Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Een penalty was het zeker, maar rood? Dat weet ik niet'

Laatste update:

Voor Wojciech Szczesny zit het EK er mogelijk al op. De 22-jarige Poolse keeper werd vrijdag met direct rood van het veld gestuurd door Carlos Velasco Carballo, nadat hij Dimitris Salpingidis vloerde. Szczesny kon de catacomben opzoeken en zag daar hoe Przemyslaw Tyton de strafschop van de Grieken keerde. Tegen Rusland is Szczesny geschorst, maar hij hoopt de laatste groepswedstrijd tegen Tsjechië nog wel mee te maken.

/

Szczesny weet nog niet hoe lang hij geschorst wordt, maar lijkt te mikken op een absentie van één wedstrijd. “Ik speel sowieso niet tegen Rusland, zoveel is zeker. En daarna is het aan de bondscoach om te bepalen of ik na de schorsing speel tegen Tsjechië, dat is moeilijk te zeggen. Tyton speelde goed en als hij dat ook tegen Rusland doet, behoudt hij waarschijnlijk zijn plaats in het team”, spreekt Szczesny uit.

Dat hij vrijdag een vervelend EK-debuut beleefde, is een understatement. “In bepaalde mate was dit wel een nachtmerrie. Maar het was nóg erger geweest, als de Grieken hun strafschop verzilverd hadden. Gelukkig pakte Przemek die geweldig. Ik voelde direct wat van de druk van me afvallen. Het was zeker een penalty, geen twijfel. Maar rood? Moeilijk te zeggen, ik heb de beelden nog niet teruggezien en weet niet waar de bal heen ging. Maar ik ben niet in discussie gegaan. Ik weet het niet.”

Bekijk hier de reactie van Wojciech Szczesny op de gemiste strafschop:


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen twijfel over mogelijk penal en rood ;

9 juni 2012 om 10:27

Mee eens, 1 van de zeldzame goede momenten van die scheidsrechter.

9 juni 2012 om 11:04

idd,wat floot die slecht zeg.pffffffffffffff

ot: een speler een scoringskans ontnemen in de 16 is rood en penalty.het is wel te merken dat hij onder Wenger speelt,al net zo'n zeurpiet die het nergens mee eens is.

9 juni 2012 om 11:11

Ik vond de scheidsrechter goed fluiten. Hij ging niet in op alle aanstellerij van Barros, gaf geen gele kaarten (was ook niet nodig) en heeft volgens mij geen fouten gemaakt.

9 juni 2012 om 11:17

Grapjas, die 2 gele kaarten aan die griek waren al twijfelachtig.
Zeker de laatste gele kaart en dus rood

9 juni 2012 om 11:26

@zeurnietzo

Ik denk dat Tomblerone doelt op Rusland-tsjechië!

9 juni 2012 om 11:26

Heeft Polen ook een Barros? Of vergis jij je nu?? Baros speelt toch bij Tsjechie en dit verslag gaat over Polen-griekenland. En over die scheids...

9 juni 2012 om 11:29

Grapjas, Het was Polen-griekenland en Rusland-tsjechië.

9 juni 2012 om 12:20

hij zegt alleen maar dat hij het niet weet.. Maar dat het zeker wel een penal was inderdaad.... Hoezo nou weer zeurpiet?

9 juni 2012 om 12:23

totaal andere wedstrijd want die scheids bij polen - griekenland floot gewoon ronduit slecht

9 juni 2012 om 13:18

Volgens het boek was dit gewoon 2 keer geel,die speler had beter moeten weten,met geel op zak doe je zo geen domme ovetreding!

9 juni 2012 om 13:29

Ik heb hem anders niet zien zeuren na de rode kaart? en hierboven vertelt hij volgens mij ook niets raars.

9 juni 2012 om 13:50

Ik ben zelf ook keeper en ben het niet met je eens, ik vind dat er naar die regel gekeken moet worden betreft keepers, echter volgde die wel de regels naar dan is het idd gewoon rood, vind het persoonlijk alleen geen rood.. penalty is straf zat

9 juni 2012 om 14:37

En als je als laatste man iemand onderuit haalt die alleen op doel afgaat, is het dan ook geen rood? Of enkel als het geen penalty is? Penalty is toch niet straf zat, aangezien het nog niet zeker is dat je scoort. Alleen op doel afgaan ook niet, maar als je de keeper weet te omzeilen en die haalt je onderuit, is dat gewoon rood en penalty.

Waar ik wel mee akkoord ga, is dat het onnodig is dat die keeper dan nog eens een extra match geschorst wordt, dat maakt de straf wat teveel.

Ik heb zo'n gevoel dat Psv écht heel leuk gaat profiteren van dit ek!

Ola Toivonen speelt de sterren van de hemel bij zweden en die kan straks voor de hoofdprijs vertrekken na het ek

Premyslaw Tyton pakt een penalty, we weten allemaal dat hij dan weer 2 miljoen meer waard is op een ek =)

Jetro Willems staat basis bij het nederlands elftal die 800.000 zullen ze denk ik wel ver 30-voudigen na het ek! al kan hij dan beter nog even blijven.

Mark van Bommel komt 100 transfervrij terug naar Eindhoven en dat zien de mensen in Brabant ook dat er weer een topper komt en dat tr. vrij

Wilfred Bouma promoveert waarschijnlijk door zijn uitverkiezing voor oranje in de groep en in de eredivisie van opper-kneus naar kneus met veel respect.

Dick Advocaat heeft een ploeg als Rusland geweldig aan het voetballen gekregen, stel dat Dickie kampioen word hahah! dan kan je hem misschien beter alweer gelijk verkopen voor 20 miljoen aan dinamo moskou whahaha. Nee maar dat bied ook perspectieven dan Dickie Rusland perfect laat voetballen.

Dus...

Voor mij is net als de afgelopen 3 jaar, dus het zegt niet zo veel, maar voor mij is psv de kampioen van 2012/13

en dit is overduidelijk een penalty en gewoon rood, want het is 1 op 1 en hij schept hem. overduidelijk al zat de scheids bij de 2x geel van griekenland dramatisch mis!

Ik ben blij dat het EK weer begonnen is! Mooiste maand van het jaar!

9 juni 2012 om 10:04

Je weet 30x 800.000 24 Miljoen is?
Dat lijkt me 12x teveel voor Willems!

9 juni 2012 om 10:15

Googlelt,

Bij wijze van spreken, mar ik sluit absoluut niet uit dat Willems na een goed EK voor de hoofdprijs naar een andere club gaat hoor linksbacks zijn er niet zoveel op de wereld en toplinksbacks al helemaal niet, maar het zegt zeker wat als je in oranje staat op je 18e dat zien clubs ook. je hebt nou eenmaal clubs die gaan zo'n jongen scouten en die zeggen in hij international? Bij welke land? Oranje nou dat is allemaal fantastisch, staat hij basis? Ja, nou basisklant oranje, dan sta je op alle lijstjes hoor, dan vragen ze 'hou oud is hij' Hij is pas 18 jaar geworden en als hij dan een actie maakt tegen duitsland die hij ook in de oefenduels deed, dan stijgt zijn marktwaarde met 300 % gelijk, laat staan als hij een goal maakt tegen portugal net als op de training! ;

Maar 24 miljoen zal er ook nog niet gelijk betaald worden, maar het kan raar lopen,

Verder. Wat is er waar over het gerucht dat er 18 à 20 miljoen is geboden voor Ola Toivonen?

9 juni 2012 om 10:32

Je hebt wel gelijk dat de marktwaarde van Willems stijgt.
Maar je overdreef een beetje

9 juni 2012 om 16:24

Maar jij overdrijft ook, jij geeft aan dat hij maar 2 mil waard is, maar de linksback van een Europese subtopper + de nummer 4 van de wereld, die nog maar 18 jaar is, is wel iets meer waard dan 2 miljoen.

9 juni 2012 om 16:45

Hij is niet de vaste LB, dat is Pieters.
Daarnaast, is hij ook niet de vaste LB van Psv.

9 juni 2012 om 11:01

Toivonen moet nog beginnen? Tyton moet het nog maar laten zien in de overige twee wedstrijden en de kans dat Willems tegen Nani of een speler van Duitsland veel moeite krijgt is best groot, zeker met een ook redelijk onervaren Vlaar naast zich, ik denk niet dat die de sterren van de hemel gaat spelen, hooguit een eervolle vermelding wegens zijn jonge leeftijd. Wilfred Bouma zal toch opper kneus blijven, aangezien die in de Eredivisie door iedereen voorbij gewandeld word. Mark van Bommel is een topper, maar dat wisten we al voordat het EK begon. Dick Advocaat heeft Rusland inderdaad aan het voetbal gekregen, maar dan moet dat bij PSV ook nog lukken.

Ik hoop voor PSV dat het allemaal goed uitpakt, zou goed zijn voor de Eredivisie als ze eindelijk eens wat spelers voor wat geld kwijt zouden raken, maar zeker bij Toivonen, die zie ik echt niet meer dan 10 miljoen opleveren, in het buitenland weten ze ook wat voor mannetje het is. Willems levert over 3 jaar sowieso wel veel op, en gaat aan dit EK zeker veel hebben, maar dat gaat voor PSV niet meteen financiële gevolgen hebben.

Edit: Overigens moet PSV gewoon op haar strepen staan inzake Toivonen en 20 miljoen vragen, zoals Ajax bij Vertonghen doet, hij is tenslotte wel aanvoerder en heeft veel goals gemaakt. Je kan beter een goede speler behouden dan er een klotebedrag voor terug te krijgen

Ik vond dat hij te zwaar is bestraft, penalty+rood voor keeper en al ie scoort wordt je eigenlijk gewoon 3keer bestraft

9 juni 2012 om 09:58

Maaar zolang deze regel bestaat is het gewoon rood, geen discussie mogelijk.

9 juni 2012 om 10:04

Dan vind ik dat ze de regel dan moeten gaan aanpassen en dus in dit soort situaties een penalty en geel voor keeper geven

9 juni 2012 om 11:21

Maar dan kan je het ook omdraaien, want als je geel geeft(dus nog 11 man) een penalty, en dan een misser, is er in principe niemand gestraft van polen, waar jij rood, penalty, doelpunt 3 straffen vindt.
Lijkt me gewoon een terechte beslissing, en je zag ook aan de reactie van Szczesny dat hij er "vrede" mee had.

9 juni 2012 om 10:05

het is een doorgetrokken speler en dan is het gewoon terecht dat het rood was, en de polen hebben die ene onterecht 2x geel uitgelokt. Dit lag zeker aan de scheidsrechter die was partijig in mijn ogen

9 juni 2012 om 10:13

doorgetrokken speler?

9 juni 2012 om 10:36

Ja, hij kwam net van de WC af, haha.

On:
volgens de regels duidelijke rode kaart. Niet zeuren, 1 wedstrijd tribune (meer lijkt me niet aan de orde) en dan de strijd aan met Tyton.

9 juni 2012 om 11:40

heb me vergist, sorry, jongens, doorgebroken speler. Nog niet goed wakker.

9 juni 2012 om 10:16

Nee als hij scoort dan wordt je gewoon 2x bestrafd, want je keeper is weg dus 1 man minder en je hebt een tegengoal, maar die penalty maakt dan niet uit...

9 juni 2012 om 13:16

Wat voor straf is een penalty als hij er niet in gaat? 3x is natuurlijk erg overdreven. 2x snap ik.

doorgebroken speler dus terecht rood en terechte penalty

Ja het was wel degelijk 'n rode kaart. Want hij ontnam Salpingidis 'n scoringskans. En daar staat maar een straf op, en dat is rood.

Anders had hij zeker gescoord.. dus 100% penalty

Ja in de regel is het rood. Vind dat ze dit moeten veranderen in een penalty en geel maar goed dat is een andere discussie. Maar Szczesny je kan je beter afvragen of die rode kaart voor de grieken terecht was.

Het wordt een grote hoor, over een paar jaar (is hij al een beetje bij arsenal) maar er wordt een scoringskans ontnomen en dat is rood+penal. Wel goed van deze jongen dat hij niet ging klagen zonder dat hij wist of het terecht was.

Als je kijkt waar die bal heen ging moet je toch concluderen dat dit wel een heel zware straf was. Hij had nooit meer gescoord.

Overigens was het zo'n domme actie dat hij het eigenlijk wel verdient..

100% rood Wojech.. ik vond het echt een vreemde manier van uitkomen. Bij Arsenal was hij altijd op tijd met het uitkomen, maar nu leek hij een beetje verstijfd van angst of iets dergelijks? Niet des Szceszny's iig.

Vond scszney geen goede keeper, heb hem wel meer dan vijf keer grote fout zien makrn. Zijn grootste minpunt is duidelijk tactische keuze maken.

Wat ik echt niet kan begrijpen, is dat je op dat niveau Salpingidis niet gewoon liet scoren. Hoe haal je het in je hoofd om iemand neer te halen rood te pakken en een penal tegen te krijgen? En ja Tyton stopte de penal dit keer maar wat als het niet zo was 2-1 achter en 10 tegen 10. Iig vond ik de eerste Ek pot super leuk om te kijken.

9 juni 2012 om 10:13

Zou je denken idd. Maar ja achteraf was het dus wel een goede actie ook omdat het spelbeeld behoorlijk omgedraaid was gezien de eerste helft zelfs tegen 10 man

was penal en rood en hij wist het zelf ook al
want hij reageerde gewoon niet eens op de scheids toen die rood kreeg

Het was gewoon rood, doorgebroken speler.
Als die Poolse keeper hem niet had geraakt zat ie 100 % zeker.

Szczesny oogde gister erg onzeker?? Hij had gister weinig werk te doen, omdat Griekenland nou niet echt bepaald gevaarlijk was in de eerste helft. De tweede helft komen ze 1!! keer naar voren, de verdediger maakt een foutje van Polen, maar Szczesny maakt de grootste fout. Hij moest gewoon in zijn goal blijven en niet uitkomen.

En met die rode kaart betreft, ja die was terecht helaas. Szczesny deed gister dingen die ik niet had verwacht jammer. Tyton verdiend wel een standbeeld ergens in de stad

Een penalty was het inderdaad zeker, maar rood was het ook zeker. Het is nou eenmaal het dmv een overtreding beletten van een doorgebroken speler. Je weet welke straf daar op staat. Het mag soms wat dubbel gestraft ogen, maar het zijn nou eenmaal de regels.

Matig optreden van onze Poolse held, had dat toch anders verwacht.

9 juni 2012 om 11:48

Tyton is toch onze poolse held?

On: gewoon penalty en rood, regels zijn regels. Polen speelde in de eerste helft Griekenland van de mat, na de rode kaart voor Griekenland gingen zij beter spelen en hadden in mijn ogen al een penalty moeten krijgen voor die handsbal. 1-1 een goede uitslag en een leuke wedstrijd gezien.

het is lullig voor de keeper, maar het is volgens de regels nou eenmaal rood. Trouwens, waarom word er gediscussieerd over deze rode kaart... De 2 gele kaarten voor Griekenland, dat waren pas lachertjes. Maar ach Uefa zal het wel weer afdoen als niks

Jongens jongens jongens, wanneer leren jullie nu eens de regels kennen. Hebben jullie niet gezien waar de bal helemaal heen rolde? Dit is toch nooit een doelpoging? Maar goed zal wel weer aan mij liggen. Die scheidsrechter was sowieso al een flop. Als hij nu eerlijk ging kijken had hij hier gewoon geel voor moeten geven!

9 juni 2012 om 11:28

Blijft een doelpoging en een doorgebroken speler......
Of hij nu de keeper omspeelt, en recht voor het doel staat, of dat hij vanaf de corner vlag moet schieten.
Hij had er door geweest en een leeg doel gehad.

9 juni 2012 om 11:55

Nee dat blijft het niet! Het gaat erom in welke richting hij naar het goal toegaat. Dat bepaald of het een doelpoging is of niet. Dit was absoluut geen doelpoging meer! Maar goed het is al gebeurd. Maar hoop dat deze madrileen snel naar huis gaat.

9 juni 2012 om 12:01

Blijft sowieso een doorgebroken speler, over de haalbaarheid van de doelpoging valt dan nog te twisten.
Maar doorgebroken is rood, anders kan je net zo goed tot aan de middenlijn verdedigen, en iedereen die er doorheen komt neer halen, met dan dus geel als gevolg, want vanaf daar kan hij toch niet scoren.......
Zo werkt het dus niet.
Maar wat betreft deze madrileense fluitist ben ik het totaal met je eens, die moet heeeeeeel snel naar huis.

9 juni 2012 om 12:39

De regels zeggen niks over een doorgebroken speler, de regels spreken alleen van rood bij een directe scoringskans. "regels" als doorgebroken speler, hands op de doellijn, laatste man, hands van de keeper buiten de 16 en dergelijke zijn allemaal voorbeelden van wat meestal directe scoringskans zijn, maar geen van deze zaken staan specifiek in de regels genoemd en dus is het niet per definitie rood.

Al vind ik het vrij duidelijk dat dit wel een scoringskans was, maar ik wilde even de regels verduidelijken.

9 juni 2012 om 12:50

ok dank je, duidelijk.
En idd de discussie is wat mij betreft niet eens wel of niet terechte kaart.
In mijn optiek had hij nog makkelijk bij de bal gekunt en was het dus een 100% scoringskans.
Zover was die bal nog niet weg, en hij lag gewoon op snelheid.
Dus dat is idd ook meer wat ik tegen Kevintje probeer te zeggen, want die komt enigzins over, alsof de bal al bij de cornervlag lag, voordat Salpingidis uberhaupt de grond raakte.

Een penalty natuurlijk en sorry man maar het was ook rood, je raakt ze voet en niet de bal en haalt een doorgebroken speler neer..

Maar eht was wel het moment voor Tyton die hij nodig had.. Die penalty die hij hield, dat zou weleens het begin zijn van een belangrijke rol dit EK en een mooie carieëre.. Laten we wel wezen, een penalty stoppen is klasse, maar het blijft voornamelijk geluk.. Maar het vertrouwen die hij hier uit kan putten, het vertrouwen dat de Poolse supporters nu in hem hebben.. Er zal geen fan zijn nu die het erg vind dat Tyton tegen de Russen op doel staat en dat vertrouwen kan weleens een punt gaan opleveren tegen ze of misschien zelfs 3.. Want wie niet scoort, die kan niet winnen.. We zullen zien...

Szczesny was niet zichzelf overigens gisteren, maakte fouten die hij bij het Poolse elftal nooit heeft gemaakt.. Zou het komen doordat Perquis en Boenisch geen Pools spreken? Miscommunicatie met zijn verdediging, of gewoon niet genoeg vertrouwen? Boenisch speelde dramatisch bijvoorbeeld.. Zou ik als keeper nou niet echt op vertrouwen, zeker als je ze taal niet spreekt.. Tis opzich ook geen goede reden, aangezien Szczesny bij Arsenal speelt of course.. Daar spreekt hij vast geen Pools met ze verdediging..

9 juni 2012 om 11:04

Nee, die commentator had het fout. In het Poolse team spreken er twee spelers zo matig Pools als de sommige allochtonen hier in Nederland zegmaar. Boenisch en Polanski spreken gewoon Pools net zoals Klose en Podolski, maar zij hebben voor Polen gekozen.

Volgende wedstrijd tegen Rusland heeft Polen meer snelheid en creativiteit nodig aan de linkerflank, want iedereen weet nu dat Polen gevaarlijk is aan de rechterflank. Daarom hooop ik zo erg dat Grosicki tegen Rusland gaat spelen.

De flop van the match was toch wel De Coach Smuda, je ziet dat Murawski, Boenisch en Rybus niks meer laten zien en uitgeput zijn, dan ga je ze wisselen. Voor spelers als Dudka etc. Polen had verse spelers nodig... Ik snap die trainer echt niet.

Hij ontnam de speler een 100% scoringskans, dus natuurlijk een rode kaart. Dat moet volgens het boekje.

Tsja je kan er natuurlijk over gaan discussieren maar voor mij is er geen discussie mogelijk eigenljk. De Griekse aanvaller gaat alleen op doel af en wordt foutief gestopt door de doelman. Dat is een doelpunt ontmenen en dat staat enorm vaak gelijk aan rood en dat kreeg hij ook. Als het nu een discutable fase was oké maar het leek mij hier wel overduidelijk. Matig optreden van Czsesny, maar ik denk dat hij hierzelf ook wel sterker zal uitkomen.

Een penalty was het zeker, maar rood? Ja, dat was het ook zeker.

Die scheidsrechter was een ongelooflijke koekebakker die de wedstrijd bijna om zeep hielp met die twee belachelijke gele kaarten = rood. Hier had hij echter geen andere keuze dan rood en penalty. Mij bevalt die regel ook niet want deze straf is dubbelop maar het zijn nu eenmaal de regels. En niet de regels volgen betekent voor een scheidsrechter dat hij geen kans meer maakt op de finale, meer nog dan het geven van twee onnodige gele kaarten.
Szczesney kan een voorbeeld nemen aan de russische keeper die netjes zijn handen introk toen hij niet meer bij de bal kon.

Een terechte penalty en dito rode kaart.

Doorgebroken speler neerhalen is Rood. Ook voor de keeper en ook als het in de 16-meter gebeurd. Geen Discussie mogelijk. Wat wel grappig is, is dat er 2 rode kaarten in het openingsduel waren.

Het was gewoon rood hoor.
Als hij om de keeper was had hij open goal.

Best dat het rood was, anders ging Szcesny hem misschien niet gepakt hebben en waren ze al zo goed als uitgeschakeld .

hij ontneemt de aanvaller een scoringskans dmv een overtreding in de 16, en er stond geen verdediger meer achter hem: dus penalty en rood zijn meer dan terecht.

Overigens zo'n beetje de enige beslissing van de scheids, naast het fluiten voor de 4x een aftrap en 2x voor het einde van een speelhelft, die goed waren.

Typisch Szczesny, goede keeper hoor en heeft zich bij Arsenal goed ontwikkeld, maar hij maakt te vaak grote fouten, zowel bij Arsenal als in het Poolse elftal, net als die 1-1, daar deed ie ook maar wat. Dat zou er echt uit moeten als hij een echte topper wil worden.

Bij dit Moment is er toch eigenlijk geen discussie mogelijk? Overduidelijk Rood en een Strafschop.

Ik snap Ook echt niet waarom ie er in de media aan twijfelt, Geen twijfel mogelijk.

Al Szczesny dit geen rood vond, dan vraag ik me af wat hij dan over de Griekse rode kaart te zeggen heeft, want dat was pas belachelijk.

Het was zeker weten terecht rood want er werd de griek een 100% scoringskans ontnomen. Wel lekker voor tyton dat hij gelijk de penal stopten.

Ik vindt het een verdiende penalty en ook een verdiende rode kaart

Dit was gewoon een overduidelijke penalty en dus ook rood, hij raakt hem gewoon en haalt hem neer. Dat alles terwijl zijn tegenstander doorgebroken was. Als dit gebeurt is er maar 1 straf en dat is een directe rode kaart.

Duidelijk, doorgebroken en dus rood en een penalty. Weet niet waar je je twijfels nog over moet hebben. Verder erg pietluttige scheids. Maar daar staan de spanjaarden om bekend. Hoop niet dat wij zo'n jodokus als scheids krijgen.

Heb wel met Szczesny te doen. Goed seizoen achter de rug en dan tijdens de eerste wedstrijd op het EK begaat hij al een domme fout. Terechte penalty, maar ook een terechte rode kaart, volgens de regels. Vind dit trouwens niks voor Szczesny, want normaal gesproken komt hij altijd op tijd uit....het zal dan ook wel iets met de medespelers te maken hebben, die toch iets minder zijn dan bij Arsenal.

9 juni 2012 om 12:18

Niet zozeer een domme fout. Szczesny was kansloos, zonder overtreding kwam Polen in alle andere gevallen achter te staan met nog 20 minuten te gaan. Er was geen verdediger in de buurt en de speler was zo goed als zeker de keeper gepasseerd. Je ziet hoe graag Szczesny niet wil verliezen tegen de makkelijkste opponent uit de poule en dan ook nog eens in eigen land (een volgende EK of WK in Polen maakt hij niet meer mee). Heeft uiteindelijk samen met Tyton een punt gepakt. Met een 2-1 nederlaag zou Polen kansloos zijn om de poule door te komen. Nu hebben ze een goede uitgangspunt om in ieder geval tweede te worden.

Het was zeker een penalty en ik vond het ook rood, want het was een doorgebroken speler en Salpingidis werd een scoringskans ontnomen.

Natuurlijk was het rood, een keeper die een doorgebroken speler neer haalt.

Ik denk trouwens wel dat hij het zelf inziet. Hij zegt wel dat het moeilijk te zeggen is, maar dat is toch duidelijk rood en een penalty.

Geen rode kaart? Gaat het niet??

Ik vond de openingwedstrijd erg matig. Eerste helft was wel leuk om te zien vooral Polen was erg goed in de eerste helft. Maar in de 2e helft was het echt drama erg slecht voetbal veel bal verlies op het middenveld van beide landen niet echt gevaarlijke acties. Dus ik denk dat het een juiste eindstand is geworden. Ik had op het begin van de wedstrijd toch meer verwacht van Polen.

Natuurlijk rode kaart, doorgebroken speler, en vergeleken de overtreding die voor Griekenland resulteerde tot een 2de gele kaart, was dit zeker rood :P

Hoe kun je hier nu aan twijfelen. Je haalt als keeper, een doorgebroken speler neer en er is verder niemand in de buurt. Zo klaar als een klontje.

1 van de weinige goede beslissingen van de scheidsrechter overigens, wat een dweil. Ben ik toch blij dat wij Vink, Blom, Nijhuis en Wegereef hebben

ik zie alleen maar reclame en daarna 2 seconden een oranje shirt :-( dus heb geen flauw idee of de rode kaart terecht was.

Rood met een pingel is wel zwaar gestraft, dan moet je als keeper de speler praktisch doormidden breken, anders was geel wel voldoende geweest.

pffffffffffffffffffffffffffffffff

Strafschop en ook rood. Hij haalt Salpi onderuit in de 16 meter en hij ontneemt een scoringspositie. Geen discussie over mogelijk.

Penalty was terecht. Rode kaart is betwijfelbaar want het leek erop dat de eerste verdediger van Polen terug ging zijn voor Salpingidis aan de bal kwam. Maar gezien de ruimte tussen aanvaller en verdediger op het moment van het contact met Sczeszny (en ook de voorgaande fases), kan ik de keuze van de ref zeker verstaan.

Helaas moet ik als Pool toch zeggen dat het inderdaad een rode kaart was. Wel hoor ik helemaal niemand praten over het feit dat er een Griek buitenspel stond, dus dat deze hele actie niet eens doorgegaan had mogen worden.
Maarja de scheidsrechter faalde gewoon op veel fronten, onterechte tweede gele kaart voor de grieken, die penalty wel of niet kan je over discussieren..

9 juni 2012 om 13:48

Dat heet passief buitenspel.
Hij staat dan wel in buitenspel positie, maar neemt niet deel aan het spel.
Dus gewoon een goede arbitrale beslissing (1 van de weinige trouwens)

9 juni 2012 om 17:25

Ik denk nu echt serieus, dat Polen nog wel had gewonnen als de scheidsrechter helemaal geen rode kaart had gegeven. Toen die griekse speler een rode kaart kreeg, leekt het net of niemand meer wist hoe er gespeeld moest worden. Wij moesten al in de eerste helft 3-0 voor staan...

Smuda die moet maar is gaan nadenken, dat spelers als Murawski of Rybus geen 90 minuten kunnen spelen. Hij moest veel eerder Grosicki voor Rybus en Dudka voor Murawski erin brengen. Ik heb echt geen woorden voor die kerel, erg matig was hij.

9 juni 2012 om 21:22

Klopt Dennis, smuda wisselde zeer matig, ik had op dezelfde manier als jij gewisseld. Sowieso zat Rybus niet heel lekker in de wedstrijd, 50e minuut had ie Grosicki erin mogen brengen. En rond de 75e was Murawski helemaal leeg, dan kan een Duda veel beter spelen in die laatste minuten.

Ik vond de reactie van Suarez tegen Ghana veel mooier echt die vervelende rot kop toen hij overschoot, als tegenstander wil je op dat moment Suarez echt een tik geven, maar het was wel prachtig.

Die Szczesny moet potverdorie Tyton op zijn blote knietjes danken (of God zoals gebruikelijk), en moet zijn excuses aan de Poolse natie bieden voor zijn belachelijk slechte optreden. Die jongen is samen met de drie Dortmunders de grote man bij Polen en leverde een wanprestatie af. Zowel de goal, als de penalty+rood waren gewoon zijn fout, hij stond ouderwets te schutteren. En dan nog durven zeggen dat het geen rood was? Schaam je Szczesny.

dit is de enige goeie reactie van de scheidsrechter geweest.. wat een tjap was dat joh.. strooide met kaarten alsof het zijn visitekaartje was en net begint bij een nieuw bedrijf.. erg jammer.. goed van tyton dat ie de penalty stopte..

helemaal geen strafschop die griek laat zich zo over duidelijk vallen, en dan ook nog rood voor de keepr?! Wat een verschrikkelijke scheidsrechter! het had Rood voor een schwalbe moeten zijn!

*einde Ironie

De scheidsrechter was een ramp. Maar die rode kaart was terecht. De keeper was de laatste man en belet de speler om te scoren.

reglementair terechte rode kaart

De ironie is dat de pool begint over de scheids en kaarten, terwijl de genaaide grieken zich koest houden, Griekenland zou zonder die belachelijke beslissingen zo 4-0 hebben gewonnen, Polen is niet ek-waardig

Om te beginnen wil ik zeggen dat Polen in de 1ste helft gewoon beter was als ons (griekenland) en dat ze verdiend om voorsprong kwamen ! Maar dan als je ziet dat Papastathopoulos 2 keer geel krijgt terwijl het nieteens 1 keer geel moest zijn , endan die penalty waar die speler van Polen zuiver hands maakt , terwijl er nog een scheidsrechter voor stond!! Dan heeft Griekenland gedaan wat ze moesten doen , gewoon alles geven en proberen tegen de 11 Polen en de scheidsrechter te winnen . Hebben ze ook gedaan dus eigenlijk is Griekenland de winnaar , alleen jammer van de gemiste strafschop !
Kort samengevat : ik ben fier wat ze gisteren de 2de !!! helft hebben getoond .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren