Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koploper Besiktas waarschuwt Galatasaray met klinkende zege in Bursa

Laatste update:

Besiktas lijkt klaar voor de stadsderby van volgende week zondag. De ploeg van Slaven Bilic won de eerste drie wedstrijden van het seizoen en bond Bursaspor ook aan de zegekar. De Zwarte Adelaars wonnen met 0-3 door doelpunten van Hugo Almeida, de jarige Tomás Sivok en voormalig Ajacied Julien Escudé. De club uit Istanbul gaat met twaalf punten alleen aan kop in de Süper Lig; Rizespor volgt met negen punten.

Besiktas, met onder anderen Atiba Hutchinson en Oguzhan Özyakup in de basis, kwam al na een kwartier spelen op voorsprong in het Bursa Atatürk Stadion. Almeida maakte zijn vierde seizoenstreffer door op aangeven van Olcay Sahan van dichtbij raak te schieten. Tien minuten voor rust leek Bursaspor langszij te komen, maar de treffer van Pablo Batalla ging vanwege buitenspel niet door. Twee minuten na dat moment, in de 36e minuut, verdubbelden de bezoekers de marge: verdediger Sivok kopte een hoekschop via de grond binnen.

Besiktas bleef de betere partij en kreeg nog twee goede kansen op de 3-0, maar Olcay stuitte op de doelman en Almeida mikte voor een leeg doel over. Na 65 minuten maakte Escudé na een vrije trap van Manuel Fernandes alsnog de derde treffer voor het team van Bilic. Een smet op de zege was het geblesseerd uitvallen van Özyakup; hij liep vermoedelijk een hamstringblessure op en het is de vraag of hij volgende week kan aantreden tegen Galatasaray. Wesley Sneijder en co staan op de zevende plaats in de Turkse competitie.

Is Besiktas in jouw ogen een titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Besiktas gaat denk ik ook winnen tegen GS. Ik denk dat BJK kampioen word, maar ik hoop Fenerbahce.

15 september 2013 om 22:27

Ik dacht eventjes dat ik naar Bursaspor-Barcelona keek We hebben Bursaspor totaal weggespeeld, het kon makkelijk 6-0 worden, scheids heeft ook 2 penals van ons ontnomen. Als we zo spelen is Gala geen tegenstander voor ons, we walsen er makkelijk overheen! Wat heb ik genoten zeg echt geweldig!

Dankjewel Bilic, dankjewel jongens voor deze prachtige overwinning! Bursaspor fans hebben hun lesje ook gehad, Besiktas is altijd een maatje te groot voor jullie!

15 september 2013 om 22:41

Maar gs wordt lastiger dan bursa

15 september 2013 om 22:48

Waarom? Bursaspor heeft thuis Gala weggespeeld, Terim zei zelfs dat geen enkel team kon winnen in Bursa en dat 1 punt goed was. Besiktas gaat voor 76000 supporters veteranen club Gala echt vernederen hoor. Bursa uit is veel lastiger dan Gala thuis.. Als we zo blijven voetballen ben ik van niemand bang in Turkije..

15 september 2013 om 23:03

Niet overdrijven, GS wordt een totaal andere wedstrijden en eroverheen walsen zal niet gebeuren.. Maar als we zoals vandaag spelen geef ik ons een goede kans op winst, zeker met 80.000 fans achter ons.

15 september 2013 om 23:28

Telegraaf, wat een walgelijke vent ben jij zeg. Altijd maar negatief lullen over Gs en Fb omdat zij momenteel (of laatste perioden) beter zijn geweest dan Bjk. We begrijpen ondertussen dat je een fanatiekeling bent, maar probeer is een keer neutraal te reageren in de volgende topics. Ik zie regelmatig onzin reacties van je terug komen in welke topic dan ook.

On. Besiktas heb ik altijd al een mooie club gevonden. Mooi dat Bilic het team eindelijk mooi voetbal laat spelen. Ook is het leuk dat eeuwig talent Demirci de laatste weken invalbeurten krijgt. Hoop dat bjk goed voor hem zal zijn. Doe is een keer gek zoals Ajax (of anders) en pleur hem in de basis.

15 september 2013 om 23:32

Ik snap dat je hem eeuwig talent noemt, maar vergeet niet dat hij pas 18 is. Eeuwig talent is een Batuhan Karadeniz of een Aydin Yilmaz.

15 september 2013 om 23:36

Eeuwig talent is Aydin Yilmaz, Emre Colak en Sabri..

16 september 2013 om 00:45

Ik ben altijd voor Besiktas vriend, ik draag mijn Bjke shirt en sjaal altijd met trots en niet net als bij jullie als jullie winnen.

Ik ben naar zoveel Europese uitwedstrijden van Besiktas gegaan, dat jij niet zoveel wedstrijden op tv heb gezien..

16 september 2013 om 00:48

Bedankt voor je complimenten..

Maar Mami eeuwig talent? Die jongen is net 18.. Ik denk dat je het anders bedoelde..

Ik vind het ook heerlijk om die jonge spelers te zien.. Vandaag weer Tore,Ozzy,Mami en Necip.. Dat maakt het extra leuk

16 september 2013 om 03:37

@ de telegraaf , kocum praat over je eige neppe cluppie... Kijk wat kasimpasa met jullie gaat doen morgen .. Stelletje omkopers !

16 september 2013 om 06:55

@telegraaf, houdt nou gewoon je mond dicht. Je mag dan blij zijn, maar je bent nu geen haar beter dan die provocerende 12 jarigen...
Jullie hebben gewonnen en staan nu eerste, mijn felicitaties, maar ga nou niet zo blijven praten wat overgaat op provoceren...
En zeg nou niet ''niet als bij jullie als jullie winnen''... Ik heb altijd al met Galatasaray spullen rondgelopen sinds ik mijzelf herinner, ook na elk verlies ging ik gewoon met mijn Galatasaray shirt naar school, mensen gingen haten en ik ging het logo kussen, zo ging dat...
Nou net omdat de laatste jaren de slapers ook voor het team met de meeste succes zijn geworden kan ik niks aan doen, want voordat Galatasaray zo ging spelen waren er veel van hun voor Fenerbahce, en rond 2008 voor Besiktas, zo zijn ze nou eenmaal...
Je moet niet generaliseren.

16 september 2013 om 08:04

Ik denk dat de wedstrijd tegen GS veel moeilijker zal worden dan gister.tegen bursaspor. Bovendien zullen we wss beter uitgerust zijn dan GS omdat zij doordeweeks nog een zware partij moeten spelen tegen Real. Ik denk dat wij de favoriet zijn, zeker gezien de huidige vorm.

Mooie overwinning altijd beladen wedstrijd. Netjes van bjk. Of gs nu echt in paniek raakt is te ver gezocht ze hebben genoeg kwaliteit om de tijd te keren. Gefeliciteerd bjk

15 september 2013 om 22:02

Als Gala overmorgen verliest van Real, kan dat nog een hele moeilijke klus worden, Besiktas speelt fris voetbal met een idee erachter, deze wedstrijd nog niet gezien maar de voorgaande wedstrijden waren wel zo.

15 september 2013 om 22:26

Nee het is niet echt ver gezocht. Besiktas is op het moment de nummer 1 titelkandidaat, niet Galatasaray. Galatasaray mag wel hele goede buitenlanders hebben, je mag er maar 6 opstellen in Turkije. Besiktas heeft een team die met 2-3 buitenlanders al zou spelen voor het kampioenschap. In Europa speelt Galatasaray meestal ook met Selcuk Inan als enige Turk, en dat zullen ze dinsdag weer doen. Dat maakt ze wel sterk, maar in Turkije zijn ze daardoor zwakker.

15 september 2013 om 23:56

Onurcan waarom lieg en typ je onzin. Hoe komt Burak aan 8 doelpinten in de cl. Hoezo heeft hamit elke wedatrijd basis gestaan. Waarom speelde semih in de cl. Toen drogba er niet was hadden we umut. Dus selcuk is zeker niet de enige turk die we in de cl opstellen. Tegen real verwacht ik echter max 3 turken.

16 september 2013 om 00:18

Alleen selcuk als turk, zijn semih en burak dan chinezen??

Eindelijk een topic zeg, werd tijd. Heerlijk deze overwinning. Heerlijk om te zien dat de supporters in het laatste halfuur muisstil waren, dat Daum vroegtijdig naar de kleedkamers ging en vervolgens terugkwam (effe langs de wc?). Besiktas speelde vandaag echt als een topper. Tegen Trabzon, Antep en Erciyes weliswaar gewonnen, maar die drie clubs doen het matig dit seizoen. Bursa was de eerste echte test en ze zijn geslaagd met vlag en wimpel. Wat een voetbal. Tweede helft kon het oplopen tot een nulletje of 6,7, maar ze gingen slecht om met de ruimte in de Bursaspor- defensie.

Enige smet is de blessure van Oguzhan. Hopelijk is die er volgende week bij tegen GS. Dat zou echt een tegenvaller zijn als hij er langdurig uit is. Ik hoop dat Bilic niet dezelfde fout begaat als Aybaba vorig seizoen. Je moet de wisselspelers fit houden en zoveel mogelijk minuten gunnen, anders krijg je bij een blessuregolf weer te maken met een vermoeid elftal.

15 september 2013 om 22:08

Hij ging zijn neus poederen.

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar Besiktas verbaasd mij wel door even met 0-3 te winnen in Bursa. Als ze volgende winnen van Gala, dan gaat het wel heel goed met ze. Toch is het nog veels te vroeg om te praten over een eventueel kampioenschap.

15 september 2013 om 22:17

Eigenlijk kan dat grapje niet, maar toch, hahahaha.

Je hebt gelijk. Ik zie nu al zoveel mensen op fora roepen dat BJK zeker kampioen gaat worden, maar we zitten nog zo vroeg in het seizoen. Niets is nog zeker. Positieve is wel dat BJK heeft laten zien ook in een lastige uitwedstrijd niet verslapt en de winst binnenhaalt. De drie overwinningen tegen TS, Antep en Erciyes werd door veel mensen gezien als 'logisch'.

15 september 2013 om 22:23

Mwah denk toch dat het een (groot) deels aan Bilic te danken is. Want vorige seizoen hadden ze ongeveer dezelfde 11. Behalve dan Gokhan ipv Holosko en Hutchinson ipv Veli. Kampioenschap zou mooi zijn voor Besiktas na al die ellendige jaren, maar goed ze zijn er zoals gezegd nog lang niet.

Hoe heeft trouwens Ramon gespeeld? En wanneer komt Ismail Koybasi eindelijk eens terug?

bvd

15 september 2013 om 22:29

Ramon speelde een solide wedstrijd. Een genot om weer een degelijke linksback te hebben. Alleen is het een driftkikker, hij zal nog veel kaarten pakken dit seizoen als die zo doorgaat.

15 september 2013 om 22:31

@yobo42

Bilic is echt een beest, Aybaba was dramatisch, ik ben god dankbaar dat hij nu weg is en dat we Bilic hebben!

Gokhan Tore ipv Holosko is een wereld van verschil, want Holosko is dramatisch, het is alleen dat hij sympathiek is, anders was die allang voor de deur gezet bij Besiktas. Atiba is niet in de plaats gekomen van Veli, maar ipv Necip. Atiba speelt ook als een beest, begrijp niet waarom hij in de grond werd geboord in Nederland?

15 september 2013 om 22:58

misschoen komt het dat atiba daar de grond in werd geboord, omdat het in Nederlamd een aantal klasses hoger is, tactisch, technisch, gewoon het niveau is hoger.. dus wees maar niet zo blij.

15 september 2013 om 23:01

Ja, daarom schoot Kezman in Turkije ook 30+ doelpunten per seizoen jongetje

15 september 2013 om 23:04

Atiba heeft bij PSV gewoon redelijk tot goed gespeeld op het middenveld, werd echter vaak verkracht als rechtsback. Dat lijkt mij de hoofdreden. Het lijkt me niet dat Bursa als tegenstander nou zoveel minder is dan RKC of Groningen, zo niet beter.

15 september 2013 om 23:10

Telegraaf.. Overdrijf je niet een beetje?

Aybaba heeft t niet slecht gedaan, had een smalle selectie en veel blessuregevallen.. En Holosko dramatisch? Holosko heeft altijd zijn waarde bij Besiktas, ook vorig jaar.

15 september 2013 om 23:13

Nee kewell dat komt omdat hij rechtsback moest spelen. Bij ons staat hij op het middenveld waar hij hoort.. Daar speelde hij ook bij Kopenhagen, waar hij zijn transfer naar PSV afdwong.. 1e jaar speelde hij daar ook bij PSV en was goed, maar door de komst van van Bommel werd hij rechtsback.. Hij stond er altijd in en PSV wilde zijn contract verlengen, niet voor niets.. Ideale teamspeler

15 september 2013 om 22:12

Hoe doet Hutchinson het dan bij Besiktas ?

15 september 2013 om 22:15

Zijn veelzijdigheid ( op meerdere posities uit de voeten ) zijn wil enzo wordt gewaardeerd, hij speelt ook gewoon netjes, Besiktas zit in een flow, Hutchinson gaat daar ook in mee..

Hij doet het nu gewoon naar behoren.

15 september 2013 om 22:17

ah, oke, dankjewel.
Vorig jaar kreeg hij Psv altijd veel kritiek, en omdat hij toen naar een redelijk grote club als Besiktas ging, had ik verwacht dat hij daar ook wel lastig zou krijgen, maar fijn voor hem natuurlijk dat hij het daar gewoon goed doet!

15 september 2013 om 22:18

Ik had begrepen dat hij bij PSV werd geposteerd op de rechtsback ? Bij Besiktas speelt hij op het middenveld

15 september 2013 om 22:20

Hutchinson heeft mij echt verast,speelt goed en pakt veel ballen af en kan op bijna elk positie spelen.

15 september 2013 om 22:21

Hutchinson doet het nu toe prima. Maar hij speelt natuurlijk ook op zijn echte positie en niet als rechtsback. Bijt zich in in de tegenstander en laat hem niet meer los. Pakt ongelofelijk veel ballen af op het middenveld. Had de spelmaker van Bursaspor, Pablo Batalla, een van de beste spelers uit de Turkse competitie, in zijn broekzak vandaag. Enige wat mij opvalt is dat hij zich soms geen raad weet met de bal aan zijn voet. Hij heeft te veel tijd nodig om een keuze te maken.

15 september 2013 om 22:26

"enige wat mij opvalt is dat hij zich soms geen raad weet met de bal aan zijn voet. Hij heeft te veel tijd nodig om een keuze te maken."

Idd zag ik vandaag ook bij hem , dan staat die te lang met de bal aan zn voet en weet niet wat die moet :\

15 september 2013 om 23:15

Hij doet het eigenlijk meer dan goed. Vandaag zorgde hij dat Batalla, een van de beste spelers in Turkije, totaal niet in zn spel kwam.. Ik ben heel blij met hem, echt een teamspeler die zijn taak uitvoert en zorgt dat anderen beter spelen..

15 september 2013 om 23:07

Ja Clutch we speelden echt sterk..

Oguzhan heeft een lichte verrekking, haalt misschien Gs nog wel. Maar anders hebben we Necip of Veli dus daar maak ik me geen zorgen over..

Heb de wedstrijd niet gezien, de samenvatting ook nog niet, maar ik lees her en der dat Besiktas met een ongelofelijke pressie speelt, ze deden zelfs aan shokpres in de 90ste minuut terwijl ze al met 0-3 voorstonden ! Ik ben benieuwd.

Besiktas heeft een sterke 11, maar geen brede selectie, het is maar hopen voor hun dat er niet veel geblesseerden erbij komen, dat kan ze de nek omdraaien.

Hopelijk winnen wij ook morgen en sluiten rustig aan.

Edit : Oguzhan heeft gelukkig geen gescheurde hamstring lees ik net, en ook mooi dat Besiktas na een jaar ofzo weer een topic krijgt ! Werd tijd

15 september 2013 om 22:34

Ik dacht dat ik even Bursaspor-Barcelona aan het kijken was. Ik overdrijf niet.. Sansal en Ridvan zeiden zelfs dat de voetbal van Besiktas niet te verwoorden was, echt overweldigend. Bursa is totaal afgeslacht, het kon makkelijk 6-0 worden..

15 september 2013 om 22:47

Nou ik heb een teleurstellende samenvatting gezien ( de samenvatting zelf ) ik heb veel gelezen over de wedstrijd, en zag een paar hoogtepunten, je ziet Fernandes in god mode bijv niet terug in de samenvatting, geen idee wie die dingen in elkaar zetten, maar ze bakken er vrij weinig van.

15 september 2013 om 22:52

Ja, maar een samenvatting geeft niet de ware beeld van de wedstrijd. Ik heb Gala-Antalyaspor ook niet live kunnen kijken, iedereen had er over dat Gala dramatisch voetbalde, maar toen ik naar de samenvatting keek leek Gala geweldig te voetballen.

Als Besiktas zo blijft spelen, zie ik geen tegenstander voor ons. Het was gewoon op zijn Spaans, totale overwicht en tactisch ijzersterk, Bursa had niet eens 1 uitgespeelde kans en Besiktas misschien 10 uitgespeelde kansen.

15 september 2013 om 22:57

Ik zeg daarom ook dat ik ben teleurgesteld in de samenvatting, omsat ik er niet veel uit heb kunnen opmaken.

Als wij verder gaan met goed spelen zie ik ook geen concurrent voor Fener, maar de teams moeten maar eerst een constant zien te worden, en je moet Galatasaray zeker niet onderschatten, maken een moeilijke periode door maar die zullen straks ook weer aanschuiven, ouderwets top 3 met een Kasimpasa erbij waarschijnlijk. Van Trabzon verwacht ik niks, veelste slecht in vergelijking met de overige topclubs.

Eerst maar eens zien of wij de lijn van de match against Sivas door kunnen trekken naar moren, zo ja, praat ik morgen met je verder over de eventuele kandidaten ( voor zover die niet bekend zijn )

15 september 2013 om 23:03

Dat is het nou juist, Besiktas speelt gewoon constant goed Vorig jaar als we 1-0 voor kwamen moest het team gelijk verdedigen van Aybaba, maar nu gaan we gewoon door met aanvallen. Ze gingen zelfs met 5 man pressen in de 90. minuut. Lang niet meer gezien in Turkije. Bilic is onze tovenaar!

15 september 2013 om 23:06

Bursa-Barcelona? Laten we niet overdrijven knul.
Besiktas speelde gewoon goed, Bursa had niks in te brengen.. man wat speelden ze slap vandaag.

15 september 2013 om 23:17

Fenerist: We hebben juist wel een brede selectie dit jaar, vooral veel goede jonge turkse spelers.

16 september 2013 om 08:07

Er werd idd met veel pressie gespeeld, ook mede dankzij Olcan die heel erg veel meters aflegde.

Mag Besiktas met een eventueel kampioenschap van dit seizoen uitkomen in de CL volgend seizoen?

Dan zijn het wel rivalen, maar ik vind zowel Gala als Besiktas mooie teams.

15 september 2013 om 22:01

Ja, de schorsing geldt alleen voor dit seizoen.

15 september 2013 om 22:02

Ik geloof dat ze een schorsing van 1 jaar hebben. Dan zouden ze dus CL mogen spelen, indien het inderdaad 1 jaar is.

15 september 2013 om 22:07

Oke dank jullie wel. Dat zou wel mooi zijn. Al duurt het seizoen nog héél lang.

15 september 2013 om 22:16

Volgens mij telt het pas voor volgend seizoen de schorsing. Omdat ze bezwaar hadden gemaakt waardoor het proces uitliep maar ik weet het niet zeker.

15 september 2013 om 22:25

Nee, ze mogen gewoon meedoen komend seizoen.

15 september 2013 om 22:35

Ze zijn toch uit de Europa Leageu gezet, dus volgens jaar mogen we Europees weer mee doen..

Wat een voetballend elftal. Alles loopt goed
van achter tot voor. Zonder twijfel de beste draaiende
club momenteel

en vergeet niet dat besiktas bijna niks aan transfers heeft uitgegeven,bjk verslaat echt iedereen echt jammer dat ze niet mogen meedoen met eufa anders hadden ze zeker de beker gepakt.

15 september 2013 om 22:12

Ze hebben 13 miljoen euro uitgegeven, dat is niet niks.

15 september 2013 om 22:23

Even veel als Emenike.

Voor Turkse begrippen is het inderdaad niks, in vergelijking met vorige seizoenen. Maar we zijn gewend dat zulke bedragen aan een of twee spelers werden betaald, daarom lijkt het nu zo weinig.

15 september 2013 om 22:32

Emenike is 26 en is zijn geld wel waard

Grootste verschil is toch de van ons overgemomen Önder Özen, de technische directeur bij jullie, een man met verstand van voetbal.

15 september 2013 om 22:44

Nee, adamim, ik zeg nergens dat Emenike het niet waard is.

Ik weet nog dat ik Onder Ozen een paar jaar geleden zag praten op ntvspor, ik had gelijk het gevoel van, 'die man heeft verstand van voetbal'. Gelukkig hebben e een waardige vervanger gehaald voor Ibrahim Altinsay.

15 september 2013 om 22:54

Ja broer ik weet dat je dat niet zegt, ik meldde dat er gewoon even bij .

Dit is echt een man die FM transfers kan doen, serieus aan hem zullen jullie nog veel plezier beleven.

15 september 2013 om 22:58

Zal me niks verbazen als hij FM speelt. Zelfs Wenger heeft toegegeven dat FM handig is.

15 september 2013 om 23:08

Ersun Yanal speelt ook FM

Everton heeft zelfs een samenwerkingsverband met FM voor talenten enzo

15 september 2013 om 23:13

Samenwerkingsverband? Wat houdt het dan precies in, krijgen zij een lijstje met spelers voordat de nieuwe versie van FM uitkomt?

16 september 2013 om 00:08

hahaha schaam je alleen eminike kost zoveel en dan heb klasic zal ik nog opnoemen?jullie moeten maar eerst trabzonspor zijn beker terug geven en ophouden met omkoperij door jullie staat heel Turkije voorschut

16 september 2013 om 01:07

Ja waarschijnlijk worden ze getipt voor de grootste talenten enzo, Everton maakt gebruik van de database van FM

De beker weet ik niet maar zeker halve finaal
Leuk voetballend met leuke spelers vind fernandes
echt de beste middenvelder in turkije

15 september 2013 om 22:18

oh er voetballen wel wat betere middenvelders daar hoor. Alle Besiktas supporters die gelijk zijn spelers ophemelen, en dit al na 4 wedstrijden. Fernandes is zeker niet de beste middenvelder die in de Turkse league speelt. zelfs ik ken een paar die beter zijn. o.a. Selcuk en Sneijder.

Als Besiktas volgende week van Galatasaray wint zie ik het somber in voor Galatasaray, want de verschil wordt dan al gauw 9(?) punten... Daarnaast heeft Galatasaray betere backup dus er is nog een lange weg te gaan om nu al over ene kampioenschap te praten.

15 september 2013 om 22:27

Aub als je helemaal totaal geen verstand van voetbal hebt, reageer dan niet aub...

15 september 2013 om 22:32

Wat nou 4 wedstrijden? Je doet alsof Fernandes dit seizoen is gehaald. Op dit moment is Fernandes de beste, over een paar maanden kan Sneijder de beste zijn en daarna Batalla of Selcuk. Je moet wel presteren.

15 september 2013 om 22:33

Ik heb nog gezegd toen Holmen werd aangetrokken en iedereen raar sprak : Hij wordt dé verassing van het seizoen. Sta nog steeds achter mijn woorden !

15 september 2013 om 22:36

En jij bent heel erg objectief?

Geen enkel speler van Besiktas kan in het eerste elftal van Galatasaray komen..
elke positie heeft Galatasaray een beter speler, bij Fenerbahce zelfde verhaal. alleen Fernandes kan daar Emre forceren, maar verder?

Wat ik allemaal volg zeg alle besiktas supporters doen als of ze nu al kampioen zijn geworden.

@clutch
Fernandes heeft nooit top gepresteerd. hij was gewoon de betere speler van het elftal! en dat is hij nog steeds. Hij is bij nog geen enkele ''grote'' wedstrijd beslissend geweest, of zelfs goed gespeeld. (bursaspor zie ik niet als een van de grote 4 teams uit Turkije)

15 september 2013 om 22:37

@arumadbro

Als je zegt dat Selcuk Inan en Sneijder beter zijn dan Fernandes, moet je echt even Apeldoorn bellen!

Je gaat kapot van jaloezie en zit te provoceren jongetje

15 september 2013 om 22:44

Gokhan Tore acht ik ook beter dan die prutser Hamit hoor. En ook al speelde Olcay vandaag niet zijn beste wedstrijd, maar ik denk dat Terim hem ook een basisplaats zou geven bij gala of ja hangt ook een beetje van de vorm van Bruma af, maar Olcay heeft een voorsprong dankzij zijn Tr nationaliteit.

Dat zijn al drie spelers van besiktas, die mogelijk een basisplaats zouden hebben bij GS. En ik vind Sivok niet onder doen aan jullie buitenlandse verdedigers, dus dat zijn er al vier

15 september 2013 om 22:48

Je moet eens objectief naar spelers kijken. Sneijder is velen malen beter dan Fernandes, ook Selcuk is gewoon beter. ik weet niet hoe je überhaupt Sneijder kan vergelijken met een Fernandes dat tot nu toe Niets heeft laten zien. ja tegen Bursaspor leuk gespeeld. doe het dan tegen Galatasaray? Fenerbahce? Uefa cup? want daar tegen speelde Fernandes ook de afgelopen 2(?) jaar. Niets gepresteerd. En nu kan je wel lopen zeiken dat hij beter is, maar dat is niet zo...

@darkeagle, idd Gokhan zou hamit kunnen vervangen.. maar Hamit is zo belangrijk en hij doet zulke belangrijke dingen zoals de bal vasthouden in de aanval.. (mensen zonder voetbalkennis weten dit soort dingen niet, die willen allemaal trucjes zien). maar Gokhan is een optie (als Bruma tegengaat vallen idd)

Verder is Sivok goed maar absoluut niet beter dan Semih en Chedjou(?) en vergelijkbaar aan Dany.

Wie zal Olcay moeten vervangen bij Galatasaray? dat gaat niet lukken. verder denk ik ook dat Fernandes de plek van Selcuk of Sneijder niet kan innemen.

Bij Fenerbahce zal dit makkelijker gaan omdat Emre wel erg achteruit gaat. maar Sivok kan bijvoorbeeld Bekir ook vervangen. en Gokhan, Kuyt. maar daar blijft het bij.

15 september 2013 om 22:55

Arumadbro, kijk de laatste derby in het Inonu stadion dan nog maar eens terug. Als je dat gedaan hebt, kijk dan even op internet hoeveel 'grote' wedstrijden hij de laatste seizoen heeft gespeeld. Het merendeel moest hij missen door een schorsing of blessure.

Mogen we niet blij zijn? Jullie waren tevreden met een gelijkspel tegen Bursa, wij winnen met 0-3. Moeten we gaan huilen? Dit is een fantastische uitslag en dat vieren we gewoon. Stel dat GS volgende week wint, moet je even kijken naar de reacties van sommigen.

15 september 2013 om 22:55

@arumadbro

Wat heeft Sneijder dan bij Gala gepresteerd? Hij speelt als een aardappel man!

15 september 2013 om 22:57

Jij kijkt lekker objectief. Wat heeft Sneijder meer bewezen dan Fernandes het afgelopen seizoen? Inderdaad de Sneijder van 2010 is beter dan Fernandes, maar de Sneijder vanaf 2011/2012? Nee, die Sneijder zeker niet.

15 september 2013 om 22:58

Areumadbro

Broer, Sivok is momenteel ( dus over de potentie heb ik het niet ) 5 x zo goed als Semih, met alle respect voor onze Turkse verdedigende talent natuurlijk.

15 september 2013 om 23:05

@clutch
Laatste derby? wat heeft hij gedaan? volgens mij herinner ik mij niets speciaals van hem. (geen enkel derby of een grote wedstrijd trouwens) dat is wat ik bedoel. je moet er ook staan tegen grote mannen.

Jullie mogen blij zijn, tuurlijk ik zei nergens dat jullie niet blij moeten zijn, alleen ik reageerde op iemand die zei dat Fernandes de beste middenvelder is in de Turkse league. dat is hij gewoon niet. vooral(!) statistieken spreken tegen. En als volgende week Galatasaray wint mogen de supporters van Galatasaray juichen. mij hoor je niet zeggen dat ze dat niet mogen doen.

@fenerist
Ik vind semih altijd erg koudbloedig, zelfs tegen de grote mannen in de CL stond hij er gewoon! en dat met 21/22 jaar.
Sivok speeld al jaren goed bij Besiktas dat weet ik, maar hij maakt nog wel grote fouten wat overigens semih ook maakt, maar die is nog 21/22 jaar en wordt met de dag beter.

Overigens ken ik geen enkel verdediger uit de Turkse league die zo koudbloedig is als hem in de verdediging.

15 september 2013 om 23:06

@telegraaf @darkeagle
Hij herpakt zijn form, maar alsnog belangrijk geweest in de Champions league (madrid en Schalke misschien was hij niet de beste maar speelde erg goed tegen Madrid bijv) Sneijder is gewoon beter dan Fernandes. in een half jaar heeft hij het redelijk gedaan, maar wat we tot nu toe van Sneijder hebben gezien en van Fernandes dan weet jij toch ook wel dat Sneijder een grote voetballer is..? (fernandes speeld al 3(?) jaar bij Besiktas hoelang speeld sneijder?

wat heeft fernandes gedaan wat sneijder niet heeft gedaan in een half jaar?

15 september 2013 om 23:15

@arumadbro jonge wat praat jij man achterlijke, niemand neemt jou serieus hier ga iets nuttigs doen debiel :S GS supporters zijn bekend om hun subjectieve perspectief dus het verbaasd mij niks, jij durft ook zeker te beweren dat GS beter dan Real en Juve is :D

15 september 2013 om 23:16

Als jij je niets herinnert, is dat jouw probleem. Waarschijnlijk heb je die wedstrijd niet eens bekeken en zit je hier de clown uit te hangen.

Je zegt dat buiten Fernandes geen een speler bij GS of FB zou kunnen spelen. En nu heb je het over statistieken. Statistisch gezien was Olcay vorig seizoen een van de beste vleugelspelers. Zou die dan niet misstaan bij GS of FB?

15 september 2013 om 23:18

@arumadbro

Genoeg Gala vrienden van mij die toegeven dat Ferdi baba de beste is van Turkije, maar jij zit hier gewoon als een kindje te proberen provoceren, maar onze dag kan niet meer stuk knul!!

Veel succes tegen Real, ik hoop dat jullie de Turkse eer hoog houden..

15 september 2013 om 23:23

Areumadbro:

Are u mad bro? Geen 1 speler van besiktas zou bij gs in de basis staan?

Sivok? Manu? Tore?

En daarnaast, het is een teamsport.. Al heb je 11 namen, het zegt niks..

En over Manuel Fernandes.. Hij is VERUIT de beste speler van de turkse competite.. Hij aanvalt, hij verdedigd, hij heeft een dodelijk trap en is 2-benig.. Door zijn mentaliteit heeft hij t vroeger niet waargemaakt maar iedereen die de Turkse competitie volgt weet genoeg.. Wat een klasbak..

15 september 2013 om 23:26

@ hahaha die areumadbro

Kijk jij wel wedstrijden.. Wat heeft ie laatste derby gedaan dan zegt ie..

Manu speelde het Fener middenveld bijna in zijn eentje van de mat..

Maar jij hebt de wedstrijd vast niet gezien.

15 september 2013 om 23:27

Grapjas selcuk vergelijken met fernandes

15 september 2013 om 23:33

@telegraaf
Mensen ik provoceer niet, ik zou dat niet eens willen.. ook veel kinderachtige reacties hoor hier. Even duidelijk maken.. ik ben geen Galatasaray supporter, ik ben voor geen enkel club. ik ben objectief en wat ik tot nu toe heb gezien en wat de statistieken duidelijk maken heb ik overigens gelijk en blijf ik hierbij.

Selcuk heeft in zijn 2 jaar tijd bij Galatasaray al beter gepresteerd dan Fernandes die al 3 jaar bij Besiktas voetbalt.


@clutch
Olcay speelde alleen het laatste half seizoen goed bij besiktas. dat weet je toch wel? (overigens was dat ook pas zijn eerste seizoen)

Nogmaals, ik ben niet tegen Besiktas of Galatasaray of Fenerbahce.. Ik zeg alleen wat ik denk en weet. iedereen heeft zijn eigen mening en dat kan behoorlijk verschillen. alleen de statistieken blijven vast. dus als je de meningen opzij legt spreken de statistieken ook niet in jullie voordeel. dat probeer ik duidelijk te maken.

Verder heeft Besiktas erg goed en jonge elftal, potentieel beter dan Galatasaray (over 2 jaar zie ik ze een erg goed elftal worden).
Alhoewel GS al weer een (grote talent) jonge speler heeft gekocht en zich ook gaat verjongen net als fenerbahce die Emenike van 26 hebben en een talent als Salih.
Natuurlijk Besiktas heeft een voordeel voor later.


@bjkkartal1903 @olcjee @Er-man en andere kinderachtige..
Ik wou niet eens een antwoord geven maar ach...
Ik heb de laatste derby gezien en Fernandes was absoluut niet de beste speler! volgens mij moet jij eens de wedstrijd opnieuw kijken...

Ja bjkkartal1903 ik heb de volledige wedstrijd gekeken natuurlijk (doe ik gewoon elke sandaard derby) Ik heb geen zin in een wellis nietes reacties. blijf serieus discussie volgen of doe het helemaal niet aub. overigens geloof ik niet dat jij 23 bent.. eerder tussen de 13/16 maar als je nou echt 23 bent gedraag je er dan ook naar. of probeer het tenminste.

15 september 2013 om 23:40

Als je dat zegt heb je echt geen 90 min gekeken, onmogelijk.. Of je liegt gewoon

15 september 2013 om 23:45

Arumadbro, meen je dit echt? Olcay speelde juist minder na de winterstop. Klaar vriend, duidelijk volg je BJK niet, doe dan tenminste niet alsof je een kenner bent. Zit ik hier met jou te discussieren, zonde van mijn tijd.

15 september 2013 om 23:49

@clutch, hij was absoluut na de winterstop beter! trouwens ben jij een besiktas supporter? of een ander team?

16 september 2013 om 00:00

Wat jij wilt jongen. En nee, ik ben voor de New Orleans Pelicans.

16 september 2013 om 00:03

Bedoel je niet de Eagles @ Clutch

16 september 2013 om 00:10

welke backupsss?wanneer aat gala n wedstrijd winnen???????

16 september 2013 om 00:16

@bjkkartal1903,

Go Ahead?

16 september 2013 om 00:31

Hahaha dat mag.. Of benfica.. Allemaal adelaars.. Maar er is maar 1 Besiktas

Belooft een mooie wedstrijd tussen Bjk en Gs.

Ps: Waarom konden we bij deze wedstrijd niet live mee praten? Geen genoeg vraag naar of zo?

15 september 2013 om 22:15

Er was al een tijdje geen topic over Besiktas. Er zijn ook niet (meer) zoveel Bjk leden vergeleken met Fener en Galatasaray.

15 september 2013 om 22:19

Okey redelijke verklaring.

15 september 2013 om 23:27

Goede vraag.. Misschien dat ze t nu wel vaker gaan doen

Even een opmerking : Als er niet genoeg wordt gereageerd in dit topic, kan het zomaar weer de laatste Besiktas topic worden ! Hoe meer je reageert, hoe groter de kans dat Besiktas volgende week weer een topic krijgt !

15 september 2013 om 23:59

Volgende week zullen we sowieso een topic krijgen.

16 september 2013 om 02:23

Heeft helemaal niets te maken met reacties maar met aantal views per topic. Mod's hebben het al een paar keer aangegeven.

Bjk staat aan kop, voor het eerst sinds tijden, en heeft ex-eredivisionisten in de basis. Daarom krijgen ze nu topics, kan ik je garanderen.

Tevens nu ik toch op je reageer, de laatste tijd reageer je heel onbeschoft richting Trabzon en andere clubs (kort na de CAS uitspraak), heb ik destijds niet op kunnen reageren, maar het stelt me enorm teleur Belhanda8.

16 september 2013 om 02:41

Tevens, hoe ze dan ook de topics bepalen, ik weet wel zeker dat ze topics sluiten bij veelvuldig schelden of terwijl een laag niveau in een topic.

Dus ipv veel reacties te vragen, kun je beter om een aantal goeie vragen.

Wie weet waar je Duitse, Turkse en Spaanse samenvattingen kan terugkijken op YT na?

15 september 2013 om 22:17

Www.ligtv.com.tr

Dit is de officiele site van de zender doe het Turkse voetbal uitzendt, de samenvattingen worden ongeveer een halfuur na de wedstrijd erop gezet en is geheel gratis te bekijken.

Zodra je op de site bent aangekomen, moet je links even kijken. Er zijn pictrogrammen onderelkaar gedeeld.

Klik op Özet ( Samenvatting ) en kies de wedstrijd uit waarvan je de samenvatting wilt bekijken.

Kijk tip buiten Besiktas : Sivasspor 3-2 Eskisehirspor !

15 september 2013 om 22:21

Trouwens kan je bij ligtv ook live wedstrijden bekijken op hun site? Dus niet via tv. Ik zie "canli anlatim" alleen krijg geen beeld en geluid !

Thanks in advance.

15 september 2013 om 22:26

Was het maar zo'n feest. Ligtv is net als Foxsports hier in Nederland. Je betaalt er maandelijks voor om het te kunnen kijken.

15 september 2013 om 22:31

Je kan Digiturkplay kopen, maandelijks of jaarlijks.. Dan kan je gewoon via internet live wedstrijden kijken idd

15 september 2013 om 22:37

Bedankt zo iets zocht ik omdat ik liever via internet kijk. Ik ga er even naar googlen

15 september 2013 om 22:52

Ja is 240 dollar ofzo per jaar je moet maar even kijken.

En ik heb gehoord dat ze wel eens tijdens de derbys plat gaan, dat moet je natuurlijk ook niet hebben.

15 september 2013 om 23:51

Gewoon op youtube..

Besiktas is goed bezig. Fernandes leidt het elftal als een echte maestro. Wat me opviel was dat Sivok aanvallend ijzersterk in de lucht was. Of Bursa was gewoon heel zwak. Olcay en Almeida hebben wel veel kansen gemist hoor, net geen GS - Antalya.

Besiktas wint weer eens vier keer op rij na een lange tijd. De spelers wisten dit ook volgens mij. Maar volgende week zal de grote broer een einde maken aan jullie winstreeks. Jullie hebben nog een week om te genieten en op te scheppen.

15 september 2013 om 22:33

Hahahaha, met Sabri op rechtsback, Hamit als rechtsbuiten en Hakan als linksback.. Het wordt tijd dat Galatasaray supporters de 6+0+4 regel gaan begrijpen. Extreem weinig kans dat Galatasaray wint van Besiktas en dan ook nog in Ataturk Olimpiyat stadi, die nu al bijna uitverkocht is.

15 september 2013 om 23:39

Onurcan, die hakan, sabri en hamit waar jij denigrerend over praat zijn wel degene waar we al 2 jaar mee lang kampioen worden. Sabri en hakan zijn degene waar we op het ek2008 mee knalden.

Sabri is een echte leider, iemand die invalt tegen real, modric uitkapt en met zn buitenkant het doelpunt van Sneijder voorbereid haha. Die man geeft 155%. Beetje meer respect aub.. Met jullie super olcay, serdar kurtulus en hugoal meida of sivok en escude kom je tekort voor de echte top. Ik begin niet eens over ismail koybasi, pektemek (deze 2 altijd geblesseerd) of necip, de eeuwige talenten van jullie.

15 september 2013 om 22:36

Als Olcay één op één staat met de keeper, weet ik al dat die gaat missen. In dat opzicht zijn hij en Almeida broeders.

Wat jij nu doet is hetzelfde als mensen die nu al gaan roepen dat BJK kampioen wordt. Volgende week om 8 uur NL tijd zullen we praten over wie er gewonnen heeft. Nu is het daar nog te vroeg voor.

15 september 2013 om 23:09

Clutch, ik respecteer je mening.jij schrijft rationeel ik half rationeel half intuïtief en laat mijn emoties ook even los gaan. Maar je hebt gelijk, over 7x24 uur praten we verder...

15 september 2013 om 23:30

Stop es met provoceren Estambul.. Wees daar maar niet al te zeker van.. We hebben 80.000 fans die ons goed draaiende team gaan aanmoedigen.. Als we winnen staan jullie al op 9 punten..

16 september 2013 om 00:25

Grote broer? Volgens mij is Besiktas ouder als Galatasaray knul. Besiktas is de oudste club van Turkije, heb wat respect voor je VADER wil je?

Goh Vz , eindelijk een besiktas topic omdat we volgende week aantreden tegen Gs ??

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen , dit team is zo geweldig geworden onder slaven bilic !!
Bursaspor is in mijn ogen de lastigste uitduel , lastiger dan tegen fener en gs , ze hebben meestal maar 1 doel en dat is winnen van besiktas . Vorig jaar gingen we keihard onderuit tegen Bursa , het was ook terecht . Hoe je het wendt of keert zat dat in mijn achterhoofd , maar het ging vandaag zo simpel dat het eigenlijk 0-4 0-5 had moeten worden !

Behalve het feit dat we het beste voetbal laten zien laten we de tegenstander amper komen , de middenveld van besiktas werkt keihard !! Die atiba hutchinson is een geweldenaar , pakt ballen af , heeft een goede passing raakt niet in paniek ! De donkere ernst

Tolga Zengin straalt zoveel rust uit , godzijdank dat we hem hebben overgenomen. Sivok en escude hebben een geweldige chemie , ondanks dat escude traag is heeft hij veel ervaring . Vond die nieuweling ramon motta goed spelen .

Maar de brein van dit team is Fernandes !!!! Er is gewoon maar 1 speler in Turkije waarvoor je naar het stadion komt !! Dribbelt tegenstanders simpel uit , gaat maar door met zijn assists en is zo sterk aan de bal !! Gewoon een genot om naar te kijken !

Ik heb me vandaag weer geïrriteerd aan Olcay sahan , hij doet zijn best , werkt keihard maar moet echt aan zijn techniek werken ! Hij moet sneller nadenken . Tore vond ik wel goed spelen vandaag , ging weer af en toe voor eigen succes maar speelde vandaag meer als een teamspeler dan voorheen .

Onze portugese reus pikt weer zijn goaltje mee , goed voor zijn zelfvertrouwen .

Het verschil met vorig jaar is dat we ten eerste een geweldige coach hebben en we goede spelers hebben aangetrokken die het verschil wel kunnen maken . Vorig jaar speelden we de eerste helft van competitie ook geweldig , we eindigden als 2e met een verschil van 3 punten . Na de winterstop kregen we te maken met teveel blessures achter elkaar , we hadden gewoon geen geluk , er werden geen goede spelers aangetrokken en langzamerhand was de communicatie met aybaba en de spelers helemaal weg !

Volgende week de derby tegen gs , met dit spel van besiktas heeft gs amper kans . Gs speelt niet goed , intern hebben ze veel problemen . Met een eerlijke scheidsrechter winnen we van Gs !!

Besiktas walst over zijn tegenstanders heen , geeft ze geen hoop en er is een eenheid in dit team , iedereen vecht voor de punten !! Daar ben ik trots op !

15 september 2013 om 22:33

Olcay heeft nu een echte concurrent erbij, namelijk Kerim Frei. Dat is gewoon bijna dezelfde type speler als Gokan (die we echt moeten kopen van Rubin). Dan hebben we gewoon twee jonge(!) geweldenaren op de vleugels.

Ik kijk ook erg uit naar die wedstrijd tegen gala. Die spelers zullen zeker uitgeput zijn tegen Real en dan moeten ze tegen een Besiktas die in bloedvorm is.

Enige smet op onze feest is de blessure van Ozzie. Ze denken dat ie een scheurtje in zijn hamstring heeft opgelopen. Dat zou erg zuur zijn, want hij speelde best goed vandaag. Ik hoop dat ie er gewoon bij is tegen gala.

15 september 2013 om 22:46

Zoals je het zelf al aangeeft is de blessure van Ozzie echt zuur !! Ik hoop dat het meevalt maar hij greep naar zijn hamstring en meestal is dat bad news

Kerim Frei is een investering voor de toekomst , hij zal zijn tijd wel krijgen maar hij moet hard gaan werken en vechten voor een basisplaats , ondanks dat ik niet altijd gecharmeerd ben van Olcay , kan kerim niet 1 2 3 olcay uit de basis spelen ! Olcay heeft veel krediet omdat hij hard werkt .

Met Gokhan , Ozzie , Kerim , Pektemek Necip Mami en Pedro Franco heeft besiktas goede jonge spelers die van waarde kunnen zijn op lange termijn !

Besiktas heeft het goed gedaan met de transfers , het beleid onder Onder Ozen is geniaal ! Nu maar hopen dat we weer geen ernstige blessures krijgen !

15 september 2013 om 22:52

Haha soms twijfel ik aan de voetbalkennis van sommigen hier. We spelen dinsdag tegen Real in İstanbul. Ik weet niet wanneer we tegen BJK moeten, maar ik neem aan dat het geen vrijdag wordt omdat het een derby betreft. Tevens spelen we in İstanbul tegen Bjk. De spelers hebben meer dan genoeg rust en zullen topfit zijn wanneer we jullie gaan slachten.

Oke, BJK speelt goed en misschien zelfs beter dan iedereen in de competitie maar wij speelden ook niet slecht tegen Antalya. Het had zomaar 6 verschil kunnen worden net zoals jullie vandaag eigenlijk.

Maar wees gerust, onze spelers weten nu dat ze moeten en ze zullen echt niet moe zijn hoor, het tegendeel juist, topfit. Veel succes tegen de grote broer.

15 september 2013 om 23:04

Een ding staat vast en dat is dat de Galatasaray een belangrijke wedstrijd moet spelen midweeks tegen een wereldploeg. Gala zal hoe dan ook vermoeiender zijn dan Besiktas.

Ja jullie zullen ons zeker slachten je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel jullie zijn de gene die al 6 punten hebben. Wij daarentegen hebben er nog maar 12. Jullie zijn degene die nog een wedstrijd moeten spelen doordeweeks en wij helaas niet. Jullie zijn degene die uit spelen en wij 'jammer genoeg' thuis.

Dus ja al deze opsommingen bij elkaar is het ''logisch'' dat jullie Besiktas gaan slachten.

Volgens mij moet ik twijfelen aan de voetbalkennis van sommigen hier.

15 september 2013 om 23:19

Ik weet niet of je zelf hebt gevoetbald maar dinsdag en dan weer zaterdag/zondag, vooral als dit nog in de beginfase is maakt echt geen ene moer uit. 4 dagen rust is meer dan genoeg. En jij zeurt zoveel over midweek dit midweek dat maar wat nou als Galatasaray midweeks wint he? Dat we 6 punten hebben zal ons alleen maar gretiger maken. Vorig jaar uit bij Fener, we waren al kampioen en alle spelers hadden uitgebreid gefeest. Indien die wedstrijd beslissend zou zijn voor het kampioenschap zouden wij ze zeker afmaken.

Vergeet verder niet dat jullie sinds 10 jaar weer eens 4x achter elkaar winnen. En dat noemt zich een grote club.

En je club speelt pas goed voetbal i.t.t. Galatasaray, wij laten al dik 2 seizoen goed voetbal zien. +

Wij hebben Fatih Terim. En Drogbaaaa

15 september 2013 om 23:30

Ik twijfelde in mijn vorige reactie aan jouw voetbalkennis. Maar nu twijfel ik niet meer... Ik weet namelijk zeker dat je die kennis niet bezit.

Bewijs daarvan zijn de geheel irrelevante beredeneringen die je opsomt. Alleen over je eerste alinea kunnen we discussiëren, dus ik heb goed nieuws voor je er is nog een beetje hoop voor jou.

16 september 2013 om 00:31

Ik spreek jou volgende week. Ik hoop dat je dan nog durft om te reageren.

16 september 2013 om 02:33

Dezelfde Drogba die 1000 kansen liet liggen tegen Antalya? Nou dan mogen jullie er wel 11 van op de veld staan want kansen afmaken doet hij toch niet van wat ik zag tegen Antalya.

16 september 2013 om 11:18

Laatste nieuws is dat Ozzy een scheur heeft in zijn hamstring en 2 maanden is uitgeschakeld.. Daar gaan we weer

15 september 2013 om 22:34

Gefeliciteerd met de overwinning gozer !

15 september 2013 om 22:39

Dankjewel Fenerist , sportief van je , ik waardeer het !

15 september 2013 om 22:42

Tolga is een verrijking. Toen Cenk in het doel was, had ik bij elke voorzet een hartstilstand. Maar met Tolga twijfel ik er niet aan dat die bal voor hem is.

Broer, veel mensen praatten over Escude alsof die uit de A1 van Excelsior kwam. De beste man heeft jarenlang in de Primera Division gespeeld, heeft twee maal de Uefa Cup gewonnen, was international van Frankrijk, ik werd gek toen mensen zo over hem gingen praten en nu zie ik dat ik gelijk had. Dat hij het zo slecht deed tegen FB is logisch, hij is geen linksback, in dat opzicht heeft Aybaba hem vorig jaar kapot gemaakt. Enige minpuntje is natuurlijk dat hij traag is, maar dat compenseert hij ruimschoots met zijn inzicht en de manier waarop hij positie kiest. Hij is onze Ujfalusi.

We moeten geen voorspellingen gaan doen. Volgende week na de wedstrijd kunnen we praten over de derby. Ik hoop dat Ozzie er bij is.

15 september 2013 om 22:59

Een van je kleurgenoten noemde Pedro Franco 'onze Semih Kaya'.
Een ander zei over Tolga Zengin ' onze Muslera'.
Toen Hutchinson zijn eerste wedstrijd erop had zitten werd hij 'onze Melo' genoemd en vandaag noem jij Escude 'onze Ujfalusi'.

Dit komt grappig over. Jullie voorbeelden zeggen genoeg denknik.

Galatasaray, de grote broer. De rest neemt ons als voorbeeld. Hehe

15 september 2013 om 22:59

Clutch

Met Tolga hebben we niet alleen een keeper , maar ook een man met aanzien , iemand met eer , iemand met ervaring !! Ik had gehoopt op senol gunes toen aybaba wegging , ik wilde zo graag dat iemand als senol gunes onze trainer werd maar het werd bilic .

Ik had mijn twijfels met bilic , je moet altijd eerst afwachten hoe het gaat lopen . Tijdens de oefenduels deed bjk het niet goed , maar bilic moest de team leren kennen en in Turkije verwachten ze zoals altijd meteen een wonder . Maar bilic past zo perfect bij besiktas !! Hij is jong en gretig en heeft zelfs de performance van escude naar boven gehaald , ondanks dat hij soms zo sloom als een slak kan overkomen ! En zoals jij het al aangeeft heeft aybaba dat verpest . Maar toch is het billenknijpen als escude tegen een emenike of lua lua moet .

Ik wil zo graag Pedro Franco zien , geef hem af en toe speelminuten zou ik zeggen !
Maar gelukkig hebben we nog altijd onze rots achterin , Tomas Sivok !!

Ik ben bang dat we Ozzie voor een lange tijd gaan missen , ik hoop echt dat we goed nieuws te horen krijgen !

15 september 2013 om 23:07

@estambul
Verander je naam anders gelijk in 'grote broer'.

Wat moest ik dan zeggen, onze John Terry? Ujfalusi vond ik een geweldige verdediger, en hij vervulde ongeveer dezelfde rol bij GS als Escude bij Bjk. Daarom gebruik ik hem als voorbeeld.

GS is de kampioen van de afgelopen twee seizoenen, dus is het logisch dat hun spelers als voorbeeld worden gebruikt. Ik hoorde drie seizoenen geleden niemand roepen, 'ow, dat is onze Mustafa Sarp' of 'onze Ali Turan'.

15 september 2013 om 23:31

Haha Escude, de lummel van vorig jaar, durf jij te vergelijken met Ujfalusi. Pas 4 wedstrijden he Clutch, en vergeet Tromso uit niet. Daarnaast merkte ik gewoon op dat onze spelers vaak worden gebruikt als vergelijkmateriaal. Dat zegt wel wat. Angst, jaloezie, haat of bewondering.

Oei oei begin aub niet over Bam. Ekrem dağ , ridvan simsek , uğur inceman waren ook niet slecht. Net zoals jullie eeuwige talenten cenk, necip en koybasi.

15 september 2013 om 23:39

Lummel? Hoezo lummel? Omdat hij tegen FB op de linksbackpositie speelde, wat dus totaal niet kan? Nu gebruik je één wedstrijd om hem zwart te maken, maar bekritiseer je mij omdat ik hem vergelijk met Ujfalusi op basis van 4 wedstrijden. Wie van ons heeft het fout? Overigens riep ik vorig seizoen al dat Escude een solide verdediger is, maar dat valt niet op door al die gasten die negatief over hem spraken. Een gozer die meer dan 200 wedstrijden heeft gespeeld voor Sevilla een lummel noemen, het moet niet gekker worden.

Zoals ik al zei, ik vond Ujfalusi een sterke verdediger, dus is het bewondering. Ik heb geen idee hoe jij aan de begrippen angst en haat komt. Enige wat ik zei is dat Escude onze Ujfalusi is. Stel je voor wat er zou gebeuren als ik riep dat Eneramo onze Drogba is. Volgens mij zou je me dan gewoon thuis opzoeken, á la Volkan Demirel.

15 september 2013 om 23:44

Estambul is eigenlijk best wel zielig.. Kan je het niet hebben dat je bejaarde miljoeneploeg niet draait?

Laat ons gewoon genieten van deze prachtige overwinning en stop met janken.. Wij hoeven geen grote namen, geef mij maar een team..

Heerlijk

15 september 2013 om 22:53

'met een eerlijke scheidsrechter winnen we van Gs !!' ... en als ze verliezen is de schuldige dus nu al bekend voordat ze de wedstrijd hebben gespeeld. Grappig dat je een hele alinea besteed om Gs zwart te maken. Als de spitsen gewoon hun werk deden vorige wedstrijd had Gs met een monster score kunnen winnen en waren ze nu wel zogezegd in vorm. Het is nog maar afwachten wat BJK tegen een ploeg gaat doen die zoveel op balbezit speelt en vooral het spel zelf wil maken.

15 september 2013 om 23:03

Bursaspor speelde thuis en tegen Bjk, denk je echt dat ze zich terug gaan trekken in hun eigen zestien en op de counter gaan spelen? BJK kan verliezen tegen GS, dit is voetbal, maar sommige reacties slaan echt nergens op. Altijd is er die 'maar'. Er wordt gewonnen van TS, Antep en Erciyes, 'dat zijn geen echte tegenstanders'. Bursaspor krijgt in eigen huis een jantje, 'ja maar tegen een ploeg die op balbezit speelt, bla, bla, bla'. Als ik het niet wist, zou ik denken dat we vandaag tegen Tavsanli Linyit hadden gespeeld.

15 september 2013 om 23:08

@ CIMBOM-1905

'' Als de spitsen gewoon hun werk deden vorige wedstrijd had Gs met een monster score kunnen winnen en waren ze nu wel zogezegd in vorm. ''

Dit geldt alleen tegen antalyaspor , tegen bursaspor werden jullie de 2e helft helemaal weggespeeld , terwijl bursaspor nog op het einde van een zuivere penalty was ontnomen (gokhan zan )

Tegen Eskisehirspor zelfde verhaal , ook daar kwamen jullie goed weg , gs speelt niet goed , kan amper 2 x passen . Al je vandaag zag hoe besiktas Bursa in eigen huis helemaal domineerde zou ik bang worden van besiktas als ik jouw was !

Het is toch een feit dat tijdens wedstrijden van bjk-gs de scheidsrechter bewust in jullie voordeel floot ?? Ik vertrouw de scheidsrechters in Turkije zowieso niet , vooral tijdens derby's !!

15 september 2013 om 23:13

Je doet alsof ik BJK zen prestatie met de grond gelijk zit te maken, maar dat bedoel ik helemaal niet (zie mijn eigen reactie) ... Maarja een beetje kritiek is is verboden dus nu het zo goed gaat met Bjk, alles moet de hemel ingeprezen worden. Ik zwijg.

15 september 2013 om 23:24

Waar is jouw kritiek dan op gebaseerd? Je zegt dat het afwachten is wat BJK gaat doen tegen een ploeg die op balbezit speelt en het spel zelf wil maken, maar wil je zeggen dat Bursaspor niet zo´n ploeg is? Vooral als ze thuis spelen en vooral als de tegenstander BJK is? Kritiek is welkom, maar je moet niet bekritiseren om te bekritiseren. Als je bijvoorbeeld zei dat BJK in de laatste 20 minuten heel slecht om ging met de ruimte, zou ik je groot gelijk geven. Of dat Olcay Sahan veel aanvallen om zeep hielp, idem dito.

15 september 2013 om 23:24

Zo bedoelde ik het ook weer niet , alleen wil ik aangeven dat gs niet in zijn goede doen is . Veel spelers lopen naast hun schoenen , er is duidelijk een probleem met Burak Yilmaz , de situatie rondom terim .

Bjk zit echt in een geweldige flow , toen we 0-2 voorstonden zat iedereen maar 3 3 te roepen , ik zat telkens te wachten op de 1-2 die zou komen , want dat zou typisch besiktas zijn , je staat voor en gaat achterover leunen en laat de tegenstander maar komen . Maar besiktas wilde niet alleen winnen , ze wilden hun tegenstander kapot maken , telkens druk voeren telkens de 0-3 zoeken die ze uiteindelijk ook kregen !

De feiten liegen er niet om , helaas word er tijdens de derby's teveel in onze nadeel gefloten , dus vandaar dat ik het zei .

Als besiktas zo door blijft voetballen dan wordt het lastig voor gs .

15 september 2013 om 23:39

@ Raging

Gefeliciteerd Kartalcigim!

Ik ben het helemaal met je analyse eens alleen vind ik dat je overdrijft met Olcay..

Zeker is hij geen technicus maar hij is zo belangrijk voor het team, heeft hele goede loopacties, werkt hard en was ook vandaag weer belangrijk met de assist bij de 0-1.

Manu: puur genieten.

Hugo Almeida is in potentie een topspits.. Groot sterk goed schot, kopsterk en vrij snel voor zijn lengte maar is 1 tegen 1 niet altijd even sterk.. Als hij dat verbeterd, en dat ziet er naar uit, dan gaan we nog veel plezier aan hem beleven..

Hij schijnt wat problemen te hebben gehad in de persoonlijke sfeer, hopelijk is dat over en blijft hij ook blessurevrij

15 september 2013 om 23:53

@ Bjkkartal1903 dank je renktas , jij ook gefeliciteerd met de 3 punten !

Eigenlijk als ik je reactie zo terug lees geef je ong. hetzelfde aan wat ik met olcay bedoel .
Hij werkt echt hard , en zijn loopacties zijn indd goed , het is ook belangrijk als je af en toe nadenkt wat je met de bal gaat doen , hij moet sneller denken .

Als olcay meer aan zijn techniek en inzicht werkt , geloof me , dan heb je een geweldige flank met longen als die van een paard met een geweldige inzicht .

Ik moet ook aangeven dat hij wel aardig kan schieten , hij heeft vorig jaar geweldige goals gemaakt waarvan ik dacht '' Wie was dat '' ?? Maar kan soms ook de makkelijkste kansen missen , wellicht is het een verre neef van Hugo

15 september 2013 om 23:58

Hahah ja soms gaat hij de mist in.. Maar hij geeft nooit op en blijft hard werken.. Wie heb je liever? Hem? Of zo een kapotte Simao die technisch is maar niet loopt..

Met Frei heb je straks een goede concurrent en vergeet Ugur Boral niet, goed om achter de hand te hebben.. Daarnaast laat Bilic ook Mami steeds invallen op de buitenposities.. De toekomst ziet er goed uit kardesim!

16 september 2013 om 00:14

Ugur Boral ?? ;

Als je die Ugur Boral bedoelt van zijn periode bij fener waar hij Daniel Alves helemaal kapot had gemaakt dan zeg ik resoluut J A !!!

Er is maar1 speler die ik zo graag weer wil zien spelen en dat is onze Ismail Koybasi . Had/heeft veel potentie , had af en toe zijn ups en downs maar op een gegeven moment wist hij wat hij deed , en dan krijgt hij die blessure , hersteld zich en opnieuw gaat het fout !! Afgelopen week hand gebroken , pfff , die jongen heeft geen geluk .

Trouwens , ik had het al aangegeven , maar die ramon motta was niet slecht vond ik , had een paar goede acties !

16 september 2013 om 00:23

Ja Ugur Boral is geen verkeerde om achter de hand te hebben toch? Maar liever Frei natuurlijk..

Ja Ramon deed het zeker goed, vergeet niet dat het zijn eerste wedstrijd was he.. En meteen Bursa uit.. Was goed aan de bal en heeft geen fout gemaakt.. Een echte linksback..

Ach de beste backs komen zowiezo altijd uit Brazilie

16 september 2013 om 00:59

Ik vond hem opmerkelijk kalm , raakte niet in paniek , en dat voor zijn eerste super lig wedstrijd , meteen uit tegen Bursa waar fans bloed willen zien !

Vorig jaar hadden we geen geluk met Gokhan Suzen , al is hij van nature meer een linker flank dan links back , ach , misschien zit het ons wel mee met ramon op de linksback positie !

16 september 2013 om 01:07

Klopt.. Een zwaluw maakt nog geen zomaar maar op basis van deze wedstrijd geeft hij wel veel vertrouwen.. En straks is Koybasi ook nog terug..

Het wat een goede wedstrijd van Besiktas zijde. Er zijn nog wel aantal details die beter moeten. Daarbuiten hoop ik dat we Gokhan Tore kunnen kopen en dat Fernandes en Almeida hun contracten zullen verlengen. Daar moet het bestuur nu echt zaak van maken en niet wachten tot het einde van het seizoen. En ondanks dat Escude vandaag een doelpunt wist te maken, heb ik op die positie liever een andere speler. Ik vind hem gewoon te sloom. Misschien moet hij Pedro Franco of Ersan gewoon de kans geven op die positie.

Het zou prachtig zijn als we kampioen worden, wat ik zeker reëel acht met deze selectie en zie hoe onze directe concurrenten presteren. En dan volgend jaar CL spelen in onze nieuwe stadion.

Onze nieuwe aankoop voor de rechtsbackpositie deed het redelijk. Ik ben alleen nog niet geheel overtuigd van zijn verdedigende kwaliteiten. Bovendien kan ik niet wachten totdat Kerim Frei zijn debuut maakt, dan is onze linksbuiten positie goed gevuld met Olcay en Frei.

Voor de rest ben ik erg blij met de vier uit vier. Op naar volgende week tegen gs en de decibelrecord . Pfff dat wordt echt een beladen wedstrijd heb er nu al zin in, vooral omdat we in vorm zijn! Bovendien moet gs aankomend dinsdag/woensdag(?) tegen Real, dus ze zullen ook wel moe zijn van die wedstrijd.

15 september 2013 om 23:50

Gefeliciteerd DarkEagle

Escude is niet de snelste maar doet het goed en vormt een goed duo met Sivok. Hij heeft veel ervaring en dat zie je.. Op termijn (volgend seizoen) zal hij zowiezo vervangen worden en Ersan en Franco zijn gegadigden voor die positie.. Maar als Besiktas zo hard werkt als blok en als team zal het niet uitmaken wie van hun daar speelt..

Bilic is een erg goede trainer en de transfers bij Besiktas hebben zich snel aangepast aan het team. Ik denk dat ze een hele goede kans zullen maken tegen Galatasaray die nog niet zijn vorm gevonden heeft en nog een wedstrijd moet spelen tegen Real madrid.

Besiktas nummer 1 titelkandidaat. Als er niet iets heel bijzonders gebeurd (fernandes/tolga langdurige blessure ofzo), zijn we gewoon kampioen.

15 september 2013 om 22:50

Dat hoop je als Besiktas supporter ja ! Als wij spelen als hoe we tegen Sivas hebben gespeeld, dan kan er ook geen 1 team weerstand bieden tegen ons.

Maar dat is de probleem, teams moeten constant presteren en gefocust blijven.

15 september 2013 om 22:57

Fenerbahce-Sivas
Bursaspor-Besiktas

Zoek de verschillen eens jonge? Jullie moeten R. Carlos danken dat hij in Kadikoy vol op de aanval ging spelen. Dan is het logisch dat Fener er 5 inschiet.

15 september 2013 om 23:01

Dan is het aan Bursa te danken - ze hebben dus blijkbaar naar achteren geleund - dat Besiktas heeft gewonnen ?

Fenerbahce was gewoon heer en meester tegen Sivas, zo ook Besiktas tegen Bursa. Bursa speelt absoluut niet denderend hoor ik weet niet wat voor punt je nou probeert te maken

15 september 2013 om 23:08

Broer kom op je begrijpt toch wel wat ik bedoel?

Bursaspor is de moeilijkste uitwedstrijd afgezien van de derby's in Turkije en daarentegen is Sivas thuis gewoon een makkelijke pot. Jullie werden thuis weggespeeld door Eses, een 2-0 voorsprong weggegeven tegen Torku Konyaspor en 3-2 verloren.

Morgen ga ik jullie zien tegen Kasimpasa, dat is wel een goede tegenstander.

15 september 2013 om 23:11

Idd, daarom zeg ik ook : We gaan morgen zien of we het goede spel kunnen doortrekken, of belachelijk gaan spelen.

Ik zei erens hierboven dat ik morgen met jou ga praten na de wedstrijd : Ik zelf ben ook erg benieuwd !

15 september 2013 om 23:22

Grootste verschil tussen ons zijn onze trainers. Ik vind Ersun Yanal niet een geschikte trainer voor jullie. Fener verdiend een veel betere trainer. Jullie moeten ook een Bilic achtige trainer vinden..

15 september 2013 om 23:19

Heb je weer zo iemand die gelijk gaat roepen dat we kampioen gaan worden. We zitten nog pas in week 4 he, ik herinner je er even aan. Als we na 34 wedstrijden in mei nog steeds bovenaan staan, zal ik het meeste juichen. Maar op dit moment is het nog veel te vroeg om over een kampioenschap te praten.

15 september 2013 om 23:54

Rustig aan Onurcan..

Ik snap dat je blij bent dat het zo goed gaat maar we zijn er nog lang niet.. Nog 30 wedstrijden te gaan..

Of we nou kampioej worden of niet, er staat iets, deze lijn en dit beleid moeten ze voortzetten..

En volgend jaar nieuw stadion!

Mooi om te zien dat Besiktasfans gelijk denken dat ze titelkandidaat nummer 1 zijn. Momenteel zitten ze in een goede flow, maar qua selectie stelt het natuurlijk niks voor vergeleken met bijv. GS. GS zit momenteel in een dipje, is normaal, maar zijn stukken sterker dan Besiktas.

15 september 2013 om 23:22

Hahaha, weinig verstand van voetbal he. Waarom ga je geen hockey ofzo kijken?

"qua selectie stelt het natuurlijk niks voor vergeleken met bijv. Gs".. Meen je dat nou echt? GS heeft alleen goede buitenlanders maar dat zegt weinig in een competitie waarin 12 van de 18 Turks moet zijn.. Galatasaray heeft maar 14 Turkse spelers, dus op het moment dat bv: 1 Turk is geschorst en twee geblesseerd heeft GS niet eens 18 spelers om op te stellen en moeten ze lenen van de reserves..

15 september 2013 om 23:25

Galatasaray heeft een bekendere selectie, maar zeker niet een betere dan Besiktas. Drogba en Sneijder zijn over hun top, Selcuk Inan en Burak Yilmaz zijn uit vorm en lijken ongelukkig, zogenaamde talenten als Emre Colak en Aydin, grootste miskoop van 8,5 miljoen euro Amrabat, clown Sabri als captain en Terim die ruzie heeft met jullie voorzitter..

Slaap lekker, dromen doe je nu al zo te zien

15 september 2013 om 23:30

Hoezo heb je dat tegen mij? We hebben dezelfde mening zie ik.. Ik zeg dat Besiktas een betere selectie heeft..

15 september 2013 om 23:54

Ik heb het dan ook tegen Xcess..

16 september 2013 om 00:01

De meeste Besiktasfans denken dit helemaal niet.. We zijn pas 4 weken onderweg.. Maar een goed begin is het halve werk..

Knappe prestatie van Bjk! Het is niet vanzelfsprekend om met zo een verschil te winnen in Bursa en vooral door de rivaliteit tussen de twee ploegen. Bilic flikt het om een ploeg neer te zetten die verzorgd voetbal speelt en gewoon een wedstrijd zakelijk kan uitspelen.

Heb de eerste helft uiteindelijk gekeken en wat me opviel was Bursa die ondermaats presteerde en de nieuwe LB van BJK die wel erg veel fouten nodig had om zijn tegenstander te stoppen. Voor de rest speelde iedereen van BJK een meer dan behoorlijke wedstrijd.

Ik gok op een gelijkspel tegen GS maar door mijn clubvoorkeuren ga ik ervan uit dat Gs nipt zal winnen.

16 september 2013 om 08:59

Nette reactie zonder haat of afgunst.. Zo kan het gelukkig ook.. Alleen ben ik het niet eens met je voorspelling voor volgende week :-).

En Ramon Motta deed het goed hoor, zeker als je bedenkt dat het zijn eerste wedstrijd is. Fel mannetje en een echte linksback, dat misten we nog.

Buiten het feit dat we alles winnen ben ik vooral tevreden met het spel en de manier waarop we winnen..

Vorig jaar speelden we ook al goed maar waren we soms kwetsbaar en wisselvallig, mede door blessures en een smalle selectie.

Nu spelen we compacter en hebben we een bredere selectie met meer mogelijkheden.

4 wedstrijden gewonnen, birden götleri kalkti

15 september 2013 om 22:51

Wat moeten ze anders ? In een hoekje lopen huilen ?

15 september 2013 om 23:25

twee kampioenschappen dankzij leningen en "sermaye artirimi" in de beurs en "birden götleri kalkti". Hahahaha, als galatasaray zo doorgaat met manipuleren van de beurs kunnen jullie beter meteen de club sluiten. Als ik jou was zou ik hopen voor een nieuwe baskan ipv Unal Aysal, maar waarschijnlijk snap jij niet eens waarom hij zo gevaarlijk is voor GS net als andere GS-supporters.

Maar ja, alleen maar mooier: binnenkort alleen maar BJK en FB over in Turkije als topclub.

16 september 2013 om 00:21

@ Xcess

Stuur anders effe een email naar Bjk.com en vraag of ze voortaan rekening willen houden met jou , blijkbaar hebben sommige leden moeite met het verwerken van goed voetbal

16 september 2013 om 01:04

Xcess

Als we de 5e ook winnen, dan gaat iets anders kalkmak :-)

16 september 2013 om 08:22

Waarvoor is dit nodig?

Deze club heeft rot tijden meegemaakt met verkeerde transfers en verkeerde personen op verkeerde plekken. Ze zijn in een rot situatie beland met belachelijke figuren, hebben meermaals straf opgelegd gekregen door internationale voetbalorganisaties etc. Alles ging verkeerd. Nu hebben ze hoop op vooruitgang (wat ze deels nu boeken).

Je gaat toch niet een competitie willen waarin Galatasaray elk seizoen met twee vingers in de neus kampioen worden? Er moet tegenstrijd zijn, zodat het kampioenschap des te zoeter smaakt. Niet dat ik klaag over een gat van 10pt, het geeft het één en ander weer, maar anderzijds is het nog mooier om te zien dat je met 5 pt verschil kampioen wordt en er meer kleur in de competitie aanwezig is.

Laat iedereen van het moment genieten.

16 september 2013 om 09:06

@ bkorkmaz

Adamsin

Een goed Besiktas is goed voor Turkije. Als Bjk,Gs en Fener is Europa spelen hebben we meer kans op succes, met alle respect voor anadoluteams en Trabzon.

Ik ben in tegenstelling tot anderen altijd voor onze clubs in Europa, ook al zijn we concurrenten in Turkije.

Netjes hoor.
Nu die rood gele inmaken!

Bjkkartal, je liep tijden te mekkeren om een topic. Hier heb je er 1, maar ben je er zelf niet. Ach ach ach.

Gefeliciteerd met de overwinning Bjk.

Besiktas is goed bezig, Bilic is een sluwe aan het worden. Hij lijkt ietwat op de 15 jaar jongere versie van Terim. Jong, gretig en meedogenloos.

Nogmaals gefeliciteerd.

We zullen zien volgende week................

Heb er erg veel zin in, dzhahaha

16 september 2013 om 00:07

Hahaha Bkorkmaz..

Ik ben er kocum, ik was nog Maraton aan het kijken (nabeschouwing op LigTv) vandaar dat ik wat later ben dan de rest..

Ja het verbaasde me dat ze nu wel een topic hadden, mss dat mijn kritiek toch heeft geholpen :-)

16 september 2013 om 00:45

Het valt me trouwens wel op dat bepaalde andere VZ leden die zichzelf als legend zien en altijd kritiek hebben op VZ en Whatsapp (!) en 24 uur per dag op VZ zitten, nu opeens helemaal niet reageren in dit topic..

16 september 2013 om 02:37

Jongens, even voor iedereen hier in dit topic:

VZ maakt topics aan voor clubs die presteren. Misschien herinneren jullie je nog dat Trabzon in een ver, ver verleden (2010/2011) een goed seizoen draaide en kampioen werd. Dat seizoen waren er ook allemaal topics van Trabzon. Sindsdien is het allemaal sporadisch.

Ook ik klaagde hier veel over en zei ook van: er zijn toch altijd veel reacties. Waarom wordt er geen topic opgezet?

En de hoofdmoderator heeft me dus uitgelegd dat het de redactie om het aantal unieke views per artikel ging. Kortom, klik altijd even op het Turkse nieuws.

Het is alleen wel zo, heb je een speler van Nederlandse afkomst (Kuijt), een ex-eredivisonist (Ozyakup) of wereldster (Drogba, Sneijder), dan krijg je nog meer aandacht. En daarom duurde het bij BJK zo lang, maar als ze nu gewoon blijven presteren zullen ze ook topics blijven krijgen.

16 september 2013 om 08:11

Bjkkartal,

Kijk maar naar de uitleg van Efsane, daar staat mijn antwoord in verschuild. Althans, hij staat er openlijk.

Topics worden afgerekend op unieke views. Elke unieke view is er één die de reclames en spotjes aan de bovenzijde van het artikel zal zien. Dat levert VZ geld op (ik denk dat ze per unieke klik een percentage krijgen).

Dus jij kan nog 500 reacties krijgen, maar als de hits 1000 zijn, dan sta je met gebakken peren.

Verder stijgen het aantal artikels met de prestatielijn van de desbetreffende club/speler. Dus het ligt grotendeels in de handen van de club. Ze kunnen de site niet volgooien met Turkse topics, alleen wat het meest onze Oranjevrienden zou kunnen interesseren, komt op de site.

Over het niet reageren van bepaalde leden:

Misschien reageren die mensen alleen op de nieuwsgerelateerde dingen van hun eigen club. Want in feite hoeven mensen niet op de zege van een andere club te reageren. Het valt niet in de interessegebied, want anders hadden ze wel daarvoor gekozen, hehe.

Verder heeft iedereen een sociaal leven, als je ook nog eens moet werken of naar school moet. Ken gebeuren. Had persoonlijk ook géén zin in VZ (maandag drukke dag met verplichtingen), maar wilde jou even attenderen dat er een topic was en dat ik onwijs veel zin heb in volgende week.

Kan mijn prachtige, huidige kampioen zijnde club eens in de underdogpositie kruipen. Dat voetbalt eenvoudiger.

Maar eerst Real. Dat vind ik persoonlijk vele malen belangrijker. Een gelijkspel tegen Real is in mijn ogen 3 competitie overwinningen waard.

Ik zal afsluiten met de kampioenstrijd. Tot ongeveer week tien (na de wedstrijd tegen Juventus) kunnen de directe concurrenten van Galatasaray zo veel mogelijk uitlopen. Wanneer de CL-positie ongeveer bekend wordt (2de of 3de plek), zal Galatasaray géén gras meer over laten groeien, dat weet ik haast zeker.

16 september 2013 om 09:21

Bkorkmaz

Je uitleg over views is helder, daarvoor dank.

Over underdogpositie van Gs.. Hier ben ik het niet mee eens. Ook al is Besiktas de ploeg in vorm, Gs kan nu zijn ideale spelletje spelen en op de counter loeren. Als Besiktas zoals tegen Bursa speelt zie ik ons wel winnen, zeker met 80.000 supporters achter ons.. Maar in een wedstrijd kunnen veel dingen gebeuren die de score kunnen beinvloeden.. ( Bijvoorbeeld die schwalbe van Burak vorig seizoen waardoor jullie een pingel kado kregen en nog een punt pakten in Inonu).

Ik hoop op een mooie pot met een terechte winnaar.. En niet weer zo een tumultueuze rugbymatch met omstreden beslissingen.

Mooie overwinning van BJK. Maar eerlijk is eerlijk, ik neem dit club al jaren niet meer serieus. Uiteindelijk zal het tussen ons en Fenerbahce gaan zoals altijd. Besiktas is maar een figurant tussen onze jarenlange rivaliteit. Klinkt hard, maar dit is wat ik vind..

15 september 2013 om 23:11

Wij nemen jullie ook helemaal niet meer serieus. 3 jaar geleden toen jullie bijna degradeerden hadden jullie je Gala tenue allemaal in de zolder opgeborgen!

16 september 2013 om 00:12

Dit club? Iemand die zo praat neem ik ook niet serieus.. Denk maar dat het tussen jullie en Fener gaat..

Ik ben blij hoe het gaat, we spelen goed voetbal en hebben veel jonge spelers die met de dag beter worden.. We zien wel wie straks kampioen wordt..

16 september 2013 om 09:11

Hahaha aan het einde van dit seizoen krijgen wij onze 4e ster vriend. Dat jullie na een paar gewonnen partijen meteen beginnen te juichen, alsof jullie al kampioen zijn geworden. Laat al zien hoe kansloos jullie zijn.. Maargoed, we zien wel of je na volgende week zo stoer gaat doen..

16 september 2013 om 09:28

Jij bent de enige die stoer die Macauley

Je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze tevreden zijn dat hun club het goed doet.. Vergeet niet hoe jullie presteerden voor de laatste seizoenen, toen waren jullie 4 jaar nergens.. Niet te groot praten, en we zien wel wie er kampioej wordt..

Haha besiktas heeft ook een keer goed gespeelt, denken ze direct dat ze titelkandidaat zijn.

15 september 2013 om 23:30

4 op 4 , geweldig voetbal , uit winnen van Bursa dat gezien wordt als de lastigste uitduel in Turkije .

Besiktas is altijd een titelkandidaat , hoe je het wendt of keert , dit geldt ook voor fb als gs . Het is meer de media die alleen het idee opwekt dat gs en fb de enige teams zijn ! Dit gebeurd sinds vorig jaar , en ook toen namen vele hun woorden terug toen besiktas domineerde tijdens de eerste helft van het seizoen !

We zijn goed bezig , 4 weken op rij winnen , ik zeg niet meteen dat we gelijk kampioen gaan worden , maar hoe we nu spelen wordt het lastig voor bjk dat ze punten gaan verspillen

15 september 2013 om 23:41

Raging Eagle, broeder laat maar. Als je op alle soortgelijke gasten gaat reageren, ben je morgen nog bezig.

15 september 2013 om 23:47

Gelijk heb je , maar van de 10 haters is het effe nodig dat je 1tje op zijn plek zet

15 september 2013 om 23:55

@raging Eagle,

Ik zou blij zijn met zulke reacties, haalt namelijk de druk weg van je team. De Turkse media hebben niks aan een Besiktas die een maand van tevoren al kampioen is, ze hebben het liever spannend. Dus denk dat als Fener, en GS zo blijven doorgaan dat er wat extra media druk komt op Besiktas.

16 september 2013 om 00:14

Hahaha wilde ik net zeggen..

16 september 2013 om 00:17

@ The Joker

Daar heb je zeker een punt ! Maar ik verwacht wel weer bepaalde leugens van de media om Bjk uiteen te drijven nu het zo goed gaat !

Als je eens wist wat ze allemaal over Onder Ozen schrijven !

16 september 2013 om 00:29

Ik weet het, volg het ook. Maarjah Turkse media heeft zijn onschuld voor mij een paar maanden geleden al verloren, geloof niks meer.

Onder Ozen is een geweldenaar, jullie hebben geluk met hem.verder boeit het me niet wat ze over hem schrijven, ik volg alleen haber1903 voor het nieuws van Besiktas.

Jullie doen het verder op dit moment best goed, het is jullie dit ook gegund na de puinhoop die Demiroren heeft achtergelaten.

Complimenten aan VZ. Eindelijk een topic over de koploper zoals het hoort.

On: Uit tegen Bursa (Verliezen zelden thuis in de competitie)met 0-3 winnen, en het had 0-6 of meer kunnen zijn, is een geweldige prestatie en een indicatie dat we op een hele goede weg zijn. We speelden Bursa van de mat, gaven geen enkele kans weg en scoorden zelfs mooie goals.

Dit is het beste Besiktas dat ik sinds jaren heb gezien. Iedereen werkt hard voor elkaar, we spelen compact,en hebben daarnaast ook genoeg individuele klasse en ook een sterke bank. Bilic heeft echt de puntjes op de i gezet want vorig jaar waren we ook al goed maar waren we kwetsbaar in de counter..

Nieuwe linksback Ramon Motta speelde ook sterk en ik heb het al gezegd maar zeg het nog een keer: Manuel Fernandes is echt de beste speler van de Turkse competitie, wat een klasbak. Voor de rest was iedereen goed, dus onnodig om iedereen een voor een te noemen.

Echt een teamprestatie.

12 uit 4 en volgende week voor 80.000 fans tegen GS in olimpiyat.. Als we die winnen staan we na 5 wedstrijden al 9 punten voor op een hun dus de druk ligt bij GS..

15 september 2013 om 23:11

Broer, mooiste moment was toch toen ik zag dat de spelers van Bursaspor er geen zin meer in hadden (ergens rond de 75e minuut was het volgens mij). Dat gevoel is onbeschrijfelijk.

16 september 2013 om 00:26

Wat dacht je van het feit dat Bursa fans opeens ging klappen voor Besiktas Ik dacht WTF ??

Maar toen besefte ik al waarom het gebeurde , Ramsey scoorde gisteren 2 maal voor Arsenal , dan gebeuren er zoals je al weet gekke dingen

16 september 2013 om 00:30

Hahaha of niet? Ze werden er moedeloos van.. Als je uit bij Bursa zo domineert en Bursa kansloos laat, ben je heel sterk.

Werd wel zeker tijd dat er een topic ging over besiktas. Jammer dat er nu al gehaat word, ze gunnen ook niks en als je 1x wat zegt dan hebben jullie uefa beker en drogba en wesley. Ster spelers hebben wij ook gehad dus dat stoere gepraat mag wel stoppen bovendien is fernandes echt beter veel beter dan wes. Goed van bilic mannetje met verstand van voetbal gaat goed kartalim als wedstrijd tegen gs ook een overwinning word veranderen de zaken. Dan zie je verschil tussen kwaliteit en klasse.

15 september 2013 om 23:50

Respect voor Besiktas hoor, een goede Besiktas is een goede Galatasaray. Er moet altijd wel positieve concurrentie zijn. Vooral in Europa, maar Fernandes beter dan Sneijder ? Nee, twee heel verschillende spelers Fernandes is een beest, maar Sneijder is pure klasse

15 september 2013 om 23:58

Sneijder past totaal niet in de Turkse competitie en is al 2 jaar over zijn top heen. Geen enkele Besiktas fan zou Fernandes willen ruilen voor Sneijder.

Fernandes is de beste speler uit de Turkse competitie, geen twijfel over mogelijk!

16 september 2013 om 00:04

Ik zeg eerlijk, de Sneijder van 2010 zou ik tegen elke speler willen inruilen, ook Fernandes. Maar je kan niet teren op prestaties uit het verleden, pure klasse moet zich ook uitbetalen op het veld, anders heb je er niks aan. En op dit moment is daar niks van te zien. Vorig seizoen kreeg hij de voordeel van de twijfel, hij had een half jaar niet gevoetbald, etc. Maar dit seizoen zal hij het toch moeten laten zien, geen smoesjes. Vooral niet als je al die miljoenen opstrijkt.

16 september 2013 om 00:11

Fernandes is gewoon zeer geschikt voor de Turkse competitie, fysiek sterk, balvast en kan een mannetje voorbij maar absoluut geen wereldklasse (voor mij dan ). In vorm is hij absoluut een geweldenaar, maar speelt soms teveel met de bal, er zit geen duidelijke plan.

Sneijder heeft pech dat hij niet met goede vleugelspelers speelt, maar dan nog heb ik liever Sneijder in mijn team, dan Fernandes aangezien we ook Selcuk en Melo hebben Ze zijn misschien niet het niveau van Fernandes maar verdedigend toch wel wat beter dan Fernandes.

16 september 2013 om 00:56

Meen je dat nou echt? Liever Sneijder dan Fernandes? Je maakt een grapje zeker?

16 september 2013 om 01:24

Lees goed. De Sneijder van 2010. We gaan er niet omheen draaien dat hij toen tot de top 5 van de wereld behoorde. Wil je zo'n speler niet in je ploeg hebben?

16 september 2013 om 01:43

Ik heb het ook eerder vermeld, Sneijder past totaal niet in het Turkse competitie. Hij is een tactisch sterke speler een moet het niet hebben van zijn fysiek. In Turkije gaat fysiek voor tactiek dus tja mijn voorkeur gaat altijd naar Fernandes, zelfs niet de Sneijder van 2010, was gewoon een uitschieter die seizoen..

16 september 2013 om 08:46

Huh, Clutch.

Sneijder was vorig seizoen waardeloos, maar nu speelt hij gewoon op niveau hoor. Op dit moment vind ik Sneijder met Muslera en Melo de beste van het team. Sneijder was voortreffelijk bezig tijdens de kampperiode, blonk uit tegen Antep met een prachtige goal, presteerde beter dan zijn medespelers in die twee uitwedstrijden en bij de laatste wedstrijd kreeg hij rust voor Real. Hij laat het dit seizoen zien, tot zover dat kan in een stroef draaiende Galatasaray.

Het is meer dat de rest van de spelers niet kunnen tippen aan de voetbalintelligentie van Sneijder, zodra we 4-2-3-1 spelen met Bruma op links, zal Sneijder veel meer in de combinatie gaan. Ik maak mij zeker géén zorgen over Sneijder.

Ik zeg het nogmaals:

Iedereen bij BJK moet genieten van zulke momenten, het is prachtig om weer terug te zijn waar je thuis hoort: Turkse top. Echter geef ik de directe tegenstanders van Gs nog een paar weken. Even kijken of we een serieuze gooi kunnen doen op plek 2 in de CL. Wanneer dat bekend wordt, zullen we terugvallen op de competitie.

Dus geniet ervan!

16 september 2013 om 12:01

Bkorkmaz3,

op mij heeft die nog geen indruk weten te maken, op jou blijkbaar wel. Misschien komt het omdat ik een hoger verwachtingspatroon heb van Sneijder, of misschien komt het door jouw bevooroordeelde positie.

Grappig is wel dat je nu zo over Sneijder praat, dat de rest niet kan tippen aan zijn voetbalintelligentie, maar ik herinner me nog dat ik hetzelfde zei over Fernandes een tijdje geleden, maar dat ik toen voor gek werd uitgemaakt door velen.

We zullen zien broer. Jouw CL-argument zie ik als een excuus, vorig jaar kwam GS tot in de kwartfinales en uiteindelijk zijn ze toch kampioen geworden. Daarvoor heb je toch een brede selectie? Dat mag geen smoesjes zijn. GS hoort gewoon te presteren, onder welke omstandigheid dan ook.

Heb de wedstrijd gekeken, en het kon makkelijk 0-4 0-5 worden, als je de eerste 5 minuten van Bursa niet meetelt. Vooral met een Almeida speel je altijd met een handicap. Bilic heeft een leuke team gemaakt voor in de Superlig.

Besiktas is kampioenskanidaat nummer 1 in Turkije, en dat doet pijn als ik zie dat mijn club zelfs met punten morst tegen een nietszeggende tegenstander thuis. Volgende week tegen Besiktas, ben benieuwd.

16 september 2013 om 08:34

Mijn gs maat,

Over de wedstrijd van vrijdag:

Kut. We hadden moeten winnen, het wedstrijdbeeld ondersteunt dat. Maar we wonnen niet. Ik heb liever zo iets, dan een perspectiefloze wedstrijd. Verder kregen drie spelers rust voor Real. Natuurlijk is dat géén smoes, maar wel één van de redenen. Dat is meteen je keeper en middenrif.

Als je eerste twee wedstrijden géén punt(en) weet te behalen, dan kan je de tweede stek vergeten. Daarom moet Terim al zijn concentratie daarop gooien.

Besiktas:

Besiktas heeft nu veel meer rust dan Galatasaray. De uitsluiting van EL is kut, maar het is toch beter voor de wederopbouw van Bjk. Galatasaray strijdt in de competitie en CL en de trainer wordt part-time overgedragen aan het nationale elftal. Er breekt een hectische periode aan, maar wees gerust. Galatasaray zal sterker terugkeren.

Ik geef de concurrenten tot week 10 (na de wedstrijd tegen Juventus) de tijd. Tot die dag mogen zij de dans leiden, daarna is het podium weer van Galatasaray.

Besiktas heeft de beste papieren om kampioen te worden dit jaar. De buitelandersregeling komt goed uit voor hun.. Ze hebben verreweg de beste turkse spelers.

Ersan Gulum: een van de enige turkse verdedigers die ook kan voetballen. Zou ik heel erg graag bij FB willen zien.
Omer Sismanoglu: zeer effectief, scoort niet veel maar houdt de verdedigers bezig, trekt ze naar hem toe waardoor zijn medespelers meer vrijheid krijgen. Had heel graag gezien dat Fener hem had gekocht.
Sezer Ozturk: iedere dag vraag ik me af hoe Fener hem heeft kunnen verkopen. Geloof het of niet maar hij is verreweg een van de betere turkse spelers op de 10 positie en flanken. Nooit een normale kans gekregen echt heel zonde!
Gokhan Tore: hoef niks te zeggen iedereen kent hem al op zijn betere dagen!
Oguzhan Ozyakup: zeer goeie speler! Jong, dynamisch, technisch en een nederlandse basis!
Ugur Boral: ik zal nooit zijn wedstrijden tegen Sevilla vergeten! Heerlijke flankspeler
Necip Uysal: een speler die heeft laten zien wat hij kan. Hopen voor iedereen dat hij een stijgende lijn aanhoudt
Olcay Sahan: een speler die iedere trainer wel zou willen hebben!
Tolga: met hem onder de lat heb je gewoon wat minder zorgen dat weet iedereen.
Ismail Koybasi & Mustafa Pektemek: zijn beide indien fit toch spelers van toegevoegde waarde.

Met deze turken heeft besiktas verreweg de beste van het land

16 september 2013 om 00:38

Je vergeet nog Kerim Frei, Serdar Kurtulus en Muhammed Demirci.. Verder een hele goede analyse..

Maar het is niet dat de buitenlanderregel ons goed uitkomt, Besiktas heeft zijn beleid er op aangepast..

Haha laat me niet lachen, competitie is nog net begonnen, hoe kan je nu al over GS praten man.. En Telegraaf just shut up, niet te ver gaan met je " net Barca " je doet alsof Galatasaray net een club is uit 5e divisie en Besiktas die tussen alle topclubs speelt..

besiktas heeft gewoon nu de beste ploeg uit Turkije,check fener en galatasaray hoe ze presteeren gewoon poep

Ik kon het niet laten , wellicht de mooiste actie van de wedstrijd !! Zijn naam: Manuel Fernandes !!

http://s7.directupload.net/images/130916/zsj2ff49....
Ik kreeg gewoon een Eyegasm

Zet achter de laatste 2 getallen (49) .swf dan heb je het ...

16 september 2013 om 02:03

Hahaha ik heb je link niet geopend maar weet precies welke actie je bedoelt.. Hij dolt gewoon 5 man, niet van de bal te krijgen die Manu.. Kijk ook hoe die spelers van Bursa duwen trekken glijden en vallen en nog de bal niet kunnen afpakken..

Wat een speler..

16 september 2013 om 02:16

Wat Fernandes daar deed was gewoon gruwelijk !!! En het komische is dat mensen nog selcuk met deze maestro durven te vergelijken . Dat je sneijder met ferdi vergelijkt kan ik enigszins nog begrijpen , alhoewel sneijder momenteel niet eens in de buurt komt van Fernandes , kijk maar naar de statistieken van beide spelers dit jaar , enough said

Voor sommige mensen geldt echt de term : '' beyin bedava ''

16 september 2013 om 02:39

Haha beyin bedava, als je het filmpje bedoeld een heerlijk filmpje.

Gefeliciteerd met de overwinning.b

16 september 2013 om 10:00

Hahaha beyin bedava.. Fernandes is niet te vergelijken met Selcuk of Sneijder. Selcuk is een centrale middenvelder en passer met een goede trap, Sneijder ook maar dan een echte 10 en in 2010 was hij top.. Maar het gaat niet om vroeger maar om nu..

Manu is technischer, een goochelaar met de bal en heeft ook een geweldige traptechniek en loopvermogen.. Ik vind het eigenlijk bizar dat hij het niet gemaakt heeft bij Valencia of Everton, en waaraan het ligt weet ik ook niet.. Het is wel een geluk voor ons want daardoor hebben wij hem kunnen halen voor een schijntje en kunnen we elke week genieten.. Hij is nog maar 27 en is in topvorm, zowel fysiek als mentaal en speelt als een echte leider..

Wat iemand vroeger heeft gedaan is niet belangrijk, wat Fernandes nu laat zien wel.. En dat is met alle respect niet te vergelijken met Selcuk of de Sneijder van nu..

200 plus reacties.. Vanaf nu elke dag Besiktas topics?

Besiktas moet Olcay en Almeida weg doen. ongeloofelijk hoeveel kansen die 2 missen, (zelfs 1 op 1)
In de winterstop gewoon versterken met een betere spits, en Besiktas word makkelijk kampioen.

Ik feliciteer Besiktas met de overwinning. Bursa uit is een wedstrijd waarbij je bij een gelijkspel een punt wint en geen twee verliest.

Ik merk dat Bursa erg weinig zelfvertrouwen heeft. Daarnaast hebben ze echt foute transfers gedaan. Taiwo, Civelli en Frey lijken spelers met een interessante CV, maar ze stellen daadwerkelijk geen hout voor. Door het ontbreken van Belluschi was Bursa geen schim van wat het normaal thuis kan zijn. Ik kan bij Bursa alleen maar Ibrahim noemen. De rest was echt abnormaal slecht. Besiktas fans zullen weer zeggen dat dit het verdienste was van hun spel, hier ben ik het deels mee eens. Ik denk dat jullie hier het beste antwoord kunnen geven door deze vraag te beantwoorden: Hoe vonden jullie Bursa ?

Ik zie hier ineens ook Gs'lilar reageren die de euforie van Bjk belachelijk maken. Ze staan na 4,5 jaar weer bovenaan. Ze hebben het recht om blij te zijn. Probeer het positieve ervan in te zien: Gaat Gs denk je nog met 50% concentratie uit wedstrijden in ? Ik denk het niet.

16 september 2013 om 18:21

Het is niet relevant hoe Bursa was.. Besiktas heeft ze van de 1e tot de laatste minuut vastgezet en geen adem laten halen.. Dit is het zelfde Bursa op 1 speler na die Gs bijna wegspeelde in de 2e helft en had moeten winnen.. En nu stellen Civelli,Frei en Taiwo opeens geen hout voor? Paar weken terug zei je nog iets anders.. En Ibrahim was goed? Ibrahim Ozturk was juist een ramp..

De 1e 3 wedstrijden wonnen we volgens jou zogenaamd tegen kapotte ploegen en nu verpletteren we Bursa uit en is Bursa ook kapot..

Een beetje respect is wel op zijn plaats

Ik feliciteer Besiktas , maar ze die fans moeten nu niet doen alsof ze barca zijn . Oke je kan winnen van bursa leuk en aardig , maar je moet ook naar bursa zelf kijken . Wat een slecht zooitje is dat zeg! volgende week zet Gs bjk weer op zn plek

besiktas heeft goed gespeeld en terecht gewonnen.
we kijken uit naar de derby van aankomend week!
het wordt een prachtige wedstrijd!!!

galatasaray wist er niet te winnen dus wat dat betreft mogen ze zich de borst nat maken komend weekend, praatjes dat cim bom wel effe gaat winnen kunnen niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren