12:42

Eindelijk iemand die het snapt.

16 januari 2024 om 12:40

Dat is een gedeelte van wat hij zei.

Schip zei dat je het deze spelers niet kwalijk kan nemen omdat ze 19 en 21 zijn en tegelijkertijd niemand hebben op het veld die ze kan aansturen. Hij zei sat die jongens echt wel talent hebben, maar nu ook wordt verwacht dat ze al de klappen van de zweep kennen en dat dit niet realistisch is.

Maar laat feiten verder vooral niet in de weg staan van een populaire mening.

Kan van Basten ook positief praten, telkens als wat uit van Basten zijn mond komt is het negatief. Als we hem moeten geloven dan kunnen we beter de eredivisie stoppen. En wat heeft hij bereikt als trainer zelf, als hoogtepunt overspannen stoppen als trainer en dan nu kritiek leveren op spelers en trainers. De man die voetbal 7 tegen 7 wilt maken .De groeten meneer van Basten.

Altijd makkelijk van Van Basten, mensen afzeiken dat ze niet goed genoeg zijn, maar wat moet je dan doen? Daar heeft hij nooit een antwoord op!

16 januari 2024 om 12:37

Precies! Klagen en de dingen benoemen die niet goed gaan dat kan iedereen. Maar oplossingen aangedragen, ho maar.

Marco wil van alles. Hij wilt dat Ajax tot in der eeuwigheid de heerser in het Nederlands voetbal blijft. Zo werkt het helaas niet. Hij geeft daarom maar wat graag af op zijn goede vriend John. John is een dankbare man die een stuk schroot aan de praat heeft weten te krijgen, gezien Ajax is gesprongen van plek 18 naar plek 5. Is het Ajax voetbal? Nee. Maar dat kan ook niet met dit zooitje ongeregeld. Maar John moet het er wel mee doen. Ook knap natuurlijk! Marco, geef liever af aan het bestuur. Daar begint de ellende.

Zie hier het grote verschil tussen van het schip en Steijn, kritiek op Spelers mag je hebben als trainer. Maar nooit voor de camera of in een praatprogramma

Wat Van ‘t Schip terecht zegt is dat het aan de samenstelling van de selectie ligt. Veel speler zijn er nog niet klaar voor maar hebben wel genoeg talent om in de top van de eredivisie te spelen.

Als we de sterkhouders op het middenveld van de concurrentie nemen en terug gaan naar toen zij 20 waren. Dan speelde Schouten en Wieffer nog bij Excelsior. Veerman ging van Volendam naar Heerenveen. Timber van Jong Ajax naar Utrecht. Til mocht 10 keer invallen bij AZ en Saibari 1 keer bij het eerste van PSV.

Het is dus al bijzonder als je op die leeftijd in de eredivisie subtop speelt. Als je dan ook nog bij Ajax speelt waar de druk van een topclub ondanks dat het niet strookt met de kwaliteit altijd aanwezig is én je hebt geen ervare jingens achter je of naast je om je aan op te trekken. Dan wordt het ondanks dat je talent hebt heel lastig.

Ik snap Van Basten wel want hij heeft wel grotendeels gelijk. Alleen Van t’Schip gaat natuurlijk niet zijn eigen spelers afbranden. Dat zou sowieso heel dom zijn. En respect hoe die toch antwoord kan geven zonder de spelers af te branden in de media. Dat hadden ze bij Rondo ook wel kunnen weten.

Gezien de resultaten en het spel dit seizoen (waar nauwelijks een stijgende lijn in is) snap ik V Basten's mening wel.

Maar ik denk dat de kwaliteit van iig de verdediging nog wel mee valt. Met Sutalo en Hato heb je prima centrum. Backs is misschien iets meer een vraagteken.

Het probleem zit vooral in het middenveld. Branco vd Boomen en Mansverk geblesseerd en dan moeten terugvallen op een zeer zwakke Tahirovic. 1 sterke nummer 6 erbij en je kunt je verdediging ook een stuk meer ontlasten.

Ik snapte daarom ook niet waarom zowel V Hooijdonk als VD Vaart terughoudend waren ten opzichte van een mogelijke komst van Henderson. Dat zou pas komende zomer moeten gebeuren? Wat een onzin argument.

Tuurlijk, als het Ajax qua transfer en salariskosten een te hoog bedrag wordt, dat is een steekhoudend argument. Maar je kunt toch aan alles zien dat dit team snakt naar een ervaren middenvelder met grote kwaliteit.

Voor Taylor in de bres springen. Die vent moet wel heel goed in de groep liggen zeg. War heeft hij een neerwaartse spiraal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren