Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Beoogde aanwinst Ajax heeft prijskaartje van drie miljoen euro'

Laatste update:

Václav Kadlec was in januari nog in beeld om de voorhoede van PSV te komen versterken, maar tot een verhuurperiode aan de Eindhovenaren kwam het niet. Mogelijk komt Kadlec deze zomer alsnog naar de Eredivisie, want nu is het Ajax dat voor de Tsjechische aanvaller in de race is. Een delegatie van de Amsterdammers was afgelopen weekend in Tsjechië om Kadlec te bekijken.

/

Technisch directeur Marc Overmars, financieel directeur Jeroen Slop én hoofdtrainer Frank de Boer waren zaterdag aanwezig bij de wedstrijd tussen Tsjechië en Servië (0-4) op het EK Onder-21 om Kadlec te bekijken. Vruchtbaar was de trip overigens niet: de aanvaller viel na een half uur uit met een enkelblessure en komt waarschijnlijk niet meer in actie op het jeugd-EK. Naar verluidt staat hij drie tot vier weken langs de kant.

De 23-jarige Kadlec staat nu nog onder contract bij Eintracht Frankfurt, dat de veelzijdige aanvaller in de laatste maanden van het afgelopen seizoen verhuurde aan Sparta Praag. Bij die club debuteerde hij al als zestienjarige speler in het eerste elftal. Kadlec stond lange tijd bekend als het grootste talent van Tsjechië, maar na zijn transfer naar Frankfurt stokte zijn ontwikkeling. Volgens het Algemeen Dagblad kost de aanvaller, die op de flank, in de punt én achter de spits kan spelen, zo'n drie miljoen euro.

Václav Kadlec is drie miljoen euro waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is niet de ervaring die we zoeken,maar als spits of als buitenspeler toch een concurrent erbij en het lijkt me dat hij zich in de eredivisie toch wel staande moet kunnen houden...

22 juni 2015 om 11:16

Frankstank

Ik weet niet of jij deze jongen wel eens heb zien voetballen?

Mocht ajax hem halen, dan heb je goud in handen! Deze jongen is een 10/spits die er zeker 20 gaat maken.
Stukken beter dan wat jullie er nu hebben lopen.

22 juni 2015 om 13:56

Joeyt heeft helemaal gelijk. Kadlec is een geweldig talent en zal zeker een gouden zet zijn van Ajax.

Weet niet veel over hem, alleen dat ie goed is op fifa . Iemand die er wat meer over hem weet?

22 juni 2015 om 08:23

De 23-jarige Kadlec staat nu nog onder contract bij Eintracht Frankfurt, dat de veelzijdige aanvaller in de laatste maanden van het afgelopen seizoen verhuurde aan Sparta Praag. Bij die club debuteerde hij al als zestienjarige speler in het eerste elftal. Kadlec stond lange tijd bekend als het grootste talent van Tsjechië, maar na zijn transfer naar Frankfurt stokte zijn ontwikkeling. Volgens het Algemeen Dagblad kost de aanvaller, die op de flank, in de punt én achter de spits kan spelen, zo'n drie miljoen euro.

22 juni 2015 om 08:51

Kanonnen. Dat had hij zelf waarschijnlijk ook wel gelezen. Is het iemand die makkelijk scoort? Is het een technische speler? Is het iemand die mee voetbalt? Is het iemand die een bal kan vasthouden en het spel kan verdelen naar een Klaassen die erover heen gaat? Zoiets wil hij horen.

Overigens vind ik het raar dat Milik zo weinig kansen krijgt in Ajax 1. Ik vind dat echt een goede spits. Die zou er bij Feyenoord makkelijk twintig inleggen denk ik.

22 juni 2015 om 09:13

Milik weinig kansen in Ajax 1? Wow...echt...wow. Milik zijn begin was stroef bij Ajax omdat Sigi de voorkeur kreeg. Milik moest wennen en Sigi moest zich in de etalage spelen. Op een gegeven moment kon de Boer niet meer om het scoringsvermogen van Milik heen en was hij een vaste basisspeler. Aan het eind van het seizoen liep hij een blessure op bij Polen waardoor hij de laatste wedstrijden moest missen. Maar hij is weer fit. Scoorde laatst ook weer voor Polen en is gewoon Ajax' nummer 9 aankomend seizoen.

22 juni 2015 om 12:12

Haha humor. Ik ben benieuwd. Zal niet het eerste 'talent' zijn dat stokt in zijn ontwikkeling en als modale voetballer een carrière tegemoet gaat. Maar ik blijf hoop houden dat Ajax eens geluk heeft bij een keuze en een topper in huis haalt, meer kunnen we niet doen..

22 juni 2015 om 10:03

Ik heb die gozer het hele weekend gebruikt, 1 beest op FUT hahahahah. ON: 9 goals in 13 wedstrijden is niet onverdienstelijk. Zou het niet erg vinden als hij naar Ajax kwam hoor.

Speelde een geweldige wedstrijd tegen feyenoord, ben sindsdien erg gecharmeerd van hem. Jammer dat hij niet naar de kuip komt..

22 juni 2015 om 09:48

Dat is onze souting de aan t slapen is. Past qua type zeer goed bij de spelersgroep. Ik zou zeggen: sla je slag van Geel!

22 juni 2015 om 12:30

Denk dat Kadlec meer wil dan eredivisie zonder Europees voetbal komend jaar.

Welke positie hebben ze voor deze speler op het oog dan? In de punt van de aanval heeft Ajax met Zivkovic en Milik al 2 goede, jeugdige spitsen. Verder met El Ghazi, Fisscher, Kishna en sterke buitenspelers in de A en B lichting is er ook weinig behoefte aan versterking.

Of zijn er geruchten dat een van de bovengenoemde spelers gaan vertrekken?

22 juni 2015 om 08:24

Zivkovic willem 2.
En waarschijnlijk Kishna weg.
Waardoor voorhoede; Fischer - Milik - El Ghazi is. (Hoop ik)

22 juni 2015 om 08:24

Nou Zivkovic wordt ws jaar verhuurd

22 juni 2015 om 08:26

Zivkovic gaat op huur basis naar Willem 2. Heel voetbalzone.nl staat er vol me.

22 juni 2015 om 12:15

@ronal-DOH

Ja verhuren, maar je gaat geen 23 jarige spits kopen terwijl je al 2 jonge spitsen hebt. Dan kan je Zivkovic wel voor een jaartje verhuren, maar die komt volgend jaar dan gewoon weer terug. En ik neem aan dat zij niet Kadlec kopen met het idee hem over een jaar weg te sturen. Kortom, het lijkt mij sterk dat Ajax zich met deze jongen wilt versterken.

22 juni 2015 om 08:26

Zivko gaan ze misschien verhuren.

22 juni 2015 om 08:26

-Telefoon reageert traag, dubbele reactie mag worden verwijderd. Excuses! -

Ik kan me niet voorstellen dat Kadlec zo'n kwaliteit verbetering is ten opzichte van Zivkovic. Kadlec heeft het bij Sparta Praag goed gedaan maar kon in Duitsland geen potten breken bij Eintracht. Vraag me dan wel af of hij de juiste spits is om met Milik de strijd aan te gaan.... hoop toch nog steeds op iets beters....

22 juni 2015 om 08:29

Zit ook wel een verschil in natuurlijk. Sparta is in eigen land de grootste club, speelt 9 van de 10 keer op de helft van de tegenstander. Spitsen krijgen meer kansen en komen vaker voor de goal. Bij Eintracht is het compleet anders.

Precies dezelfde reden waarom een Luuk de Jong bij zowel Twente als PSV wél uit de verf kwam/komt maar bij een Gladbach niet.

Natuurlijk gaat dat gepaard met het hogere niveau in de BL waardoor het nóg lastiger is om te scoren, maar het heeft ook te maken met de speelwijze van die teams.

22 juni 2015 om 10:55

Exact, daar komt nog bij dat Milik ook niet echt lekker uit de verf kwam bij Augsburg.

@spartaajax.
Hopen op iets beters? Wat dan? Type Eto'o?
Alle grotere talenten/gelauwerde spelers gaan niet voor een schijntje in de eredivisie spelen. Verder dan dit of een onbekende speler gaat Ajax niet komen...

22 juni 2015 om 10:56

@spartaajax

Milik kwam er in Duitsland ook niet aan te pas en scoort sinds hij bij Ajax speelt aan de lopende band voor de club en voor zijn land. Dat ligt natuurlijk ook aan het systeem dat een club speelt. Je weet natuurlijk als je van een club onderaan de Bundesliga verkast naar een club bovenin de Eredivisie dat je veel meer kansen gaat krijgen dan dat je in de oude competitie kreeg. Daar moet Ajax gebruik van maken.

Persoonlijk dacht ik altijd dat hij naar Chelsea zou vertrekken maar dat is nooit gebeurd. Dacht eerst dat hij bij Fenerbahce speelde maar dat is een andere Kadlec. Deze vind ik persoonlijk technisch wat beter.

Dit is toch meer een speler voor een 2-spitsensysteem ?

In mijn ogen geen échte spits en zeker geen flankspeler, zoals ze die graag zien bij Ajax.

Deze speler werd voordat hij naar Frankfurt ging, ook aan Vitesse gelinkt. Een erg talentvolle speler, maar een miskoop als hij in het typische Ajax-model moet spelen !

22 juni 2015 om 09:07

Klopt, aan hem heb je het meest in een 4-4-2 formatie.

Toen onze club destijds aan hem werd gelinkt, werd de vraagprijs door Sparta Praag meteen opgevoerd naar +/- 9 miljoen. Die dachten natuurlijk aan de samenwerking Vitesse/chelsea en de hoop was weg voor ons.

Maar net wat je zegt, hij moet dan nog wel het ''Ajax-systeem'' onder de knie krijgen... Ik zou zeggen, in Arnhem ligt het voetballende niveau toch wat hoger waarbij niemand gevormd hoeft te worden.

22 juni 2015 om 09:17

Ligt het voetballende niveau nog steeds zo hoogbin Arnhem nu praktisch het hele elftal weg is? Lijkt mij vanaf 0 beginnen.

22 juni 2015 om 09:19

Zoals was het toen idd gegaan. Helaas...

Van mij mag Kadlec alsnog opgepikt worden. Het zou mooi zijn als Chigirinsy persoonlijk deze speler zou halen daar we vanwege FFP geen dure aankopen kunnen permitteren.
Deze jongen kan nog volop groeien en is met 23 jaar normaliter over een x-aantal jaren gemakkelijk voor een veelvoud te verkopen.

22 juni 2015 om 09:26

@sallons
Welk half elftal ?

Traoré is een absoluut gemis.
Vd Heijden kunnen we missen !
Labyad, Wallace en Mceachran zijn vervangbaar.

Pröpper en Vejinovic zijn er nog en zullen miljoenen opleveren. Met Vd Werff en Yeini hebben we voor de as al 2 goede spelers gehaald.

22 juni 2015 om 11:20

Klopt. Vitesse heeft in het verleden onder Jordania nog echt belangstelling gehad.
Helaas vroegen ze toen 9 miljoen ja, waardoor Vitesse verder ging kijken.

Hoop idd dat Vitesse nog snel even toe slaat en hem binnen haalt. Deze jongen maakt er met gemak 20 plus in Nederland.

Misschien een domme vraag maar hoe kan een 23 jarige speler actief zijn op het EK voor spelers onder 21?

22 juni 2015 om 08:42

Als je kwalificatie hiervoor speelt kan je nog 21 zijn. Dus is het mogelijk als het toernooi begint je 23 bent.

22 juni 2015 om 08:42

Leeftijd bij aanvang kwalificatie is bepalend. Dus iedereen die bij de start van de kwalificatie 21 of jonger is, mag met het eindtoernooi meedoen.

Ben benieuwd wel weer een jongen speler, maar daar zul je het voornamelijk toch mee moeten doen in de Eredivisie.

3 miljoen? voor een speler die niets heeft laten op europees niveau? echt kapitaalsvernietiging dit! Is dit waar het geld naar toe gaat naar die prutjeugdspelertjes die ergens opduiken waar niemand van heeft gehoord?? Echt ongelooflijk dit. En dan heb je nog voorronde CL. Ik ga hem nu al knijpen bij de eerstvolgende wedstrijd. Het zal wel weer ern dramaseizoen worden ben ik bang.

22 juni 2015 om 09:41

3 miljoen is een koopje, prima want hij is de speler die we goed kunnen gebruiken. Kapitaalsvernietiging? Nee.

22 juni 2015 om 11:01

Had Suarez iets laten zien Europees? en Zlatan? Of misschien Eriksen, Vertonghen en Alderweireld toen ze naar Ajax kwamen? Je kunt als Ajax geen gelouterde profs meer halen. Als je hem nooit hebt zien spelen kun je er niet over oordelen en ik denk dat dit op jou van toepassing is.

22 juni 2015 om 11:20

@ Zienderdal

Het word hoog tijd dat jij supporter gaat worden van een Real Madrid/chelsea of iets dergelijks. Want een supporter van Ajax ben je niet. Een aantal post en alles maar dan ook alles is negatief.

Dat jij nog nooit van Kadlec gehoord hebt zegt meer over jou voetbalverstand dan over de speler zelf. Was het grootste talent van Tsjechie. Maar is ook gelinkt aan Vitesse, Feyenoord en PSV in de afgelopen 2 jaar. Dus hoe bedoel je een nobody?

Dit is een hele goede speler voor Ajax.
Snel,doelgericht,goede Kop,winnaars mentaliteit

Als Ajax echt iets wilt doen met de voorhoede is hij een van de meest geschikte opties.

Ik krijg het gevoel dat overmars niet echt een scoutingsbeest is. Het is lang geleden dat er een leuke verrassende speler uit de hoge hoed is getoverd. En nu weer een speler waar brands is eerder was als hem.

22 juni 2015 om 09:42

Milik? En verder vooral heel veel spelers uit de opleiding. Zo moet het ook.

22 juni 2015 om 09:44

zoveel heeft milik ook nog niet gepresteerd.

22 juni 2015 om 09:54

heb je milik bij polen gezien? en niet alleen tegen kleine landen dat hij scoort hoor..is echt een goede spits

ook bazoer hebben ze goed gezien, ook al komt hij van psv is het nog afwachten of ze op het hoogste niveau mee kunnen

22 juni 2015 om 12:31

Bij Milik zie je wel de potentie om ver te komen. Hij kan zo tot ontploffing komen en er 25 inschieten volgend seizoen. Gewoon in de punt zetten die man.

22 juni 2015 om 11:22

@ Quikscopez

Ach, El Ghazi zou je kunnen noemen. Of Arkadiusz Milik. Of de jonge Belg Antonucci die komende donderdag gepresenteerd zou worden. Vaclav Cerny, Muric, Bazoer. Om zo eens een paar spelers te noemen.

22 juni 2015 om 11:25

Dat bedoel ik, allemaal spelers die er niet meteen staan. Kijk bij psv naar een guardado. Zo'n transfers bedoel ik

22 juni 2015 om 12:10

@ Quikscopez

Ga jezelf eens verdiepen in de transfer van Guardado en kom dan nog eens terug. Guardado was geeneens de prioriteit. PSV was van plan ongeveer 5 tot 8 miljoen te gaan betalen voor Steven Defour ipv Guardado. Pas toen die niet kwam schakelde PSV over naar Guardado. Dat hij uiteindelijk zo goed presteerde is ook altijd maar afwachten.

Maar Ajax heeft zulk soort transfers ook gehad. Cristian Poulsen is er een voorbeeld van. Maar ook Moisander en nu Heitinga zijn vergelijkbare voorbeelden.

Het probleem bij zo een speler is, of problemen eigenlijk. Is het volgende
- De markt voor zulk soort spelers is ongleofelijk klein
- Die spelers zitten per direct aan de top van het salarisbudget (zoniet hoger)
- De kans van falen is ook vrij aanzienlijk.

Guardado is een succesverhaal. Maar Psv, Ajax en Feyenoord hebben zulke spelers ook geprobeerd. Denk aan Schaars, Zanka, Matavz, Marcelo bij Psv. Boulahrouz, Wilkshere, Bakkal en Mathijsen bij Feyenoord om zo even wat voorbeelden te noemen. Ook spelers die vrij veel ervaring hadden en die eigenlijk ook stuk voor stuk (bij lange na niet) gebracht hebben wat er gehoopt/verwacht was.

Oftewel, Guardado is een succesnummer. Maar laten we niet doen alsof er 100-en van zulke spelers lopen. De factor geluk is onmetelijk groot. Dat blijkt wel aan het aantal mislukkingen en de manier waarop de huur van Guardado tot stand kwam.

Ik zou dezelfde constructie doen als bij Milik. Dan heb je een jaar om hem zelf te beoordelen.

Afdanker van een Duitse middenmoter naar de mogelijke kampioen van NL? Begint allemaal heel triest te worden

22 juni 2015 om 10:50

Milik net zo.... en dat blijkt een uitstekende spits te zijn!
Pele presteerde in Italie toch ook niet... genoeg voorbeelden dus beetje kortzichtig allemaal

22 juni 2015 om 12:28

NL is afgegleden. En niet zo'n beetje ook. Duitsland is een stabiele topcompetitie geworden. Spijtig maar waar. Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij zijn in andere landen regels gewoon financieel gunstiger, waardoor andere competities doorgroeien, en NL financieel niet kan meegroeien met de populariteit en ver-commercialisatie van de sport in de laatste 10 jaar.

22 juni 2015 om 12:54

@ Ernesto22

Het begint simpelweg met bezoekersaantallen. In Duitsland wonen bijna 90 miljoen mensen dus de basis voor een fanbase is gewoon veel groter. Waar Ajax met 1 miljoen + aan supporters in Nederland ongeveer 6% van het totaal aantal mensen als supporter heeft. In Duitsland betekent diezelfde 6% dat een Bayern Munchen 5,5 mijooen supporters heeft. Oftewel 5x zoveel merchandise mogleijkheden.

Verder ga je kijken naar TV gelden, in Nederland word het abbonement van Fox aan +/- 1,5 miljoen tot 2,5 miljoen huishoudens verkocht. In Duitsland word het abbonement aand 10 tot 20 miljoen verkocht. Oftewel betere televisie deals. Inherent is dus ook betere sponsorcontracten.

Tjonge. Dit is een goede spits zeg. Ik wil al jaren dat feyenoord hem zou ophalen. Na zijn tranfer naar frankfurt dacht ik dat hij onhaalbaar zou zijn. Goed gescout van ajax!

Goede speler volgens mij. Maar heeft ajax niet meer behoefte aan een fysiek sterke spits zoals Necid ofzo? Hoeft vd Hoorn ook niet meer als pinchhitter te spelen

Ik hoop toch dat er nog wat ervaring aan het team kan toegevoegd worden, alleen Heitinga lijkt me niet voldoende, ook Gudelj heeft nog niet de ervaring van iemand die in een grote competitie heeft gespeeld!

22 juni 2015 om 11:24

@ Voetbal schoen

Wat voor ervaring wil je dan zien? Er is toch best aardig wat ervaring al bijgekomen en Kadlec is ondanks zijn jonge leeftijd met 150 duels op het hoogste niveau in Tjechie en Duitsland ook wel redelijk ervaren te noemen.

22 juni 2015 om 12:04

Een speler die de klappen van de zweep kent, een speler die wekelijks op het allerhoogste niveau heeft gespeeld en dus weet wat het inhoud om niet te verslappen en altijd scherp te zijn!

Is Heitinga die man? Ik weet het zo net nog niet, ik kan me sinds de WK finale weinig noemenswaardigs herinneren van de kant van Heitinga!

Ook Gudelj, die ik zeker een goede aanwinst vind, tig keer beter dan Zimling, Duarte, Viergever of van der Hoorn, heeft nog niet de internationale ervaring die we hard nodig hebben.

Voor de spits hebben we momenteel 2 talentvolle spelers, Milik is in mijn ogen absoluut goed genoeg om nu als eerste spits te fungeren en Zivkovic is het nog jongere talent die Milik kan opvolgen nadat hij verhuurt is.

Daarom zou ik graag een ervaren man als Cardozo zien komen, hij heeft zich jaren bewezen bij Benfica en zowel in de competitie als in de Europese wedstrijden veel goals gemaakt.

Zo'n speler zie ik dan liever als concurrent voor Milik komen dan weer een jonge speler. Een ervaren spits op leeftijd heeft minder moeite met het niet spelen van alle wedstrijden en kan juist de jonge spits begeleiden.

22 juni 2015 om 12:21

@ Voetbal Schoen

Even een opsomming
- wekelijks hoogste niveau heeft gespeeld afgelopen jaar
- Ervaring in een hoge nationale competitie
- Met voldoende mentaliteit/karakter om zichzelf 100% in te zetten

Wel eens bedacht dat hetgeen dat je vraagt niet serieus te nemen is? Iemand die tussen de 28-32 jaar oud is en 30-40 wedstrijden per jaar speelt bij een club in een grote competitie. Die moet naar Ajax komen?

Allereerst vragen die mensen allemaal 2 a 3 miljoen (of meer) aan salaris. Hebben ze weinig restwaarde dus is het betalen van een transfersom van 5 miljoen of meer gewoon weg niet acceptabel. Daarbij komt nog dat als ze dusdanig veel spelen ze voldoende interesse genieten van andere clubs. En zelfs als ze geïnteresseerd zijn in Ajax, dan is het nog maar de vraag of ze de mentaliteit nog wel op kunnen brengen om in de mickey mouse competitie te spelen.

Het voorbeeld dat je noemt: Cardozo
Typisch een voorbeeld van durven dromen maar niet realistisch kunnen zijn. Die man verdient 2,5 miljoen netto! Gezien het belasting stelsel komt dat uit op 4 miljoen bruto in Nederland. En dat is nog exclusief een wedstrijdpremie van 12.000 per wedstrijd. Speelt hij 30 wedstrijden kost hij dus nog eens 450.000 euro en dus bijna 4,5 miljoen per jaar.

Wil je binnen het salaris plafond blijven en hem een contract van 2 jaar geven zul je hem dus 7 miljoen!!!! aan teken bonus moeten geven.

Verder heeft Cardozo een jaar geleden 5 miljoen gekost aan vaste transfersom en 1,6 miljoen aan variabelen. Oftewel je zult nog ongeveer 5 a 7 miljoen transfersom moeten betalen. Voila, Cardozo kost je dus 12 miljoen voor een 2 jarig contract exclusief salaris. Niet realistisch.

Ideeen over wie/wat je wilt zien is prima. Maar bekijk het dan wel realistisch en kom dan nog eens terug. De eisen die je stelt of het voorbeeld dat je geeft is beiden totaal niet mogelijk voor een Ajax.

22 juni 2015 om 12:32

Je noemt zaken die het zeker vermoeilijken voor Nederlandse clubs om dergelijke ervaren spelers naar de Eredivisie te halen, maar het is echt onzin om te zeggen dat het onmogelijk is!

Kijk naar Guardado bij Psv, die jongen had ook veel meer geld kunnen verdienen in Turkije, Griekenland of de zandbak! Hij koos voor PSV en had het er zo naar z'n zin dat hij ook gewoon verlengde en bij de club blijft.

Daarnaast heeft een club als Ajax dermate veel geld op de bank dat ze voor zo'n topspeler een uitzondering kunnen maken en hem een salaris boven het salarisplafond kunnen aanbieden, dit wilde ze al doen met Eto'o alleen was hij niet de juiste speler voor die rol, dat blijkt nu wel nadat hij in 1 jaar tijd alweer weg is bij 2 clubs, Everton en Sampdoria.

Cardozo heeft daarbij zelf aangegeven best wel interesse te hebben in Ajax waar hij weer Europees en wellicht CL speelt ten opzichte van z'n huidige club!

22 juni 2015 om 12:51

@ Voetbal schoen

Guardado is het voorbeeld dat iedereen noemt. Maar een ongelofelijk fout voorbeeld en juist een voorbeeld hoe onrealistisch jou eisen/verwachtingen zijn. Allereerst speelde Guardado in zijn laatste half jaar slechts 4 wedstrijden in Duitsland. Oftewel het regelmatig spelen vervalt al. Daarnaast speelde hij bij Valencia eigenlijk standaard als linksback, terwijl hij bij PSV furore maakt als Cvm. Dat kan je gerust onder de noemer geluk scharen.

Verder de transfer an sich. PSV heeft 7,5 miljoen euro geboden voor Steven Defour die eerste prioriteit was. Pas toen die transfer mislukte kwam Guardado in beeld. Wederom een geluksnoemertje. Dat je B-keuze de beste keuze blijkt te zijn. En het salaris, PSV kon Guardado huren en het salaris betalen in een deal en betaalde 1 miljoen euro voor die gehele deal. Guardado verdient nu wel meer dan het salaris plafond maar nog onder de 2 miljoen bruto.

Oftewel huren leverde geen langlopend risico op, het excelleren op een andere positie, het zijn van de 2e keuze ipv eerste keuze en het betrekkelijke lage salaris zijn allemaal factoren die iedereen vergeet. En dat zijn ook de factoren die heel duidelijk laten zien hoeveel geluk er eigenlijk nodig is om zo een speler te vinden en te krijgen.

Ajax heeft dermate veel geld op de bank staan. Maar ik ben blij dat jij geen beleidmaker bent. Ja er staat geld op de bank maar dat betekent niet dat je structureel meer geld kan gana uit geven. Je kan pas structureel spenderen als je structureel meer binnen haalt. Het uitgeven van eigen vermogen gebeurde eerder. Toen draaide Ajax op een gegeven moment 24 miljoen euro verlies en verdampte 60 miljoen van het eigen vermogen in slechts 4 jaar tijd en stond Ajax aan de rand van de afgrond.

Je noemt Eto'o als voorbeeld, wederom een slechte keuze om als voorbeeld te gebruiken. Eto'o heeft allereerst veel meer bereikt dan Cardozo en schoot er bij Chelsea (allerhoogste niveau) nog heel veel in. En die zou ongeveer 3,5 miljoen euro per jaar moeten kosten. Oftewel meer ervaring, meer recente prestaties en minder kosten. Dat geeft al aan hoe bizar het bedrag van Cardozo is.

Ervaren spelers halen i smogelijk, alleen is de markt ongelofelijk klein en moet je een flinke dosis aan geluk hebben. Guardado is (met veel geluk) een succes verhaal. Maar denken we ook allemaal aan Schaars, Mathijsen, Boulahrouz, Wilkshere.

Of om in Ajax spelers te praten: Tainio, Atouba, Wielaert, Oleguer,luque.
Deze ervaren spelers werden door Ajax gehaald. Allemaal (relatief) veel ervaring en ze hebben stuk voor stuk allemaal gefaald. Het toeval wil dat Ajax ten tijde van het halen van deze spelers 60 miljoen euro eigen vermogen verkwanselde aan dure overbetaalde buitenlanders. En daardoor een re-organisatie moest houden die ook wel de fluwelen revolutie heet.

dit is een echte spits

Ajax zou eigenlijk 4-3-1-2 moeten spelen als ze kadlec zouden halen. Ideaal om met kadlec en milik te spelen en daarachter een sterk 3 mans middenveld met gudelj, bazoer, klaassen en sinkgraven kort achter de spitsen voor de steekpassjes. Zeker in de eredivisie zou dat een sterk middenveld en aanval zijn.

--------------Cilessen
Tete Veltman Heitinga Dijks
Gudelj-----Bazoer----Klaassen
------------Sinkgraven
---------Kadlec-----Milik

22 juni 2015 om 11:39

Zoiets had ik ook in me gedachten, laat van Rhijn zich maar terug vechten, twijfel alleen nog of Bazoer en Sinkgraven een heel seizoen kunnen draaien en Fischer en El Ghazi kunnen dit misschien opvangen alhoewel dit niet hun favoriete plek is

22 juni 2015 om 11:44

Als ajax zo zou spelen zou ik nog Tapia halen als stand in voor Bazoer. Twee vergelijkbare types. Serrero zou ik verkopen. Vd. Beek, Tapia, Schone, Andersen, Fischer, El Ghazi, Cerny gebruiken als stand ins voor dit middenveld en aanval. Mocht het nodig zijn kun je ook weer terugvallen op 4-3-3 met el ghazi, milik en fischer als aanvallers.

Niet echt nodig voor Ajax lijkt me. Genoeg spitsen aanwezig. Eventueel ook nog El Ghazi die omgevormd kan worden tot spits.

Off: "de Tsjechische aanvaller Václav Kadlec staat hoog op de verlanglijst van de afgetreden kampioen." Wat lekker om Ajax geasoccieerd te zien worden met "afgetreden kampioen" in plaats van "landskampioen". No offence verder

Hij was ooit een vermaard toptalent maar zijn ontwikkeling is toch wat gestokt. Op zich is het best een aardig idee om hem op te pikken en te kijken of hij zijn potentie bij Ajax wel waar kan maken. Hij kan op meerdere plekken uit de voeten en is een prima voetballer.

Geef gewoon Zivkovic een kans is 1 goed voor de ontwikkeling en 2 goed voor je eigen cash.
Maar nee hoor er word voor het 3de jaar op rij een spits gehaald.
Hoe zat dat nou met dat verhaal over eigen jeugd. Met alle respect Siggi is nog niet verkocht en die eerst maar eens zien te slijten, Milik is er al dus geef deze jongen gewoon het vertrouwen en maak hem eerste spits en Zivkovic moest het dit jaar gaan bewijzen maar nee hoor meneer mag naar Willem II mogen we hem nu al afschrijven?
Op de Vleugels hebben we er ook al meer dan genoeg. Ik zie hier echt het nut niet van in koop gewoon een verdediger alla Stam ipv een onnodige speler.
Ik zie alleen maar meer spelers en de selectie groeien, dus zie ik ook het aantal conflicten oplopen en misschien toch maar eens de Fluwelen revolutie uitvoeren door en talent de kans te geven wat is er gebeurd met dat magazijn van Tjechen, Denen en spelers van een andere BVO die zijn aangetrokken in de opleiding?

Ik ken de desbetreffende speler niet, dus ik laat mij graag positief verassen. Daar de ploeg behoefte heeft aan constante sturing in elke linie, hoop ik dat Ajax nog steeds op zoek is naar een ervaren sterkte spits, maar goed er is nog tijd voordat het weer begint.

Wat ik mij wel afvraag wat Slop daar doet ? Het zit helemaal niet in zijn takenpakket om te gaan scouten of spelers te bekijken. Al verbaasd het mij aan de andere kant ook weer niet, omdat er al serieuze berichten waren dat hij zich weer eens met van alles en nog wat bemoeit wat niet in zijn takenpakket zit.

22 juni 2015 om 15:39

@ Afca_leeds

Wat Slop daar doet, ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat er al serieuze onderhandelingen zijn met het managment van Kadlec. Dan heeft hij als financiële man toch wel toegevoegde waarde. Maar of dat het geval is weet ik niet. Het lijkt me de enige logische verklaring voor het feit dat Slop daar is.

@ D-Bergkamp

Na de revolutie is heel duidelijk gesteld dat ieder zich moest houden aan zijn taken pakket, en het scouten of het maken van scouting trips maken niet deel uit van zijn taken pakket. Nu weet ik wel dat in de korte periode dat er nog niemand aangesteld was dat Jeroen Slop namens Ajax contract onderhandelingen deed, maar nadat de poppetjes ingevuld zouden worden zou hij niet meer betrokken worden bij scouting en contract onderhandelingen. In dat licht bezien vind ik raar, maar ook weer niet zo gek omdat eerder dit jaar alweer naar buiten kwam dat hij en Kinsbergen zich tegen alle regels in negatieve zin met het technische beleid bemoeien.

Persoonlijk zie ik die waarde er niet van in omdat Overmars van te voren ingelicht kan worden tot hoever hij kan gaan. Ook is hij geen lid van het technische hart, als hij een betere onderhandelaar is; dan bewijst dat nog meer in mijn boek dat Overmars niet geschikt is voor de functie die hij bekleed. Wat ik nu ga zeggen tast wellicht mijn objectiviteit aan, maar ik vind het ronduit een schande dat Slop heeft weten te overleven vanwege zijn grote wanbeleid uit het verleden. Nog meer omdat hij tot de stroming behoort binnen Ajax die onze club bijna kapot maakte, en tijdens de revolutie vocht hij toch echt aan de verkeerde kant tot in de rechtbank aan toe. Het zal helaas niet gebeuren maar die man moet zo snel mogelijk ontslagen worden en daarvoor zijn genoeg aanleiding vanuit het (heel recente) verleden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren