Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De bijzondere carrière van ‘de irritantste speler van de Eredivisie’

Laatste update:

‘De meest irritante speler van de Eredivisie’, een bijnaam die Ola Toivonen van veel Eredivisie-fans te horen kreeg. Van 2009 tot 2014 stond de Zweed onder contract bij PSV. In deze periode was de spits verantwoordelijk voor 78 goals en 32 assists, maar toch was de Zweed niet geliefd bij alle Eindhovenaren. Voetbalzone blikt terug op het pad dat Toivonen heeft bewandeld in een exclusieve video.

Toivonen begon zijn carrière bij het Zweedse Degerfors IF. Hier was de jonge aanvallende middenvelder annex spits gelijk van groot belang. Mede door vijf goals van Toivonen, wist de club zich te handhaven op het hoogste niveau van Zweden. Na een succesvol tweede seizoen, waarin hij wederom verantwoordelijk was voor vele doelpunten, wekte Toivonen de interesse van meerdere internationale clubs. Zo ook die van PSV.

Begin 2009 maakte Toivonen de overstap naar Eindhoven voor een transfersom van circa vier miljoen euro. Bij PSV was de Zweed gelijk van grote waarde met dertien doelpunten in zijn debuutseizoen. Ook in de seizoenen die volgden bleef de spits regelmatig trefzeker. Ondanks deze goede prestaties, was Toivonen niet altijd even geliefd. De Zweed kreeg veel verwijten over zijn irritante provocaties, het uitdelen van ellebogen en het aanpraten van kaarten. Toivonen zelf trok zich hier niet veel van aan. “Ik wist dat ik van waarde kon zijn voor PSV door slim te spelen. Misschien ging ik soms ook iets te ver, maar ik had nooit de intentie om iemand pijn te doen of te blesseren”, vertelde de Zweed in 2019 tegen ELF Voetbal.

In januari 2014 kwam er een einde aan het avontuur in Eindhoven, en vertrok Toivonen naar Stade Rennes in Frankrijk. Na een aantal minder succesvolle seizoenen en een verhuurperiode bij Sunderland, vertrok de spits naar Toulouse. Hier speelde Toivonen twee seizoenen om vervolgens naar Melbourne Victory in Australië te verkassen. In 2020 besloot Toivonen om terug te keren naar zijn geboorteland, bij Malmö FF. In dat jaar behaalde Toivonen, op 34-jarige leeftijd, de eerste landstitel in zijn carrière.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het was gewoon een held.

19 mei 2023 om 00:37

Dat vind ik en heel veel andere Ajax-fans ook van Tadic, maar daar denken supporters van andere clubs ook anders over.

19 mei 2023 om 08:27

Een typisch voorbeeld van een speler die elk team nodig heeft en vreselijk is om tegen te spelen. Idem voor een Casemiro, Ramos, Piqué, Costa. Alvarez bij Ajax kan er ook wat van. Zulke mensen heb je ergens wel nodig.

Huh, dacht aan iemand anders uit Amsterdam.

18 mei 2023 om 13:34

Ja, dacht meteen aan Tadic.

20 mei 2023 om 13:04

Tadic is inderdaad echt verschrikkelijk. Ik kan me eigenlijk de afgelopen 30 jaar geen irritantere speler herinneren. Dicht daartegenaan schuurt van Bommel en daarna pas types als Toivonen, Nigel de Jong, Heitinga, Bosvelt. Overigens als je internationaal kijkt vind ik Vinicius Junior nog irritanter.

20 mei 2023 om 13:35

Suarez?

Van Nistelrooij was ooit uitgeroepen tot meest onsportieve speler van de PL. Die moest verbaal zo irritant zijn e.d.

18 mei 2023 om 13:54

Nee joh ballengrijper van bommel komt uit brabant. Strootman en vennegoor schieten me ook ineens te binnen...

19 mei 2023 om 01:03

Van Bommel kan ik begrijpen, Strootman daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Maar Vennegoor????? Wat heeft die misdaan?

19 mei 2023 om 10:34

Vennegoor?

19 mei 2023 om 20:38

Bedoel je niet Hesselink?

19 mei 2023 om 21:06

Vennegoor, of Hesselink... het is één pot nat.

20 mei 2023 om 12:53

Is het nou vennegoor of is het hesselink?

18 mei 2023 om 13:57

De mvp van de eredivisie sinds hij bij Ajax speelt bedoel je

18 mei 2023 om 14:23

Glenn daar gaat het toch nu niet over? En z’n naam was al genoemd als je gewoon leest… Tadic uitgekotst in iedere stadion.

18 mei 2023 om 15:17

Een beetje zoals Simons bij jullie? Die zit er pas een paar maanden en wordt nu al overal uitgefloten.

18 mei 2023 om 15:37

Bij Simons doen ze dat uit jaloezie. Tadic is gewoon echt de grootste etterbak die er bestaat.

19 mei 2023 om 01:39

Haha uit jaloezie? Dat is een mooie en lekkere, iedereen is het er over eens dat hij een fantastische speler is! Maar ook qua gedrag onsportief en een jankerd.

19 mei 2023 om 03:19

Simons doet geen vlieg kwaad, heeft alleen een beetje zielige uitstraling. Tadic is by far de ergste op de Nederlandse velden.

19 mei 2023 om 16:00

@Mickey, dat Simons gelijkwaardig gedrag vertoont als Tadic is een verzinsel van Ajacieden die het gedrag van Tadic proberen goed te praten onder het mom van "ieder team heeft zo'n speler" . Simons staat niet bij de eerste overtreding bij de scheids, of voorop bij opstootjes en pakt zijn gezicht niet vast als zijn schouder geraakt wordt.

18 mei 2023 om 14:01

Ik snap dat je een hekel hebt aan Tadic als je niet voor Ajax bent. Zijn irritante maniertjes en het feit dat hij betrokken is bij zoveel doelpunten en gevaarlijke aanvallen is voor een tegenstander enorm storend. Maar Toivonen was wel van een ander kaliber. Redelijke speler maar altijd maar zuigen, kaarten aannaaien, natrappen, gemeen spel

18 mei 2023 om 15:39

Hahahah zijn doelpunten zijn echt niet zo storend hoor. Kan waardering opbrengen voor goede spelers. Zoals Frenkie bijvoorbeeld. Tadic is gewoon ronduit eng. Echt heel eng. Kijk de bekerfinale nog maar eens terug.

19 mei 2023 om 01:18

Exact. Tadic is misschien irritant, maar Toivonen was naast irritant ook nog gewoon gemeen. Dat was zoals JesseK19 ook al zegt echt van een ander caliber.

20 mei 2023 om 11:06

Het is moeilijk om op Tadic te letten als Luuk de Jong en Simons de hele tijd bezig zijn.

18 mei 2023 om 16:01

Rent free leeft ie in zoveel hoofden.. Jullie hebben Toivonen nooit meegemaakt blijkbaar, papegaaien. Hij verdiend echt deze titel.

19 mei 2023 om 10:42

Dat is ook waarom iedereen direct over Tadic begint, lekker de aandacht verleggen zodat het niet over de speler in kwestie gaat.

Toivonen was geweldig om in je team te hebben maar vreselijk om tegen te spelen.

19 mei 2023 om 02:15

Toivonen vond ik ook super irritant, maar Tadic minimaal net zo erg. Er moet gewoon rood getrokken gaan worden voor het proberen te naaien van tegenspelers

20 mei 2023 om 11:07

Oh jee, dat worden dan veel rode kaarten voor Gimenez komend seizoen.

20 mei 2023 om 12:55

Je bedoelt dat ajax dan maar 3 spelers tegen feyenoord op het veld heeft staan?

19 mei 2023 om 06:45

Dat zeg je alleen maar omdat ze voor Ajax spelen. Word eens volwassen.

19 mei 2023 om 11:16

Suarez en Toivonen gingen destijds wel nek aan nek

Nee joh ... niets irritants aan ... dat heet winnaarsgedrag...

18 mei 2023 om 13:58

Het is niks meer dan compenseren voor het niet (zo goed) kunnen voetballen. Al vind ik het ook bizar van spelers als antony, tadic of neymar die wel kunnen voetballen dat die dit nodig denken te hebben.

18 mei 2023 om 14:02

Maar bij Tadic is het stront vervelend zeker? Dit soort discussies zijn eigenlijk ook kansloos. De Ajacieden zullen naar Feyenoord of PSV wijzen en vice versa.

18 mei 2023 om 14:12

Tadic is idd strontvervelend (net als Toivonen destijds)

Het is jammer dat je geen 'sarcasme' indicatie kan aanzetten bij een reactie.
Ik dacht dat het er dik op lag.

Voornamelijk geheel begrijpelijk 'gehaat' door de tegenstanders, maar t was onderdeel van zn spel waaruit goede statistieken voort kwamen

19 mei 2023 om 13:33

Zoals ook in het artikel vermeld staat, is Ola ook verre van de meest populaire speler bij de PSV aanhang

"Mr. Elleboog" in die periode, vond het echt een bloedzuiger. Toen Mark van Bommel erbij kwam werd het helemaal een enge bedoeling soms maar achteraf is het ook wel weer vermakelijk. Los van het bewust pijn doen van je tegenstander, dat slaat echt nergens op.

18 mei 2023 om 18:59

Vreselijke vent inderdaad. Onderschatte voetballer, dat wel. Maar op een totaal verkeerde manier zocht hij de grens op en ging daar regelmatig overheen. Van Bommel, Guardado zochten die grens ook regelmatig op maar het zegt veel dat die twee op dat punt juist de complimenten krijgen en Toivonen bij de meeste PSV'ers juist graag vergeten wordt. Nare vent.

Voor mij met afstand de meest irritante was Jan Verthongen. Zelf uitdelen als een kerel, maar bij ieder tikje janken als een oud wijf. En na ieder puntverlies stond hij daar te janken voor de camera met in zijn kielzog een andere jankende etter genaamd de Zeeuw. Dat was echt een verschrikkelijk Ajax-elftal want ook de bijtgrage Suarez komt nog uit die periode.

18 mei 2023 om 15:12

Dan zal je blij geweest zijn met Toivonen die hem volgens mij wel 3 keer een elleboog vol op zijn bakkes heeft gegeven.


Moet bij flink uitdelen maar niet kunnen inasseren altijd aan Stijn Vreven denken. Voor mij de ergste in die categorie.

18 mei 2023 om 15:46

Nee, want dat hoort niet thuis op een voetbalveld.

19 mei 2023 om 06:43

Dat zeg je alleen maar omdat het Ajacieden zijn.. zo makkelijk dit..

19 mei 2023 om 09:28

Het waren alledrie walgelijke lui en daarnaast ajacieden. Mag jij invullen of dat toeval is.

19 mei 2023 om 12:08

@ajaxgodenzonen. Nee dat zeg ik omdat ik dat vind. Ik heb niks tegen, maar ook niet met Ajax. En datzelfde geld voor mij voor PSV en Feyenoord. Jan Vertonghen, zum kotsen.

19 mei 2023 om 17:42

Maar Vertonghen in het rijtje met bijvoorbeeld Suarez en Toivonen plaatsen is toch ook gewoon een beetje vreemd of niet?
Ik kan me eerlijk gezegd niet zo herinneren dat hij zich zo aanstelde en zoveel klaagde maar als dat al zo is dan zit hij rationeel gezien toch ver onder de eerder genoemde namen?

Maar misschien is het een beetje hetzelfde als dat ik Ron Jans niet zo goed kan hebben. Is ook gewoon een gevoel.

20 mei 2023 om 03:42

@scummyman. Ieder zijn mening. Voor mij was Verthongen het ultieme voorbeeld van een etterbak. Door Vertonghen heb ik zelfs een afkeer tegen de Spurs gekregen. Verder heb ik als Twente fan nog een verrassing voor je. Ik kan niet wachten tot Ron Jans vertrekt bij Twente. Ik vind zijn gedrag 1 grote act en heb me 3 jaar kapot geërgerd aan hem. En ik ben niet de enige Twente fan die er zo over denkt. Ik denk dat de verhouding 50/50 is tussen de voor- en tegenstanders van Jans. Het zijn vooral niet Twente fans die hem groter maken dan dat hij is.

20 mei 2023 om 07:13

Dat is bijzonder, Ron Jans heeft jullie terug naar de subtop van de Eredivisie gebracht.
Je denkt dat de verhouding 50/50 is?
Zou het komen door zijn Groningen verleden?

20 mei 2023 om 12:30

@Korevaar dat heb ik dus ook bij Jans.
Maar denk dat dat dan een beetje hetzelfde is als bij Vertonghen. Die heeft beduidend minder op zijn kerfstok dan de eerder genoemde Suarez en Toivonen maar wel een bepaalde houding waar je je kapot aan kan ergeren.

Als Ajacied vind ik de manier waar hij juichend naar de grond ging nadat de 3de ster binnen was 1 van de mooiste beelden van een speler in een Ajax shirt. Denk misschien wel plek 2 na het wegrennen van de altijd nuchtere Rijkaard bij het winnen van de CL in ‘95.

Dweil van een vent. En mijn minst favoriete PSV speler ooit. Vanaf 10 een beetje stoer doen en geniepige, harde overtredingen maken als de tegenstander hem niet aan kon zien komen. Maar toen PSV ontzettend hard een spits nodig had gaf meneer niet thuis. Dan zou hij écht moeten duelleren en met open vizier de strijd aan moeten gaan. En alleen al de kans dat hij dan een tikje zou kunnen krijgen, daar was hij veel te laf voor.

Ik vind Toivonen zeker niet horen in de categorie: fijne medespeler / nare tegenstander. Hij deed niet alles voor de winst, laat staan voor het team. Hij was gewoon naar.

18 mei 2023 om 13:09

De statistieken van Toivonen bij PSV vertellen een ander verhaal: 25 wedstrijden als spits waarin 16 keer betrokken bij een goal en 82 wedstrijden als aanvallende middenvelder waarin 40 keer betrokken bij een goal. Dan kun je moeilijk zeggen dat hij op de spitspositie niet thuis gaf; het was uberhaupt niet zijn primaire positie en de keren dat hij daar stond vulde hij het prima in.

Voor mij is Toivonen samen met Dzsudzsak de enige speler die de jaren onder Rutten kleur gaf, en daarom automatisch een speler aan wie ik warme herinneringen koester. PSV had in die jaren een verschrikkelijk elftal maar deze twee zorgden er voor dat er iedere wedstrijd nog wat te beleven viel. En ook gewoon een goede voetballer hè, 12e op de all time topscorerlijst van PSV. Beetje meer waardering daarvoor mag soms wel, al snap ik dat mensen hem een lul van een vent vonden.

18 mei 2023 om 13:29

Op papier stond hij als spits opgesteld, maar hij weigerde er te spelen. Hij liet zich terugzakken omdat hij duelschuw was. Waardoor we geen bezetting voor de goal hadden. Ik heb hem vervloekt in die tijd. Verdedigend speelden we steevast met 10 man. Daarbij, hij was een over het paard getilde slapjanus die er nooit stond als het er echt om ging. En als het tegenzat leek zijn veldspel wel werkweigering. Dat strepen we af tegenover de goals.

Prijzen: 1 KNVB beker, 1 Johan Cruijff Schaal. Daar is hij debet aan. Die goals zijn vooral leuk voor hem. En de statistieken.

PS: als ik aan Toivonen denk komt juist alle frustratie van het Rutten tijdperk weer naar boven voor mij is hij echt de belichaming daarvan. Net als Isaksson met-de-slappe-handjes.

18 mei 2023 om 13:39

Die statistieken die ik noem komen van Transfermarkt en zijn gebaseerd op de 'papieropstellingen'. Veel meer dan 25 wedstrijden als spits heeft hij echt niet gespeeld. In zijn tijd waren er gewoon andere spelers voor die positie. Eerst Koevermans, later Berg en Matavz. Dat hij en Dzsudzsak nooit kampioen zijn geworden komt echt door het feit dat ze extreem matige medespelers om zich heen hadden he (spelers als Isaksson, Marcelo, Derijck, Manolev, Pieters, Engelaar waren in die tijd basisspelers). Een van de slechtste PSV-periodes die ik heb meegemaakt. Echt verschrikkelijk was dat inderdaad, maar Toivonen was voor mij dan weer juist een lichtpuntje in die tijd. Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als hij in een bepaalde rol nog eens terugkeert naar PSV, maar dat zul jij anders zien haha

18 mei 2023 om 13:43

Dzsudzsák, dat was een goede speler zeg. Was nog zo'n oude klassieke vleugelaanvaller die met zijn linkerbeen gewoon aan de linkerkant speelde, maar ook heel explosief was qua spel. En dan bedoel ik dat hij altijd een heel goed rendement had op het gebied van goals en assists, een tegenstander kon uitspelen, zelf kansen kon creëren, een hele goede techniek en inzicht had, snelheid en een hele goede voorzet.

Was bij PSV altijd wel goed voor plusminus 15 goals en 15 assists in de Eredivisie. Alles competities bij elkaar kwam hij ieder seizoen wel uit op 20 à 25 goals en 20 à 25 assists, zijn rendement was gewoon heel goed. Zijn goal tegen Ajax in het seizoen 09-10 (krankzinnige wedstrijd was dat ook wel), vergeet ik ook niet want wat een raket was dat zeg (helaas voor mij als Ajacied, maar blijft een mooi doelpunt).

En Toivonen vond ik ook een goede speler. Velen konden zich ergeren aan hem, en toegegeven; ik regelmatig ook wel. Maar tegelijkertijd vond ik het wel wat hebben. Ik ben daar opzicht niet heel moeilijk in. Was ook vaal heel belangrijk voor PSV met zijn goals en gewoon een hele goede en nuttige speler, maar van die rotzakken zoals Toivonen, Tadic, van Bommel, Martinez, Álvarez, Suárez, Antony, etc. heb je altijd wel in je team nodig en velen zullen een haat-liefdesverhouding met dit soort spelers hebben.

Bij Toivonen moet ik overigens ook aan een wedstrijd tegen Ajax denken. Maar dan in negatief opzicht voor Toivonen in het seizoen 12-13. PSV speelde in eigen huis tegen Ajax en PSV moest die wedstrijd winnen om nog kans te maken op het kampioenschap, maar Ajax won met 2-3 en Toivonen werd samen met van Bommel compleet uit de wedstrijd gehouden door Poulsen die beide spelers in hun broekzak had en daardoor eigenlijk 2 van de 3 middenvelders van PSV uitschakelde.

Wat van Bommel en Toivonen altijd deden, incasseerden ze nu zelf en volgens mij had Poulsen binnen 2 minuten spelen zowel Toivonen als van Bommel tegen zich. Konden ze slecht hebben, met name van Bommel. Gouden zet was dat van de Boer en geweldig gedaan door Poulsen toen, want die wedstrijd was cruciaal en dat bedoel ik dus dat ik het ergens ook wel kan waarderen als er van die rotzakken in je team zitten.

Zeker in wedstrijden als PSV Ajax destijds.

18 mei 2023 om 13:55

Klopt dat hij maar een paar wedstrijden spits moest.

Ik moet meer context geven: we hadden toen in een cruciale fase alle spitsen geblesseerd of in ieder geval niet beschikbaar. Dus we hadden Toivonen op die positie keihard nodig. Qua kwaliteiten paste dat precies (lengte, kopkracht, meevoetballend vermogen, neusje voor de goal), maar hij weigerde gewoon. Gooide zijn kont tegen de krib. En alles omdat hij niet tegen centrale verdedigers wilde opboksen. Zelfs niet voor een kampioenschap. Uiteindelijk ging het weer mis in de eindfase van het seizoen.

Vandaar dat ik Toivonen juist als belichaming van het Rutten tijdperk zie: Bij vlagen best leuk, maar als puntje bij paaltje komt waardeloos.

Verschrikkelijk tijdperk inderdaad.

18 mei 2023 om 14:31

Brobbey en Gimenez die beide in 30 wedstrijden tot nu toe dit seizoen die 16 goals niet eens gemaakt hebben. Daar heeft Toivonen er 25 wedstrijden over gedaan. En dat niet op zijn favo positie.. Ik vond het altijd een zeer nuttige speler.

19 mei 2023 om 13:35

Dzsudzsak is kampioen geworden in 2007/08

19 mei 2023 om 14:39

Had het specifiek over Ola. Dzsudzsak staat juist in mijn lijstje van favoriete spelers. Hadden we nog maar zo'n vrije trap in huis. Waanzinnig.

19 mei 2023 om 02:22

Niet eens. Ik vond Toivonen wel echt een goede speler en zeker op 10 waar hij vaak in de 16 meter kwam ook echt een gevaar. Was wel laconiek en stond ook wel graag in het middelpunt met zijn gedrag. Begrijp daaruit wel je frustraties. Maar hij kon verschrikkelijk irritant zijn. Leek constant met praten zijn tegenstanders uit de wedstrijd te halen en liep graag door of ging nog even bij iemand op de voeten staan als hij kans kreeg. Soms ging hij ook over de schreef. Maar als Toivonen in het veld stond dan gebeurde er altijd wel wat. Ik keek als neutrale kijker wel altijd graag naar hem. Had eigenlijk ook wel verwacht dat hij na PSV en Stade Rennes nog wel een stapje hoger aankon. Bij Sunderland leek de Premier League toch iets te veel tegenstand. Misschien ook niet verrassend met zijn vrij lakse houding.

19 mei 2023 om 14:48

Over smaak valt niet te twisten. Ik hou ook gewoon niet van lakse spelers, of spelers die hun poot terugtrekken in een duel. Dat type, natte dweil, erger ik me net iets sneller aan, en als er dan ook nog maniertjes bijkomen ben ik er heel snel klaar mee haha

Mooiste momenten zijn wel als zo'n stylist zijn laksheid afleert, wat nu bij Veerman het geval is bijvoorbeeld. Guti dezelfde transformatie. Anders is het gewoon zonde, ik bedoel, stel je toch eens voor dat bij Gaston Pereiro diezelfde knop was omgegaan.

Zeer vervelende speler met nare trekjes. Was heerlijk toen Poulsen zowel hem als van Bommel binnen 30 seconden een gooi gaf.

Toivonen had de “gave” om iemand te blijven provoceren door te praten, door te lopen en op tenen te gaan staan en zodra iemand hem een mini duwtje gaf te gaan rollen.

Uit mijn hoofd heeft hij minimaal 5 keer iemand onterecht een tweede gele kaart aangenaaid. Op zich ook een prestatie als je je naam tegen hebt de scheids er toch steeds in te laten tuinen.

19 mei 2023 om 12:56

Nou ja, wat te denken van die idiote elleboogstoten en harde tackles waarbij hij weleens spelers half doormidden trapte? Toivonen was een prima speler, maar ook een volslagen idioot.

Je hebt spelers die je heel irritant vindt als ze bij de tegenstander spelen, maar die je er prima bij kunt hebben als ze voor je eigen club spelen. Mark van Bommel was bijvoorbeeld zo iemand. Ola Toivonen niet, die vond zelfs ik als PSV-supporter gewoon vervelend.

Een engel vergeleken met Anthony Lurling. Wat had ik een hekel aan die vent. Desalniettemin staat Toivonen zeker in mijn top-5

Suarez en van bommel konden er ook wat van

20 mei 2023 om 14:10

Wat te denken van lozano? Achja zo heb je enorm veel zuigers gehad bij alle clubs, maar de beste worden toch vaak onthouden. Mensen noemen altijd wel dezelfde spelers, maar de categorie tannane, lurling, etc. was minstens net zo vervelend, maar als je het bij nac-willem 2 doet dan wordt dat net wat minder snel onthouden dan bij een Ajax-psv. Elke club heeft ze wel gehad en ze zullen er ook altijd blijven.

Heerlijke voetballer #wasgetekend:eenajacied

Vreselijke vent. Niet voor niets heeft hij die bijnaam.

Tadic, van Bommel.

Toivonen is toch wel een van mijn favoriete PSV spelers ooit. Kon echt heel goed voetballen. Maar snap wel dat fans van andere clubs hem irritant vonden. Hij zit nu een beetje in de Huntelaar rol bij Malmö als assistent van de technisch directeur.

Kortom, als je kijkt naar zijn carrière: kon er weinig van en heeft na PSV geen enkele stap meer kunnen maken. Hele nare speler vond ik het. Net als Tadic nu, en dat zeg ik als Ajax supporter.

Ik vond hem niet zozeer irritant, maar vooral een goede speler met ronduit walgelijke ingevingen. Een volslagen idioot als hij gefrustreerd was of als de druk er volop stond. Die man had nog wat rode kaarten meer verdiend.

Het gene aan Tadic en Toivonen is dat Tadic inderdaad enorm aanstelt en dat rete irritant was, maar Toivonen was ook best een vieze speler met nare overtredingen.

Nee joh. Niemand maar dan ook niemand die in de buurt komt van de strontvervelende Suarez. Dat die kon voetballen wisten we wel, maar by far de meest irritante en gemene speler aller tijden.

Ik zie net iemand Lurling noemen. Ook een vreselijk irritante speler. Maar dat bracht mij nog op een andere naam, namelijk Barry van Galen. Zal nooit vergeten dat in Enschede een heel stadion "anti van Galen" banners omhoog hield.

Dacht eerder aan een speler als Suarez.

Check de video "suarez schwalbe tegen Nec", krijgt handje op zijn rug... doet meteen alsof hij getaserd wordt ofzo! Dat soort acties heb ik Toivonen nooit zien doen.

20 mei 2023 om 19:43

Voor mij staat Suarez ook op 1 maar het is een fotofinish met Toivonen hoor.
Zoek anders Toivonen en Gudelj op daar vliegt Toivonen een meter na achter terwijl Gudelj hem met 2 vingers aanraakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren